Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Det ble 14,7 trimpoeng denne uken! :) Mye farting denne uken, så det ble en del mer enn jeg hadde satt som mål. Det var kjekt. Og nå er juni straks i gang, og da er jeg selvfølgelig tilbake på målet med 15 trimpoeng pr. uke igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

Flott ferieplan du har laget deg, innen :)

Vi har snakket om dette før, vi.... jeg har laget meg en lignende plan som deg, for sommeren. Jeg går også alltid masse opp om sommeren og det er som sagt UAKTUELT i år. Jeg orker rett og slett ikke å kjempe med de samme kiloene igjen, når høsten begynner.

 

Ellers- se tråden min. Tusen takk for et oppmuntrende innlegg

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!

 

Jeg veier i dag: 59,7 kg!!!!!! (Ned 1,3 kg siste uken). hapydancsmil.gif

 

Det betyr:

1) Jeg har nådd mitt 2. delmål (60,0 kg)! (Og det i god tid også, hadde som mål 24.06.09.)

2) Jeg er normalvektig! (BMI 24,5)!

3) Jeg er over halvveis (53,8 % tapt vekt i forhold til målet om 15,6 kg nedgang)!

4) Jeg er kommet til riktig 10-kilos klasse, 50-tallet!

 

Jeg er veldig veldig veldig fornøyd i dag. Hehe.. Mistet også 1 cm rundt magen. Så da var mensen borte, og sommeren kan begynne.

 

Jeg hadde som premie til 2. delmål at jeg får kjøpe bikini, så da blir det bikini-shopping på meg! Må innrømme at jeg gleder meg enda mer til å kjøpe bikini neste år, men jeg er utrolig glad for at jeg slipper å kjøpe bikini med januar-kroppen min hvert fall.

 

Jeg har holdt på i 19 uker, så det betyr at jeg hittil har hatt en gjennomsnittsnedgang på 442 g pr. uke. Det er veldig mye i forhold til mine tidligere vektreduksjonsforsøk. Det er tydelig at topp motivasjon, displin og arbeid lønner seg. Jeg er veldig fornøyd. Likevel innser jeg at gjennomsnitlig nedgang kan gå noe ned etter hvert som jeg når de siste vanskelige kiloene, og kanskje også litt i sommermånedene. Dette blir spennende, men jeg gir meg ikke! Jeg tror på opplegget og jeg har masse motivasjon enda.

 

Neste delmål er 57,0 kg innen 26. august. Jeg skal bruke litt tid på å tenke ut hva som skal være premien da. Det betyr at jeg har 2,7 kg til neste delmål - og at jeg har 2,7 kg som skal av i sommerferien. Jeg kjenner at jeg gleder meg til neste delmål for da er det under 5 kg igjen til mål.

 

Tar med ticker og graf for å vise litt mer visuelt hvordan vektnedgangen har vært. Grafen og tickeren vil jo oppdatere seg videre etter uke 19 og da, men fint nå for det! ;) (Jeg har lagt dem inn et par ganger, men de forsvinner jo i mengden av innlegg, må hente dem fram av og til. Hehe..) Det jeg liker godt med denne grafen i motsetning til den inne her på vektklubben er at den ikke forskyver seg. Det står hele tiden fra første til siste innlagte vekt - slik at jeg kan se hele historien min. Her inne på vektklubben er det jo bare de siste ukene til enhver tid. Og tickeren er delt inn i 10 områder, adksilt med svart strek. Og nå ser dere at badevekten er mellom strek nr. 5 og 6, altså et sted mellom 50 - 60 % av målvekten er allerede tapt (53,8 %)!

 

weight.png

 

wHJkjbs.png

 

 

(Sorry for at innlegget ble så kjempelangt, men jeg hadde visst mange tanker rundt dette veldig viktige vekttapet i dag.)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyter på en herlig rosa sky i dag, og det er vel ikke så rart (les det laange innlegget over). :)

 

Jeg har vært på trening, og da fant jeg ut nøyaktig hva som er premien for neste delmål. Delmål 3, 57.0 kg skal premieres med nye treningsklær! Jeg har gått i veldig "anonyme" treningsklær de siste par årene. Før det pleide jeg å gå i litt strammere overdeler, eller i alle fall sånn løs-stramme. Nå går jeg i store klær stort sett. Jeg skal derfor shoppe nye, fargerike og fine treningsoverdeler, og også et par nye bukser! ;)

 

Da var premien satt, 2,7 kg igjen, bare å begynne!

