Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gikk tur i går kveld sammen med min kjære, det ble over en time. Og friskis og svettis i dag, 75 minutters program. Ble god og svett!

 

Opplevde noe ubehagelig under treninga, kanskje noen av dere kan skjønne hva det kom av. Det var akkurat som hold, eller sting i sida som noen kaller det. men det var midt i magen. føltes egentlig litt tungt å puste en liten stund, men det gikk over. Hva kan dette ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

I dag trente jeg på treningsstudio + svømmehall. Ansatte får lov å trene gratis på kveldstid i rehabiliteringsstedet jeg jobber sine lokaler. 30 minutter på sykkel med hill intervall program, + ca 30-40 minutter svømming (mye skravlig også, ikke så effektivt sikkert..).

 

I morgen blir det mer hardtrening, har planer om treningsstudio igjen, men da med tredemølle og styrketrening. Skal bli godt å få en skikkelig økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Hei IC242: Det høres virkelig ikke godt ut! Det hender jeg opplever ubehag i magen når jeg løper langt eller fort, men ikke slik du beskriver.

 

Torsdag er det veiing, og jeg kjenner at jeg ikke er komfortabel med at vekten varierer. Jeg vil ikke over 65 kg, og jeg føler meg ikke stabil. Det skal veldig lite variasjon i kosten til at vekten stiger, selv om jeg trener fire ganger i uken. Jeg blir faktisk litt nedstemt med tanke på at jeg skal være på konstant slanking resten av livet for å beholde helsen. Føler at jeg må holde meg strikt innen "menyen", ellers går vekten opp, opp, opp. Iiik!

Det ble skitur i dag.

 

Logg i dag:

Skigåing 1t 45 minutter

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Du er godt i gang med treninga igjen, NinniR - kjempebra! Innimellom så skjer det jo ting i hverdagen slik at det ikke er så greit å holde seg til den trimmen man har lyst på. Åssen var det på den Grete Waitz-greia di? Er litt spent på å høre hva du syntes om det!

 

IC242: Du trener variert, må jeg si. Det er jo utrolig bra. Jeg tror ikke det er så viktig at all trening vi gjør er så treningmessig effektivt. Det er godt for kroppen å bare være i bevegelse, også når tempoet er lavere. Og litt skravling kan gjøre underverker det også...

 

Jeg har så langt sykla det vanlige denne uka. I dag er det kampsporttrening som jeg håper at jeg har overskudd til å gå på. Er ikke helt i form, men kan hende jeg kjennes bedre ut i ettermiddag.

 

Ha en riktig god dag jenter! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinniR, jeg ser du ikke er helt fornøyd med at vekta varierer litt. Jeg skulle selvfølgelig ha lest meg mer opp på tråden din, men liker jo snarveier;D

Jeg hopper i det og spør derfor: Hvor lenge har du holdt vekta di, hvor mye har den variert og ca hvor mange kcal spiser du i døgnet? Spiser du høvelig jevnt fra dag til dag, får du store variasjoner på vekta av å skeie ut en dag eller er det litt ekstra over flere dager som er værst?

Herlighet, det høres nesten ut som en spørrebok og at du er med i en Quiz:p

 

Jeg er veldig nysgjerrig på disse tingene fordi jeg skal gå denne veien selv og grugleder meg til det.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder visst sjelden det jeg skriver inn kvelden før her at jeg skal dagen etter :) I kveld ble det friskis og svettis 1 times program først, og så 30 minutter på sykkel (innendørs) etterpå. Tror jeg fikk forbrent hele kafé lunchen min, inkludert den doble latten :)

 

Ja, jeg trener variert! Det er kjempegodt. Noen uker blir det riktig nok mye friskis og svettis, kommer an på om jeg har noen andre å trene sammen med (da finner vi ofte på noe hvor det er større muligheter for skravling). Men friskis programmene er jo også variert, noen har mer vekt på styrke og andre har mer vekt på kondisjon. Får i alle fall trent hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Godt at noen stiller meg spørsmål, så må jeg tenke meg om litt.

Begynte vel på HV i april 2008, og siden har vekten vært slik:

04.08 71,1 kg

05.08 68,5 kg

06.08 67,1 kg

09.08 63,7 kg bukplastikk

10.08 64,0 kg

11.08 64,6 kg

12.08 65,1 kg

01.09 65,5 kg

02.09 67,1 kg

03.09 ?

Trener fire ganger i uken, spiser 1800-2000 kcal om dagen, drikker ikke alkohol og har lite variasjon i inntak og forbruk av kcal. Har økt inntaket forsiktig fra oktober til januar.

Har den siste tiden hatt økt søtbehov og jobber hardt med å motstå gamle fristelser. Tygger Extra og Läkerol for å kompensere. Nåja, skal vel ha litt å jobbe med.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Interessant å se hvordan HV-historien din har vært også, NinniR. Ser at vekta har variert en del selv om det ser ut som du stort sett lever ganske regelmessig. Vi må nok stålsette oss for vektvariasjoner, ser jeg :D.

