Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Vekt er 81.8!

Gjett om jeg er lei det tallet, men det skal få kjørt seg.

 

Dagen har gått meget bra, lang jobbedag og hjemme først kl 2000, men jeg har holdt stilen på maten og er fornøyd med meg selv. Masse overskudd idag.

Ikke planlagt trening idag, trente igår. Og har planlagt trening imorgen.

Det er hektisk for tiden, men jeg skal holde stilen fremover og ikke glemme prosjektet oppi jobb og travel hverdag.

 

Takk Krepsus - kaloridyrene er hermed advart, det blir mange turer fremover og kaloriene skal få kjørt seg!

 

Heisann Ninass; ja har skjønt at du har hatt nok å stå i. Rypa begynner å nærme seg og har begynt å tenke på det praktiske jeg og. Jeg vet ikke om jeg kan reise så tidlig, men det er ikke noe stress, for jeg kan fint kjøre selv. Vi kan jo mailes fremover om det praktiske. Skal sende deg den nye mailadressen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Jeg er så spent på startnumrene jeg - hvilket startnummer har du fått da Julianna?

 

Jo, takk, jeg skjønner nok at kaloridyrene skal få henge i om de skal få gratistur:D

 

Bare en liten "snartur" fra nr. 471...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi fått startnummer? Hm........... må visst åpne posten hjemme, jeg.

 

Hvis det er noen her inne du/dere kunne tenke dere at ville være med, så er det flere sengeplasser.

 

Smil fra en støl ninass som var på spinning og styrketrening i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Da er treningen gjennomført. Dørstokkmila ble lang idag, men til slutt kom jeg meg ut på 45 minutters rask gange-runde. Jeg er opplagt for tiden, inne i en god rytem med spising, bevegelse og søvn. men trangen til å daffe på sofafen etter jobb er hard å bekjempe til tross for sterk motivasjon. Kan jo ikke svikte dette prosjektet allerede på dag 3...eh...

 

Kosten er stjernebra. Spiser sunt. Er mett og savner intet. En liten tanke på rødvin snek seg inn da jeg så på TV tidligere idag, men jeg bekjempet den rask med å fortelle mitt alter ego, at nå var det hverdag og slikt som rødvin måtte vente til helgen.

 

en dag av gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....eller kanskje til neste helg...med hva? Jo, rødvinen selvfølgelig! Hvis vi dropper'n til helgen så kan det jo bli 2 glass til neste helg....minst :D

 

Kan ikke vente at vi er fit for fight hele dagen, alle dagene uka gjennom Julianna! Du skal nyte soffan vettu. Det er en tid for alt - også for den;)

 

Nei, har man vært flink så må man unne seg å sløve også - det er naturlig.

 

Ja, jeg fikk med meg startnummeret ditt, så da blir det nesten sånn som du sa tidligere....jeg venter i svingen :)

 

Ha fine, spreke, late og gode dager fram mot ei enda finere helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....søte Trysilryper !!! :D:)

 

Nå nærmer det seg, og jeg skulle sååå ønske at jeg kunne være med dere! Tenk at dere skal møtes in real life- det er ganske kult, ganske spennende og litt skummelt?! Dere kommer til å få det helt topp, både på turen og på banketten, det er jeg sikker på!

 

Jeg skal tenke masse på dere der jeg ligger under en palme, og oppdater meg gjerne etterpå, jeg er spent vet dere!

 

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en hektisk uke; men jeg har vært opplagt og holdt fokus.

Idag er jeg litt mer nedpå, men satser på trening ikveld også.

 

Så er det yogahelg denne helgen; skal sammen med en gjeng damer på yogakurs hos en superflink instruktør både lørdag og søndag. Gleder meg veldig!

 

Soleia; ja er det ikke fint med rypene:-)

Jeg tror det ikke blir skummelt i det hele tatt å møtes. Vi har holdt på så lenge inne her at vi omtrent er gamle kjente alle sammen i gjengen her inne. Tror det blir en flott høsthelg på fjellet med masse gøye damer. Du får kose deg i Hellas, så får du full oppdatering når vi har valset ned fra fjellet.

 

Krepsus: Det er så sant det du skriver; man kan ikke være høyt oppe hele tiden. Denne uka har jeg vært det nesten hver dag. Kjenner godt slappheten sige innpå nå seint fredag. Det blir nok litt rødvin imorgen kveld, for min kjære mann kommer hjem to dager for tidlig og lander imorgen kveld. Da blir det nok åpnet en god flaske. Men jeg holder igjen, for med offisielle veiedager hver tirsdag må jeg jo kunne vise resultater. Jeg satser på at litt er greit, og så holder det.

