Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Så flink du er Julianna - dette lukter det fu´l a´....:-)

 

Har vært lite inne her nå, men det skyldes jobbing i heimen - har holdt på å pusse opp et lite bad :) Står litt på tråden min om dette....og ja, jeg er kjempefornøyd med resultatet og da er det jo moro.

 

Snart er det advent og jul....du verden så fort som dagene og ukene går. Blir litt flittigere her inne igjen nå som oppussinga er over.

 

Jeg titter innom deg igjen , men nå må jeg bare legge meg. Jobben i mårra vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

Helgen ble gjennomført "eksemplarisk - ikke en utskeielse!

Og det var helt greit, og "premien" på søndag på morgenveiingen var utrolig motiverende.

 

Mandag morgen var en skikkelig nedtur - vekten viste 81.8.

Jeg holdt meg likevel til planen, men tirsdag morgen viste vekten 81.9

Igår kveld sto jeg over vinen da vi spiste sushi, var steinhard, men i morges viste vekten 82.7.

 

Skjønner ingenting.

Synes kroppen har vært i ulage, har merket det faktisk, har følt meg oppblåst. men skjønner ikke hvordan den gode trenden bare snur. Har sett på matskjemaene mine, men forstår det ikke.

 

Noen som har noen forståelse av sånt som dette?

 

Kanskje er det stress.

Uken har startet helt grusomt, og har ikke hatt tid til å være her inne.

 

Nå føles kroppen bedre, så jeg tror det snur nå, men det vil jo vise seg. men jeg kan ikke bruke en uke på å gå ned 1,5 kilo for så i løpet av to døgn gå opp 2.5??

 

Jeg har blitt veldig frustrert men har bestemt meg for å holde ut, ikke gi meg. Jeg tror vel at det er stress og kanskje for lite søvn. merker jeg er veldig var på alle måter mht lite søvn. Så jeg får bære over med at nå er det mye stress, så får det bli resultater når stresset demper seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet denne uke har vært helt greit, inntil helgen. Den har ikke vært god. Det har blitt lite trening også; et par små gåturer og litt zumba. Det er litt lite.

 

Helgen startet med fest, men det gikk greit, ikke for mye verken av mat eller vin. Men det var ikke planlagt, for motivasjonen var så som så, etter at forrige ukes eksemplariske innsats og en helg helt etter boken, resulterte i en oppblåst kropp om masse vektøkning fra mandag av.

 

Har fått tenkt en del; er veldig motivert og har ikke annet valg enn å fortsette med det jeg tror er oppskriften, med sunn mat, planlegging, registrering, masse vann og skikkelig trening.

 

Så er det å få gjort det som skal til da; til tross for god motivasjon er det lett å slippe taket og bare la alt suse uten fokus.

 

Neste uke satser jeg på 2x skikkelige treningsøkter og 1x skikkelig kondisjonsøkt. Gåturer og eventuell kosetrening som zumba får bli ren tilleggsbonus hvis jeg rekker. Må fokusere på litt tøff trening for å få kroppen i gir.

 

Så må jeg planlegge maten.

 

Så vil uken vise om det blir en bra uke. Det er vel opp til meg det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mandagen godt igang, og bra er det. Selv om festen på fredag gikk bra med kostholdet ble det mye snop resten av helgen. Får håpe jeg har spist fra meg på snopfronten for en god stund. Vekten var ikke bra imorges.

 

Har allerede drukket tre store glass vann, og satser på at det blir minst 8 stk i dag + trening. På middags menyen står fiskesuppe.

 

Sol i Oslo:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna. ser du er flink og har en plan.

 

Her er alt satt litt på vent igjen. Klarer meg bra vektmessig, dvs stillstand, og det skal få være planen litt til. Får ikke til å fokusere om dagen, så da får det holde.

 

Har forresten meldt meg på halvmaraton i Oslo Maraton neste år. Helt villt til meg å være, men man må jo ha et mål i det fjerne.

