Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Halsen er bedre, og for første gang på en uke sov jeg hele natten gjennom.

Å lykke, blir deilig å kunne ha det mer normalt, og å slippe å tenke på når jeg kan ta ibux.

Idag inviterte jeg min mor med på lunsj på en kul og fin restaurant i Oslo. Hun drakk vin og greier mens jeg vel hev innpå en liter vann. Skeiet ut med litt salat og skinke. Koselig søndagslunsj det. Kurslederen gav meg tillatelse til ett sånt måltid i løpet av helgen, og selv om jeg skeiet ut på fredag tror jeg dette var greit.

 

Ellers driver vi og innvier det nye kjøkkenet som er nesten ferdig; tror det skal bli noen fantastiske velsmakende og ikke minst sunne måltider fra det kjøkkenet fremover, når vi bare får hevet ut håndverkerne.

 

Idag gikk vekten opp 300 gram gitt.

Men vektnedgangen er likevel strålende denne uka, og 70-tallet kommer tilbake, det vet jeg.

 

:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

og da skulle det være bare 5 dager igjen av denne fasen.

Må si jeg merker slitasje nå. men kanskje jeg bare er lei av vinteren nå også, for det er jeg. Vil ha varme, sol og uteaktiviteter!

 

Savner vanlig mat og de vanlige rutinene. Og savner caffe latte noe voldsomt.

Rart den står faktisk øverst på "savnelisten".

Ellers har dagen idag gått fint, og halsen er nå 99 prosent fin.

Det er en veldig lettelse. Sånne greier tar mye fokus og krefter gitt.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble en prøvelse. Jeg trodde jeg var ganske god på dette nå, men ut på ettermiddagen, kvelden slet jeg skikkelig. Var frempå mange ganger ut på kvelden til mannen min om at nå var det nok. Nei, mente han. Han vet hvor deppa jeg har vært over vekten så han er en skikkelig støtte. Jeg kom meg derfor sånn noenlunde gjennom, men var skikkelig demotivert. Akkurat det var vel litt skremmende, at jeg kjente at jeg hade lyst å bare gi opp.

 

Idag har pipen fått en annen låt, eller hva det nå heter. Idag er motivasjonen hvertfall så langt i dag på topp. Har mer energi idag også, så det kan hende at det var en litt laber dag generelt sett igår. På sånne lavenergidager er jo ingenting lett. Tror mandager er en generell baug for meg som jeg må være obs på fremover. Sikkert sånne dager jeg har skeiet ut på tidligere.

 

Vekten samarbeider, og det hjelper på motivasjonen. Har begynt å jobbe meg fint ned på 79-tallet og er spent på fortsettelsen nå.

 

Fått nye kjøkkenapparater på det nye kjøkkenet, og kjenner jeg har veldig behov for å bake boller og andre forbudte ting i min splitter nye steikovn. Siden jeg ikke kan spise det på en stund, må jeg bare vente. Men jeg planlegger å lære meg masse nye mer kostholdsvennlige oppskrifter fremover.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i en fase hvor det er tungt å følge kuren.

Selv om jeg går fint ned.

Merkelig dette, og igår hadde jeg masse tanker om å skikkelig skeie ut; potegull og kyllinggryte stod øverst på ønskelisten.

Fikk langt om lenge disse tankene under kontroll og det slår meg hvordan jeg faktisk da tenker på å sabotere meg selv. Kanskje føler jeg at nå har jeg klart det, og jeg kan fint fortsette etter bare en liten usunn pause...... Typisk idiotisk selvsabotasje.

 

Fikk ingen trøst på kurset igår da jeg foreslo at jeg kunne få dispensasjon til litt vin i helgen. "Hvorfor det? Skjønner ikke hvorfor du må drikke vin selv om du skal i selskap" sa en av de andre deltakerne. Og der ble jeg satt på plass - inspirert at besluttsomheten hennes. De som faktisk hadde skeiet ut, sto stille på vekten. Og det sa jo sitt.

