Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Takk Dronninga; det hjelper å få litt input; jeg skal være tålmodig. Jeg tror jo at jeg skal få en gradvis raskere nedgang, bare jeg ikke gir meg. :-)

 

Vi ble seine igår, så jeg rakk ikke legge inn noe mer her.

Men registrerte likevel både kosthold og trening, så det begynner å funke bra.

 

Kcal 1920

Trening: 2 tp, spinning lett i 45 minutter (rakk ikke de timene som var planlagt)

1, 5 liter vann.

 

Ingen utskeielsr til tross for at vi dro på pub; jeg drakk eplemost og kjørte alle hjem etterpå. Gjorde meg ingenting.

 

Konstaterer ellers at jeg spiser fisk ca 2 x i uka. Denne uka blir det 3 x, regnet til og med i kveld. Så det er en god utvikling av kostholdet etter at vi har jobbet med å få på plass fiskemiddager oftere.

 

Blir nok litt vin ikveld, til tross for veiedag imorgen. Gruer meg egentlig til det, for snikveiingen tyder ikke på at det har skjedd så mye. men men. Jeg liker denne livsstilen uansett jeg, så jeg fortsetter for fullt.

 

Denne helgen blir det skiturer altså.

 

God helg til alle som er innom.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

ja her er det ikke mya gøy å melde om.

0 nedgang på kilo

0 nedgang cm.

TP 9,5.

 

Drakk en del vin igårkveld; skulle drikke 3x glass, men det ble vel det dobbelte, og litt snacks gled ned etter at vinen hadde begynt å virke. Og tror faktisk jeg fikk en cola også som gikk ned underveis også.

Det har kanskje betydning for dagens rævva resultat; var jo så flink på torsdagskvelden. Det hjelper kanskje ikke så mye, når jeg slår til med en skikkelig utskeielse på fredag. uff uff, vanskelig å holde seg når man har en fin fredagskveld med kollegaene. Var ikke tjangs å stå imot.

 

Litt smådeppa nå, men skal på skitur litt senere idag, og imorgen. Så jeg håper at det løsner over helgen, og at neste lørdag blir mer lystig.

 

Ble ikke så mange TP denne uka; skyldes at jeg var ute av form forrige helg. Blir bedre denne uka, siden jeg trener mye denne helgen.

 

jajajajajaj, føler meg ikke akkurat som en vellykket slanker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her er det ikke mya gøy å melde om.

0 nedgang på kilo

0 nedgang cm.

TP 9' date='5.

 

Drakk en del vin igårkveld; skulle drikke 3x glass, men det ble vel det dobbelte, og litt snacks gled ned etter at vinen hadde begynt å virke. Og tror faktisk jeg fikk en cola også som gikk ned underveis også.

Det har kanskje betydning for dagens rævva resultat; var jo så flink på torsdagskvelden. Det hjelper kanskje ikke så mye, når jeg slår til med en skikkelig utskeielse på fredag. uff uff, vanskelig å holde seg når man har en fin fredagskveld med kollegaene. Var ikke tjangs å stå imot.

 

Litt smådeppa nå, men skal på skitur litt senere idag, og imorgen. Så jeg håper at det løsner over helgen, og at neste lørdag blir mer lystig.

 

Ble ikke så mange TP denne uka; skyldes at jeg var ute av form forrige helg. Blir bedre denne uka, siden jeg trener mye denne helgen.

 

jajajajajaj, føler meg ikke akkurat som en vellykket slanker nei.[/quote']

 

 

Du kan no ikkje miste motet pga. nokre skarve vinglas. Det blir no kanskje lenge til neste gang du unner deg litt vin. Ta skeia i den andre handa du, tramp i golvet og sei "Dette skal eg klare, det skal meir til for å velte meg" :)

 

Skitur hørtes forlokkande ut, kos deg. Og husk: Du er vellykka uansett ;)

Krysser fingrane for neste helg.

