Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

for hyggelige hilsner.

 

Ja Ninass løpeturen gikk så lett og greit på fredag. Noen dager er det sånn, mens jeg f.eks på søndag ble helt utkjørt etter en dansetime jeg vanligvis tar på strak arm.

 

Jeg skrev tidligere idag på tråden til treningsfantasten at jeg har meldt meg på kurs. Og jeg sitter her og er litt sjokkert med tanken på det jeg har bundet meg til. For det er en del avtaler fremover som jeg ikke tenkte på; store middagsselskaper f.eks og restaurantbesøk som er avtalt nettopp fordi maten på restauranten skal prøves, og pulver er jo ikke lett å forene med det da..... Det er jo det sosiale som trekker meg, og jeg er faktisk ikke så opptatt av maten - før jeg sitter der da - men jeg jeg kan stå over jeg i motsetning til andre jeg kjenner som er like interessert i disse restaurantene som jeg er i klær. Så vi skal faktisk på en sånn avtale på lørdag som er avtalt for to måneder siden med noen gode venner, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre da....må ta det opp på kurset! Men som jeg sier til min samboer; det jeg ønsker meg mer enn noe annet akkurat nå er å få bukt med denne vekten, og jeg kan forsake fryktelig mye hvis jeg vet at resultatene kommer. Og når jeg leser inne hos Ninass blir jeg mildt sagt inspirert. Så dette skal jeg klare. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

begynte i går.

Det var interessant.

De som hadde holdt på en uke hadde gått ned ca 2 kg.

Men begynner ikke på pulverkuren før på søndag, det var helt greit synes instruktøren.

Er veldig spent på hvordan jeg klarer dette her.

Ingen vei tilbake, og etter veiing og konstatering av en fettprosent på over 40, er det helt klart at jeg kke kan fortsette med mine egne opplegg.

 

Eter kurset skeiet jeg ut med en sjokolade....kjøpte to men det ble en spist.

Rart egentlig, litt sånn panikkspising, og det føltes helt feil. jaja.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

begynner for fullt i morgen

driver og funderer om jeg skal få noen premie etter hver uke

det kan jo være en gulrot.

klær er jo utelukket - de blir jo for store...heheh :-)

 

Skal trene lett basis i dag; dvs tredemølle og styrketrening.

Imorgen blir det vel Yoga.

Jobber mye for tiden, så jeg planlegger å ta enkel overkommelig trening fremover, så dansetimene er satt på vent foreløpig.

 

Det er en utfordring å få trent for tiden, blir så sliten etter en lang arbeidsdag, men jeg vet at trening løfter meg, men ofte vil jeg bare hjem å få stresset ned. Skal prøve å styre bilen rett mot treningssenteret etter jobb flere dager i uka fremover. Denne uken har det vært 0 trening i ukedagene. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er igang.

Skal holde på med dette i 21 dager.

Har vært på Yoga. Deilig.

Satser bare på at resten av dagen går fint.

Tenker mye på hvordan jeg skal "okkupere" dagene fremover sånn at jeg får fokus bort fra fast føde. Foreløpig er jeg veldig motivert og satser på at det bærer hele veien inn.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er igang

må innrømme at på slutten i går kveld fikk mange rare tanker i hodet, som f.eks at ingen vil merke det hvis jeg spiser opp osten og syltetøyet. Whos is kidding who...

Fikk fektet disse tankene ut av hodet, og våknet idag til store resutater på vekten.

Det hjelper på, selv om dette ikke er reelt foreløpig; nå er det bare kroppens karbolagre og vann som tømmes. Fra dag 4 begynner det reelle vekttapet.

Dagen idag skal ifølge kurspermen være en av de tøffeste; det skal jeg klare!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jeg heier på deg. Hvordan er det nå på kvelden? Blir det for ille må du bare finne på en eller annen ting å gjøre. Gå en tur, tørk støv, tren på stuegulvet eller bare gå å legg deg.

