Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

ja det var veldig fint skrevet Fru Kreps:-)

 

Idag har jeg vært trøtt og travel.

Formen helt grei.

 

Gårsdagen gikk supert:

Vann; kjempeflink

Kosthold: Kjempeflink

Trening; 50 minutters gåtur + 4 timers hagearbeid.

Nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Gårsdagen var en trøtt dag.

Ble ingen trening. Rett i seng etter at Stella sang.

 

Vann og kosthold gitt veldig fint.

Men var så trøtt på kvelden at hadde vi hatt noe godteri i huset, eller hadde jeg hatt energi til å reise på kiosken hadde det blitt en skikkelig smell. Null motstand og stort sug etter godteri når jeg er trøtt. Virkelig. Bra det gikk bra.

Tallene på vekten er utrolig begredelige. Hva gjør jeg galt spør jeg meg. Går litt på motivasjonen løs, så her må det skje/gjøres noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Nå har vekten begynt å skjerpe seg.

Jeg har funnet årsaken til at det gikk i feil retning tror jeg; feil sammensetning av maten; for mye karbo først og fremst.

Nå har jeg skjerpet inn og det gir umiddelbar effekt, magen står ikke rett ut og vannet er i ferd med å forlate kroppen. Jeg må være mye mer nøye og bevisst, og det skulle jo ikke være for krevende, siden jeg kan spise meg mett og god stort sett. Så, ikke iskrem i helgen! Eller brød! osv. Må spare karboene til et glass vin.

 

Gårsdagen ble OK, men ikke helt etter planen.

Vann: Greit, ca 2 l.

Kosthold veldig bra - helt som det skal være.

Trening: niks, var på oppsummering fra mitt gamle kurs og da gikk kvelden.

Fikk mye hjelp der. Hyggelige folk også.

Kunne ha puttet inn en halvtimes trening, men følte veldig for å bare roe det ned da jeg kom hjem sent og ikke hadde fått spist middag. Jeg er litt slapp nå synes jeg, så ikveld må jeg ikke sluntre unna.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Så bra at du merker at vekta rikker seg riktig vei!

Dropper du alle karbs, eller kun brødmat?

Merker det selv at resultatene kommer fortere når jeg dropper alle karbsene.

 

Med meg er problemet at det sklir litt fort ut.. hehe!

 

Ha en herlig torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så bra at du kjenner på kroppen at det skjer noe Julianna. Er det ikke en deilig følelse når man faktisk merker det selv og ikke bare får beskjed fra vekten.

 

Jeg synes ting går lett om dagen. Ikke at det går så fort, men hele tiden litt i riktig retning, og da er jeg fornøyd, selv om jeg kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig.

 

Lunchtid nå. Mine kjære knekkebrød roper på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg ser på alle karbsene.

Jeg fokuserer først og fremst på hva som er lurt å spise, og så holder jeg meg stort sett - forhåpentligvis!! - til planen.

 

Fin torsdag til deg og:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Må si jeg prøvde å riktig forestille meg hvordan du så ut; "......magen står ikke rett ut og vannet er i ferd med å forlate kroppen...." Javel, det var jo også et syn:-)

 

Godt vi kan spøke med ting, men det høres kjempebra ut Julianna at ting rør på seg.... Og jeg synes det virker som du velger de rette tinga...mmmm...det er bra jente, dette går veien skal du se!! Nei, disse karbsene er lette og slenge rundt med, men en blir jammen tung a' dem :)

 

Keep up the godd work.... snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja det kan du si Krepsedamen- men av og til så føler jeg omtrent at magen står rett ut. Skikkelig oppblåst, men er jeg flink, så er magen flat. Så jeg burde være superflink, for det der har med velvære å gjøre. men men, planlegger og planlegger og så finner man på små sprell. Tror liksom at det bare er litt, og ikke betyr så mye. Sånn er det ikke. Derfor må jeg bare prøve å konse, og ikke innvilge meg selv slakk.

 

Gårsdagen gikk kjempefint med alt.

Særlig stolt etter at jeg jobbet over en time i hagen, og var ganske sliten, så bega jeg meg ut på en 30 minutters rask marsj. Hadde jo lovet meg selv det! Utrolig fornøyd da jeg tok beslutningen og gjennomførte. Styrke!

 

Nå er det helg, og jeg skal prøve å holde igjen på helgefølelsen mht mat. Vi skal ha selskap nå om en liten time, og må bare være bevisst. Innvilger meg vin, og bringebær med litt fløte til dessert. Middagen er sushi, og målet er å holde seg til "passe mett". ÅÅÅ, jeg er ikke noe flink til å holde igjen, satser på å ikke være superflink, men flink.

 

Så er det en rolig dag på den sosiale fronten imorgen, men så er det selskap på søndag igjen. Jeg får ta en utfordring av gangen.

