Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

gleder meg veldig, og skal hilse fra deg:-)

Vi var der på samme tid ifjor, i mars, min første tur til California. Vi startet i San Fransisco og kjørte nedover til LA og San Diego. Jeg ble helt frelst og gleder meg som en unge til å reise tilbake.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

Idag var det tøft å trene. Tok dansetime på Elixia, og jeg elsker den timen men jeg kjenner at jeg er sliten. Og etterpå har jeg kjent at kroppen er skikkelig mørbanka.

Bare på den timen brukte jeg 1000 kcal! Det er helt utrolig. Jeg tror at jeg tar skikkelig i, siden jeg synes det er så gøy...lever meg helt inn i dansen. Siden jeg tar den helt ut og blir så sliten, har jeg en tendens til å slutte med sånne dansetimer. Rart siden jeg liker det så godt, men jeg får litt angts av å bli så sliten. Nå skal jeg prøve å holde ut, for det er super trening.

 

Har trent mye denne uken; 2800 kcal og 14 trimpoeng. Fornøyd med det, men jeg merker det godt at det er mye. Det går liksom ikke av seg selv. Og for å få gjort det må jeg prioriere det, og det er vanskelig når det er andre ting jeg heller vil. Som idag, jeg hadde mest lyst å ta det med ro her hjemme på en søndag. Og det går jo ikke når jeg har dette prosjektet.

 

Idag så jeg på ny bikini på nettet. Kom over ett bilde av en fin bikini på en av bloggene jeg følger. Og det må jeg si var fin motivasjon. Tenk å kunne kjøpe seg en lekker ny bikini og føle seg fin i den...mmm.

 

Dette prosjektet gjør at jeg kan fokusere en kort stund mot et konkret mål, og jeg merker jeg trenger det. For det er et styr å passe på å spise sunt og trene hver dag; det går som sagt ikke av seg selv.

 

Har mer energi merker jeg; for jeg får unna mer her hjemme. Føler meg også bra både fysisk og psykisk; mer overskudd selv om jeg blir helt matt av treningen innimellom.

 

Neste uke skal jeg fortsette med kostholdet som denne uken; og planlegger konkret hver dag. En ting har jeg slurvet på - grønnsaker - så der må fokusere mer.

 

Satser på 5x treningsdager neste uke; imorgen er det hviledag; det kjenner jeg at jeg trenger.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna og gratulerer med nytt tall. Da er vi på det samme tallet igjen. Bare 0,3 ned på meg denne uken, men det jo tross alt ned, så jeg er fornøyd.

 

Tips: Print ut bilde av den bikinien og heng det på for eksempel baderomsspeilet. Bør jo være motiverende.

 

Vi jobber videre, og blir bare lekrere og lekrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Samme tall på oss Ninass, se det, da blir det morsomt å følge hverandre fremover på nedgangens vei. Å ja vi skal bli lekre denne sommeren. Ingen tvil om det:-)

Skal tenke på tipset om å henge opp bikinidamen; kan ha motsatt effekt også på motivasjonen for disse damene er jo så perfekte. Men vurderer å henge opp et grusomt bilde av meg selv i bikini på kjøleskapett, for det er skikkelig grelle saker; å se fakta fra sommeren 2008 og hvor stor jeg faktisk så ut. Og sånn vil jeg ikke ha det i 2009!

 

Idag har jeg vært flink; frokost etter skjema, matpakka med på jobb, drukket masse vann. Og så lagde jeg en ny rett til middag; Tacopizza. den gjorde stor suksess hos alle, og nå er noe av restene pakket til morgendagens lunsj. Fint å ha en ny rett på repertoaret. Er rimelig lei alle de samme gamle sunne rettene, og jobber nå aktivt med å utvide listen av sunne retter. I helgen lagde jeg en annen ny rett, fetakjøttboller. Og de var også kjempegode.

