Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Hmmm, ja det er en utfordring å holde fokus når hverdagslivet starter igjen. Men jeg tror på det å holde fast i enkelte ting slik at det finnes mindre rom for å havne i 'skal bare akkurat i dag'-feller. For min egen del tror jeg det er to ting jeg må passe på å gjøre hele tiden. Det ene er å notere alt jeg har i meg, selv om jeg kanskje ikke egentlig har tid (om så er grovregne). Det andre er at jeg må gjøre noe trim hver dag. Kan i verste fall bare innebære at jeg har som mål å komme 5 minutter ut i verden og tilbake igjen. Erfaringsmessig blir det gjerne mer når skoa først er på.

 

Begge deler handler om å minne meg selv på at 'litt'gjør en forskjell. Litt av det som ikke er så sunt er greit så lenge jeg bare spiser 'litt' - det er lov å kose seg innimellom, men det er også lov og ha med hodet og huske at 'litt' ikke gir fripass til 'så mye jeg vil'. Den andre 'litt'-en min går på at litt av det gode er bedre enn ingenting. Kanskje hadde jeg ikke lyst til å løpe en tur, men jeg klarte å motivere meg til åspurte en liten bakke på gåturen min.

 

I høst ser du, Julianna, skal vi knerte bra med kilo skal du se! Nå er det bare å fortsette å holde fokus! Jeg ser du har noen strategier på lur - dette blir bra! :). Flott at du kryper nedover på skalaen - 700 gramminger er veldig bra. Og sjokoladen ligger godt til du finner ut at den er verdt kaloriene. Ja, for det er jo alltid et overveid valg vi gjør når vi spiser sjokolade :)?

 

Riktig god helg! -skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Jeg skjønner nå at du er på oppløpssiden - tøffing er du - løper en halv time i strekk på mårrakvisten......makan :) Skulle tro du har tenkt å løøpe Rypa....

 

Du er i skikkelig form du - jammen er du det - og så 700 gram ned!!!! DET er repektabelt i feriemodus, så jeg bøyer meg i støvet!!!! .....vel rettere sagt i regnet....her regner det i dag, men har hatt 3 fine dager nå vi så jeg klager ikke.

 

I går ble det full jobbing ute og nadde i mål med det jeg hadde tenkt; fjernet gamle busker, fikk kjøpt og plantet nye samt stilt opp igjen en murkant. Nå fremstår inngangspartiet som godkjent :)

 

Deilig avslappende i dag....selv med litt blåst og regn! Får nok få på seg klær og ta en tur inn til byen og videre til barn og barnebarn. Det blir GARANTERT en dag med latsiden både opp og ned...:)

 

Ha en flott lørdag Julianne og ei like flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Våknet opp og bare tenkte på vekta...og den viste 81.3, ytterligere 400 ned. Såå glad.

Lurer på om det er vann fordi jeg nå spiser mindre og mindre karbo, eller om det er reelt. Jeg har jo bevegd meg mye og spist balansert de siste to ukene, så jeg håper det er reelt. Håper det fortsetter:-)

 

Idag skal jeg trene styrke og så har jeg hentet en gammel sykkel som har blitt som ny etter reparasjon, så da har både samboeren og jeg sykkel så da blir det nok en liten sykkeltur på oss to. Og så må jeg får se om jeg får en liten time i hagen, som er noe av det beste jeg vet.

 

Skrulle; ja det sitter i hodet. Det må være "plass" og energi til å holde fast og ikke slippe tak i prosjektet fordi andre ting presser seg frem og tar fokus. Og jeg tror at man ikke skal legge lista kjempehøyt hele tiden. Akkurat nå har jeg masse tid og energi til dette. Når jeg kommer i arbeid, vet jeg at dette må kjempe om plassen. Jeg har tro på at hvis jeg gjør enkelte enklere ting i de tøffeste periodene, kan jeg sette inn mer støt i andre perioder. De viktigste er å holde liv i prosjektet hele tiden. Min svarte notisbok er en av de tingene som gjør at jeg kan holde fokus, og det andre er et par treningsøker i uka. Ikke nødvendigvis så mange, men ihvertfall 2 som minimum.