 

God helg alle sammen, det er deilig nå i mai:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Helgen gikk fint.

Ble riktignok litt mye vin på fredag, men har jevnt over moderert meg veldig.

I selskap på søndag var det nei takk til vin og jeg ba om vann, og tok kun ørlite dessert. Og det var så lett, synes verken synd på meg selv, ellersynes det var dumt på noen måte. Det var oppriktig det jeg hadde lyst til.

Det ble lite trening - kun littegran på fredag. Masse hagearbeid de andre dagene, og generelt travelt med forberedelser til dagen i morgen.

MÅ ble flinkere til å trene.

 

Menyen imorgen er helt i tråd med min kostplan - blir litt sjampis er innvilget i tilleg - men litt er lov på nasjonaldagen.

 

Vekten er grei nok - ligger midt på 80-tallet. Har ligget der en stund og håper det kan bli bevegelse snart.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Det er så sant som det er sagt!

 

Tror vi henger litt i en hengemyr, eller? Jeg synes jeg er flink, men det er åpenbart at man har noe å hente... For meg gjelder vanndrikking! Fokus, fokus, fokus :)

 

Vet ikke helt hvordan det er med karber og jordbær, men det finnes iallefall verre ting! Jeg kjører grillmat og jordbær imorgen, og planen er og hoppe over både champis og vin... og bakepoteter, som jeg serverer resten av gjengen.

 

Synes at vi er flinke jeg, selv om jeg koste meg i 50 års lag lørdag. Vi fikk biffgryte, og det var jo greit. Tok litt ris, men verre var det med kakene... Alt man kan tenke seg, og der er jeg svak når det ikke er tørre kaker... Så jeg røyk på 3 biter... :)

 

Men spist er spist... Nå er det fullt fokus mot helga :)

 

Ha en super 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

!7. mai med vær som et kinderegg; blå himmel, skyer med regn og :-) ......og masse snå på toppene som vi ser over 100 av her....

 

Mer trening ja, det er det flere som har tenkt:p Har riktignok to dager på treningssenteret, men skulle vært flinkere til å gå turer. Men jeg har heller ikke vært flink nok til det nå siste tiden. Vi får ta oss på tak...... etter 17.!

 

Men i dag blir det bare 17. mai greier....uten pølser og is...:-)

 

Ha en kjempeflott dag Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så veldig hyggelig med så fine hilsner her inne fra dere jenter:-).

Fint å lese.

 

Her er det veldig travelt, men det går sånn noenlunde.

 

På 17.mai hadde vi selskap, og maten var helt i tråd med mitt kosthold. Og kaker og is som var på bordet holdt jeg meg fint unna. Det ble litt champis, men greie mengder. Men gjett hva som skjedde ut på kvelden da gjestene var gått, og jeg var blitt ganske så sliten. Jo det ble en tur på kiosken .

Uups.

Det var tydelig at jeg ville ha ekstra kos, dvs litt av min yndlings festmat på en sånn festdag.

Så det ble en stratos og en pose taffelsticks.

hm.

 

Siden da har det gått fint.

Ble trening både 16. mai og 18. mai.

Drikker vann som bare det.

vekten holder seg put, ikke oppgang, men heller ikke nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Forstår at du holder koken Julianna - tur midt i maistrevet - både før og etter syttendamaisløyfer og tog:-) Jo, sånt blir det nok resultater av skal du se!!

 

Rart med de resultatene - ikke alltid de kommer om en har vært søren så flink....hmmmm.....MEN sååå løsner det, og det gir oss ny motivasjon til å stå på videre!! Det er ikke få kilo som har måttet slippe taket her inne du :D

 

Ja, nå har jeg bestilt med flybillett til Oslo til Rype-helga - greitt å være ut i god tid - god pris blir det også da som oftest :-) Gleder meg allerede! Skal bli kjemegøy!!

 

Skal i 10-årsbursdag til et av barnebarna i dag. Hun ønsker seg så en gitar og det har vi kjøpt da så håper hun blir storfornøyd med den.

 

Har drevet og prøvd klær; nå var det hvite og lyse bukser som måtte prøves. Noe kastes og resten vaskes så nå er det strykingen som står for tur. Best å få det unna så jeg er klar før vi drar.

 

Ha en flott søndag Julianna - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Holder på med et viktig prosjekt som tar nesten all min tid og kraft.

Det er kjempegøy, og et priviliegium som ikke alle får delta på, men det er enormt krevende, så derfor glemmer jeg å skrive her inne.

 

Forrige uke

Det var en uke med bare utfordringer - 17.mai, fest på torsdag, fest på fredag, fest på lørdag.

