Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Hei på deg. Innom med et stort smil herfra til tross for oppgang hos meg.

Men, men.......... jeg kommer, skal du se. Og det samme gjør du. Vi sliter litt, men gir vi opp?... Åh nei. Ikke vi nei.

 

I dag er det trening. Jobb, håndball og middag, litt avslappning og så trening.

 

Skal prøve å komme meg inn til Sandaker golfsenter denne uken å teste ut køller. Vi hadde innbrudd i romjulen og golfsettene våre ble stjålet. Håper jo på en sydentur i løpet av februar eller mars, og da hadde det jo vært greit å få spilt noen runder. Holder du svingen ved like om dagen?

 

Nei.. nå får jeg vel jobbe litt. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

Takk jenter for hyggelig besøk:-)

 

 

Mandag, dvs igår, fulgte jeg planen min til punkt og prikke - handlet også inn igår sånn at nå har jeg alt også til idag tirsdagen. Ventet litt med handlingen for onsdagen, siden vi skal ha fisk onsdag, men handlelappen er klar så da er 99% gjort.

 

Kjenner meg fin i kroppen også. Skal jobbe med å få i meg mye vann, det vet jeg er alfa omega. Og så skal jeg satse på grønn te i kveld. Har tro på det Anitgro, så jeg gleder meg til en fin kveld med grønn te allerede nå.

 

Blir veldig inspirert av Puls-programmet nå for tiden. Jeg har lagt det til vane å ta en av ukas styrkeøkter når jeg ser på det. Var så trøtt igår pga veldig sen kveld dagen før, så derfor tok jeg halvparten av styrkeøkten. Var ganske fornøyd da, for jeg tror at det er veldig smart å prøve å gjøre litt enn å bare utsette det. Og innslaget med Kristine Koht var veldig inspirerende. Det hun beviser er at man må ha fokus på mat og trening, men ikke overdrive. Jeg merker at jeg ble veldig inspirert av henne. Hun ser utrolig sprek ut!

 

For min del er erfaringen at kostholdet er alfa omega. I første omgang er det nødvendig å holde seg til en plan 100 %. Når jeg er godt i gjenge, dvs om mange uker kan jeg kanskje tillate meg noe. Så jeg ser for meg null vin, null mat med sukker, null snop i lang tid. Akkurat nå føler jeg at det er det eneste jeg vil, og det var akkurat der jeg var i fjor på denne tiden, og da gikk det strålende. Så jeg er ved veldig godt mot:-)

 

 

Ja, faktisk Ninass, har fått jobbet litt med svingen allerede. Har vært litt på Fornebu, og testet, og det var gøy å få bekreftet at den sitter sånn noenlunde. Satser på en liten tur til Spania i februar, og da blir det noen runder - - - - kom til å tenke på at jeg har kjøpt en helt ny golfbukse, som er utrolig stilig i Spania, men som per nå er alt for trang pga av alt tullet mitt------ men den skal passe.... ja det er noe å glede seg til Ninass:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så flott Julianna!!! Høres ut som du har tastet koden for kommende uker, og dette tror jeg blir bra :-)

 

For meg hadde det i alle fall ikke gått så bra uten å ha full fokus og det heter også STA:D

 

Bare kjenn etter hvor godt det virkelig føles nå som du har bestemt deg for dette; du liksom strammer deg opp i ryggen og tenker JESS!!!! Dette blir flott!!

 

Ha ei feiende flott fokus-uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å si at jeg følger med deg, og "kuler'n litt" med PC'n mens jeg koser meg med min grønne te!

 

Helt enig med deg at Puls er en skikkelig motivator... vi har noe å strekke oss mot, der!

 

Ser du er målbevisst så det holder om dagen, spent på hvilke resultater du får til denne uka! Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

fikk mannen hjem idag, som har vært borte siden 4. januar. Har vært tungt uten ham i denne lange mørke januarmåneden som aldri tar slutt. Brun og flott og god var han da han kom hjem, og det er han enda:-)

 

Maten går kjempefint og hadde laget plan for sunn og god mat med lite karbo for dagen, og som vi har handlet inn sammen. Jeg har også informert ham om at nå er jeg like bestemt som ifjor, så uansett så mye vi ska kose oss f.eks til helgen, så vil jeg verken ha vin eller noe særlig med karbo i.

 

Kjekt:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med mannen på plass igjen. Det skjønner jeg. Så flink du er med planlegging. Tror nok jeg må ta et tak der og se litt fremover. Nå som treningen er sånn nogenlunde på plass, så får jeg fokusere litt på planlegging.