 

Deilig med helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei Julianna!

 

Bare innom for å en liten hilsen her inne før jeg "stenger av" for uka.....jeg reiser jo i morgen tidlig nedover og er inne i siste pakkefrekvens.....noe som heter det da?...ja, ja.....må se å få med litt viktige ting også...tjihi...

 

Og jeg sitter med et lite rødvinsglass i kveld sammen med gubben. Her er radioen på og landskampen Norge-Danmark.....og der ble det jammen 1-0 til danskene. Nei, nå blir det nok pakking ganske straks ja!

 

Ha en flotters kveld Julianna og så ses vi på freddan - jeg gleder meg!

 

Trysilryper - det er oss det :):D:D - og 3500 andre....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute med rapportering, det er hektisk for tiden.

Ukas veiing viser fin nedgang; 500 gr ned til 81.3 kg.

Veldig glad.

Holder fokus, og har masse deilig energi.

Må det bare vare:-)

 

Forrige uke ble det fem treningsøkter.

Denne uka satser jeg på minst 4. Har klart 2x til nå, og så blir det en stor økt på lørdag på Trysil.

 

Det blir stas å ses Krepsus!

I dag testet jeg fjellskoene og bekreftet at de fremdeles er gode på.

Og regntøyet er funnet frem, selv om værmeldingene for lørdag er veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempefin helg på fjellet, så takk i ligemåde Ninass:-)

 

Vi fikk kjørt oss! Fjellturen på 1,3 mil kjente jeg godt selv om verken tempo eller terreng var krevende. Og kvelden ble tilbragt oppå en benk dansende til 80- talls hits! Så ikveld får bena vile seg.

 

Vekten var ganske grei imorges, men jeg tror ikke på noen særlig nedgang denne uken. Kroppen trenger litt tid etter en fest selv om vi ikke skeiet ut så veldig.

 

Det blir travelt imorgen, så det spørs om det blir noe løping imorgen. Men senest på onsdag Ninass er jeg på tredemølla for å samle minutter. Du får bare begynne å samle du også! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her kommer også jeg seilende med et stort takkforenhyggelighelg-glis!

 

Kjempekoselig helg og en flott tur sammen over fjellet. Kjenner meg i superform kroppslig, men er litt trang i brystet. Liker ikke det akkurat, så jeg får se det litt an.... Har vært og gått en tur etter jobb i dag, og syntes faktisk jeg kjente det snørte seg til i dag også. Vel, vel....

 

Dere får jogge i vei jenter; snart ser jeg dere delta i Birken.....jeg får tråkke på min måte, men det går jo fremover :P

 

Igjen - takk for en koselig helg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var en kjempefin helg Krepsus, fortsett og glise du. Og bli bra i halsen din:-)

 

Uken har vært hektisk, og jeg har vært litt på felgen.

Overskudd først idag.

Hoppet over veiedagen....eh vel veide meg jeg, og da var jeg tilbake til start gitt.

81.8!

 

Det er takken for en helg med masse bevegelse, og egentlig lite utskeielser....

 

men men.

 

Tror kroppen er i ulage pga stress denne uka.

 

Første treningsøkt denne uka kommer nå kl 2000.

Har ikke hatt tjangs - først hjemme langt på kveld, og da har jeg vært klar for køyen nærmest med en gang.

 

Håper vekten skjerper seg nå.

Føler at jeg nå er i ferd med å gjenvinne noe balanse og kontroll nå etterhvert...håper jeg:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jo, dette greier du helt sikkert Julianna. Hvis det butter litt kan du jo finne litt musikk med Loveshack (var det ikke det de het - bandet?) og vrikke i vei.......da tipper jeg du får rista litt løs :P ....og kaloridyrene prøver nok helt sikkert å finne en annen kropp de kan ha det litt roligere hos vil jeg tro!

 

Balansen og kontrollen er nok like om hjørnet og saaaakte, men sikkert vil de ønskede grammene slippe taket skal du se - det ordner seg for greie jenter vettu:D

 

Var det løpetreningen du skulle ha i kveld da? Ja dere er nok begge gode for jogging og løping både du og Ninass...der må jeg melde pass. Fem minutter med saaaakte jogging er det jeg er god for, så jeg nøyer meg med å klappe og heie dere fremover:-)

 

Senk skuldrene Julianna og balansen og kontrollen kommer helt sikkert tilbake.

