Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Gjest NinniR

hurraaa! Gratulerer med dagen. Så utrolig at du prioriterer trening på en så travel dag! Håper du får en strålende feiring og en flott dag i morgen.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

For en helg... :) Jaja, i morgen er det mandag og en ny uke med sunne muligheter! Har blitt litt vel mye bløtkake denne helga + masse vin og baileys osv osv. Restaurantmat i går, biff med bakt potet og masse kryddersmør og bearnaise. Smakte utrolig godt, men jeg tør ikke helt å tenke på hvor mange kalorier jeg egentlig har fått i meg denne helga! Så, derfor begynner vi på nytt med blanke ark i morgen. Tror jeg skal ha en telle-uke hvor jeg fører opp hver dag for å se om gjennomsnittet er sånn passe greit. Tror det er helt ok, men har ikke vært noe nøye i det siste, så det blir spennende å se. I dag har jeg spist knekkebrød og ost til den store gullmedaljen, og bløtkake for resten. Hørtes vel fornuftig ut?? :) Uffameg, skal prøve å sovne snart og ikke tenke for mye på det. Har jobbet i kveld og er temmelig sliten pga det + feiringa i går som ble litt i overkant. Fyllesjuk er vel det rette ordet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har også vært en dag uten om det vanlige kostholdsmessig + at jeg ikke har trent. Tar til bake det jeg sa i går om å starte på nytt i dag, jeg tar det i morgen!! :)

 

Frokosten ble sen, fordi jeg var bedt på tidlig (etter min klokke) lunch hos min farmor og tok det første måltidet. Brødskiver med gräddost er vel ikke helt det beste jeg kunne tenke meg på en sunn dag, men det fikk gå. Så hadde jeg tatt med restene av bursdagskaka og jeg "smakte" på den for 4. gang :)

 

Fikk i meg et par skiver før jobb også, og tenke at jeg fikk spise opp noen av restene fra bursdagslunchen, så det ble rekesalat. På jobb har jeg spist brødskiver, med kremost og spekeskinke (også rester eller min bursdag) og nå sitter jeg jammen meg og spiser brødskiver til kvelds også... Hva hadde vel fedon lindberg sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ble det feiring tre dager til ende da, snuppa? Jaja, det går alltids an å starte et nytt liv i morra :D. Jeg skjønner at du kanskje ikke er så kjempefornøyd med matfatet de siste dagene, men nå ble det jo ganske mye på en gang. Bursdagsfeiring (så formidabelt ut, spør du meg :)) og 17. mai. Og så en liten ekstradag på kjøpet. Namnam, det er nå godt med brødskiver da! Kanskje ikke det lureste å spise seg mett på til enhver tid, men sånn av og til? Som vi har snakka om før så hender det at ikke dagen går helt etter planen. Tipper besteforeldrene dine syntes det var ordentlig stas å ha deg på besøk og det er godt å kunne spise det som tilbys. Det betyr så lite i den store sammenhengen. Og nå er kanskje den bursdagskaka di smakt opp også :)?

 

Jeg tipper du er i gang i godstimen igjen i morgen igjen! Ha en fortsatt god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, godstimen kom. Håper den blir lenge :) Veide meg på mårran og vekta viste 58,2. Så det går tydeligvis greit med meg selv om jeg skeier ut litt i overkant... Men nå er vi flere her som skal holde vekten som driver og surrer i de usunne baner (vaner). Så vi får vel snu den trenden??

 

Har ført opp det jeg har fått i meg i dag og ender på 1960 kcal. Det ble fordelt på ca 300 til frokost (havregrøt), 440 til lunch (brød med smør og banan), ca 600 til middag (ovnsbakte poteter og en tomat-basert gryterett med karbonadedeig), 350 til kveldsmat (knekkebrød med ost) og resten til mellommåltider (frukt, en halvskive med prim som jeg sneik til meg på jobben og en liten granolabar). Har trent i kveld også, det ble 45 minutter på tredemølla og litt styrke etterpå. Så da har jeg en god følelse i kveld nå når jeg skal legge meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Se det ja! Godt å se at du er i rute igjen. Kroppen tåler nok litt uvant noen dager. Tror du det hjelper at kroppen din er vant til et relativt høyt normalinntak?

