Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Tusen takk - blir kjempeglad når jeg leser meldingene fra dere - både når dere skryter og oppmunterer meg - noe dere er kjempeflinke til !!, -og også oppmuntrer det å lese om hvordan det går med dere!

 

Jeg har klart starten på planen for dagen idag - spiste havregrøt til frokost før jeg gikk på jobb - kunne ikke GÅ til jobb idag, dessverre - været er kjempebra, men gnagsåret på hælen er for stort, må nok vente.

 

Dessverre har barnet jeg skulle veilede i bassenget idag avlyst, men jeg vurderer LIKEVEL å gå i bassenget - bare for å få svømt selv, må se hva det blir til! Det er jo gratis og deilig og ikke langvarig trening, så jeg må virkelig prøve å mote meg opp til det!!

 

Fikk brev fra kurslederen min idag - der jeg hadde etterspurt ros. Hun beklaget at jeg ikke hadde fått det tidligerere, og idag var brevet helt annerledes vinklet og også lengre, mer personlig - så det var bra. Lurt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Hei dette var en aktiv og fin tråd som jeg ikke har vært inne på før (det skal jo noe til å rekke over alle også......)

 

Jeg ble litt opptatt av det problemet ditt med kurslederen jeg Besc. Har du fått gjort noe med det eller? Det er så utrolig dårlig pedagogisk å dra folk ned i dette gamet her, det er jo oppmuntring og kun oppmuntring vi trenger. Og av og til kanskje litt konstuktiv kritikk, men bare hvis vi ber om det selv mener nå jeg. Det er klart det koster en del energi å ta tak i sånne ting, men man betaler jo faktisk i dyre dommer for en tjeneste her, og burde være fornøyd.

 

Uansett så har du jo funnet et fint opplegg for deg selv med klare planer og målsetting. Jeg er helt enig i at det viktigste er å finne noe som funker for seg, og det kan jo være så forskjellig fra person til person. Hos GR er det nok ikke så mye rom får sånt kanskje, men vi kan jo heldigvis "tenke sjæl" (he, he)

 

Jeg har holdt på en stund nå, og min erfaring er at planlegging, struktur og systematikk er tre nøkkelbegreper, og så tenker jeg at når vi har funnet et opplegg som virker er det bare å følge det (så godt man kan), men om det ikke virker, f eks for en periode, eller forever, så må man prøve noe annet. Men selvfølgelig: tålmodighet er alfa omega, (men å så vanskelig!)

 

Stå på alle sammen,

dette vil og skal vi klare,

og snart er det vår og SOL!!!!:P:):D

 

 

PS: Å ja nå ser jeg at vi har vært inne her samtidig og at du har fått brev fra kurslederen. Så bra! Da takla du det jo på en riktig måte og så kan det kanskje komme andre til gode også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Hei dette var en aktiv og fin tråd som jeg ikke har vært inne på før (det skal jo noe til å rekke over alle også......)

 

Jeg ble litt opptatt av det problemet ditt med kurslederen jeg Besc. Har du fått gjort noe med det eller? Det er så utrolig dårlig pedagogisk å dra folk ned i dette gamet her' date=' det er jo oppmuntring og kun oppmuntring vi trenger. Og av og til kanskje litt konstuktiv kritikk, men bare hvis vi ber om det selv mener nå jeg. Det er klart det koster en del energi å ta tak i sånne ting, men man betaler jo faktisk i dyre dommer for en tjeneste her, og burde være fornøyd.

 

Uansett så har du jo funnet et fint opplegg for deg selv med klare planer og målsetting. Jeg er helt enig i at det viktigste er å finne noe som funker for seg, og det kan jo være så forskjellig fra person til person. Hos GR er det nok ikke så mye rom får sånt kanskje, men vi kan jo heldigvis "tenke sjæl" (he, he)

 

Jeg har holdt på en stund nå, og min erfaring er at planlegging, struktur og systematikk er tre nøkkelbegreper, og så tenker jeg at når vi har funnet et opplegg som virker er det bare å følge det (så godt man kan), men om det ikke virker, f eks for en periode, eller forever, så må man prøve noe annet. Men selvfølgelig: tålmodighet er alfa omega, (men å så vanskelig!)