 

Svinger innom en gang i mellom og kommer sterkere tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass; godt og se deg. jeg har skjønt at du har en liten timeout, og det synes jeg høres bra ut. Et lite hvileskjær, hvor du holder vekten er nok veldig smart også. Vi må ha tid og motivasjon for dette her.

 

Halvmaraton, intet mindre:-) Det blir morsomt å følge deg. Kan du ikke begynne å legge inn løping etterhvert på løpetråden min? Det hadde vært morsomt. Og det blir mer fra meg også på den.

 

Jeg er full av motivasjon, men her er det tiden som er problemet. Men jeg prøver det jeg kan, og denne uken har startet bra med delvis hjemmekontor for å få kontroll over stresset. Har lyktes veldig bra enn så lenge, men jeg får jo se hvor denne uken ender hen.

 

Gårsdagen ble super; med kosthold, vann og en deilig styrketreningsøkt. Helt etter planen. Og vekten imorges gav meg fyrstelig tilbake. Men fremdeles er det ikke noe å snakke om, men at jeg er tilbake på normalen er enda godt.

 

Idag er det mange vannglass, prøve å ikke la stressuhyret få tak i meg, og å lage en god sunn middag, som gjelder. Trening står ikke på planen før imorgen eller torsdag, men dersom det blir en gåtur i kveldingen er det ren bonus, og ikke annet.

 

da er dagen godt igang:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble masse vann, og sunn mat igår, men et lite glass hvitvin ble det da vi spsiste på restaurant. jeg nøyde meg ellers med fiskesuppe, boullebaise, stod over dessert, og det kostet meg ingenting. Men som sagt tilbudet om et glass vin til maten ble uimotståelig. Det ble med ett, og det er jo bra.

 

Idag er jeg ikke akkurat superopplagt, litt irritabel og merker at stresset sniker seg innpå. Jeg holder stand foreløpig, men har lagt opp til en lang arbeidsdag, og da går det unna.

 

Veldig sulten idag, og har spist vanlig frokost, + ganske mye mer enn jeg pleier på denne tiden av døgnet; litt kylling og karbonade som et mellommåltid. Er grei og mett nå, så er spent på hvordan dagen utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en laang arbeidsdag i går, men det gikk bra.

 

Litt lite vann, og må skjerpe meg på det idag. Både kosthold og bevegelse ble bra. Ikke trening, men en kosetur i raskt tempo utpå kveldingen på 50 min ble det. Stolt av meg selv som kom meg opp av sofaen etter 11 timers arbeidsdag.

 

Det er bra for kropp og sjel og passe på kostholdet og å holde seg i bevegelse.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå må du ikke bli like sløv som meg Julianna.

Ser at det er lenge siden du har vært her. Du er jo så flink, stå på.

 

Jeg kommer nok til å "hvile" frem til nyåret, men da er det bare å ta tak igjen. Planen er å væredig "ferdig" til påske. Litt usikker på ferdig er, men vi får ta det som det kommer.

 

Ha en flott juletid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

:rolleyes: Titt-tei....

 

Jo, da, her er jeg! Har vært fraværende i hele desember, men nå har julefreden senket seg - vel, nesten da :P

 

Ser at dere ikke er så flittige inne her dere heller, så vi må nok mobilisere litt - eller hva? Kan nå ikke bare la det dø hen hele greia, nei, vi må "treffes" inne her oftere.

 

Stakkars deg Julianna, du har vært såååå flink å skrive inne her, men det er kke lett når vi andre ikke er inne på besøk. Det er bare kjipt altså. Sorry vennen, skal skjerpe meg.

 

Stå på videre og ha fine førjulsdager. Husk at nissen kommer til snille piker :P

 

Sikker innom igjen snart for å høre nytt. StOr førjulsklem til deg fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Julianna

Jeg er igang! På an igjen, godt nytt år, og alt det derre derre...been there , but not done it, satser på at NÅ skal jeg komme i mål!!

Men dette forumet har fungert så dårlig at det har vært nærmest umulig å komme inn her.