 

Og SOLEIA: Takk for hilsen. Ja, ferieplanene våre når det kommer til mat, trim og vekt er vist ganske like i år! Det tror jeg er bra. Blir gøy å slå følge med deg gjennom sommeren og. Du er kjempeflink.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Sitrus! Hehe.. Jeg tror jeg kommer til å leve på dette en stund. Jeg klarer fortsatt ikke helt å forstå at jeg faktisk er halvveis ned på 15.6 kg. Jeg husker fortsatt sjokket da jeg innså at jeg veide hele 68,1 kg - noe så enormt! Hehe.. Og så sur jeg var på meg selv, og er jo det fortsatt da, for at jeg lot det gå så langt. Unngå å veie seg og alt mulig tull. Akkurat som man går mindre opp i vekt når man ikke vet hva vekten sier. ;) 15 kilo ned føltes for meg som en uendelighet, siden jeg aldri har klart mer enn 5-6 kg før for så å sprekke totalt. Jeg er alltid dødsimponert når folk går ned over 10 kg. Hehe..

 

Hvordan går det med deg? Setter du deg trim-mål slik som du lurte på å begynne med? Og er vekta snill mot deg? :) Håper du stikker innom i sommer, jeg skal prøve å oppdatere av og til.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Heisann!

 

Har kikket litt på tråden her og den er veldig motiverende =) artig å se hvordan du, innen2010 har gått ned ( dere andre også selvfølgelig!!!) og at du nå er kommet under 60-tallet, det er nemlig rundt 58 jeg ønsker meg!

 

Dette går nok fint , og du rekker det nok før 2009 er over ja =) Imponerende!

Siden tråden din er ganske lang, og jeg ikke har tid til å lese alle innleggene, kan du fortelle meg hva du trener og hvor mye du har trent for og spist for å få denne flotte nedgangen ?

 

Veldig inspirasjon!

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Med meg er alt bra! ;) Har hatt stort sett stillestående de forrige to ukene, antagelig på grunn av maten! Så nå er jeg flinkere til å holde meg under 1900 kcal, og noterer titt og ofte. Ser det hjelper! En sniktitt forrige lørdag FØR en liten fyllerunde, så sto vekta på 79,8 eller noe, så det er godt å vite at det er mer ned enn vekta sto på nå på tirsdag. Gleder meg til neste uke!! Holder meg til ca. 15 trimpoeng i uka, samme som deg. Føler at det er veldig overkommelig og greit! Har fått god rutine på treninga også, så nå føles det ut som det går på skinner :) Håper det blir resultater av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Her skjedde det mye i dag! hehe..

 

Karamella: Takk for hilsen! :) Jeg følger Grete Roede opplegget, så jeg har brukt kalkulatoren og beregnet med "stillesittende hverdag" (er student) hvor skillet går for de ulike menyene for meg. De ukene jeg trener med 15 trimpoeng spiser jeg 1600 kalorier, den uken jeg trente 20 trimpoeng spiste jeg 1900, og hvis jeg trener under 10 trimpoeng spiser jeg 1400. Varierer ofte litt fra dag til dag også, men det blir greit i gjennomsnitt for en uke av gangen.

 

Jeg har hatt godterinekt med en venninne nesten hele tiden. Det er fordi kroppen min reagerer så voldsomt på sukker og alkohol - jeg går nesten aldri ned i vekt hvis jeg har fått i meg det. Selv om jeg gjør det innen kosemerkene. Derfor bruker jeg helst kosemerkene på vanlig mat, og dropper kosen, men altså, det har ikke vært 100 %, jeg har hatt noen planlagte og avtalte unntak. Dessuten er avtalen over egentlig nå, så jeg er på egenhånd. I sommer skal jeg nok spise noen is, men jeg prøver som sagt å bergense det. Tenker heller å vende meg til et begrenset inntak i "hold-vekten" perioden. Jeg er også veldig opptatt av å spise 500 g grønnsaker hver dag (teller ikke med kaloriene på ja-grønnsakene) og 2 frukter hver dag. Store mengder grønnsaker fyller opp i magen, og det holder meg mett utover kvelden. Drikker også 3 kopper grønn te med sitronsmak hver dag for å øke forbrenningen (skal vist hjelpe) og spiser 1 kromtablett for å dempe søtsuget (enda jeg ikke har sug lenger, men tør ikke slutte å ta dem før jeg er over på hold-vekten, da skal jeg slutte, liker ikke å ta piller egentlig.)

