Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

og denne uken begynner bra også.

 

Har "gravd meg opp av gropen" jeg falt ned i - tror jeg.

Fokuset på trening er tilbake. Tenker nå at noe trening eller hvertfall bevegelse, nesten hver dag, er et overkommelig og rimelig mål. Og det er en real omprogrammering, for etter sommeren har jeg tenkt mer på hva jeg kan klare å skvise inn, og satt ukesmålet ganske lavt.

 

Har trent hver dag lørdag, søndag og mandag.

Satser på bra dose resten av uka. Vil ikke sette noen konkret treningsplan, men prøve å se hvor mye jeg kan få til hver dag fremover.

 

Merker også en bedre innstilling til kostholdet. Synes ikke det er tungt med sunne valg, og er lite tiltrukket av usunne løsninger. Og det er bra, for jeg var langt ute i den andre enden. Tror kanskje jeg "tok den helt ut" og at det gav en så dårlig følelse totalt sett på fysisk og psykisk, at jeg er rimelig bra vaksinert for en stund fremover.

 

Energinivået er stigende.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt meg, å gire noe voldsomt i perioder, for så å dabbe helt av. Så jeg må passe meg, og øve meg på å ikke legge lista fpr høyt.

 

Det som er veldig bra nå er at den sterke viljen og det gode fokus jeg hadde oppe i hodet i våres og som gav meg så gode resultater, er i ferd med å komme tilbake til meg. Det er ikke aktuelt å gjøre teite valg, og jeg løser de situasjoner som oppstår på en god måte, istedet for å bli fristet eller finne trøst der jeg møter ubehagelige utfordringer.Idag f.eks måtte jeg jobbe mye lenger enn planlagt. I stedet for enten eller, dvs å vente med å spise til jeg kom hjem, eller å kjøpe junk, kjøpte jeg litt ekstra frukt og litt nøtter. Det holdt fint det til jeg kom hjem ca kl 2100 og fikk nydelig fiskesuppe av mannen min. Og nå koser jeg meg med litt youghurt. Synes det er noe balansert over det, å velge litt vanilje youghurt når jeg har lyst på noe søtt nå på kvelden, enn å avstå helt og bygge meg opp et sug.

 

Fikk ikke trent idag, men regner med at det kan bli muligheter imorgen.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har vært så travel, at jeg har hatt mer enn nok, og verken ork ellr tid til å tenke på trening, de siste 14-dagene.

 

Nå er jeg igang igjen, og er stiv og støl og lemster etter gårsdagens økt på treningssenteret. Men ai ai så deilig. Jogget på tredemølle i 25 minutter og trente vekter 30 minutter. Det var deilig å kjenne svetten komme, og særlig styrketreningen var deilig. Akkurat som man vekker kroppen til liv igjen, og det er ikke verst.

 

Leste Iform artikkel om hvor viktig det ikke er å stresse med trening, at det ikke skal bli enda en plikt på en tett plan. Og det er jeg så enig i. Må prøve å finne en måte og en intensitet som passer slik at det blir trening, og kjennes bra, og ikke et ork.

 

Er fornøyd med meg selv, som kommer igang med treningen nesten umiddelbart etter en stressperiode. det er nytt, og noe jeg har lært meg i dette prosjektet. At det bare er å komme seg igang, og at det er deilig å bruke kroppen.

 

Kostholdet blir alltid sånn passe rævva når jeg stresser som verst. jeg har en tendens til å hoppe over måltider, og å spise junk. Skal jobbe med det, men foreløpig er agendaen å komme raskest mulig inn i sporet, ETTER en slik periode, fordi jeg vet det er begrenset hva jeg kan klare. Men jeg skal klare det også, men en ting av gangen.

 

Målet mitt nå er å jobbe masse med treningen, og å holde et greit kosthold. Har foreløpig ikke planer om noen stor nedgang. Kjenner på meg at jeg skal jobbe med dette nå, og ikke bry meg om vekten. Den ligger stabilt mellom 77 og 76. Og den skal til pers, men først skal jeg få mer orden på en del rutiner. Skal melde meg på mosjonsutfordingen tror jeg.