 

Jeg styrer en del med maten; tror jeg er så redd for å spise feil og å bare gli utpå igjen, at jeg kjaver meg litt opp med planlegging og handling. Men det går seg vel til. Januar er en sånn litt hyper måned. Jeg satser på at når jeg har holdt koken ut februar går det mer av seg selv. Mer faste rutiner å flyte på.

 

Lurer av og til på om jeg er for ambisiøs med treningen min; om fem dager er for mye. Men jeg slår det fra meg. Har kommet til at kroppen er sjeleglad for all bevegelse den kan få, og at jeg godt kan bevege meg en time hver dag. Samtidig tenker jeg at det kan være greit å ikke måtte ut på tur eller til Elixia hver dag, at enkelte dager kan jeg bruke mer tid på andre ting. Idag hadde jeg tenkt at jeg ikke behøvde trene, men det ble en liten rusletur. Det er lenge siden jeg har vært ute å gått i måneskinnet, men lydbok på øret, så det hadde jeg lyst til. Ble ganske trøtt etterpå. Men det gjør ingenting, bare jeg kommer meg i seng snart.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Idag har jeg en sånn dag, hvor jeg lurer på om jeg får dette til. Det går jo så tregt, så hva gjør jeg feil. Andre melder om nedgang på 1 kg så fort de begynner å trene. Her er det så lite bevegelse i materien, at det er helt merkelig når jeg er så flink. Gjør jo alt rett jo; veier og måler og trener og trener.

 

Merker at jeg er skikkelig redd for at jeg til påske står der, med masse innsats bak meg og mange forsakelser, men med samme kroppsfasong. Men det er jo ikke mulig med trening minimum 4 d i uka og med et kaloriinntak på 1600 pr dag......

Hmm, fikk bare lyst å få tvilen ut i et innlegg her. Kanskje det hjelper.

Jeg føler at jeg denne uka må få mer bevegelse på vekta. Føler jeg må se noen tydelige resultater for å ha troen på dette.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Idag har jeg en sånn dag' date=' hvor jeg lurer på om jeg får dette til. Det går jo så tregt, så hva gjør jeg feil. Andre melder om nedgang på 1 kg så fort de begynner å trene. Her er det så lite bevegelse i materien, at det er helt merkelig når jeg er så flink. Gjør jo alt rett jo; veier og måler og trener og trener.

 

Merker at jeg er skikkelig redd for at jeg til påske står der, med masse innsats bak meg og mange forsakelser, men med samme kroppsfasong. Men det er jo ikke mulig med trening minimum 4 d i uka og med et kaloriinntak på 1600 pr dag......

Hmm, fikk bare lyst å få tvilen ut i et innlegg her. Kanskje det hjelper.

Jeg føler at jeg denne uka må få mer bevegelse på vekta. Føler jeg må se noen tydelige resultater for å ha troen på dette.

 

:-) :-)[/quote']

heihei. Jeg bare skyter inn at kroppen må få venne seg til forandringene du har satt i gang. Det er sånn for oss andre også . Du gjør alt riktig men kroppen henger ikke helt med. Er også sånn at vekta kan stå stille en stund men plutselig så skjer det noe. Å dag går du ned. Jeg har også erfaring med at hvis du går ned fort så er ikke det helt bra heller. Alt blir så dissete i huden er heller ikke pent. Kroppen har rett og slett ikke godt av det.:-) men stå på jente dette klarer du vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

mot mismot. Har vært slapp og energiløs i hele dag, men kom meg på styrketrening. Og det hjalp. Fikk løftet blikket litt da. Jeg tror omlegging av livsstil krever masse tålmodighet; det er en av de viktigste tingene kanskje. Det tar tid og det eneste man kan gjøre er å jobbe på med å spise sunt, trene og passe på et fornuftig kaloriunderskudd. Så enkelt, men likevel ikke så enkelt i praksis.