 

Og treningen ja. Jeg setter meg mål for hver uke (se 2. innlegget i tråden, på førstesiden, så ser du oppsummering). Jeg har hatt kun 10 poeng som mål i det siste pga. eksamensangst, men bortsett fra det er standarden min 15 trimpoeng pr. uke. Jeg prøver å trene 2 - 3 ganger styrke, gå/sykle for å komme meg til steder, og jogge/aerobic/svømme osv. for å få resten av trimpoengene. Bruker pulsklokke for å se hva jeg forbrenner og forbedring i puls. (Bruker ikke pulsklokke på styrketrening, siden klokkene ikke er laget for å beregne kaloriforbruk ved styrketrening.)

 

Hvor lenge har du holdt på da, og hva er dine mål? Du må gjerne dele av dine erfaringer også!! Trenger alltid nye innfallsvinkler og synspunkter. Må jo fore motivasjonen med noe for å holde dette i gang. Motivasjon er forresten det viktigste av alt. Jeg kan ikke la motivasjonen dale. Så jeg jobber aktivt med motivasjonen hver dag. Særlig om morgenen når jeg står opp og planlegger en ny dag, og om kvelden når jeg oppsummerer dagen og tenker på morgendagen! ;)

 

Bortsett fra det har jeg nå laget slagplan for sommerferien (som er min skumleste periode hva angår vekt):

1 - ta med badevekt og målebånd på ferie

2 - ta med et hytte-styrketreningsprogram

3 - ta med pulsklokke

4 - ta med treningsdagbok til å holde oversikt på trimpoeng

5 - ta med grete roede kursbok for å holde oversikt på matinntaket (jeg går ikke på kurs nå)

 

Oj, det ble langt. Hehehe.. Sorry, håper det ikke ble altfor overveldende.

 

Sitrus - 79,8? Oj, da har du da gått ned over 10 kilo? Kjempebra at du har fått rutine på trimmen. Det er nok veldig lurt både i forhold til slankingen, men jeg tror det er enda viktigere i forhold til å holde vekten etterpå! Og det skal vi klare. Hehe.. Stilletilstand kan være ganske kjipt, men det er kanskje greit hvis du vet nøyaktig hvorfor. OG nå som det begynner å løsne. Krysser fingrene for veldig fine resultater på neste ukes veiing! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ok, da forstår jeg litt mer. Jeg ble litt satt ut, og prøvde å spore opp hvor fort dette hadde skjedd, og så at det ikke er så veldig lenge siden du skrev 88,5 i en annen tråd her inne. MEN jeg skal jo ikke anklage folk for å oppgi feil vekt. :) Da har du gått ned 600 g allerede ja, da forstår jeg godt at du kan glede deg til neste ukes offisielle veiing. Det er kjempebra! Grattis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det ble 10,9 trimpoeng forrige uke. Jeg må vel bare innrømme at sommerdagene har flydd av gårde, og jeg har stadig utsatt treningen, og vips ble det borte i regnværet. Det var en dårlig start på sommermånedene.

 

Derfor har jeg funnet på et straffesystem:

- Manglende trimpoeng fra oppsatt mål blir forskjøvet videre.

- Bonustrimpoeng blir ikke forskjøvet videre.

 

Med andre ord er jeg for øyeblikket på minus 4,1 trimpoeng. De må jobbes inn de neste ukene. Skulle jeg jobbe inn over oppsatte mål og straffetrimpoengene så er det kjempebra, men jeg tar ikke med meg bonuspoengene videre - det er fordi jeg må fortsette å trene bra. Dumt å ha en ordning som gjør at jeg kan slappe av en uke. :o

 

Da er det bare å sette i gang! I dag har jeg vært på trening allerede, så uka begynner bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stillestand denne uken, både rundt magen og oppå badevekta. Det er forsåvidt greit med tanke på stort vekttap forrige uke. Kroppen min trenger vist alltid dette etterslepet for å tilpasse seg. Hihi.. Dessuten er jeg forstatt så innmari fornøyd med alt jeg oppnådde forrige uke (les innlegg "uke 19"/ #128) at jeg ikke lar meg vippe av pinnen av en ukes stillestand.