 

Sender ein stor motivasjonsklem over til deg.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vinglassene er fort ute av kroppen, og neste lørdag blir det lystigere å stige på vekta igjen :) Skjønner godt at du blir litt motløs, men bit det i deg. Og du hadde det sikkert kjempekos ute med kollegaene dine???

 

Stå på videre du, "jenta mi"- det blir bare bedre

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Jeg slenger meg på det de andre sier her:-) Det går sikkert bra neste uke. Står du stille en uke så kommer det gjærne neste uke med nedgang:-) Stå på ikke gi deg nå. tenk på de kg du har greid å gå ned. Å sånn skal det gå helt til du kommer i vekt du trives i:-) God dag og helg til dere allesammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var jeg supersur pga vekta; hele dagen

Hadde det ikke vært for de postitive tilbakemeldingene her inne, lurer jeg på om jeg hadde skeiet skikkelig ut, eller rett og slett sporet helt av. Så takk skjønne damer som er så utrolig støttende, og dyttet meg i riktig retning.

 

Hele dagen var skikkelig sugen på alt som er syndig og usunt. Klarte likevel å holde det i sjakk, for jeg ville ikke bare gi meg, det ville være et nederlag. Men det var så vidt. Stakkars mannen min, jeg var SÅ sur, så jeg skammer meg faktisk. Men det er tydelig at dette er viktig for meg, så motbakkene må jeg komme meg over en etter en, ....og ikke være så sur:-).

 

Jeg har trent ganske bra hittil denne uka:

lørdag: skitur 1, 5 time 3,5 tp

søndag: dansetime 3,5 tp

mandag: Yoga + litt styrke; 2 tp

tirsdag: styrkeøkt helsestudio 2 tp

tilsammen 11

 

Jeg har planlagt å trene en del imorgen og fredag, men idag er jeg ganske trøtt, så jeg køyer vel ganske tidlig.

 

Har spist jevnt over rundt 1900/2000, og jeg tror det er lurt, for vekten og følelsen i kroppen taler sitt tydelige språk. Idag viste vekta ned 700 gram, så det var helt vilt gøy å se. Satser på at på lørdagen er vekta like snill.

 

Har innsett at dette tar tid, så min opprinnelige plan om ned ca 3 kg i måneden kan jeg bare glemme. Håper på ca 2 kg, men jeg er fornøyd med med mindre; så lenge det er en viss bevegelse i materien, er det bare å fortsette.

 

Og Soleia; du er så flink, og får dette så bra til; så jeg heier på deg og lar meg inspirere:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel flink, dette går bra skal du sjå. Men husk hald fokuset, og pass på kva du slepp inn i gapet. (her er ei som snakkar av erfaring:D)

Ting tar tid Julianna, så du lyt nok smørje deg med tolmodighet. Dei siste 14 dagane har eg gått ned 1,7, og no gjeld det å halde rett fokus. Det har lett for at når ein går ned ei veke så slappar ein av og vips så fer ting inn i munnen som aldri skulle gått inn. Det er når ein går ned det gjeld å vere ekstra på vakt over kva som fer inn gapet.:o

 

Lykke til vidare, kjem innom deg seinare eg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du ( og jeg..) har funnet oppskriften: mye trening og mye mat (1900-2000 kcal)!! Ser jo at det fungerte veldig fint på deg denne uka! Flott, nå ble jeg glad!!

 

Ville forresten bare fortelle hva jeg gjorde i stad: i sinne over drittvekta (sikkert like sur som du var på lørdag :) ) freste jeg inn på Vero Moda og kjøpte meG nye klær for godt over 1000 kroner. Bukser og topper skvatt på, og jeg så jammen ikke så aller verst ut i helspeilene. Så det er ihvertfall herved bevist at mye trening gjør undere for kroppsfasongen, om ikke tallene på vekta alltid står i stil. Jeg smatt inn i bukse str 42 og topper og tunikaer i str M og L :o Dette var vel igrunn det jeg trengte for å få ny giv.

 

Masse lykke til videre snuppa!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellgeita; det var gode ord; for det har jeg merket før, lett å sleppe opp når det går litt bra. Så jeg har tenkt ganske mye på det du skriver. Fokus på å følge opplegget har vært kjempeviktig de siste dagene, og jeg tror det har virket.

