Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Har vært for sløv med treningen de siste ukene. Det er "farlig" når ekstra julekalorier og kosedager står for døren. Derfor tenkte jeg å starte en ny tråd, "Sprekere jenters logg". Der skal jeg prøve å notere ned treningen min, og kanskje det vil virke motiverende for å holde treningstrykket oppe?

 

Det hadde vært veldig hyggelig å få selskap av alle dere andre hardtarbeidende, stadig lettere og sprekere jenter!!

Det er rom for alle ulike mål og innsatser, alt er bra nok.

Bli med da vel!

 

Min første loggføring:

Mål: trene 3-4 ganger i uken.

I dag: har vært i svømmehallen og svømt 1 time og 15 minutter.

Det gikk kjempefint, og var en økning på 15 minutter fra forrige lørdag.

Jeg er fornøyd med dagens innsats. Glad jeg bruker svømmebriller, da slipper jeg å få vondt i nakken av å holde hodet over vann hele tiden.

Hilsen

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

En lur logg dette- jeg henger meg på!

 

Supert med svømmeøkt på en time og et kvarter! Jeg er enig i at svømmebriller er nødvendig for å slippe "knekken" i nakken! Det er igrunnen sjelden jeg tar en økt i svømmehallen selv om det er utrolig effektivt som trim- og veldig bra fordi det ikke belaster "ondtene"....! Problemet mitt er at jeg så fort begynner å kjede mg når jeg svømmer.... Noen som har tips her....?!

 

Min trim i dag har bestått av to gåturer på fjellet rett utenfor stuedøren her. Begge turene var ganske korte- 30-40 minutter. Men det var deilig med litt luft....for dagen ellers har bestått i rydding og "putling" innendørs.

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du hiver deg med, Svusj! To turer samme dag er bra, da! Ja, jeg er enig at det blir kjedelig, men jeg prøver å bruke tiden til å filosofere litt, grunne over ting jeg skal gjøre/huske eller droppe.

Har noe småtteri igjen å gjøre, ellers sitter jeg faktisk og koser meg med lydbok, te og litt håndarbeid. Herlig.

Ha en fin lørdagskveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: gått en times tur med en venninde.

 

Nydelig vær, litt glatt så det var kjekt med piggsko i dag.

Resten av dagen har gått med til å kjøpe juletre og div.ærend.

 

I morgen håper jeg på en tur til Elixia!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For med ble både søndagens og mandagens trim tur i skogen- og begge dagene ble det den korte varianten....! Men jeg er fornøyd med det- en kort tur er bedre enn ingen tur! :-)

 

Nå får jeg sikkert ikke væt noe særlig innpå her de nærmeste dagene;

 

RIKTIG GOD JUL!! Lykke til med trimmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, svusj! En kort tur, eller to korte turer:), er bedre enn ingen tur.

Har skrevet to lange gjøre-lister som skal ordnes i løpet av dagen, så jeg skal unne meg en løpetur før jeg starter på dagens gjøremål.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: 1 times løpetur med min kjære i kupert terreng.

Kjente meg litt tung i bena i dag, det er for lenge siden jeg har løpt. Må skjerpe meg. Men, nå er jeg klar for noen timer med heftig husarbeid og det blir vel en slags trim det også!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: En times løpetur med min kjære.

Etter julemat i går og julelunsj med familie i dag var det veldig godt med en løpetur nå i kveld. Vi løp en litt annen rute enn vanlig. Mindre bratte bakker, men seigere, og det passet bra. Trodde bena og kroppen skulle være veldig dorske og tunge i dag, men det gikk greit. Godt å bruke kroppen, og deilig å kunne gjøre det uten å være sliten etter en lang arbeidsdag.