 

Ønsker deg en super helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

kom jeg litt ut av det spisemessig. Det ble bare tull med lunsj, spiste halvparten bare av det jeg skulle og alt for seint. Men middag spiste jeg som vanlig. Det er ikke bra å tulle med et av hovedmåltidene. Merker at jeg må holde meg helt til planen. Og vekten hopper opp når jeg spiser lite. Når jeg spiser masse, dvs etter planen, er den stabil eller viser gradvis ned.

 

Idag er jeg "on track" igjen med spisingen.

 

Har ikke fått trent det jeg skulle i uken. Men satser på masse bra trening i helgen. Vi har planlagt skiturer, og det blir kjekt. :-) :-) :-)

 

Og så blir det spennende, å se om jeg klarer å være så streng som jeg har tenkt i helgen. Det må til, og jeg tror jeg skal klare det, for jeg har bestemt meg. Ser på vektloggen at helgene bare ødelegger, og det er det jo ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna.

Det er nesten umulig å klare planen 100%, men det høres ut som du kommer deg tilbake så fort at helheten sikkert blir bra.

 

Her er det dårlig med trening, men jeg jobber med saken og skal bare ha med kroppen også. Den er litt i ulage, men det går over. Får jobbe 100% med maten inntil godt med trening er på plass igjen.

 

Ha en strålende søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis bestilt det rette været for gode skiturer i helga. Skulle gjerne vært ute en tur, vi også. Men minstemannen har fotballtrening hver søndag formiddag, det ødelegger liksom turdagen vår. Da blir det som oftest en tur på beina i stedet, mens han er på trening.

 

Langrenn gir jo verdifulle trimpoeng, får håpe at resultatene kommer for en dag. Det skal ikke såå store resultater til før man blir skikkelig gira, sånn er det iallefall med meg.

 

Følger med deg videre, Julianna! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Er så masse spreke folk inne på alle tråder at jeg blir helt imponert!

 

Jeg kan ha god lyst å skylde på været, men det er ikke så gæli akkurat nå da. I går blåste det ganske mye, nå er det bare ufyselig! Jeg skal i bursdagsselskap i dag...!!!! Tredje dagen med "utenom"-mat, men jeg trenger ikke å spise så mye kaker da...kanskje det til og med er middag? Ja, ja, får tilpasse så godt jeg kan - kjekt blir det i alle fall - helt til i morgen...:eek:

 

Håper været har vært fint så du har fått gå på ski som planlagt Julianne, og at du har kommet inn i det riktige sporet igjen med hensyn til maten i helgen. Lett å komme ut av rutinene med mat og spising, og desto viktigere å forsøke å hente de inn igjen.

 

Ha en flott søndag videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ikke en utskeielse!

Mannen sier bare - "du er steinhard" når jeg takker nei til dessert osv.

Synes det går kjempefint, og det var kun da vi var på kino igår at jeg synes det var vanskelig. Synes liksom man må kjøpe noe når man er på kino, om så bare en kick. men nei farris og litt pepsimax holdt det. Vi så "Another Year" på Gimle. Det var smekkfullt, og det var ikke rart. Nydelig film, Anbefales veldig.

 

Har blitt mye trening i helgen, så jeg er faktisk i mål for uken. 3 økter er planen, og selv om det ikke ble akkurat det innholdet som planlagt, får jeg si meg fornøyd. Idag var det helt nydelig, om enn litt hardt ute i løypen. Fikk tatt meg skikkelig ut, og har vært litt sigen i hele ettermiddag.

 

Nå har jeg kost meg med å planlegge neste uke; sitter med oppskriftsboken min og finner masse godt å spise. Handlelisten er klar, så nå er det bare å stå løpet, og ta en dag av gangen.

 

Kjempekoselig her inne idag med masse fine innlegg på trådene. Det går bra med oss alle sammen jenter:-) :-) :-) Kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dessert, og ingen popcorn eller M på kino... Og masse trim... Her lukter det resultater :(

 

Når uka i tillegg er planlagt, ja, da er vel det meste gjort.

 

Følger med deg, Julianna! Venter spent på neste vektrapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

så nå er jeg litt oppgitt, og litt spørrende.

Skulle ikke være mulig, etter en uke med full kontroll og fullt fokus etter den dietten jeg er på nå, dvs svært lite karbo.

Gikk helt strålende i begynnelsen av januar, så ble det en uke med noe utskeielser. Så altså de siste vel 10 dager hvor jeg har vært superflink. Det er full stans på 80-tallet.

 

Jeg får være tålmodig, og være enda nøyere med det jeg spiser. Mulig jeg bare må holde ut, mulig jeg må justere porsjoner litt nøyere. Drikker bra med vann, men må være enda nøyere med det siden det er helt avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om lavkarbo, så gode råd har jegikke, men jeg tror at hvis man bare holder på det man bestemmer seg for, så kommer resultatene, enten litt og litt eller i hopp, sånn litt nå og da.