 

Jeg har veldig sans for "om ikke annet så bare litt" tankegangen din. For da holder jeg fast, i stedet for å bare gi meg helt over, som jeg har lett for å gjøre hvis jeg ikke får det til 100 % som jeg egentlig har planlagt. Og så hjelper det å skrive her. Jeg har litt for lett til å unnlate å skrive det som ikke går så bra, og bare skrive når det går bra. Vil gjerne vise finsiden, men ikke nederlagene. Tror det handler om å skrive alt. Tror det hjelper på å holde fokus selv om det er tungt å skrive hvor dum man av og til er....

 

Sjokladen ligger der. Holder hardt men den gjør det. Fikk 2,5 glass vin i går. Det hadde jeg bestemt. Har gitt meg lov til å få vin den siste uken av ferien. Skal ta en snakk med meg selv på dette senere.

 

Krepsedama: ja jeg overdriver litt ...hehe. Vi jogger , løper ikke, det er det ene. Og det andre er at vi går litt innimellom, ca 30 % gåing er det pr nå. Og det går ikke fort når vi jogger heller. Selv om det er litt stas med blikkene fra de som er på vei til jobb og ser ut til å tenke: "Hey tøft- de jogger nå så tidlig".

 

Vi skal gå på Rypa altså, ikke noe jogging eller løping!

 

Men selv om jeg kanskje har vært litt upresis i ordbruken mht løping og jogging, er målet mitt så absolutt å komme i knallform. Har vært daff i kroppen alt for lenge, og det liker jeg ikke.

 

Så flink du var i går. Mannen din er nok inne på noe. her var det skikkelig dårlig vær så jeg kjørte på langtur til søsteren min på besøk, og hentet en sykkel som mannen hennes har repartert til oss. Det ble lite gjort da jeg kom hjem på ettermiddagen etter det. Idag skinner sola igjen, så jeg har tenkt å komme meg ut snart og få gjort både det ene og det andre.

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gratulerer med alle ned-grammene Julianna! Jeg telte de opp jeg og det ble 1,1 kg - fantastisk :D

Med et slikt fokus som du har nå er det nok ikke de siste grammene som forsvinner vil jeg tro, men det er vel meningen også...:)

 

Ja, nå ble jeg beroliget :P ...jeg skal prøve å trene meg opp denne siste måneden så jeg ikke sinker. Ikke så verst bortoverkondisjon og fart, men oppoverkondisjonen min er verre.....hmmmm.....det var jo en del stigning, men vi får ta det på strak arm. Opplevelsen er vel det viktigste....

 

Vel hjemme igjen etter familiebesøk. I kveld ble det biff med løk og champignon-fres og grønnsaker. Deilig..mmmm....ble bare vann til i dag! Etterpå måtte jeg hive innpå en Ibux - jobbingen utendørs er ikke for pyser - nemlig, og jeg kjenner det på ryggen. Men akkurat nå er jeg så god som ny:-)

 

....og ute regner det fortsatt så dette blir en innelørdagkveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja Krepsus det har vært virkelig fin nedgang denne uken.

Samtidig er jeg veldig fornøyd med kostholdet, balansert og ikke noe tull. På den " smale karbovei" hele tiden. Og så mye og jevn aktivitet.

 

Idag var jeg litt engstelig for veing fordi mannen kom hjem fra kort utenlandstur igår hadde bestilt lasagne og dessert. Jeg løste det ved å legge halve formen med squash i stedet for plater og så brukte jeg litt lindre mel i ostesausen. Til dessert ble det jordbær, og honningmelon md litt fløte. Og vekten idag viste dr samme som igår, så det var jeg fornøyd med.

