Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

med litt bevegelse tallene; det viser at innsatsen nytter.

Og det viktigste er kanskje at jeg nå ikke trenger å leite etter hva jeg gjør feil. Var skikkelig på nippet nå til å finne et annet opplegg. Var helt på tuppa hele helgen egentlig.

Idag var vekten på akkurat det samme, jippi! :-)

Hadde egentlig ikke trodd det, så det var utrolig deilig å se; det nye tallet ser ut til å være "ekte" vare.

 

De pulverfolkene er bare tragiske. Ser dere prøver å få de bort, og det er jeg enig i for det forurenser egentlig et forum med vanlige oppriktige folk, som deler sine personlige erfaringer.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

Veier du deg hver dag, Julianna?

Det har jeg gjort denne siste uka, og jeg syntes det er innamri ok egentlig! Litt spennende å se hvordan vekta rører seg opp og ned ifht mat og trening og syklus. Og så blir jeg litt mer motivert, fordi jeg hele tiden " har veiedag i morgen"- hvis du skjønner...?!

Tror ikke det er så dumt. Trikset er å ikke la det ødelegge hele dagen, og motivasjonen hvis vekta plutselig gjør et byks oppover. For det vil man jo oppleve.

 

Hm...skal forsøke det denne uka også- uten å bli for fiksert :)

 

Klem

 

ps- vekta viste ned 1,3 ned denne uka- endelig løsna det litt for meg også.

Det ordner seg for snille jenter!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg er på vekta hver dag, hvis jeg ikke glemmer det da.

Og vekta varierer veldig, mellom 1-2 kg avhengig av om man har spist mye, trent mye eller er et eller annet som påvirker kroppen. Jeg reagerer ikke på slike variasjoner; slik er kroppen. Men over langs skal vekta ligge sånn noenlunde på den vekta man faktisk har. Derfor ble jeg så glad når vekten var stabil to dager på rad på et nytt tall, det viser at nå er det endelig. For jeg sneiet innom det samme tallet for en måned siden, men det holdt ikke da.

 

Nå er jeg bare spent på når jeg får se neste tall. Selv om det tar tid og er krevende, er det ganske morsomt også dette her. Jeg er i skikkelig godt humør disse dagene!

 

Og nytt tall på deg også! Juhu, så bra:-) Dette viser at vi får dette til. Om det ikke det går så raskt som vi ønsker, det kan vi ikke bry oss om, for det får vi ikke gjort noe med. Det er resultatet som teller. Og det faktum at vi ikke gir oss!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er dette faktisk ganske morsomt :)

Hvis du hadde spurt meg forrige uke- så hadde jeg ikke syntes det, da men...:)

 

Jeg er en ekte talljeger- og nå har jeg 86 i kikkerten!

Og du jakter på 81? Eller var det 82?

 

Vi er bare så bra!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og ikke gir opp; det synes jeg er egentlig ganske imponerende om jeg må si det selv.

Om noen hadde sagt for noen måneder siden, at jeg skulle kutte drastisk i snop, og spise stort sett sunt og trene jevnt over lang tid, nei da hadde jeg tvilt. Så vi er i sterk fremgang Soleia:-)

Og forrige uke og i helgen, var jeg rimelig irritert over stillstanden, men nå vet jeg at det er en drygere kamp for meg enn for andre som går lettere ned.

Jeg jakter nå på 82-tallet, og må innrømme at jeg har blitt "så rar" at jeg ikke tror noe på å se det før godt etter påske.

 

Akkurat nå er jeg litt redd for hva påsken vil bringe. Denne uken har vært så travel, at jeg ikke har trent, og jeg vet ærlig talt ikke om det blir noe. Jeg må bare konse på å få unna alt på jobben før jeg drar, og så trene hvis det er tid, og det er usikkert. Det er bare sånn, så kanskje jeg skal slutte å bekymre meg, for jeg har vitterlig tenkt å trene ganske masse på ferie, der er det sol og varmt så bare tanken på en joggetur er jo helt herlig. Men samtidig er jeg redd for å bare falle ut i feriemodusen, hvor ingenting er viktig og humla bare suser. åååå ------ jeg må bare klare å ha orden på det der borte også; hvis jeg legger på meg nå igjen etter dette strevet, vet jeg virkelig ikke hvordan det går.

