Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snart30

Hei hei!

Jeg har slurva litt med kaloriene, har hatt besøk av søs og svigerbror som har hjulpet meg å male - og da blir det vin om kvelden og god mat. Men maling er god trim fant jeg akkurat ut da jeg la det inn her, og jeg sykler til jobb.

Tar sin tid, men leiligheten blir fin og jeg sprek, om ikke tynn så fryktelig fort;)

Lykke til dere andre også i sommervarmen og sola :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som du begynner å bli ferdig i leiligheten snart, så fint. Det tenker jeg blir godt ! Synes du er flink som sykler til jobb og du vet jo hva du må endre på for at vekten skal gå nedover. Uansett er det lurt å ta det over lengre tid. Kos deg i sommervarmen !

 

Siste nytt fra meg: var på vekta i dag og den står fortsatt stille på 73,3 kg. Vet ikke om det er fordi jeg har spist for lite eller om kroppen har stoppet opp litt for å venne seg til ny vekt. Uansett føler jeg meg fornøyd med de kiloene jeg har mistet. Vil ned til 70 kg, og ant 68 kg på sikt, men akkurat nå stresser jeg ikke med det. Forsøker å holde på de gode spisevanene, drikke mass vann (spesielt nå i varmen) og morsjonerer hver dag. Og nyter sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Joda, begynner å komme iorden. Skulle gjerne fokusert litt mer på mat og trening, merker at det lett sklir ut, men selv om jeg tenkte jeg hadde spist veldig mye idag var det faktisk bare 1800 kcal når jeg talte over nå... Må komme igang med litt mageøvelser og push-ups også, det er så lett så lett når man bare har vanen.

 

73,3 kg er jo knall, da hadde jeg vært superfornøyd (selv om jeg ikke kan forvente det med min halve innsats). Tenk tilbake på ditt "gamle" jeg - det er kjempeforskjell!!!

 

Kos deg med vann og sykling i sommersola - det er lov å bare holde vekta i sommer og ha ny giv med mye mye bedre utgangspunkt til høsten.

Men håper du holder deg litt her inne, bra å ha noen å oppdatere til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv tilbakemelding :-) Ja, er veldig fornøyd med den forandringen som har vært. Har i det siste fått mange tilbakemeldinger fra kollegaer, "så tynn du er blitt". Klart det er morro :-)

Jeg blir her på forumet og vil legge inn meldinger fremover også. Fint for motivasjonen å ha noen å spille på lag med :-) Hyggelig er det også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jippi, 22 trimpoeng forrige uke, og ned 500 gram fra torsdag til mandag. Får se om det varer, men idag har jeg sykla til jobb (1 time) og gått/løpt tur med hunden (1 time). Deilig å kjenne seg sterk i kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Kjempeflott Snart30, herlig å høre :-) Stå på videre. Du er kjempeflink !!

 

Jeg har vært på vekta i dag, den viste 71, 7 kg. Har merket på kroppen at den har løsrevet seg fra det "trinnet" den har stått på lenge. Ned 1, 6 kg fra sist jeg veide meg og jeg er kjempefornøyd. Må snart øke litt i kalorier, slik at jeg kan "gå rolig inn for landing" og stabilisere meg på rundt 70 kg. Rart å være så nære målet som jeg har jobbet for siden januar. . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

Var på vekta på onsdag, den viste det samme som sist uke. Trodde jeg hadde gått ned, men det går visst litt i rykk og napp. Fortsetter som jeg har gjort hele tiden, så får vi ses hva vekten sier til uken igjen. Er fornøyd med det jeg har oppnådd og da er ikke en uke uten nedgang noe som stresser meg. Nyt juli og varmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Huff-puff, nå går det trått her! Klarer ikke være konsekvent i sunne valg, og selv om jeg prøver å sykle til jobb er det ikke alltid det går - og nå merker jeg at jeg har kommet inn i en litt negativ spiral.

Litt sånn at om jeg ikke sykler HVER dag er det ikke bra nok, og så videre. Jeg vet jo innerst inne at det som trengs er å holde ut og være konsekvent, og at jeg gjerne kan veie 80 kilo og være i toppform (selv om 80 kilo fortsatt er noen kilo ned!!), men ...