 

Og joda, det ser visst ut som det er flere som har kosa seg litt over evne den siste tida. Ikke så rart når det er 17. mai og greier. Vi får nok ha en sommeropprydningsdugnad her inne :).

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror absolutt det hjelper at normalen ikke er SÅ langt fra hva det blir når det blir mye. Skal noe til å komme så veldig langt over 3000 kcal selv om man spiser og drikker rikelig synes jeg? Og når jeg legger inn noe og prøver å regne ut på sånne dager tar jeg ofte litt i også, for å ikke underdrive i alle fall :) Også er det noe med mye trening da, tror det hjelper veldig på forbrenninga! Føler i alle fall at jeg har ganske god forbrenning nå. Tidligere har jeg vel sliti mer med å holde vekta fordi jeg ikke har hatt så god grunnforbrenning. FØR vektnedgang fordi jeg ikke trente i det hele tatt og i etterkant fordi jeg i perioder spiste veldig lite. Basalforbrenninga stiller seg vel inn etter det vanlige inntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Høres rimelig ut det du sier. Basalforbrenninga øker jo godt når man er vant til å gi kroppen mye trim. Jeg tror også du har rett i at det skal koses veldig med både mat og drikke hvis man skal komme over 3000 kcal. Selvfølgelig, en stor plate sjokolade drar jo godt på...slik som jeg har gjør av og til etter x antall liter vin :). Men det blir jo gjerne ikke så ofte lenger.

 

Jepp, nå skal det økes (snart) og det skal fortsatt trimmes! Gleder meg til å ha mye mat å spise :D! ...og litt mer å gå på ved utskeielser innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe å glede seg til :) Så du får holde ut og få orden på det, så kommer det til slutt! bare det at du er bevisst at du ønsker å komme dit og at du vet hvordan er jo et kjempestort skritt i seg selv.

 

Har spist bra og trent bra i dag. Middag måtte jeg lage til meg selv da samboer jobber overtid. Det ble omelett med potet (4 små nypoteter), tomat (2 store plommetomater), paprika (1/2 gul) og ost (ca 40 gram). Stekte først potetene i biter, så tok jeg oppi tomat og paprika i biter og stekte alt sammen en stund. Krydret med salt, pepper og litt hvitløkspulver før jeg helte over to vispede egg med litt vann og hakket fersk gressløk. Til slutt tok jeg oppi noen reale ostebiter (jarlsberg) og stekte ferdig under lokk. Var veldig godt! Skulle gjerne hatt litt grønn salat ved siden av men det hadde jeg ikke tilgjengelig.

 

Treninga ble 30 km sykkeltur med treningsvenninnen. Brukte 1t og 45 minutter så det sier seg selv at vi skravler mye og ikke holder tempoet oppe så innmari hele veien :D Lagde meg havregrøt av 50 gram gryn, 1,5 dl melk og 2,5 dl vann + litt salt og ca 1/2 dl kruskakli nå etter treninga. Har funnet ut at det er best å ta i kli helt til slutt og så la det stå og svelle etterpå (med kjelen av plata). Så tar jeg en smørklatt og litt sukker og kanel. Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besøk av familie (pakkehjelp) og er ellers travelt opptatt med å pakke siden vi flytter om en uke. Den siste uken blir hektisk med både en tur med danskebåten (søndag-tirsdag) + mye jobbing og jeg har muntlig dagen etter vi overtar nye huset. Derfor pakker jeg alt omtrent nå, og lar samboer og gode venner ta seg av selve flyttingen (mesteparten). Så skal jeg heller ta meg av utpakkingen i nyhuset jeg, etter at muntlig er ferdig! :) Også skal det vel noe vasking til i gamlehuset... I går gikk vi en fin tur på formiddagen før vi satte i gang med pakking og i dag har jeg både bevilget meg en time på treningssenter + at vi har gått en liten kveldstur alle sammen. Høres kanskje rart ut å prioritere trening når man pakker for harde livet - det forbrenner jo også noen kalorier. Men trening er noe helt annet!! :) høy puls, svette og endorfiner. Det savner jeg med en gang det blir noen dager uten.

