Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Anitgro

Husk at vektnedgangen går i rykk og napp, Julianna! Vi som lever som "slankere", må jo tillate oss å leve litt også. :o Det tenker iallefall jeg, og det er kanskje derfor det går så sakte som det gjør. Kos deg med opplevelsene du har hatt :D Fordi du fortjener det :D

 

Min nedgang i år er 2,8 kg, eller rundt 300 g pr uke... Ikke akkurat noe å slå stiften for, men... Prøver å fokusere på trim nå, for der har jeg ikke vært så flink.... Også blir jeg litt hekta og gira når jeg klarer mer enn før. Om jeg får noe "svar" av vekta gjenstår å se.

 

Så derfor; keep going! Det er tross alt hverdager det er flest av :) DETTE KLARER VI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

hadde tenkt å trene igår, men var så sliten og gjorde husarbeid i stedet for. Og sånn er det idag også. Merker jeg har underskudd på søvn, og som ventet fikk jeg mensen. Så jeg tar det med ro, og legger meg tidlig for å møte morgendagen utsovet og mer opplagt.

 

Det er sant Anitgro, det er jo flest hverdager, og det viktige er holde fokus gjennom de utskeielser som er kjekke å delta på innimellom. Er kanskje innstilt på at det kan gå sakte nå... jeg får se. Morsomt å se hvor bra det går med dere nå. Det går litt opp og ned med oss, men det går fremover synes jeg. Og 300 gram i uken er ikke så verst synes jeg. Jeg vet at jeg er tålmodig bare jeg vet det går fremover. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg når du kjører opp med mer trening Anitgro:-)

 

Har sendt deg e-post Ninass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Har fått sove godt, og merker det godt.

Veldig opplagt idag.

Har tatt på meg små fine skoletter idag, og har fått brukt solbrillene på vei til jobb, men har beholdt vinterkåpen:-)

 

Har spist avocado og reker til frokost, og kastet sammen en salat med feta og oliven til lunsj. Til middag blir det torsk med hollandaise og brokolli.

 

Drikker vann, vann, og atter masse vann.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Viktig å holde fokus Julianna, og det gjør man best når en er uthvilt og tilfreds :-) Høres ut som søvn gjorde litt godt. Den frokosten og lunsjen likte jeg....!

 

Den må garantert få deg i leppestifthumør.....og i solbriller og "små fine støvletter" skjønner jeg at du er særlig lett på foten i dag.

 

Hopp i vei, min venn - flere slike dger vil nok gjøre susen :-) Og du vet mye vil ha mer.....så når man kjenner velværet vil man ha mer av det også....eller?

 

Ha en fin kveld i fokus - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Skjønner du holder bra lavkarbo-fokus, Julianna! Følger spent med på resultatene :) Jeg synes vi er flinke jeg, det går jo ikke i racer-fart, akkurat...

 

Men, det er mange elementer mot... ørten slankekurer "på bok", overgangsalder, insulinresistens, matintoleranse, you name it... Føler noen gang er det en utholdenhetskamp...

 

OG, jeg skal VINNE, og må nok bare finne meg i å ta små museskritt i riktig retning... Spent nå, rekord i trimpoeng, men neste uke blir det 3 dager med 0 trim, hotellmat og godt drikke!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

joggetur er gjennomført!

30 min. Følte meg ikke superopplagt på forhånd men kroppen var overraskende fin og lett, så det gikk over alt forventning.

 

Så du inspirerer Anitgro!

 

I går ble det bare en rusletur på 30 minutter.

Deilig med vårluften

 

Resultatene kommer Anitgro. Fordi vi jobber med saka hele tiden.

Jeg har veldig tro på det jeg holder på med nå. Det føles så rett for kroppen, og jeg er villig til å gi det tid også. Og det er nesten litt nytt for min del.

 

Idag var det egg og bacon til frokost, salat til lunsj, og biff med bernaise, sopp og squash til middag. Har funnet en fantastisk matblogg som jeg skal studere mht middagen imorgen, mulig det blir tacopannekaker, det så så digg ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her er det nysnø og minusgrader...inneliv og ullsokker :-)

 

Det kan vi fastslå; om vi ikke bor i et stort land, har vi utrolig forskjellig vær - nesten 4 årstider på samme tid fra nord til sør...:-)

 

Kos deg med våren Julianna - og nyt turene enten du går eller jogger - høres deilig ut!!

 

....psssst....Husker du Sebra? Vet du noe om henne? Har prøvd å sende henne meldinger her ikke på GR, men har ikke hatt kontakt med henne siden 2009 tror jeg.

 

Nyt torsdagskvelden - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Nå går tiden fort gitt.

