Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

I dag var det regn og guffent ute, selv om det ikke var kaldt. Da er det greit med Elixia. Unnet meg litt solarium etterpå:).

 

Dagens logg:

Løpe i 10,5 km/t i 13 km

Løpe i 11 km/t i 2 km

Gange 6,5 km/t i 5 minutter

Totalt 1 time 30 minutter

Styrketrening 10 minutter

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Etter en påske med tidenes laveste trimpoengsum siden jeg begynte på GR har jeg endelig kommet i gang igjen med trimmen. Så utrolig deilig! Ble en snau times løpetur på tirsdag og har sykla mine sedvanlige 16 km i går og er halvveis på det i dag også. I dag har jeg også vært på kampsporten min - det ble jammen litt trim av det - dirrer i armer og hender og regner med blåmerker på underarmene. Jaja, godt å kjenne at en er ordentlig i live igjen :). Og i morgen tidlig satser jeg på yoga før jobben.

 

Du jobber jevnt og trutt mot maratonen din, ser jeg NinniR. Du må jo få et helt utrolig løpeoverskudd av det opplegget ditt? Inspirerende!

 

Ønsker alle som er innom en riktig god kveld! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på og skryter av deg, jeg og. Du trener utrolig variert og mye. Ganske brutalt, da, blåmerker på armene... Eneste jeg kan vifte med er løpernegl på to tær:)

Syns det er veldig morsomt og motiverende å høre om hvordan andre trener. Blir full av beundring når jeg for eksempel hører om småbarnsmødre som hiver seg rundt og løper med barn i turvogn, og balanserer hverdager fulle av barn,jobb, hus, slekt og venner. Jeg føler meg priviligert som kan bare tenke på meg selv og treningen min. Trener sammen med mannen min, og barnet er voksent og klarer seg selv.

Nå er det 6 uker igjen til jeg skal løpe min første maraton, og jeg løper 5-6 mil i uken. Ingen skader, bank i bordet etc.,og det går foreløpig greit. Er sinnsykt spent på selve LØPET. Vil jeg klare det? Blir det en positiv opplevelse? Frister det til flere maratonløp? Og ikke minst... klarer jeg å motivere meg selv til å fortsette å løpe etterpå? Prøver å koble ut så mye som mulig mens jeg trener, og bare fokusere på løpingen og holde meg skadefri.

Vekten min har jeg sluttet å prøve å forstå. Den hopper opp og ned i hytt og pine. Skjønner ingenting, jeg. De siste ukene har vekten gått opp 4 kg, gått ned to, så opp en, og hva blir det neste? Kjenner jeg har tilløp til hysteri i det ene øyeblikket og apati i det neste. Egentlig burde jeg bare dr... i det, men jeg klarer ikke slippe kontrollen. Dessuten er det lettere å løpe med en lettere kropp, så det har litt å si.

Vel, vel. Nå er det helg og det er meldt strålende vær! Gjett om jeg skal fryde meg ute i solen. Løp tidlig hjem fra jobb i dag for å få meg en fin tur i det deilige vårværet.

 

Dagens logg:

Løpe 10 km/t i 1 time i ganske kupert løype.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, fikk betale for å spreke meg så veldig etter latsabbtida. I dag er kroppen sliten og det er visst noe stølhet på gang. Stiv og matt på yogaen i dag, men rart med det, etter en times økt ble det litt mer liv i skrulleskrotten.

 

Blåmerker høres kanskje voldsomt ut - vi sparra slag med underarmene i går. Alldels ikke så røft som det høres ut som, faktisk ikke spesielt ubehagelig, men litt øm i etterkant blir en jo. Litt merkelig opplevelse både å konfrontere (=slå mot noen) og beskytte meg siden jeg aldri har vært i slåsskamp. Må jo understreke at vi ikke skader hverandre! Uhell skjer visst også uhyre sjelden. Det er en barriere, spesielt det å slå og sparke mot noen, beskyttelse er langt mer intuitivt. Men det er på en merkelig måte fint å kjenne at jeg tåler litt røff behandling, og kanskje kan det hjelpe til å tørre å bruke teknikker for mer aktiv beskyttelse hvis jeg noen gang skal komme inn i en situasjon der det er nødvendig. Huff, ser jeg skapvoldelig ut nå?

 

Det er veldig spennende å høre hva dere andre driver med. Merker at jeg får lyst til å utforske nye treningsformer og til og med kanskje bygge opp treningsformen til et spesifikt mål (halvmaraton, kanskje?) og/eller prøve å utbedre kroppen. Jeg er også imponert over at folk (småbarnsmødre) klarer å finne tid og overskudd til trening oppi alt sammen. Som deg, NinniR, kan jeg styre treningslivet mitt rimelig fritt. Men det er klart, den treningsinnsatsen du legger inn nå er jeg ikke i nærheten av! Uten at jeg kan påregne meg spesiell kunnskap, synes jeg det virker som om du har et fornuftig opplegg.