 

For at kroppen ikke skal få sjokk tror jeg det å holde seg på det samme er lurt. I starten får kroppen litt sjokk, slipper opp, men så holder den igjen. Når den skjønner at det går greit på den mengden den får utlevert, så slipper den litt opp igjen.

 

Stå på Julianna, om det går sakte, så går det i alle fall riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna!

 

Siden du går på svært lite karber, betyr det at du er i ketose?

 

Du kan i så fall lese mye om dette på lavkarbo-forumet... Mange kan gå på veldig lite karbohydrater i ukesvis før det løsner.

 

Jeg vet ikke om du har hørt om spisdegslank.no? Der har jeg funnet glutenfritt brød som også inneholder veldig lite karber. Foseid, som er grunderen bak dette konseptet, anbefaler rundt 20 karbohydrater, og rundt 1000 kcal om dagen, men like fullt 4-5 måltider for å opprettholde forbrenningen. Da "spiser" man visstnok av eget fettlager...

 

Andre sverger jo til uante mengder fett, bare karbohydratene er få. Og går ned...

 

Sofie Hexeberg, som er lege, har også gitt ut noen bøker om dette. Jeg har også vært på foredrag med henne, men det var med utgangspunkt i inflammatorisk kosthold... Mange med betennelsessykdommer opplever stor bedring med lavkarbomat, meg selv inkludert.:(

 

Men det florerer av konsepter, og jeg tror man bare må prøve seg fram for å finne det rette...

Er usikker på om det er rett at man blir hva man spiser... Tror det bare er og blir urettferdig, det der... Noen stapper i seg hva som helst, og holder seg slanke... Andre, som meg, har en kropp som holder igjen... nesten uansett... Mager trøst at man kan overleve en hungersnød eller to...

 

Tro på at det du gjør er rett... Det løsner til slutt... Det sitter mellom øra, sa vel forskeren som var i Puls i går?

 

Lykke til videre, kjemper med deg... :)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

deilig dansetrening igår. Kjenner det nederst i ryggen, men skitt au. Føler meg opplagt som bare det ellers. Litt sen på jobb idag, tror jeg skal få gjort unna det jeg skal, og så skal jeg på hudpleie. Det blir deilig.

 

Har sjekket dietten min i dag, og det ser ut som jeg ligger akkurat der jeg skal, men men.... Jeg følger et lavkaboopplegget som er i de kokebøkene jeg kjøpte på Easylifekurset. Svenske forfattere, og supergod mat. Det er et par uker med ca 20 karber per dag, og så skal jeg gradvis øke. Det ligner på Fedon sitt opplegg. Super god mat. Skal gå ned fra 1-2 kilo i begynnelse per uke, og så mindre opp til stabilisering. Jeg er masse inne på lavkarbo.no og følger med, så det er fin inspirasjon i tillegg til det jeg får her inne. Satser på at det løsner snart:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her er det trivsel så det holder skjønner jeg - skikkelig godfølelse Julianna - og det tegner jo bra!!

Det er viktig å ha trivsel i det vi gjør; tror faktisk kroppen responderer på det også. Og det er så herlig å kjenne det slik som du gir uttrykk for - jeg formelig kjenner godfølelsen helt hit..

 

Ha en flott onsdag videre Julianna :-) :-) Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

for tiden.

Så det stemmer godt Krepsedama og Ninass- godfølelse har etablert seg så til de grader de siste dagene.

Idag er det bare velstand; sovet godt, solen glitrer i de våte trærne og mildere luft varsler om at det er lysere og varmere tider på gang.

 

I går koste vi oss hjemme; jeg lagde nydelige thaikjøttboler i peanøttsaus. og så planla vi påskeferien. Det blir sol og varme og golf i Marbella, og så tar vi en avstikker og kjører til Portugal der vi var i fjor. Ligger an til laang påskeferie i går.

 

Idag er det styrketrening ala PulsYngvar.

 

Har grunnet på dette med maten og lagt inn de siste dager menyer på diett.no (gratis tjeneste som viser alt innhold i det man spiser). Det ser ut som jeg spiser for lite. Og så har det blitt noen små syndere som har økt karboinntaket. Kaffe latte, er jo ikke lov pga melkesukkeret. Det er ganske voldsomt med karbo der, for en som skal holde det helt lavt. Så jeg tror jeg må få i meg mer mat selv om jeg har vært så mett som bare det. Jeg legger til et fast kveldsmåltid så blir det bra. Har vært litt "dumflinkis" og skippet det, fordi jeg har vært mett. Og så no no latte. Unner meg en soyalatte innimellom. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spennende opplegg du har på gang med lavkarbo !