 

Vet ikke om jeg skriver noe mer denne helgen, så ønsker alle som er innom en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake igjen! Hatt en super tur til København, med shopping og masse godt på drikke/spise-fronten. Resten av denne uka må bare bli litt lettere i matveien, for nå har det vært mye spising utenom normalen i det siste. Kjøpte meg en lekker bukse på turen som er bittebittelitt stram i livet. Har ikke veid meg på en uke, flykter litt fra den når jeg antar oppgang... Men satser på at den buksa sitter som et skudd innen en uke :) Egentlig er det jo mye bedre å se på sånne ting, at klærne sitter som de skal osv enn det tallet på vekta. Umiddelbart måler vi oss i hverandres vekt, du veier så og så mye, da er du sånn og sånn i forhold til meg osv (er vel ikke bare jeg som gjør dette??). I virkeligheten kan to personer veie det samme og se veldig ulike ut eller se likt ut og veie forskjellig. Det eneste dumme med denne danskebåtturen var at jeg handla med meg en del fra taxfree som vi sikkert ikke har bruk for at skal stå i skapene her... Tre forskjellige typer sjokolader og en pose med lakris. Måtte bare smake på sjokoladen i går! Prøvde først med et eple, men min bortskjemte mage (de siste dagene) krevde noe mer! Klarte meg med 5 små biter da. Men det var etter at jeg først hadde spist opp restene av helgens smågodt som fortsatt sto på bordet.

 

På søndag var vi på besøk hos oppdretteren vår og hilste på valpen! :) Vi har bestemt navn allerede. Vi fikk nemlig mulighet til å bestemme "kennelnavnet". ALtså det som skal stå i registrene at hunden heter, så det blir likt med navnet som brukes til daglig. Oppdretteren av at den oppfatninga at det var utrolig tåpelig med en hund som het "Midnight Queen and the Moonlight Shadow" når navnet til daglig var Lady :) Kan vel si meg enig. Så vår hund får et greit og kort navn; Miley. Som i smiley!

 