 

Her har det vært sykling både i går og i dag, til sammen drøyt 4 mil. I dag har jeg også vært på yoga. Deilig for kropp og sjel! Vi gjorde mye som var krevende for armene i dag, så tipper jeg skal få kjenne på det i morgen.

 

Etter trening spiste jeg noe jeg hadde glemt bort: banan med melk! Hadde også i blåbær og litt kanel og det var kjempegodt - godt restitusjonsmåltid :D.

 

Ha en god og sunn dag og helg, jenter! Trener du hver dag, forresten, IC?

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener stort sett mandag, tirsdag, onsdag og torsdag + en av dagene i helga kanskje. Men noen ganger bare tre av ukedagene :D Kommer an på hvordan jeg jobber. Men altså noen ganger går jeg tur, og tenker ikke alltid på det som trening...men det er det jo på en måte :D Er vel stort sett i bevegelse på en eller annen måte 5 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det er kjempebra, det, IC. Jeg tenker heller ikke på gåing som trening, med mindre jeg går veldig langt eller i marka. Men trim synes jeg det er! Sakte eller fort...spiller ingen rolle :D

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Da gikk det litt ned på månedens veiing. Heldigvis! Vil gjerne på 65 kg igjen.

Logg til nå:

04.08 71,1 kg

05.08 68,5 kg

06.08 67,1 kg

09.08 63,7 kg bukplastikk

10.08 64,0 kg

11.08 64,6 kg

12.08 65,1 kg

01.09 65,5 kg

02.09 67,1 kg

03.09 66,0 kg

Har hatt et enormt søtsug i dag. Kan selvsagt henge sammen med mensen, men vurderer å begynne med zinktabletter. Det skal visst hjelpe. Erfaringer, noen?

Fikk løpt en snartur i går, 7 km, i slaps og snø før HV-møtet. Skulle egentlig trent i dag, men jeg trenger noen dagers ro i benet før langkjøring i helgen.

Banan med melk, blåbær og kanel høres deilig ut. Spiste mengder med bananer før, men har ikke spist en banan på et år. Hm.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Er det i tablettform? Mener jeg så noe sånt i butikken her om dagen.

 

Sto opp tidlig i dag og dro på svømming. Tok kortversjonen på 45 min. for å spare leggen litt. Så ble jeg hentet av en venninde og vi dro til byen på en skikkelig jentetur. Gåing i timesvis, og masse shopping. Armene fulle av poser når jeg kom hjem. Vi gikk innom Louis Vuitton og Hermès for morro skyld. Jøss for noen priser...

 

Logg i dag:

Svømming 45 minutter

Gange rolig 8 timer

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg prøvde minnet om trankapsler, bare at de var røde. Var fra merket prosan tror jeg? Kjøpt på life. :)

 

Har vært på jobb i dag og det blir mye "gratis" trim der :D Frem og tilbake og opp og ned trapper. Passet på å få i meg et marsipankakestykke, sånn at vekta skal holde seg! Viktig å ikke få noe underskudd her... hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

I dag skal jeg sjaue på jobben. Kan jeg skrive trimpoeng, tro?:D Venter litt til med løpingen, kjenner fremdeles strekken i den hersens leggen. Regner med det tar noen timer, så jeg plugger inn lydboken og sjauer i vei. Holder jeg tempoet oppe, kan jeg til og med få opp pulsen litt:).

Ha en fin dag, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

I dag har jeg endelig satt meg ned og sett skikkelig på løpsplanen min før Stockholm Maraton.

Fire løpedager i uken, hvorav en langkjøring med påfølgende hviledag. I tillegg skulle jeg gjerne hatt en god svømmetur på lørdags morgen. Ikke så lett å få til, men jeg tror jeg har funnet en brukbar løsning.

Går alt etter planen, og jeg holder meg skadefri, skal jeg løpe tirsdag, onsdag, fredag og søndag(langkjøring). Når jeg har energi, lyst og anledning, svømmer jeg på lørdags morgen. Kan hende jeg ikke skal svømme 1 1/2 time som jeg gjør nå, men kanskje bare en time, så jeg takler langkjøringen uten for trette bein.

Så må jeg få orden på døgnrytmen min så jeg får nok hvile. Legger meg altfor sent og står opp tidlig(nok). Jeg må nok også korte inn på jobbingen.(Nå har jeg 60-timers uker;).)

Det jeg ikke trenger å gjøre noe med er kostholdet. Der er alt på stell! Skal kun gjøre noen små tilpassninger uken i forkant av løpet, ellers er alt greit.

Jeg har bestemt meg for å lese boken til Grete Waitz før jeg skal på motivasjonsseminar med henne i begynnelsen av mai. Der bør jeg finne en del gode tips, og forhåpentligvis en del inspirasjon.

 

Fikk satt ting litt i perspektiv i dag etter å ha besøkt en venn. Han har vært utsatt for en ganske alvorlig arbeidsulykke der han mistet flere tær. Han er en kjempeaktiv mann, har trent hele livet(løpt maraton bl.a.), driver med jakt/fiske/friluftsliv. Han var heldig, det kunne lett gått mye værre, men det ligger mye opptrening foran han før han kan komme seg ut i naturen igjen.