Ha en fin kveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 1.dag ble en kort, men ganske så hard fjelltur med mine "to menn"- dvs at min mann og jeg klarte å lokke sekstenåringen med oss. Det er sååååå kjekt å gå på tur med en av de søte "små"....det blir alltid god prat da. Vi slet hardt opp alle tre- turen er bratt- så da var det ikke en lyd i noen av oss, men så flater terrenget litt ut, så da gikk praten helt til vi kom hjem igjen- veldig koselig! I dag gikk jeg en kortere tur- deilig det og innimellom "slagene", i dag er det både frokost- og middagsbesøk på programmet!

 

Ha fine dager videre, Ninni! Jeg syns det var sprekt med løpetur :-)

 

-svusj-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger innom med mine trimturer denne uka, jeg... Fast bestemt på ikke å gå opp i jula nemlig!!

 

Mandag 22.12 - gåtur 1t

Tirsdag 23-12 - gåtur 50 min

Onsdag 24.12 - gåtur 1t (på kvelden, etter ribbe og sjokoladespising...)

Torsdag 25.12 - gåtur 50 min + 1t (første runden kl 07.30!!!)

Fredag 26.12 - gåtur 2t

 

-og jeg har planer om å fortsette i samme stil... Friskis & Svettis (aerobic) starter for fullt over nyttår, så da blir det tilbake til 3 ganger i uka der.

 

NinniR og Svusj :-) SÅ FLINKE DERE ER!!

 

Lykke til videre da jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å få med ungdommen! Ikke alltid like lett å få pratet sammen, så da er det perfekt å gå tur. Flott at du får turer innimellom et travelt sosialt program. Stå på!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :D

 

Må rapportere om 1t og 20 minutter gåtur i nydelige 5 minusgrader!! Er så heldig at jeg bor 5 min fra Fredrikstadmarka, så der går jeg myyyye på x og tvers. (men når det er mørkt blir det rundt et byggefelt- 50 min, er mørkredd....) Og siden jeg kun har jobbet 23 og 24.des denne uka, må jeg utnytte dagslyset!! Turen i dag ble over et fjellås. Var en smule glatt, men det gikk bra det også. (Ligger nok igjen endel snørrpapir under mose og kvist etter meg, men UT vil jeg!! )

 

Nå spiste jeg en lett lunsj, eple og mango i biter. Skal prøve den litt skumle løsteen jeg fikk til jul; solhatt og peppermynte... huff, lukter litt rart. :)

 

ps snikveide meg i dag... vekta så meget bra ut!!! Får håpe det holder seg helt til mandag... Har nok egentlig et hold vekten prosjekt, har stått stille i 2 år, etter minus 24 kg. Men så er det de siste irriterende kiloene, dvs som sitter på magen... De må hardtrenes bort, har jeg funnet ut... Og så er det jo d å omstille seg oppi hodet også... Høre på alle de som sier jeg er bra nok nå... Men det skal ikke mye utskeielser til før vekta går opp...

 

Fy f... den teen smakte like ille som den lukta...

 

Svusj; ble det fjelltur på dere i dag også? Kort tur er bedre enn ingen tur!!!

 

NinniR: Svømming? jogging?

 

epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: Løpetur 30 minutter og gåtur 2 timer.

Løpeturen tok jeg alene i dag i solskinnet. Det gikk helt greit. Gåturen ble med en venninne i strålende sol og kupert terreng. Deilig, selv om det var glatt. Hadde piggskoene på, og vi skravlet oss gjennom turen. Kjempehyggelig.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

I formiddag ble det 40 minutters gåtur. Litt lite kanskje, så mulig jeg tar en kveldstur, etter å ha besøkt min far.. 17,9 trimpoeng har jeg denne uka, er strålende fornøyd med det. (pleier å ligge på 12-15p)

Mulig det blir en tur på Friskis & svettis i morgen, er et program som passer meg da. (har vært mye middels i de få timene som har vært...) Godt å komme i gang med det normale treningsprogrammet!! Jeg får se hvor mye jeg snufser...

Og neste uke blir det jo mer jobbing også...

