Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Jeg hører vel hjemme på dette forumet tror jeg? For 3 år siden begynte mitt nye liv. Trening ble prioritert og jeg fant ut at det faktisk var ganske gøy, nå er trening en viktig del av livet mitt! Gikk ned 10 kg ved å trene mye, men hadde ikke helt skjønt dette med kostholdet. Så meldte jeg meg inn på http://www.somebody.no og har vært medlem der lenge, og gikk ned ytterligere 20 kg. Har holdt meg temmelig stabil de siste to årene og er veldig fornøyd med det! Nå er vanene så innarbeidet at jeg ikke følte behov for å betale for medlemskap på somebody lenger. Det jeg ønsker er et forum å delta i med fokus på "det sunne og gode liv" :) (forumet på somebody er jo helt dødt, mens det ser ut til å være mye aktivitet her! supert!) Også hender det jeg sjekker hvor mange kalorier jeg dytter inn i brødhullet, og kalkulatoren her holder i massevis til det ;)

 

En liten presentasjon: jente på 24 år, snart sykepleier (ferdig til sommeren) og bor sammen med samboer og to katter, har planer om å anskaffe hund i løpet av våren. Trener 4 ganger i uka sammen med en god treningsvenninne eller på Friskis og Svettis. Liker å trene variert, så det blir både gåturer, jogging, treningsstudio, skiturer, svømming + friskis. På våren og sommeren er det sykling som gjelder, da både jeg og samboeren min er glad i det. Sånn kostholdsmessig føler jeg meg stort sett ganske "flink", og holder godteriet til helga.

 

Vil noen andre fortelle litt om seg selv så jeg blir litt kjent med andre som jobber med å holde vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Så herlig å lese om noen som har gått ned og har holdt seg i to år! Ja, det er jo flere flinkiser her inne på forumet, men hyggelig med enda noen til.

 

Selv er jeg bare på besøk her inne foreløpig, men satser på å flytte inn i løpet av måneden. Skal begynne på HV første uka i mars hadde jeg tenkt. Har fortsatt en snau kilo jeg har lyst til bli kvitt og håper at den tar til vettet snart :).

 

Ønsker deg en fortsatt tirvelig dag - og så snakkes vi! - skrulle :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skrulle :) Lykke til med siste rest av innpåslitne kilo! jeg ser at jeg har skrivi feil i det første innlegget mitt, gikk ikke ned 30 kg totalt, men 20 kg totalt :o (vil ikke skryte på meg noe mer!) Men har likefult klart å holde dem på avstand. Første jula etter at jeg var "ferdigslanket" var ikke noe morsom, følte at all mat var feil å spise og at jeg la på meg bare jeg tenkte på å spise noe annet enn klibrø!! Nå kan jeg heldigvis spise omtrent hva jeg vil, men som jeg pleier å si: det jeg har lyst til å spise nå er ikke det samme som jeg spiste før når jeg var 20 kg tyngre! Da gikk det i stekt potet med bearnaise til FROKOST... fælt! Denne jula slapp jeg å tenke og ha dårlig samvittighet, for jeg jobbet så mye at jeg visste jeg ikke kom til å gå opp i vekt. Heldig sånn sett i sykepleieyrket, mye gratis mosjon. Spesielt i høytider hvor bemanninga er alt for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med et nytt fjes! Velkommen inn.

Nå bor jeg riktignok ikke her, men har nettopp kjøpt med leilighet i Hold Vekten-blokka- i 2.etg med havsutsikt:D

Jeg skal flytte inn her til helga. Jeg bor fremdeles i gate Ned 20-30kilo, men har nå tatt innover meg at jeg faktisk begynte på hold vekten-kurs for en måned siden, og da må jeg kanskje begynne å holde vekten og slutte med ned-i-vekt-meny. Jeg setter en strek over siste måned og starter på nytt!!!

 

Jeg er ca på din alder, dvs + 20 år :)

Min familie består av meg, min mann og 2 ungdommer. Og så bor vi langt mot nord.

 

Så herlig å lese at du kan spise omtrent det du vil, selv om jeg skjønner hva du sier.

 

Vi snakkes mer

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over dere med så stor nedgang! Jeg har gått ned beskjedne 9 kilo...(tror jeg det var...litt usikker, siden jeg ikke veide meg på "det verste"...)- og det dobbelte er bare veldig imponerende!

