Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Av gårde på yoga med deg:)

Var tidlig ute og kjørte til svømmehallen i morges bare for å finne døren stengt. Stengt grunnet vinterferie! Det er vel da folk har tid til å svømme!? Får ta en runde på trimsykkelen i stedet. Ikke helt det samme. Kroppen min er ikke glad i sykkel. Får vonde knær og hofter, så det blir korte runder. Snøen laver ned i dag, så det frister IKKE å gå tur ute... Pytt, jeg har 24 trimpoeng denne uken, så det går vel greit å ta det pent i dag;)

 

Har funnet frem en mager oppskrift på boller, så jeg tenkte å bake fastelavensboller og servere dem med mager vaniljekrem. Kremen lager jeg av Heistad vaniljesauspulver, mager kesam, vanilje og litt gelatin. Blir veldig godt.

 

Nå skal jeg trosse vinteren litt og henge opp nye lyse gardiner. Gleder meg til de er oppe. Skal feire med en kopp god te og litt lydbok mens jeg jobber;)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med løpet, det var utrolig bra innsats:D

Fint at det hjalp med litt energitilførsel, det er jo ganske harde økter du tar så kroppen trenger sikkert litt ekstra.

 

Takk for tipset om den kremen. Jeg liker jo å bake og kan kanskje sysle med slikt noen dager mens foten går seg til. Jeg fikk meg en legg-strekk i går så det blir rolig her noen dager.

 

Ha ei riktig god helg, :-)

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super innsats med løping NinniR! Er mektig imponert. Jeg har egentlig også lyst til å løpe maraton/halvmaraton en eller annen gang og snakket med en venninne om å melde oss på Oslo-maraton til høsten. Men jeg tror ikke jeg hadde orket å trene meg opp til det, pga jeg ikke liker å trene det samme flere ganger i uka. Løping 1 gang i uka holder vel ikke helt til å komme i maratonform?? :o Det lengste jeg har løpt utendørs er 10 km...

 

Ang svømming i vinterferien: Her jeg bor kan man bare glemme å dra i svømmehallen for å trene i skolens ferier pga da er det så sinnsykt stappa fullt med folk og barn over alt. Jeg dro i svømmehallen en dag i høstferien, fordi jeg rett og slett hadde glemt at det var høstferie.. Angra på det :) Da må man evt dra kl 06 om morgenen... IKKE aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en enklere variant i dag. Brukte Heistad vaniljesauspulver, halv mengde vann/ekstra lettmelk og 1/5 ts vaniljekorn. Det smakte deilig til de "lette" bollene. Byttet ut litt av det siktede hvetemelet med fint sammalt, brukte bare ett egg, brukte vann/ekstra lttmelk, byttet ut smør med risolje og sukker med sukrin, og kesam med mager kesam. På den måten ble de enda magrere enn utgangspunktet, men nydelige på smak.

Har ikke regnet ut kaloriene, men jeg halverte oppskriften og fikk 8 luftige store boller. skal prøve å få regnet det ut.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som en tulling i hele dag, men avtalte med mannen min at vi skulle på trening før middag uansett. Glad vi gjorde det selv om jeg var helt sylta i jobb. Godt med et avbrekk, og konsentrasjonen ble bedre etterpå. Etterpå lagde jeg en vegetargryte og koste meg med en fastelavnsbolle før jeg fortsatte å jobbe.

Merket at jeg hadde lørdagens langkjøring i bena enda så det ble litt kortere i dag.

Dagens logg:

Gå 6,5 km/t 15 minutter

Løpe 10 km/t 45 minutter

Styrketrening 15 minutter

 

IC242, jeg ville ikke tatt sjansen på maraton med løpetrening en gang i uken, men variert trening er veldig bra. Jeg svømmer bare om morgenen, helst fra kl.08.00, da er det stille og fredelig i hallen.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra treningsinnsats denne helga, NinniR. Tenker at du kjenner det godt i kroppen nå.

 

Lørdag ble en aktiv dag for meg. Sykla til byen hvor yogaen min er - ja, kom meg på yoga! Det er så utrolig deilig at jeg kjenner at jeg må finne rom og lyst i hverdagen min til å prøve litt på hjemmebasis også. Bare det å puste og gjøre repetitive øvelser med litt bøy og strekk gjør underverker for kroppen. Etter det gikk jeg og tusla i byen i timesvis. Pulsklokka sa at det ble 7 km! Og så sykla jeg hjem igjen. I går ble det bare en liten sykkeltur på meg og helten til byen for å handle mat i stedenfor å ta bilen.

 

I dag jobber jeg hjemme og tenker å få til litt hjemmeyoga og en ruslerunde på stiene mine.