 

Dronninga; helt enig, jeg må gi dette mer tid. Men bare sånn at du ikke skal tro at jeg har alt for kort lunte. Jeg har holdt på litt lengre enn fra januar av. Startet egentlig i høst og resultatene har vært begrenset hittil. Men nå trener jeg mer, og tror det er det som skal til for å få bevegelse i materien.

 

Siden vekta er så treig tok jeg å målte litt idag; og det var stas! det er mange cm ned på kroppen. Skal skrive nye mål inn senere. Jeg har bestemt meg for å ha fredag som veiedag, så da skriver jeg inn vekt og nye mål.

 

Ble veldig glad etter å ha målt, og så var naboen innom og det første hun sa da hun så meg; var at jeg hadde blitt smalere. Så nå må jeg si at troen på at jeg kan klare det begynner å festne seg littegrann. Men jeg har litt mer å jobbe med der. Tvilen på at jeg gjør ting riktig er nok ikke helt nedkjempet ennå, men den er stagget godt idag hvertfall.

 

1500 kcal idag, trent en time styrke, og kaloriunderskuddet i følge Somebody er på ca 1000. Lunsjen er gjort nesten klar til imorgen, og nå venter sengen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei igjen. Jeg begynte her i okt i fjord. Har bare gått ned 5kg på et kurs Du syns vel det var mye. Men vi er forskjellige. Men alt i alt 10 kg fra i sommer Har jeg fått bort. Jeg veide da 91kg. nå veier jeg 81kg. 91kg er mye for en som er 150 høy. Uff jeg tenker det med gru. Men det tar tid ja. Du gjør sikkert alt riktig. Bare ikke mist trua på det du gjør så går det så bra att:-) Hvor mye har du gått ned alt i alt da?? Unnskyld at jeg spør. Det at naboen din sier at det er synlig. Da er jo det et kjempe ++++.

Jeg heier på deg jeg:-) Jeg kommer innom tråden din får å se hvordan det går med deg:-)) Ha fortsatt en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja jeg synes du har gått ned mye; du har vært kjempeflink! Så det der er tydelig at du har både vilje og vaner som fører til resultater. Jeg håper jeg er på vei mot det samme.

 

Jeg har prøvd å slanke meg de siste 5 årene men ikke klart å holde det gående. Så resultatet har generelt sett vært dårlig. Men har samtidig klart å legge på meg ett par kilo etter alle høytider, så over langs har jeg lagt på meg 10 kg de siste årene. Ikke pga slanking egentlig, men fordi jeg ikke har klart å få på plass et skikkelig fornuftig kosthold og treningsopplegg, samt ikke klart å ta meg inn igjen etter særdeles utsvevende ferier. I hverdagen har alltid vært noe som har fått meg ut av sunne vaner, som regel krevende jobb, med masse overtid. Behovet for kos og for å slappe av på soffaen har da overtatt.

 

Men i høst klarte jeg å begynne en fornuftig omlegging. Trente jevnt og spiste overveiende sunt fra september - november. Gikk da ned 2 kg, ikke mye, men har ikke gått opp etter det. I november fikk jeg tung forkjølelse, og hadde samtidig alt for mye å gjøre på jobben. Spiste fremdeles bare sunt, men for mye og trente sporadisk; måtte hvile følte jeg siden jeg jobbet så mye mens jeg var forkjølet.

 

Fra desember kom jeg meg litt inn på sporet, spesielt fra juleferien, for da fikk jeg overskudd og trente stort sett hver dag i hele juleferien på 14 dager. Koste meg også, men tok ikke av, og klarte å holde vekta gjennom julen. Det er en seier det, som jeg er veldig fornøyd med. Føler virkelig at jeg har snudd den negative utviklingen.

 

Etter jul har jeg gått ned 0.3 kg. Det er lite, så jeg blir litt frustrert innimellom, som i går, for ja det er ikke mye betalt for innsatsen så langt. Nå håper og tror jeg at jeg er på vei mot større bevegelser på vekta. Og treningen har tatt flere cm enn den lille vektnedgangen kunne tilsi, så når jeg oppdaget det i går, ble jeg storfornøyd.