 

Jeg ser helt tydelig for meg at du kommer til å gjennomføre løpet. Du er målrettet og har trent godt. Klart du klarer det! Jeg håper jo at du får en god opplevelse og får lyst til å fortsette å løpe. Hardt er det jo å løpe maraton, så fullstendig dans på roser blir det nok ikke, men er overskuddet godt så tror jeg at totalopplevelsen blir god. Har du filosofert over hva som skal til for at du blir fornøyd med innsatsen?

 

Nei nå skravler jeg visst fælt igjen! God natt, alle! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt ganske mye på løpet, ja. Og på konsekvensene av å gjennomføre et maraton. Det er faktisk målet mitt: å gjennomføre. Fikser jeg det, er jeg storfornøyd. Jeg har fulgt et opplegg laget av Grete Waitz det siste halvåret. Før det trente jeg etter eget hode, med tanke på å stadig utfordre og bedre formen.

6.mai skal jeg på maratonseminar med Jack og Grete Waitz, og det gleder jeg meg veldig til. Da skal vi gå gjennom løpet og få gode råd og veiledning. I tillegg får vi tøyet vi skal bruke.Har allerede vært på ett seminar med Waitz og det var utrolig motiverende.

 

Så en helt annen sak. Var på hyttelivsmessen på Hellerudsletta i dag. Flott messe på alle måter. Men utfordringene sto i køøøøøøø! Alle utstillerne hadde konfekt, sjokolade, kjeks, vafler, drops, pølser, seigmenn etc. å by på til kundene. Hos en av utstillerne strakte selgeren frem infohefte om sitt produkt til meg, sammen med en stor plate sjokolade. Han smilte blidt og spurte:" vil du ha en god sjokolade?" Da jeg svarte "nei takk", svarte han like blidt "hva med litt info, da?".

Kun en av utstillerne hadde et fruktfat(så vidt jeg kunne se). For å være helt ærlig forstår jeg at selgerne trenger noe å friste kundene med, men det er sikkert flere med meg som ville blitt fristet av et stort fat med oppskåret frukt. Litt av begge deler, kanskje, så man kan velge selv?

Jeg er faktisk ganske fornøyd med at jeg klarte meg gjennom hele utstillingen, det tok flere timer, uten å la meg friste av mer enn alle de flotte produktene. Jeg var faktisk litt forberedt, og hadde egen drikke, sukkerfrie pastiller og et par digre gulrøtter i vesken. Det holdt!

 

Vel hjemme igjen var det middagstid, og snart stod maten på bordet. Deilig ørret, potet og fersk asparges med en nydelig dressing. Asparges er noe av det beste jeg vet, kokt grillet eller ovnsbakt, kald eller varm. MMmmm!

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg løpeturen tidlig på dagen, så rekker jeg både å sitte på terassen og kose meg i finværet, og jobbe litt senere på dagen.

 

Dagens logg:

Løp i 3,5 time i 7-8 km/timen.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en tur i det herlige solskinnet i dag, sammen med min kjære. Ganske kupert, men jeg presser meg selv til å løpe i oppoverbakkene også:)

 

Logg i dag:

Løp 11 km i 9,5 km/t.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær i dag, så jeg gikk tidlig fra jobben og løp en tur istedet for å bli med på fredagskaffen og spise kake. Fornøyd med valget, så kan jeg heller bruke de kcal på litt ekstra god middag i dag:)

 

Logg:

Løp 1 time 8,5 km/timen i kupert terreng.

 

God fredag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponert over løpinga di NinniR! Må være flott å orke et sånt tempo i så lange økter. Da er du jammen sprek :) Jeg tar en ukes-oppsummering for å skryte av meg selv:

 

 

mandag: 1,5 time på treningsstudio med tredemølle og styrke

tirsdag: friskis og svettis

onsdag: 1t og 20 minutter sykketur i en bakkete og slitsomt løype

torsdag: jogging i skogen på formiddagen + en rolig gåtur på kvelden

i dag: Syklet 1,5 time, mest bortover men det var motvind halve turen...

 

Jeg hverken sykler eller jogger/løper spesielt fort når jeg er ute på tur. Men det er så digg å være ute og bruke kroppen litt :) I går når jeg gikk tur på kvelden var så rolig og fint og jeg kikket på blomstene og trakk inn lukten av vår i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at du orker å trene hver dag, IC242. Veldig variert også. Trener du lørdag og søndag også? Har det vært en del av slankeprosessen din å trene hver dag? Hvordan reagerer kroppen din hvis du hopper over en dag?