 

I morgen skal jeg veies etter to uker. Jeg har jo ikke fulgt opplegget helt. Drikker til frokost og lunch, men spiser salat med et kyllingbryst til middag. Dermed ødelegger jeg litt av det vi skal oppnå de første ukene, men det får bare være. Jeg måtte, for ikke å gå på en skikkelig sprekk. Føler meg superflink uansett. Pulver, salat og kyllingbryst. Kan jo ikke resultere i annet enn nedgang uansett.

 

Stå på Julianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Takk Ninass, som jeg skrev inne på tråden din var det tungt i går kveld og et lite dytt fra deg hjalp. Handlet mat til mannen og så på han spiste foran Tv' en ikke akkurat oppbyggelig.

 

Dagen idag begynte litt tungt; men har kommet seg nå. Tror dagen skal gå helt fint.

Har gått ned litt til, og det er bra.

Har inntatt lunsjen, drakk te sammen med de andre i lunsjen og det var greit. Drikker av shakeren inne på kontoret mitt, litt sånn diskret.

 

 

Drikker vann til den store gullmedaljen; det er jo nesten det eneste jeg får.

Så det er både godt og nødvendig det nå.

Står i kurspermen at jeg må pøse på, og det er ikke akkurat vanskelig når alternativene som sagt er helt fraværende.

"Maten" smaker jo ikke akkurat godt.

Og jeg som drikker opptil 1 l colalight for dagen, har måttet kutte ut helt.

Jeg storkoser meg med et lite lovlig glass pepsimax på kvelden; det er blitt min store kosestund, gjerne som belønning etter trening.

Så jodda her leker livet. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dagen begynte helt fint; det nye spisemønsteret går nå på rutinen på dagen.

Det er kveldene som er vanskelige.

Får mange rare tanker fra kl 1900 - 2100.

Kl 2100 er jeg stort sett over det verste.

Har kjempenedgang på vekta - over 2 kg.

Supermotiverende.

Det meste er vann osv, men nå har fettforbrenningen begynt ifølge kursboken så idag er jeg igang med reell nedgang.

Det er utrolig å tenke på at jeg innen utgangen av februar måned sannsynligvis er godt under 80 kg!

Jeg tror på det nå - når jeg ser hva vekta forteller meg hver dag.

 

Idag er det kurskveld.

Det blir sikkert kjekt.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dette går fint

Veldig opplagt idag.

Kveldene er en utfordring og føler meg ikke i slag til særlig trening for tiden, så foreløpig tar jeg det med ro. Blir kanskje en kveldstur ikveld.

Det er mye stress på jobben, og det er ikke bra.

I løpet av kurset er dette en av de tingene vi skal jobbe med, og som sikkert jeg vil ha nytte av.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Våknet med overskudd.

Og vekten lyste mot meg med enda en gladmelding.

Jeg ser tall jeg ikke har sett på to år.

 

I går prøvde jeg gamle bukser, og da snakker jeg bukser som er kjempefine enda og ikke gamle trege plagg. Av de tre jeg prøvde passet den nyeste; en olabukse jeg kjøpte i et stresset øyeblikk for vel to år siden. Oppdaget ikke da hvor trang den egentlig var og har kun brukt den en gang før fordi den har vært for trang; Den har jeg på idag på jobb, og den er veldig fin. Jeg synes dette er helt utrolig. Gleder meg til de neste to passer; det er det en stund til tror jeg.

 

Imorgen reiser jeg på en liten tur til København med mannen; der pleier vi å kose oss og spise godt. Nå blir det ikke så mye utskeielser i matveien, men jeg skal innvilge meg kylling og salat til middag på lørdag og søndag. Mums. Kurslederen sa at det gikk helt fint, så jeg har hennes tillatelse. Gleder meg til å stresse helt ned.

:-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dagen i går var den verste hittil, det gikk fint frem til ettermiddagen/kvelden.

Har hatt en hard arbeidsuke, og på kvelden var jeg helt kake

Like før jeg tippet over

Men i en tlf samtale med mannen min der han sa "dette klarer du" fikk jeg det lille dyttet som skulle til.

