Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Ukesresultatet er ned til 79.1.

Det er 1,2 ned.

Fornøyd med det jeg.

På denne 14 dagers økten er nedgangen 3,4 tilsammen (egentlig 15-dager men hysj om det:-)).

Ikke verst.

 

Idag er det styrkeøkt på meg:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

Så bra Julianna.

Jeg er innom en kjapp tur og "melder" meg. Reiser sydover i morgen og blir vel ikke pålogget her igjen før jeg kommer hjem igjen.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Sååååå bra Julianna - kjemperesultat...og jeg bare aner at du går helga i møte med topp humør :-)

 

3,4 kg ned på 2 uker er jo formidabelt - HURRA for deg! Håper du får ei strålende helg og at du forsetter den gode trenden - det fortjener du!!

 

Her blir det garantert TV-titting i dag. Venter med spenning på stafetten med gutta i dag. Ute regner og blåser det og jeg skal ikke ut på tur!!!!

 

GULLmedalje til deg fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Var på fest på lørdag. Var superflink egentlig. Drakk nesten ingenting, var knalltøff. Men på søndag og i går kveld ble det smågodt. Sliter med det nå, mistet litt piffen. Akkurat som jeg er lei av å være streng. Så nå snakker jeg en alvorsprat med meg selv. Må komme på sporet igjen, vil det også. Så det dreier seg om å ta tak og å konsentrere seg.

 

Takk for gullmedalje Krepesedama:-) leiter etter gullformen nå, håper den ikke er langt unna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Har gått glipp av ditt strålende resultat, GRATULERER!

 

Se til å finn igjen piffen, jente! Du ser vel et mål i det fjerne?

 

Eller er du fornøyd? For da er det jo lov å innrømme det, og konsentrere seg om å holde resultatet...

 

I dag blåser det "nordavind fra alle kanter" på romerike, men må jo ut en tur likevel! Skal lete etter piffen din jeg, Julianna! Kanskje den har blåst denne veien?

 

Uansett, ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja, har konsentrert meg og funnet tilbake både balansen og piffen!

Kommer litt utav det avogtil, men nå har slitt meg over denne lille kulen ved å jobbe med psyken. Har spist en god salat til middag, og så har jeg kost meg foran TV´n med American idol og cottage cheese og te. Så jeg er på vei videre mot nye fine tall. Litt i det fjerne nå, er litt oppblåst og ulage i kroppen. men jeg vet det kommer. Og såå vanskelig er det ikke.

 

Det har blåst godt her i Oslo øst i ettermiddag også, så jeg håper du holder deg på beina på Romerike AnitGro. Nå skal jeg titte innom deg.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Onsdag: Zumba 60 min + 15 styrke, strakeben tricepdisp og båten

 

 

Lørdag: Styrketrening 45 min

4 x 14 armhevinger

4 x 60 sek båten

3 x 40 sek planken, 1 x 25 sek

2 x 14 enfotdips på hvert ben.

 

 

Søndag: Gåtur i solen 45 min.

 

Ikke så mye trening i forrige uke, men noe er bedre enn ingenting. Går fremover med styrketreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Da er jeg helt ferdig med pulver og har begynt på lavkarbo. Til forskjell fra den fedonversjonen jeg brukte i fjor, skal jeg nå prøve ketolysekuren i en periode. Det er en kur og ikke en livsstil. Og det er en vesentlig forskjell fra vanlig lavkarbo ala Fedon og lignende.

 

Jeg føler meg lett og fin, har på meg en løs fin olabukse som strammet masse for et par uker siden og føler meg så fornøyd.

 

Veiingen viser 78.8 - som er ned 0,5 kg fra forrige uke, og det er etter at jeg har begynt å spise. Hadde en utskeielse med smågodt også i løpet av uken så jeg er veldig takknemlig for dette nå. Midjemålet er på 78, og det er også flott!

 

Er ikke så opptatt av mat for tiden merkelig nok, men jeg skal være flink fremover å spise det jeg skal, og heller ikke mer. En dag vil se slik ut fremover

 

Frokost; egg og bacon

Lunsj; salat med feta, eller skinke eller kylling med dressing

Middag: Ren fisk med grønnsaker og saus, eller f.eks biff med grønnsaker og saus, eller kjøttboller med grønnsaker, eller grønnsaksretter med gratinering osv.

Kvelds. Cottage Cheese, annen ost osv.

 

+ MASSE vann. Og det er viktig.