 

Idag var jeg utrolig sliten og hadde bare lyst å kjøre bort på kafeen her borte og kjøpe meg en baguette til frokost; Mannen er borte, så da tenkte jeg at så sliten som jeg er tar jeg det litt lett på en fredag. Men så tenkte jeg nei; en baguette betyr kanskje ikke alverden fra eller til, men hvorfor skal jeg begynne å tulle egentlig... Så da ble det laget vanlig frokost, og jeg pakket sunn lunsj og noen grønnsaker. Så det gjelder å holde fokus.

 

Jobben krever sitt og blir sliten mot slutten av uka. Ble derfor ikke trening igår,og måtte holde meg hjemme med en mann som har vært på mange reiser denne uka. Så vi trengte litt tid sammen, før han føk avgårde igjen.

 

Så det ble trening idag, men jeg tok det lett. Sliten og stresset kropp fikk lov til å få en litt lett treningstime. Så det ble akkurat 2 tp.

 

Totalt 13 denne uka, kanskje noe under forventningene, men sånn ble det denne uken.

 

Har tatt meg fri mandag - jippi for langhelg - og har bestemt at jeg skal trene masse og skikkelig fokusere på trening. Så det skal bli noe gode økter de kommende tre dagene. Tror det blir kjempedeilig, og så skal jeg sove lenge tre morgener på rad. ååå luksus.

 

Imorgen er det veie og måledag, så jeg er spent på resultatet. Har snikmålt litt og det er lovende. Har vært flink i hele dag med tanke på morgendagen, så nå bør jeg få noe betalt for innsatsen.

 

Soleia; for en bra måte å svi av surheten over vekta på - tenker det hjalp på motivasjonen å se hvilke størrelser du passer. Så deilig, og flere besøk blir det etterhvert, rett og slett fordi vi vil trenge nye klær når de gamle sagger for mye. Fy søren så morsomt å tenke på da. Og jeg begynner å merke det såvidt på klærne...hvis det ikke er ren innbilning da..hehe

 

 

Anyway; helg er deilig, skuldrene kan senkes, og jeg er klar for å svette og bevege meg masse.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianna!!!

Du er superflink til å trene om dagen, så dette må jo snart gi seg utslag!! Herlig at du begynner å merke det på klærne :) Og kiloene må jo gi etter de også!

 

Stå på videre, jente! Dette er digg!

 

Klem

 

:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Fjellgeita; det var gode ord; for det har jeg merket før' date=' lett å sleppe opp når det går litt bra. Så jeg har tenkt ganske mye på det du skriver. Fokus på å følge opplegget har vært kjempeviktig de siste dagene, og jeg tror det har virket.

 

Idag var jeg utrolig sliten og hadde bare lyst å kjøre bort på kafeen her borte og kjøpe meg en baguette til frokost; Mannen er borte, så da tenkte jeg at så sliten som jeg er tar jeg det litt lett på en fredag. Men så tenkte jeg nei; en baguette betyr kanskje ikke alverden fra eller til, men hvorfor skal jeg begynne å tulle egentlig... Så da ble det laget vanlig frokost, og jeg pakket sunn lunsj og noen grønnsaker. Så det gjelder å holde fokus.

 

Jobben krever sitt og blir sliten mot slutten av uka. Ble derfor ikke trening igår,og måtte holde meg hjemme med en mann som har vært på mange reiser denne uka. Så vi trengte litt tid sammen, før han føk avgårde igjen.

 

Så det ble trening idag, men jeg tok det lett. Sliten og stresset kropp fikk lov til å få en litt lett treningstime. Så det ble akkurat 2 tp.

 

Totalt 13 denne uka, kanskje noe under forventningene, men sånn ble det denne uken.

 

Har tatt meg fri mandag - jippi for langhelg - og har bestemt at jeg skal trene masse og skikkelig fokusere på trening. Så det skal bli noe gode økter de kommende tre dagene. Tror det blir kjempedeilig, og så skal jeg sove lenge tre morgener på rad. ååå luksus.

