Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Da var januar godt i gang.

 

Noen planer framover;

 

- Sukkeravrusning etter julen, tenkte å begynne å telle gulldager igjen. Målet er 6 gulldager i uken. Kanskje jeg skal prøve å ha godteriavtale fram til påske igjen.

 

- Trimpoengtelling, begynner å prøve meg på 15 trimpoeng i uka igjen fra mandag av. Skal telle i 2. innlegget slik som jeg har gjort før.

 

- Registrere kalori-inntaket mitt, det har jeg ikke gjort på en liten stund nå. Det tror jeg at jeg skal prøve å få gjort, i alle fall annenhver dag omtrent, for å få litt oversikt.

 

- Jobbe med motivasjonen min. Jeg skal ta meg litt tid hver dag til å jobbe meg gjennom tankene mine rundt dette prosjektet, for å beholde motivasjonen.

 

Lykke til meg selv med siste innspurt! Jeg håper snart å nå siste delmål på 54,5 kg. Det hadde vært gøy å begynne å jobbe med det aller siste hovedmålet i stedet. Hihi..

 

-innen påske 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Gulldag!!!! :) Ikke noe sukker og 30 min fysisk aktivitet. Jippi!

 

Litt kjipt at min "Mat og trim" fortsatt ikke virker, men ser jo at de jobber som gærne med å få det i orden for oss alle, så da håper jeg det virker snart for meg og.

 

Skal i morgen lage meg en timeplan for neste uke, både med kalorier og trim tenkte jeg. Gleder meg!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeplanen for neste uke er ikke laget enda. Og det ble ikke gulldag i dag (lørdag), for jeg sprakk!!! Sjokolade-sprekken, selv om jeg har hatt 1 1/2 time fysisk aktivitet i dag!!!! Hmm..

 

Jeg legger ikke inn årene jeg altså, desember var en strååålende måned for meg fram til jul, så nå må jeg hente frem det igjen, og gjøre det på nytt. Det er fortstatt gooood tid til påske! :) Det er 11 uker til! Full skjerpings med andre ord!

 

-innen-påske-2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går...

 

Vel, jeg hadde altså gått opp 400 g til i løpet av nyttårshelgen! :D Veide 57,2 kg.

 

Og denne uken har jeg ikke gått noe ned, gått opp 500 g, MEN her har vi et par formildende omstendigheter;

- jeg fikk mensen for 2 dager siden

- jeg skjerpet meg ikke ordentlig på kostholdet etter jul før på søndag (innser at trøstespisingen i forrige uke ødela for mine første forsøk på å komme tilbake i god-modus)

- jeg har begynt å trene hard styrke igjen, og det er vel 4 - 5 uker siden sist. :D Jeg kjenner jeg er støl - og vanligvis legger jeg jo fort på meg 1 kg vann når musklene er støle ved første økt etter lang pause.

 

--> Konklusjon: jeg bør gå ned i vekt til neste uke!

 

Neste veiedag er ettårsdagen min i forhold til denne runden med slanking. Jeg er veldig fornøyd med å ha bevart fokus mer eller mindre gjennom ett helt år!

 

:P

 

-innen (påske?) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken jeg teller trimpoeng igjen på lenge. Jeg har laget et nytt "avsnitt" for 2010 i mitt #2 innlegg i denne tråden.

 

Uke 2: 10,9 trimpoeng, målsetningen var 10! :)

 

Jeg tar det litt rolig nå i starten. Målsetning for uken som kommer er også 10.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake på "stabil" vekt som jeg hadde i høst. Det er ekstremt kjedelig. Jeg gjør derfor det samme som jeg gjorde i høst; gir meg selv offentlig vektlogg pause. (Registrere for meg selv på "Resultater" på min side her på vektklubben.)

