Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Har ikke vært så flink denne uken.

Trening mandag, fredag, lørdag, og skal nå ut på løperunden min.

Manner meg opp med å høre god musikk og rydde i klesskapet.

Matmessig har det vært mye tull!

Typisk, litt nedgang og så forsvinner disiplinen... been there done that, and still stupid!! Ja der har du meg.

 

Veiedag viste 81.4. ;)

 

UFF.

Veldig klar for skjerping og har ikek rørt noe ulovlig denne helgen. Ikke vin engang! Har ikke hatt noe lyst på. Men nå er det søndagen igjen og det er den dagen jeg er mest i snopehumør. Men jeg har pr nå ikke lyst på noe en gang. Er såpass sur på meg selv mht "nedgangen som forsvant denne uken" at jeg får håpe irritasjonen holder i ut dagen.

 

Ja nå skal jeg kle meg i løpehabitten, og legge ut på runden.

Ble visst ikke sol og varme denne helgen, men høsten er fin uansett den:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

....ble det av deg da Julianna? For mange prosjekter eller har du løpt deg helt bort?

 

Ikke helt ufarlig å ha løpetid vettu :)

 

Måtte bare innom for å se om jeg greidde å kalle dere opp av dvalen.....å nei, dere ligger vel ikke i svale tenker jeg. Det er vel mer at det er for mange baller i lufta tenker jeg....så stå på videre.....men ikke løp deg bort :-)

 

Her løpes det ikke - her er det kaffekos i stua!! Ha en kjemekos kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er visst like sløv her inne som meg om dagen. En uke siden jeg var innom her sist, og det sier vel litt om fokuset.

 

Jeg får ikke trent. Ikke fordi det er noe galt eller ikke har tid, jeg får bar ikke rompa mi ut av huset. Må nok gå noen runder med meg selv, for innerst inne vil jeg jo, men tar ikke tak og får gjort det.

 

Kan melde om 400 gram ned, så helt ille er jeg jo ikke, men føler at det er mer flaks enn god jobbing.

Kan ikke love full fokus denne uken heller, men prøver å ta meg selv i nakken.

 

Stikker innom før det er gått en uke igjen og håper du har vært her Julianna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaidMyDues

Du sier du ikke får trent, rett og slett fordi du ikke får rumpa opp av sofaen.

Kjenner meg igjen, for å si det sånn. Eller, det vil si - jeg hadde det sånn før. Nå har jeg bare bestemt meg for at jeg SKAL trene. Joda, det er kjedelig av og til, jeg har ikke lyst, det gjør vondt, fjernkontrollen er bedre selskap enn joggeskoene, jeg har alltid en telefon jeg heller skulle tatt osv osv osv. Sånn alt i alt er det jo bare unnskyldninger........

Jeg tok meg selv i nakken, stilte meg forran speilen og sa høyt og tydelig: Hør her, din slappfisk. Kom deg opp av sofaen og gjør noe med det!!

Og det har jeg gjort :) Jeg har en relativ hektisk hverdag, og eneste tiden på døgnet jeg føler jeg har "tid" til å trene, er før jobb. Jeg står opp kl 0500 og er på treningssenteret 0530. Det krever litt planlegging i form av at nister må smøres på kveldstid, treningstøy må pakkes dagen før osv osv, men alt går.

Nå har jeg holdt på med dette i ca 2 md, og duverden så deilig!!! Jeg har mer overskudd, og vekta går sakte men sikkert den riktige veien.

Vet ikke om jeg er den rette til å gi gode råd, men for meg er det viktig gjennomføre noe jeg har bestemt meg for. Og det å se seg selv i øynene og uttale noe høyt er liksom litt mer "forpliktende".

Jeg ønsker deg lykke til med å få med deg rumpa ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener bra... og spiser ganske så sunt

men det går ikke riktig vei

litt motløs men gir meg ikke

 

det er krevende på jobb for tiden og muligens tar det alle krefter og alt fokus

men jeg VIL ned 10 kg

 

er i Spania på en liten langhelg og er skikkelig misfornøyd med kroppens tilstand

husker godt hvordan det var for 5 kg mindre

VIL tilbake dit

 

fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært oppgitt etter at jeg ikke klarte å fullføre 59 dagers prosjektet mitt.