Ny flott nedgang på vekten imorges, og kroppen føles deilig og lett

så dette klarer jeg.

 

Nå er vi i Køben, og ikveld blir det kylling :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling går geit, vet du. Synes du er superflink.

Jeg sliter om dagen. vekta står stille til tross for at jeg drikker proteindrikk til frokost og lunch og kylling til middag. i dag skeiet jeg ut med et eple til dessert.

 

får se hvordan det ender. Synes jo at jeg burde se på vekta at jeg faktisk spiser lavkarbo og veldig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Køben har vært en kjempeopplevelse på flere plan.

Kjøpte to nye flotte sommer/vårtopper igår.

De var kjempefine og det er fordi pølsen rundt magen er nesten helt borte.

Hadde aldri sittet så fint for bare en liten stund siden.

Å lykke.

Smilet mitt var bredt og varte hele dagen igår.

Lykkefølelsen som var sterkt til stedet viser hvor viktig dette er for meg. Mannen er en superstøtte for han har sett hvor deppa kroppen har gjort meg de siste årene.

 

Kylling -ja det var også en opplevelse. Ble skikkelig mett, så kvelden i går var en fest. Samtidig konstaterte jeg at det var ikke så viktig når det kom til stykket. Var helt manisk på forhånd, leengtet etter kylling men etterpå og idag er det ikke viktig. For meg er betydningen av å fortsette å gå ned enorm, og det var rart å forstå akkurat hvor viktig og sånn sett blir mat nesten uinteressant, Nesten vel og merke og kun inntil denne fasen er over.

 

Vi var på en nydelig dansk kro idag hvor mannen først spiste frikadeller med øl, så hjemmelaget pannekake med is og krem, mens jeg satt og så på med min kopp grønn te. Settingen er jo mildt sagt lattervekkende egentlig. Og det var nesten ikke krevende. Hadde kanksje vært verre his det var på kvelden da er jeg mye svakere og sliter mer, nå var det ikke snakk om annet enn å fokusere på fortsatt mulighet for innkjøp av klær som faller fint nedover kroppen i stedet for å bule på helt feil steder.

 

For meg er det rart å se hvordan psyken jobber; jeg klarer å fokusere på hvorfor jeg gjør dette, hva jeg vil oppnå og da klarer jeg å holde meg.

 

Ninass: Vekten er det som motiverer meg og at gamle klær passer og blir løse. Hvordan er det med klærne da?

Kurslederen sier at alle tre posene skal spises, og så kommer kyllingen i tillegg. Hvis du tar bare to poser er det kanskje feil med tanke på å sørge for at kroppen skal få alt den trenger. Har du snakket med kurslederen din; jeg sender min sms så snart jeg lurer på noe.

Men du har jo gått ned skikkelig mye allerede, så ikke gi opp! Det er nå vi skal klare det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catlover

Hei til deg som skal til California!!

For det første er du utrolig heldig som skal reise til California. Det er fantastisk der. Jeg startet på kurs 11. januar og målet mitt er å komme ned til 83 kg innen juni. Det er minus 17 kg. Jeg begynte for meg selv først den 4. januar og har gått ned 6,1 kg allerede. Jeg har tatt av mere enn 1 kg pr. uke. Det har vært utrolig lett. Mye lettere enn jeg trodde. Du kommer helt sikkert til å greie det. Tenk på alle de flotte klærne du kan kjøpe i USA!!!

Jeg trener 3 ganger i uka på SATS. Nå føler jeg at formen er økende og det er utrolig motiverende. STÅ på!!GOD TUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Takk for positiv feed back - og ja nå tror jeg på det selv - at jeg klarer det altså.

Må innrømme at jeg har holdt på lenge, og denne tråden startet jeg i 2008 og trodde jeg skulle klare å komme meg ned i vekt til vi skulle til California det året. Klarte ikke det, så det er nok slik at mitt 12 ukers prosjekt har holdt på i mange år nå. Og endelig begynner jeg å få det til, skikklig først nå.