 

 

Dette skrev jeg den 9.11:

Jeg er lei av å rapportere resultater jeg ikke er fornøyd med. Vekta regnes som stabil mellom 56,9 - 58,2 for der har jeg vippet i EVIGHETER! Når jeg får noen uker på rad hvor det skjer noe skal jeg publisere alle de "skjulte dataene" også, for jeg lagrer dem jo, jeg bare gidder ikke legge dem ut enda. Hihi..

 

 

Jeg skal registrere trimpoeng, for det har jeg jo begynt med nå! :D

 

Vi får se, jeg håper ikke jeg blir værende på vektlogg-pause så lenge!

 

I morgen har jeg holdt på i ett år, og det betyr 10 kg ned på ett år. Jeg hadde håpet det skulle være mer, og at jeg skulle være en del nærmere målet, men det er jeg altså ikke nå lenger. Så da får jeg bare jobbe videre istedet.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg er også på stedet hvil, på samme vekt som i høst. Kjipt, men vi får ta med oss det positive. Du har gått ned imponerende 10 kg, og jeg 18. Vi har ikke gått noe opp siden i høst ( og det skal man ta med seg, for mange går opp rett etter et vekttap). Vi har lagt om ( store ) deler av livsstilen vår, og vi skal fortsette med den. Sammen skal vi jobbe oss mot målet.

 

Klem til deg!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Jeg er helt enig med deg i at vi skal se på det vi har oppnådd, og ikke det vi mener at vi kunne ha oppnådd i en eller annen parallell drømmeverden. Hehehe.. De kiloene som er borte merkes absolutt, og vi er jo blitt normalvektige!!

 

Jeg tar altså ny vektlogg pause, men jeg tar ikke pause, kanskje jeg greier å gjøre desember en gang til snart, uten at juleferien ødelegger. ;) Jeg var jo faktisk mye nærmere målet et øyeblikk der. Hihi..

 

Lykke til til oss begge! Vi kommer oss over på HV etter hvert, og da blir vi der LENGE!

 

Klem innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt noen gulldager siden sist, jeg har ikke helt holdt telling. Det er godt å se at jeg kan skjerpe inn når jeg virkelig vil. Jeg håper vekten løsner, og at det går nedover. Litt nysgjerrig på veiedag. :(

 

Uansett. Det er 8 uker til påske, og 17 uker til juni. Hmm.. Jeg er spent på hvordan jeg ligger an til påske, men med stilletilstand nå tør jeg ikke håpe at jeg er i mål til da. MEN jeg er forhåpentligvis i mål en GOD stund før juni. Håper jeg går hold vekten kurs da. ;)

 

Fin dag i dag! Jeg er i kamp-humør. Trening og sunn mat! Det gir bedre humør, og jeg kjenner at lengre dager med mer sol også gir en bedring. Snart vår.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte akkurat det samme som deg i dag- full av kampvilje!

Det er lysere ute, og våren nærmer seg. Det gir meg en ekstra puff.

 

Flott med gulldagene. Masse lykke til på veiedag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag gikk ikke så bra.. Hmm.. Kjedelig!!!!! :)

Jeg har skjerpet meg helt, jeg har full fokus på motivasjonstriksene mine, trim og mat! Da er det ikke så mye igjen å hente hos meg. Jeg får bare ta enda mer tid! Kroppen trives veldig godt i dette vektområdet.

 

Jeg er fortsatt i kamp modus, men synes vekta også kan være litt med da. :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg- vi er visst i samme båt. Jeg har heller ikke så mye mer å endre på nå, tror jeg. Kroppene våre trives visst ekstremt godt med denne vekta.....Jeg er også i kampmodus ( selv om det holder hardt av og til, som feks i dag ) og sammen skal vi klare dette. Og så må vi tviholde på alt det gode vi har klart til nå.

 

Stå på videre- kanskje det hjelper å øke trimpoengene, som du selv er inne på ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

 

Jeg jobber ganske mye med oppgavene som jeg begynte med før jul, du vet fra min lille mail-kontakt! :( Så det er veldig fint, fordi selv om vekten ikke går ned så føler jeg at jeg lærer nye ting hele tiden, og ser ting jeg må jobbe med - og det er like greit nå for da kanskje det blir lettere når jeg skal holde vekten.