Det er noen dager igjen, men jeg konstaterer at vekten ikke har gått ned 5 kg, snarere tvert imot er jeg fremdeles på 82 kg per idag.

 

Har ikke klart å holde meg unna småutskeielser og har i det hele tatt vært for slapp i kostholdet.

 

Nå strammer jeg inn.

Det skal spises betydelig mindre.

Må prøve å få gjort noe med vekten frem til jul.

 

Spaniahelgen var veldig aktiv; svømming og jogging hver dag.

Det ble litt vin, men pga aktiviteten ble det null oppgang.

 

Forrige uke var derfor veldig bra mht trening.

 

Denne uken begynte med en tøff intervalltime igår.

Til forskjell fra forrige uke, er jeg ikke støl idag og veldig opplagt.

Forhåpentligvis begynner formen å komme seg.

Planen er tre tøffe treningsøkter hver uke.

 

Nå er jeg lei av meg selv og tullet mitt; lure meg selv til å tro at dette skal gå uten forsakelser.

Nå skal det forsakes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst omtrent like tullete vi to...

 

Her er det også full skjerpings om dagen, pulsklokka er funnet fram, og matfokus kommer mer og mer...

 

Tror egentlig at jeg er flink jeg da, men dommen kommer jo for en dag. Jeg er pingle der, tør ikke ta dommen, men vet jo innerst inne... Vet jo at kroppen min ikke bidrar med noe gratis-bonus, akkurat...

 

Vi får forsake i kor ;), kanskje vi kommer til mål sammen også?

 

Stå på!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken, det var et fint tall.

 

Der bare forsvant det noen gram plutselig.

Rart etter at jeg har vært så oppgitt.

 

Ja vi er nok noen surrehuer Anitgro..men vi finner ut av det til slutt vel.

Har du begynt med pulsklokke så er du på gang!

 

Da fortsetter jeg med forsakelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippy... der kom bevegelsen på vekten. Det var de første 2 kiloene . Bare 8,1 igjen :-) Høres jo mye bedre ut enn 10.

 

Jeg er skikkelig slapp om dagen, men holder meg 100% stabil, så jeg er vel egentlig fornøyd. Synes jo det er dumt at jeg ikke kommer skikkelig igang igjen, men fornøyd med at jeg tydeligvis tar gode valg og ikke får oppgang på vekten.

 

8-9 uker til jul. Jeg aner ikke helt hva jeg kan oppnå på de ukene. Skulle ønske jeg kunne si 5 kilo, men tror det er å lure seg selv ettersom jeg ikke kommer igang igjen. Får fylle tankene med fokus, så blir det vel en bevegelse på vekten igjen.

 

Ha en strålende uke Julianna. Du er superflink!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for å heie på deg og gratulere med fine tall. Hold fast på den Julianna - og smatt skikkelig godt på den karamellen. Det er nok mer i vente skjønner du :-)

 

Blir borte en uke - reiser til London i morgen tidlig 06:50 hvis lykken står den tapre bi.....

mer om det "hjemme" på tråden min.

 

Ha ei flott uke Julianna - er spent på fortsettelsen din:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det ikke går så bra.

 

Vekten hopper mellom 80 og 82

Egentlig er det stillstand.

Jeg må innrømme at jeg starter på nytt og på nytt, med masse guts, men så klarer jeg ikke holde fokus i særlig lang tid

Det daffer fort av

Vil så gjerne, men jeg klarer ikke...

Fokus, fokus, fokus - hvor er du hen???

 

Skrev et langt innlegg igår, men det ble borte... så da så vel dette bedre ut enn det er.

Men takk Ninass og Krepsus; dere er kjempesøte og gode og ha:-)

 

Har hatt mye å holde på med i det siste, mendet forklarer vel litt av hvorfor jeg ikke klarer fokus, men det er ikke hele forklaringen.

Tror jeg må ta et oppgjør med meg selv.

 

Har vært småtufs de siste to ukene, men nå er jeg full av energi igjen, og derfor er jeg klar for å være ærlig og hvertfall få fakta "på bordet".

Jeg er super til å lure meg selv, men når jeg ser på ståa i 2011, er det ikke mye å skryte av.

 

Jeg vet det hjelper å være her inne, og det har det vært lite av i det siste.

Jeg vet det hjelper å trene; i dag var jeg på trening og skal fortsette med flere øker denne uka.

