Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen Anniken, så hyggelig med flere ! :-)

 

Jeg skal prøve å sette meg inn i matregistrering. Jeg er også flink til å spise en del på kvelden. Dvs jeg prøver å kutte kalorier i måltidene på dagen og så oppdager jeg utpå ettermiddagen/kvelden at jeg er langt under det jeg skal.. er jo ikke så bra å spise masse før man skal gå til ro, så skal prøve å bli flinkere til å fordele det mer jevnt utover dagen. Planlegge ! :-)

 

Leste litt på et innlegg fra nettmøtet nå. Lurer på om kroppen min har vendt seg til 1800 kalorier siden jeg stort sett har spist det hele året... Jeg prøvde å øke for å se om det fikk i gang bedre forbrenning, men syntes jeg bare la på meg av det. Så nå sitter jeg og funderer på om jeg skal gå ned litt i kalorier eller litt opp. Vil gjerne kvitte meg med 3-4 kg før våren/sommeren... Hva tror dere ?

 

I dag skal jeg svømme, gleder meg !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også fått tildelt 1600 kalorier Snart30. Lurer på hvordan de har kommet frem til det ?

Registrering av mat virket litt tungvinn.. men kan legge inn trim ihvertfall.

Ut i fra boka fra grunnkurset har jeg daglig energiforbrenning på litt over 2000 kalorier. Jeg har ca 2-3 trimpoeng hver dag. Hvis jeg har 2 trimpoeng vil jo det si 2400 i energiforbruk og da skal det i teorien skje noe når jeg spiser 1800 kalorier og er 600 kalorier i underskudd. Men det er TEORIEN da ... hehe. Kommer nok flere frustrerte sukk fra denne kanten når kroppen min ikke fungerer slik teorien sier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Skjønner ikke bakgrunnen for 1600 kalorier i løpet av dagen, var medlem av Vektklubb.no for ett år siden (hadde en periode der jeg fikk meg personlig trener og fikk opp gleden ved å trene da) og da fikk jeg beskjed om 1300 per dag. Kan jo være at 1600 inkluderer evt kalorier man forbrenner ved trening?

Bare sånn for de av oss som ikke er så inn i reglene her enda, er det sånn at L står for litt mat (Som i halvveis ok?)? Hvilke andre forkortelser eksisterer?

 

I dag har jeg vandret rundt i byen og prøvd å ikke stupe på isen....ikke akkurat kaloriforbrennende men skal trene imorgen :)

 

Ha en fortreffelig helg!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Lurer på om de kcal kanskje kan endre seg når siden "lærer" hvor mye en trener? Idag trente jeg intervaller på tredemølle og har gått halvannen med voffsen, så det blir jo noen kalorier.

 

Som dere ser jeg at det kan bli mye mat på kveldene, men det er verst i helgen. Sover til jeg våkner, og nå har jeg igrunnen nylig spist lunsj, og har "nådd" 650 kcal...

Skal spise middag hos en venninne, så da går jeg iallefall 20 minutter på hjemveien etterpå, så det går vel bra.

 

Anniken, når jeg holder pila over de ulike ikonene kommer det opp at N er "nei-mat", L "litt-mat" og J "ja-mat. Ypperlig fargekodet i hhv rødt, oransje og grønt :)

 

Jeg synes også at registreringen er litt klønete Tussa, men prøver å gjøre det så jeg kommer på sporet igjen. Merker at bare de siste dagene (etter å ha våget meg inn hit igjen) har jeg blitt flinkere til å trene og tenke om jeg virkelig har lyst på det jeg tenker å spise. Så veldig fornøyd der :)

 

Ha en fin og sunn lørdagskveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor var spenningen da jeg gikk på vekta i dag, hadde ikke følelsen (bokstavelig talt) på at det hadde skjedd det store hverken den ene eller andre veien.

Vekta viste 74,8 kg og minus 300 gram fra sist uke :P Jeg er tilfreds med det, fin start ! Fortsetter på samme kalorimengde og mål om minst 2 trimpoeng hver dag. Nå begynner kulda å slippe også, så jeg gleder meg til flere skiturer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Jeg har da veiedag på torsdag....gruer meg! har begynt ny jobb denne uka, blir bare surr med mat og trening. Jaja, vi får krysse fingrene :D Bra med nedgang på 300 gram...satser på stabilitet denne uken jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Anniken ! Krysser fingrene. Viktig å ha en plan på sikt og lage et opplegg man kan leve med. Ikke alltid man kan "følge boka" med mat og trening.

Jeg har vært ute og spist i dag. Ikke lett å planlegge kalorier da.. men prøvde å velge sunt, spiste ikke opp alt, drakk vann til og tok ikke dessert.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :D

 

Imorges viste vekta 83,9. Jaja, skulle vært litt lavere, men trente idag, og prøver å spise sunt og ofte og bevisst. Skal rydde og vaske i heimen ikveld, forbrenner vel mer kalorier enn å sitte foran tv'en iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej på er!

