Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

Uff. Håper forkjølesen gir seg fort. Men det er som du sier, kroppen har sin egen måte å gi beskjed om og sette ned tempoet :) Du får nok bare høre etter. Jeg har som mål å bli flinkere til å høre på min kropp. Spise når jeg er sulten, stoppe når jeg blir mett, sove når jeg er trøtt og si nei til ting jeg ikke har overskudd til. Høres ikke det bra ut *He He*

 

Ha en fortsatt god fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

HEI.................... sÅ flink du er!

 

Frafallen, men tilbakekommen igjen. Gleder meg til å komme igang igjen. Har lagd ny tråd, så fremover finner du meg på "VÅRYR og klar".

 

Glad jeg er tilbake igjen. Har vært en hektisk og ikke så grei periode, men klar og våryr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Julianna

Mannen og jeg er og slapper av i paasken i deilige Portugal.

Sol, ca 18 grader, mye golf, mye avslapning. Sover ut:-)

Og saa har det blitt mye god mat.

Jeg har holdt igjen saa godt jeg har kunnet, men det er vanskelig naar man spiser ute hver dag og ha den staalkontrollen jeg hadde hjemme.

Portugal er et nydelig land, men de har lite utbygget internett.

Idag er det stille her, saa jeg fikk tilgang paa den ene terminalen som er i lobbyen.

Maa si det hjalp for moralen aa lese litt her inne, og skal fortsatt jobbe med aa holde igjen. Godis er jeg heldigvis ikke redd for, det er vin og litt for gode matporsjoner som fremdeles er min utfordring.

 

Merker at jeg gleder meg litt til aa komme hjem ogsaa, skal gyve loes paa treningen og ta kontrollen over hva som ligger paa tallerkenen.

Staa paa alle flotte jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misunnelig, kjenner jeg. Portugal er sååååå fint, spesielt for oss golfere. Men nå nærmer det seg jo sesong igjen så jeg holder ut.

 

Kos deg masse i varmen. Høres jo ut som du klarer deg bra der nede. Her er det full fart fra i morgen av igjen. ikke at det har vært de store utskeielsene, men fokuset har ikke vært bra nok. Men nå er det april og når juni komme er jeg ganske nær målet vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Hei Ninass; ja det var deilig å golfe, så nå gleder vi oss også til sesongåpningen her hjemme. Og det er ikke lenge til, så plutselig labber vi rundt etter den hvite ballen her hjemme også salige og fornøyde:-)

 

Da er tiden kommet for å oppsummere påsken;

 

For det første var det sinnsykt deilig å være en lettere utgave av seg selv i sommerlige omgivelser. Alt satt løst og fint, og følelsen av å være tjukk som jeg har hatt de siste sesongene var omtrent helt forduftet.

 

I anledning påsken hadde jeg kjøpt meg en ny rå olabukse i størrelse 31, som var merket med "slim fit" og "low cut" og med den på og utstyrt med "high heels" til, fikk jeg en deilig følelse jeg ikke har hatt på årevis. Alt slitet er verdt den følelsen.

 

Vektmessig gikk det ganske greit ser det ut som; reiste avgårde med 76.5 kg, og veier idag 78 kg, men har samtidig fått mensen. Det synes jeg ser helt OK ut. Håper derfor at realiteten ligger mellom 0 og 0,5 kg opp. jeg får se hvordan det ser ut etter en uke.

 

Jeg var ganske frustrert midt i ferien, fordi jeg ble veldig redd for å legge på meg mye, samtidig som jeg ikke klarte å styre unna en del ferieluksus som vin og mer god mat enn ellers. Den følelsen var litt lei, og jeg må jobbe med det psykiske for å finne en balanse i ferier. Selv om det var vanskelig å holde igjen på kosen, klarte jeg det nok til en viss grad. Ser i ettertid noen enkle grep som kunne vært gjort, men det var akkurat som jeg lot meg rive med og ikke ønsker å ha full kontroll hele tiden. Det gir grunn til refleksjon mht hvordan jeg ønsker å gjennomføre ferier. Full frihet, full kontroll eller noe midt i mellom? Jeg tror at mye bevegelse hatt stor betydning for at jeg sannsynligvis ikke har lagt på meg så mye som jeg fryktet. Glad jeg har golfen som gir meg så stor glede, samtidig som heg får beveget meg så mye.