Så Catlover, jeg skal ikke til California, ikke nå hvertfall skal kanskje det seinere, men trådnavnet er skikkelig misvisende sånn sett. Har likevel lyst til å beholde denne tråden med det gamle navnet, vil ikke begynne på ny, må holde koken med denne, og liker å tenke på at denne tråden viser selv om jeg ikke har fått til så mye før nå, så gir jeg meg hvert fall ikke.

 

Du har jo fått det til med en gang da, heldiggrisen, så da er det bare å fortsette med akkurat det du gjør. Tre ganger trening i uken, da er du jo dritflink.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Skikkelig tøff dag idag.

Hodepine og generelt ganske så sjaber.

Men men; status er ned 3.5 kg hittil.

Veier nå 81.5 og satser på at denne uken går jeg under 80.

Så motivasjonen rokkes ikke av en forferdelig dag.

Prøvde flere bukser og regner med at neste uke får jeg to til skikkelig fine bukser å gå i - fra klesskapet.

Kom plutsetlig på en skikkelig flott blazer jeg ikke har gått med på lenge; den skal prøves!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så det suser, det her, Julianna! Jeg synes du er kjempegod :D. Ser at du har satt in et gigantisk motivasjonsgir og det hjelper jo veldig. Tøffe dager kommer i blant, men hold ut hold ut! Snart passer flere bukser :(.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja Skrulle dette er helt hurra, aldri fått det til før og nå går det som det suser. Gigantisk motivasjonsgir, ja du er god til å komme med oppmuntrende og meget treffende beskrivelser. Det er sånn det er ja:-)

 

Dagen idag har gått kjempefint. Fikk halsbetennelse eller en slags forkjølelse i går og frøys skikkelig da jeg la meg under to dyner og med ullgenser på. Men med x-antall ibux foreskrevet av min megete kompetente helse-mann gikk det seg til i natt og i dag på jobb. Så gårsdagens strabaser var nok ikke knyttet til kuren, for idag går det som sagt helt fint. Akkurat som jeg har vent meg til dette rare kostholdet. Nå er jeg nesten halveis og vekta lager godlyder hver morgen og klesskapet har blitt et skattkammer.

 

Denne uken tegner til å ikke bli så stressende, og det er jeg sååå glad for.

Nå er det "Frustrerte Fruer" men først må jeg visst gjennom en reklame for Kims potetgull på TV, utrolig hvor mye mat det er på TV egentlig, har dere lagt merke til det?

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det kursdag - gleder meg til det.

Kurslederen er flink og det er hyggelig med de andre på kurset.

Vi er i samme båt.

 

Dagen idag går matmessig kjempefint.

Tenker nesten ikke over det lenger.

Må bare passe på å holde måltidene.

Har fått kjempevondt i halsen, så jeg som aldri er hos lege har bestilt time.

Ellers er energi nivået også fint nå.

 

Buksen er kjempeløs idag, slasker synes jeg.

Merkelig følelse.

Imorgen finner jeg en gammel og trangere en, uvant med sånn slasking.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i går og jeg hadde så vondt i halsen atte jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre av meg.

Ibux virket ikke noe særlig.

Vanskelig å drikke.

Jaja, og så ble det en liten utskeielse på kvelden - skule spise en skinkeskive, det ble fire og fire skiver ost.

 

Takk Soleia - deilig med applaus:-)

Jeg venter å se 7-tallet denne uken, eller hvertfall før kurskveld på onsdag.

Nå er jeg ned på 80-tallet, så det dreier seg om en kilo så ser jeg det.

Utrolig men faktisk godt mulig.

Savner Ninass jeg også, og håper å høre mer fra henne etterhvert.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter skikkelig med halsen- dritt lei og håper det går over snart.

Skeiet skikkelig ut på en liten happening på jobben; ble litt kjøttboller i stedet for pulver.

Vet at når jeg synes synd på meg selv, har jeg hatt en tendens til å trøstespise.

Idag var viljen svak.

Jaja-håper vekten vil samarbeide fremover likevel.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...