 

Kjekt med en ny tråd- og kjekt med mye liv her inne på forumet, for vi trenger hverandre! Eller jeg trenger ihvertfall dere:-) jeg trenger å høre om andre som får det til - og om andre som sliter....begge deler kan jeg jo kjenne meg igjen i til ulike tider!

 

Jeg holder vekten....men jeg er et kilo over det jeg har satt som stabiliseringsvekten min- det har jeg vært siden jul....det er helt merkelig, men akkurat den kiloen har satt seg litt fast, tror jeg. Dvs jeg tror jeg har en "mental" sperre på å få den av! ....jeg får inntil videre konsentrere meg om å ikke få flere kilo på! Det skal jeg IKKE ha noe av:-)

 

Ha en fin kveld videre alle flinke damer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men 20 kilo er nå jammen bra det vel, IC242? Dessuten spiller det vel i grunnen ikke så stor rolle hvor mange kilo det er snakk om - det viktigste er vel at vi finner ut at det er for mange, gjør noe med det og holder taket (ikke sant, svusj?). Men det er klart det er veldig imponerende når folk går ned *mye*.

 

Dessuten kan det se ut til at utfordringene på HV er mye av de samme uansett hvor mange kilo man i utgangspunktet har gått ned...mulig at jeg tar feil nå, men det vil jeg vel snart finne ut av når jeg skal sette skravla i gang for alvor her inne :). Korriger meg gjerne! Vel, det jeg mener er at når jeg er innom og myser på andre forum så virker det som veldig mange har de samme tankene, følelsene og holdningene innenfor et forum. Jeg har funnet veldig mange som jeg identifiserer meg med inne på 'Ned 20-30'. Når jeg kikker innom på 'Ned under 10 kilo' innimellom så virker det som om det er helt andre problemstillinger som gjelder.

 

Bittelitt om meg: Er 39 år og bor i England for tida sammen med mannen i mitt liv. Har gått ned snaut 28 kilo.

 

Ojojoj, nå er jeg i ferd med å ta meg til rette på tråden din også! Nei, skal slutte nå - takk for lykkønskningene om den siste kiloen!

 

Riktig god kveld, jenter! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta deg til rette og føl deg som hjemme Skrulle! og alle dere andre også! :) Ble så glad når jeg kom inn her i kveld og så at det var så mange innlegg på "min" tråd :o Må slenge meg på all rosen her og si at jeg også er imponert over alle som klarer å gå ned i vekt! I min jobb treffer jeg dessverre mange overvektige mennesker, folk som trenger motivasjon og hjelp til å klare å gå ned i vekt. Og selv om de kanskje ser ut til å ha alle forutsetninger for å klare det, er det vanskelig. I noen situasjoner i møte med pasienter (der jeg føler det passer) forteller jeg litt om meg selv og at jeg har gått ned i vekt. I noen tilfeller gir det en forståelse av pasientens problem på en annen måte enn "en hvilken som helst sykepleier" har. (men i tilfeller der det er snakk om ekstrem overvekt/fedme nytter det ikke så mye å si "se på meg, jeg trente og spiste sunt også ble jeg så tynn og fin..."!!) STOOOR forskjell på 20 kg og 120, selv om prinsippene kan virke like.

 

I kveld har jeg vært på friskis og svettis og det var en helt fantastisk morsom trening! Det er skikkelig moro å merke at trening er så gøy, bare morsomt og ikke slit i det hele tatt! Godt å kjenne at kroppen fungerer :) Hva slags trening/trim driver dere andre med? I går var jeg på skitur i mørket (med hodelykt) med min gode treningsvenninne. Godt å trene utendørs selv om det er vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok utvilsomt stor forskjell på å gå ned mye eller 'litt' slik som vi har gjort. Jeg ser at du er sykepleier og jeg må si at det er kjempefint at du ser at det er forskjell for det er helt sikkert nødvendig i den jobben du gjør. Dessuten så er det så mange ulike bakenforliggende årsaker til overvekt at det er skummelt å begynne å definere hva som skal til for at andre skal gå ned i vekt. Det at folk deler historier, tanker og følelser her inne hjelper til å sette fingeren på ting ved at man kan kjenne seg igjen, tror jeg. Og dermed finne inspirasjon til å lage egne løsninger på hvordan gå ned.

 

Flink du er til å trene da. Det er skikkelig deilig når kroppen virker og hodet sier at det er gøy selv når det er slitsomt! Jeg sykler veldig mye siden jeg har litt reisevei til jobb og ikke gidder å ta bussen. Ellers elsker jeg å gå og er blitt ganske glad i å jogge etterhvert. Innimellom går jeg på yoga, og nå går jeg en gang i uka på noe som heter Seloundo og som er en kampsport. NinniR sin trimtråd her inne kan kanskje være noe for deg? Der skriver vi om smått og stort av trening. God inspirasjon til videre trening er det jammen!