 

Idag har jeg tenkt på bikini, ny bikini vel og merke. Opplever at sånne tankeflukter er veldig inspirerende,. Og jeg kan tenke på nye kjoler hvor jeg ikke skal tenke på å skjule magen, men føle meg fin, lett og sommerlig. Det hjelper veldig på motivasjonen, at jeg ser for meg å slippe å drasse på all ekstravekten og den psykiske negative ballasten som følger med.

 

Resultatet fra kursveiing var

ned 1.6 kg sist uke :-)

ned 0.5 i fettprosent og nå er den nede i 38,5. Gleder meg veldig over det, særlig fettprosenten. Det betyr at det virkelig skjer bra ting inne i kroppen.

 

Ellers var Marit Bjørgen et skikkelig høydepunkt igår kveld. Flotte jenta. Dette fortjener hun veldig.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En begivenhetsrik dag i mitt prosjekt:

passet fint inn i bukse nr 3 fra skapet idag. Den har aldri sittet så fint.

Har masse energi nå, så har kommet såvidt igang med trening igjen. Var på energiyoga idag, og det var en utrolig deilig opplevelse. Kroppen var sterk og fin, og mange øvelser var lettere enn på lenge. Merket av tap av kilo hjalp meg i øvelsene.

 

Og så klarte jeg å skeie ut på jobben, tok litt rester av potetgullet etter festen på fredag. Ja det gjorde jeg gitt. Gikk veldig fort, så var det spist. Full utkobling av samtlige hjerneceller. Så nå er jeg spent på veiing imorgen.

 

Om to dager er 3 uker tilbakelagt.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg, jippi!

Helg er såå deilig.

 

Dagen har gått så fint; ikke noe tull eller dumme tanker. Masse energi og glede. Vekta samarbeider fint og jeg håper på 78 snart.

 

Har masse husarbeid i helgen og det koser jeg meg med når jeg har fri; vaske masse klær og rydde kjøkkenting på plass på kjøkkenet. Nå nærmer oppussingen seg slutten så nå begynner det å flaske seg.

 

Tar det lugnt med trening, jeg må passe på å ikke overdrive, hvertfall akkurat nå. Det blir vel skitur eller energiyoga på søndag. Og så blir det skikkelig søndagsmiddag; har funnet en kyllinggryte som ser god og sunn ut.

 

Ha en fin fredag alle som titter innom :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag, men må jobbe for å holde meg i skinnet.

Har vært på kino og sett "A single man", fikk en halv Pepsi max mens mannen fikk sjokolade, og det var helt greit.

Har nådd 78-tallet og koser meg med det.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga trening gjennomført; tøft men deilig.

Dagen har blitt brukt på å lage masse mat på mitt nye kjøkken. Prøvde ut en ny kyllinggryte og den ble helt nydelig. Jeg spiste min porsjon, og så spiste mannen resten.

Skikkelig god og mett og det var en deilig følelse. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er ikke min dag; alltid litt treg og litt gretten fordi helgen er over:-)

KLarte å spise en neve med peanøtter idag, fremdeles rester igjen på jobben etter en fest for over en uke side. jeg skylder på at det er mandag, og satser på at energi, humør og motstandskraft er bedre imorgen.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse energi -og opplagt hele gårsdagen.

Holdt meg kun til den strenge dietten.

Sluttet med å trøste meg med rester av chips på jobben.

Det har vært nesten som en refleks hvor jeg ikke tenker, fordi jeg har det stressende og synes synd på meg selv pga den strenge dietten.

Underliggende behovet er tydeligvis at jeg må ha noe kos når det blir veldig krevende i jobbsituasjonen; alt går i ett og alle maser.

Og selv om jeg selv har bestemt dietten synes jeg tydeligvis veldig synd på meg selv enkelte dager.

Her må jeg jobbe med det mentale. Må ikke motarbeide mine egen målsettinger - en slags dobbeltkommunikasjon inni hjernen dette her. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en krevende arbeidsdag - igjen - men ikke snakk om å tulle det til i dag med litt "trøstespising".

 

Var spent på veiingen på kurset, og det gikk riktig bra.

Ned i vekt med 1,7 til 77,9 kg - og total nedgang 7,3 kg.

 

Ned i fettprosent med 0,5 til 38 - total nedgang der på 3,8 %.

 

Nå er det to dager igjen av fase 1 - på lørdag er det start på å spise vanlig mat.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken var supetravel, og helgen har også gått fort.