 

Og nå tror jeg at livsstilsomleggingen min kan holde bedre, og lenger, enn tidligere. Og hver bevegelse i cm eller gram gir meg masse motivasjonspåfyll.

 

Og det er superhyggelig at du kommer på besøk og heier på:-). Jeg skal heie på deg også :-), for det er inspirerende å følge hverandre her inne.

 

Fortsatt god dag til også Dronninga! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja jeg sjønner frusturasjonene din:( Men jeg vil jo si at du har klart deg over den værste tiden. Jula. Jeg gikk opp 1kg i jula. Men nå har jeg gått ned 1kg. Å godt er det.Så skriver du så bra om det du strever med. Jeg syns du er flink jeg som orker å stå på selv om vekta står så og si stille. Men 300gr ned er ikke værst det da. Stå på jente. dette klarer du. Er litt lurt å bruke dagsrapporten her inne. Da får du sett hvor mye du skal ha i deg hverdag. Om det er riktig eller galt. Men der regner datan ut hvor nye du kan ta av hver matsort. Du gjør kanskje det?? Bare et tips. Da er det lettere å holde styr på kcaloriene du får i deg. det har hulpet meg masse. Jeg syns også at du er på rett vei som du sier:-) Jeg heier deg vidre til en ny nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Onsdag var en super dag, nydelig vær og masse energi i kroppen. Var stiv og støl etter hard styrketrening torsdag, men fikk en fin joggerunde på kvelden. Løp en fasttrunde nesten i ett, på 35 minutter. Målet er å doble den runden, og å kutte tiden. Synes det er gøy konkurrere med meg selv, og å se hvor stor fremgang det er i formen hvis jeg bare presser meg litt.

 

Idag er jeg faktisk enda mer støl etter tirsdagens tøffe styrkeøkt, og ganske energiløs. Tenkte derfor jeg skulle ta det med ro idag, men naboen ville ut å gå, så det ble en liten ruslerunde på 25 minutter sammen med henne. Hun er helt rå til å trene men går ikke ned. Etter å ha hørt hvor lite hun spiser tror jeg at årsaken til det faktisk er at hun spiser alt for lite. Så jeg var litt streng og ba henne passe litt bedre på seg selv, for det var virkelig skralt det hun får i seg hver dag.

 

Imorgen er det veiedag. Krysser virkelig fingerene for uttelling for innsatsen på vekten. Foreløpig vet jeg at jeg har kuttet cm, så det er en stor trøst uansett.

 

Dronninga: det er så hyggelig å få melding fra deg, og takker for støtte. Det hjelper masse.:-) :-) Og ja jeg registrerer maten hver dag, det er en av de tingene jeg virkelig har tro på. Fy søren det tar sin tid. Men det er nok et must.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ny vekt 84,3

Ikke kjempemye ned, men likevel 400 gram er jeg fornøyd med.

Dvs 0,7 kg siden oppstart i januar.

 

Cm nedgang er 8,6 cm og det er jeg veldig fornøyd med.

Har lagt alle mål inn i første innlegg, så samles det der i en lang remse.

Synes det er moro å måle cm og å trekke fra differansen; enkle gleder for oss slankere.

 

Gjorde meg motivert dette for en helg uten for mye unntak fra hverdagen, blir nok litt vanskelig for helg er jo herlig dekadent og fri for rutiner og ordning og reda. Men jeg skal klore meg fast i vannflasken og også jobbe for flere trimpoeng.

Har per idag 9 trimpoeng denne uka, og ligger godt an.

 

I San Diego, California, er det 21 grader og sol idag ifølge Yr.

 

Tjollahoppsann; og god helg! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Ny vekt 84' date='3

Ikke kjempemye ned, men likevel 400 gram er jeg fornøyd med.

Dvs 0,7 kg siden oppstart i januar.