 

Lå stabilt på 80/81 tallet før julen, men etter noen deilige dager på soffaen med fri tilgang til det som skulle være, regner jeg med oppgang. Oppgangen dempes nok at jeg trente ganske bra i romjulen, til og med nyttårsaften! Sannheten lar seg likevel ikke bortforklare, klær strammer og kroppen føles litt for velfødd, så her ble det igangsatt drastiske tiltak allerede fra igår av.

 

Nå er det pulverkur i 10 dager for å komme i bane/rute - og helst godt ned på 7-tallet!

Så gjør jeg opp status, og setter igang med masse mere trening.

I år skal jeg bli i knallform!!!

 

Dag 2 er tøff, men sånn skal det vel være, og verre blir det vel...hehe.

Stålsetter meg.

Kveldene er verst.

 

:rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna. Da er vi igang igjen og denne gangen er det siste nyttår vi går gjennom uten å være i mål. AVTALE?

 

Jeg er igang med trening. Du får lese mer på tråden min ( må bare finne den igjen), men vet at det går denne gangen.

 

Godt nyttår. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja da er vi igang Ninass!

Gøy å se at vi er flere på banen her nå :D

 

Gårsdagen gikk fint, men drakk for lite vann og ble litt slapp ut på ettermiddagen. Det kom seg godt etter vannpåfyll og så bevilget jeg meg selv noen sushi biter til middag. Så kvelden igår gikk fint- over all forventning.

 

Det ble ikke trening igår, men masse rydding i huset - ut med juletreet og masse husarbeid ble gjort - deilig.

 

 

Idag blir det trening.

Startet dagen idag som igår med å gå trappene - til tross for tung veske - og her snakker vi ikke 4 eller 5 etasjer - men 9!

Har masse energi - deilig å bli litt lett i kroppen.

Og har kjøpt meg vannflaske, så dagen starter bra.

 

Vekten viser pr idag 82,2 kg.

Midjen er på 80 cm.

Håper på bra nedgang i løpet av uken. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna!

 

Godt nytt år! Høres ut som du er godt igang! :) Det er jo supert, og jeg stikker innom og henter litt inspirasjon fra dere.

 

Jeg har mange gode tanker om hva som skal til, det som gjenstår er gjennomføringsevne... :huh:

 

Prøver å stikke innom jevnlig, skal ikke slippe taket nå. Stå på videre! :rolleyes: :rolleyes:

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Hei Julianna!

 

Godt nytt år! Høres ut som du er godt igang! :) Det er jo supert, og jeg stikker innom og henter litt inspirasjon fra dere.

 

Jeg har mange gode tanker om hva som skal til, det som gjenstår er gjennomføringsevne... :huh:

 

Prøver å stikke innom jevnlig, skal ikke slippe taket nå. Stå på videre! :rolleyes: :rolleyes:

 

Klem

 

 

Så hyggelig å se deg igjen!

Godt Nytt År AnitGro!

 

Ja nå er det mye inspirasjon å hente, og da er det bare å henge seg på energien i det nye året. :D

 

Satser på å se deg masse her inne, men nå er det natta - styrketrening tar på gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dag 4 gitt

 

Det gikk fint som sagt igår også. Kjenner det godt i beina og er litt seig i korppen etter styrketreningen i går. Såpass MÅ det være. Skal kjenne det når man skal komme i form. :rolleyes:

 

Er noe forbauset over hvor bra det går, for det er de første dagene som skal være verst. Får håpe det - 6 dager igjen nå. Det hjelper jo at jeg spiser littegranne innimellom ved siden av pulverføden. Da blir ikke savnet etter skikkelig mat, så merkbart.

 

Har gått bra ned idag!

Og tenk hvis jeg ser 7-tallet over helgen.....

 

Da er det bare å drikke masse vann. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Opp og ned :rolleyes:

 

Fredagen var så stressende at jeg glemte å spise noe....så da ble det etterhvert nødvendig å spise skikkelig. Var flink og skeiet ikke ut. Trøtt som en strømpe i går, etter en vel hektisk første uke i det nye året.

