Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

I dag har det vært en travel trimdag. Både vært på yoga og kampsporten min (som heter Seloundo, har jeg lært i dag) og sykla nesten en time. Ikke noe av dette er ekstremt hardt siden man styrer mye hvor hardt man tar i, men jeg kjenner meg litt matt må jeg si.

 

Seloundo var morsomt igjen. Vi leker masse...nesten som gymtimene på barneskolen innimellom. Vi lekte sisten to og to i mange korte runder, til og med noen runder vi måtte sitte på rumpa og bevege oss vha bein og armer. Veldig komisk. Fin bli-trygg-på-hverandre-og-bli-litt-kjent-lek. I tillegg trente vi på å sparke i pute og bokseteknikk.

 

Resten av uka blir det bare den vanlige syklinga, tror jeg. Fint at du kom deg ut på runden på fjellet ditt, svusj. Ellers håper jeg at NinniR og jess har fått trimma slik lagelig så langt denne uka også!

 

God kveld til alle! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Nå var det godt med mat! Masse salat og deilig fiskepudding, knekkebrød ved siden av. Måtte være noe kjapt, siden jeg dro rett fra jobb på trening og var ganske sulten.

Logg i dag:

Gange 6,5 km/t 15 minutter

Løpe 10 km/t 1 time

Styrketrening 15 minutter

 

Ha en fin kveld, folkens!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble turen på fjellet litt "baksete" i snøen- det ble litt sånn to skritt frem og ett tilbake. Men det må jo bare bety ekstra kalorier forbrukt, det!? :-) Det er bare så deilig nå når dagene blir lengre- i dag kom jeg hjem klokken fem og det var fortsatt ganske lyst. Det hjelper selvfølgelig at snøen lyser opp litt og! Jeg har gjennomført styrketreningen min og- så dette er helt som det skal!

 

Men de øktene deres er jo skikkelig imponerende da :-)

 

Ha en fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg fått med meg ei CorePuls-økt og en time BodyPump. Og så har jeg rusla 1t i pludrefart med ei venninne en kveld.

Jeg har snart lyst på ei skikkelig hard treningsøkt, f.eks en dobbeltime eller en litt lengre tur i marka. Denne helga skal vi ha besøk av noen slektninger så jeg tror ikke jeg rekker noe særlig trim. Får evt. komme sterkere tilbake neste uka.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg for trimmen i går:

jogge 6 km/t 15 minutter

løpe 10 km/t 60 minutter

styrketrening 15 minutter

 

Skulle så gjerne kommet over grensen på å løpe 1 time. Når jeg har løpt 1 time er det akkurat som jeg blir helt tom for energi. Har noen erfaringer/råd å dele?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde årets første skitur i dag. Helt nye ski og nye skistøvler, så jeg tok en veldig kort tur for å unngå gnagsår etc. Ski er ikke helt min greie, men det brennes av en del kcal!

 

Logg i dag:

skitur rolig 1 time

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobben og følte meg ikke helt vel. Det er kake på fredager, og jeg tok en bit nøttebunn med sjokoladekrem. Når jeg kom hjem følte jeg meg uvell, og tenkte det var den uvante sukker/fett kombinasjonen som gjorde utslaget. Jeg hadde en løpeavtale med en kamerat, og tok på meg løpetøy og forsvant ut i kulden i fint driv. Kjente i løpet av turen at magen slo krøll på seg, kramper og en skikkelig uggen følelse. Løp 7 km på 45 minutter i bra kupert terreng, og ville bare fort hjem. Aner ikke, jeg, men jeg har stort sett vært på toalettet siden.

 

Logg i dag:

Løp 7 km på 45 minutter.

 

Vektstatus i dag:

172 cm høy

49 år

63,8 kg(- 38,9 kg)

 

Lettere lysegrønn,

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du er jo på vei til Belgia, så jeg håper formen virkelig er bedre i dag! Imponerende treningsinnsats likevel. Du spurte for noen dager siden om noen hadde råd i forbindelse med å greie å løpe lenger enn en time, og det har jeg dessverre ingen erfaring med, så har ingen råd. De eneste gangene jeg har løpt lenger hadde jeg lavere snittfart, så kanskje mer jogging enn løping. Kanskje en ide er å løpe en slags langintervaller slik at du senker farten litt (8 km/t?) i perioder. 10 km på en time er jo ganske radig. Kanskje let opp noen løpemagasiner som tar for seg oppkjør til maraton?