Puh! Mange spørsmål, sorry.

Ninni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel 1 dag i uka som er helt treningsfri, og det blir ofte enten fredag eller lørdag. Og jeg trener ikke hardt hver dag liksom, noen kaller det restitusjonstrening når man tar en rolig økt :) Jeg begynte å trene i januar 2006 og da trente jeg først 2 ganger i uka, så 3 ganger i uka og så til slutt ble det så mye jeg orket/hadde lyst til. Det var sånn jeg gikk ned i vekt, jeg endret ikke kostholdet før jeg hadde gått ned 10 kg og skjønte at jeg faktisk kunne få til å bli slank igjen! Begynte ikke å trene for å slanke meg heller, det var mer en hyggelig bivirkning kan du si. Jeg trener ikke like mye hele tiden, det går i perioder. Jobber jeg veldig mye blir det mindre trening f.eks. Men vekten holder seg stabil og det har vel noe med å gjøre at jeg regulerer matinntaket etter hvor mye jeg trener. Trente omtrent ikke i det hele tatt i desember i fjor, og jeg gikk fatkisk NED i vekt... Mulig jeg mistet noe av muskelmassen, men det var nok mest fordi jeg jobbet mye og ikke tenkte noe særlig på mat. Så jeg føler ikke at jeg er avhengig av å trene for å holde vekten faktisk, men jeg synes det er herlig å trene for å kunne unne meg mer mat og gode ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det vanlig søndags-langkjøring. Puh! Fikk med meg mannen min og en venn på den siste biten. Hyggelig med selskap:)

Så akkurat på tv at vinneren av London maraton løp 42 km på 2timer og 5 minutter. Raskeste kvinne løp på 2.20... Dødsimponerende!!

 

Logg i dag:

Løpe 28 km i kupert terreng 3 timer og 10 minutter(8,8 km/t).

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det kort tur. Siden det var sent på ettermiddagen og lite fristende utevær, dro vi til Elixia og trente der. Unnet meg litt solarium etterpå. Deilig med en forsmak på sommeren.

 

Logg i dag:

Gå 6,5 km/t i 5 minutter

Løpe 10 km/t i 1 time

 

Det var det...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det NinniR, jeg har vært på trening- og tok solarium etterpå. Det var kjempedeilig. Takk for tipset:-)

20 minutter med ekstra ansikts og kroppssol, får håpe jeg ikke blir hummer i morgen. Ser foreløpig ikke noe særlig så jeg satser på det blir passelig.

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så nysgjerrig på maraton-løpet ditt at jeg har snoka på nettet i dag. Ser at det er halvmaraton og 10km også, så det hadde jo vært mulig.......

Det blir ikke dette året, men kanskje en gang senere? Veldig fint å ha noe å strekke seg etter.

Jeg kjente iallefall det kriblet litt i konkurranseinstinktet når jeg leste på nettet, noe som er litt rart- for jeg har aldri drevet med konkurranseidrett eller løping. Spilte litt håndball i tidlig ungdom og var nok mer sterk/rå enn smidig/rask.

 

Jeg er veldig imponert over deg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Takk for det, jess. Maraton er mulig for alle. Finn et godt treningsopplegg og hold fast ved det, så er du der før du vet ordet av det. Prøv, da vel! Det er Oslo Maraton i september, og du rekker fint å trene til halvmaraton.

 

Logg:

5.mai - 10 km i 10 km/t

7.mai - 7 km i 10 km/t

9.mai - 35 km i 9,5 km/t (4 timer)

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Fysj, i dag var bena tunge og det var lite festlig å løpe. Heldigvis har jeg mannen min til å dra meg med når motivasjonen er laber. I dag var det bare en kort tur, heldigvis.

 

Dagens logg:

Løp 8 km på 50 minutter i kupert terreng.

 

Puh!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en oppsummering av hva jeg har gjort denne uka:

 

Søndag: 40 minutter trim på stuegulvet med oppvarming og strykeøvelser

Mandag: Friskis og svettis

Tirsdag: 35 km sykkeltur + 30 minutter gåtur med sambo på kvelden

Onsdag: 45 minutter joggetur

Torsdag: 40 minutter joggetur på morgenen + 22 km på sykkelen på ettermiddagen

Fredag: Masse husarbeid + 1 times gåtur med samboer

 

Dessuten tar jeg en del situps og andre mageøvelser etter jogging eller sykling. Går og venter på sixpack'n!

 

I morgen, lørdag, vet jeg ikke om jeg får tid til noe. Det frister med en sykkeltur hvis jeg får tid til det, så vi får se :D Får besøk til lunch + skal ut på kvelden og spise før det blir grand prix vorspiel på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...