Snart er det ukeslutt og vi kan nyte fridager som vi kan fylle med hva vi måtte ønske :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake "on track".

Tok sin tid for kroppen og komme i rytme igjen, men det var godt å se i dag tidlig.

Krepsus; ja som vi snakket gjelder det å holde fokus så går det seg til over langs:-) Kaloridyrene skal få kjørt seg fremover.

 

Hjalp nok også med løpeturen i går kveld; 16 minutters sammenhengende ble det på en 30 min joggetur. Så nå Ninass er det bare å komme igang med å samle minutter. Jeg tror jeg skal lage en egen tråd inne på treningsforumet om å samle minutter.

 

Nettopp tilbake fra en styrkeøkt på senteret. Det gjorde godt med litt styrke, men det var ganske så tungt.

 

Nå er det dusj, så er det trikk, kino og middag i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi gått tur i 75 minutter idag, og med det er 4x treningsøkter tilbakelagt denne uken.

 

Trodde ikke det da halve uken var gått gitt:-) :-) :-)

 

Kan ikke være dårligere neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
da har vi gått tur i 75 minutter idag' date=' og med det er 4x treningsøkter tilbakelagt denne uken.

 

Trodde ikke det da halve uken var gått gitt:-) :-) :-)

 

Kan ikke være dårligere neste uke....[/quote']

 

4 ganger trim på en uke er jo knallbra!! Flinking!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sanket 30 minutter sammenhengende på tredemølla!

Det var så lett idag!

 

Nå lager jeg egen tråd på minutter inne på treningsforum!

 

Takk Smukkeline:-)

Jeg er litt i farta nå.

Får utnytte ivrigheten så lenge jeg har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Julianna som du jobber. Fra 16 minutter til 30 i et jafs.

 

Jeg har som du sikkert skjønner ikke kommet igang ennå. Og desverre gjør jeg ikke det på tidligst et par uker fremover. Mer om detr inne på min egen tråd når jeg er ferdig hos deg.

 

Men........... jeg kommer, bare ikke så fort.

 

Gratulerer med "back on track" igjen. Hyggelig med vekt som responderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, nå går det din vei Julianna - og jeg koser meg skikkelig på dine vegne:-)

Men så er du skikkelig flink i "løypa" da - løpinga går snart av seg selv hvis du fortsetter i samme tempo som nå. Ja, for da fortjener du virkelig at noen gram slår seg sammen og finner andre jaktmarker..... :P

 

Skal prøve å følge med på "løpetiden" din så godt jeg kan...jeg kikker etter ny tråd da vettu. Må følge med dere....blir vel snart Birken og Rype med løping på tid etter hvert på dette viset. Spreke jenter - det er det dere er :(

 

Jeg blir hjemme med antibiotikakur og medisin og tar det med ro resten av uka. Doktors order..... Kjenner jeg trenger til det nå og håper det går over. Burde gjort det lenge før, men tror jo liksom ting skal gå over da....

 

I dag hadde vi stekt torsk og raspede gulrøtter i eddikogsukker-lake; smakte godt ja. I morgen blir det urtekrydrede svinekoteletter med salat til.

Vekta holder seg jevn og jeg synes det er stas :)

 

Ha en flott kveld Julianna - snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag har blitt min veiedag.

Da er kroppen som regel veldig i balanse.

 

Uka har vært superhektisk og krevende.

Og forrige helgs utskeielser har sittet i hele uka, et par glass vin, dessert og god middag på lørdagskvelden førte til mange kilos oppgang som har vart nesten helt til idag.

 

Det går ikke unna men ny vekt er 81 kg.

Da ser det sånn ut

30.8_____81.8 kg

3.9______81.3 kg

17.9_____81.1 kg

24.9_____81.0 kg

 

 

 

Hahahaha!!!!!

Ikke imponerende akkurat!

Dette går saaaakte. 0,8 kg på ca 3 uker er ikke mye.

Men men, jeg får bare fortsette.

Målet denne helgen er være veldig forsiktig for å slippe å slite med ettervirkninger av lørdagskvelden halve neste uke.

 

Det blir litt av alt i kveld. Ikke mye av noe.

Sånn må det bli imorgen også.

Savner jo ingenting, så det handler om å holde fokus og å ikke slappe for mye av.

 

Skjønner godt at du må vente litt med løpingen Ninass. Det går så fint så, alt til sin tid. Og nå må du få helt orden på helsa, før du begir deg inn på løpingen.

 

Idag har jeg vært litt sliten og irritabel, har lyst å daffe men satser på en trensibgsøkt nå i ettermiddag. Hjelper nok på humøret, og stive nakkemuskler.