 

Stå på alle sammen,

dette vil og skal vi klare,

og snart er det vår og SOL!!!!:P:):D

 

 

PS: Å ja nå ser jeg at vi har vært inne her samtidig og at du har fått brev fra kurslederen. Så bra! Da takla du det jo på en riktig måte og så kan det kanskje komme andre til gode også.[/quote']

 

 

Det er jo helt utrolig!

Du er virkelig et stort bevis på at tålodighet, innsats og vilje i samråd med GR "kur" virker i det lange løp.

 

- 40,1 kg er jo bare helt utrolig fantastisk!!!

 

Tenk for en stor ressurs og kompetanse du har , både til å stole på egen innsats og til å veilede oss andre på ferden. Det er jo en stor bragd du har utført, og jeg håper du blir med oss videre her inne :-)

Det er mange her som jeg kan lære godt av på veien, og du er en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tillamor
Tusen takk - blir kjempeglad når jeg leser meldingene fra dere - både når dere skryter og oppmunterer meg - noe dere er kjempeflinke til !!' date=' -og også oppmuntrer det å lese om hvordan det går med dere!

 

Jeg har klart starten på planen for dagen idag - spiste havregrøt til frokost før jeg gikk på jobb - kunne ikke GÅ til jobb idag, dessverre - været er kjempebra, men gnagsåret på hælen er for stort, må nok vente.

 

Dessverre har barnet jeg skulle veilede i bassenget idag avlyst, men jeg vurderer LIKEVEL å gå i bassenget - bare for å få svømt selv, må se hva det blir til! Det er jo gratis og deilig og ikke langvarig trening, så jeg må virkelig prøve å mote meg opp til det!!

 

Fikk brev fra kurslederen min idag - der jeg hadde etterspurt ros. Hun beklaget at jeg ikke hadde fått det tidligerere, og idag var brevet helt annerledes vinklet og også lengre, mer personlig - så det var bra. Lurt gjort![/quote']

 

 

Veit du: Ved å komme innom her flere ganger daglig og lese på tråden din, så motiverer du meg videre til å planlegge dagen min og til å trimme godt hver dag.

Tusen takk for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess: takk for god tilbakemelding. Ja jeg er veldig glad for at jeg tok det opp med kurslederen - skal liksom litt mot til å ta det opp, men dog lettere på internett enn i det virkelige liv - likevel kan liksom kommentarer taes begge veier, men hun tok det heldigvis positivt. Skrev en egen melding til henne idag om at det var netopp slik tilbakemelding hun ga idag som jeg føler at jeg trenger.

 

Har du virkelig gått ned så mye!?!!!! - det er jo helt utrolig!! Gratulerer!! Mine skarve 5 kg blir liksom litt smått i forhold - men et sted må man jo begynne!

 

Tillamor: så koselig å høre at JeG er med på å inspirere andre her også! Det er det fine synes jeg, at man kan komme med tanker og ideer og få tilbakemelding på dem, og også bare være innom å lese - er noen tråder jeg av og til er innom og bare leser og får ny inspirasjon! Takk for koselig tilbakemelding!

 

Middag idag ble scampi og nudler - egen oppskrift på ca 680 kcal:

 

130 g scampi

5 skiver kokt skinke (Gilde)

150 g kokte nudler (som kan stekes direkte)

2 ss flytende margarin

1-2 ss søt chilisaus

rød paprika i biter

purre i skiver

ananas i små biter

babymais i biter

 

Grønnsakene tar jeg på ja-grønnsaker-lista og er ikke regnet med i de 680 kcal.

 

Dette er en god, mettende og fargerik middag. Varierer litt i forhold til type grønnsaker og hvor mye scampi og skinke jeg tar. Steker nudlene i margarin, legger på skinke + scampi, og tilslutt grønnsakene og sausen - enkel middag og god synes jeg.

 

Har ikke fått gått tur og heller ikke svømt idag - selvom det var planen, så nå må jeg prøve å få syklet 2 x i ettermiddag - det MÅ da gå!!

 

I morgen SKAL jeg i bassenget med flere barn, så det må da kunne gå å få svømt litt. Er utrolig fristet til å gå til jobben, men usikker pga de gnagsårene - men nå begynner det å bli bedre altså...