 

Jaja, måtte bare få det ut.

Imorgen er det nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme hilsner til deg Snart30. Man får hele tiden nye dager og nye muligheter. Ikke vær for streng med deg selv, sett deg heller små mål som du kan holde og sett deg flere små mål underveis. Pass på å ros deg selv for det du gjør bra, for jeg tenker du gjør mye riktig !! :-) Heier på deg !!

La meg få høre hvordan det går med deg. Er du motivert for å jobbe med vekten akkurat nå ? Og hva er ukemålene dine ?

 

Jeg var på vekten igjen i går og står fortsatt stille på 71,7. Helt greit det. Skal bli strengere med meg selv - jeg SKAL spise 1600 kalorier HVER dag. Har kuttet ut noen måltider siste ukene og sjelden kommet opp i 1600 kalorier. Har falt litt i tanken om "bedre å spise for lite enn for mye". Men det er jo helt feil å spise for lite, spesielt når jeg trener så og si hver dag. Så nå skal jeg ta meg sammen og jobbe med å få i meg nok mat.

 

Mål

- 1600 kalorier hver dag.

- Drikke masse vann - og litt mindre kaffe :-)

- Spise variert !

 

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei!

Takk for oppmuntring:)

 

Torsdag var jeg tilbake på 84 blank. Det er greit, under det har jeg ikke vært ennå.

Har som mål å sykle til jobb 3 dager i uka, og en times tur med hunden hver dag. Etter at jeg flytta bor jeg i gåavstand til byen, og en halvtime ekstra rask gange 3-4 ganger i uken hjelper jo på.

Problemet er ofte å spise nok... Idag var det sen frokost før jeg dro avgårde for å handle og ordne masse. Ble supersulten, ikke så rart når jeg hadde gått til byen, sykla tilbake og det var 5 timer siden frokost! Klarte å motstå fristelsen til ei pølse, og kjøpte en lettere go'morgen og spiste den før jeg kjørte hjem og lagde en meget sen lunch.

 

Har som mål å komme inn i rute med å registrere alt her inne, mellom 1600-2000 kcal tror jeg må være bra nok. Og minst 2 liter vann daglig.

Nå er det bare en uke igjen til ferie, jeg gleder meg! Er en fin tursløyfe her som er ca 10 km, målet er å jogge rundt der ila høsten, så nå får jeg trene!

 

Har et par bukser jeg skal prøve når jeg er 83 kg, så det er første mål nå!

 

Skal jo klare dette, må bare ta meg sammen hver dag, og som du sier ikke bli sint på meg selv når jeg ikke klarer å yte 120%

 

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Nå er det kvelden før veiing. Idag bikka jeg 2000 kcal, men bikka 5 trimpoeng også, så tror det går bra. Har over 10 trimpoeng så langt denne uka, og har drukket 2 liter vann daglig. Blir 1900-2000 kcal om dagen, men dersom jeg går ned imorgen tror jeg jeg skal fortsette med det, i og med at jeg har gått opp endel i treningsmengde.

Så da er det bare å krysse fingrene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp !

Fint med oppdateringer ! Krysser fingrene jeg også. Høres ut som du har kommet inn i gode rutiner igjen, det er kjempebra !!

 

Jeg har vært på vekta i dag. Trodde jeg kanskje hadde gått ned litt. Hadde faktisk gått opp 300 gram... hm.... Mister ikke motet av den grunn. Har trent lite og kommet litt ut av daglige rutiner pga nattjobbing. Fortsetter med god tro og målene for følgende uke er :

 

- 1600 kalorier delt på flere måltider.

- Spise variert

- Drikke masse vann og litt mindre kaffe

- Trene eller bevege meg hver dag.

- Nyte sommeren :-) (selv om sommerværet uteblir, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

oooops! Forsov meg i dag jeg gitt! Så da blir det veiing imorgen.

Men ja, går bra, er oppe i 13 trimpoeng denne uken, til tross for at jeg fikk spise litt smågodt på kino må jeg spise kveldsmat for å komme opp i nok kcal.