 

Vel vel, litt av hvert idag, både optimisme og bekymringer på en gang :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å spørre deg- siden jeg nå har blitt medlem av "veie- seg- hver-dag- klubben". :)

Vekta mi varierer utrolig mye. Her er resultatene siden jeg begyne med dette:

 

89,1

89,1

89,3

88,8

88,0

87,7

87,5

87,8

88,2

 

Varierer det slik hos deg også? Må innrømme at jeg sliter litt når jeg ser at vekta har begynt sin klatring oppover igjen, uten at jeg har gjort noen endringer i opplegget. Tar meg selv i å begynne å lure på om jeg gjør noe galt, osv...Men skal forsøke dette litt til. Det viktigste er jo at den over langen går nedover (prøver å overbevise meg selv, her..)

Er det virkelig normalt at det varierer sånn som hos meg, tro? Eller kan hormonene mine være ute på bærtur?

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm............. offisielt veier jeg bare hver mandag, men................

 

Det er utrolig stor variasjon fra dag til dag hvir jeg veier meg på kvelden. Derfor veier jeg meg alltid om morgenen, etter toalettbesøk (godt man har faste rutiner). Da varierer det ikke så mye. Å veie seg om kvelden sier meg ingenting. Selvfølgelig gjør den det hvis man snakker en gang i uken, men hver- dags-veiing tror jeg ikke forteller noe som helst hvis man gjør det på kvelden.

 

Når reiser du Julianna? Det må da begynne å nærme seg nå. Skal du ha med golfkøllene? 4 timer golf (uten bil) gir 6-7 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Soleia: Ja det ligner veldig på min veiing, ja kan bekrefte det. Nå varierer vekta mellom 83 og 84, mens den forrige måned varierte mellom 85 og 86, og før det var jeg oppi 87 og 88. Så kroppen holder på og det er ikke så rart, for hvis jeg drikker på natten eller spiser, er det ikke gitt at det går ut av kroppen til morgenveiingen. Og hvis jeg har trent skikkelig hardt veier jeg mye mer enn vanlig. Og etter løpetrening veier jeg mindre dagen etter. Jeg har faktisk litt moro å følge med på hvordan kroppen har det. Jeg har et relativt avslappet forhold til det, og har tenkt at jeg er litt rar når jeg ser hvordan andre går ned og har nye tall uke etter uke. Når kroppen min er sånn som den er, må jeg likeel bare ta det som det kommer. Og det kan ikek være noe i veien med din kropp heller Soleia; du har jo virkelig fått til konkrete resultater:-)

 

Jeg tror utholdenheten vår, tilsier at vi vil holde våre gode vaner "inn i evigheten" - det er større sannsynlighet for det. F. eks har en veninne av meg som i januar og februar gikk ned 4 kg, mye mer enn meg, samtidig som hun unnet seg mye mer godis enn meg, nå tatt en pause fra slankingen. Og da tenker jeg; hva betyr det, at hun holder vekten, eller sklir tilbake til gamle uvaner, og hva er nettotapet da? Fordi jeg har feilet så mange ganger før, tror jeg nå at prosessen er det viktigste. Og at dersom jeg ikke har gått ned 10 kg i juli måned, vil jeg likevel trives bedre fordi jeg faktisk har en slankere kropp enn i fjor, og fordi jeg til forskjell fra i fjor ikke går opp, men ned, selv om det er litt og litt. Sånn er det for meg.

 

Nå reiser jeg snart! På lørdag formiddag og ja Ninass golfkøllene er med! Gleder meg vilt til å svinge de. Og det er jo helt rått med trimpoeng. Feilen jeg har gjort før, er enten å spise så lite at kroppen har satt på spareblusset, elelr så har jeg "veltet" meg i potetgull og vin, og tenk at her har jeg allverden å gå på. I forfjor sommer (2007) gikk jeg opp fem kilo i juli og august, og da spilte jeg golf nesten hver dag, og spiste en pose potegull, sjokolade, middag og god vin. Ja det var sommeren sin det!! hehe. Det var nok litt følelser involvert også, det hadde vært en tøff vår, og jeg slapp bare alle hemninger løs da det endelig var ferie.