Jeg vet det hjelper å planlegge, og har planlagt idag og to tre middager denne uken.

 

Jeg vil skjerpe meg, og få dette til, kan ikke holde på med dette i årevis med sånn halvveis innsats....

 

åååå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og november er en drittmåned:-)

 

kan jeg snu det til noe positivt?

og lage det til en treningsmåned.

vet jeg har fryktelig mye på jobben, så tiden vil vise.

 

denne uka er det planlagt slik trening:

 

torsdag zumba + styrke

lørdag styrkeaerobics og kanskje zumba

søndag gåtur eller joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I november i fjor la jeg på meg 3 kilo!

Sjekket vektloggen - fra 77 kg til 80 kilo, den måneden.

Og jeg husker det var en slitsom måned. Resten av oppgangen skjedde i desember.

 

Når jeg tenker på det nå.......har slitt i hele år for å komme tilbake ned i vekt uten å klare det.

Vel, denne novembermåneden skal jeg være obs på at jeg må gjøre en ekstra innsats, for å ikke falle helt av og ende opp på soffaen med potegull og sjokolade 3 ganger i uken, fordi jeg liksom trenger kos i høstmørket

 

Jeg vil rett og slett satse på å ha det fint også denne måneden; og tror på trening og sunn mat og positivt fokus:-)

 

Jeg er på offensiven så langt i november... er kun på dag 2 i november, men gode valg er tatt på en mer enn vanlig krevende arbeidsdag.

 

Jobbet til kl 22 i gå kveld, så kjørte jeg hjemmefra 0635 imorges til et dagsmøte utenbys kl 0900. Tok frokost i bilen; to kokte egg som skjønne mann hadde laget mens jeg dusjet og brukte tid på å føne håret.

 

Til lunsj var det rundstykker med pålegg - ikke egentlig så bra, men jeg tåler noe annet enn salat innimellom uten at det betyr så mye for velværet.

 

Så ble det en pølse på en kiosk på vei hjem. Helt greit, var det minst dårlige alternativet faktisk.

 

Så sovnet jeg helt utslitt da jeg kom hjem, siden jeg sov så dårlig i natt. Utrolig trøtt var jeg, og da går jeg gjerne rett i godterifellen. Det har jeg gort så utrolig mange ganger. Og ingen kan si ta man ikke fortjener noe godt når man er sliten etter virkelig å ha jobbet hardt.......eller!!!!

Nei nå tenkte jeg meg om: så jeg laget en sunn og enkel middag til meg selv siden sambo er ute på vift. Og veldig fornøyd og mett ble jeg.

 

Og nå rydder jeg i huset, og skal planlegge handleliste og middagene de neste dagene.

 

Planlegging er alfa omega.

 

Jeg er veldig fornøyd med dagen så langt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mørket kan visst ta rotta på noen og enhver... :) Så da er det sol i sinnet som gjelder... Og "lyslampe", det har vi på jobben... og en og annen soltime... Ikke tull en gang, vi trenger lyset og kanskje litt tilskudd av vitamin D.

 

Synes det virker som du har full kontroll Julianna, fullt fokus på å planlegge selv i travle tider.

 

Har vært ute en times tur i "natta", og svettet ut i småregnet, og det er jo godt da :)

 

Utfordringen nå er å planlegge morgendagens måltider! Først er det engelske gloser, minstemann har gloseprøve på fredager og skal høres av modern.

 

Ha en super weekend!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at vi er flere Anitgro. Og noen turer ute å gråværet og regnet er ikke å forakte, ei heller i november. Kjøpte meg en kjempefin sydvest i Bergen forrige helg, har en gul fra Ålesund, en grønn fra Larvik fra før, og nå har jeg en rød fra Bergen, så da er det bare å komme seg ut på tur!

 

Gårsdagen var jeg også ganske flink:

 

Spiste etter planen, herinkludert en fjordland på jobb slik at jeg hadde energi til treningen. Litt mye ris, men jeg får ikke styrt alt 100 % hele tiden. Så den var bra nok. Og etter treningen spiste jeg som planlagt; skinke, avocado, ost, tzatziki og salsa til middagskvelds.

 

Treningen var beintøff; først 30 min core. Og det er helt åpenbart at jeg trenger å satse på styrketrening for det var lite styrke i denne kroppen. Følte meg som en fiskepudding. Zumbatimen går jo av seg selv, fordi det er så morsomt. men jeg var ganske kjørt når økten var ferdig.