Var på styrke/magetime igår - det svei! Skal prøve å komme meg på flere sånne utover, er vanskelig å prioritere sentertrening når en har hund og jobber :)

 

Men om jeg har regna rett er du på ca 72 kg nå, om du gikk opp ved forrige veiing? Det er jo fortsatt knallbra? Er jo mulig du har nådd den berømte stabile vekta? Eller så løsner det igjen om en stund, det ser du jo :D

 

Nei, skal lage noen knekkebrød med ost. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

Styrke/mage-time høres bra ut. Skulle gjerne vært på et par sånne jeg også, hehe. Så flink du er som får til så mange trimpoeng ! Veldig bra :-)

 

Jeg har vært og svømt i dag, ble 1000 meter. Kjempedeilig ! Koste meg med badstu etterpå. Man blir skikkelig trøtt etter en slik økt, sliter med å holde øynene oppe nå etter middag, hehe.

Det stemmer at jeg er på 72 kg. Vil gjerne ned noen kg til, men er fornøyd med dit jeg har kommet og da blir jeg ikke så fortvila om vekten ikke alltid går den veien jeg vil. Synes jeg er flink med maten, er nøye med å ikke la det gå for mange timer mellom hver gang jeg spiser noe. Vannflaska er også alltid i nærheten. Har som sagt ikke vært så flink til å trimme siste ukene. Er i startfasen på en forkjølelse så kommer ikke til å trene så hardt i dagene fremover, men skal være flinkere til å bevege meg. Krysser fingrene for bedre vær (oppholdsvær hadde i det minste vært fint !).

 

Er spent på om du er fornøyd etter besøket på vekta i morgen. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nei, var på 85 kilo!! Men hadde gått ned 4 cm i magen og 2 på hvert lår, rare greier.

Nå er det ferie og jeg har besøk av far som lager god mat og har med vin, men var på fjellet idag og akter å ta igjen ekstra kalorier og ørlite forsømt trim når han drar. Skal gå ut av ferien på 83 tallet eller under altså!

 

God bedring, forkjølelse er kjipe greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orka ikke veie meg idag, har vært mye mat i det siste. Eller ikke så mye kanskje, men feil valg (feite oster, vin, kjøtt og for få måltider).

Idag har jeg vært flinkere, delte et kakestykke på kafé, men det syns jeg er greit. Jeg har ferie, og ved at jeg ikke kan kutte ut all kake o.l - da blir det enda mere attraktivt. Vanskelig det der, jeg vil ikke at mat skal være belønning (om det er noen som har gode tips til belønning når man har vært flink, så kom med dem), men det hører jo med i et ellers sosialt liv også?!!?

 

Uansett. Har malt vegger i 3 timer og gått lang tur, så det blir nok en slags balanse idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdateringer. Bra at du går ned i cm ihvertfall ! Ta tak i det som er positivt. Er nok desverre mye kalorier i kaker og fete oster. Det vet nok du også :-) Hvor mye kalorier har du lagt deg på nå ? Viktig å være sosial også. Jeg klarer å unngå kaker etc i sosiale sammenhenger, men jeg er så heldig at jeg ikke synes det er godt. Så er litt lettere å bare holde seg til kaffen da, hehe.

 

Jeg var på "sukkeravvenning" for et par år siden, kuttet ut det meste av søtsaker. Merket at det hjalp. Var vanskelig de første ukene, men etter det hadde jeg ikke så søtsug lenger.

 

Jeg var på vekta i går. Den viste 71,6 kg. Så nå har jeg gått ned 400 gram siste uken. Det er jeg veldig fornøyd med, spesielt siden jeg spiste både fet middag og dessert i helgen. Har begynt å trene hardt igjen, så antar at det vil synes på vekten.

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff helgen har vært katastrofeområde med 30årslag og bakfyll idag :)

 

Merker det er vanskeligere å velge riktig når jeg har familie på besøk eller er hjemme på besøk . Faller tilbake til gamle synder. Jeg vet jo utrolig godt hva jeg bør velge, og dersom det er usunne ting som blir servert kan man jo spise en liten porsjon av det, og mer av sunt tilbehør. Ost og kake er jo ikke bedre om man spiser mye av det :/

Så hvorfor klarer jeg ikke å få det fra hjernen min og inn som ryggmargsrefleks?