 

Er så smått igang men kommer for fullt igang på mandag, siden vi skal ha kosekveld på byen mannen og jeg. Han har ansvaret for en romantisk kveld, og har informert meg om at vi skal på nye Bagatelle, og da vet jeg at det blir en del veldig god mat. Jeg skal prøve å holde meg unna brødet og desserten. Tror jeg kommer langt med det. Vin er ikke det verste på lavkarbo bare jeg ikke overdriver. Er såvidt uvant med vin nå, så jeg satser på at det blir et par gode glass. Får håper det ikke ødelegger for mye, men uansett er mandagen startdag for denne kuren. Har lest masse og er klar for den nå.

 

Nå skal jeg ut å kjøpe meg en ny bok; "Det glade vannvidd" av Elin Ørjasæter, så er det handling og så er det rett på Elixia der det venter en tredemølle.

 

Ha en strålende helg jenter; og forr et påskevær her i Oslo!

Vi har mye å være takknemlige for.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Det kan være utfordrende, og det jeg kjører ligner nok mer på ketolyse enn på GR. Det gjelder å være streng med søte utskeielser da, siden det tar noen dager å opparbeide seg ny ketose. Men det vet du sikkert :) Lykke til iallefall!

 

Så flott med 500 gram ned da, det er jo supert! *misunnelig*

 

Ser du er flink og trene! Siden vi har delt det fine påskeværet, har jeg tatt meg en god tur i sørpa... Deilig, var det.

 

Kos deg på Bagatelle, her blir kosen hjemme! Men skal legge litt sjel i god mat i dag.

 

Ha en riktig god helg, Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så flott Julianna :-) 0,5 kg ned - det er jo kjempeflott!! Håper du hadde en fin tur på Bagatelle du og mannen din - Romantisk kveld for to - sånne ting er viktig å prioritere og jeg håper virkelig dere koste dere!!

 

Vet egentlig ikke hva ketolyse er jeg, for jeg har ikke satt meg inn i det. Har bare forstått at det er en eller annen tilstand du setter kroppen i ved å innta bestemte slag mat....stemmer det? Er det spesielle mengder eller er det spesielle matslag du skal ha og ikke ha?

 

Den maten du har satt opp til måltiden ser jo normale ut for meg, men her stanser nok min kunnskap om dette er jeg redd.....

Får bare ønske deg lykke til med kuren jeg Julianna :-)

 

Og så er du jo rå med den ukestrimplanen din....WOW...sier nå jeg....og forstår ikke hvor du tar all gutsen fra. Jeg tar av meg hatten for deg...rett og slett!!!

Prøver å overbevise meg selv om at jeg må ta på meg piggskoene og gå en tur i dag, har ikke hatt mer enn to treningsøkter sist uke, så det vil nok gjøre seg....

 

Ha en fin søndag Julianna - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles flink, ser jeg. Bra Julianna. Og midjemål på 78cm?????????? superflott.

 

Lykke til med Ketolyse. Strengt regime, men det fungerer visstnok sier flere jeg kjenner som bruker den metoden litt til og fra.

 

Hos meg er jeg langt etter skjemaet mitt, men liten nedgang til tross for "All inclusive" ferie, er jeg skikkelig fornøyd med. Nå er det bare resten igjen og det har jeg tenkt å knuse ved å bli en periodetreningsnarkoman ( dagens lengste ord)

 

Håper Bagatelle var flott. Koselig med sånne kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært inne på Trysilrypa.no og sjekket ut løypene vi kan velge mellom. 6, 10 eller 13 km. Visstnok er 10 km den hardeste. Det står at det er for de i veldig god form. 6 km er vel litt lite, så jeg ville tro at 13 km er tingen for oss. Du og dere andre får ta dere en titt dere også og si hva dere tror.

 

Jeg har "sendt søknad" om å få leiligheten den riktige helgen. Vi har tildeling ca 16 april, men jeg regner med at det sikkert går helt greit, men velger å ikke melde meg på løpet før jeg er 100% sikker.

Leiligheten er som tidligere nevnt i Fageråsen. Det er der starten på løpet er samt festmiddagen om kvelden. Midt i smørøyet for oss med andre ord.

 

Jeg begynner å glede meg skikkelig. Det blir jo en lang "glede-seg-tid", men alltid moro å ha noe å se frem til. Ikke minst gleder jeg meg til å treffe dere alle sammen. Tenk å få ansikt på alle navnene. Krepsedama har jeg jo "sett" på FB, men aldri "in real life".

 

Da sender jeg smil og gode vibber til dere alle ( flere får samme innlegg i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har vært litt stressa i det siste, så jeg har vært lite her inne. Gøy å se at alle er aktive og er glade og fornøyde. Jeg har hjemmekontor idag og har nettopp lagd meg salat med tomater, agurk, issalat, oliven og feta, og har lagt det inn i regneprogrammet til diett.no. Det ser ut som det ble riktig, og godt er det!

 

Takk for feedback på nedgang forrige uke jenter! Det var kjekt og jeg har en god følelse for utviklingen videre. Foreløpig har jeg ikke merket så mye, for jeg skeiet ganske mye ut på lørdag og litt på søndag, og kroppen må først ta seg av det.

