Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

har egentlig vært ganske tøff:

tøft å følge opplegget, ikke fordi jeg er så sulten, men fordi jeg må være så strukturert hele tiden.

Tøft med treningsplanen rett og slett fordi jeg har lyst å slappe av eller gjøre andre ting.

Har klart tre av 4 planlagte økter hittil. men ambisjonene var nok for høye da jeg la den planen, så det får holde med 4-5 økter denne uka.

 

Gjør så godt jeg kan, selv om jeg synes det er vanskeligere enn jeg trodde. Før påske gikk det stort sett greit, men nå er det et pes. Registreringen sliter jeg med å gjøre. Tror faktisk den er en "nøkkel" i dette opplegget, men der må jeg stadig ta meg selv i nakken.

 

Og så må jeg innrømme at jeg hadde en liten sprekk igår; var i dårlig humør og min elskede kjøpte potetgull til meg; og da klarte jeg ikke motstå; dumt. Etterpå ba jeg ham innstendig om å ikke kjøpe potetgull til meg mer...hehe

 

Men jenter; ingenting som virkelig er bra kommer gratis; jeg mener faktisk det beste i livet krever innsats; så her er det ikke snakk om å gi seg.

 

Idag smakte vekta på 84-tallet; den viste 84,8; så jeg håper det tallet kommer for fullt neste uke. Samtidig tror jeg at jeg er ganske premenstruell (har veldig ujevn syklus), så her kan det være mer å hente. Håpet er jo lyseblått.

 

Yoga er fantastisk. Mandag var jeg på timen min på Elixia, og kroppen sa bare "Tusen tusen takk". Den var så stiv og lemster og sammentrukket, og bare elsket å bli strukket litt ut igjen. jeg tror jeg må prioritere yoga til hvertfall, en dag i uken. Det gjør underverker for en 40-årig kropp.

 

Var på corebar på onsdag, men måtte gå etter 30 minutter fordi jeg fikk krampe i lårene etter et par raske runder med knebøy. Jeg tok vel for hardt etter mange ukers treningspause. Jeg er faktisk støl enda. Usikker på om jeg skal gå igjen, for styrkeøvelser i raskt tempo er jeg skeptisk til, og liker ikke få sånne kramper.

 

Gleder meg til helgen; min utfordring blir å holde meg unna vin; vi skal ut på opera og middag lørdag kveld, men jeg MÅ prøve å begrense det til et minimum. Tallene er viktigere for meg enn vin nå.

 

Dronninga, Ninass og Soleia; takk for heiarop og JA dette skal vi klare!

 

God helg

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei så fint innlegg du har igjen da Julianne. Ja det er vanskelig å holde motivasjonen oppe hvis en driver på hele tiden over lang periode. Mister liksom lysten og motet litt. Men når det er sakt så kan vi tenke tilbake på de kg vi har fått av oss. Det er godt å tenke på at de er søkk borte:-) Jeg har også vært sånn de siste ukene. Bare pes alt sammen men... Hmmm Jeg har tenkt å melde meg på nytt kurs nå også jeg da. Så får jeg se hvordan utfalle blir.

 

Ellers så syns jeg du har vært flink jeg da. Du har jo klart å gå ned endel så du får rose deg selv litt:-) Jeg heier på deg vidre i kampen om kg.

God helg vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg skylder på våren.

det er lettere å være strukturert og hverdagslig når det er mørkt og kaldt, enn når det er lyst, sol og grønt og nydelig, med fugler som synger og synger og synger. Har bare lyst å drømme meg bort, og ikke være så flink.

 

Ja lurer kanskje på om jeg bør gå på et kurs Dronninga; sånn at jeg ikke bare tuller bort denne tiden her. Det er en farlig tid, det var vel ifjor på denne tiden jeg bare seilte inn i forsommeren og koste meg slik at kiloen la seg på ett etter ett. Farlig tid, så et kurs er nok smart; skal tenke på det idag.