 

Har altså gått ned over 5 kg siden jul, men ennå ingen som har kommentert det - lurer på når noen legger merke til det! Gleder meg til den dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 109' date='7 = ned 0,8 denne uka, og totalt ned 5,3 kg siden jul

 

Mål:

 

lår: 73 (uendret), totalt: -3

rompe: 122 (uendret) totalt: -5

midje: 117 - (-1); totalt -2

bryst: 117 (-2), totalt :-7

overarm: 40 - uendret

hals: 40,, uendret, totalt: -2

 

Ikke så mye endring i mål altså - hadde håpet å endret rompe-målet siden jeg har syklet og gått mye, men den gang ei.... Har også et stort, stort ønske om å gå ned i midje-mål men det ser ut til å ta sin tid!!

 

Nå har jeg altså gått ned over 5 kg siden jul og DET er jeg stolt over.

 

Idag er planen som følger:

 

1) frokost: havregrøt

2) lunsj: rett i koppen pasta carbonara (den synes jeg er god)

3) svømme bryst noen minutter før jeg skal trene med et barn i basseneget

4) middag: ?? - er ikke sikker på hva jeg skal ha - kanskje nudler....

5) sykle slik at jeg får minst 1 trimpoeng

 

DETTE klarer jeg. Denne uka har jeg ingen kurs, reise m.m., så dette bør gå helt flott![/quote']

YES,YES,YES du klarte det!!Det visste jeg,kjempe flink;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å sykle 2 runder å få 2 trimpoeng - er veldig fornøyd med det - at jeg klarte det selv etter en for lang arbeidsdag (8-14 - er 50% sykemeldt, slik at det tok veldig på), OG hadde ungene alene iettermiddag (ikke uvanlig da min mann jobber turnus).

 

SÅ - hva for i morgen:

 

1. havregrøt til frokost - har fått litt dilla på de ferdig-posene med eple/kanel

2. tør jeg å gå til jobben?? (gnagsår....)

3. bassenget: 10 min brystsvømming (= 1 trimpoeng)

4. lunsj på jobben - ja - hva skal jeg spise da?? - må finne på noe før jeg drar! - tror kanskje jeg har Wasa solruta og taffelost på jobben - det er jo ok lunsj!

5. gå HJEM fra jobb

6. middag er det ikke jeg som planlegger, så jeg får heller spise en fornuftig posjon

7. sykle på ettermiddagen

 

WOW - får jeg til dette får jeg en GOD start på helga altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag merket jeg noe - jeg har jo gått ned i vekt og VIPS er det mindre trimpoeng for samme jobben!! Hmmmm! Visste jo om det altså, og det KOSTER meg jo mindre å gå de turene nå enn tidligere, men likevel var det rart å se det på papiret!

 

Iallefall: punkt 1 om frokost og punkt 2 om det å gå til jobb er herved utført. Tok sjansen med gnagsåret mitt- har hatt gnagsårplaster (compeed) på siden mandag, men det har likevel gjort vondt hver gang jeg har hatt skoen på, MEN idag gikk det HELT FINT å gå!! Hurra!!!

 

Det med trimpoengene gjør at jeg egentlig bør svømme lengre enn antatt, men det får vi se om det blir tid til - kommer helt an på hvor mange unger jeg må ha i bassenget idag, og NÅR jeg får gått ned selv! HÅPER jeg får gått ned litt tidlig slik at jeg får svømt litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA - svømte faktisk 15 minutter brystsvømming!! og ja - jeg er litt stolt over egen innsats idag!

 

Søndag skal jeg antaklig også i bassenget med sønnen min, og da kan jeg også legge inn 10-15 minutter svømming. EGENTLIG hadde det sikkert blitt MYE mer effektivt å gå i bassenget på egenhånd, men har ikke klart å motivere meg til det ennå, så det får komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Tillamor og Besc!!

 

Ja svømming er en kjempefin treningsform (i grunn den eneste jeg virkelig liker.....) og veldig koselig å gjøre sammen med ungene sine (eller andre for den saks skyld). Jeg leste akkurat en uttalelse fra en idrettspedagog som mente at svømming og skigåing var noe av det aller beste, for da bruker man absolutt hele kroppen. Jo flere muskler som er i sving, jo mere fett forbrenner vi. HURRA!!!!!