 

Idag skal jeg holde på i hagen, på med ulltøy, og ut i luften. Blir en del spaing, skal dele planter og så løker, så det blir en ganske så aktiv dag. Til dere som er innom; kos dere med søndagen:-):-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur.

Her går det så sakte, så sakte, men det går i alle fall rett vei. Må nok skru på tålmodigheten noen ekstra hakk, men tror jeg klarer det, merkelig nok.

 

Sender gode vibber din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du holder vekta stabil mellom 76 og 77, og ikke går opp ;) Synes du er flink til å holde fokus jeg, du har tross alt jobbet lenge med livsstilsendringen....

 

Jeg følger med på deg og heier!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har vært på lavmål siden jeg sist skrev her inne.

men har klart å fått trene likevel.

Konstrerer meg veldig om det om dagen.

Lett å sluntre unna, men daffheten i kroppen merkes da, og det er deilig å komme igang med bevegelse igjen på fast basis.

Har vært sliten nå, har jobbet intenst i en periode etter ferien, og plutselig blir jeg veldig veldig sliten, og det går også ut over humøret. Begynner å komme meg nå, siden jeg har jobbet mye mindre de siste dagene. Fikk en luke, og takk for det!

 

Idag skal jeg trene litt styrke, og så er det en dansetime som jeg har bokket meg inn på. Gleder meg til å finne frem treningstøyet om ikke så lenge.

 

Takk jenter for at dere er her; det er godt å få hilsner fra dere :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

for tiden

ja jeg trener bra, men jeg finner meg selv ganske ofte nedi en godtepose.

Og da har jeg kjørt ens ærend og kjøpt det.

det er høsten

ifjor skjedde akkurat det samme mener jeg å huske

jeg mistet fullstendig fokus og langet innpå.

Ikke noe styring.

tror jeg har lagt på meg to kilo, men har ikke orket å veie meg.

 

Ikke det at jeg spiser så mye, men jeg spiser helt feil.

Kan gjerne hoppe over unsj, og så hive i meg et eller annet dritt - slags bevisst bevisstløshet.

Prøver å ta meg inn - idag er det en ny blank dag.

Frokost er inntatt med knekkebrød og gulost og en kopp te.

Skal være flink med lunsjen min idag.

Målet er å få til noenlunde sunne måltider og å ikke skeie ut.

Og så blir det en treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Julianna.............. så kjedelig. Har desverre ikke noen særlig gode råd, men en stor klem kan du få, ja mange hvis du vil ha.

 

En ide!....................... Meld deg på internettkurs. Det gjorde jeg i dag. Orker ikke flere avtaler jeg må gå til, det blir bare stress, så nå tester jeg internettkurs. Jeg valgte et kurs som starter mandag 11, og kursholderen heter Elin Unosen Bendiksen. Det var henne jeg likte best da jeg "hørte" på hva de forskjellige internett-kursholderene hadde å si.

Da kan vi gå på kurs "sammen" og jobbe som gale i 7 uker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

det hjelper vettu!

 

Jeg går egentlig på kurs - og det funker veldig bra når jeg går dit... så jeg tror jeg må streve meg tilbake på sporet. Jeg må finne ut av dette her. Kjenner det så godt fra i fjor. Sporet helt av på høsten. Tror det er et mønster i det.

Må jobbe for å holde fokus, og ta en dag av gangen.

 

Idag har vært veldig bra

sunn frokost, sunn lunsj, sunn middag, passelige mellommåltider, og en deilig treningsøkt; vekter på Elixia.

Sånne dager må jeg prøve å få flere av.

 

Forslaget ditt Ninass om å satse på å fokusere på å jobbe som bare det i 7 uker fremover med vektprosjektet - det er en god plan!

Det er til midten av november det?

Det er jeg med på, bestemte meg her å nå!

 

Jeg skal rapportere her inne hver dag.

Kanskje det er en god ide Ninass - å rapportere her hver dag mener jeg.

Hvis vi gjør det er det lettere å holde fokus og intensiteten oppe tror jeg.