 

Imorgen er det veie og måledag, så jeg er spent på resultatet. Har snikmålt litt og det er lovende. Har vært flink i hele dag med tanke på morgendagen, så nå bør jeg få noe betalt for innsatsen.

 

Soleia; for en bra måte å svi av surheten over vekta på - tenker det hjalp på motivasjonen å se hvilke størrelser du passer. Så deilig, og flere besøk blir det etterhvert, rett og slett fordi vi vil trenge nye klær når de gamle sagger for mye. Fy søren så morsomt å tenke på da. Og jeg begynner å merke det såvidt på klærne...hvis det ikke er ren innbilning da..heh

 

 

Anyway; helg er deilig, skuldrene kan senkes, og jeg er klar for å svette og bevege meg masse.

:-) :-)[/quote']

Jeg syns du er flink jeg som står på selv om du er sliten. Jeg kjenner kjøret selv med snømåking. Har litt vondt i armene. Har vært måking hver bidige dag denne uken. Nå holder det syns jeg. Men det blir mye trimpoeng da. Det er jo bra da:-) Jeg tror også at veiingen din går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn fasiten.

PÅ veiedag var ikke vekten spesielt samarbeidsvillig. Til tross for at den på onsdag viste 83,3, viste den 84 på lørdag. Så det så.

Cm endringen gjør meg likevel i godt humør. Ned over 5 cm, og særlig midje- og magereduksjon varmer et slankehjerte.

 

Jeg var såpass overrasket over vekten at jeg har fundert hele helgen på hva jeg skulle legge inn; onsdagens nedgang eller samme gamle tall. Samle gamle drittall har vist seg både søndag og mandag, så jeg holder meg til det. Men cm-reduksjon og det faktum at vekten viste 83,3 på onsdag tilsier at "det er noe på gang". Men fy søren som jeg må jobbe for å få nye tall på vekta. Det som teller til syvende og siste er klesstørrelser, så hvis disse cm kommer slik de gjør, så kan egentlig vekten si akkurat hva den vil.......ja det er vel en sammenheng. Tror på at det kommer, men med dette tempoet er jeg vel mer på 82-tallet enn under 80 når vi reiser til Unaiten. Huhei hvor det går unna....!!

 

Ja jeg trener og jeg trener, men det er ikke bare bare å ha fri, og være kjempeegoistisk å følge dette vektprosjektet. Så en viss realisme i forhold til hva jeg kan rekke/få til, må jeg ta inn over meg. Har jo lyst å gjøre noe annet også enn å bare fokusere på dette. Eller, egentlig ikke, frem til Californiaturen, tror jeg faktisk at dette har første prioritet. Dette er såpass viktig for meg, at det er må prioriteres. Så får plikter og andre ting justeres litt ned.

 

For jeg merker det er ganske krevende å holde dette løpet hver eneste dag hele tiden. Men poenget er at det skal gå mer av seg selv etterhvert; øvelse gjør mester, og da kan man hvertfall slappe litt mer av på det mentale plan.

 

Takk for hilsner Soleia og Dronninga; det er kjekt å følge hverandre på veien i dette opplegget vårt. Og nå satser vi på at vi har måket nok i år, og at våren gjør sitt inntog snart. I dag er det deilig med sol og litt vår i luften, og jeg gleder meg til det blir bart; er vel ikke mer enn litt over en måned til.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned meir enn 5 cm er vel flott Julianna, husk det er cm som syns.

I og med at du stod stille denne veka så går du nok ned til neste.

Men huske det eg skreiv, det er NO det gjeld. Er du like flink i kommande veke så har eg stor tru på at vekta er meir sammarbeidsvillig.

 

Og snart blir det f030.gif i belønning på deg. d015.gif

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du krymper i cm en hel masse, og det er supert!! Det er faktisk DET som er avgjørende når du nå om ikke så lenge kanskje skal ha det et nytt plagg eller tre før California-turen :) Skal gjette på at du får deg en behagelig overraskelse da!

