Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Høres ut som vi er i samme modus, Julianna.

Jeg klarer heller ikke å holde helt fokus. Dvs.......... jeg gjør ikke det jeg vet må til. Lar det liksom skure og gå litt, og dermed blir det bare stillstand, ingen nedgang.

 

Nå starter jo golfsesongen, så da får vi vel beveget oss mye mer enn tidligere, så det er håp.

 

Stå på Julianna. Husk vi skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Måtte bare inn å dra dere litt oppover lista her..... Vi skal jo på tur......og jeg er så spent på hvordan det går med påmeldingen...

 

Ingen som har begynt vel??

 

Spent Krepsedame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Driver og manner meg opp til fullt fokus. begynner å fokusere på vann, mindre karbo, styre unna godteriet, begynne å tenke planlegging, trening. Ja hodet begynner å rette seg mot målet. Jeg tenker at fra 1. mai er det to mnd - ca 8 uker til ferie. Mye kan oppnås på den tiden. Ingen helger, eller store ting som kan ødelegge noe særlig. Snart er jeg opp på fullt fokus igjen, snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stemmer du for banketten Julianna? Påmelding på mandag sier Ninass....og vi tar'n vel helt ut og melder oss på banketten vel?

 

:cool: :cool: :cool: :cool: .......det er oss vettu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Da er jeg igang igjen

Fin dag å re-begynne på.

 

Da er det

- vann

- lavkarbo

- daglig trening/mosjon på minimum 30 min

- hyppig rapportering

 

som gjelder.

 

Idag går det foreløpig "etter boka". Vann, lavkarbo, og haging i mange timer.

Må ut på en liten gå/løpetur nå.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Yess, da er det bare å melde seg på!

 

Jeg har sovet veldig dårlig inatt, og er derfor redd for at dette blir en trøblete dag.

Frokosten gikk etter boken.

ikke redd for lunsjen, men kvelden er en utfordring etter en sånn natt. Vil gjerne ha trøst i litt sukker. men nå skal jeg mane meg opp allerede fra starten av. Spiser jeg sukker/karbo, blir jeg bare uvel og mer sulten.

 

Vann! der er løsningen. med en gang jeg drikker masse vann merker jeg at hele meg funker bedre. Så idag må jeg konse ekstra, for jeg er ikke superflink med vannet.

 

Men jeg kan melde om at vekten allerede har vist godlyd.

Hadde gått opp til 80.8 etter påsken, altså ikke i påsken, men etter det.....uff.

Nå er jeg på 80.5.

Og merker allerede gledene ved å holde meg til planen; er mett og fornøyd, fyser nesten ikke. God følelse i kroppen. Sukker i form av godis, brød eller potet osv, ødelegger det på et blunk, så her må jeg holde meg til kjøtt og grønnsaker. Får kose meg med bringebær i kveld, for de er kanskje lurt å planlegge noe lovlig kos......kjenner jo meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så bra, Julianna. Deilig når man merker at det fungerer.

Hos meg var det stillstand igjen, men det er naturlig, så slapp som jeg har vært. Nå er det noen uker med fokus igjen.

 

Må inn til meg selv å rapportere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Glemte en ting. Jeg har begynt å ha appelsiner liggende. Har funnet ut at å dele en eller to stykker i båter, spise og kosemeg, så er søthugeren borte etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Da kan jeg melde om status som RYPE ;) Har meldt meg på turmarsj 13 km og bankett!!!!

Oh yes - her we come :-)

 

Gleder meg jeg også - september er ikke langt unna jenter :-) Så gøøøøy!

 

Ha en fin kveld Julianna - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Jeg er Rype også. Jøss................ lenge siden jeg har sett på meg selv som rype, nei............ jeg mener Rype ( med stoooor R ).

 

Gleder meg allerede villt og uhemmet. Turen kan jo taes når som helst, men å skulle møte dere andre og kose oss en helg, er virkelig noe jeg ser til.

 

I dag er det en golfrunde etter jobb. Har de åpnet hos dere? Deilig å komme igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja dette er så kjekt; Synes det er så fint å se frem mot denne Rypesamlingen. Jeg melder meg på når jeg kommer hjem ikveld, siden PC på jobb streiker når jeg prøver noe med betaling. DustePC, bare 5 år, men er visstnok gammel.

 

Her går det kjempefint. Var såå trøtt igår, og strevde med å huske å drikke vann, så det ble sånn passe. Ble også tull med lunsjen, så det ble litt lite mat igår. Hjemme fikk jeg sushi av min sushigale mann til middag. Ikke helt etter dietten, men jeg kjører ikke kjempestrengt, så litt ris går fint. Veldig godt. Jeg spurte etter dessert, men før jeg visste ordet av det hadde jeg krøpet til sengs og sovnet.

 

Så det ble ikke trening/mosjon igår, og det tar jeg igjen ikveld.

Idag er jeg superopplagt.

 

Og vekten viste enda mer ned;

80.1 er dagens status.