Jeg kom meg velberget gjennom noen, men ikke så bra fra andre begivenheter. Var veldig slitsomt med så mye festligheter. Dels fordi det er vanskelig å være flink når det blir så mye, og dels fordi jeg ble sliten av alt det sosiale rett og slett. Og ble stresset fordi det gikk ut over prosjektet også. Men jeg tok det med ro på lørdagsfesten , som faktisk var den kjekkeste, drakk nesten ikke, spiste det jeg skulle, og dro hjem i rimelig tid. Så da jobbet jeg søndag og tok igjen noe av det tapte. Og det hjalp på humør og alt.

 

Trening ble det så som så med denne festuken.

 

Denne uken har så langt gått etter boken, fra søndag av.

Bra kosthold, og 45 minutters tur hver kveld.

 

Vekten er stabil, og jeg har funnet ut at inntil ca 10. juni har jeg ikke kapasitet til å gjøre det ekstra som skal til for nedgang. Da er prosjektet ferdig. Jeg må nå gjøre det jeg kan for å holde det gående på et greit sunt nivå. Dvs spise sunt, og trene rimelig mye. Så får det holde, inntil jeg får frigitt litt av kapasiteten min.

 

Så takk for godordene Krepsedama, men jeg har innsett at jeg per nå er litt halvhjertet på dette, ikke fordi jeg ikek vil, men jeg får det ikke til når det blir for mye. Rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet til det fulle fokus som nedgang krever. Jeg synes det er gret å innse at det går i faser dette her. Så nå er det lettere å holde seg der jeg skal for jeg føler ikke at jeg bommer på målet hele tiden.

 

Tror jeg skal være i fin form i september:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg skal tenke på deg, og sende deg en spesiell hilsen mens jeg er i Roma mens du holder på med prosjektet ditt. Jeg er ikke hjemme igjen før 10. juni så da er vi fit for fight begge to; tenker jeg har en livrem å stramme inn når Italiaturen er over. Der er det mye god mat og god drikke, og vi må jo smake på godene. Det er jo en viktig del av kulturen :-)

 

"A man has to do what a man has to do" og jeg regner med det samme gjelder for kvinner også - ikke sant? Så du har planen på dette klar hører jeg, så sånn som det høres ut tror jeg du har en slags kontroll på greiene jeg, Julianna, og da går det nok bra både med det ene og det andre!!

 

Og at du er i slag til Rypebanketten er jeg ikke det minste i tvil om - oppladingen starter vel om ikke så lenge vil jeg tro og ja - jeg skal legge meg på lading i god tid så jeg holder tritt med dere ungrypene :D:D:D

 

Ha en strålende kveld Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Roma!! Krepsedama, kos deg masse, og drikk litt prosecco for meg. Jeg fikk jo øynene opp for den fantastiske drikken når jeg var der tidligere i år. Tror egentlig den er slankende jeg, for man blir så glad av den:-)

 

De siste tre dagene har jeg marsjet på kveldene sammen med samboeren. Vi har lovet hverandre å komme oss ut hver kveld vi er hjemme. Og det har vi klart, men igår var det jeg og en venninne som marsjet avgårde i 45 minutter. Det er veldig deilig, og jeg håper det varer, denne innstillingen. Akkurat nå, føler jeg at jeg kan bli avhengig av det. Har gått ned 200 gr hittil også denne uka. Så dagens er 80.3 kg. Ikke verst med tanke på forrige uke. Hverdager er nok tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Sikkert greit å ha som mål å være stabil inntil prosjektet er over Julianna.

 

Det er noe med å følelsen av ikke å slanke seg innimellom, men bare holde seg inntil man kommer igang igjen.

 

Så flink du er som kommer deg ut på kveldene til tross for hektisk hverdag. Sånnt står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som dere har gjort en god deal, Julianna! Den skulle du nesten tatt patent på - snakker om å gjøre gode par-avtaler:D

 

For egen del har det blitt med de to faste treningsøktene på Progym de siste ukene, men det er jo noe det også? Må begynne litt landeveistrask om jeg skal komme meg i skikkelig form til september. Nå har jeg en dum lilletå - skal til legen i morgen. Håper det ikke er brist eller noe - over en uke siden jeg støtte borti og det har ikke blitt bedre, men faktisk litt hoven og mer øm selv om det har gått en uke.

Må ikke bli sittende på en fortauskafe i Roma og ikke greie å traske gatelangs :D

 

Jo, da, det er nok av god drikke i Italia:-) Vi har fartet rundt i mange regioner/fylker nå - både på byferier og litt landligere med leiebil. Utrolig land og fantastiske mennesker - I love it <3

 

Buonasera!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Her går det bra.

 

Og ja jeg er kjempeheldig som har fått mannen på banen. Han har vært litt daff i det siste og det er så fint at vi kan gå sammen for det gjør det så mye enklere og koseligere. Nå er det nesten som jeg gleder meg til disse turene.