Jeg skjønner din frustrasjon over vekta, men fortsett i samme spo, så får du fine tall på neste veiing. Vekta humper og dumper og lever sitt eget liv, og -husk hva du sa til meg forrige uke- det kan være at du traff en "toppnotering"akkurat i dag :) Summa summarum så går dette nedover! Og om du veier 82 og ikke 80 når du reiser så har du gjort en formidabel innsats, og all treninga er det som vises på kroppen din... Sist jeg sjekka var det kofferten som veies på Gardermoen, ikke pasasjerene :)

Jeg skal ikke flåse av at du lurer på om du ikke kommer heeelt i mål vektmessig. For jeg vet akkurat hvordan det føles. Men jeg ville bare si at til syvende og sist er det cm som synes. Og at livsstilen din er digg for kroppen din.Og at du er ei herlig jente uansett!

Og hvem vet- plutselig tar du et kvantesprang på vekta igjen snart??

Stå på videre, du- opp med haka jente!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det blitt så som så med innsatsen.

Har vært litt ute av form, og ikke hatt energi.

Var ute igår med mannen og koste oss, og da ble det litt vin.

Og det var kjempekoselig. Det trengte jeg, og humøret kom mange hakk opp.

Vi skal nok ut ikveld også med noen venner, men da skal jeg ikke drikke noe, for det er på en pub, og øl klarer jeg meg helt fint uten, ikke noe offer det.

 

Vært litt matt når det gjelder dette prosjektet, og ikke registrert eller gått sånn opp i planlegging som jeg har gjort hittil. Idag tar jeg skjeen i annen hånd, og starter og registrere, og så blir det en liten treningsøkt tror jeg.

 

Takk jenter for fine tilbakemeldinger; tror jeg hadde falt helt av prosjektet her hvis ikke det hadde vært for sånne tilbakemeldinger. Tenker på det dere skriver i mine "svarte stunder". Du er jo god da Soleia; neida jeg skal ikke veies på Gardermoen, bare kofferten *ler godt*.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så fint Juianne at du ikke har mistet motet helt da. Det er sånn for oss ander også. Vekta er ikke pålitlig innimellom når vi sårt trenger det. Så kan du jo tenke tilbake på det du har klart hittil. Cm er også en viktig faktor. Hvis vekta står stille så går en som regel ned i cm. 3cm er 3cm. Uansett:-)

 

Vekta kommer neste uke den. Det må løsne litt nå da når du har stått stille en stund:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt frustrert Dronninga, men jeg får bare holde på selv om jeg hadde en dropp i energi i begynnelsen av denne uka.

 

Vel vel, jeg fortsetter med de grunnleggende tingene; planlegge, telle og registrere, vann, bevegelse/trene. Jeg trives jo egentlig veldig godt med å være på slankern. Det er jo egentlig det rare, at jeg faktisk liker dette her.

 

Og idag er fasiten:

1936 kcal

2,8 liter vann

Danseaerobic 1 time, 600 kcal

 

Fornøyd med å være tilbake på fokus igjen.

Ellers ganske oppblåst og rar i kroppen, men det får bare være at jeg ikke har noen "tynn" følelse denne uken.

 

Ser på Oscar utdelingen på NRK3 - koser meg vilt. Såå mange filmer jeg må se.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Mannen og jeg har vært inne i skogen på spahotell.

Vi har sovet masse, lest bok, bedrevet Yoga, kun meg, og trent bare litt. Og så har vi spist fantastisk vegetarmat, og fått deilig massasje.

Det ble vin både fredag og lørdag, men ble nok bare 2x glass hver kveld.

Trengte tydeligvis en helg for å finne roen. Stresset har økt gradvis litt og litt de siste ukene, til jeg faktisk fikk problemer med å sove om natten.