Himla kul att se att det är fler som är "tränings-idoitoer" som mig och tungviktare!

Jag är 30 år, pr idag 86,4 kg och 169 cm hög. Jag har gått på Grete Roede tidigare för flera flera år sen och lyckades den gång. Jag har två barn var av minste mann är 8 mnd! Innan jag blev gravid med honom hade jag igen nått min idealvikt, men den gång genom GI-metoden 74 kg är min idealvikt! Muskler väger mer än fett ;0)

Men ser att Grete Roede är otroligt mycket "enklare" i vardagen och bröd är ju bara ofattligt gott!

Jag är vad många kallar en träningsnarkoman... hehe... pr idag är det längdskidor, spinning, jogging, styrketräning som gäller. Varierar mig så gott det går. Tränar helst 5ggr i veckan 1,5-2 timmar varje gång med kombination av kondis och styrka.

EFter min andra graviditet står jag nu bom fast stilla och har eg gjort det sen min son kom till världen. Jag anar jag äter för lite... så nu har jag startat idag på meny 4 2200 kcal de dagarna jag tränar och ska redusera lite de dagarna jag inte tränar. Jag vill påstå att jag har ett väldigt hälsosamt kosthold, men kan till tider vara svag för choklad såklart. Men tror det sitter mest i psyket det där... denna gången blir det bara frimerker som det heter varje lördag!

Kul att vi kan vara fler som peppar varandra. Ser att du Tussa3 som startat tråden har lyckats väldigt bra året som har gått!!

Då kör vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

BLÆH!

Veiedag i dag og ingenting har skjedd...85 kg! Seriøst irritert, har trent 4 ganger, spiser sunt og hver 3 time (iallefall nesten). Mulig løsning:

- muskelmasse bygd (hadde en ryggskade før jul så fikk ikke lov å trene på en mnd, muskelmasse svant hen, nå bygges opp igjen...?)

 

Jaja, ny uke ny giv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Till Anniken81

Det är otroligt irriterande att stå bomfast stilla! Har inte gått långt in i tråden här... men hur många kcal ligger du på?

Nu ska det sägas att jag ammar fortfarande en gång pr dag därför 2200 kcal ev 2000 de dagarna jag inte tränar.

Varannan timme fick jag också besked om att äta! Så nu är dte ju faktiskt dags för kvälls.... 600 kcal kvar idag också... hur ska detta gå!?

Vi satsar på nytt mot nästa torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp !

Velkommen Mac79 ! Alltid hyggelig med flere og motiverende å lese innleggene dine. Jeg begynte på GR for nøyaktig ett år siden og merker at jeg har "glemt" alle de kiloene jeg har mistet i iveren etter å miste noen til. Men jeg er absolutt mye mer fornøyd med den kroppen jeg har nå :-)

 

Man må prøve seg fram litt. Jeg begynte på 1900 kalorier, mente det var riktig mtp energiforbruk hver dag og mye trim. Men i begynnelsen gikk det tregt, nesten ingen gram ned eller maks 200-300. Hvis du har lest innleggene mine fra den tiden var jeg ganske frustrert - mange av de jeg gikk på kurs med trente nesten ingenting og gikk allikevel ned masse. Det var først da jeg gikk ned til 1700 kalorier daglig at det begynte å løsne. Jeg er veldig glad i å trene og trener stort sett hver dag. Jeg vet at jeg hadde gått ned fortere hvis jeg hadde spist ned mot 1600 kalorier nå, men da begynner jeg å bevege meg ned mot 800-1000 kalorier i underskudd og jeg personlig mener at det ikke er sunt i lengden. Men jeg tror hver enkelt må prøve seg frem for å finne hva som passer ens egen kropp. Og mange går ned i vekt trinnvis - dvs står stille en stund for så å gå ned.

 

Mac70 - ser at du sliter med noe av det samme som jeg gjorde i begynnelsen. Plutselig var det kveld og jeg hadde masse kalorier igjen å spise. Det er viktig å planlegge dagen slik at man fordeler kaloriene ganske jevnt. Er totalinntaket som teller (og som du sier, ikke bra å spise for lite, da senkes forbrenningen), men forbrenningen har godt av lite og ofte + at på kvelden trenger man ikke så masse energi som tidlig på dagen.

Husk å drikke masse vann, det hjelper forbrenningen.

 

Jeg har svømt i dag og spist ca 1500 kalorier hittil. Blir litt til kveldsmat også.

God helg alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spännande och se om det blir några resultater till nästa torsdag...

Men fy, var på cirkelträning i torsdags, länge sedan sist. Trodde jag var bra tränad, både kondition och styrkemässigt, men herregud vilken träningsvärk jag har! Rörelserna i sig var ju heller inte helt okända, men det var ju väldigt intensivt och kul! Detta blir det mer av för att få ännu mer variation.

Tog en joggingtur igår för ett hopp om att lossna lite... men tror inte det hjälpte... får testa med en skidtur idag istället. Äntligen bara 8 minus ute! Har varit runt 30 här länge nu! Men har varit på fjället för det... mildare där uppe.