 

Idag har det gått riktig etter planen både kostholdsmessig og med trening. har nettopp tilbakelagt en skikkelig bra treningsøkt - 40 min på tredemøllen - kjempefornøyd med meg selv. Når man presser seg selv og får det til er det veldig tilfredsstillende. Har tro på at formen kan komme seg i bra i januar måned. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dag 8 :rolleyes:

 

Gårsdagen ble en rolig dag og rolig hjemmekveld, og det var det jeg trengte etter en litt vel stressende uke. Og det er nesten litt rart at jeg ikke en gang tenkte på å ta meg godteri, vin eller noe lignende på en lørdagskveld. Jeg må være veldig motivert :lol:

 

Jeg er nok veldig klar for å gjøre en skikkelig innsats nå; tanken på en lett kropp og fine klær til sommeren er veeldig motiverende. Og ikke minst; jeg vil være god form - føle meg sterk. Følelsen av daffhet, stivhet osv som kommer med for lite trening - er veeldig motiverende for meg. Elsker sånn som i går da jeg trente skikkelig og følte meg sprek!

 

Vekten er fin - nå er den 80.8. det er en ganske bra nedgang den første uken. Startet på 82.8 på nyåret. Fornøyd så langt, og håper på å se 7-tallet når dag 10 er unnagjort. Skal godt gjøres, men det er lov å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Oi-oi

 

Her er det jammen sprut du - Godt Nytt år til deg Julianna. Skal si du er i støtet dama :rolleyes: Jeg blir rent satt ut......men det varer vel ikke så lenge.

 

Vil jeg verra med så henger jeg da på...og det gjør jeg da :D

 

Er ikke helt sikker på om det blir noen tur på meg i dag, men skulle så absolutt ha vågen meg ut en tur. Her er kjempeglatt, men jeg har piggsko. Men likevel - MED regn OG glattføre så frister det ikke akkurat - åkke som.

 

Skal hjem å lage seibiff med lø og raspede gulrøtter (med masse eddikvann) og jeg gleder meg. Det blir godt!!

 

Lykke til med de resterende dagene da Julianna - jeg følger deg vettu

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA! :rolleyes: :rolleyes:

 

Jeg makter nok ikke det hardkjøret du har, men smittes av ditt pågangsmot, Julianna! Gratulerer med flott resultat så langt, følger med deg videre :rolleyes: :rolleyes:

 

Og kommer forhåpentligvis etter, altså! Håper iallefall :huh: Tvi, tvi så lenge, vi hørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna.

Kan vi gratulere med 7 tallet? Høres ut som du har alt på stell om dagen. Jeg er frlink å trener om dagen, men vekta viser at jeg ikke er like flink med maten. Må skjerpe litt hvis det skal skje noe på vekta, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Juhu!! Her var det liv.

 

Jeg er inne i en intens jobbøkt denne uken og neste. Men det går bra.

 

Det blir lite trening, men kostholdet går kjempefint, er over på mat nå.10-dagers kuren funket fint. Har vent meg til mindre måltider og vent meg av fristelser.

 

Spiser små sunne måltider, og det kunne ikke falle meg inn å skeie ut, eller å spise masse slik jeg gjorde før i stressperioder. Men hovmod står for fall, så jeg er forberedt på at det kan "krølle" seg til når det røyner på. Får ta den kampen når den kommer, men foreløpig er jeg som en programmert datamaskin, bare de riktige valgene. :P

 

Vekten er på 80-tallet. Jeg klarte ikek 7-tallet nei. Om en uke får jeg tid til å trene skikkelig igjen, så jeg satser på å ta 7-tallet da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

:lol: Holder koken

 

jeg jobber lange dager, og det blir lite trening.

Gleder meg til neste uke, da er det både en fridag og vanlige arbeidsdager.

 

Hadde jeg ikke hatt godter-nei-avtalen med m in kjære nå, er jeg redd det hadde røynet på.

Er på hotell, og her ligger det jo sjokkis overalt. Men det nederlaget er jeg ikke interssert i.

Vekten pekte mer ned før avreise, og håper at når jeg kommer hjem til helgen, er det fine tall å hente :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...