 

Det var vanskelig å få i seg nok vann. Merkelig for vi golfet og jeg trengte mye væske, men det var vanskelig. Her hjemme har jeg systemer som gjør at jeg stor sett får i meg 2-3 liter hver dag. Har allerede fått i meg 1,5 liter idag.

Jeg fikk beveget kroppen ganske mye, med flere runder golf uten bil. Og det gjorde godt å kjenne at jeg ikke var i så verst form.

 

Nå har jeg lyst til å gjøre en ekstra fokusert innsats i en 14 dager, før jeg legger en ny strategi ut fra hvordan det går og hvordan jeg føler meg om 14 dager. Målet er å runde under 75 kg i løpet av april måned.

 

Fokus er:

 

* Vann

* Igang med trening 3x i uken

* 4 moderate måltider hver dag

* Fokus på faste rammer for størrelsen på måltidene

* Nye oppskrifter

 

Fikk dilla på suppe i Portugal og spiste det som forrett nesten hver dag; så idag skal vi har jordskokksuppe før kjøttbollene. Ny oppskrift skal prøves, og jeg satser på at suppen er sunn og mettende, og at det begrenser antall kjøttboller som glir ned:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg har ikke vært på kurs på tre uker pga mye jobbing og pga påske. Veldig kjekt å møte gjengen igjen.

 

Vekt: 77.8 - dvs oppgang fra forrige kursveiing på 1,2 kg.

Fettprosent - 36,4 - nedgang.

Fornøyd.

 

Dag 2 idag har gått fint

4 passe måltider

2.5 liter vann

45 minutter styrketrening.

 

Motivasjon på topp!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fint fokus i hele dag.

Små måltider etter planen

Vanndrikkingen i fokus

treningsfri idag, og passe støl etter igår.

 

Vekten viser fin utvikling allerede, så nå er det bare å holde fokus, og ta en dag av gangen som gjelder:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Veiingen sålangt viser nedgang på en kilo siden avslutningen av påsken og veiingen på mandag.

Har gått jevnt og trutt ned hver dag, og nå er jeg altså nede på 77.00 kg.

Fokus på vann og det å være særskilt nøye med måltidene har hjulpet masse.

Og så har nok mye av påskevekten vært vann.

 

Da er utfordringen å holde fokus også gjennom helgen; det er jo så mye tøffere enn i hverdagene, men jeg skal klare det:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!!!!!!!!! Ønsker meg vekta di, men det kommer. Tok et valg på søndag som gjør at livet legges litt om og alt blir litt enklere!

 

Våren er her og alt er så mye enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så kos med melding fra deg Ninass, og nå ble jeg inspirert til å skrive litt igjen.

Slurvet med å skrive her de siste dagene, det er ikke bra. Holder meg i ørene å skrive litt ofte.

 

Helgen har gått sånn noenlunde.

Har ikke skeiet ut noe særlig; litt vin og det var veldig kontrollert. Men har faktisk slurvet med å spise. Hopper over kveldsmåltidet, gidder ikke eller er sliten. Når jeg er flink i uka, så merker jeg det på vekten med en gang; mange små måltider er tingen. Aldri supermett, og sjelden super sulten og fysen.

 

Jeg er dårlig på å trene; ble bare en treningsøkt forrige uke, når målet var 3x. Riktignok holdt jeg på i hagen på søndag, men ærlig talt det er ikke bra nok, selv om jeg der og da innbilte meg det.

 

Igår trente jeg styrke, hadde ikke lyst, men uhu så deilig det var når jeg kom igang. Må samle godt på den følelsen slik at jeg kan komme ut av den laidbacke holdningen jeg har hatt til trening de siste ukene. Satser på 4x denne uken, en stk mer enn planen, bare på gjørs!! :D Mandag, onsdag, torsdag og en helgedag. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Tiden går fort - dag 9 allerede av 14 dagers planen:-)

 

Gårsdagen gikk fint

Masse vann

4 måltider

Treningsfri, men bra støl etter mandagen.

 

Idag er det treningsdag. Skal kjøpe meg gåstaver, og trene med kursgruppa.

Sosialt og sunt.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Gårsdagen gikk etter planen med unntak av litt for lite vann.

Skyldtes noe så prosaisk at jeg mistet drikkeflasken min.

Idag har jeg skaffet ny, og har den med som en trofast venn gjennom hele dagen.