Jeg får se om det er til å stole på. Tviler litt på det.

Det hjelper på humøret hvertfall, og motivasjonen ikke minst.

 

Det har åpnet hos oss Ninass, men det er vintergreener. Det er visst noe problemer. Men jeg har vært så travel, at jeg har bare såvidt fått begynne å tenke på golf her hjemme. Tror kanskje jeg tar meg en tur på lørdag, Losby har en fin 9-hulls som er grei å ta i begynnelsen, når det er sånt trøkk på 18-hullsbanen. Oppegård står på planen i vår også:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Høres ut som du har kontroll, Julianna. Vekten din er 100% lik min i dag tidlig. Dette er jo ikke min offisielle veiedag, men sniker meg på nesten hver morgen.

Skal vi feire 7 tallet til mandag sammen?

Anitgro er jo også like rundt hjørnet, men tar en liten pause, så henne får vi feire om en liten stund vil jeg tro. Skal høre med henne på FB om hun melder seg på til Rypa hun også. Jeg er litt redd for at det kan bli fullt på banketten hvis man venter for lenge.

 

Jeg har en så deilig følelse i dag, så nå er jeg sikker på at vekta er på rett vei. ( i tillegg hjelper det å skrive om hvor possitiv man selv er. Da tror man det jo selv ;-))

 

Ha en flott dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Vi satser på 7-tallet på mandag!

Da må vi legge litt bånd på oss i helgen - bør ikke være problem.

Og masse bevegelse - det er et must.

 

Jeg har også en ganske så god følelse nå - jeg er veldig innstilt på kosthold og trening/bevegelse. Og mye av grunnen er at jeg ikke vil ha den råtne følelsen feil mat og lite bevegelse gir. Jeg bare VIL føle meg bra. Tror jeg skal klare å holde meg unna småtull i hverdagen, har mye på skinner der nå. Og så er det utskeielser - ligger veldig lite av det i løypa fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....rai-rai..... Her er det plutselig så mye aktivitet inne på trådene, at det virker som om alle har trukket ut fra hiene sine ;) Og med DENNN gutsen .....det bare lukter svidd - ser ut som det er ny giv lissom! Det er bra da!!

 

Og vi som skal på Rypetreff - det blir kjempekoselig :-)

 

Og 7-tallet jenter - ja, det kommer! Men når vi gjør det til en magisk greie, virker det som en motsatt magnet nesten. Jo nærmere vi kommer den grensen, jo større sjanse for at den trekker seg unna. Hva skjer'a? Jeg tror vi blir så "nervøse" på en måte at vi kanskje putter i oss baaaare den lille der.... eller kanskje vi blir bare litt mer slepphendt; altså akkurat det motsatte av hva vi skal.

 

Jeg vet ikke, men det kan føles nesten som det er slik det funker av og til......

 

Men jeg følger med dere og hører dere noe, kan det være meg som heier langs oppløpet...heia-heia.......

 

Ha en flott kveld Julianna - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja nå er det liv, og vi er i siget Krepsedama.

Våren bringer overskudd og lyst til å være i form og føle seg fin.

 

Gårsdagen gikk fint:

Vann - flink

Mosjon - 40 minutters tur. Gjorde kun fordi planlagt. Og utrolig godt å komme ut i bevegelse når dørstokkmila var passert:-)

Kosthold: Etter planen; torsk med blomkål, asparges og hollandaise. Bringebær med fløte til dessert. Veldig mett og fornøyd. Godt innenforbåde karbo og kcal.

 

Idag er jeg faktisk litt tung i kroppen, hva det nå måtte komme av. Planlegger derfor Yoga ikveld. Deilig og strekke og dra i kroppen, særlig rygg og hofter; det gjør seg.

 

Vann!

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Tung i kroppen igår, men gjorde alt som jeg skulle, ...nesten.

 

Vann; kjempeflink.

trening: Styrke og yogaøvelser 30 min.

Kosthold; pizza til middag - ikke bra. + noen saltstenger som jeg fant i et skap på jobben.

 

Vekten viste ikke bra tall idag. Og det skyldes selvfølgelig all den karboen jeg trøkket i meg. Trodde det ville gå greit men det gjør ikke det. Tilbake til ren mat.

 

Jeg bakte knekkebrød igår. De er fantastisk gode, og lett å lage. lenge i ovnen, men da trente jeg på kjøkkengulvet:-).

 

Legger inn oppskriften på Nannahs knekkebrød.

Anbefales til alle, ikke bare lavkarbo for frøene smaker så godt.

 

 

200 g solsikkekjerner


1dl linfrø(50g)


1dl sesamfrø(50g


2,25 dl kli (50g


2ss fiberhusk
 - kjøpes i helsekost eller velassorterte forretninger.

1ts salt


litt søtt

5dl vann



 

Rør sammen deigen og smør utover bakepair på to plater og rut opp med pizzahjul.
Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min.

La platene bytte plass to ganger underveis.
og snu dem med forsiden inn.