 

Har fått tenkt over treningsopplegget mitt, og må innse - igjen - at jeg må roe meg. Jeg blir så gira og vil trene mest mulig, for å gå ned mest mulig, også føler jeg at jeg virkelig gjør en innsats. Men det blir nok litt for mye for kroppen min, og mentalt, for jeg trenger litt ro også. Jeg blir derfor nødt å finne en annen rytme i treningen min. Jeg tror jeg har vært inne på det før, men så blir jeg revet med av treningen igjen, og bare kjører på. Det er jo egentlig en nybegynnerfeil, å overdrive treningen...hehe:-)

 

Har ikke veiet eller målt denne uken, og jeg utsetter det til neste uke.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja idag er jeg meg selv igjen: skikkelig på og glad og fornøyd.

Skulle bare mangle etter den oppladningshelgen.

Og har lært at; nytter ikke å holde på med alt mulig; må ha ro og fred i sjelen også.

 

Denne uka skal jeg jobbe jevnt og trutt med prosjektet mitt

Holder motet oppe, selv om jeg nå må konstatere at jeg er en som går veeeldig sakte ned i kilo.

 

Fokus:

Vann

Registrere

Grønnsaker

Jevn og god trening; ikke slite meg ut trening.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Dette høres ut som et fornuftig opplegg, Julianna!

Det er de ukene hvor jeg stresser minst, og virkelig koser meg med moderat trening og sunn mat, og- ikke minst- får nok søvn- at jeg oppnår best resultater.

 

Ikke vær lei deg for at du går sakte ned i vekt. Den dagen du er i mål spiller det ingen rolle!!! Tenk på det :)

Bare ikke gi opp, så går dette helt flott, det.

 

Klemmer!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Å det hørtes godt ut med spa helg. Har lurt på å gjøre det jeg også.:-) Kanskje skal det blir noe av en gang. Tar med kjæresten min da vettu: Kan vel ikke være alene da:-)

 

Ellers så høres det opplegge ditt fornuflig ut. Stå på vidre så går nok detta bra vettu:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Bra start på uka: spiste det jeg skulle igår, og trente en liten time på tredemølla. Overdrev ikke, og bestemte meg for å gi meg når jeg hadde 400 kcal. Og det var deilig å ikke kjøre på til jeg ble pest.

 

Lagde grønnsakssuppe med masse grønnsaker, bønner og kylling til middag i går: Tenkte jeg fikk kjøre på med mest mulig grønnsaker; det var mettende gitt og godt. Og idag har jeg resten med på jobb som lunsj. Føler meg skikkelig flinkesen!!

 

Og det er deilig å ikke stresse; dette er helt greit.

 

Ja Soleia, det er sant når vi er i mål, er vi i mål og da tenker vi ikke på tiden som har gått. Og jeg tror også vi må trives godt den tiden vi er underveis. Vi legger jo om livsstilen; dette er ikke et kortvarig jojo-opplegg. Og når sant skal sies trives jeg veldig godt med det. Gir meg en deilig følelse mentalt å se at jeg klarer å spise sunt jevnt over, og at jeg kan holde meg unna de verste tingene. Og fysisk føles jo kroppen veldig bra nå. Det som er problemet er at man får en følelse av milsykkethet, og at man gjør noe galt, når man ikkegår ned. Den følelsen må jeg bare bekjempe. Jeg ser jo det er mange som bruker like lang tid som meg, men resultatene over tid er imponerende. Leste inne på Kire sin tråd på 20-30, og hun er steike flink, men går sakte, men dog sikkert ned. Kjempeinspirerende.

 

Ja Spa var deilig Dronninga; men det beste var faktisk å roe helt ned. Ikke behandlingene, eller å være i det fine svømmebassenget, men å få fred i sinnet, roe ned kroppen, og å sove godt og lenge. Og å kose meg sammen med mannen min, uten at vi har en hel haug med aktiviteter på programmet. Altså å gjøre minst mulig, sitte stille å drikke kaffe og se ut av vinduet på skogen og himmelen; det kan anbefales. Men jeg er redd for at man må reise bort for å komme unna alle pliktene som roper til en i det daglige.

 

Jeg ser det går kjempebra med dere; dere er kjempeflinke :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...