Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Tja, ikke sikker på om jeg synes det der så så tregt ut, NinniR :)! Bra jobba på oppkjøringsfronten. Det merkes sikkert at du har løpt i motbakke? Hvor flat er den maratonen din? Planlegger du å løpe litt nedover også i oppkjørsfasen? Det tar jo ganske godt på beina, det også. Sikkert lurt å la beina få hvile etter den treninga i går.

 

Her har det denne uka stort sett blitt den vanlige syklinga og litt gåing. Kampsporttreninga på onsdag sendte meg i totalt muskeludugelighet, så etter det har jeg tatt det veldig rolig. Blitt sykling og gåing i relativt rolig tempo. Innbiller meg at det er lurt å bruke dem selv om de sier AUAU, bare unngå å belaste dem noe særlig. Fortsatt veldig støl i rumpe og lår, men planlegger en liten ruslerunde. Når jeg bare kommer i gang går det ikke så aller verst. Alt i alt kommer jeg greit i havn med de planlagte trimpoengene denne uka, så er godt fornøyd. Været er ganske fint. Litt sol og litt sky og en del vind. Perfekt turvær! :)

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Hei skrulle! Stockholm Maraton er ganske kupert, vi skal blant annet løpe over to stor broer så vidt jeg vet. Løypeprofilen viser en variasjon på 35 høydemeter, så det skal kjennes godt tenker jeg.

Høres ut som du har deilig turvær. I dag har det vært sol og nesten påskevær her, og jeg ser det er bar asfalt flere steder! Det lokker frem smilet i ansiktet til en skapeuropeer:).

Etter å ha sittet inne og jobbet, og sett ut på det deilige været, dro jeg på Elixia og trente. Drøyt to mil på to timer, hurra! Det nærmer seg halvmaraton. He, he...

 

Dagens logg:

Gange 6,5 km/t 10 minutter

Løpe 10 km/t 1 time og 50 minutter

Løpe 11 km/t 5 minutter

Løpe 12 km/t 5 minutter

 

Kjempefornøyd,

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet, du er utrolig sprek må jeg si!!!!

Jeg er begynt å sy dusker, så når du ser et kvinnfolk i sin beste alder som heier desperat å deg- så er det meg:p

 

Min logg fra i dag:

2 timers gange i pratefart i lag med mannen. 1t spinning. Og et par timer på kinarestaurant;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent to ganger denne helga og er kjempefornøyd. Sjelden jeg trener ordentlig i helgene, blir ofte turer men ikke treningsturer. Har vært på treningstudio, i går sykkel og styrke og i dag ble det 2x30 minutter på tredemølle og litt styrke (armer og mage).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg vannvittig til de duskene! Kommer til å holde meg gående den siste mila med et forventningsfullt smil om munnen;). Håper de er rosa, så matcher de t-skjorten jeg skal løpe i!

Heia alle spreke jenter!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten lur i dag når jeg skulle løpe litt langt. Hadde med meg en håndfull rosiner i en plastpose, en boks Pure Rush og lydbok. Det gjorde underverker. Tok et par rosiner og små slurker drikke om gangen når jeg var kommet over 10 km. Det holdt fint "i mål".

Må prøve å sette av litt tid til å lese boken til Grete Waitz denne uken. Tenker det er drøssevis av gode treningstips å hente der.

I morgen skal gamla hvile "skankan".

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å dra på trening i dag og glemme å ta med løpesko!! Utrolig bortkastet og irriterende. Løping i sokkelesten fungerer dårlig, så det ble 15 minutter på tredemølle og 15 minutter styrketrening. Sukk. Får hive meg rundt i morgen i stedet.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda....irriterende å glemme sko! Men veldig flott at du tok en annen økt, da! I det hele tatt er du bare veldig flink med treningsopplegget ditt!

 

Jeg har vært min daglige tur- i dag gikk jeg en litt lengre variant med en venninne....i litt "skravletempo"...men koselig var det! Og så er det jo så deilig at det går an å spise middag- la maten synke litt - og så gå ut på tur!! Nå merker jeg virkelig at dagene blir lengre!

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening hittil denne uka:

 

Mandag: friskis og svettis 75 minutters programm

Tirsdag: 25 minutter på trimsykkel + 40 minutter svømming

I dag: 1 time og 10 minutters tur i rask gange

 

I morgen har jeg planer om å gå en morgentur med en venninne før jeg reiser på fjellet for en langhelg. Kommer hjem søndag og håper at jeg har fått gått noen fine skiturer da :D

 

Forresten, Ninni: jeg hadde også glemt skoene mine i går da jeg skulle trene! Skulle egentlig ta intervaller på tredemølle, men det ble sykkel i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg også fått meg en liten luftetur. Jogga ute i 40 minutter. Jeg var ikke forberedt på at det var småglatt, så broddene lå hjemme. Dette medførte at jeg måtte ta det høvelig rolig. Det var likevel herlig å få seg en runde utendørs.

 

Nå har jeg endelig fått meldt meg på treningstimer igjen etter ferien. Det var fullt på veldig mange timer i og med at jeg ikke fikk bestilt med en gang de ble lagt ut.

 

Jeg har også hatt en løpetur uten sko på tredemølla for en stund siden. Jeg ble skikkelig sår under beina, så det skal jeg ikke gjøre mer:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta igjen det tapte fra i går... var planen. I stedet ble det shopping med venninner. Utrolig hyggelig, men det blir ikke mye trim av det selv om vi har ruslet og gått i timesvis.