Har likevel klart å være flink, men på fredag var jeg helt på felgen etter å ha jobbet til sent på natt dagen før. Da jeg kom hjem gikk jeg rett i kjøleskapet og spiste en hel ostepakke. Senere fikk jeg to små pizzabiter av mannen - helt ulovlig type mat - og sovnet kl 20.00.

 

Vekta har likevel vært grei; gikk inn i helgen på 77.5.

Har spist en del mat i helgen, i tråd med kursopplegget. Regner derfor med at vektnedgangen går langsommere. Det synes jeg er helt i orden.

 

Energiyoga idag, og så golfsimulatorturnering med venner på Fornebu i 2 timer. v Aktiv dag.

Kan ikke få fullrost yoga nok, merker at jeg blir sterkere og smidigere nesten hver uke. Og sjelefreden jeg får, er gull verd for en stressulf som meg.

 

Nå trapper jeg opp treningen, som har vært prioritert voldsomt ned så lenge jeg bare har gått på pulver. Fra 1. mars er det planlagt 3x i uken fremover. Denne uken ser jeg for meg trening på tirsdag, torsdag, og en dag i helgen.

 

1. mars er en vårmåned - og det er deilig å tenke på at når går det raskt mot lyse lange dager. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Føler at jeg skeier ut for tiden.

Det er vanskelig holde porsjonskontroll. Idag var jeg veldig flink men de andre dagene har porsjonene vært for store. Virker som jeg tenker; "litt for mye kan ikke bety noe særlig". Det er jo feil. Jeg er en mester i å lure meg selv.

Og så har jeg drukket mer og mer cola light. Får lov med ett glass hver dag, men i det siste har det blitt dobbelt. Og da blir det mindre vann. Og hvis det er noe som er virkningsfullt i denne prosessen, er det mye vann.

Nå skjerper jeg meg. Klarte som sagt porsjonskontrollen idag, og skal virkelig jobbe med det. Og masse vann. Tilbake til ett glass cola light. Basta.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Synes du er utrolig flink som har klart dette tøffe opplegget. Hatten av!

 

Hva spiser du, og hvor mye, i denne opptrappingsfasen? Bare nysgjerrig :)

 

Med meg går det trått. Veier imidlertid ca 2 kg mindre enn da høsten startet, og er fornøyd med det- sett i lys av at jeg alltid sliter med vekta i vinterhalvåret. Satser på at vår og mer sol og mildere vær gjør at jeg kvitter meg med den siste pyntekiloen :D

 

Lykke til videre Julianna!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Tusen takk for det! Det har virkelig vært tøft, men resultatene er vel verdt det.

 

Over tid innføres måltider; og nå er det middag, altså ett måltid hver dag. Den skal være etter tallerken modellen, halvparten grønnsaker, kvarteparten proteiner og kvarteparten karbo. Husker ikke fettandelen, men det er en viktig del av det også. Det skal ikke være så store mengder at det gjør noe; proteiner er ca en kyllingfilet, eller en biff på 150 gram. Ren mat er anbefalt, altså minst mulig prosessert av produsenter - rett fra havet eller fjøset er en fordel. Og så anbefales det å være forsiktig med karbo. Dette skal pågå i noen uker og så er det to måltider og så til slutt er det alle måltidene. Er ganske likt vanlig ernæring, kanskje litt likt Fedon for det advares mot karbo.

 

Det å konsentrere seg om mengden og sammensetning av ett måltid hver dag er faktisk ganske lærerikt, selv om man tror man kan det, skal det jo gjøres rett hver dag. Mengder er mitt problem.

 

Jeg tror kanskje kroppen etter en stor vektnedgang setter bremsene litt på, og kanskje er du der Soleia. Høres nesten sånn ut, for du har sikkert ikke gjort dette feil, når du går på kurs og alt. Synes vel jeg har lest om de andre her inne som har fått til stor vektnedgang over tid, at de må hale og dra over ganske lang tid for å få akkurat de siste kiloene av. Du holder jo koken, så da er det bare snakk om tid, så er du over på stabilisering. :-)

 

Men dette er søren meg et kontinuerlig arbeid, det tar aldri slutt å være bevisst.