 

Jeg må øke trimpoengene ja, selv om jeg ikke spiser fullt så mye når jeg trener lite så vet jeg jo at jeg går mer ned når jeg trener jevnt og trutt! :) Og kroppen blir stram og fin. Hehe..

 

Veiedag igjen imorra. Spent på om det løsner litt snart.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ!!!!

 

Nå trykket jeg på "Gå på kurs?" "Internettkurs" her inne, bare for å se hvordan ståa er med disse hold-vekten kursene (som jeg SKAL starte på før sommeren), men nå må jeg trykke "Jeg har gått på Grete Roede-kurs nylig" for å få lov til å gå "Hold vekten". Hva for noe tull? De reklamerer jo med at man kan gå det kurset for å lære seg sunne ting om å holde vekten uten at det står noe om et krav om å ha gått et annet kurs først hos dem. Dessuten har jeg jo gått et kurs for et par år siden. Hmm.. Greit nok, jeg har vel snart stått stille i vekt så lenge at jeg må bruke penger på et ned i vekten kurs, men enn så lenge så håper jeg fortsatt at jeg skal klare det på egenhånd. Er jo student, lommeboken er ikke SÅ tykk. Hihi..

 

Utenom det; trimpoeng er ukas tema. Jeg skal skaffe dem! :P

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg jobber masse med motivasjonsteknikker for tiden. Holder på flere 10 minutters økter hver dag med fokusering på ulike ting. Kjempedeilig å kjenne at det hjelper. Jeg tror dette er bra for meg.

 

Jeg har lagt opp til litt flere mellommåltider nå, yoghurt og frukt spredd litt mer ut over. I tillegg til et ekstra knekkebrødmåltid. Også skal jeg kun ha 1 porsjon til middag og ikke 1 1/2. Så får vi se om det hjelper litt. Jeg pleier å spise kanskje litt for mye til middag egentlig, skal veie litt framover og sjekke. :D Brødmåltider og frukt veier jeg ikke lenger, bare kontroll av og til, men har rimelig kontroll på mine porsjoner (som både er større og mindre enn de foreslåtte porsjonene her inne, avhengig av hvilken vare det gjelder.)

 

Nedtelling til de viktige milepælene framover :P:

7 uker til påske

16 uker til juni

 

:P

 

Da har vi tidsperspektivet klart. Jeg ønsker å gå ned de siste kiloene, og helst ha begynt godt på stabiliseringen før sommerferien.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 15,6 trimpoeng denne uken! :P

 

Jippi! Det hjalp å bestemme seg for å få mange trimpoeng denne uken.

 

Da satser jeg på mange trimpoeng denne uken og! Målsettingen er 15! Det er jo det jeg ønsker å ligge på.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver nå å tenke at jeg skal ta en dag av gangen. :(

Vi får se. I dag skal det gå greit! Hehe.. Konsentrere meg om treninga jeg skal på etterpå, og den sunne middagen jeg tenkte å lage i kveld.

 

Jeg er likevel spent på veiedag denne uka. Har så innmari lyst å bevege meg nedover, og gjerne bare bittelitt hver uke, men NED!!! Det er så kjipt at kroppen virker som den har funnet en fin terskelvekt. Det er jo faktisk ikke hold vekten jeg prøver å drive med! Hihi..

 

Men jeg gir meg absolutt ikke. Hadde vært gøy med hyggelig vekt denne uka, men uansett er det fortsatt LENGE til sommeren, og jeg nekter å gi opp noe som helst! Målet er uendret.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt syk! Igjen. Jeg vurderer nesten om det å ligge sånn i lavlandet i kalorier over lang tid gjør meg mer utsatt for sykdom, selv om det vistnok skal være godt for helsa å leve på lavkalori.