 

Ha en riktig god dag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har akkurat begynt på "hold vekten". Jeg går ikke kurs, men tenkte jeg skulle trappe langsomt opp.

 

Har gått ned fra 90 kg i midten av august 2008 til nå ca. 67 kg. Så 23 kg er redusert. Jeg er 29 år og 167 høy. Trener 3 ganger i uka. Har ligget på ca. 1300 kcal (med litt mer i helgene) hele veien. Denne uken begynte jeg med å trappe opp til 1400 kcal. Tenker jeg tar 100 kcal over en toukers periode. Har egentlig ikke gått noe særlig ned i vekt de siste ukene...tror nok jeg litt mer eller mindre ubevisst har spist litt mer, og kanskje noe jeg har glemt å registrere, uten at jeg tror det er så mye det er snakk om.

 

Hadde egentlig forventet å fortsette å gå ned litt til...men ligger ganske hardt rundt 67. Dette er vel kanskje min matchvekt...at det ikke er så mye mer som skal bort. Er nok litt å ta av, men det kan jo kanskje ta sin tid. Og jeg har også fått en del muskelmasse. Tenkte egentlig jeg skulle lage min egen tråd, men får se litt etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sibble :) Vi er ganske like, jeg er også 167 cm høy. Jeg veide i underkant av 80 kg når jeg begynte å gå ned, og har ligget ganske stabilt rundt 60 kg i lang tid nå (+/- et par kg, liker meg heller litt under enn over!). Egentlig lå jeg lenge på rundt 63 og var ikke heelt fornøyd. Jeg prøvde i utgangspunktet å gå enda mer ned, fordi kroppsfasongen min er sånn at jeg er ganske stor på overkroppen (har "kvapsete" mage og bruker strl 70E i BH, og tynne bein og liten rumpe), men fant ut at det var veldig vanskelig å holde seg på en vekt som var noe særlig lavere enn 60. Da måtte jeg konstant tenke på å være sunn og spise klibrød (en samlebetegnelse for meg på oversunn mat...) - veldig slitsomt! Så det er helt klart noe i det med matchvekt, en vekt som er lett å holde uten å måtte tenke for mye over det!

 

Skrulle: Jeg jobber på et rehabiliterings og opptreningssenter, der er det mange av pasientene som sliter med vekta. Men pga sykdommer som f.eks leddgikt er det vanskelig å trene. Men heldigvis er det fokus på sunt kosthold der, med mye grønnsaker og fisk bl.a. + kjempeflinke fysoterapeuter som hjelper pasientene til å finne treningsformer tilpasset deres nivå. Men det er noe i det der at fettet sitter mellom ørene, og det er mange som bruker mat som trøst eller nærmest føler seg avhengige... Da må man kanskje jobbe mer med det psykiske enn det fysiske. (men det er ikke en SÅ stor del av min jobb, stort sett tar jeg blodprøver og steller sår) :o

 

Nå skal jeg sjekke ut trim-tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at mennesker i en vanskelig situasjon kan møte mennesker som deg. Det har mye å si at noen kan sette seg inn i situasjonen. Du har en erfaring i bagasjen som er uvurderlig som helsearbeider.

 

Så fint å se at du har funnet din vekt. Det er jo en avveining hvor langt ned man skal gå, som du sier- det kan bli vanskelig å holde seg på en for lav vekt. Jeg måtte gi meg litt før jeg var helt i mål, så jeg vet ikke helt hva jeg skal veie i framtiden. I de neste månedene har jeg som mål å holde meg på ca 73kg, men har ikke helt fixet dette enda. Kroppen vil foreløpig ikke være med på opptrapping, men det går seg vel til.

 

En vakker dag skal jeg finne min match-vekt og jeg gleder meg til jeg kommer dit at jeg skal kunne holde meg noenlunde stabil uten å telle og veie alt.

Ha en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp og ned i løpet av stabiliseringsperioden. Første jul = kilo opp. Så gikk det litt nedover igjen før sommeren, og så litt opp etter sommeren igjen... :) Vært nede på 56 kg(!!) og oppe på 63. Men det har ikke vært kilo som har satt seg fast, de har bare kommet fordi jeg har gitt F.. i perioder. Leste (på somebody.no tror jeg) at det var vanlig å oppleve oppgang og nedgang i en 2 års periode etter vekttap fordi fettcellene har mye lettere for å fylle seg opp da enn hos andre personer.