 

Her har det stort sett blitt den vanlige treninga denne uka, dvs sykling. Hadde jo så flotte tanker om å komme meg på yoga to ganger pr uke, men denne gangen har jeg måttet prioritere annerledes...seng en morgen og jobbing den andre. I dag er planen å sykle med helten i steden for yoga. MEN, jeg var på min Martial Arts-trening på onsdag, og det er jammen meg trening som tar godt på kroppen. Mageøvelser av en annen verden. Både korsett og legger er fortsatt støle. Herlig!

 

Ha en riktig god dag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan jeg logge drøyt 40 km på sykkel sammen med helten min. Med publunsj halvveis...hehe, deilig det. Oppholdsvær og vindstille, så riktig så trivelig. Det er fint å sykle langs elva, men vannstanden er så høy at vi har sykla i tildels mye vann og ble ganske så våte på labbene. Men nå er det lørdagskveld og alt er lykke. Skrulla er nydusja og har enda igjen noen kcal å ha i seg. Kan en bedre ha det?

 

God helg!

 

:) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også at du lurte på det med å løpe lenge / gå seg tom. Jeg løper aldri så lenge, men har flere ganger gått meg tom på fjelltur. Jeg har da gått med høy puls i bratt terreng. Jeg har relativt plutselig blitt HELT utmattet/tom slik at jeg nesten ikke har klart noe som helst. Kroppen vil bare legge seg ned. Jeg tenkte det kunne skyldes at blodsukkeret ble veldig lavt. Jeg har en kamerat som er lege, og nevnte dette tilfeldigvis for han en gang. Han var omtrent helt sikker på at dette skyldtes at kroppen strever med å slå over til direkte fettforbrenning. Det skjer oftest ved høy puls-aktiviteter. Aktiviteten går greit så lenge jeg forbrenner karbohydrat-lageret. Dette er visst en ganske vanlig tilstand, ikke farlig- men veldig ubehagelig!

Rådet jeg fikk hos han var å spise. Så nå har jeg alltid med meg noe spiselig når jeg går tur eller trimmer hardt. Jeg tar alltid med meg en frukt når jeg tar kombinerer 2 treningstimer- slukes i full fart mellom øktene. Dette er ikke mye energi, men gjør underverker i forhold til min yte-evne.

Du kan jo prøve å se om dette kan hjelpe for deg også. Det er sikkert nok med en banan i lomma.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Jess sin fjelltur tok jeg med den tunge og dvaske kroppen min på joggetur i dag. Ble 4 små km på noe som kjentes ut som en evighet av tid. Lenge siden jeg har hatt så lite overskudd. Rare trimpoengene ble det ikke heller, men mer enn NULL som var dagens trimpoengprognose.

 

På den positive sida kan jeg jo melde at jeg kom meg ut og greide å utfordre kroppen til mer enn den hadde lyst til, så nå sitter jeg jo her og er godt fornøyd med innsatsen likevel. Rart hva forventninger har å si for hva som kjennes bra og ikke! Vårlig var det ute også med et streif av lav ettermiddagssol. Snart går det an å trimme ute om kvelden uten at det er så mørkt, jenter!

 

Ha en riktig god uke alle dere som er innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Ja, det er fascinerende hva som egentlig skal til for at vi er fornøyd- for i mange situasjoner er det jo forventningene som avgjør om vi er fornøyd eller ikke, og ikke selve "hendelsen"!

 

Flott at du kom deg ut på tur, skrulle, selv om du "egentlig" ikke ville!!:-)

 

Jeg gikk noen turer i helgen- begge dager uten ski, på snø...så da regner jeg med at det må ha blitt noen ekstrapoeng for "slitet":-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt tøffere å gå på snø, svusj, så du fikk sikkert igjen litt ekstra for strevet ser du ;)! Det er fint å gå - desverre gjør jeg det litt for lite, blant annet fordi jeg synes at jeg får så lite kaloriforbruk for tida mi :). Men det er jo tull å tenke slik for jammen er det fin trening. Gikk en times tur med staver og i passe fart i solskinnet i dag. Ble ikke mer enn 1.6 tp, men kjente det godt i musklene både her og der. Så med forventningen om en times gåtur i bakhodet er jeg greit fornøyd med dagens innsats. Kroppen kjennes litt sliten ut fortsatt, så sikkert greit å ta det pent.