Så kan vi rapportere om kostholdet er bra, eller ikke. Bånn ærlig. Og rapportere treningsmengde. jeg ser for meg noe sånt:

 

7 uker = 49 dager

1/49 - bra dag kostholdsmessig

1/49 - trening 45 min styrke

 

Imorgen er dag 2 og da legger jeg sammen hvis det er en bra dag, men ingenting hvis det ikke er bra. Da står det uforandret, og så ser jeg hvor mange dager av de 49 som kommer med i tellingen.

 

Kanskje bør jeg ha et treningsmål for perioden....? mm tenke over det.

Jeg vil ha et vektmål for perioden.

jeg skal veie meg i morgen tidlig - grøss og gru...men det må jeg.

PÅ 7 uker burde jeg klare 4 kilo.

JA - det synes jeg.

 

Jeg satser på porsjonskontroll, mye grønnsaker, lavkarbo, og jevn trening.

Det skal være min "trylleformel"

 

Kjenner jeg blir motivert nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du vil ha 49 dager. Jeg hadde tenkt til å begynne til uken, men tar gjerne fra i går av. Det går helt greit.

 

Jeg må fokusere litt på mengder mat og veiing, så jeg tror jeg må skrive inn hvor mange kalorier også, i alle fall sånn i begynnelsen.

 

Så da iler jeg tilbake til min egen tråd, og setter opp tall o.l. fra i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja da er vi igang Ninass

nå må det rapporteres:-)

 

2/49 - bra kosthold idag også, håper jeg ikke finner på noe tull før jeg legger meg - nei da må jeg jo endre rapporteringen imorgen - så det skal nok gå bra hele dag 2.

 

105min/49 - dvs trente 60 minutter Fitness Fusion idag, så da blir det 105 min sammenlagt idag.

Startvekt: 79.1 (uæh - oppgang på over 2 kg - håper at det kan være en svingning inni her)

 

Satser fremover på fast veiedag på fredager.

 

Det var dagens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være i gang, ikke sant?

Jeg gleder meg masse til kurset også begynner. NÅ er jeg så klar til å bruke tid både på mat og trim/bevegelse.

 

Store smil fra Oppegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fant det var best å rapportere dagen etter jeg, da har jeg hele fasiten for dagen når jeg rapporterer.

 

Dagen igår gikk matmessig fint, og det er egentlig en bragd. Hadde sovet dårlig, har fått vondt i arm/skulder slik at den verker hele tiden, og ikke kan bevege seg. Jeg var egentlig ganske deppa igår, og hadde det ikke vært for dette prosjektet hadde jeg relativt lett dukket ned i en godtepose for trøst. Men siden det var mannens tur til å lage middag, særlig siden min høyre arm er "limt inntil kroppen" var det hans tur uansett, ble det takeaway; det ble litt sushi og så litt indisk. Og det hjelper jo veldig med sånn servering på en grå dag. Sent på kvelden fikk jeg et glass rødvin, og jeg hadde spist såpass moderat hele dagen at det ikke skulle ødelegge en ellers fin fin fokusdag. Eller???....gi meg innspill hvis jeg her ser for lettvint på det.

 

Treningsfri igår - som sagt høyre arnm/skulder er helt "ødelagt" og ellers kjente jeg godt på stølheten fra onsdagens styrketrening.

 

Veide meg igår og det var direkte grusomt (stor oppgang), men heldigvis er det fredag, alstå idag som er veiedag og den er noe bedre,

 

Rapport dag 3/49

 

3/49 - med bra kosthold, fokus

2/49 med trening og 105min/3.

Veiing idag Dag 4 - 78,9 kg.

 

Altså noe ned fra dag 1, men hallo for et dustetall - dette er tall jeg har strevd med for lenge siden. Sånn er det; godteposer forsvinner ikke ut i intet, det blir til fett!!

 

Ja Ninass det er deilig å være igang:-) Vektens tale er klar, og dette hadde gått rett vest hvis ikke vi hadde tatt tak nå. Jeg var skikkelig ute på galeien. Jeg merker at jeg er motivert nå i dette samarbeidet, og det at jeg i går klarte å stå imot, styrker motivasjonen enda mer. Det er godt å tenke på, og da er det å jobbe seg gjennom dag for dag.

 

Må planlegge kostholdet ekstra godt siden det er fredag idag, kosedagen, og jeg skal ikke ødelegge fokus for det.