 

Idag er det avslapping før neste treningsøkt er imorgen. Da MÅ jeg ta styrke, for jeg kan ikke være såå fiskepudding.

 

En glipp idag; vaffelplate.....på jobb.

den bare smatt ned i maven på nullkommasviks, før hjernen merket hva som skjedde:-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pakket treningsklærne, og nå er jeg på vei til studio.

det blir nok ikke som planlagt, det blir en mykere mer forsiktig trening, eventuelt løper jeg idag, for beina er ikke støle.

 

Men overkroppen, spesielt magen gjør vondt alle de "rette" stedene.

Neste uke blir det nok fokus på styrketrening, og mindre dansing

 

Må komme meg ut av fiskepudding grøfta.

 

ooppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den startet så bra, både fredag og lørdag var jeg igrunnen superflink. Alt etter plan.

men søndag gikk det litt i grøften.

Sov så dårlig natt til søndag, ble vekket flere ganger og det ble en skikkelig drittdag. Jeg tåler lite søvn så dårlig.

Orket ikke lage middag og det ble en Peppes pizza, æsj!

 

Trening ble det ikke, forsøkte meg på en 30 min tur, men det hjalp ikke på humør eller form. Eneste trøsten var at da jeg bestemte meg for å dra på kiosken for å kjøpe godteri til kveldens film, Downton Abbey, som jeg fortjente veldig selvfølgelig, klarte jeg å overtale meg selv til å ikke gjøre det. Sa til meg selv at det fikk holde med pizzaen.

 

Idag har jeg jobbet neste frem til leggetid, så trening ble det ikke.

Men det var ikke planlagt heller idag.

 

Dagens kosthold har gått fint, fokusert ved hvert måltid.

Var flink f.eks flink til å ikke spise meg stapp mett til middag, selv om jeg hadde lyst.

 

Håper formen kommer seg imorgen; da må jeg sette opp treningsplan for uken.

Forrige uke er jeg fornnøyd med; nådde planen nesten 100 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så aktivt det var her inne da Julianna - synes du er flink jeg:-) Jammen litt av en måned du legger opp til - dette kan jo vise seg å bli en skikkelig føradventmåned...!!

 

Har ikke fått skikkelig opp den utetrimmingen i høst jeg. Vet ikke riktig hva som skal til. Vi har begynt på et bad, men det går SMÅTT!!! Jeg begynner nesten å tvile på om vi får det til før jul. Det blir skikkelig surt da, men vi får se.

 

Får se i helga hva vi kan få til både av bad og trim.....det gjelder å tenke positivt, men jeg er litt sliten etter jobb. Så etter middagen blir det litt godstol og kaffe.....ja, og så er kvelden nesten over!!??

 

Men London-kofferten er pakket opp og jeg er jo fornøyd med det som ble med hjem :)...og selvfølgelig var det ekstra kos å komme hjem. Kanskje vi får unne oss ei flaske Amarone eller noe til helga :D

 

Ha fortsatt fine novemberdager Julianna - og stå på videre med den gode jobbinga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble en skikkelig intens arbeidsuke.

Jobbet 9-9 og var utslitt på kveldene.

Det ble kun tid til litt trening på søndagen. Da var det til gjengjeld nydelig å få beveget seg med en times skikkelig gåtur i den fine vinterluften.

 

Denne uken begynte med samme arbeidstemp idag, men fra imorgen av roer det seg.

Så da er det rett på treningsstudio etter jobb :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et vrak i hele dag, og måtte anstrenge meg for å få gjort noe fornuftig.

På veien hjem var det eneste som stod i hodet på meg, at i dag skulle jeg trene!! Joy!

Men....jeg var sååå trøtt. Overbeviste meg nesten om at det ville være usunt å trene så trøtt som jeg var. Kom meg til slutt ut av huset, og har hatt en flott treningstime med løping og styrkeøvelser. ÅÅÅ så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag utfordrer jeg meg selv til og ihvertfall gå trappen til 9 etg en gang - glemte det som vanlig på vei inn i morges.

 

Og jeg utfordrer meg selv til å drikke 6 glass vann, før jeg går fra jobb idag. Altså i løpet av dagen ikke rett før...hehe:-) :-)

 

Bra form idag.