 

Ha en riktig fin kveld! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg ift utbyttet for gåing på "flat mark". Men går man i høyt tempo- og i bakker, jo brattere, jo bedre- får man jamen brent kalorier:-) Og gange med staver, som du gjorde- det er jo og effektivt! Hørtes jo deilig ut med en tur i solskinnet!!

 

Jeg er veldig glad i å gå- og jeg går alltid i bakker- eller aller helst i bratt terreng. Og lønnen for strevet er faktisk en strammere "bakdel"- det er jo heller ikke å forakte:-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakker er supert det. Her jeg bor er det desverre langt mellom kurvene. Men det er klart, staver hjelper også en del for fart og puls. Men kjenner jo at gåing er bra uansett. I går kom jeg meg ikke ut før det ble mørkt og da ble det en 40-minutter i nabolaget i komfortabelt tempo. Treningseffekten ble ikke så høy, men jeg kjente godt på avspenningen i kroppen og hvor deilig det er å bare være i bevegelse. Og så er det fint å gå en runde bare for turen og lufta sin skyld og ikke tenke så mye på kaloriforbruk. Må bli flinkere til det - gjør godt i skrullehuet!

 

Riktig god dag til deg i bakkelandskapet, svusj! Klart det blir fin rumpe av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får'n si, Jess! Å gå til et møte 7 km og hjem igjen på kveldstid og midtvinters står det jammen respekt av :).

 

Jeg har fått trimma brukbart i dag også. Litt gåing, sykling til og fra jobben og så denne Seloundoen min (kampsportgreiene). Det er fortsatt veldig morsomt opplegg. God blanding av humor, treningsfilosofi og hardt arbeid. Kjentes ut som om jeg var i militæret der ei lita stund. Ingen kjære mor der i gården. Det er sparking i sekker så fort vi kan og mageøvelser av en annen verden (den varme som visstnok er under oss et sted...). Men moro, for det ser ut som om han greier å tyne alle på det nivået de er. Fin greie med at du utfordrer deg sjøl og målet er å oppnå mer ut fra eget potensiale.

 

Jaja. Er nydusja og blid og sitter med en kopp nybrygga yogi-te. Livet er ikke så alldeles galt!

 

Ha en riktig god uke! :o skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er flinke begge to! Spreke damer- det vil vi ha!! -syns den kampsportgreien høres veldig morsom ut!!

 

Det er utrolig mye lettere å holde vekten når vi trimmer jevnt, det er helt sikkert! Dessuten er det lettere å trimme når vi holder vekten;-) så det er nok en vekselvirkning ute og går her, ja! Det er faktisk helt utrolig hvor mye lettere det går å bevege seg med bare noen få kilo ned!

 

-ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, svusj! Ja, jevn trimming gjør susen. Det blir lettere å la trimmen være en del av hverdagen og ikke så fort gjort å sluntre unna. Jeg prøver å bevege meg på ett eller annet vis hver dag, men er ikke så hysterisk på det som jeg var i starten av GR-livet. Nå godtar jeg bedre å ha helt trimfri en dag i mellom.

 

Jobba hjemme i dag og helten kom tidlig hjem så vi fikk til en 30 km sykkelrunde. Kroppen er litt sliten etter i går så hadde ikke lyst eller overskudd til å ta meg ut noe særlig. Ble en fin tur i ettermiddagssol (igjen!). Her er det lyst til klokka er 17.30 nå og det er så deilig. Riktig vårstemning med snøklokker og til og med noen tusenfryd her og der. I tillegg så vi årets første lam og det er litt tidlig faktisk. Men det var bare ett, så det var trolig ikke planlagt :). Jaja, mor og barn så riktig fornøyd ut, om enn skeptisk til disse rare forbisyklende som stoppa og glana.