 

Trening - en times stavgangs runde ble gjennomført i det strålende været.

Og måltidene forløp som planlagt.

 

Alt i alt en veldig bra dag.

 

Idag er dansetrening på planen for første gang på lenge.

Gleder meg til det.

Et "triks" som funker godt på meg er å planlegge trening rett fra jobb, og ikke etter jeg har vært hjemme og spist middag.

Unngår dørstokkmilproblematikken nesten helt.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Var på dansetrening igår, og valgte den vanskeligste av alle; hip hop.

Det er veldig raske bevegelser, og gjerne et par raske ned på gulvet-øvelser hvor vi skal snurre litt rundt, ligge på magen og bevege oss superraskt opp igjen.

Jeg klarer fint å følge tempo og bevegelsene, men akk så vondt det gjør dagen etter når man er uvant. Særlig den ene skinken kjenner det godt etter mange "vi legger oss raskt ned på gulvet øvelser" på den ene siden...

 

Idag er det syt og klag, sliter med alt fra vann til hva jeg skal spise.

Har spist nokås greit sålangt, med unntak av noen tørkede fuktbiter full av sukker - ikke lov - men nå er det tomt, så den er grei nå. Nå skal jeg skjerpe meg resten av dagen.

 

Går inn i helgen med en fin vekt, og halvt kilo lavere enn forrige fredag.

Så igjen er mitt mantra ved inngangen til helgen; fokus. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianna! Denne helgen fikser du lett- du har jo kjempefokus om dagen, og vekta di er jo flotters :)

Forbilde er du, med din fantastiske viljestyrke!

 

Du er vel snart i mål, eller?

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Takk Soleia, det er så hyggelig med sånn oppmuntring.

Er ikke helt i mål, neste delmål er 75 og så sikter jeg meg mot 73 som endelig, tror jeg. Har 1,4 igjen til neste delmål.

 

E'kke lett å holde dette fokuset hele tiden.

Så i helgen var jeg til tross for mitt innlegg, ganska så slapp.

Ikke det at jeg skjeiet ut så mye, men jeg gadd liksom ikke passe på: spise nok måltider, spise rett, drikke nok vann. Var litt lei og ville slappe av fra flinkisopplegget, selv om hodet mitt sa - kom igjen - ville underbevisstheten tydeligvis noe annet, for det var ikke hodet som styrte.

Men, det ble ikke alkohol, kun en "forhåndsbestemt"sjokolade på kino, og litt få måltider med mye mat, og for lite vann.

 

Merker at våren har den effekt på meg at jeg vil skeie ut - det er lyst og deilig - og jeg vil kose meg! Slappe av og nyte livet - vin og mat og ingen plikter. Men men nå er det jo sånn at man må på jobb, og flinkisopplegget må jeg bare følge. Så her må det jobbes for å holde den nøkterne linje.

 

Forrige uke klarte jeg de 4 bestemte treningsøktene. Og vekten var samarbeidsvillig. Mandag startet med 76.4 som er det laveste til nå. Før påske var jeg på 76.6 som lavest. Og nå holder jeg meg på 76-tallet jevnt med små variasjoner. Så spørsmålet er om jeg kan sige nedover litt mer denne uken. Da må jeg være flinkis videre - satser på 3x treninger denne uken. Det blir torsdag, fredag og en helgedag.

 

Tjollahopp:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og det gikk kjempefint;

vekt ned 1,3 kg siden forrige veiing, og det er i takt med min egen vekt hjemme.

 

Og, det viktigste fettprosenten gikk ned til 35.9 fra 36.9 for 14 dager siden.

Total nedgang på den nå er på 5.9.

Det er jeg spesielt fornøyd med, og viser hvor bra dette opplegget funker for meg.

 

Jeg er ferdig med 14 dagers intervallet mitt, og må sette rammer for neste intervall. Bare sånn at jeg kan jobbe med fokuset mitt.

 

Er ikke supermotivert akkurat idag, merkelig nok. Litt daff nå, så jeg venter med å sette opp fokuspunkter til helgen, tenker jeg. Skal ta meg en god tenkerunde da på hele livsstilsopplegget. I mellomtiden arbeider jeg jevnt og trutt med å holde meg i skinnet. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har skeiet veldig ut de siste dagene.

Spist både det ene og det andre.