 

Nå hører jeg regnet komme, så vår plan om å sykle til treningen må kanskje endres. Tar en liten styrkeøkt idag også, ellers blir det rolig før en arbeidsuke venter:-)

 

Du får jobbe med motbakkene Krepsus, det er vel sol hos dere idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser ut som oppskriften din fungerer. Det er godt å lese :). Smart å bytte ut lasagneplater med grønnsaker på litt av forma. Og å modifisere sausen. Her i huset spiser vi alltid pizza på søndag og da er det tilmålt areal for skrulla med mindre ost og masse grønnsaker. Funker helt supert. Helten blir lykkelig og skrulla kan kose seg med pizza uten å gruble på kaloriene. Litt høyt blir det kalorimessig fortsatt, men det justeres med noe suppe eller eggemat til lunsj.

 

Frukt med en fløteskvett høres supert ut til dessert. Jeg glemmer å spise frukt til dessert - enda det er så godt. Skal la meg inspirere :P.

 

Ha en riktig god søndag, Julianna.

 

- skrulle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Julianna. Gjett om vi kommer til å være både spreke og lekre til Rypa. ( i alle fall i forhold til hva vi har vært he, he )

 

I dag blir det 9 hull golf på kveldingen. I morgen er det brdriftsmatch, så jeg må trene litt i dag. Onsdag eller kanskje torsdag skal jeg legge inn en miltur. Må gå inn nye turstøvler med langtur så jeg slipper gnagsår på fjellet.

 

Kjenner meg igjen på de blikkene du får når du jogger på morgenen. Ikke har jeg har fått dem, men jeg har sendt dem :-) Blir så imponert over de som trener på morgenen. Hadde egentlig passet meg bra også, men jeg har ikke fått det til så langt. Det er så mye jeg vil bruke kveldstimene til, så å utnytte morgenene litt bedre får være et mål.

 

Jeg kan forøvrig melde om 1,1 kilo ned jeg også. Snart er omigjenkiloene borte igjen og jeg kan gå løs på nye som skal vekk. Merker at jeg ikke tenker så mye på magen lenger så den har blitt betraktelig mindre. Nå ser jeg helst det overflødige over og under BHstrikken. Alltid noe "nytt" som "dukker frem" :-)

 

Ha en flott uke videre Julianna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja det er brutalt!

Det har vært kjekt å komme tilbake på jobb, men uæ så sliten jeg er nå. Hodepine og slapp, og alle sjokolader roper på meg . Sov nok litt lite natt til idag og da merkes det at slaraffenlivet er slutt.

 

Fine meldinger her inne, gøy å se at det vi skriver inspirerer. Ja litt fløte kan være det som gjør susen på en ellers veldig mager dessert, for det metter veldig og smaken er jo ikke dum:-) Litt ødelegger heller ikke når man teller kcal.

 

Så bra jobba Ninass!! Jeg skal også golfe litt fremover. Imorgen står en full runde på Losby på planen. Golf er bra!

 

Idag blir det kort kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke morsomt å skulle begynne på jobb i dag, men humøret ble ikke verre når jeg så at det striregnet....og det gjør det fortsatt :-)

 

Nå er det striskjorte og havrelefse....vel havrelefse er vel ikke sååå sunt da, så vi tar salat i stedet ....men i alle fall er det hverdag og rutiner og godt er det.

 

Salaten er med meg og jeg gler meg til lunsj:D

 

Ikke verst det? Men det er i alle fall helt sikkert at det blir ikke gått noen tur med meg i dag hvis været fortsetter slik. Jeg har en mistanke om at den regnbygen som holder på nå, virkelig har vart siden i går kveld! Forstår dere? Det er slike byger vi har her.......og når den tar slutt, ja, det vet ingen. Har hørt det skal lette og bli bra til freddan...:-)

 

Ha en flott dag Julianna - nå skrur vi til alt vi orker - ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Vi gir oss ikke Krepsus:-)

Begynner å komme meg inn i jobblivet, og i dag var det bare å ta på seg de fancy gummistøvlene og hive seg på trikken og komme seg avgårde i striregnet. Det er meldt sol dagene som kommer, så det blir delig med sandaler igjen.