 

Ha en riktig god dag, jenter! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på skitur i dag! Sol og skyfri himmel, men møtte kun to personer på hele turen - til tross for at det er vinterferie her nå. Det ble 9 km, og det brukte jeg 1,5 time på. Noen som har peiling på om dette tempoet er passe til å legge inn i registeringa som "ski, rolig" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da, IC242! Jenta kom seg ut på ski i knallvær, ser det ut til. Litt misunnelig selv om jeg egentlig ikke liker så godt å gå på ski. Så kan ikke hjelpe deg med hvordan du skal føre trimpoengene dine i dag.

 

Her ble det 6 km jogging i ganske rolig tempo pluss litt hjemmeyoga. Se - det virker å skrive inn på denne tråden! Bra tiltak, NinniR :)

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei...

datt inn på din tråd og fikk lyst å svare deg

vet ikke om du kan regne ut ifra mine observasjoner idag...jeg er jo stadig ganske så tung (90 kg) men pulsklokken min viste etter min skitur - samme lengde som deg - og samme tid, 1t og 27min, 1014 kalorier...

det var veldig tungt føre idag syns jeg så det gikk litt trått men det var NYDELIG :)

håper på flere gode skiturer selvom det er pluss 2 nå

 

kos deg du og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kire: når jeg la det inn 1,5 time rolig ski i trimkalkulatoren her fikk jeg 3,2 trimpoeng. Synes egentlig det holdt bra jeg :) Jeg har også trent med pulsklokke innimellom, og får ofte høyere tall på den enn det kalkulatoren på denne sida gir meg. Men pulsklokke skal vel helst være mest nøyaktig, jeg har en polar f11. Kan ta den på neste gang jeg går samme tur, så får vi se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rusletur i dag. Deilig det - fikk strekt godt på beina. Turde ikke å ta meg ut for i morgen vet jeg at jeg skal slite på kampsporttreninga. Tør ikke ha for lite overskudd da :)! Stadig litt støl her og der selv om kroppen ikke kjennes sliten ut. Fine greier :)!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å forbedre meg litt, så jeg økte farten på slutten i dag. Det gikk ganske bra.

I morgen skal jeg på seminar med Grethe Waitz. Gleder meg veldig! Det blir ingen trening i morgen, men dessto mer løpesnakk vil jeg tro! Det er den perfekte motivasjon før den tyngre delen av maratontreningen skal gjennomføres.

 

Dagens logg:

Gå 6,5 km/t 10 minutter

Løpe 10 km/t 50 minutter

Løpe 11 km/t 10 minutter

Styrketrening 15 minutter

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble det en liten gåtur i raskt tempo sammen med samboeren min. Det var koselig :) Har sovet i hele dag, pga nattevakt i natt. I tillegg en skikkelig sliten natt med mye uforutsett som skjedde. Så sov godt og lenge! Men om en time skal jeg på friskis og svettis. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt snytt etter kampsporttreninga mi i dag. Mye mindre pes og hardt arbeid enn det pleier å være :mad: hrmf! Rart det der, tidligere hadde jeg jubla over at vi enfdelig fikk ei lett økt. Vel vel. Litt trim ble det jo alltids og så ble det de vanlige kilometerne til byen og hjem igjen. Så alt i alt en god trimmedag.

 

Nå koser jeg meg med nøtter og kjerner. Det har blitt alt for lite mat i dag. NAMM! Jeg er så lykkelig når jeg får spise :)

 

Flott økning der forresten, NinniR. Tror jammen du har inspirert meg - sitter og teller på knappene om jeg skal prøve meg på ei tredemølle igjen snart. Kanskje neste uke. Enten må joggesko i vask før den tid eller så må jeg rett og slett ha nye??

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskis og svettis-treninga i går ble litt ekstra lang pga det var den eneste treningen til kunne tilby i vinterferien. Det gjorde jo ikke meg noe ;) Skal på jobb snart, og har planer om å dra rett på treningssenter etter jobb. Tar med sko og treningstøy og håper motivasjonen fortsatt er der når jeg går av vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å gå en times tur i stedet for treningsstudio. Det var så fint vær (knall blå himmel og sol som faktisk varmet!) så å gå ned i kjelleren på det treningsstudioet og svette føltes helt feil... Er fryktelig støl etter i går også, og trøtt etter nattevakt i går og så dagvakt i dag.. Jaja, dette ble mange unnskyldninger. Men hva er unnskyldninga for at jeg spiste pølser til middag? JO, de var på tilbud!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye kjekkere ut med tur i solskinn enn trening i en kjeller- så det var et klokt valg, syns nå jeg:-)

 

Jeg er veldig glad i å gå tur! Jeg går tur i terreng hver dag- ikke nødvendigvis så langt, altså, ofte bare en halv time-tre kvarter. Jeg gjør det egentlig pga en dårlig rygg....men det har jo mange andre gevinster også- bla at jeg får "ryddet i hodet" etter en arbeidsdag og får frisk luft- og ikke minst dagslys!

 

Nå blir det sikkert en ukes tid til det blir flere innlegg fra meg- skal på vinterferie!