 

Kuren går fint, og det er deilig å spise god sunn mat igjen. Er stort sett ikke sulten selv om jeg ikke spiser fryktelig mye. Vil si jeg spiser "passelig". Og det er en av rådene på kuren, at man skal spise seg passe mett, ikke stapp mett. Ligger på rundt 1400 - 1800 kcal om dagen. Har vært flnk å logge de siste dagene.

 

Kuren ligner nok på ditt kosthold Anitgro, for jeg ser det er en tråd på lavkarbo som heter Eurodiet.

 

Krepsedama: Kuren dreier seg om å spise minst mulig karbohydrater. Mye lavere enn på vanlig lavkarbo. Samtidig økes fettandelen i kostholdet ganske mye. Det skal utnytte kroppens evene til å forbrenne fett raskt. Et hovedpoeng er at man ikke skal være sulten, og at mans skal spise ren sunn mat. Masse fisk og grønnsaker. I dagens lunsj gjør olivenoljen sitt til at jeg får i meg bra med fett. Inne på forumet for 40+ er det en som heter Good4me som har fulgt dette i år, etter å ha fulgt GR i fjor. Og begge deler funket godt for ham. Og det går også fint for mange andre, men det gjenstår å se om jeg er like heldig. Men jeg lider ingen nød på dette kostholdet, så jeg skal være tålmodig å gi dette en god sjanse.

 

Ninass: Godt å ha deg tilbake:-). Ja midjemålet er bra for tiden. Akkurat som kroppen roer seg og all oppblåsthet, nesten, forsvinner når jeg kutter karboer. men det blir en utfordringen å kutte ut søtt i lang tid fremover. En trøst er at litt vin går fint da.

 

Og Trysil blir gøy. jeg husker ikke hvilken helg i september, men må se til å legge det inn i kalenderen snart! jeg gleder meg. Og 13 km tur i det lette terrenget der går sikkert helt fint for oss alle. Vi skal jo ikke vinne noe, vi skal ha det kjekt!

 

Svinser innom trådene deres ettehvert også:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen Julianna.

Helgen er 9-11 september, så da er det bare å krysse ut den helgen.

 

Høres ut som du trives med dietten. Bra. Alt blir så mye lettere når man liker det man driver med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Rart når noen uteblir en dag eller tre gitt!! Dagene blir ikke helt de samme da :-)

 

Og takk for svar Julianna! Jeg ligger nok et stykke unna denne dietten skjønner jeg. Jeg spiser lite karbohydrater men også lite oljer og fett, selv om jeg nå prøver meg frem sånn litt etter litt. Men det er litt spennende å høre hvordan og hvorfor andre lykkes. Og, når alt kommer til alt - så er det jo det vi vil alle sammen; komme i mål og prøve å holde oss der!! Kommer i alle fall ikke langt med Ole Brum - ja takk begge deler - når en skal ned i vekt nei :)

 

Håper at den nye kuren din virker slik du håper, blir spennende å følge deg fremover.

 

Så kjekt med mange ryper da - ja, Trysilfjellet i september sammen med masse flotte jenter blir nok i sannhet en flott opplevelse :-) Har allrede booket helga på kalenderen!

 

Ha en fin kveld videre Julianna - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

hvor knyttet vi blir til disse sidene og de vi "omgås" her inne. I perioder er jeg nesten helt avhengig. Savner dere når dere er borte jeg også.

 

Det blir kjekt å møtes på Trysil særlig når vi kjenner hverandre ganske så godt da!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Forrige uke, uke 10

 

Styrkeøkt tirsdag 45 min

4 x 60 sec båten

4x 14 stk armheving

2x 14 enfotdips

4 x 45 sec planken

 

Styrkeøkt lørdag 1 time

4x 12 situps på ball

4 10 stk armhevinger

4 x30 sec planken

2x14 enfot dips

4 x 10 sk strake tricepdips

 

22 min tredemølle

 

Søndag - 45 min gåtur for å hente bilen!

 

 

Hittil uke 11

 

Mandag Styrkeyoga

 

Onsdag litt styrke, ca 15 min.

2x12 armheving

2x15 armheving

situps hel veien 2x20 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Godt å se at du holder koken, Julianna :)

 

Kjører lavkarbo-opplegg fortsatt? Teller du kcal? Så lenge du har nedgang, er det sikkert bra... Jeg bare funderer, hvilken vei jeg skal "vri" meg for å få bevegelse på vekta... Denne uka har jeg overgått meg sjøl i trim da, så det blir artig å se om det kan hjelpe.