 

Spiser sunt og passe, og denne uken har jeg trent 1x hittil: styrkeøkt igår etter at kompisen min avlyste golfen. Idag er det fri, for jeg skal ta det litt lugnt denne uken. Det er den smarte planen min. Muligens sykler vi en liten tur, bare for kos.

 

Vekten har ligget stabilt på 81.3 i flere dager, men vips hoppet den opp til 81.8. Halloen.....har spist og trent bra.?.. Tror nok vekten hopper ned. Muligens var det sushien i forgårs- mye ris, ikke så bra.

 

Idag har vi hatt deilig fiskesuppe, med fennikkel, reker og alioli. Enkelt og godt, ferdig på 30 minutter.

 

Er supermotivert ennå. Digger å ha sånt fokus som jeg har nå.

Heia oss jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, hold ut! Et lite vekthopp trenger slett ikke å bety noe, selv om det er litt kjipt. Hadde det jo akkurat slik sjøl nå :). Men det er herlig å se at du henger i stroppen og er motivert. Heia deg! ..og heia alle andre som er innom!

 

- skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, vi gir oss ikke!!! Ikke bry deg så mye om vektas opp-og-ned-tull Julianna. Når du er i sånn kontrollmodus som du er nå med både mat og aktivitet, er det bare et spørsmål om når vekta må melde pass og gi deg et score:D

 

Det er veldig lett å gi slipp på fokus og alle godvanene når ikke vekta hopper ned i det tempo vi ønsker, men når vi holder stand kommer ikke flere kilo og henger seg på.

 

Nei, her skal vi holde kaloridyrene på armlengdes avstand....

 

Har vært og kjøpt meg superlett Bergansbukse i dag - vindtett og vannavstøtende - vekta av buksa skal såmenn ikke ta knekken på meg :)

Har begynt å vende fokuset mo Rype-turen..... og trengte en slik bukse! Vi kan jo ikke håpe eller regne med at det "holder sikkert med regndress" heller - nei her er det solbriller som gjelder :cool:

 

Ha en fin kveld Julianna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus er skikkelig deilig, faktisk. Jeg har det også sånn om dagen. Det meste er gjennomtenkt, turen med hunden blir litt raskere og lengre enn vanlig, kosen blir frukt med for eksempel yougert osv.

 

Og det rare er at det ikke koster meg noe som helst om dagen. Det er rett og slett lett.

 

Snikveiingene mine går opp og ned pr dag, men det er ikke så farlig. Jeg vet med meg selv om jeg har vært flink eller ei, og da får jeg jo til syvende og sist resultater.

 

Ønsker deg en fin helg. Her blir det nok langtur på lørdag og slapp av på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for å ønske deg god helg, Julianna! Var så fint vær nå når jeg sto opp, så jeg fikk så lyst å sende en solvarm hilsen:-) Stilt er det også, så dette tegner for en fin dag.

 

Skulle vel egentlig lagt inn en langtur i dag, men....

 

Må inn til sentrum og nyte lyden av klikkhæler..... og kanskje ta et strøk leppestift på - ja, det må jeg:D

 

Ha ei toppers helg Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det ikke mye liv nei.... Julianna...hvor er du?

 

Ute og går tur du nå da - ligger i hardtrening og ikke på latsiden?

 

Vel, måtte bare innom å hente deg opp igjen:-) Vi skal snart ut å reise vettu!!