 

Ha en fin helg, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Innom med stOrt smil :) og et aldri så lite hurraroooOOOP!!! 0,8 kg på tre uker - og det skulle ikke være noe å rope hurra for? Enten du tror det eller ei så blir det i overkant 11 kg nedgang på ett år med den farta......ikke å forakte det skulle jeg tro?

 

Nei stå på videre Julianna - målet nærmer seg på dette viset - og så er det jo ikke langt igjen til 7-tallet heller :)

 

Jeg har startet jakten på en romsligere "glidefase" (igjen :)) og satser på at denne skal ligge mellom 63-65. Det betyr at jeg må ligge nærmest mulig 63 kg slik at jeg slipper å ligge og vake oppunder La Linea på 65. Må ha en litt slallere linje, men den MÅ våre ned og ikke opp:

 

Ellers har jeg vært hjemme fra jobb hele uka med medisiner for luftveiene. Det ga seg ikke selv gitt, selv om både troen og viljen var med. Så dette med at troen skal flytte fjell.....glem det! Flytter ikke på noen små halsproblemer engang :)

 

Venter fullt innrykk av familie på potetball med tilbehør i morgen.....men i dag er det bare innelig og kos (...på fjerde dagen ja...)

 

Ha ei strålende flott helg Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det Krepsus:-) Når jeg så meldingen din ble jeg veldig oppmuntret. Det er vel ikke så verst da tenkte jeg. Jeg fortsetter så godt jeg kan hvertfall.

 

Helger er jeg ikke god på. Lørdag gikk fint matmessig, men det ble jo litt vin da....

Søndag ble det litt dessert da. Føler for noe godt på lørdag og søndag jeg. Viser seg at her kan jeg ikke ha høye ambisjoner. men kanskje er det derfor jeg er så flink i uka. For det er jeg virkelig. Da er det ikke snakk om. Og hvis det medfører ned noen hundre gramminger i uka, ja så blir det bra til slutt. jadda. Får jobbe på.

 

Forrige uke ble det fire kvelder med trening/mosjon.

Akseptabelt det.

 

Idag var det ut på tur og test av viljestyrke. Og hele løperunden med oppoverbakker og omveier ble tatt sammenhengende. 30 min ble det i god fart.

Stolt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter med opp og nedoverbakker!!!! Whow................ Skjønner at jeg får litt å bryne meg på når jeg kommer igang.

 

Jeg skjønner at du synes det går sakte Julianna, men det går jo riktig vei, og som Krepsedama sier blir det jo mange kilo til slutt. Riktig vei er riktig vei, uansett størrelsen på tall.

 

Litt hektisk hos meg om dagen, men skal svinge innom "alle" her inne, oppdatere litt på egen tråd og komme meg gjennom denne uken. 3 dager til på medisiner, så får vi se hva som skjer når jeg stopper inntaket og visstnok er mottakelig for det meste.

 

Ha en super uke videre. Nå skal vi visst få sommer igjen, så kanskje det blir en golfrunde eller to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...som du henger i stroppa altså...ja, det er nok noe Duracell i kroppen på deg altså :-) Så hurra for deg - fortsett å jakte på de små grammene Julianna - sånn blir det kilo av!! Jeg heier på deg - hørte du?

 

Du er ikke god på helger sier du? Nei, de er jo de store utfordringene da, men ikke desto mindre så er jo utfordringer noe fandenivoldsk også da...:-) Kjemekjekt når en greier å overvinne noe som i utgangspunktet virker uovervinnelig.

 

Men du vet - ledighet er roten til alt ondt - og det gjelder vel også i denne sammenhengen skulle jeg tro. Helg er jo ledighet...!!! Men prøv EN helg Julianna. Legg en vanntett plan (huske det ene store glasset med litt rødvin i til kosen - kun ca 100 kalorier...) og si til deg selv i speilet at JEG ER STA!!!!

Når mandagen kommer og du går på vekta, så kan du analysere saken...og vurdere om det lønner seg ....

 

Vet du? Jeg tror du greier både ei helg og flere :)

 

Jeg har ei venninne som sa det så godt: Jeg slanker meg i uka og så kommer helga og ødelegger hele greia. Da bruker jeg hele neste uke på å ta av de samme kiloene.... og sånn går nå ukan... Er det det som heter omattkiloer mon tro?

 

Lykke til videre Julianna, sånn som du tråkker i vei - er du på en sunn og flott vei til målet... ha en fin kveld og uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...