 

Ha en sunn og fin fredag alle sammen!!:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ganske stolt - klarte alt som planlagt idag - alt av trim som innebar totalt 4,5 trimpoeng idag - DET synes jeg er flott og jeg er stolt over det.

 

Middag ble kyllingvinge-klubber og Røsti poteter - det er godt og enkelt på en fredag for hele familien. Jeg spise 5 av hver og inkludert flytende margaring som jeg stekte RØsti potetene i (kan godt stekes i komfyren men jeg trenger kalorier med hjerter - spiser litt for lite hver dag...), så totalt ble middagen på rundt 800 kcal som er helt ok (anbefalt 660).

 

Ellers har jeg både gått tur (HURRA - har ikke merket noe til gnagsåret), syklet og svømt)

 

Jeg klarte å la være å spise popcorn selvom resten av familien hadde det!!!! JEG skal spare slike ting til i morgen, lørdag.

 

SÅ planen for imorgen er:

 

1. frokost: havregrøt

2. gå tur til byen

3. være bevisst dersom vi går på kafê i byen

4. grøt på lettmelk til middag

5. sykle på ettermiddagen

6. pitapizza til kveldsmat

 

I morgen er det LOV å spise snop og kake!!

 

En annen ting: har fått pulsklokke idag, men får den ikke til å telle kaloerier utenom når jeg GÅR/løper (altså gir kalorimengde kun når jeg går/jogger og ikke når jeg f.eks sykler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røstipoteter tror jeg aldri jeg har prøvd. Har tenkt på det, men så blir det liksom ikke noe av. Lager du dem selv eller kjøper dem ferdig?

 

Klart du skal være stolt av deg selv! Vi er alt for lite flinke til det vi jenter.

 

GO GIRLS!!!!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røstipoteter tror jeg aldri jeg har prøvd. Har tenkt på det' date=' men så blir det liksom ikke noe av. Lager du dem selv eller kjøper dem ferdig?

 

Klart du skal være stolt av deg selv! Vi er alt for lite flinke til det vi jenter.

 

GO GIRLS!!!!!!:P[/quote']

Har lagd selv også, men stort sett kjøper jeg Hoffs Røsti poteter - synes ikke andre er gode - legger de enten i ovnen til de er sprø, eller steker på panne (mer kalorier, men av og til trengs det...). Sammen med kyllingvinger og litt grønt er det TOPP middag/kveldskos! 160 kcal pr 100 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - klarte dagen idag også helt fint. Lørdager er det egentlig lov til hva som helst, men holdt meg faktisk under 2200 kcal, og er fornøyd med det - kun 300kcal over meny 3 anbefaliner. Jeg gikk til byen og skulle teste pulsklokka, men den fungerte ikke optimalt, så må prøve igjen imorgen. Lurer på om det var dårlig kontakt. Det virker også som denne pulsklokka egentlig kun er en avansert (og god) skrittteller , slik at pulsen egentlig ikke har så mye å si - dersom jeg ikke går , telles heller ikke kcal (som f.eks. når jeg sykler) - og det var jo et av poengene - fikk den som startpremie for IFORM magasinet, slik at den har heldigvis ikke kostet meg masse - så nå lurer jeg på om jeg skal være fornøyd med å ha fått en skrittteller, eller om jeg skal gå til innkjøp av en pulsklokke - som var det jeg ønsket meg....

 

Var på kafè med familien idag, og spiste kun noen teskjeer sjokoladekake - er veldig fornøyd med det - fristet faktisk absolutt ikke med mer. ! Etterpå syklet jeg litt på sykkelen - sykler på det nest tyngste motstanden på sykkelen, og holder tempo over der jeg startet for 1 mnd siden, så det er bra - idag syklet jeg slik at jeg absolutt kjente det i lårmuskulaturen - tidligere har det kun vært pusten som har begrenset det...