 

Trening? satser på en gåtur idag hvis ikke armen blir for vond. Håper den bedrer seg til imorgen, så jeg kan få trent litt mer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarer jeg greit til tross for at du var på litt ville veier før vi startet.

 

Jeg er helt enig i at vi må unne oss LITT. Vi hadde en samtale om dette hjemme i går. (Yippy, mannen min tar også del denne gangen) . Vi fant ut at vi må skille mellom omlegging av kosthold og slanking. Han ønsker omlegging på et 2 årsprosjekt, og det er helt greit synes jeg. Jeg har jo også drevet omlegging, men nå skal jeg ha litt slanking en periode. Så er det tilbake til omlegging med sunt kosthold og trening.

 

Leit med armen din Julianna. Ta litt vare på deg selv nå. Fokuser på maten så tar du treningen når du er bra igjen. En gåtur går jo sikkert bra da.

 

Eller må jeg bare si takk for hyggelig innlegg på tråden min.

 

Jeg rapporterer videre gjennom helgen, men søndag kan bli litt vanskelig. Drar avgårde tidlig om morgenen, og vet ikke helt når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen igår var så travel, at vips så hadde den gått uten at jeg hadde fått rapportert! Så derfor må både fredagen og lørdagen rapporteres nå:-)

 

Fredag

Kostholdet gikk helt supert; planla maten hele veien, og koste meg kun med et glass vin til Skavlan og Knausgård.

Fikk ikke trent pga armen.

 

Rapport

Dag 4/49 Bra fokus på kosthold

105 min trening/49, trening kun 2 dager hittil.

 

Lørdag

På farten fra vi stod opp, masse ordning, lunsjavtale med venninder og gjester på kvelden....Kostholdet veldig bra inntil kvelden, og det vi serverte var faktisk ganske så sunt og jeg spiste også i moderate mengder. Men mannen hadde opptelling av vinflasker idag morges. Og det gikk en del, så jeg kan ikke rapportere om en bra kostholdsdag av den grunn.

 

Pga travelhet og denne dumme armen, ble det ingen trening. Armen er fremdeles vond, men i bedring så jeg håper på en tur idag.

 

Rapport dag 5

4/49 med bra kosthold

105 min trening/49 og trening kun 2 dager av 5.

 

Idag, søndag, vil nok gårsdagens festligheter merkes utover dagen. Må stålsette meg når jeg får lyst på godteri og annet junk, slik det gjerne er dagen derpå. Må tenke fokus da, så jeg kan få en bra dag idag hvertfall. Særlig kvelden blir tøff, må stålsette meg da.

 

For en fin høstdag det er!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint, ble lite trening men det ble noe, 30 minutters tur.

Armen ødelegger, så jeg må fokusere kosthold ekstra en periode.

 

5/49 Bra kosthold

135 min trening/49 dager, trent 3 av 6 dager.

 

Satser på at dagen idag, blir en fin dag også:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

I dag har jeg meldt inn første kursrapport, men har foreløpig ikke fått noe svar. Det skal komme innen 24 timer, så da blir det vel trolig i morgen formiddag.

 

I dag har jeg spist for lite så langt, men har fått samlet noen trimpoeng. Først 30 minutter rask gange i dag tidlig og så 1,5 timer middels gange i kveld.

 

Til middag ble det ovnsbakt laks og grønnsaker.

 

Vi jobber på og kommer oss sakte, men sikkert mot målet. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det vi gjør Ninass, hver dag sakte men sikkert mot målet:-)

jeg føler på et vis at jeg har tatt kontroll over en negativ utvikling, og så vil det ta litt tid før jeg får mer fart på det. Men jeg ser av rapportene mine at jeg nå jobber planmessig og får trent mer og jevnere. Syns ikke du også at du får mer plan og bevissthet over det når du vet at det skal rapporteres?

 

Igår ble en delt dag. Spiste jevnt og det jeg skulle, så var det vinkurs på kvelden. Og det ble ikke mye på selve vinkurset, men så gikk vi videre derfra en liten gjeng. Så ble det litt pølse og salat, og det er jo ikke ille, men det ble et par glass vin til. Så jeg kan faktisk ikke rapportere det som en 100 % dag.