 

Kostholdet går som det skal; har vært mange fristelser; sene kvelder med mye jobbing hvor jeg får lyst på noe; har stått imot. På butikken har jeg stått foran godtehyllen en lang stund og diskutert fordi jeg fortjener virkelig bare en sjokolade, og en sjokolade gjør jo ikke så stort utslag, og tenk så delig når jeg sitter der på hjemmekontoret mitt og jobber og jobber og jobber og bare ha littegranne godteri for kosens skyld når jeg jobber så hardt.... sånn har det gått et par ganger de siste dagene. Men nei. Har ikke fått meg til det. men det har vært like før. men det er nesten som jeg oppfatter det som om demningen brister hvis jeg gjør det. en sjokolade er sjelden nok for meg når jeg først detter utpå.

 

Je har heller fokusert på å spise mat jeg synes er kjempegod; avocado med salsa. reker med litt majones som mellommåltid. En liten god soyayoughurt etter middag. Igår fikk jeg ganske mye mørk sjokolade. Det ble seks ruter til slutt. Fant ut at det var ren skadebegrensning etter å ha fyst så lenge. Vekten er stabil til tross for at mensen kom på onsdag. Det kan jo love godt, men jeg tør ikke tro noe om den saken.

 

Det har blitt lange turer; søndag, mandag og tirsdag. Så hadde jeg hviledag onsdag, og så var vi borte torsdag. Fredag var mannen borte, jeg var hjemme og veldig sliten, men måtte ut gitt. Det ble en liten tur på 30 min.

 

Idag skal jeg jobbe litt, og så har vi planlagt lang tur sammen, sushi ute og så på Gimle kino for å se fransk film. Så dette er en stjernefin dag.

Imorgen blir det full jobbing, med unntak av 1 Time i hagen og 1 times tur. Det er planen min.

 

Ha en fortsatt fin helg kjære jenter:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Synes det høres ut som du har en bra plan, Julianna! Så flink som du er til å gå tur :D

 

Jeg lurer på en ting, du som kjører lavkarbo, har du prøvd Atkins protein-barer? Inneholder 2-3 karber pr. stk, veldig greie å ha i veska som et lite mellommåltid. Jeg har akkurat funnet ut at jeg får en 5-pk på Iherb.com for rundt 40 kr, her koster en bar rundt 25 kr. Flere smaker der også enn de har i butikken her. Jeg har fylt opp det vekta tillater for 22 kr i porto. Man kan jo handle tollfritt for 200 kr.

 

Dette fungerer som sjokolade for meg, og når andre koser seg med kaker og is, ja... da er vel det bedre?

 

En annen ting jeg bruker som "godteri" er pisket krem med cottage cheese i, søter litt, og tiner bringebær og har over, sammen med noen nøtter... En aldri så liten "riskrem"... Det fungerer samtidig som avføringsmiddel for meg da, siden jeg tåler dårlig meieriprodukter. Men godt smaker det iallefall...

 

Ha en fortsatt flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det var gode tips AnitGro, for av og til vil man bare ha noe som ligner sjokolade. Cottage cheese med fløte og bær, ja selvfølgelig... skal kjøpes inn!

 

Helgen gikk sånn passe matmessig ; tur hver dag, ganske flink hele dagen. Ble litt godteri på kino, greit nok. Søndag kveld ble det mer, og etterpå fant jeg ut at grunnen var at jeg egentlig var ganske sulten. Må lære det nå, jeg fyser som bare det bare når jeg virkelig er sulten!! Husk på det J!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom som snarest for å hilse på........Synes du er flink jeg Julianna; dette går nok veldig bra skal du se! :-)

 

Ellers så er jeg enig i det du sier om å være sulten; ja, fya meg - da går det raskt utforbakke gitt. Når man er sulten eller er uforberedt med hensyn til hva man skal ha til middag eks, og ikke har planlagt, da kommer de usunne valgene fordi det er å enkelt og lett - men ikke fordi du fortjener det - nemlig! For det fortjener vi ikke!

 

Det er godt vi blir minnet på om det i ny og ne og ser hvor det bærer:-)

 

Ha en strålende uke Julianna og tenk lurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Caddie

Du flyr ikke ned dørene her inne ser jeg. Det har ikke jeg gjort i det siste heller, men nå skal jeg skjerpe meg.

Mini nedgang for min del denne uken. Bare 100 gram, men det var i alle fall riktig vei.

 

Jeg skal sette igang et støt fra mandag av. 4 uker med strengt regime. Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du stille Julianna at jeg blir helt skremt. Alt bra?

 

Her går det litt på lavgir om dagen, men "manner" meg opp til et 4 ukers fokusinnsats fra mandag av.

 

Ønsker deg en fin helg til tross for at det ser ut til at vi får det skikkelig vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...