Trening og en god natts søvn er gull for en råtten overarbeidet kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig støl etter tirsdagens trening!

 

Klarte ikke hele utfordringen helt igår; vann der var jeg flink, og det var deilig å få i seg alt det vannet

- men glemte helt av trappene.

Typisk

 

Imorges hadde jeg bestemt meg, men i det jeg kom inn døra gikk jeg som en bevisstløs robot til heisen. Men så var det en foran meg som tok trappen, og da kom jeg på det. Så idag er 9 etasjer trapper tilbakelagt. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var utrolig trøtt igår, sovnet etter middag....

men kom meg opp av soffaen og på Zumba trening akkurat i tide. Merket på treningen at energinivået var lavt, uvanlig lavt. Det gjorde likevel godt for kroppen. Har sovet god i natt, og er opplagt og ikke støl idag.

Må nok innse at hardkjøret på jobben har vært anstrengende på kroppen.

Glede meg til helgen, skal få trent en øjt til hvertfall og planlagt litt; både selskapeligheter og måltider fremover.

 

Matmessig går det veldig bra; har funnet en App som er det beste jeg har vært borti, mht kostholdsplanlegging og registrering. Den heter MyNetDiary og ligger i Apples appbutikk til kr 28,-. Den teller vannglass også, så enkelt at det er gøy!

 

Jeg har nå altså begynt å registrere maten. Dette for å få mer bevissthet på hva jeg spiser. Jeg har funnet at jeg må gjøre en innsats her, og da må jeg ta mer kontroll på hva og hvor mye jeg spiser.

Og jeg spiser veldig bra denne uken, ligger fint mht karber og fett og mineraler osv. Spiser nok litt lite, og skal legge inn et kveldsmåltid. Har bare vært for trøtt i det siste til å spise, eller å tenke på hva jeg skal spise på kvelden.

 

Dagens utfordring er 6 glass vann før jeg går fra jobb, +, og denne er vanskelig; ligge unna fredagsgodteriet i kantinen!!!

 

Snart helg jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens utfordring gikk som en lek!

 

Idag startet dagen med et glass vann- utrolig, jeg må være kommet i modus igjen. Håper det. Jeg merker at jeg er supebevisst på hva jeg spiser nå. Fikk beskjed av appen at jeg måtte øke fiber, så idag ble det wasa til frokosten...hihi. Men jeg ligger etter med vannglass, har vært på farten, så jeg får begynne å drikke meg opp.

 

Merkelig nok er vin uinteressant for meg ikveld. Dette må bare vare!!

 

Har vært hektisk idag, og jeg har ikke bestemt meg for om det blir noe trening. det blir definitivt en økt imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske sulten da jeg våknet imorges, men veldig fornøyd da jeg gikk på vekten. Denne uken har vekten beveget seg jevnt nedover, fra 81.6 til 80.1 som den viste idag.

Her har jeg vært før, nylig, så foreløpig er jeg meget avventende til hva jeg får til fremover. Men jeg liker fokuset på maten og vannet og trening nå. Kanskje har jeg funnet en balanse nå...som kan vare en stund.

 

Vanndrikkingen går så fint så, starter med vann og tapper inn på telleren i løpet av dagen. Fokuset er her!!

 

Har vært ute på en gåtur - ville bare bevege meg, så det ble lite jogging. Men det ble 45 minutter, og så ryddet jeg inn de siste hagetingene og kastet visne blomster. Så var det gjort. Må få noe fint på trappen; nå i mørketiden er det enda viktigere å pynte og holde det fint. Kjøpte orkideer og duftlys i går, et skikkelig flott Champagne Crisp fra Voluspa: Det gir en deilig luksus følelse i huset, og det er sånt som holder sinnet lyst i mørketiden.

 

På fredag skal vi ha selskap, gode venner på god mat og god vin:-). Og det er jo stas, men jeg baler oppi hodet mitt med hvordan jeg skal takle det. Jeg vil jo ikke av sporet, men jeg kan jo ikke slutte med festligheter...... Og jeg blir nesten alltid så revet med. Må innrømme at nå har jeg lyst til kose meg meg selskapet, nyte passe av den sunne gode maten vi skal lage, og IKKE drikke noe særlig vin. Men det er jo utopisk...eller?

 

Vi får sjå - for nå jakter jeg tall og det er vel viktigere enn vin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...