 

Cm nedgang er 8,6 cm og det er jeg veldig fornøyd med.

Har lagt alle mål inn i første innlegg, så samles det der i en lang remse.

Synes det er moro å måle cm og å trekke fra differansen; enkle gleder for oss slankere.

 

Gjorde meg motivert dette for en helg uten for mye unntak fra hverdagen, blir nok litt vanskelig for helg er jo herlig dekadent og fri for rutiner og ordning og reda. Men jeg skal klore meg fast i vannflasken og også jobbe for flere trimpoeng.

Har per idag 9 trimpoeng denne uka, og ligger godt an.

 

I San Diego, California, er det 21 grader og sol idag ifølge Yr.

 

Tjollahoppsann; og god helg! :-) :-)[/quote']

Fy søren. du er jo helt rå du. Det er jo kjempebra at du har gått ned 400gr og8,6cm. fytti. Ja du klarer det du. heier på deg vidre mot en slankere livsstil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna
Fy søren. du er jo helt rå du. Det er jo kjempebra at du har gått ned 400gr og8' date='6cm. fytti. Ja du klarer det du. heier på deg vidre mot en slankere livsstil[/quote']

 

 

Jeg takker og bukker for sånne fine heiarop!

Og jeg kan fortelle at jeg har vært i ellevilt strålende humør i dag, og synes virkelig jeg ser tynnere ut i speilet. Ren innbilning selvfølgelig, men motivasjonen er på plass så absolutt!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så bra da. Ja du kan jo være stolt av de tallene du har nå:-) Jeg er litt spendt på veiing og måling til tirsdag jeg da. det går vel bra tenker jeg. Hehe Får jeg håpe. Har vært litt rolig med treningen denne uken. Men kommer sterkere tilbake nå.

Snakkes da. Jeg kommer innom deg jeg vettu:-) Du får kose deg i helgen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Sov lenge, og koste meg med frokost. Så ble hele huset ryddet grundig, for mannen kommer hjem og han ønsket seg veldig et ryddig hus. Så det skal han få for han har hatt en tøff uke. Og han er ikke bortskjemt med at jeg gjør husarbeid, hehe. Merkelig hvordan denne energien fører meg over i mer husmorlige sysler, klarer ikke sitte stille like mye som før på et vis. Litt manisk må jeg innrømme at jeg føler meg: og gruer meg virkelig til de første nedturene kommer og humør og energi forsvinner ut, og jeg må leite etter sporet igjen. Men skal ikke bekymre meg for mye på forhånd.

 

Ifølge vekten har jeg gått ned mer idag, 400 gram til, og er kanskje på 83,9. men jeg skal være tålmodig å holde meg til min offisielle veidag på fredager. Fint å skrive det ned, og utrolig opplevelse å se vekten orientere seg mot helt andre tall enn jeg har holdt på med de siste månedene.

 

Nå er det ut på handlings, og så trenings, og så er det hjem til boblebad, indisk takeaway, litt rødvin, bare puttelitt, og lørdagskos. Helg er deilig! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Søndagen har vært en litt rar dag. Sikkert på grunn av alt snøværet, som gir en merkelig feeling av innesnødd vinter.

Og så har jeg vært sulten. Sikkert fordi jeg trente så hardt i går; knallhard dansetime, og så spiste jeg egentlig ikke så mye mer enn vanlig. Så imorges våknet jeg sulten. Og ble liksom ikke mett etter frokosten.

 

Er litt sliten så trening var ikke på planen, men vi ruslet en tur på 1 time. Pulsklokka viste 440 kalorier som "betaling" bare for å labbe litt rundt i snøen, så det var lettkjøpt synes jeg.

 

Så lagde jeg tacopizza, og det krever iherdig kjøkkeninnsats en time. Så kom foreldrene mine på besøk, og selv om de aldri spiser pizza ville de gjerne ha. Det var kos, og så viste vi de WiiSports med golf og bowling, og det var dødsgøy. "De gamle" ble helt revet med og lo masse. Skikkelig morsomt.