 

Jeg drar derimot på trening og griper dagen i dag - og satser på at vekten løsner litt igjen til neste uke.

 

-innen2010 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen flere her inne som synes sommeren er vanskelig og har lyst å innhente motivasjon eller skryte av seg selv i sommeremånedene vil jeg anbefale tråden "Sommertråden" i forumet "Ned 10 - 20 kilo". :) Jeg laget den tråden siden jeg synes det blir så dødt inne på forumet om sommeren, og nå har mange meldt seg på allerede, så da er det håp for at det i alle fall kan være litt liv her inne!

 

Det er fint med sommerferie også nå, jeg får beveget meg mer, og jeg får slappet av mer - tror begge deler er fornuftig i forhold til vektreduksjon. Stress, slik som den siste måneden før eksamen osv. tror jeg ikke hjelper noe som helst. Skulle bare ønske sola kunne komme fram. Jeg er veldig glad i sola! :o

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Den forrige uka greide jeg 20,2 trimpoeng! Det betyr at jeg fint greide målet med 15 trimpoeng, OG at jeg tok igjen straffetrimpoengene (4,1 trimpoeng) OG fikk en bitteliten bonus! Jippi!

 

Ny uke, nye muligheter, håper vekta ikke står stille denne uken også. ;)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 59,2 kg, ned 500 g siden forrige uke.

Rundt magen kunne jeg også trekke fra 1 cm. ;)

 

Dette går fint, sommeren er i gang, og jeg er på vei nedover. Målet om 57,0 kg innen 26. august burde kunne gå greit!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på grillfest i går. Det var veldig hyggelig, og mange studenter sammen! ;) En venninne av en av mine venninner (la oss kalle min venninne for X) hadde sagt til X i går: "Du, hun 'innen' har så flott kropp, trener hun mye?", og X svarte jo at: "joda, hun trener jo en god del og er opptatt av å spise sunt og riktig", og så hadde venninnen sagt: "ja, det synes."

 

Hoho.. Kjempefornøyd jeg i dag da!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11,2 trimpoeng, altså 3,8 trimpoeng i straffepoeng denne uken. Hihihi.. Det var ikke heelt planlagt, men jeg innså vel at det kunne bli litt sånn første helgen på hytta, altfor hyggelig. Likevel er jeg nå forberedt på 15 trimpoeng pr. uke, og jeg skal ta igjen de straffetrimpoengene også.

 

-innen2010 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei hei,

 

Jeg rekker en liten tur inn til internettet! Hurra! På tide med vekt og mål oppdatering innser jeg nå. Jeg kopierer her fra hovedtråden. Som dere ser har jeg gått nedover de siste 3 ukene, både i vekt og bittelitt rundt midjen. Det er jeg kjempefornøyd med!

 

Uke 22, 24.06: 58,4 kg (-0,8 kg), - 0 cm (totalt; - 9,7 kg, - 12 cm)

Uke 23, 02.07: 58,6 kg (+0,2 kg), - 0 cm (totalt; - 9,5 kg, - 12 cm)

Uke 24, 08.07: 57,8 kg (-0,8 kg), - 1 cm (toalt; - 10,3 kg, - 13 cm)

 

:D Målet å veie 57,0 kg innen slutten av august skal jeg ABSOLUTT klare! Jeg krysser fingrene for at jeg greier mer enn det. Har jo klart å opprettholde 400 g ned pr. uke. Trimpoengene henger fortsatt litt etter. Jeg greier rundt 10 pr. uke. Det er ikke bra nok. Jeg glemte å ta med trim-notatene mine, så nøyaktig oppdatering får jeg ta neste gang. Jeg skal klare å ta igjen "straffe" trimpoengene etter hvert! Tror allikevel at jeg har et høyere hverdagsaktivitetsnivå enn til vanlig. Som student sitter jeg stort sett stille, på hytta farter jeg mye rundt, og hjelper til et tak både her og der. Jeg koser meg hvert fall, og vekta inne i skapet viser at det funker fortsatt!