 

Ha en strålende fin søndag jenter!

epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens aktiviteter ble turer på fjellet. Jeg gikk samme tur begge dager- en dag med en venninne, den andre dagen med mann og barn. Begge dagene ble turen på ca 11/2 time....dvs venninneturen tok lengre tid...med innlagt "skravlepause"! Det har vært nydelig vær denne romjulen- og det er så deilig!....skulle ønske vi hadde snø, men det har vi ikke, så da får det bli turer til fots!

 

Jeg har ikke vært flink med styrkretreningen min denne juleferien- ellers har jeg et styrketreningsprogram som tar meg ca ti minutter....det pleier jeg å gjennomføre hver dag. Det er mest for å styrke ryggen- men det hjelper godt på magemusklene også :-)

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svusj; gåturer i fjellet høres hyggelig ut da.. og bra trim også!!

 

Skal snart gå ut en tur.. kan jo ikke stoppe å gå nå.... Det er ille tåkette ute..

Vekta visste minus 0,3, så jeg er strååååålende fornøyd!! :D

Og så blir det aerobic i kveld. Tipper musklene mine skriker etter nåde, har jo ikke trena sånn på 2 uker... bedre å hoppe i det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: Løp 1 time 10 minutter, gikk fort 10 minutter og styrketrening 15 minutter.

 

Økte hastigheten på løpingen fra 8,5 km/t til 10 km/t i dag uten store vansker, så jeg skal fortsette i den hastigheten fremover.

Godt å trene inne i dag, det er kaldere ute nå som det er skyfritt og sol. Nydelig vær å gå tur i, men det er ikke godt å puste inn alle kuldegradene når jeg løper.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt kjedelig rapportering fra meg her inne....for trimmen min består bare av turer av varierende lengde! De siste dagene har jeg vært turer alene eller sammen med noen- og jeg har stort sett gått fort i kupert terreng. Jeg har gått i en halv til en og en halv time og er fornøyd med det.

 

Matmessig har ferien vært litt "passe"- jeg har nok spist for mye- og jeg har spist feil. Men det er jo bare over en kort periode- og dessuten har jeg holdt trimmen vedlike- eller heller gjort mere enn jeg pleier, så jeg krysser fingrene for neste veiing!!

 

 

:-) ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemotiverende å lese at du trimmer jevnt og trutt, og du er et godt forbilde! Ja, det er jul og vi spiser nei-mat, men du trimmer og er smart. Supert!

 

I går: Løp i 1 time og 10 minutter, gikk fort i 20 minutter. Styrketrening i 5 minutter(bare armene).

Økte løpefarten til 11 km/t. Ble sår i tærne, men hadde nok litt tykke sokker på. Ellers gikk det greit. Tror jeg skal løpe med denne farten en stund før jeg øker tid eller fart. Kan heller øke styrketreningen noe. Prøver å trene opp armer, mage og rygg.

 

I dag: Rolig gange i byen i dag med en venninne fra kl.9.30 til 18.00. Puh! Kjempehyggelig!! I tillegg ble det litt trening på armene; bæring av stadig flere shoppingposer:), he, he!

 

Ha en god søndag, alle sammen!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, posebæring og salgstråkking skal man ikke "kimse" av(bergensuttrykk?)-det ligger noe trim der også:-) Jeg hadde en liten runde fredagen- og siden den var så kort....ble det endel svært så rask gange mellom noen butikker!

 

Ellers er jeg spent på veiing. Dvs jeg har veiet meg allerede og ser at vekten har gått opp- men siden jeg lå et kilo under stabiliseringsvekten før ferien, er det ikke så farlig- nå er jeg en liten halv kilo over stabiliseringsvekten! Så får vi se hvordan det utvikler seg- min vekt har jo en tendens til å være svært så verierende! Uansett er det full skjerpings fra nå av!

 

Ha en fin søndag! Her skinner solen og det er kaldt og klart. Sikkert litt glatt etter at det kom veldig våt snø natt til i går....jeg skal gå tur forsiktig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...