 

Jeg har hatt en lettere katastrofal helg hva kosthold angår... Fredagskvelden klarte jeg å konsumere godt over en hel flaske rødvin, deler av den kom opp igjen i løpet av natt til lørdag :) Spiste masse chips og sjokolade også. Uffameg. Lørdag var jeg først i bursdag og spiste ostekake + pizza og sjokoladekos til grand prix, og i går kveld feiret vi fastelavn med eplekake (ikke boller nei, noen hadde glemt å kjøpe gjær...). Merker faktisk at buksa strammer litt i dag, men det kan vel også ha noe med å gjøre at jeg fortsatt er mett!! Vinterferie for Friskis og Svettis denne uka, så jeg må finne på noe annet. Kan ikke ta vinterferie fra trimmen jeg i alle fall, etter denne helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike helger kommer av og til de :). Det gir ikke noe deilig følelse i kroppen akkurat, men så lenge fokuset er på å fuinne den vanlige livsstilen igjen så er kroppen i gjenge igjen ganske snart etter min erfaring. Og du er jo en erfaren HV'er, så du vet vel akkurat hva som skal til. Jeg må si at jeg tar meg i å drømme om en sjokoladedag. Altså en dag jeg kan spise det jeg føler for av sjokolade. Jeg er ikke god på 'litt' sjokolade, ser du, men har en sjelden gang hatt sjokoladedag og det ser ut til å fungere bra for meg. Hadde en sjokoladenatt for ei tid tilbake etter litt store mengder rødvin, og det var ikke helt verdt det :). Menmen.

 

Spennende arbeidsplass du har, selv om jeg skjønner at jobben din kanskje ikke direkte handler om rehabiliteringen. Men det har jo likevel mye å si hvordan man opptrer i møtet med ulike mennesker og det kan være til mye hjelp og støtte i en vanskelig situasjon likevel.

 

Du får komme deg ut på trimtur denne uka da hvis føreforholdene tillater det. Det er deilig å trimme ute, synes jeg! En riktig god dag til deg!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim ble det! Tidlig hjemme i dag, så ble 1,5 times skitur før middag. Nå venter jeg bare på at maten skal bli ferdig: torsk, potet, grønnsaker.. passer vel bra etter en erkenorsk skitur i solskinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant lesning dette med hvordan kroppen forholder seg til stabilisering!

 

Jeg har vært ganske stabil i et års tid- men så la jeg på meg et kilo...som det ser ut til at det er umulig å bli kvitt igjen! Men den stabilie perioden min har jo ikke vært helt stabil den heller- for jeg har vært nede i 57 og oppe i 62-men det har bare vært en veiing eller to. Jevnt over har jeg ligget på 59, og det er der jeg helst vil være - mens jeg nå altså ligger på 60.

 

Ser ellers at vi har de samme utfordringene:-)mht både vin og sjokolade...og andre gode saker! Og det er vel kanskje derfor vi i utgangspunktet har fått vårt lille vektproblem:-)

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade og vin +++ er nok en medvirkende årsak ja... Men jeg la på meg veldig mye i 16-17 års alderen, da jeg flyttet på hybel, satt stille hele døgnet og leste og spiste dårlig mat. Skulle jeg unne meg noe ekstra var det alltid hamburger, taco.. kveldsmat = pommes frittes med bearnaisesaus f.eks. Eller jeg kunne spise hamburger til frokost også jeg :) Godteri hver dag, fest på en onsdag... Og trente ALDRI! Fikk dårlig karakter i gym dengang, men nå elsker jeg jo å trene. Nå har jeg nok fått et annet syn på hva som god mat også. Selv om junk-mat er godt en sjelden gang, smaker det jo bedre med "vanlig" middag, med grønnsaker og kjøtt/fisk.