Jeg er så takknemlig for at jeg har god helse, kan trene og er sunn. Det er ingen selvfølge.

Da jeg startet på GR-kurs feilte det meg alt mulig og jeg brukte masse medisiner daglig. I dag er mitt største problem å få satt av nok tid til trening før maraton, når jeg startet på GR orket jeg nesten ikke gå opp trappene til kontoret mitt i 2.etg.

 

Livsstilsendring. Et valg vi tar, men jeg merker at jeg ikke snakker så mye om det til dem som er rundt meg til daglig. Ingen forkynning av det nye livstilsevangeliet, akkurat. Hvis noen spør, så svarer jeg selvsagt, men det føles som det er noe folk må komme frem til selv. Det er noe man virkelig må ønske og kjenne behov for hvis man skal lykkes. Det er hardt arbeid! Derfor er det så herlig med dette forumet, der vi er likesinnede og snakker samme språk. Merker at vi kan bli litt ensporede av og til, på jakt etter målene våre. Men det er helt nødvendig med fokus når oppgaven er så tøff. Jeg har hatt suveren støtte hjemme, og ikke forstår jeg hvordan folk som ikke har det kan klare en livstilsendring.

 

Oi oi oi... Nå har jeg tenkt mye på skjermen! Godt å få skrevet det av seg rett før leggetid, så slipper jeg å gruble på det etter at jeg har lagt meg.

Ny dag og nye sjanser/muligheter i morgen.

 

Carpe diem, jenter!

Det er fremdeles noen minutter igjen av kvinnedagen. Vektkampen skal vi ihvertfall vinne. Stå på damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant å lese maratonplanen din. Så utrolig bra at du går fra "Livsstilsendring" (da regner jeg også med at du hadde noen dårlig vaner å endre) til å løpe maraton. Kjempeimponert!

 

I dag har jeg 1350 kcal forbrent i følge GR-kalkulatoren. Kan hende det er mer også, gikk ca 15 km på ski på formiddagen i bakkete terreng + en friskis og svettis trening nå på kvelden. Tenkte faktisk før jeg dro på treninga at jeg sikkert ikke kom til å orke SÅ mye pga skitur som kjentes i bein og armer, men det gikk så overraskende lett! Deilig var det, faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Her var det mye klok tenking, NinniR - å tenke på skjerm kan gjøre underverker for å sette ting på plass der de hører hjemme.

 

Herlig å se at du har kommet slik en lang vei - fra å være i rotten form til å trene deg opp til maraton. Tenk det :D! Gedigen livsstilsendring er det ikke noe tvil om at du har hatt. Det er herlig å være her inne og være deilig enspora! Jeg er enig med deg i at det å misjonere ikke har noen hensikt, selv om jeg opplever at jeg så gjerne vil at andre skal få ta del i det fine jeg har funnet. Men hvis det skal virke må folk ville det sjøl.

 

Den treningsplanen din ser ambisiøs ut, og det er vel det som må til. Ut fra det jeg har sett av deg så langt er jeg ikke i tvil om at du kommer til å gjennomføre dette du har satt deg fore. Det er bare å stå på videre det, du flinke jente :D.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bare henger meg på- for det er intet mindre enn imponerende med den endringen du har gjennomført i livet ditt!!

 

Jeg har hatt en veldig fin vinterferieuke! For mye mat....og vin- men likevel tror jeg ikke resultatet er så hakkende galt, for jeg har gått masse på ski og det monner jo! Særlig i bratt vestlandsterreng! Uansett deilig med helt avkobling og avslapping for hele familien! Jeg er feig....har ikke turt å veie meg enda....det får bli om noen dager.

 

Jeg syns og det er deilig å være innpå her og mase om mat og trim og slanking....det er et tema jeg også unngår sånn ellers- det var et (altfor!) stort tema i tenårene, men siden da har jeg egentlig unngått det. Men her inne er det deilig å mase ivei om alt jeg lurer på eller alt jeg føler behov for å dele med dere. Sånn "ute i verden" føles det "teit" å snakke om de tingene som er fine å snakke om her! :-) godt vi har hverandre! Jeg syns dere skriver mye klokt som jeg kan ta med meg i hverdagen!

 

Dette innlegget får bli til"alle"- så skal jeg heller skrive mere til andre siden. Nå må jeg avrunde her!

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg i dag:

Løp 6,5 km/t 10 minutter

Løp 10 km/t 60 minutter

Styrketrening 10 minutter

 

I dag har jeg tenkt å spandere på meg litt ekstra søvn! ZZZzzzz....

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de funker bra for deg NinniR! :)

 

Har vært på treningsstudio i kveld og det ble 30 minutter tredemølle, 30 mintter på sykkel og styrketrening i mellom. Følte det var veldig effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt treg de siste dagene, men her er gårsdagens logg:

 

Gange 6,5 km/t 10 minutter

Løpe 10 km/t med 1,0 i motbakke 1 time

Styrketrening 15 minutter

 

Ingen svømming i dag. Gir bena litt hvile denne uken.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...