 

Imorgen skal jeg på tur med en venninne og har alle muligheter til å få en flott dag. Og jeg har ikke tenkt å gi opp, har satt opp nye mål (dvs nye "gullrøtter" - med ny leilighet er det jo mye en kan ønske seg. Første premie kommer ved 82,9 kg...) - forsiktige i starten, jeg må jo bare komme videre :D

 

Dette ble skikkelig negativt, men sånn er det noen ganger.

 

Flott at du går ned fortsatt - og takk for støtten!

 

ps: satser på 1600-1900 kcal nå i ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Jeg er litt større enn dere, men vil ta av 14 kg i første omgang, så da slenger jeg meg på her :)

 

Har syklet en time på trimsykkel i dag, svetten rant. Det viste 880 kcal da jeg registrerte det som trim på siden. Ikke dårlig?!

 

Skal begynne på internettkurs i slutten av august, og har har begynt litt på egen hånd med kaloriregnskap.

 

Har veiedag på mandager, så da blir det første gang i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg superslanker, hvordan gikk det med veiinga?

 

Fra å ha en drittdag igår har jeg tatt meg selv i nakken, 2 timers fjelltur i raskt tempo og ellers maling og snekring i 4 timer innendørs. 1450 kCal etter middag, mulig jeg må til med et par knekkebrød til kvelden, men er fornøyd.

Så da er det et godt utgangspunkt for en like bra dag imorgen (bortsett fra et stort gnagsår på venstre hæl!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Jeg hadde lagt på meg 2,2 kg, siden jeg begynte å bruke vektklubben for ca 2 uker siden. Nå viser vekta 105,2 kg (jeg er 172 cm høy).

 

Jeg har trent mye de siste to ukene, forrige uke kom jeg opp i 16 trimpoeng, så det kan være en sammenheng der.

 

Fjelltur høres herlig ut! Du er heldig som bor landlig til.

 

Jeg gikk i 55 minutter i dag, fordi jeg kom for sent til bussen. Kunne gjort noe annet, men jeg synes at det er godt å gå litt av og til. Da kan ting få synke, og jeg får reflektert over livet. Og tidligere 20 minutter på trimsykkelen. 3,3 trimpoeng så langt i dag, kanskje jeg river av en 30-40 minutter til på trimsykkelen, nå på slutten av dagen :).

 

Jeg har positivt selvbilde, har en robust og sunn kroppsbygning. Men jeg synes at det å bruke GR opplegget med trimpoeng og sunnt kosthold, gir meg inspirasjon, og har ført til en positiv dreining av livsstilen. Det dreier seg om å få kontroll med vekten også, i en periode var vekta på jevn vei oppover, og jeg er glad for at det er under kontroll nå. Jeg tror 88 kg ville være en ideell vekt for meg, jeg vil ærlig talt ikke bli for tynn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss SuperSlanker ! Alltid hyggelig med flere som kan støtte hverandre og noen å gi tilbakemelding til. :-)

Jeg er litt skapslanker (selv om flere og flere kommenterer vektnedgangen min nå, og da sier jeg som sant er), så det er fint å kunne logge seg på her og lufte frustrasjon og gleder !

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver Snart30. Hadde tilgang til gode kaker både lørdag og søndag. På lørdag hadde jeg på forhånd bestemt meg for at jeg kunne smake litt. Det ble litt mer en bare "litt", men klarte å begrense meg. Veldig fornøyd med det og glad for at jeg ikke hadde dårlig samvittighet. Har avtale med meg selv at jeg skal tillate meg selv å kose meg av og til, selv om jeg har mål om å gå ned et par kg til på sikt.

Men på søndag - da skulle jeg ikke røre kaker. . og så skulle jeg bare ha en liten smak av den som var så god dagen før . . og plutselig ble det veldig mye. Grrrr ! Frustrert over manglende egendisiplin.. Men men. I går var jeg flink og trente, blir litt trening i dag også. Veiedag i morgen. Blir spennende. Selskap på lørdag med god mat, vin + kakesmaking . . så vi får se !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorgen Tussa!