 

Trening - der ble det 65 minutters tur. Armen eller egentlig skulderen er fremdeles veldig vond så, det begrenser seg hva jeg kan gjøre. Gåturer er litt kjedelige, men det får bli det nå.

 

Rapport dag 7

5/49 dager 100 % bra

trening 200 min/49 dager , trening 4 av 7 dager.

 

Etter første uke, er jeg ganske fornøyd

Kostholdet er bra nesten alle dagene; kun 2 dager som ikke kunne rapporteres som 100%.

Og 4 trimdager av 7, synes jeg er bra fordi jeg har denne vonde armen, og fordi det er første uke. Men jeg må helt klart satse på bedre innsats kommende uke fordi jeg har bare trent i 200 minutter tilsammen, og det er ikke så mye.

 

Vekten ser foreløpig ikke ut til å være i bedring. Veiedag er fredag, så det er jo lov å håpe på en viss nedgang. men håpet er ikke stort.

 

Hvis jeg ikke får nedgang må jeg gjøre noe mer aktivt med kostholdet.

da er det Pepsi maxen som må gå, men kvier meg veldig til det.

Så må jeg da også sannsynligvis begynne med å notere meg mer nøye hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, flink, flink. Så mange 100% dager. Håper du er skikkelig stolt av deg selv. Etterhvert kommer resultatene også.

 

Heia oss................... vi er på vei mot målet vårt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye Ninass for herlig oppmuntring, har en følelse av at det vi holder på med nå er veldig bra for oss:-)

 

Igår hadde vi firmamiddag med vin. Ja sånn er det. Så fokusdag kan jeg ikke melde, selv om jeg ikke skjeiet ut på noen måte ble det både et par glass vin og dessert. Og imorges hadde vekten bykset opp, ikke rart. Men forstemmende, selv om det nok mest skyldes at mensen kom. Så idag så jeg nei til enda en middagsavtale. Jeg er sliten og trenger en hjemmekveld, og så vil jeg trene, og så vil jeg ikke drikke vin, og så fant jeg ut at tre vinkvelder på rad blir for mye i et slikt prosjekt. Bedre å ha en sånn kjekk kveld tilgode i en mindre tettpakket uke.

 

 

Rapport dag 8/49

 

5/49 dager med 100 fokus på sunn mat.

200 min/49 dager med 4 dagers trening på 8 dager.

1/49 uten pepsimax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha avvenning fra Pepsi Max?

Det blir en ekstra kamp, men der går jo faktisk suget forholdsvis raskt over. En kursholder sa til meg en gang at det ofte ble lettere hvis man unnet seg et glass Solo super eller lignende hver kveld men man var på avvenning.

 

Oppgang blir det med alkohol. Det er ikke reell vektoppgang, bare noe som har samlet seg i kroppen. Dette forsvinner igjen fort så sant du ikke "forer det".

 

Dette føles bare så riktig. Tenkt................ kanskje vi kan bevege oss ut av dette forumet og inn i et annet om noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar ihvertfall en lang pause fra pepsi max. I våres kuttet jeg helt ut, og da kom jo resultatene, selv om det mest skyldes pulverkuren. Jeg tror likevel at det har betydning, for jeg drikker så mye, og såpass usunt er det at det er sannsynlig at det forsyrrer systemet.

 

Nå tar jeg dette på ren vilje, men hvis resultatene utbelir, må jeg kanskje ty til litt solo super som trøst:-)

 

Nå er alkoholen snart ute av kroppen, og jeg føler meg bedre allerede. Men jeg synes det er trist med denne oppgangen, merker det på klærne gitt. Det er en langt bedre følelse når klærne blir løsere.

 

Gårsdagen ble en bra dag, både med kosthold og trim. Det ble 45 minutters tur. Kom meg ut etter middag, på pur vilje, men som vanlig var det lystbetont når jeg først var igang.

 

Rapport 9/49

6/49 med fullt fokus på kosthold.

245 min trening/49 dager, dvs 5 dagers trening på 9 dager.

2/49 dager uten pepsi max (yey, gøy å vinne over lystene!)

 

Armen er i sterk bedring, så ikveld kan det hende jeg jogger litt. Ihvertfall skal jeg trimme/trene en god økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...