 

Ha god fredag alle susammen:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

De knekkebrøene skal lages. Har lenge tenkt tanken, men nå skal det gjøres. Får jeg kjøpt inn alt, så blir det baking til søndag.

 

Så treningsflink du er om dagen Julianna. Skulle ønske jeg tok meg selv i nakken og dro på treningssenteret, men tiden strekker ikke til. Nei. det er ikke helt sant, men jeg prioriterer det bort. Må puste litt mellom alt annet om dagen.

 

Lite karbo i helgen...................... så feirer vi til mandag!

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det er jo sommer ute!

Har nettopp vært ute og gå/løpt 40 minutter. Det var superdeilig.

 

Gårsdagen ble sånn passe...redd for at målingen mandag ikke blir optimal; men det er defensivt å tenke sånn, spist er spist og gjort er gjort, jeg tenker fremover. Og veiingen er sånn noenlunde på sporet idag, så jeg håper morgendagen viser samme utvikling.

 

Gårsdagen:

Vann: bra

Kosthold; Bra inntil kvelden, da ble det en stratos og 2x glass hvitvin. men egentlig er dette bra, for vi skulle kose oss litt, og vi klarte litt. Vanligvis utløser et sånt kosebehov mye mer.

Trening:.........nada.

 

Idag er planen å jobbe et par timer, så håper jeg at jeg får tatt meg litt av hagen, må klippe noen roser og gjødsle i bedene. Og så er det moussaka på menyen, og det tar litt tid å lage. Det er kanskje en topp tre favoritt. Og så er det kvelden.

 

ha fin lørdag:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Som du jobber på Julianna - spiser , drikker, trener....ja, det er rett etter boka jo :) Du jobber tydelig godt sammen med varen og det er deilig da.... en hææærlig tid nå.....

 

Jeg har vært vårslapp eller noe annet greie, men nå tror jeg nesten jeg er på vei til mitt gamle jeg igjen.... I dag har jeg gått turen min på ei mil igjen. Det var lenge siden nå og det kjentes; må nok holde meg i form så jeg henger med dere så noen lunde på Trysilrypa vettu :D Kan ikke risikere at dere får trøbbel med meg:p

 

Spist veeeeldig riktig i hele helga og krysser fingrene for vekta i morgen.

 

Ha en flott søndag kveld Julianna og en nydelig uke med nye muligheter.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja nå har jeg en god vårfølelse Krepsedama. Godt å høre at du er kommet deg etter å ha vært slapp en periode. Jeg er så takknemlig når alt fungerer ....men det er perioder man bare må innse at ting er tyngre.

 

Kroppen føles bedre og bedre etter at jeg beveger meg oftere. Planen er hver dag, men må innrømme at søndagen ble litt vel hektisk. Var en tur til Kragerø på familiebesøk, og hele dagen gikk. Var ganske trøtt da vi var hjemme igjen. Både kosthold og vann ble det også så som så med; ikke mye utskeielser, men det ble litt mye av det lovlige, og litt tullete. Helger er vanskelige, mye lettere i den vanlige hverdagen gitt.

 

Veiingen igår viste utrolige tall, opp to kilo minst. Har derfor ikke veid meg idag. Må prøve å analysere hva som er problemet, fra først en fin nedgang til bratt oppgang på slutten av forrige uke. jeg tror svaret er ganske enkelt: helgen, det ble litt vin og kos hver dag gitt.

 

Forrige uke var ganske bra når det gjelder bevegelse/trening totalt sett synes jeg; trening 4 av 7 dager.

Mandag - ikke trening - søvnet kl 19

Fredag: ikke trening: for lat, ville bare slappe av.

Søndag; ikke trening, for hektisk.

 

Siden jeg legger listen for trening såpass lavt, prøver jeg med friskt mot denne uken å få inn noe hver dag. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Jeg tror at vi kjører kroppene på en såpass streng variant at når vi lar oss selv få litt vin eller annet den ikke får til daglig, så reagerer den mer enn normalt.

 

Det med vin mener jeg du har snakket om før Julianna. At det henger igjen i flere dager. Akkurat sånn har jeg det også. Vin i kroppen gir vann i kroppen i minst 2 dager.

 

Det svalper av igjen, så ikke la oppgangen tynge deg ( kult ordspill eller...)

 

Nyt finværet og ha en aktiv uke fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Men på Rypa skal vi vel unne oss vin jenter - god vin også :) Jeg er omtrent sikker på at vi skvulper det av oss til julebordsesongen setter inn.......

 

Men vi er vel flotte likevel....noen har det ene og noen har det andre og dessuten er det plass til både det tredje og fjerde..... men summa summarum så er vi utrolig heldige da. Hvorfor? Jo, vi har det jo egentlig veldig fint...vel, vi strever litt med vekta, hengemager, skrukkeskinn, you name it....ja, og hva så?

 

Sånn er det å være menneske - i alle fall for de aller fleste av oss!!

 

Og så har vi hverandre - det er vel bra ?

 

Sammen - er et godt sted å være :-)

 

Mandagsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...