22 dager igjen......sier Ninass, så da har nedtellingen begynt.....jess:

 

Jeg har gått 16 kilometer i dag, riktignok i forskjellige doser: 7 km til jobb - 2 km i lunsjen - 7 km hjem fra jobb. Men likevel; har jo bevist at jeg skal greie 13 km i løpet av en arbeidsdag da :D:D:D

 

Ha en flott kveld Julianna - det går mot helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

her går det i ett; jobb, masse , trening , og sosialt - så jeg har nesten ikke hatt sjangs. Sprøtt men treningsiveren, gjør at jeg får litt mindre tid til dette og annet.

Har vært og lest her litt, men har ikke rukket å skrive før jeg hiver meg inn på mens jeg venter på mannen som skal kjøre meg til jobb idag.

 

Er faktisk veldig flnk, - i ukedagene - både på trening og osthold. Men i helgen slo jeg ned leir ved siden av godteriskålene på en fest vi var, jeg lurer på om jeg ikke tok med meg en skål og satte meg i en krok alene med den....neida, men det var ille. Sjokoladen i kjellerstua ligger der ennå, men på fest....bananas....så skjerpings. Det medførte over en kilos oppgang denne uken men som nå er borte nå, men det tok sin tid før vannet som sukkeret laget i kroppen forsvant.

 

Dette går for sakte vektmessig, så jeg må tenket, men treningsmessig er jeg i god gjenge til Rypa.

 

Vi snakkes Krepsus, nå roper sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så deilig med en sommerdag igjen.

Blir lei av det gråe og kalde, men hadde begynt å innstille meg på høst. Trist det men sånn er det når det er 12-15 grader.

 

Er litt oppgitt over dette prosjektet og meg selv. Ingen resultater på en stund. Men det er kanskje ikke så rart, når det har blitt både det ene og det andre innimellom. Det er virkelig vanskelig å få det til. Men SKAL klare det. Har noen måneder frem til jul; da er målet å være nede på 75 igjen!!! Per idag er det 7 kilo ned. Vekten hopper mellom 81,6 og 82 hele denne uken. Begredelig. Og kroppen føles også oppblåst og tung. Så jeg må finne ut hva som plager den. Tror igrunnen det er at jeg ikke drikker så mye vann som jeg skal, og så heller jeg vel for mye pepsimax nedpå. Og så må jeg bli flinkere med grønnsaker. Det er vel de tre tingene jeg bør jobbe med. Vet ikke hva som er verst jeg....

 

Nå har jeg vært og løpt og tatt litt styrke. Løper på tredemølle inne. Det er for å få opp utholdenhet, så det blir lettere ute. Denne uken har jeg hatt tre økter med 15-20 min sammenhengende løping på 7.5 km. Målet er og komme godt over 20 i august, så er det å bli stabil på ca 40 i september, og så i oktober er målet å kunne løpe 60 min. sammenhengende....juhu tenk hvis jeg klarer det:-)

 

Ikveld skal jeg til noen venner og satser på at jeg klarer å begrense vinen.

 

Ha en fin kveld dere:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg startet opp mitt lille prosjekt, har jeg blitt mye flinkere til å drikke vann - og mindre zero. Min uskrevne regel er at jeg må drikke minst 2, aller helst 3 halvlitere med vann før jeg i det hele tatt for en liten slurk zero. Så ofte nå blir det kun et glass til kvelds, i motsetning til tidligere da det ble både 1 og 2 liter. Får meg ikke til å slutte helt - det er liksom kveldskosen :D

 

Det er nok bare små justeringer som skal til, og så er du der du vil være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kom meg omsider på jobb i dag - hadde forsovet meg!!!!!! Makan! Mått være utskeielsene lørdagen som forårsaket det.....Ja, ja, men nå er jeg på igjen da:D

 

Jeg drikker svært lite - VANN!!! Får rett og slett ikke til å drikke flere liter jeg - bare unntaksvis når jeg er skikkelig tørst. Sikkert helt feil, men sånn er det.

Vann og vin derimot - jo takk, det går unna som bare det!