 

Og ja SuperSlanker, deilig med fjelltur. Er fine turområder her, og kjører man et lite stykke er det så mye fjell du kan ønske deg;)

 

Jeg har vært flink idag, 1760 kcal og 5 trimpoeng. Driver med siste innspurt av utpakking, snekrer og maler, så det blir litt innendørsaktivitet (i tillegg til at voffsen må ha tur!). Ikke hver dag det er sånn altså!

Syns det er vanskelig å være hjemme hele dagen, alle andre er jo på jobb, og nå har jeg kommet til de kjipe kassene, er "sulten" hele tiden jo...

Men jeg har bestemt meg for at nå skal kassene til pers, hyller og bilder skal opp på veggene, når jeg starter på jobb etter ferien skal alt ligge til rette for at jeg kan fokusere på trening og sunt kosthold. Så det så!!

 

ps: Tussa: skjønner godt frustrasjonen din, men heldigvis klarer ingen å være flink 110% av tiden. Da hadde vi jo ikke vært så stolte når vi klarer å være flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur med dagens vekt-oppdatering: jeg står stille igjen på 71, 6 kg (som sist uke). Jaja, tror ikke kroppen min er enig i at et par kg mindre enn det er det ideelle. Det sies at de siste kg sitter godt. Jeg fortsetter som jeg har gjort til nå. Trener en del om dagen, så nå øker jeg til ca. 1700 kalorier om dagen og ser hvordan kroppen reagerer på det.

 

Jeg leste siste nytt av Bedre Helse i går. Der står det mye om endring av tankemønster for å gå ned i vekt. Syntes det stod mye fornuftig der. Man må finne en livsstil en kan leve med, det skal ikke være en kur. Man må endre vanene sine og finne nye rutiner som en kan trives og leve med. Være bevist sine vaner og uvaner og bestemme seg for hvem av disse man vil ta en avskjed med.

 

Jeg merker at jeg selv er i "slanke"-modus, selv om jeg ikke føler at jeg forsaker noe. Jeg er ikke så glad i kaker, fet mat og godis, så egentlig har jeg det ganske lett. Men jeg er veldig bevisst på mengder og spiser nok litt for magert. Jobber med å få et mer avslappet forhold til mat og prøve å ikke tenke SÅ mye på det.

 

Ha en fin dag jenter ! Solen skinner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Her bøtter det ned, men jeg har gått til byen og handlet, fikk ca 40 minutters tur tilsammen.

Fant fram en bok fra glemselen, "nery's and india'a idiot proof diet".

Vet ikke om den finnes på norsk, men de skriver også mye om tanker i forhold til mat.

F.eks det å feire noe med en god middag. Eller at når en har kjærlighetssorg skal det være pizza og is rett fra boksen. Man blir vel ikke mer lykkelig av å spise, og ikke mindre lei seg av å fråtse heller!!

Og så min personlige tilbakevendende felle "nå har jeg allerede ødelagt dietten min, så om jeg spiser resten av sjokoladeplata/pizzaen/hva-som-helst gjør det ingen forskjell, jeg er feit likevel!"

 

Så ja, det er vanskelig, tror ikke jeg hadde vært overvektig om det ikke hadde vært mye følelser knyttet til mat også. Jeg har som dere kanskje skjønner av sjokoladeeksempelet over en "alt-eller-ingenting" mentalitet, men jobber med å tolerere 90%; trene og spise sunt mesteparten av tiden og spørre meg selv om jeg virkelig vil ha det usunne valget. Men noen ganger vil jeg faktisk ha det usunne valget, og da må det jo være greit (i begrensete mengder selvsagt, sjokolade er ikke mer godt når man blir kvalm).

 

Syns du er flink jeg Tussa, du har kommet langt på vei, nå skal det holdes ved like, og kanskje de siste kiloene slipper når du går litt opp i kcal?

 

Forresten er jeg i feriemodus, trodde det var torsdag og veiedag idag, så ukens vekt er altså 84,6 kg. Mulig jeg må snike meg på imorgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...