Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Jeg beklager at jeg bare har blitt borte sånn for en stund....! Ikke noen god grunn har jeg heller....det ble vel egentlig bare litt vanskelig å holde "koken" her inne på så mange forskjellige tråder....det er jo veldig kjekt at det er stor aktivitet, altså, men hvis det da har tatt en stund uten at jeg har lest/skrevet, kommer jeg rett og slett ikke helt igang igjen- jeg får ikke lest....og så får jeg jo ikke skrevet heller siden jeg syns jo ikke at jeg kan skrive uten å has lest hva dere skriver om...! Men nå bare kaster jeg meg innpå her....så skriver jeg vel litt her og der etterhvert! :-) himmel og hav som jeg maser! Her var det visst mye på hjertet!

 

Jeg syns det er så gøy å høre om forberedelsene dine til maraton! Og enda gøyere når jeg tenker på hvordan du hadde det da du begynte livsstilsendringen din! Helt fantastisk! :-) Jeg blir faktisk inspirert av deg.....! Jeg får lyst til å ha ett eller annet mål med treningen min.....så vi får se hva det blir til! Det som kanskje passer meg best ift måten jeg trimmer på i hverdagen er vel motbakkeløp.

 

Jeg klarer meg fortsatt ganske bra- dvs litt opp og ned i vekt, men ikke noe dramatisk- jeg føler at jeg har kontrollen. Jeg spiser innimellom litt mye, men veier meg sånn at jeg kan justere med litt mere trim eller litt mindre mat før det går over styr.

 

Jeg merker definitivt at den daglige trimmen min er helt avgjørende for å holde vekten nede! Noen uker har jeg hatt veldig mye trim- da har jeg gjerne gått to turer i løpet av en dag....mens andre uker har det vært litt mere labert....og da spiser jeg plutselig litt mere også- helt teit igrunnen, det burde jo vært motsatt!.....Men de "tulleukene" går selvfølgelig vekten opp også! Men som sagt, jeg føler jeg har kontrollen og kan ta tak når jeg ser at vekten øker! Variasjonen er innenfor 2 kilo- så det er vel egentlig normalt?

 

Jeg har såvidt bladd litt i avisen - det er en reportasje med trening mot ulike typer sykdommer og plager istedenfor medisin. Og det har jeg sånn tro på! Selvfølgelig ikke mot alle sykdommer- men de typiske livsstilssykdommene. Og vi mennesker er vel gjerne sånn at vi må tvinges litt....ihvertfall endel av oss. :-)

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar
Gjest NinniR

Jeg skjønner deg så godt. Jeg har også perioder der jeg ikke får lest meg opp på de ulike trådene. Blir litt mye å ta igjen, så jeg tar et skippertak innimellom og skummer over noen tråder. Det er jo så hyggelig når trådene er aktive, men noen dager blir det for mye annet å ta fatt i.

 

Løptertrening er én ting, men motbakkeløp!?! Det står for meg som et mareritt. Skulle helst bare løpt på flate strekninger om jeg kunne velge. Heldigvis for kondisjonen min bor jeg i et ganske kupert område:).

 

Når det gjelder treningens virkning på diverse sykdommer, så er min erfaring at 3-4 astmamedisindoser og 2 allergimedisindoser er historie etter at jeg startet treningen. INGEN medisiner, og bedre helse enn noensinne. Fornøyd -oh yeah! Hvor mye av æren treningen har, og hvor mye av æren kostholdsendringen har skal jeg ikke si for sikkert. Jeg tror kombinasjonen trening/riktig kost er fasiten for min helsegevinst. Økt energi, bedre psyke og selvtillit, og definitivt bedre helse er min lønn for "strevet" de siste 2 årene.

 

Ja, ja, svusj. Vi får fortsette å vingle litt hit og dit mellom trådene i vårt eget tempo. Ha en strålende 17.mai!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Ja, ja, forsinket er bedre enn ingen logg. For jeg har trent, bare ikke vært så flink med loggen.

 

19.mai: løp 5 km

21.mai: løp 7 km

23.mai: løp 5 km

Mellom 10 og 11 km/t i gjennomsnitt i kupert terreng, ofte opp og ned 0-20 meter i høydeforskjell. Puh! Nok for meg, i hvertfall.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten godt å se at det er flere enn meg som ikke får vært så mye innpå her! :-) Men du holder stand med treningen! Flott!!

 

Nå braker det snart løs med løpet ditt? Veldig spennende- så løypetraseen i avisen her om dagen. Har ikke vært i Stocholm, faktisk(en av plassene som står på ønskelisten!)men det ser jo ihvertfall ut til å være en fin løype!

 

Jeg og holder stand med treningen- heldigvis....for matmessig er det litt mere rufsete....jeg styrer ikke unna alle godsakene- sprekker litt på sjokolade for tiden. Men jeg har ingen planer om å slipe helt løs....jeg skal nok klare å skjerpe meg igjen! :-)

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jammen lenge siden jeg har vært her inne og skrytt av meg sjøl. Denne uka har det blitt bra med trim. Er i bedre treningsform enn på lenge og har stadig overskudd til å yte litt ekstra, enten det er å sykle litt fortere, lengre eller mer bakkete løyper. Det er skikkelig deilig!

 

I dag kom jeg meg ut på en drøy times løpetur. Det ble 10 km jogging/løping med snittfart på 9.2 km/t. Det er jeg kjempefornøyd med av flere grunner. Jeg har aldri hatt såpass høy snittfart over lengre tid noen gang. I tillegg var 5.5 km på sti eller grasmark og jeg var gjennom en god del grinder. Jeg la ut i ganske behagelig tempo så måtte dra på en del de siste tre-fire km for å komme over 9 km/t. Det var nemlig ikke tanken da jeg starta, men så fant jeg et ekstra motivasjonsgir et sted på veien. Holdt også jevnt over 75% av makspulsen. Tror det hjalp at jeg ikke har trent siden torsdag. Fredag ble det en times ruslerunde og i går NULL trim (Derimot ble det store mengder mat).

 

Ønsker alle en riktig god kveld! - skrulle :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innsats! Absolutt god grunn til å være fornøyd, og skryte litt av seg selv. Det skulle vi være mye flinkere til. Alle vi som er her inne på HV har nådd mål som kvalifiserer for ros!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...