Livet vårt i disse tider er jo sånn at det fristelser og kos over alt hele tiden. Og det tåler vi jo bare ikke, all denne overfloden. Måtehold er nok en dyd jeg må jobbe med og de mentale prosessene slik at det er hodet som velger og ikke lysten og alle mulige unnskyldninger. Stress har ofte vært min unnskyldning når jeg kommer hjem etter en lang arbeidsdag; ikke måte på hva jeg skal trøkke i meg i soffaen da for å få trøst og for å føle meg bedre. Og det gjør jeg jo egentlig ikke - det er helt grunnleggende og enkle og ikke minst kjedelige ting som faktisk hjelper - legge seg, ta en dusj, og å gå seg en tur. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ned 0.8 til 77.1 kg og totalt 7.9 kg ned.

Fettprosenten gikk ned fra 38 til 36.9.

Det betyr fettprosenten har gått ned med nesten 5 prosent

Veldig fornøyd, var litt bekymra denne uken, så dette er over all forventning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

drittdag

startet hvertfall sånn.

Sov så dårlig i natt, vekket mange ganger, og etter en krevende arbeidsuke uke er resultatet at jeg er helt på felgen idag. I morges vekslet jeg mellom fortvilelse, og frustrasjon når ting gikk meg imot. Har nå klart å komme gjennom noen av de tingene jeg skulle gjøre som f.eks handling.

Jeg har en gående samtale med meg selv inne i hodet om å gjøre det beste ut av det, og ta en ting av gangen. Men jeg hater virkelig å være sånn på felgen, og bare fordi jeg sårt trengte en natts søvn som jeg ikke fikk. Vet jeg blir fin imorgen og gleder meg til energien og overskuddet.

 

Dagen er blitt bedre etterhvert for samtalen inne i hodet har også dreiet seg om hva jeg trenger i denne situasjonen hvor jeg trenger trøst. Det som hjelper er å ikke tenke på energien som forsvant og hvor tungt alt er når man er på felgen, men å snakke med samboeren og få trøst der og å tenke konstruktivt.

Så jeg har ikke innvilget meg noen unntak mht spising av godteri og slikt som er nærliggende for meg i sånne situasjoner. Har sagt at det er jeg for sterk til, og sånn selvsabotasje gidder jeg ikke. Godteri og kosemat er for de gangene jeg vil ha det, ikke de gangene slitenhet og frustrasjon tar overhånd.

Har bevilget meg colalight idag. Thats it.

 

Skal snart ut i solen og gå meg en skikkelig tur. Har 2x treningsrunder som må tas denne helgen for å holde målet mitt på treningstråden. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Deilig dag:-)

Fikk mensen, ikke noen bombe etter det eksplosive humøret igår.

 

Styrkeyoga- deilig deilig deilig

Klarer enda mer nå av øvelsene og kjenner mer og mer styrke.

Jeg kan bli skikkelig hekta på dette.

 

Vekten har ligget mellom 77.1 og 77.4 denne uken, men det er jeg fornøyd med tatt i betraktning at jeg nå har mer væske i kroppen. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Og idag føk vekten 1 kg opp.

Tar ikke det alvorlig, tror det er fordi jeg brukte tacopulver igår og det binder vel mer vann i kroppen. Eller så er det noe annet "kroppen holder på med".

 

Har spist nydelig kylling til middag, med sopp, løk, og parmesan på toppen.

Mett og god.

Min største utfordring fremover er porsjoner, må virkelig jobbe for å holde meg i skinnet.

Idag klarte jeg det fint.

 

Har masse energi for tiden, og idag ble det en times basistrening som jeg kaller det; sykling og enkle styrkeøvelser. Litt kjedelig men det er det jeg rekker for tiden.

Gleder meg til å kommer mer igang.

Må holde igjen i to uker og så kjøre med masse tyngre trening; dansning og tung tung styrke.

 

Har bestilt påskeferietur til Portugal idag.

Fy søren som jeg gleder meg til sol, ingen plikter og stress og masse køllesvinging, dvs golf hehe.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg jobber og jobber, hele uken bare jobbing, hele helgen og hele neste uke.