 

"Rypene" samles her, og det blir trivelig at vi skal treffes i Trysil :) Da må vi jo være sånn passe spreke, for vi vil jo komme i mål både på "Rypa" og på banketten :)

 

Ha en flott fredag :)

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Hvordan går det? Holder du koken med all treningen? Jeg er bare så imponert over alt du får gjort på treningsfronten.

Har tenkt meg en skikkelig trimpoengsamling i kveld. Langtur med dyret og treningsenteret etterpå. Gleder meg i grunnen, og bare det er jo en forandring.

 

Ønsker deg en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så kjekt med besøk jenter; jeg holder fremdeles koken men har ikke vært innom her de siste dagene.

 

Jeg har vært en langhelg i Roma! Og kost meg glugg i hjel. Jeg kjører lavkarbo-opplegget mitt og stortrives som bare det, men akk sann i Roma gikk det ikke helt etter det. Ikke det at jeg ikke gjorde riktige valg stort sett hele tiden, men innimellom glapp det. Litt brød, litt pommes frites, litt desssert. Vi spiste og drakk mildt sagt kongelig i tre dager til ende. Merker det veldig på kroppen nå, oppblåst og i ulage. Sånn skal det jo kanskje være etter en fest, og så får hverdagen komme skikkelig i gjenge igjen så roer vel kroppen seg.

 

Følte meg helt super før helgen i klærne, så jeg tror dette skal gå bra over langs. Nå håper jeg at jeg kan holde meg til et hverdaglig opplegg en god stund fremover.

 

Nå er det så nydelig vær, så nå har jeg lyst å starte med jogge/gåturer ute. men det er litt travelt på jobb, så jeg får se om jeg rekker hjem før lyset går. Det hadde vært deilig å trent ute før det blir mørkt.

 

Jeg har så vidt vært innom tråden din Anitgro, og ser at det er bevegelse på vekten hos deg nå. Så jeg vet ikke om du ønsker å endre så mye likevel, men det er klart at maten på dette opplegget er veldig bra. Mye rent kjøtt/fisk og grønnsaker. Kanskje det passer for deg. I så tilfelle ville jeg lest litt på ketolysetråden på lavkarbo. Og bare spør så kan jeg svare så godt jeg kan.

 

Ja jeg teller kalorier, for jeg tror at at det må til. Spiser mellom 1400 og 1600 kcal hver dag, og er stort sett mett. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Langhelg i Roma.......det var som bare...!! Jeg er Italia-fan, og jeg digger italienske spesialiteter (les mat!!) og italiensk vin! Gi meg en Barolo og jeg blir helt skjeløyd av nytelse :o

 

Men her bøtter det ned - bokstavelig talt. Gikk fin tur ute i går, faktisk god vårstemning, men så var det over gitt..... Har vært på trening i dag og der var det tørt og godt...inntil vi ble svett.. :-)

 

Hærlig å høre deg si at du følte deg super i klærne dine....DET er godfølelse det!!Og at en føler seg litt stappa etter en slik tur, er vel bare naturlig skulle jeg tro!! Men virkeligheten er jo at dette er unntaket og ikke regelen da Julianna, og om ikke lenge er du på sporet igjen!!

 

Nyt de gode øyeblikkene fra Roma-turen leeeeenge, bruk de til "dessert"; Garantert kalorifri :-)

Ha en strålende uke med kaloritelling - D må T!!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Må holde fast på den tanken Krepsedama, for det er lett å miste tråden merker jeg. Bare litt og bare litt. Og det nytter ikke.

 

Roma er som å reise nesten til en annen planet nå, jeg har mange fine bilder å ta med meg.

 

Nå er det bare tiden og veien frem til påske.....vi kjører på:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med en Roma tur. Har aldri vært der, jeg. Må nok legge den inn på "ønskelisten".

 

Er du på FB, Julianna? Krepsedama, Anitgro og jeg preiker der inne i ny og ne. Lyst til å skravle med oss?

 

Kos deg i vårværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Når jeg ser hva dere andre klarer, blir jeg litt oppgitt over helger hvor jeg skeier ut, for så å begynne på nytt igjen. Angrer ikke, men vil jo gjerne ha i pose og sekk da:-)

To sånne helger nå.

Etter Bagatelle - tok det en uke, så var jeg nede på det jeg var før utskeielsen. Så dro jeg til Roma. HVor lang tid tar det denne gangen, å komme ned igjen. Utviklingen fra igår til idag på vekten tyder på at det tar en uke.

 

Ikke at jeg angrer. Må bare se realitetene i øynene. Ikke tro på julenissen, nei.

 

Så hvis jeg vil ha resultater så må jeg holde meg på matta, gjennom kommende helg og helgen deretter.....

Sånn er det bare.

 

Er på FB Ninass; sender dere privatmelding så snart jeg finner ut hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...