Akkurat som jeg har hatt behov for å slippe opp litt.

Og da har gamle synder meldt seg.

 

Balansen mellom å unne seg noe godt innimellom, og å slutte med unningen er vanskelig å finne.

Nå er det hverdag igjen, og jeg må virkelig jobbe for å finne fokus tilbake.

Fokus betyr at tull ikke er tillatt, for hvem gagner det, ikke meg veffal.

 

Men angrer ikke bare på tullet i helgen - måtte prøve meg litt ut også og teste hvordan jeg faktisk oppfører meg når jeg f.eks tillater et kioskbesøk.

Hadde tendenser til god kontroll til tider, feks lørdag. Da styrte jeg, og fredag også forresten. Da var det planlagte utskeielser, hvor jeg holdt meg til det tilmålte.

Så skeiet jeg ut søndag, uten at det var planlagt, og da var det ikke så mye kontroll på noe stadium. Det var ren eksperimentering med grenser - a la 14 års stadiet.

 

Vekten som har vist så gode takter i det siste, har gitt svar på tiltale; den belønner ikke tull akkurat.

Forrige uke begynte på 76.4.

Denne uke begynner på 77.6.

 

Jobber videre :-) :-) :-)

 

PS - men jeg klarte 3,5 treningsøkter forrige uke. Der var jeg flink og det gjorde godt å ta seg sammen på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen ga deg nok bare en liten, kortvarig straff for søndagen. Med god trening i tillegg, så kan jeg ikke se for meg at den drøye kiloen fester seg. Treningen gjør nok underverker, så det går nok greit nedover igjen.

 

heier på deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

at det var en ganske kortvarig straff Ninass:-)

Idag er vekten tilbake på 76-tallet.

Og det var en fin oppmuntring for jeg er tydeligvis ikke helt der jeg skal for tiden.

Spiste sunt og godt i hele går.

Kom meg i seng uten å skeie ut, men så fikk jeg ikke sove, og så sto jeg opp og spiste restene av potegullet som lå i skapet. Hallo! Er det mulig! Føler meg som et skikkelig kjøtthue. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør sånt nå.

men men, får forsøke få hodet på plass og lære av dette her, om ikke annet:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg ønsket å se 75-tallet før april var omme, og idag 1. mai kom det!

Idag viste vekten 75.6!

Jippi! ;)

Skjønte det ikke først, og så som vanlig 76-tallet først, men så forstod jeg hva som lyste mot meg.

Er veldig overrasket også, for gårsdagen var en skikkelig utfordrendes dag hvor det dreide seg om skadebegrensning og ikke om å spise sunt. Det var en dag hvor vi kjørte hjemmefra kl 0700 for å delta i begravelse på formiddagen på Sørlandet. Det ble stopp på veikro til og fra, lite vanndrikking, kakespising og take away middag da vi kom hjem veldig sent og var veldig slitne. Jeg tenkte da vi kjøpte take away at jaja, det er ikke hver dag jeg får det til med egenlagd middag. Men jeg ville ikke gi meg helt over, gjorde det nesten, det ble nesten Peppes, men så ble det kinesisk take away. Og kinesisk mat er fantastisk sunn hvis man begrenser risen. Det er så delikat ren mat med mye forskjelli grønnsaker og lite direkte fete ingredienser.

 

Regner ikke med at dette tallet slår seg til ro hel uten videre, så nå må det jobbes med kosthold, vann og trening for å holde pilen rett vei. Siden jeg har strevd i det siste, var dette en veldig velkommen oppmuntring til å konsentrere meg videre.

 

Det jeg skal fokusere på fremover er følgende:

 

- vann

- grønnsaker

- trening

- planlegging.

 

Ser at vann er alfa omega, og grønnsaker ser jeg at jeg spiser for lite av.

Trening er jeg ikke så flink til synes jeg så det er det viktigste av disse; men jeg skal sette listen lavt og ikke høyt - dvs 3x pr uke må jeg klare jevnt over tid.

Vi jobber med planlegging på kurset nå - dvs matplaner for flere uker. Det er en skikkelig utfordring. Jeg ser at uten en planmessig tilnærming blir det lett slurv i kostholdet, og det er "livsfarlig".

 

Nå skal mai være den måneden hvor disse 4 blir de kriteriene jeg hver dag skal måle meg mot og "rapportere" her inne.