La også på meg mye når jeg ble samboer for 5 år siden, når vi flyttet sammen var han ganske tynn, og jeg allerede litt lubben. Men jeg ble bare større og større, og så snek det seg på noen kilo for han også. Nå er jeg slank og fornøyd, men han har ikke kommet seg tilbake til vekta han hadde før vi ble samboere. Uansett; jeg liker han godt som han er, det er noen kledelige kg på han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ofte endringer i livene våre som gjør at vi legger på oss! Jeg la mye på meg da jeg ble samboer også...(men det er jo leeeeenge siden- 20 år!!)så tok jeg litt av igjen, fikk barn og vekten var igrunnen ganske stabil(ja, ikke under svangerskapene da:-)) Før kiloene sakte men sikkert kom snikende noen få hvert år - til jeg plutselig oppdaget for omtrent halvtannet år siden at jeg var omtrent ni kilo over det som jeg tenkte på som trivselsvekten min!! Men nå er altså åtte av de kiloene av- og de skal IKKE på igjen! (jeg må bare minne meg selv på det:-))

 

Vinterferien står for døren!-og det blir nok en uke uten "livstegn" fra meg! Ha det fint så lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var flink som tok tak i det når det "bare" var 9 kg for mye da! :) Men 9 kg kan føles MYE også, jeg tror jeg hadde følt meg veldig utilpass med 9 kg mer enn min nåværende vekt. klarer faktisk ikke å forestille meg hvordan det var når jeg hadde 20 kg mer!! Moren min har et bilde liggende av meg i bikini, fra da jeg var på mitt største... egentlig ville jeg at det skulle destrueres, men så tenkte jeg at det er nok det eneste bildet som finnes av meg i bikini fra en tiden. Så det kunne jo være et minne å ha til skrekk og advarsel. Glad for at det er mamman min som har det, og ikke se og hør... ;)

 

Ha en flott vinterferie svusj! Min kommer sent i år, men om 3 uker skal jeg på fjellet i 4 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har heller omtrent ikke bilder av meg selv. Det finnes noen fjes og sånt, men jeg har gjerne gjemt meg litt bak de andre. Jeg skulle gjerne hatt en bikinibilde!(som bare jeg kunne titta litt på) For jeg klarer ikke å huske hvordan jeg så ut og det er bare måneder siden...

 

Jeg har gjemt den største buksa og det er rart å se på den. Den er faktisk veldig fin, men jeg skjønner ikke helt at den passa meg for ett år siden.

Jeg synes fremdeles jeg er smårund enkelte dager, andre dager føler jeg meg helt ok.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en bukse, som er 5 størrelser større enn de jeg bruker nå :) I sånn tommestørrelse altså. Ga faktisk bort masse klær nylig, til en litt bredere venninne. Og noe går nok til fretex eller søpla snart.. Godt å bli kvitt! Jeg skal i alle fall ikke bruke dem mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor glemsk en kan bli med tanke på de kiloene som er av. Jeg klarer heller ikke å se meg sjøl 30 kilo tyngre. Kanskje også fordi jeg aldri helt skjønte hvor mange kilo jeg egentlig hadde for mye :). Det er der disse bildene som ikke eksisterer kommer inn for min del, tror jeg. Det som finnes er enten - jepp, godt i bakgrunnen, helst skjult - eller tullebilder slik at ingen skulle tro at jeg skulle framstå som selvopptatt på bilder...eller noe? Men det finnes jo noen vanlige bilder med runde og eplegode kjaker. Men bikinibilder finnes ikke! Jaja. Målebåndet mitt minner meg innimellom på at det har blitt noen kilo og ellers kjenner jeg veldig på at det *føles* helt annerledes både fysisk og mentalt.

 

Det er vel følelsen av *seg* som teller - ikke hvor mye som er for mye. Jeg har heller ikke lyst på 9 kilo mer. Slik det er nå er helt fint. Det er følelsen å kjenne på - og så kan vi heller bruke energien til å gruble over andre ting... viktige ting, som for eksempel hva som skal spises når i morgen ;).

 

Ha ei riktig god dag! - skravle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dag ble det! Har følt meg flink i dag, både når det gjelder trim, kosthold og på jobb! Begynte dagen med havregrøt, med eple og kanel. Så ble det en tur i svømmehallen, til tross for at det var vinterferie. men svømme var det eneste jeg hadde lyst til ;) det gikk bra, men huff så mange mennesker det var... På et tidspunkt var vi 9 stk som svømte i 2 baner. Hulter til bulter, helt uten system. Hadde lyst til å rope ut "Hei alle sammen, vi må svømme i ring og holde samme tempo så vi ikke krasjer!!" :)

 