 

Ikke fortvil over vekta Julianna. Hvis du er flink med mat og trening slik du er, så kommer gevinsten en dag. Ser på Ninass, - hun har da stått stille og ikke skjønt hvorfor og så kom det. Ikke bare kom det en gang, men det har liksom sluppet taket, og da føles det som vi er i medvind. Husk at kroppen tviholder på sitt enkelte perioder (som kan føles veeeeeldig lange) og det er da det gjelder som mest; det er da vi ikke må fire en millimeter!! Hold fast ved fokuset du så skal du se - blir så bra atte :D

 

Ha en flott og ny uke - snart skal det pakkes vettu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Takk for det jenter, hjelper med et puff. Jeg gir meg ikke.

Tenk det du forsov deg Krepsus pga lørdagen...det var nok en staselig lørdag..hehe!

 

Vært og løpt, dvs jogget 30 minutter. Ute i det fine været idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, ikke gi seg Julianna - det er det som er selve koden vettu:-)

 

Jeg har gjort unna treningsøkta i dag jeg også, så det ble ikke "utetur" på meg i dag. Nå er det fotball her da......tjaaaa...hva ska'n si om det da? Vel, jeg ser den på TV og koser meg med en kopp kaffe:-)

 

Har vært og handlet inn litt - det gjelder å ha det på stell! Fryseskapene er fulle av både dette og hitt, men likevel er det noe mer en kan putte i:-) Nei, jeg kjøpte litt fersk fisk, frossen fylt rødspette og kvernet kjøttdeig. Så var blomkålen billig og fin nykål som også ble med hjem. Kokt nykål med smørklatt og salt og pepper på er KNALLgodt!

 

I morgen blir det fisk her - garantert!

 

Ha en fin kveld Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Nå skal jeg satse på å få resultater innenfor de neste to månedene - dvs til 26. oktober som er bursdagen min, skal jeg legge inn en høstetappe.

Jeg SKAL ha resultater!

 

Idet jeg skrev det skjønte jeg at jeg må sette et mål...og så ble jeg litt betenkt...kanskje er det problemet mitt, at jeg ikke forplikter meg til et mål?

 

5 kg ned innen 26.oktober!

Det er mulig..JA!

 

Det er 59 dager til.

 

Startskuddet går idag - idag er dag 1.

Imorgen er det veiing, og offentliggjøring.

 

Veiedatoer blir.

 

30.8

6.9.

13.9

20.9

27.9 osv.

 

Uæææ! Nå har jeg sagt det.

Nå må det stå til.

Suksess eller fiasko.

Det er faktisk kun opp til meg.

 

Let the games begin!!!! (hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, jeg har allerede stilt meg opp langs veien for å heie deg fram....har med meg flagg og all ting:D

 

Det er bra Julianna og veldig viktig å ha et UTTALT mål! Blir liksom ikke det samme å bare ha det for seg selv.

Sånn ska' det være - nå skal du se at kaloridyrene ligger igjen langs veien når du er ute og går tur! Bare kikk etter så skal du se - og det er ikke maur det du ser slik som du først tror - NEI, det er kaloridyrene :):D

 

Det er bare å ha tempo så de ikke når deg igjen og kryper opp leggene - for husk de vil gjeeeerne sitte på kroppen og slippe å gå selv!!

 

Heia-heia.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål er alltid bra Julianna. Godt å ha noe konkret å strekke seg etter.

 

Nå nærmer vi oss snart avreise. Vi får avtale litt med når og hvordan o.l. Jeg kjører gjerne. Skal plukke opp fru Kreps i Oslo. Vi tenkte vi skulle dra på formiddagen fredag, men er 100% fleksible.

 

Har vært så hektisk her at jeg får fyke rundt å oppdatere meg litt før jeg slenger ut noen forslag. Har ikke vært innom på en ukes tid, så jeg henger litt etter.

 

Prates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...