 

Jippi!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Kurskvelden denne uken gav ikke så gode resultater

- 1 kg opp til 77 kg

- opp 1 % i fettprosent.

 

Overraskende siden jeg rett før fikk bunnnotering på 75-tallet.

 

Det er mulig jeg har samler vann, eller det er noen andre kroppslige utslag som gjorde seg gjeldende på onsdag. Jevnt over ligger vekten min på 76 - 76.5 kg, noe den også gjorde i dag. Så jeg tar bare veiingen på kurset med meg, og satser på at det går bedre neste gang. Jeg vil jo gjerne gjøre 75-tallet til en gjenganger, i første omgang.

 

Jeg er ikke superflink for tiden, men arbeider jevnt med vann, grønnsaksmengde og trening, slik jeg skal. Synes ikke innsatsen er så verst. Planlegging derimot, det funker ikke noe særlig. Følger omtrent aldri planen, jo. Ombestemmer meg når det gjelder hva vi skal ha til middag, og bestemmer det stort sett samme dag. Og det fungerer egentlig ganske godt, det blir sunt, tror jeg:-).

Likevel skal jeg jobbe videre med det, og se om jeg kan finne en planleggingsmodell som funker for meg. Det jeg ser er at når jeg ikke planlegger, blir det avogtil litt hips om haps med mellommåltider, og hvor mye jeg får i meg i løpet av en blir ikke så lett å ha kontroll på da.

 

Hittil denne uken har jeg 2 x treninger bak meg og da ser det lyst ut for dagene fremover. Minimumskravet på 3x er godt innen rekkevidde, og kanskje blir det en bonustime også.

 

Tjollahopp:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Flinke Julianna!

 

Nå imponerer du skikkelig. Jeg husker ikke hva målet ditt er, men nå begynner du virkelig å få flotte resultater. Ikke rart at at det blir noen trappetrinn innimellom.

 

jeg vet ikke helt hva som skjer med denne kroppen. Synes jeg er flink hele tiden, men vekta er litt på ville veier om dagen. Opp og ned annenhver dag uten at det noen særlig grunn til det. Får se utover nå. Nytt kurs til tirsdag. 8 møter, 7 uker. Og det skal gjøres 100%, så her SKAL det vise resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Heisann Ninass;ja jeg er egentlig skikkelig fornøyd med tallene. Men det tar skikkelig lang tid å bli kvitt 76-tallet. Tror det er et platå fordi det var der jeg lå for vel 6 år siden, da jeg begynte å slanke meg.

 

Jeg tror du bare må holde ut og gi kroppen tid til å innstille seg på at nå beveger du deg masse, og at den får mindre mat. Og særlig når det ble så knallresulttater med en gang trenger kroppen litt tid, til neste slipp av vekt. Min vekt hopper også som bare det, men over tid kommer viser den en trend som går i rett vei.

 

Min vekt er ganske interessant for tiden. Stabilt på 76 tallet med dropp nedover og oppover innimellom. Men jeg fikk mensen igår og da viste morgenvekten 76.4. Og jeg tenkte at det må jo være bra - altså at kroppen er full av vann og at tallet derfor reelt sett er lavere...eller? Føler meg skikkelig opplåst også, for klær som vanligvis er behagelige, kjennes litt stramme. Men sikker er jeg ikke, hvem vet. Håper selvfølgelig på at vekta skal løsne å bare dreise nedover om noen dager.

 

Synes jeg er litt sløv for tiden, er så avslappet i forhold til måltidene. Og spiser gjerne litt ost eller yoghurt innimellom når jeg føler for det. Kan jo ikke fortsette sånn, for å gå ned må det bli litt mer styring på måltidene. Grunnen til at jeg holder på sånn er at jeg savner overskudd, det har vært så mye styr på jobbfronten etter påsken at jeg er litt tappet for enrgi for tiden. Nå er planen å få unna litt og ta meg en skikkelig langhelg på himmelspretten. har jobbet denne helgen for å komme i mål.

 

Har klart 3x trening denne uken, og er sånn sett i mål.

 

I helgen har jeg spist greit, vært sløv med spising innimellom slik jeg skriver foran, men ellers ikke skeiet ut.

Det ble litt vin fredag og lørdag, men ikke noe annet av uskeielser

Søndag kveld ble det litt smågodt og sjokolade, men små mengder.

Håper på snilll vekt til uken. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...