 

Jeg lagde ikke pitapizza, men vanlig pizza - en liten til hver - min var innbakt, uten vanlig fyll; stekte løk, sopp og skinkebiter sammen og la ost oppå og hadde et logg oppå der - det synes jeg er veldig godt. Jeg var bevisst på hvor mye margarin jeg brukte ved steking og hvor mye deig jeg tok og dermed ble det ikke så forferdelig mye kalorier, og utrolig godt! Kunne sikkert spist mye, mye sunnere, men det var lørdag og det akter jeg å holde på! Viktig for meg å ha en dag i uken der det er lov å gjøre hva jeg vil - dog merker jeg at jeg har fått inn prinsipper som gjør at jeg tar det inn i lørdagene også, og dermed blir kaloriene også da en god del begrenset - og det er supert!

 

For i morgen er planen:

 

Frokost: rundtstykke ,egg, røkt ørret

 

SYKLE på formiddagen

 

Middag: lammelår og fløtegratinerte poteter

 

SVØMME minst 15 min brystsvømming på ettermiddagen - får nok ikke gått noen tur siden mannen min er borte helt til middag, og etter middag skal vi i bassenget, og jeg vet at etter kl 19 er det ikke motivasjon for å gå noen tur!

 

Kveldsmat: havregrøt

 

Tja - det er vel en ok plan for en søndag?? Blir kun 3 måltider, men jeg antar at dersom jeg står opp tidlig blir det en lett frokost og et mellommåltid en eller annen gang, hvis ikke er det ingen krise - middagen innebærer MANGE kalorier - kjøttet er lite kalorier, men potetene.... Det er dog sjeldent at vi spiser middag alle sammen sammen, slik at jeg prioriterer en god og deilig middag selvom det innebærer masse kalorier. Holder planen er jeg uansett godt innenfor dagens anbefalinger for antall kalorier, så da går det bra.

 

Vel - det var dagens rapport og planer for imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en flott plan for en søndag Besc!! Hvis jeg kan få si det tror jeg likevel jeg ville ha pressa inn et par mellommåltider der, særlig med så mye aktivitet. Min erfaring er nå at det er viktig å spise ofte og lite, helst ca hver 3. time, for å holde forbrenninga i gang og blodsukkeret stabilt, og ikke bli fysen på div salt eller søtt utover kvelden.

 

Kos deg sammen med familien med god samvittighet,

og ha en aktiv og fin søndg!!:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for idag gikk greit. Lagde sjokoladekake som vi spiste da vi hadde besøk - ble 2-3 små sykker - helt greit synes jeg. Til middag hadde vi lammekjøtt og fløtegratinert potet - ikke akkurat slankemiddag, men veldig godt, og antall kalorier totalt i dag kom opp i litt over 1900 - og det er jo akkurat på meny 3. Spiste litt grønnsaker som småmåltider imellom - som mellommåltider - og ja - tror nok det er lurt med mellommåltider som du sier Kess!

 

I bassenget svømte jeg 30 minutter istedet for 15 som planlagt!! Likevel klarte jeg i tillegg å motivere meg til å sykle i kveld, og dermed kom jeg totalt opp i 3,5 trimpoeng!!

 

Plan for i morgen:

 

FRI fra jobb!!!

 

1. frokost: havregrøt

2. følge sønnen min på skolen

3. gå en lang tur - er iskaldt ute, så det blir ikke noe tempo, og må avgjøre hvor langt i forhold til hvor kaldt det er i ansiktet - er meldt -15grader, og vind...

4. lunsj: rundstykke, egg og røkt laks/ørret

5. sykle en runde eller to i løpet av dagen??

6. middag: ønske fra min datter om lammeskav og potetmos - det skal nok la seg gjøre, men er litt usunt pga mye rømme - må tenke på om jeg kan redusere rømmemengden uten å forringe smaken!

 

TJA - dette er vel en plan som kan overholdes....?

 

Er spent på å høre fra dere som har veiedag i morgen om hvordan det går!! STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må passe meg nå - for ikke å drive å hoppe over måltider - ser at det lett kan gli ut. Spiste ikke havregrøt til frokost som planlagt - spiste rett og slett ingen ting.

 

MEN nå er klokka snart 10 og jeg har allerede vært og gått en tur på over 7 km! Brukte ca 1,5 timer på det, og håvet inn 3 trimpoeng!!! En god start på dagen må da det kalles!