 

Jeg er forkjøla og har feber, og helt tett i hodet. Så må holde senga i dag. Like greit å ikke smitte alle andre, men litt kjipt med tanke på trim. Dessverre er jeg jo da ikke syk i mage/tarm, og da har jeg heller ikke redusert apetitt. Så da betyr det at jeg skal ligge her i senga og kjede meg uten å trøstespise! Hihi.. Det går nok greit, jeg tar jo én dag av gangen, og i dag er dette utfordringen.

 

Jeg føler meg litt sånn oppblåst eller noe, men kan være pga. feberen, holder jo på en del vann da.

 

Alle dere andre for ha en fin dag! Jeg skal se om jeg ikke kan få sovet litt til etterhvert. :(

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg vet såpass om slanking nå at det er samme hvilken diett man følger, alle veier går til Rom... Studier viser at uansett hvilken diett man følger så vil man etter 6 måneder oppnå samme vektnedgang, og over tid så er det som gjør at folk går ned i vekt at de har et kalori-underskudd. Så har jeg bestemt i dag, mens jeg har ligget her og syntes synd på meg selv, at jeg nå i noen uker skal prøve en annen tilnærming til de siste kiloene mine enn Grete Roede. Grete Roede er nærmest mitt ønske-kosthold, så jeg kommer til å hoppe tilbake, men nå må jeg gjøre noe for å lure kroppen i gang.

 

Tanken er derfor å prøve lavkarbo-dietten South Beach. Den tillater masse grønnsaker, og oppfordrer også til å spise 3 frukt om dagen, i tillegg til at den har en rekke begrensninger på både mengde og type fett - alt dette er viktig for meg. Men her skal man altså kunne spise ubegrenset av en hel rekke matvarer, særlig de da med mye protein. Jeg kommer nok til å følge med litt på kalorier av og til og - gammel vane vond å vende, dessuten skal jeg jo tilbake til karbohydrater ved hold vekten og Grete Roede UANSETT! :(

 

Jaja.. Dette er min siste karbo-dag. Så skal jeg inn i den strenge "fase 1" av South beach dietten. Hihi..

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, spennende! Jeg tror at det kan gi kroppen et "kick" å endre matvanene.

 

Ønsker deg masse lykke til med south beach! Har ikke hørt så mye om den- hva spiser du, feks på en vanlig dag?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :( Jeg har ikke hørt så mye om den jeg heller, men ligger syk her hjemme og er lei av å veie det samme. Søkte på nettet. [highlight]Jeg ville ikke ha en lavkarbodiett som ikke bryr seg om de ULIKE karbohydratene eller de ULIKE fettypene[/highlight]. (Måtte uteheve det til andre som ikke kjenner meg like godt som Soleia gjør.) Dette er jo veldig viktig for meg, og det er en ting jeg liker med Grete Roede (hjerter og NEI-mat). Fant denne internettsiden; southbeach.no - hvor du kan se diett-listene for "fase 1" og "fase 2".

 

Og siden jeg ligger her hjemme så har jeg jo tid til å lage en kostplan som ser helt ny ut. For meg er det veldig rart å ikke skulle spise noe brød eller ris eller potet, det er sånn de første 2 ukene, men man kan eventuelt hoppe rett til "fase 2", så vi får se hvor lenge jeg klarer meg helt uten. Hehe.. Jeg må få karbohydrater fra grønnsaker i starten, men det er null problem, jeg elsker jo grønnsaker. Og det blir litt artig å spise uten å telle antall eller mengder (kun av de veldig fettrike varene). I morgen tror jeg at jeg skal spise egg og mager bacon til frokost, cottage cheese med kanel til lunsj, kyllingfilet og ovnsbakte grønnsaker til middag, og røkelaks og 1/3 avokado (avokadoen er den eneste tingen jeg må telle imorra) til mellommat.