 

 

Denne uken har jeg samlet inn 18,5 trimpoeng. Det er ny rekk, og jeg synes nesten det er litt sprøtt at det har blitt så mye. En blanding mellom krevende og kjempegøy å trene så mye. Nesten sånn at jeg føler jeg MÅ trene eller hvertfall bevege meg en del hver dag. Og det er ikke så dumt. Det tar en del tid, og så lenge jeg har tid er det ikke noe problem.

 

Det går foreløpig greit å spise etter planen. Planlegging er alfa og omega. det tar litt tid, men jeg synes det gjør hverdagen greiere også.

Og vanndrikking går også bra, ekstra skjerping på vann må til i helgen, men det går bedre og bedre faktisk.

 

Største forskjellen er at jeg er så energisk, og klarer nesten ikke å sitte i ro. Det blir masse husarbeid, og klarer ikke være superdaff så ofte. Det var jeg veldig flink på før....men nå er det litt vanskelig faktisk. Rare greier.

 

Neste uke er målet mitt å få mer søvn; dvs først og fremst å klare å legge meg rundt 23/23.30. Tror ikke det blir noe problem ikveld, for jeg kjenner jeg er sigen allerede. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

God kveld julianna. I dag har vi også hat mine foreldre på middag og kaker. Så i dag har det gått for det meste i matlagning.

 

Vi hadde ørret som jeg la i folie og stekte det i ovnen. Kokte poteter og grønnsaksblandin. Hadde fiskesaus også. det var kjempe godt. Fikk skryt av alle sammen. Å det var jo ikke noe fyfy mat heller. Jeg og kjæresten min. Delte opp frukt å hadde det som dessert Med kesam vanilje. Det var dritgodt. Alle var fornøyde hvertfall. Hmmm. Jeg bakte bløtkake også . Med jordbær syltetøy og banan i . Jeg tok et lite stykke da men. Jo da jeg tror jeg har klart meg denne helgen også. Men gjenstår å se på tirsdag.

 

Snakkes da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er ganske tungt. Tok lillerunden min som jeg jogger på ca 35 minutter, og brukte over 40 minutter og 500 kcal. Ble kjempesliten i leggene, så underveis på runden skjønte jeg at snøen faktisk gav ekstra motstand og trimpoeng. hehe. det ble 3 trimpoeng tilsammen, for jeg løp litt lengre enn runden.

 

Nå merker jeg at livets realiteter melder seg; dvs mye mer å gjøre på jobb. Både i desember og hittil i januar har jeg bevilget meg korte dager og hatt masse tid til å fokusere på livsstilsendring. Nå presser andre oppgaver sterkere på, og idag var det merkbart. Jeg avsluttet til kl 20 00, fordi jeg måtte ut på en joggerunde. Faktisk var det så viktig, at oppgaven må ligge til imorgen, noe som nok ikke ville skjedd før. Og jeg merket at jeg var mye mer displnert på tidsbruken, nettopp fordi jeg skulle trene. Får håpe at dette varer, og at det ikke bare er januaryre takter.

 

Dronninga: Så hyggelig melding. Ja du legger alltid igjen så koselige meldinger. Sånne søndager er fine; med matlaging og familiebesøk. Og det er jo ingen sak å følge opplegget vårt med alle de sunne gode opskriftene som er. Vi hadde Freia sjokolademousse til dessert, og jeg tok også bare litt av desserten. Så jammen er vi flinke; vi bestemmer, ikke desserten. :-) Tvi Tvi for veiingen imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Har fulgt spiseplanen, og drukket masse vann. Litt energiløs. Trente 1 time hard styrketrening. Ville ikke, tenkte jeg var for slapp. Kunne likevel ikke unnslippe fordi det var avtalt. Gikk forbausende bra.