 

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal lage meg litt eggerøre, ELLER om jeg skal gidde å gå på butikken å kjøpe laks/ørret til rundstykket! - tror det blir begge deler - FØRST spiser jeg rundtstykke med eggerøre, og SÅ går jeg på butikken.

 

Er bare så veldig glad for den turen gitt! Nå har jeg altså utvidet løypa mi med et par km, og håper at jeg klarer å gå den turen oftere - ikke bare sånn i ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

En virkelig god start på dagen når en får trimmet sånn! Viktig at du spiser nå da :) Jeg blir iallefall "sukkerhungri" om blodsukkeret blir for lavt hvis jeg hopper over måltider... Da klarer jeg å gjøre mye "galt". Kos deg med måltidet og lykke til med ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag gikk over all forventning - kjenner meg sliten i bena - etter den gåturen + sykling nå i ettermiddag - la inn 5 min på tyngste motstand, og det kjennes i lårene - DEILIG!

 

Pulsklokka jeg har fått fra IFORM virker ikke for annet enn registering - ikke som kcal teller - og dermed ikke på sykkel - er egentlig kun en avansert skritt-teller - hadde den på idag og endte på 13000 skritt ca. Jeg har bestilt pulsklokka fra Grete Roede butikken - vet at jeg nå trenger en ekstra motivasjon, og KANSKJE er pulsklokke tingen - tenker da særlig på sykling og også når jeg skal prøve å få opp tempoet på gåingen i løpet av våren. Håper det fungerer som en motivator videre - er fortsatt MEGET motivert, men vet at det er viktig å holde motivasjonen oppe - ikke la den dale...

 

Matmessig: litt få måltider idag, men spist endel grønt/litt frukt innimoellom, slik at det er ok - men må absolutt passe meg nå for ikke å komme i en feil rytme.

 

Plan for imorgen - litt vanskelig å si hva jeg skal gjøre - skal på kurs hele dagen - med hotell-lunsj og slikt...

 

1. spise frokost - havregrøt

2. gå til byen (ca 20-25 min)

3. kurs - hvilken holdning skal jeg ha til den lunsjen da.... - aner ikke om det er varm eller kald lunsj, ferdig tallerken eller hva...

4. gå hjem - mannen min er hjemme i morgen, så kan faktisk si at jeg kommer seint å ta en ekstra runde, slik at han må ordne middag til ungene - dermed kan jeg ordne noe lett til meg selv når jeg kommer hjem alt etter hva jeg har spist til lunsj...

5. sykle på ettermiddagen....

 

TJA - dette må da fungere.

 

Holder nå på - sånn trimmessig - å øke tempoet på gåingen - blir lite økning før våren og lettere klær og sånt, men LITT økning blir det, og så også økning i motstand på syklinga + tempoet.

 

Torsdag er det veiedag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg veid meg..

 

vekt 104,8 ned 1 kg..(totalt 6, kg 6 uker)

denne uka står midjen på det samme..

Gjennomførte nok en 4 dagers spinning uke forrige uke,og er godt igang denne uka..Var på 1 times spinning ikveld,bra start på uka..

Ellers har jeg kosa meg i helga,og det var godt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg veid meg..

 

vekt 104' date='8 ned 1 kg..(totalt 6,2 kg 6 uker)

denne uka står midjen på det samme..

Gjennomførte nok en 4 dagers spinning uke forrige uke,og er godt igang denne uka..Var på 1 times spinning ikveld,bra start på uka..

Ellers har jeg kosa meg i helga,og det var godt;-)[/quote']

Over 1 kg i uka! Super flink er du!! Er veldig imponert over den spinninga di!! Skulle ønske jeg torte å gå på treningssenter her - men er liksom ikke så veldig mange av dem, og føler jeg må være i bedre form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det, som jeg visste, lunsj på kurs/hotell. Det var varm/kald buffet. Det var egentlig helt greit. Spiste selvsagt mer enn jeg normalt ville ha gjort, men litt kylling, ris, salat og litt potetsalat samt et rundstykke er nå ikke så allers verst synes jeg. Spiste litt dessert også, men alt i alt MYE mindre enn jeg tidligere har gjort på slike lunsjer - har rett og slett mindre lyst på mat/klarer mer! Det er jo flott!