 

Og gårsdagen gikk som det alltid gjør i såne sammenhenger; koser livet av meg, og nekter meg ikke så mye: Et glass hvitvin på operaen; et glass champis på restauranten etterpå, pluss to glass rødvin. det var faktisk det minimummet jeg klarte å begrense meg til. Idag viser vekta 86,5. hallelluja!!!! 1,5 oppfra igår.

 

Idag blir det hagearbeid og masse vann.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianna- jeg tror du og jeg er ganske like på mange områder. Jeg kjenner deg ikke, men jeg gjenkjenner deg :)

Jeg synes også at våren er en vanskelig tid. I fjor- akkurat som deg- så åpnet jeg alle sluser fra april/mai og til september. Resultat? Opp 8 kg. Så det er en farlig tid vi går i møte. Dette skal ikke skje i år. Så derfor går jeg på kurs. Vil anbefale deg det også :)

 

Klem!

 

ps- den kiloen fra i går er fort, fort borte! Du drakk jo alkohol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Allerede drukket 0,5 l vann og føler at dagen idag skal bli bra.

Har også meldt meg på Yogatimen ikveld, sånn at jeg er sikret plass.

 

Hadde utrolig avslappende og fin helg, så jeg har masse overskudd. Deilig!

Satser derfor på en bra uke!

 

Vekta viser det samme 85,6. Etter å ha vært stabilt nede i 85 og snust på 84-tallet forrige uke, er det ikke bra. Skyldes for lite aktivitet i helgen og utskeielser med vin på lørdag og smågodt på søndag. Har begynt med smågodt nå - halloen....slutt med det!

Lørdag var det ingen trening, søndag var jeg 3 timer og hakket og plantet i hagen. Litt rart å ikke trene i løpet av en helg.

 

Ble bare 7 trimpoeng forrige uke, når jeg ser bort fra hagearbeid.

Denne uka blir definitivt bedre.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Jeg synes det er helt naturlig at motivasjonen går opp og ned. Så lenge vi holder på over lengre tid, må vi bare regne med at det er perioder det ikke går så greit. Det betyr ikke annet enn at man slakker av litt en periode, og så kommer det seg igjen.

 

Selv har jeg nok tatt inn litt for mange kalorier i helgen. 3 dager med 50 årsfeiring. Men det gikk sånn nogenlunde greit, tror jeg. Ingen ramaskrik på vekta i alle fall.

 

Vi står på videre, så kommer vi nok i mål til slutt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og det er et pes.

men uten blir det ikke orden på kostholdet.

 

jeg melder meg på kurs; suverene meg må bare innse at her er jeg ikke suveren i det hele tatt og jeg trengs å holdes i ørene. Det blir et sånt aktivt kurs - ser Ninass er i siget etter at hun begynte på det - så da melder jeg meg på.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja det er sant som du skriver;kan ikke forvente å være i 100 på motivasjonen hele veien. Må jo innse det. men det var så mye lettere da:-) hjertesukk.

Nå går jeg inn å kikker på tråden din; du virker å ha grepet på dette - i motsetning til meg...:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg blir fornøyd rundt 70 kg, men synes det er langt frem.

Nå gleder jeg meg til å se 79, og når jeg ser 75, gyver jeg løs på det siste.

 

Ja jeg innser at kurs er tingen nå, må få litt mer dreis på dette nå etter påsken.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan glede deg til kurs, Julianna. Jeg synes i alle fall det er veldig motiverende og bra. Veldig lite snakk om maten, så sant ikke noen har spørsmål, men likevel...

 

Jeg hadde ikke kommet meg på spinning hvis det ikke hadde vært for kurset, så jeg synes det er strålende. Håper jeg vil fortesette å være motivert når kurset er over og komme meg på noen spinningtimer selv om det ikke er organisert kurs.

Dropper et kurs til nå som blir delt opp i før og etter sommerferien. Ser heller an og tar evt et kurs til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

den gode lette følelsen i kroppen er i ferd med å vende tilbake.