 

Denne ferien skal bli annerledes. Jeg må ikke miste fokus! Tror jeg må tenke ut en helt konkret plan på flyturen over.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-det var "godt å høre" at vekta di også svinger sånn som hos meg. Da er det vel ikke noe galt med meg, da :)

I dag var det ned 300 gram igjen.Litt moro å se hva som påvirker den.

 

Helt enig med deg- denne prosessen får heller ta litt tid- men da henger vi ihvertfall med mentalt. Både underveis og når vi har nådd målet. Det er en deilig livsstil, dessuten.

Din historie fra 2007 er identisk med min fra 2008. I løpet av juli og august dytta jeg innpå noe voldsomt- følte meg verre og verre for hver dag, forbannet det varme sommerværet (måtte jo kle av meg) og presterte å gå opp 5 kg på de få sommerukene. Slik skal jeg ALDRI ha det igjen.

 

Nå reiser du snart Julianna- så herlig!! Høres ut som at du har visse planer for å ikke gå opp så altfor mye, ihvertfall. Kanskje tilogmed holde vekta?? Ja, for å gå ned på ferie er vel praktisk talt umulig, om man ikke pådrar seg malaria :) Flott!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.......... reiser du på lørdag. Må vel innrømme at jeg er litt misunnelig (spesielt når jeg titter ut på snøen som laver ned her), men unner det virkelig turen. Kos deg masse!!!!! (mange måter å kose seg på, vet du).

 

Selv regner jeg med å dra på hytta i påsken. Håper snøen som kommer nå, tærer på den som ligger fra før, så vi får en snøfri påske og noen turer til Sverige med køllene.

 

Håper du får det supert.

 

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Skal du på tur Julianne?? Det høres ikke dumt ut i dette være som er nå. Håper det går bra med deg da:-)

 

Vi skal ikke ha ferie før i juli tror jeg. Men har mange uker som jeg hadde fra i fjord. Får se om vi får ta de utpå året en gang.

 

Men god tur da. Få referat når du kommer hjem da. Å ikke gi opp det du har begynt på. Du er jo så flink da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i morgen du reiser, Julianna??

I så fall- riktig god tur!!!!

 

Kos deg masse! Nyt de flotte resultatene du har oppnådd. Du har vært utrolig flink.

 

Håper vi ser deg her inne når du er tilbake? Det er så koselig å følge med på hvordan det går med deg.

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Julianna

og med masse overskudd og kampen mot kiloene fortsetter.

Har ganske mye jetlag foreløpig, så jeg faller sammen som en sekk tidlig på kvelden. Så mine forsetter om å lese og skrive her inne i går kveld, forsvant inn i søvnen.

 

Vi har hatt det helt supert; det har vært som et eventyr. Har vært bortreist i enhver forstand føles det som; sol og sjø, en annen kultur, opplevelser, venner; vi har opplevd en hel masse.

 

Vi har trent jevnt; det ble tre golfrunder, tre treningsøkter på helsestudio, og et par skikkelig lange gåturer. En rundt i La Jolla på sightseeing, og en i Disneyland, holdt på å gå av meg beina på siste, som var helt utrolig å oppleve også for en voksen.

 

Men kostholdet; hva skal jeg si. jeg har ikke spist mye, og ikke spist snop og sånne ting. Problemet er at man ofte må spise det man får, og målttidsrytmen ble også så som så. På en ferie er det vanskelig å holde rutinene, men i USA er det ekstra vanskelig synes jeg. Den første uken var jeg ganske flink med det jeg spiste, men uke nr 2 ble det vanskeligere. Det å få spist oppi alle tingene vi gjorde var en utfordring. jeg var ofte supersulten, og som på f.eks basketkamp med LA Lakers var det bare å innse at det ble Mac Donalds elle Jack inn the Box - dvs meksikansk fast food. Og da hadde jeg prøvd spise meg opp med en stor salat på forhånd, men var likevel råsulten ut på kvelden og måtte spise en burger.