Ganske forpliktende å skrive her at man skal gjøre noe, og så ikke gjøre det likevel. Bare å innrømme det. Litt flaut.

 

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha Alzheimer light. Kan tenke meg man blir sårbeint av å løpe på tredemølle uten sko, ja.Dessuten blir det for mye støt på hofter og knær for min del. Frister ikke. Gikk i garderoben og tok litt sol og hørte på lydbok i stedet. Litt trøst i det.

 

Ellers må jeg bare si: For et fantaaaastisk vær det var i dag!!! AAaaah!!

Det er en sjelelig vitamininnsprøytning å se alle vårblomstene i blomsterbutikkene nå. Vi har virkelig noe å glede oss til; duft, farger og mangfold.

 

Nyt dagene med vårsol!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forskyvning på dagene denne uken, så jeg tok langkjøringen i dag siden jeg skal på hytta i helgen. Da kan jeg ta det med ro i morgen med god samvittighet, gå en laaang tur i det strålende været på lørdag, og ta det med ro hjemover på søndag. Dessuten, det er deilig med alt som er gjort.

Nå gjenstår det bare litt jobbsaker, rydding før vaskedamene kommer i morgen og pakking til hytteturen. Så deilig at døgnet har 48 timer...

 

Logg i dag:

Løpe 10 km/t 2 timer 5 minutter

Gå 6,5 km/t 15 minutter

Totalt 22,5 km

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var kroppen helt tom! Kjente det med det samme jeg gikk på tredemøllen. Klarte å tyne meg en liten stund, så ga jeg bare opp og gikk i dusjen. Møtte noen venner og gikk på kino i stedet. Sukk...

 

Logg i dag(pinlig...):

løpe 11 km/t 5 minutter

løpe 10 km/t 25 minutter

gå 6,5 km/t 10 minutter

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg trent med friskis og svettis tre ganger. Det får holde for denne uken :) Kan bli litt mye hopp og sprett. Har også fått gått en fin tur i vårværet. I morgen blir planen å treffe en venninne på treningssenter og ta intervalløping og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når du løper intervall? Klarer liksom ikke å motivere meg for intervalltrening. Noen tips?

 

Dagens logg:

Gå 6,5 km/t 15 minutter

Løpe 10 km/t 2 timer

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heller grotesk weekend, i matveien, var det godt å løpe en tur. Hadde en høydeforskjell i løypa på ca.100 meter.

 

Logg:

løpe 8,5 km/t i 1 time.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med intervaller nå i de siste ukene. Begynte med pyramideintervaller hvor jeg først varmet opp 5 minutter med å gå på 6,3 km/t med 6 i stigning. Så dette opplegget med 3 i stigning:

 

8,5 km/t i 2 minutter

6,3 km/t i 1 minutt

8,5 km/t i 3 minutter

6,3 km/t i 1,5 minutt

8,5 km/t i 4 minutter

6,3 km/t i 2 minutter

8,5 km/t i 3 minutter

6,3 km/t i 1,5 minutt

8,5 km/t i 2 minutter

Til slutt noen minutter nedtrapping

 

Tok litt styrke og så en ny runde med dette opplegget etter styrkeøvelser. Etter noen ganger økte jeg farta på løpinga til 9 km/t, men gåfarta ned til 6 km/t. De siste gangene nå har jeg løpt på denne måten, fortsatt med 3 i stigning:

 

Oppvarming 5 minutter

2 minutt løping på 9km/t

1 minutt gå (6 km/t)

1 minutt løping på 9 km/t

1 minutt på 10km/t

1 minutt gå

3 minutters løpeøkt hvor jeg økte farta hele tiden, endte på 12 km/t

1,5 minutt gå

Så flere 2-3 minutters økter med løping med øking i fart og 1-1,5 minutt gåing i mellom alt ettersom hva jeg har behov for. Kjørte jeg dette opplegget i 2x30 minutter med litt styrke i mellom.

 

Jeg synes intervaller er helt supert, blir lei av å løpe på den samme hastigheten over lang tid og får også litt vondt i beina da synes jeg. Merker ingenting til det når jeg tar intervaller. Til sammen blir det ganske lang periode med løping, men ikke sammenhengende. Og pulsen holder seg jo gått oppe når jeg bare går i 1 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sen trening i dag, men det ble trening uansett. Var ikke hjemme før 22.30, og da lagde jeg meg en god porsjon havregrøt. Det var helt perfekt!

 

Logg i dag:

Gå 6,5 km/t i 10 minutter

Løpe 10 km/t i 55 minutter

Løpe 11 km/t i 5 minutter

Styrketrening 15 minutter

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget en skikkelig løpeplan for de neste 8 ukene, oversiktlig og greit, med ruter der jeg krysser ut distansene jeg har løpt.

 

Dagens distanse ble:

Løpe 22 km i 10-11 km/t

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær, påskeferie og løping ute på dagtid. Da blir alt så meget bedre!

 

Logg for Skjærtorsdag:

Løpe 7,5 km i 10 km/t langs Strandefjorden i strålende påskesol.

 

Logg for Påskeaften:

Løpe 12 km i 8,5 km/t i kupert terreng fra Vaset til Valkjedn, utrolig vakker natur i strålende sol, ikke et menneske å se, glitrende snø, grytidlig om morgenen.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...