Skulle ønske jeg også fikk det til, men klarer det bare ikke...

Hva spiser du til middag f.eks ? Og frokost ?? Ikke minst, når man ikke kan spise brødskiver og knekkebrød... :(

 

Den påsketuren din med golf hørest fantastisk ut !!!

Det skal jeg og min mann også, når ungene blir litt eldre !

Har du spilt lenge ? Handickap ?

Jeg har spilt 7 år, men "avbrutt" av 2 svangerskap og ammeperioder.

Så jeg ligger på rundt 30 Handickap... Ikke veldig bra med andre ord :)

Men du verden så fantastisk flott det er å gå en runde på golfbanen, og ikke minst : Super trim ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så moro med besøk:-)

 

Lavkarbo er så mangt. Mange begynner med å kutte brød ris og karbo. En metode er å sjekke matvarer og passe på at det er ikke mer enn 5 eller 10 karbohydrater pr 100 gr. Det har tatt lang tid før jeg har funnet ut hvordan jeg vil gjøre det, og er ikke helt i mål. Jeg har ganske enkelt funnet en oppskriftsbok med sinnsyk gode oppskrifter, og der skriver de mye om dette sånn at det er lett å forholde seg til. Den heter "De beste GI-Oppskriftene" og er skrevet av Ola Lauritzson og Ulrika Davidsson. Utgitt på Gyldendal så lett å få tak i.

 

Til frokost spiser jeg;

- kokt egg og litt majones - ganske ofte, kjedelig men rask og mettende, eller

- kjøttpålegg og litt salat og kesam

- speilegg og bacon - gjerne i helgene

- smoothie med 2 egg, litt splenda (søtstoff), youghurt naturell, en skvett fløte og frosne jordbær. Den er kjempegod.

 

Blir sinnsykt mett, og kalorimessig er disse helt greie også, selv om det ikke er viktig på lavkarbo. Men det er mange som spiser knekkebrød og brød også. Det er oppskrifter på lavkarboknekkebrød og brød og masse annet inne på lavkarbo.no. Jeg har ikke kommet så langt, men har planlagt å lage frokost- muffins nå i helgen.

 

Fordelen er at man er mett, spiser veldig sunt, og derfor ikke skjeier ut så mye som når man går sulten. Ulempen er at man må lære seg en del oppskrifter. Min planlegging og handliste er alfa omega. Når jeg har lagt matplan og liste, er jobben halveis gjort. Når jeg har handlet og har alt i hus, er 90 % gjort. Selve matlagingen tar ikke så mye tid.

 

Golf er helt topp, har spilt i vel 8 år og har handicap på 23.

Det er en kjempefin måte å få vært masse ute, bevegd seg, og så er det utrolig sosialt. Vi spiller mye med venner og familie, så golf er så mye mer enn sport/mosjon.

Tar sin tid, så jeg skjønner godt at du og mannen din venter til barna er litt større. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

spist laksesuppe med brokkolli til middag, og trent styrke.

Ikke noe problem og komme seg opp av soffaen og ut av døre idag gitt.

Satser på at denne viben varer lenge.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har vært på jobbeseminar fra fredag til lørdag.

Var kjempeflink på hotellet, spiste det jeg skulle gitt.

Det ble litt rødvin fredag kveld, men ikke så mye.

Lørdag kjørte jeg hjem, leverte handlelisten ti mannen som hadde vært på skitur, og så dro jeg på Zumba. Gøy, ble skikkelig svett. Så tok jeg en liten styrkeøkt.

det betyr at de tre timene jeg skal trene, er unnagjort denne uken Allerede lørdag.

 

Igår var mannen og jeg ute å spiste. Jeg holdt meg til planen, og kjørte bil. Smakte litt på en ostekake og tok noen biter potet, men som sagt holdt meg ellers til planen.

 

Vekten er en drittsekk og holder seg fast på omtrent akkurat samme sted.

Jeg holder ut, og følger opplegget mitt, og trøster meg med at så opplagt som jeg er nå kan jeg nesten ikk huske jeg har vært på all sin tid.

 

Idag skal vi gå lang tur med noen venner, og så er det laks og salat til middag. Skal også lage noen muffins fra oppskriftsboken. Mannen forgrep seg på den mørke sjokoladen som skal i, så det må jeg få skaffet ny i løpet av formiddagen. Og så er det kino ikveld: Kongens Tale på Gimle er bestilt. Ååå fin søndag.

 

Fortsatt fin helg, jenter :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...