 

-so long-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo IC242 of svusj - flinke utejenter! Høres ut som om dere har hatt flotte turer i dag begge to. Dette med rydding i hodet på gåturer kjenner jeg godt igjen, svusj. Fungerer ikke så godt ved jogging synes jeg - da blir hodet mitt mer tomt enn rydda ;). Ha en riktig god vinterferie - innom hos jess såvidt og det ser ut som om du har en herlig uke å se fram til. Kos deg du med alt som kommer i din vei!

 

Høres ut som et lurt valg å gå en tur i vinterværet isteden for å svette i en kjeller, ja :)! Når du i tillegg var både støl og sliten er det greit å ta det litt pent. Så at du hadde hardere kjør på trimminga di i går, så tenkte at jeg skulle kommentere at du tok igjen fo det jeg slappa av. Men jammen virka ikke treninga mi litt også - støl i bryst- og magemuskler i dag. På meg ble trimmen i dag en omvei på sykkelen til butikken. Helt passe det!

 

Ha en riktig god kveld, jenter!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, skrulle jeg er misunnelig på deg som kan sykle nå! Jeg er kjempeglad i å sykle. Spanderte på meg ny sykkel i fjor + sykkelsko og 2 sykkelantrekk. Litt av en investering. Men sykla sikkert gjennomsnittlig 3 treningsturer på sykkelen i uka hele sesongen! Samboeren min er tidligere aktiv konkurransesyklist, og trente yngre syklister en periode. Nå holder han seg til birken ;) Men det har ikke jeg tenkt til, ikke i år i alle fall, men kanskje neste år? Min gode treningsvenninne er også glad i å sykle, og vi skravler MYE i løpet av en tur :) har funnet ut at jeg er en meget sosial mosjonist, og kan finne på å trene selv om jeg er dritsliten og lei bare fordi det er en sjanse til å treffe folk og skravle :) Samboeren min ler litt av oss og sier at vi ikke trener, vi bare beveger oss bittelitt mens vi skravler... Men jeg og min venninne sier alltid "det er uansett bedre enn å sitte i sofaen og gumle på noe!"

 

Men jeg er enig med dere at det kan være innmari gått og gå tur eller for den saks skyld løpe eller sykle alene, få ut litt aggresjon og rense toppetasjen f.eks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, sykling er supert det! Ekstremt sykkelmenneske er jeg nok ikke for jeg blir lett lei hvis det er motvind, for eksempel. Vil helst ha det ganske behagelig når jeg sitter på setet og klarer sjelden å arbeide meg opp i samme puls over tid som jeg gjør når jeg jogger. Helten min er også ganske syklesterk men har heldigvis tålmodighet til å sykle i mitt tempo når vi sykler sammen - da strekker jeg meg jo litt ekstra også. Det er fint å skravle når man sykler og jeg er helt enig i at det mye bedre enn å sitte i sofaen! Du får se å slite litt mer på det nye sykkeltøyet ditt denne sesongen. Skal holde deg litt i øret, jeg!

 

I går ble det yoga, sykling og masse gåing, så jeg er godt fornøyd med innsatsen. Blitt bra med trim denne uka, så i dag blir det nok bare en liten kosetur med sykkelen til butikken for å handle litt småtterier. Deilig det!

 

God helg alle sammen! - skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se å slite litt mer på det nye sykkeltøyet ditt denne sesongen. Skal holde deg litt i øret' date=' jeg!

 

[/quote']

 

 

Jeg leste det jeg hadde skrevet om igjen, og det kunne misforstås hvis man leste det fort! Men jeg sykla faktisk MYE altså, 3 turer hver uke hele sommeren :) Ikke tre turer hele sommeren! ;) Men du kan godt få holde meg i ørene likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

...ååå, nei det var vel heller jeg som hadde tatt på blingseøynene i dag, for når jeg leser nå så ser jeg jo at det er helt tydelig hva du mente! Riktig flink var du jo! Haha...kanskje det blir du som holder meg i øret til sommeren da! ;).

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Fikk meg en totimers skitur i helgen, og en tur på Elixia i dag. Syns det sosiale tok litt mye tid forrige uke, så det ble skrinnt med trening, dessverre. Jeg klarte å falle i starten på skituren, og rev opp noe i leggen. Det har vært merkbart noen dager, men det gikk greit med løpetur i dag. Tok det litt forsiktig for sikkerhets skyld. Vil ikke ta noen sjanser og få et lengre treningsavbrekk. I morgen skal jeg på ski med jobben, men jeg har tenkt å ta det pent da også.

 

Logg på torsdag:

Joggetur 45 minutter(med lånt hund:))

 

Logg på lørdag:

Skitur 2 timer

 

Logg i dag:

løpe 10 km/t 40 minutter

Gange 6,5 km/t 20 minutter

Styrketrening 15 minutter

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...