Mye på jobb, og så styrer jeg på med det ene og det andre ellers:-)

 

Status fra forrige uke er at oppgangen jeg dro på meg i Roma, er nesten tilbakelagt, men ikke helt. Jeg gikk da opp fra 78.8 til 82.5. Nå er jeg nedi 80. Så tallenes tale viser hva livet gjør, to skritt frem og tre tilbake. MEN, nedgangen på en uke er formidabel, selv om det meste er vann, så tenker jeg at mitt opplegg virker.

 

I helgen var jeg flink...nesten. Min utfordring har jeg funnet er jo helgene, da er det lett å falle i fellen. Både fredag og lørdag var jeg flink, og da viste vekten godt nede på 79-tallet. For å sikre meg mot utskeielser av det totalt ulovlige slaget laget jeg en lavkarbokake på søndag. Det var artig å lage ostekake, med både fløte og rømme, men hvor det ikke var noe sukker involvert. Det ble litt mye av den for å si det sånn. Motstanden på søndag kveld var minimal, og mandagens tall skyldes nok at jeg ta overskred budsjettet litt.

 

Jaja, resultatene er ikke de helt store foreløpig, men jeg jobber på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du er 2,5 kilo ned da!!!!!! Det er kjempeflott :-)

 

Vi jobber på videre Julianna.....du er på god vei tilbake dit du var da, og jeg tror det går lettere enn om det var "førstereis-kilo"....tror du ikke det?

 

Vel, vi kan jo alltids håpe at det er slik det er:D Vi skal jo baaaare tilbake til utgangspunktet..... jo, søren, dette tar vi med positivt fortegn!! I alle fall har du vist at ting kan gå ganske kjapt noen ganger , så jeg synes det er bra. Snart ser du 7-tallet igjen og det går mot vår.

 

Mye å være fornøyd over i grunnen, må baare være flinkere til å fokusere på de gode tingene.

 

Godklem fra Krepsedama:D ....på vei inn i ny flott uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og det er 2,5 kilo Krepsedama. Men jeg føler meg litt tulling innimellom med tanke på all innssatsen for å gå ned, og så vips en helg så er jeg opp.

 

7-tallet kom tilbake idag, så da er kaka historie, og snart er Roma-helgen historie. Synes det lover bra:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og her går det kjempefint.

 

Har blitt litt lite trening denne uke, så jeg må prøve å få gjort noe med det i helgen. Er flink til å spise det jeg skal, og har jo mye å velge i.

Vekten viste 79.2 imorges, så jeg er veldig fornøyd med utviklingen.

 

God Helg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Heldiggrisen; som får svar på tiltale :)

 

Ønsker deg lykke til videre nedover, Julianna... Håper jeg kommer etter.... Det går som kjent litt i rykk og napp, og jeg er virkelig klar for et realt rykk nå :)

 

Ha en super helg, sutt på karamellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Wow....så bra Julianna! 79,2 kg - nye 0,8 kg - jå, jeg forstår godt hvorfor du skriver "her går det kjempefint".....Det går jo strååålende!!!!

 

Jeg tipper at det denne helga er full fokus for din del, jeg skal på sildebord i kveld - en årlig tradisjonell sammenkomst - skal kose meg sammen med gode venner.

 

God helg til deg Julianna :):D:D fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

takk skal dere ha, kjære venninder, det går bra nå.

Er ganske avslappet, så litt vin blir det i helgen, men jeg øver meg på moderasjon.

Skal jo holde på en stund, så litt må jeg jo få underveis.

 

Har jogget på tredemølle, ca 30 minutter i ettermiddag.

Holdt det, må bare få kroppen igang igjen, det er helt stiv etter å ha vært næsten ubrukt denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Julianna. Strålende resultat. Tydelig at opplegget ditt passer for deg.

 

Her er det fokusuke igjen. Helgen har nok satt sine sport, men det får jeg ikke vite før i morgen. Nå er det stille og rolig frem til påske, så da er det bare å fokusere og ikke minst trene for min del. Skal jo ned til 78 kilo innen utgangen av påske. ( sånn............. da sa jeg det høyt igjen)

 

Ha en fabellaktig uke fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du er jo enda sjeldnere her enn meg.

For meg er det sjelden lurt å hoppe over den daglige rapporten. Å melde seg her er jo litt forpliktende, synes jeg.

 

Sender store smil din vei til tross for liten nedgang hos meg. Det går jo i alle fall riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg vil også se Julianna!! Julianna, hvor er du? Har ikke begynt på sommerferie enda vel?

 

Men kanskje du jobber i hagen eller jogger rundt og samler TP på harde livet??

 

Uansett hva du gjør så håper jeg du har det fint:-)

 

Sender vårlige vibber..... Vårklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart damer. Leiligheten i Trysil er klar for oss til Trysilrypa. Nå er det bare å melde seg på.