Lunchen ble nystekte vita hjertego' rundstykker og stekte ekstra så jeg hadde til mat på jobben også. Fylte med jarlsberg og krydderskinke, salat og agurk. Kjempegodt. På jobb unnet jeg meg også et kakestykke, siden det faktisk var fredag og jeg måtte tilbringe kvelden der i stedet for hjemme i sofaen. Som alltid skjedde det ett og annet uforutsett på jobb som en stakkars sykepleiestudent må ta på sparket. Da føler jeg meg flink etterpå når jeg har håndtert ting "riktig" :) Hjemme nå og skal kose meg med havregrøt igjen til kvelds, har fått litt dilla på det i det siste! Jammen bra jeg har dilla på noe så sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med dager som rett og slett bare faller på plass! Moro å mestre i jobbsituasjon, spesielt når man er litt ung i gamet. Ei lita kakeflis tåler du! Havregrøt er godt det! Jeg har hatt helt dilla også...med blåbær, litt nøtter og masse kanel! NAMME! Eller grøt lagd på kornblanding uten frukt og nøtter er det vel. Nå har jeg dilla på kaldvarianten...samme sak men ukokt, selvfølgelig! Har jøpt noe som heter hamp....nei, skal ikke røykes...det er noen slags frø og har nesten litt nøtteaktig smak. Skal være fryktelig sunt visst. Masse fettsyrer.

 

Ha en riktig god kveld! - skrulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en beryktet grøtspiser. Jeg har prøvd utallige varianter m/ eplebiter, kanel, vanilje, blåbær, syltetøy. Jeg har nesten alltid 5-10gr kruskakli oppi for å tilføre mer fiber. Under mine perioder med hungersnød pleier jeg å lage havresuppe, dvs grøt med masse vann. Det øker mengden og gir en fornemmelse av metthet så lenge det varer.

De siste dagene har hverdagsfrokosten bestått av all-bran pluss med cultura pære og ei ss gresskarkjerner oppi. De smaker nesten nøtter.

 

Det hørtes kjempegodt ut med disse rundstykkene. Jeg har nesten bare spist knekkebrød, frø og korn i over ett år og gleder meg enormt til å spise brød og litt rundstykker igjen. Det står øverst på lista over mat jeg skal unne meg når inntaket skal økes. Jeg har bakt noen herlig brød i det siste, av fiberbakst, tilsatt gresskarkjerner, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, havregryn og litt revet gulrot. De ble veldig saftige og kjempegode. Åhhh, nå gleder jeg meg allerede til frokosten i morgen tidlig:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vita rundsykke til frokost i dag :) Men nå måtte jeg dele med samboeren min, så jeg var solidarisk og sa at han kunne få to, så kunne jeg bare ta ett (i stedet for 1,5 som jeg pleier å spise). Var nemlig bare tre stk igjen i posen! De er supergode, men ganske dyre. På rema koster 6 stk 35 kr. Hvert rundstykke er på 70 gram. Jeg får ta et eple i tillegg så jeg holder meg mett litt lenger.

 

Skal i bursdag i dag til to små jenter som fyller 1 år! Det blir spleiselag, så jeg tar med pastasalat. Sto opp tidlig i dag og lagde en gedigen mengde salat! 1 hel pakke pasta, 1 hel ost, to pakker smårettskinke, to pakker salat (forskjellige typer), en agurk, en boks cherrytomater, to store paprika, tre bokser mais, to bokser ananas, en pakke sukkererter, en rødløk, en purre, en boks salatbønner.... jeg tror det var det hele! Tenkte lenge etter om jeg hadde noe som var stort nok til å blande det hele i. Så kom jeg på at jeg akkurat har kjøpt noen store plastbokser (sånne til å oppbevare f.eks klær eller leker i, med lokk). Vasket en sånn og blandet i vei. Tar med to store glassboller til å ha det over i når vi serverer, tror det passer seg bedre på bordet enn en plastkasse fra europris ;)

 

Siden det er bursdag i dag blir det vel mer enn en flis med kake. Men det er godt å vite at jeg har feiret både jul og bursdager flere ganger og likevel klart å holde vekten (sånn nogenlunde i alle fall!) i godt over 2 år nå. Man kan faktisk godt spise MYE en gang i blant, og det går bra likevel. For noen år siden hadde jeg sikkert følt nesten litt angst for sånne ting som bursdag, hvor jeg visste det ville være alt for mange fristelser. Men den gang var jeg så nyslanka at ALT smakte så sinnsykt godt og det var nesten umulig å begrense inntaket. Så da gikk jeg på noen smeller :) Nå vet jeg at det er ikke grunn til å hamstre kake, sånne anledninger kommer jo med jevne mellomrom. Ikke smaker det femte kakestykke så godt heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...