Fredag får jeg friheten tilbake. Da blir det normalt igjen, og SOM jeg gleder meg.

Da skal jeg trene masse, lage masse hjemmelaget mat og være ute i dagslyset.

Klarer ikke få trent 3x denne uken; satser på 2x. Bedre enn ingenting.

 

Har nettopp spist en deilig salat med skinke og fetaost til middag.

Øver meg på moderate middager. Når jeg jobber så mye som nå pleier mitt modus å være store tunge trøstemiddager, gjerne Peppes. Og godteri.

Idag har jeg fått et nytt blad og gleden ved at ting fungerer sånn noenlunde: Jeg har overskudd og er på vei mot å bygge en sunnere livsstil steg for steg.

 

Spiser lunsj og middag nå - begynte med det på fredag etter at kurslederen var enig at det var lurt å starte med ett måltid til.

 

Har oppdaget noe veldig viktig.

Har begynt å drikke mindre vann.

Årsaken er at jeg har begynt å drikke litt mer kaffe, og litt mer cola light enn jeg fikk lov til i begynnelsen av kurset. Og det fortrenger vannet.

Det skal jeg gjøre noe med.

Annen drikke enn vann skal minimeres igjen, slik at jeg griper etter vannet når jeg blir tørst. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og jeg har FRI!!!

 

Ferdig med jobbprosjekt to dager før tiden og for en glede.

Sovet, lenge, dusjet lenge, sett på nettet lenge, og nå skal jeg tørke håret og ut på cafeen borti her og spise salat, drikke caffe latte med soya, og så skal jeg handle mat.

Har fått en flott oppskriftsbok med nydelige lav GI oppskrifter.

Idag planlegger jeg lasagne med squash og salat til middag. Mannen kommer til å bli glad for at jeg er tilbake på banen:-)

 

Og så var vi på restaurant igår, for første gang siden juleferien, og koste oss.

Spiste nydelig asiatisk mat og minimalt med ris og så jeg drakk to glass hvitvin.

Jippi fordi det var godt og det gikk greit og beherske seg både med mat og vin.

Vekten var helt grei imorges og jeg tror kanskje den hopper litt opp/står stille i et par dager og så forsetter den gode trenden. Det er det jeg tror så får jeg bare se.

 

Etter at jeg innførte lunsjmåltidet gikk jeg først en kilo opp, før jeg i løpet av en uke gikk en kilo ned. Helt greit, og jeg ser hvordan jeg nå tilnærmer meg kosten med fokus på sunne rene råvarer, enkelhet og måtehold. Og jeg blir mett og fin, og tenker minimalt på mat. Men må innrømme at porsjonsstørrelse må jeg virkelig jobbe med. Akkurat som jeg er så glupsk og i utgangspunktet ikke forstår at jo, jeg blir mett på en passe prosjon. Jeg øver og øver på det.

 

Og så er det skikkelig igang med trening fremover; må legge en plan så jeg ikke overdriver og blir utslitt og lei. Det ville jo vært typisk meg som blir "litt" ivrig til tider.

 

Gleder meg over våren; bar asfalt er bare nydelig:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med fridagen din :D

 

Jeg kjenner meg så igjen på dette med å gi jernet på trening en periode, så gå tom og bråstoppe :( Målet må jo bli å finne en treningsmetode man kan gjennomføre - lenge...

 

Når det er sagt, så er jeg også klar for våren, for her skal det jogges igjen :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Takk Vilde, jeg storkoste meg igår.

Ble riktig en sånn topp dag fra morgen til kveld.

 

Idag derimot har jeg blitt skikkelig forkjølet og har ikke vært slag i det hele tatt.

Er jo gjerne sånn når man har kjørt hardt en periode, det straffer seg gjerne. Har vært tålmodig, og har ikke falt for fristelsen til å søke trøst på kiosken. Har virkelig hatt lyst til det idag. Har ligget mest under dynen med Knausgård - boken altså - og prøvd å ikke tenke på trening og annet jeg ikke får gjort.

 

Satser på at nysing og hodepine osv, har gitt seg til imorgen.

Det er meldt masse varmegrader og sol i Oslo, så det blir nok masse vårstemning:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...