 

Maten går fint, ovant att räkna kalorier igen men det går väl. Vill inte bli så besatt som jag var sist!

GR sägs det ju att man ska äta 3 frukter om dagen... det gör väl inget om man äter mer??? Bättre att ta en frukt eller två extra än att fylla på med annat väl? Eller är det dumt med tanke på fruktosen?

 

Nej dags för mellanmål.

 

God helg allihopa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Tror dere er hakket over meg på treningsnivå ja :) Jeg kjører 4 økter i uka og sammen med full jobb holder det imassevis. Imponert over dere som kjører barn i tillegg!

 

Jeg skal ligge på 1600 k i døgnet, noe som egentlig ikke er noe problem. Tror bare jeg må jobbe mer med å fordele ut over dagen. Blir så sulten på kvelden for da har jeg trent. Spiser jo sunt men må jobbe med fordelingen. Jaja, vi får se hva som skjer denne uka. Uka etter blir litt vanskelig for da skal jeg på jobb i Sør Afrika...med veldig lite muligheter for å trene.

 

Dere får ha en strålende kveld damer, jeg skal på Sult på Grunerløkka med venner :)

 

A..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen MAC79 :)

 

Jeg fikk trent på fredag og idag, og gikk 1 time tilsammen igår. Merker at vinteren sliter på, synes alltid det er lettere når det er lyst og bart... Tok meg i nakken idag og gikk lang tur og lekte i snøen med hunden midt på dagen, hjelper med dagslys!!

 

Kaloritelling ja... Jeg er ikke så flink for tiden, irriterer meg at matdagboka "anbefaler" 1600 kcal fortsatt, nå har jeg lagt inn trening lenge.

Forsøker å spise litt ekstra kcal tidlig på dagen, er så dumt å ha 5-600 kcal igjen på kvelden; blir liksom feil uansett: enten for få kcal eller å legge seg stappmett.

 

Lagde minestronesuppe til middag idag, nam nam! Masse deilige grønnsaker og byggryn, og litt fullkornspasta. Varma godt i vinterkulden.

Har som mål å trene på treningssenter 3 dager til uka, krysser fingrene!

 

PS: Anniken: du har min fulle medfølelse. Usannsynlig irriterende og demotiverende å stå stille når man har fulgt oppskriften til punkt og prikke. Hang in there, dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Da dytter jeg også, trente i går jeg også. Har allerede pakket bagen og satser på hardkjør imorgen etter jobb :)

 

Setter pris på litt tips om ting jeg kan gjøre på et hotellrom i Johannesburg...gruer meg litt det..vel gleder meg max til Sør Afrika men gruer meg til å ikke ha treningssenter....kan jo ikke jogge der heller da man blir slått ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Glad jeg skrev jeg skulle trene, da måtte jeg jo gjennomføre det :D

 

Tja, hotellrom i Johannesburg, har hotellet basseng kanskje? Ellers kan man jo gjøre grei styrketrening på hotellrommet...

 

God tur!

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, 74, 9 kg, dvs opp 100 gram siden forrige uke, så nærmest stått stille. Ikke blitt så mye trening den uken som har vært, mer bevegelse er kommende ukes mål !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgh, 84,0 kg idag :D

Har trent, spist sunt og altså gått opp 100g. Ikke for det, har gått ned i midjemål fra 92 til 78 cm fra jeg starta på dette her, så det er jo bra, men til tider tenker jeg at jeg gjerne skulle trene som bare det hvis jeg bare kunne gå ned alle kiloene med det samme, og "bare" trene for å ikke gå opp i vekt. Men sånn er det jo ikke.

 

Jaja, tar treningsfri idag jeg, eller kanskje litt styrketrening hjemme ikveld.

 

Ha en fin torsdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei,

 

Veiedag: 83 kg i dag tidlig, men usikker på om det kan stemme! I så fall er jeg superhappy, ned en kg på en uke! HURRA!

Er veldig bekymret for neste uke da jeg skal reise med en kollega som er veldig glad i god mat og vin...noe det er plenty av i Sør Afrika (jeg har bodd der så vet det), og får sånn feriefølelse der...jaja skal prøve å være superfokusert!

 

Nå lager jeg pizza og slapper av på sofaen, blir trening imorgen :D

 

Ha en fortreffelig helg folkens!

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken - gratulerer med nedgang ! Husk at når man skal på tur er det lov å kose seg litt. Så kan man heller være strukturert i hverdagen :-)

Tror det er viktig å få inn gode vaner, så vil man se resultater over tid.. Håper jeg.

Jeg har svømt i 45 minutter i dag, det var skikkelig deilig. Håper på kuldegrader og skitur i morgen. God helg jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur på byen i går og på ingen måte en sunn kveld. Men hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle kose meg og skeie ut, så ingen dårlig samvittighet i dag.

Sov lenge, så ikke spist mine 1700 kalorier i dag, men ikke så langt unna. Hadde en times lang skitur, det var kjempeherlig !!!

Ha en fin uke ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...