 

-innen2010 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hipp hurra for deg, så flink du er!!!!!! Jeg har mistet all motivasjon i sommervarmen og regnskyllet, men nå starter jeg på internettkurs for å få ræva i gir, som vi sier på godt norsk. Godt å se at det går bra med deg og at du når målene dine! Du inspirerer fortsatt ;)

 

Lykke til videre i sommer, og kos deg masse på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei hei,

 

Uke 26 (22. - 28. juni): Målet er 10. Oppnådd: 10,5 trimpoeng.

Uke 27 (29. juni - 5. juli): Målet er 10. Oppnådd: 8,8 trimpoeng.

Uke 28 (6. - 12. juli): Målet er 10. Oppnådd: 8,3 trimpoeng.

Uke 29 (13. - 19. juli): Målet er 10. Oppnådd: 7,1 trimpoeng.

 

Jeg hadde altså 3,8 trimpoeng i straffepoeng fra sist, uke 25. Også jobbet jeg inn 0,5 ekstra i uke 26, så da hadde jeg 3,3 igjen. Og nå kan vi legge til 1,2 + 1,7 + 2,9. Da har jeg 9,1 trimpoeng i straffepoeng. Det får jeg jobbe med gjennom ferien. Som dere ser er målet justert ned til 10 poeng pr. uke i ferien. Så da kan jeg klare 9,1 ekstra fordelt utover de siste ukene med ferie. Jeg har funnet ut at 10 trimpoeng pr. uke + mye mer hverdagsaktivitet veier opp for totalt stillesittende hverdag med 15 trimpoeng pr. uke som jeg pleier å ha utenom feriene, som student. Det er vanskelig å måle trimpoeng på alt man gjør i ferien, men jeg er mye aktiv.

 

Jeg håper å komme tilbake med vektoppdatering igjen snart, en liten stund siden sist nå, men jeg fikk ikke veid meg denne uken som gikk. Regner med å få veid meg onsdag, torsdag eller fredag denne uken! :) Jeg er ute og farter, så det er litt så som så med tilgang på både badevekt og internett. Tror uansett vekta står rimelig på stedet hvil - jeg har kost meg litt mye i det siste, men jeg er likevel stolt, fordi jeg holder fokus og jeg tar aldri noen voldsomme porsjoner eller ekstreme mengder med usunne ting.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for deg' date=' så flink du er!!!!!! Jeg har mistet all motivasjon i sommervarmen og regnskyllet, men nå starter jeg på internettkurs for å få ræva i gir, som vi sier på godt norsk. Godt å se at det går bra med deg og at du når målene dine! Du inspirerer fortsatt :)

 

Lykke til videre i sommer, og kos deg masse på hytta![/quote']

 

Tusen takk for hilsen! Så bra å ta tak i motivasjonen med en gang den daler, internettkurs er kanskje tingen? Har du fått noe mer motivasjon? :) Håper det!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 25, 15. juli; 58,8 kg (+1,0 kg), + 1 cm: jeg skulle akkurat få mensen, og håpet økningen skyldtes dette, men jeg fikk ikke veid meg i uke 26.

 

Uke 27, 30. juli: 57,4 kg (-1,4 kg) - 1 cm - da har jeg ikke gått så veldig mye ned i sommer, men jeg er på riktig vei.

 

Jeg begynte ferien på 59,7 kg. Så jeg har gått ned 2,3 kg. Likevel har gjennomsnitligvektnedgang gått ned til under 400 g pr. uke, og det har jeg ikke hatt før. Så det må jeg få økt igjen.

 

Da er det kun 4,9 kg igjen til mål, det er under 1/3 igjen. Og jeg har faktisk klart å gå ned over 10 kg, og nå beholde det - til tross for mensen i uke 25.

 

:D

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 14,4 trimpoeng forrige uke! :D Det betyr at jeg klarte mer enn de 10 poengene som var ukens mål, og dermed har tatt litt igjen av "straffetrimpoengene min".

 

Da har jeg igjen 4,7 straffetrimpoeng til de neste sommerukene. Det skal jeg klare!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...