 

Ha en riktig god kveld! - skrulle :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skumlest litt på tråden her nå, absolutt mange spreke jenter her skjønner jeg!! Er det plass til en til? :o

 

Ikke for å skryte, men.. Eller jo! Jeg vil skryte, for denne uka synes jeg at jeg har vært innmari flink!

 

Mandag: friskis og svettis, 75 minutters

Tirsdag: skitur, 6 km (brukte ca 1 time på det, så er vel ikke sånn superrask akkurat)

Onsdag: friskis og svettis, styrkeprogram

Torsdag: friskis og svettis, pulsprogram + 1 times tur i terrenget med hodelykt etterpå

I morgen: morgensvømming :) satser på ca 1 time med brystsvømming.

 

Og så tenker jeg at jeg skal ta helg med god samvittighet :) Får besøk både fredag og lørdag og det blir nok litt alkohol og annen helgekos. Viktig å få noen kalorier inn, ikke bare ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok jess sitt råd og tilførte litt energi underveis. Det hjalp. Har fått Grethe Waitz' program for oppkjøring til maraton, og i følge den planen var det langkjøring på 18 km i dag, og da MÅTTE den magiske grensen på 1 time brytes. Ingen pardon! Jeg klarte det, selv om jeg glemte lydboken min hjemme. Sukk...

Det blir noen tøffe treningsuker fremover, så dere må hjelpe meg å holde motivasjonen oppe. Please?

 

Logg i dag:

Heftig husarbeid i bra tempo 1 time 30 minutter:)

Gå 6,5 km/t 15 minutter

Løpe 10 km/t 1 time og 50 minutter(Jippiiii!!)

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn på tråden, IC242. Her er det rom for alle jenter som jobber for en sprekere tilværelse. Du er jo kjempesprek, og kommer sikkert til å motivere alle oss andre til å fortsette med å stå på med trening.

 

Skrulle, skulle ønske jeg kunne bytte bort meterhøye snøskavler med snøklokker og tusenfryd. Lengter etter bar asfalt. Mange mennesker sliter med vinterdepresjoner. Jeg har ikke det, men jeg forstår dem som har det. Hadde jeg vært glad i vinteridrett hadde det sikkert vært lettere å komme gjennom vinteren. Jeg får trene innendørs til det blir bedre løpeforhold ute. Høres kanskje litt nedfor ut nå, men jeg blir desto mer glad når asfalten er bar igjen:)

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kom deg forbi 1 time på løpinga, NinniR! Gratulerer - greide du å holde samme tempoet? Så det hjalp med litt tilført energi da skjønner jeg. Det er deilig med barmark, selv om alle stiene mine er så sølete at det ikke frister så mye om dagen. Du fikk smaken på barmark i Belgia så det ut til...var som snarest og kikka innom den andre tråden din. Alt er jo selvfølgelig mye enklere når det ikke er snø og is. Det viktigste for meg er likevel at dagene er lyse mye lengre.

 

Jeg er ikke innom for å skryte av trening for jeg har bare gjort min sedvanlige sykling. Kroppen er så sliten om dagen så jeg orker ikke å pese den noe særlig. Tror det er disse kampsportgreiene som tar på for det gjør da jammen vondt over alt! Men håper at jeg skal kreke meg på yoga i morgen. Så - da er det skrevet! Da blir det mer ergerlig hvis jeg ikke klarer å finne styrken til å komme meg avgårde.

 

Ønsker alle dere spreke folk ei god natt! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt 10 km/t hele veien. Veldig fornøyd med at jeg har øket løpefarten fra 8,5 til 10 km/t. Enig med deg i at det er godt med lengre dager. Det er enklere å trene når det er lyst, selv etter arbeidstid.

Antar at kampsporten aktiviserer muskelgrupper du ikke bruker når du sykler. Ikke så rart at kroppen sier ifra da. Dessuten må det være lov å skryte litt, du soper inn trimpoeng som bare det! Tenker yoga gjør godt for kroppen i morgen(i dag..). Ha en fin lørdag, skrulle!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig så imponert! Du er jammen i knakendes god form :).

 

Hehe...ja, sparking og boksing og mystiske mageøvelser kjennes i kroppen både her og der. Og i dag har jeg gira meg opp for yoga, så det er jeg kjempefornøyd med :o.

 

Ha en riktig god lørdag du også! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...