 

GIKK til/fra byen slik at jeg fikk 2 trimpoeng der, og i kveld har jeg syklet endel, slik at totalt har jeg over 4 trimpoeng idag - og over 20 totalt for denne uka (tors-tors).! DET er jeg fornøyd med.

 

Denne slankeuka har jeg ligget mye mer opp mot meny 3 i antall kalorier enn tidligere - dette har vært litt tilfeldig , men er også anbefalingen fra GR-dama, så jeg håper hun blir fornøyd med det. JEG er redd for at jeg da har fått en manglende vektnedgang.

 

Imorgen skal jeg også klare å GÅ til /fra jobb tror jeg - håper iallefall det!... Kunseten i morgen blir å få i meg frokost før jobb, - på kvelden skal jeg klare å få syklet litt.

 

Og torsdag er det veie/måle-dag..... Er veldig, veldig spennt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 1 kg i uka! Super flink er du!! Er veldig imponert over den spinninga di!! Skulle ønske jeg torte å gå på treningssenter her - men er liksom ikke så veldig mange av dem' date=' og føler jeg må være i bedre form...[/quote']

Den spinninga er gullverdt for meg,både for vektreduksjon og gir meg energi og guts til å holde koken..Mye styr nå med veslemor og epilepsien,men føler treninge holder meg på beina..Apropo være i bedre form,du stiller selv motstanden på sykkelen..og du merker fort at formen bare blir bedre og bedre..en hærlig følelse;-)Her hvor jeg spinner,er vi alt fra topptrente til de som aldri har sitti på en spinningsykkel før..men blir liksom en gjeng alikevel,alle er liksom behjelpelig å hjelpe nye med innstilling av sete og styre..ingen blir holdt utenfor,selv om en ikke er topptrent..På treningssenteret her,har de mulighet til å komme å prøve seg på spinningsykkelen med en av de ansatte på senteret utenom åningstid,siden mange syntes det er skummelt å starte på et treningssenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag på mandag, men har ikke vært inne på denne sida på noen dager. Da unga blir sjuke tar dem all min tid :-)

 

Ble litt skuffet på mandag da. Følte meg litt eplekjekk før veiing, og tenkte at dette...gikk vel den rette veien. Hadde faktisk nesten 30 trimpoeng denne uka og vært veldig flink med maten. Så det bare MÅTTE gå bra...

 

Mandag morgen fikk jeg mensen, for første gang på 3 måneder ....var på sjukehuset og fikk svar på noen prøver jeg tok for lenge siden- jeg har da for lavt stoffskifte. Dette siste medfører jo til at man har llitt verre for å kjempe seg ned i vekt igjen..

 

Så humøret var ikke helt på topp da jeg ikk på vekta. - 300 gram på ei uke!

æsj- for en nedtur!!

 

MEN; - 5,6 kg på 4 uker/- 33 cm på kroppen ( hvoravv - 4 hals, -3 arm, - -9 bryst, - -9 mage, - 8 lår).

 

Så er det bare å vente på bedre dager, mer guts og medisin !

Jeg gir meg jo ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillamor: 300 gram ER 300 gram - og det er topp! Det er jo tross alt ikke OPPOVVER! Dessuten må du huske at MUSKLER veier mer enn fett, slik at 30 trimpoeng må nok bety noe for utviklingen av musklene tenker jeg! Du har gått inn masse cm!!! Prøv å ta målbåndet ut de opprinnelige cm når du måler - får nok litt sjokk da! Da ser man hvor mye man har gått ned!!

Gratulerer med fabelaktiv innsats, og lykke til denne uka!

 

Jeg gikk hjem fra jobb, og kom hjem til en datter som måtte til legen og hadde UVI med +3 på blod, +3 på protein og +2 på leukocytter - huff og huff - så nå er det start med antibiotika - forrige gang var i november - bare noen måneder siden altså! Om en halv time kommer sønnen min hjem, men han skal ut med støttekontakten på kino, så det blir en rolig ettermiddag.

 

Nå skal jeg lage meg middag - ikke tid til lunsj idag, slik at jeg er skikkelig sulten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...