Jeg var ute å jogget/gikk i kveld og det gikk så fint og lett.

70 minutter og 619 kcal viser pulsklokken.

Fornøyd nå.

 

Og gleder meg til å legge inn ekstra mye trim nå når vi har langhelg foran oss.

 

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så flott at godfølelsen er på plass igjen.

 

Jeg har "uka" akkurat nå og føler meg ikke akkurat lett, men prøver å overse det.

Jeg skal også bruke disse dagene til å få trent. Lang tur og jogging på onsdag. Har planer om det samme i dag og hvis jeg klarer å overbevise meg selv, så skal jeg ta en ekstra tur i tillegg.

 

Mannen i huset er reist avgårde og kommer ikke tilbake før lørdag kveld. Tenkte joggeskoene skulle få kjørt seg skikkelig i 2 dager, og så sant skulderen ikke nekter, så blir det en golfrunde på søndag. Har starttid på Oppegård, så da er det bare å krysse fingrene for at kroppen vil.

 

Ha en strålende langhelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

bare stress for tiden, og jeg opplever vel at jeg har falt litt av.

Sliter med motivasjonen, selv om jeg gjerne vil. Skulle så gjerne hatt den gutsen jeg hadde i januar og februar. Må lete etter den...

 

Soleia; du er en knupp :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei på deg Julianna.

 

Ikke vær for oppgitt. Ta deg en pause hvor du bare passer på å ikke gå opp i vekt. La hodet få litt fri fra slanking, så kommer du nok sterkere tilbake igjen når ting roer seg litt.

 

Men.................... du får ikke bli borte herfra. Du har bare å melde deg jevnlig uansett hvordan det går. Vi vil ikke miste deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Godt å " se" deg igjen. Selv om det var kjedelig å høre at du sliter litt i motbakke nå. Håper du finner stien igjen, og at vi ikke "mister" deg her inne.

 

Oppmuntrings-klem

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

med klemmer fra sånne jenter som dere.

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen - denne siden er gull.

Det å ha noen å snakke med her inne betyr mer enn man kan tro.

 

Pga av dere har jeg klart å begynne å jobbe mer målrettet med kost og trening igjen de siste dagene.

 

På fredag var jeg fortvilet, for jeg hadde bare trent en gang hele uka. Så tok jeg meg sammen og trente lørdag og søndag. Og jammen klarte jeg ikke 12 trimpoeng til sammen. Ikke så lite fornøyd med meg selv.

 

Og igjen slår det meg at man må være praktisk. Når det baller på seg på jobb og andre fronter - da er det viktig å tenke over hva man faktisk kan få til. I stedet for hva man burde få til av innsats. Bedre å gjøre noe enn å gi opp.

 

Har jobbet lange dager hele uken, og også i helgen.

Tror det skal roe seg nå. Så imorgen tar jeg fri halve dagen for å sove litt-

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så godt å høre at det går bedre.

 

Sov og få igjen litt overskudd du, så kommer det seg igjen. Kanskje hoppe over vekta en liten stund, og bare fokusere på riktig mat og bevegelse. Du skal se at det gjør susen hvis du konsentrerer deg om dette og ikke vekt akkurat nå om dagene.

 

Du kan jo ta deg en tur hit (Oppegård) så tar vi en golfrunde og skaffer oss 7 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei julianna. Jeg ser du sliter litt her. ikke gi opp. Kroppen trenger å hvile litt også innimellom. du må bare ikke miste motet. Tenk på hvor flink du har vært og hva du har klart å oppnå hittil:-) Og at du skal klare det målet du har satt deg. Jeg sier bare lykke til. Jeg hvet det er vanskelig men...

 

Jeg har stått stille på et helt kurs. Frustrerende nok det:eek: Men jeg har vel vært litt slapp i det siste og sukker fysing delux:-) Ikke helt bra nei. Men nytt kurs og nye muligheter nå.