 

Og så var det feriefølelsen og vinen. jeg spiste som sagt ikke noe snop, men drakk vin ganske ofte. Jeg opplever det som tilnærmet umulig for meg å ikke drikke vin ofte på ferie. Jeg drikker ikke mye, men det blir hver dag nesten.

 

I begynnelsen prøvde jeg å telle kalorier, men det ble vanskelig etterhvert.

 

Vekten viser foreløpig helt bedrøvelige tall. Men kroppen er i skikkelig ulage etter tidsforskjellen på 9 timer, så jeg regner med at den vil stabilisere seg, og fasiten kommer i neste uke. Skal veie og måle på mandag. Idag var jeg en kilo mindre enn igår, så kroppen trenger å forstå at nå er det norsk tid, og å kvitte seg med vann før jeg veier offisielt.

 

Jeg innser at jeg har gått opp og tror det er 1-2 kg. Men er ikke veldig bedrøvet. En sånn ferie som vi har hatt kommer ikke så ofte, og det var verdt det. Mannen feiret 50 års dag der borte. Og mye av det vi gjorde var ledd i hans feiring, og da er det ikke verdt å holde igjen. Og jeg er supermotivert til å fortsette kampen. Jeg vet nå at jeg klarer dette.

 

Det jeg synes er litt tullete av meg er at jeg drakk lite vann. Det kunne jeg lett gjort, men var altså for slapp og "bortreist" til å gjøre en slik liten lur ting. Jeg tror at planleggingen og fokuset vi har i dette opplegget må inn i en ferie hvis man ikke skal gå opp; men det klarte jeg som sagt ikke.

 

Kan kanskje høres ut som jeg er lei meg eller skuffet over meg selv; det er jeg merkelig nok ikke. Ferien var for bra til å overskygges av noen kilo, og så ser jeg på dette som lærdom, som jeg må bearbeide til neste ferie. Jeg hadde nok en naiv oppfatning av at jeg ville klare meg gjennom ferieen uten spesielle "tiltak". Det var en illusjon. jeg tror at slanking og holding av vekta krever registrering og myet tid til planlegging også i ferien.Det var jeg ikke interessert i på denne ferien, og tar heller kostnaden ved en forsinkelse i prosessen.

 

Pga innsatsen forut for ferien følte jeg meg mye sprekere enn forrige tur. Da følte jeg meg ganske tjukk. Gjorde ikke det nå; følte meg ganske vel og litt tynn. Det var deilig.

Litt rart, for når jeg ser på feriebildene nå, ser jeg ganske så rund ut. Har ganske mye å ta av reelt sett, for å reelt sett se sprek ut.Må le litt av meg selv, og eget selvbilde nå når jeg ser på bildene. Hadde faktisk ikke grunn til å føle meg så sprek egentlig:-) :-)

 

Da er det bare å stå på fremover; tilbake til det harde arbeidet. Og det er faktisk deilig å gå igang etter ferie; tror jeg har en del overskudd å putte inn i dette fremover.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Du skal ikke fortvile over noen feriekiloer som har sneket seg på. De går fort av igjen med litt stramme tøyler :)

 

Og det du sier med feriebildene, og at du egentlig hadde grunn til å føle deg sprek. Bare tull! Telles ikke følelsen man har inni seg, vel så mye som hva som vises på bilder?

 

For mange så kommer den gode selvfølelsen lenge etter at man har gått ned mange kilo, og for noen så kommer den kanskje ikke i det hele tatt. Jeg syns du skal være stolt av deg selv. Tenk på det du har fått til. Tenk på at du har blitt sprekere. Tenk på at du føler deg SÅ mye bedre. Glem feriebildene. Det er hva DU føler som teller :)

 

Ta en liten titt på tråden "Mental Slanking".. og kom gjerne med kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Velkommen hjem igjen Julianna:-)

 

Fint innlegg av deg av turen . Ferie er ferie du må kunne unne deg litt da syns jeg ellers så blir en fort lei alt sammen. Du er så flink ellers så det skal du ikke ta så tungt hvis du har gått opp litt. Vi alle går opp i ferier ol (helligdager) Sånn er det bare. Nei tenk bare på en fin og trivlig tur du har hatt med mannen din:-)

 

God dag vidre. snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem- godt å ha deg tilbake :)

 

Hørest ut som om du har hatt en super ferie. Den ekstra feriekiloen eller to hadde jeg ikke giddi å ofre en tanke engang. Det var det verdt!!! Og det kommer til å gå fort av igjen- du er jo allerede en kilo lettere enn i går....:)

 

Blir gøy å følge deg videre fremover.