 

Resten av kvelden på soffan. Følger med på Obama, og gråter en skvett av glede.

Vi feiret med sushi middag, og seinere skal vi knerte litt ekstra god vin.

Historisk dag; Obama sin dag. USA sin dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carinato

Heia du! Nesten som det var jeg som hadde skrevet innlegget om mål for USA tur:-) Selv er jeg 42, bor i Nordnorge med mann og 2 hjemmeboende barn. Har en datter på 21 som er flyttet hjemmefra, og som venter baby om kun få uker!! Gleder meg stort til det, selvsagt! Ellers så er jeg 170 høy, og veier 88 kilo, litt mere enn deg. Skulle så gjerne også sett 70 tallet før jeg i April reiser på Cruise i Karibien sammen med min familie!

Jeg sluttet å røyke for litt over et år siden, og siden da har 15 kilo bare sneket seg sakte men sikkert på.....

Men nå vil jeg ha det bort. Startet kurs for en uke siden, og er selvsagt spent på vekten i morra. Synes selv jeg har fulgt opplegget veldig bra, men er usikker på om jeg har gått ned noe. Har 9 trimpoeng denne uka, men skulle gjerne hatt flere poeng...

Uansett, vi får følge hverandre i tiden framover, så skal vi nok nå våre mål!!!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Cruise i Karibien er da virkelig noe å motivere seg mot! Juhu så morsomt! Da er det bare å satse mot april. Morsomt hvis vi kan følge hverandre på vei nedover i vekt :-)

Du er kun rett bak meg, men får du det til å løsne kan det endre seg. Jeg går så himla sent ned i vekt. Uansett er poenget at det går ned, for det blir stadig bedre i hverdagen med minkende overvekt. Og i mål kommer vi til slutt. Bare vi ikke gir oss:-)

 

Lykke til med veiing idag da:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Tiden strekker ikke til: stress, mas og jag. Alvoret har satt inn for fullt.

Skal ut på tur nå snart, men merker at jeg har mest lyst å slappe av på sofaen. "Er jo sliten....sånn som jeg har stått på de siste dagene må jeg vel kunne slippe trening og få roe meg litt på sofaen foran tvén"....sier liten stemme som ikke er så liten idag.

Nei! Jeg trenger å bevege meg, og holde løftene til meg selv om det. Det vil gjøre meg godt. Og så sover jeg bedre.

En liten indre dialog her :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Nå er ukens fasit gjort opp:

ned 100 gram

ned 5 cm, og 1 cm i midjen.

 

Det var ikke så mye, og hadde det på følelsen. Kjenner at det ikke har skjedd så mye i kroppen egentlig denne uken. Har følt meg litt oppblåst, og litt i ulage. Sikkert stresset som har satt inn for fullt denne uken. Derfor har jeg lagt ned treningsambisjonene noe; trent mye lettere. Merker jeg må holde igjen, har lyst å hive meg ut i det, men må passe på kroppen og overskuddet. Ikke bruke kruttet helt opp.

 

Har likevel 9,5 trimpoeng så langt, og skal trene/bevege meg både idag og imorgen. Så jeg tror det skal bli bra. Og midjemålet er jeg veeldig fornøyd med nå; 82,5 cm. Gleder meg til jeg er under 80!

 

Stresset har gjort at planlegging og registrering har gått nesten idass. I går kveld oppdaterte jeg et par dager på Somebody, og det viste seg at jeg har spist allt for lite. Rundt 1100 kcal! Ikke bra: så neste uke er det fokus på bedre mellommåltider oppe i stresset, og grønnsaker. Det som går forbausende bra er vanndrikking. Rutiner gjør at jeg drikker 2-3 liter stort sett nesten av meg selv. Sliter litt med grønnsaker, blir lett for lite. Er lei brokolli tror jeg, så nå må jeg prøve å variere mer.

 

Det blir en rolig helg; koser meg vel med litt vin ikveld, det ble litt igår også. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...