 

jeg heier på deg Julianna og ikke bli borte for oss her inne da. Det er koslig å se du er her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du er jammen en fighter; et helt kurs uten nedgang...det må ha vært litt av en tålmodighetsprøve. Så jeg synes du er en tøffing som ikke mister motivasjonen.

Så at du nå har hatt bra nedgang både på vekt og i cm, så da går det seg til.

Jeg gir ikke opp, og det er ikke minsta takket være den støtten jeg får fra dere her inne. Så jeg skal prøve å være litt mer aktiv her også, for da går det bedre.

klem til deg Dronninga!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du har så rett; jeg trengte bare å roe det ned, og ikke minst sove:-)

Det toppet seg; etter å ha vært slapp med kosthold og trening en periode og så blitt superstressa og presset på tid, følte jeg at nå gikk det rett vest. Men så hanket dere meg inn igjen:-) Så nå har jeg fokus på plass igjen; steiker kylling og får med meg grønnsaker i lunsjboksen. Men tror jeg skal legge om kostholdet i en periode for å teste ut lavkarbo. Det jeg har lest tilsier at det kan passe for meg. Jeg får se...og opp tror jeg uansett ikke at jeg går.

 

Og du godeste Ninass, du er i ferd med å få dette skikkelig til; at du er på 70-tallet er så stas!

 

Ja til 7 trimpoeng på Oppegård; gi meg litt tid så gjør vi det; har ikke fått tatt i golfkøllene her hjemme ennå. Får begynt neste helg, dvs etter 17-mai helgen starter jeg sesongen.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fokus er tilbake:-)

Ikke at jeg kan si at dette går så det suser, men tankegangen er tilbake. Jeg jobber aktivt med hvert måltid, og har ikke den daffe, "ikke så nøye" tankegangen som jeg har hatt i en del uker nå etter påske.

 

Men INGEN går så sakte ned som meg etter å ha gjort alt riktig over lang tid, SÅ nå tar jeg et nytt grep. Rart fordi jeg var så overbevist om at det ikke var noe for meg ihvertfall; nå tror jeg at det nettopp kan passe til meg. Lavkarbo og mer fett.

 

Siste Tara beskriver metoden, og etter at jeg så at rettene egentlig ligner på mye av det jeg spiser bortsett fra at jeg også spiser brød og lettprodukter og frukt, ser det kostholdet som beskrives i siste Tara veldig sunt ut;

grønnsaker, mye protein som egg kylling fisk osv, melkeprodukter, nøtter. Det nye og uvante er at det er fokus på å få i seg fett. Men egentlig er det fornuftig at kroppen trenger fett, det vet jeg jo. Og det er jo ikke sånn at man skal spise masse av det. Men fete oster er helt i orden, og så skal man kutte ut lettvariantene av meieriproduktene. Og så er frukt noe som skal begrenses, pga sukkeret. det er vanskelig, men men.

 

Har holdt på med dette siden søndag; kutter ut havren til frokost, og spiser smoothie uten havre, eller bare omelett. Til lunsj har jeg en stor salat med kylling grønnsaker og nøtter. Og så til middag masse kylling eller fisk og grønnsaker. Får i meg fett ved nøtter og avokado og en del ost.

 

Føler meg ganske bra i kroppen, og om dette funker er for tidlig å synse om. Men jeg har lyst å gjøre et skikkelig forsøk. det er vitterlig slik at noen mennesker ikke går godt ihop med karbo, og hvis jeg er en sånn skal jeg finne det ut nå. For det jeg har prøvd til nå må jeg erkjenne har funket for dårlig. Hvis det viser seg at jeg tar feil, well so be it; dette er ihvertfall ikke usunt; grønnsaker, proteiner og noe fett fra naturlige kilder høres bra ut. Så må jeg bare se om mankoen på karbo gjør meg slapp.

 

Funker ikke dette, etter et par måneder, så .....da må jeg sjekke denne kroppen skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...