 

Jeg tror du er litt streng med deg selv ang de feriebildene. Jeg tror du er flott. Både inni og utenpå. Så det så!

 

Varm velkommen-hjem-klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

å "komme hjem" til dere jenter; takk for fine meldinger.

Dette stedet er virkelig gull i denne prossessen.

 

Var ganske trøtt på dagen idag, og tenkte at kvelden skulle bli veldig kort idag også. men neida har vært ganske oppkagt ikveld. Har kost meg med en liten økt hagearbeid, ca en halvtime og har gått en tur på 50 minutter.

jeg har registrert mat og bevegelse; så nå er jeg i gang.

1900 kcal

2 trimpoeng

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til våre, Julianna.

 

Høres ut som du har hatt det superflott. Synes du har vært flink jeg. Det er virkelig ikke greit å holde den jevne, sunne spisingen når man er masse på farten.

 

Kjenn på følelsen du har inni deg. Den er jo bra. Bildene kan du bare bruke til videre motivasjon. Du ser helt sikkert sprekere ut enn for et halvt år siden, og det er det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

i kroppen; i dobbel forstand..hehe

Er slapp, dårlig humør og uggen. Prøvde meg på en forsiktig løpetur ikveld, men det var bare tungt. Så denne uken går med rett og slett til å komme meg i lage igjen. Skal bare sove lenge og kose meg med hagen i helgen; legger alle treningsplaner på hyllen.

 

Såå deilig med det fine været; inspirerte meg til å lage en stor deilig salat med tigerreker og pasta til middag idag.

Alkoholfri fredag, og snop står jeg også over ikveld.

Imorgen er det fest, så da skal jeg unne meg litt, men bare litt.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Da er jeg igang; kroppen begynner å komme seg og da vil jeg komme skikkelig igang med treningen.

 

Fokus:

Planlegging og registrering av matinntak

Vann

Trening; satser på 12-15 trimpoeng. Må prøve litt rolig trening; yoga, lett løping/gåturer, lett vekttrening.

 

Treningsplan:

 

Mandag: Tredemølle ca 30 minutter + Yoga 70 minutter.

Tirsdag: Gåtur 45 minutter

Onsdag: Løpetur eller Corebar

Torsdag: Yoga og 30 minutter jogging

Fredag: Fri

Lørdag: Styrketrening

Søndag: Langtur

 

Drakk masse vin igår kveld: tror jeg må få kontroll på min hang til å drikke all vin jeg kan få i sosiale sammenhenger. Hvis jeg fortsetter sånn i mai måned tror jeg at jeg kan glemme å gå ned. Må rett og slett anstrenge meg veldig på det området.

 

Har kost meg masse med hagearbeid denne helgen. Ser det fort blir trimpoeng av det også. Regner med at det blir et par timer i løpet av uken; det tar jeg med som en bonus.

 

Viktigste fokus denne uken blir planlegging og registrering!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna.

Så flott at du er i gang igjen. Dette får du til.

Det var jo masse trening du hadde satt opp, synes jeg. Gjennomfører du det så vil nok vekta smile til deg neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

85, 6 kg.

 

Ord blir overfødige!

 

Takk Ninasss; jeg må stå på som bare rakkern nå fremover. Påskekiloene skal av i april. Jeg håper og satser på at mai måned skal jeg jobbe mot 7-tallet.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det bare igjen og igjen. Dette klarer du! NEMLIG. Tenk på alle oss her inne som heier og følger med deg.

Alle vi kan da ikke ta feil? Neida. Dette går så bra så. Bruk denne måneden til å jobbe vekk den flotte ferien, så er du helt på gang igjen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...