 

På internettsiden ligger også et forslag til meny for første uken (på fase 1), finnes en meny for fase 2 og, men den prøver jeg jo å drøye litt;

 

Dag 1

Frokost - Skalldyrcabaret

Mellom - Ost- og skinkerull

Lunsj - Spinatsuppe

Mellom - Agurkskiver med philadelphia ost

Middag - Baconsurret kyllingfilet med spinatstuing

 

 

Dag 2

Frokost - Eggerøre og røkt ørret

Mellom - Cottage cheese med kanel

Lunsj - Skalldyrcabaret

Mellom - Ost- og skinkerull

Middag - Laksepakke

 

 

Dag 3

Frokost - Omelett med skinke og ost

Mellom - Ost- og skinkerull

Lunsj - Skalldyrcabaret

Mellom - Babybelost

Middag - Burger med thailansk vri

 

 

Dag 4

Frokost - Spinatfritatta

Mellom - Cottage cheese med kanel

Lunsj - Kyllingfilet med salat

Mellom - Ost- og skinkerull

Middag - Kokt torsk med stappe

 

 

Dag 5

Frokost - Eggerøre og røkt ørret

Mellom - Babybelost

Lunsj - Blomkålsuppe

Mellom - Grønnsaker med dip

Middag - Biff med ovnsbakte grønnsaker

 

 

Dag 6

Frokost - Omelett med reker

Mellom - Grønnsaker med philadelphiaost

Lunsj - Krabbesalat

Mellom - Grønnsaker med dip

Middag - Scampiwok

 

 

Dag 7

Frokost - Spinatfritatta

Mellom - Grønnsaker med philadelphiaost

Lunsj - Salat med reker og blåskjell

Mellom - Agurk med philadelphiaost

Middag - Kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker

 

PS. Jeg har nå kjøpt meg boken om denne dietten, fant en på tanum.no til 60 kr (+ 25 kr frakt): http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=0312991193

 

Se også en kort film med legen bak dietten, jeg liker han jo som sagt fordi han egentlig anbefaler det samme som Grete Roede på langsikt (han anbefaler til og med tran - det er ikke så vanlig utenfor Norge). Fase 3 (hold vekt fasen) i South Beach minner egentlig helt om Grete Roede. :D Jippi! http://www.amazon.com/South-Beach-Diet-Delicious-Doctor-Designed/dp/1579546463#noop

 

Jeg skal selvfølgelig oppdatere om dette hjelper meg å komme forbi mitt hersens vektplatå! Jeg forblir her på forumet for evig. Hehehe.. Skal gi et hint om når jeg har mottatt boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er syklingen igjen.. Hihi.. Jeg så på Kongen av queens istad.. Jada jada, syk, har lov å ligge på sofaen og stirre på tven. Også forundret jeg meg over at "Carrie" har rimelig forskjellig størrelser fra størst til minst i serien, og nå er hun jo rimelig liten igjen. Så jeg søkte på henne på nettet, Leah altså, skuespilleren. Hun har skrevet et langt innlegg om sin vektkamp, med 20 kg vektnedgang, på bloggen sin; http://leahremini.com/blog/?cat=9 - jeg synes det var et bra innlegg, og såpass ærlig at jeg tror fullt og helt på henne. :( Hennes målvekt er 52,5 kg på 160 cm, så det er faktisk en BMI på 20,5 - ganske høyt i forhold til mange av hennes kollegaer, det liker jeg.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye god mat der, men hvordan vet du mengdene? Er det feks en babybel-ost? De er jo så små, tror jeg hadde blitt deppa av å kalle en babybel for et måltid.....eller er det kanskje bare tankegangen min som er litt for GR-preget ifht gram og mengder? Spennende uansett- har du kommet i gang? Keep me updated :(

 

Ja, jeg har også sett at "Carrie" har hatt veldig vekslende vekt. Trodde kanskje hun var gravid en periode. Jeg skal gå inn å lese på linken nå. Tusen takk :D Utrolig fresh dame, forresten!

 

Ha en fin kveld- og god bedring!

 

Klem

 

edit; nå har jeg lest det jeg også. Åpent, ærlig og med mange gode poeng. Hun er jo bare herlig, den dama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...