 

Er vi blitt enige om 10 kilometeren? Og festen på lørdagskvelden?

 

 

Du er litt fraværende om dagen. Tror jeg går inn på FB og dytter litt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har vært veldig travel i det siste, og veldig stresset og sliten.

har holdt meg sånn noenlunde til programmet, men null trening/mosjon.

Deprimerende.

men vekten holder seg stabil; 79,5.

Så jeg venter på bedre tider for å si det sånn før jeg setter inn støtet igjen.

 

Nå er jeg på vei ut døren for å sette meg på flyet til Spania.

Slappe av, sove, sol og golf, mass bevegelse.

Da blir jeg som ny igjen.

Kos dere i påsken jenter :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Deilig med ferie, og avstand til hverdagen.

Overskuddet begynner å komme.

Er i dårlig form merker jeg, var ikke mye sus over slagene på golfbanen idag.

Når jeg tenker over det har jeg ikke klart å fokusere skikkelig de siste ukene. Det ekstra som skal til for å få nedgang.

Føler veldig for å få opp både kondis og styrke. Skal fokusere på det fremover. Få litt fres på fysikken.

 

Klærne passer fint for tiden, de fleste fra ifjor, derfor har jeg nok hvert litt vel fornøyd de foregående ukene. Men så har jeg hatt alt for mye å tenke på, så det har vært lite kapasitet til slanking. Har holdt meg greit på samme vekt fordi kostholdet går nesten av seg selv.

 

Jobber nå med å få i meg nok vann. Spiser ganske så sunt, men det blir en del vino. Et par glass til lunsj og et par glass til middag. Deilig:-) :-) :-)

 

Fortsatt god påske!

 

Og rypa, jeg er med på det dere bestemmer. Men må vel få fingeren ut selv med påmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

med overskudd:-)

 

Har kost meg litt med både sjokolade og vin, og ikke vært så nøye med lavkarboen hele veien. Så her er det oppgang.

Foreløpig ser det ut som 1 kg opp.

Tror jeg skal ta den ganske raskt, er nok/forhåpentligvis mye vann pga karboen.

 

Har bestemt meg for at det må bli mer bevegelse og trening i livet mitt. Formen var så dårlig da jeg kom til Spania at jeg følte meg 20 år eldre. Det er jo ikke det at det nødvendigvis skorter på tid i hverdagen, men pga stress er det lett å tenke at man skal/må slappe av i stedet for å komme seg ut ihvertfall på en liten runde. Har nå vært og gått hver dag de siste dagene, og kroppen er myk og fin og mye mer i lage enn da påsken begynte. Satser på lavterksel-opplegg en god stund fremover - dvs gåturer. Og nå er det jo så nydelig, at det er en fryd å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godt med påske ....og godt når hverdagen er tilbake også!

 

Flott at du er tilbake med overskudd Julianna! Ja, det er viktig å samle seg overskudd. Jeg har funnet ut at jo mer jeg hviler, jo later blir jeg og mindre energi får jeg på kjøpet. Men, selvfølgelig trenger kroppen hvile en gang i blant, men aldri i dagevis hvis vi er frisk:-)

 

Og vi skal jo samle litt overskudd nå; først er det våren, så sommeren og så kommer Trysilrypa; da må vi sørge for å i alle fall ha bittelitegrann overskudd :D

 

Du melder om oppgang Julianna, og det samme her. Jeg har gått "over streken" med ca en kilo, men skikkelig veiing får jeg ta i morgen. Jeg har bestemt meg for å la steken være den samme, men jeg skal la 63-65 være glidebanen i stedet for 64-66. Følelsen av å gå over grensen var ikke noe særlig....likte ikke følelsen, så da er det bare å snu litt på flisa.

 

Vel, nå er det full fokus framover. Skal ha datter og svigersønn på middag i dag, så da blir det viltgryte i dag. Sønnene med familier har vært på besøk tidligere i påska. De har små barn så da ble det litt farmor-greier også :-))

 

Ha en flott dag Julianna - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja det kan fort bli for mye hvile, og det er definitivt ikke resepten for velvære.

 

Idag har jeg fått meg en skikkelig økt i hagen, innimellom skrivearbeidet, og det var deilig å holde på.

 

Idag ble det trim på meg, først med en rusletur på 30 min og så 60 minutters hardt hagearbeid. Må fortsette sånn.

 

Du er mye flinkere enn meg å holde fokus Krepsedama. Litt opp så er du på som en terrier. Veldig bra.

 

Jeg skal snu skuta kommende uke, jeg er litt treigere enn deg på å komme opp i fullt fokus tror jeg. Så satser jeg på at i mai og juni, skal kjøre opp mot sommerformen.

 

Fortsatt fin søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...