Resten av uka blir jobbing ift muntlig høring og jeg skal jobbe kveldsvakter + helga i tillegg. Det er jo "rød" helg, så får ta med de ekstra kronene. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bevilger meg en tur inn i vektklubben for å rapportere litt :) I går fikk jeg tid til en laaang sykkeltur innimellom lesing til eksamen og pakking. Det var godt :) I dag har jeg vært på seinvakt og gikk til og fra jobb for å få følelsen av å bevege seg litt. Fint vær var det også. Har spist brød eller knekkebrød hele dagen + et kakestykke, så ikke den beste dagen kostholdsmessig. I går ble det pølser til middag og ostesmørbrød til kvelds, så kanskje ikke så helt bra det heller... Har ikke skrevet inn kalorier på en uke. Og nå er det helg, så kasnkje vi bare begynner på nytt på mandag? Foreløpig ser det ikke ut til at dette gir noe negativt utslag på vekta i alle fall, så jeg er ikke i modus for å være så seriøs akkurat nå. Jeg har vel kanskje bare godt av en pause fra tellinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag hadde jeg også seinvakt. Men da fikk jeg spist litt grønnsaksgrateng på jobben og det føltes bedre enn brødskiver/knekkebrød til 4 hovedmåltider. Til kvelds etter jobb spiste jeg 4-kornblanding og mandler med yoghurt. Gikk til og fra i går også. I dag jobbet jeg tidlig og spiste noen (3 stk) gode ferske lapper med brunost på. Men det ble bare 1 skive brunost på hver lapp :) Teller ikke kalorier for øyeblikket, det er godt å føle at jeg ikke trenger det. Har regnet mye på slump i det siste og har ikke følt at det har vært så veldig kontrollerende dette med kaloritellingen. Men likevel er det en befrielse å bare spise uten å tenke så mye over det. Gikk en fin tur ned til en lokal badeplass etter jobb og satt der og slappet av i sola. Det var godt :) Burde lest mer til muntlig og burde pakket enda mer før flyttingen, men man må bare unne seg litt tid til kos også! Nå står det en pizza i ovnen og er snart klar til å bli puttet i min sultne mage. Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag flyttet vi inn i det nye huset! Så i dag er det andre morgen jeg våkner her. Har vært så opptatt med dette og jobbing og muntlig at jeg hverken har veid meg på en uke eller tenkt så mye over kostholdet. Føler meg litt i feriemodus, og håper det ikke fører til oppgang. Føler meg litt oppblåst akkurat i dag, men det har nok noe med at jeg ikke helt får magen/dovanene til å følge etter med en gang jeg bytter toalett ;) Har muntlig høring ift oppgaven nå om 1 t og 40 minutter.... Roer nervene med en kopp te, men vet ikke hvor god effekt det egentlig har! Skriver nok inn en liten mld i kveld om hvordan det har gått. Får vite karakter med en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHU! Muntlig gikk veldig bra og vi gikk fikk nest beste karakter, altså en B. :) Er kjempefornøyd med det. Har nå akkurat kost meg med første middag i det nye huset og et glass rødvin. Tidligere i dag feiret med en pils på brygga i solskinnet (så lenge det varte..). Begynner å komme litt mer i orden i huset men det er fremdeles utrolig mye som gjenstår. I gangen må vi måke oss igjennom pappesker for å komme inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Her skjer det jammen mye om dagen! Jeg er imponert over at du klarer å jobbe og lese og trimme og flytte på samme tid. Kjekt å høre at dere har kommet dere inn i nytt hus. Og så gleder jeg meg til å høre mer om valpen deres etterhvert. Gratulerer med strålende muntlig, forresten ;)!

 

Det er ikke så enkelt å spise helt riktig oppi alt dette for det krever en god del tilrettelegging. Jeg tipper at du snart er i gjenge med normale rutiner igjen. Ønsker deg en riktig god dag!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa...lesinga og trimminga måtte vel vike litt for flytting ;) Har ikke trent skikkelig på en uke, det får bli en økt i morgen. Har beveget meg mye ift med flyttinga og båret mange tunge ting selvfølgelig. har helt sikkert forbrent mye :) Veide meg i dag (for første gang på lenge....). Da var vekta 57,3 rett etter dobesøket! Begynte å lure litt på om kanskje vekta var blitt skadet i flyttinga? Føler meg ikke SÅ tynn liksom. Gikk av og på vekta flere ganger og flyttet den rundt på gulvet for å se om det hadde noe å si, men det ble det samme resultatet. Ergo har jeg gått ned nesten 1 kg på en uke, selv om jeg ikke har trent (jeg føler i alle fall ikke det). Men jeg har ikke tenkt på kalorier - jeg spiser kanskje umiddelbart litt mindre til hvert måltid da? Jeg må begynne å spise litt mer kanskje uten å telle. I dag la jeg inn i kalkulatoren her og kom til 1700 kcal bare. Men har vært på seinvakt og da ble det ikke skikkelig middag. Jeg har spist:

 

1,5 vita hjertego rundstykke til frokost med baconpostei på 2 halve og krydderskinke på den siste. Te med ekstra lett melk. Telte 30 gram av hvert påleggslag + brelett på den ene halve.

4 ryvita med brelett, norvegia og spekeskinke. Regnet 1,5 påleggsrasjon x 2 + brelettx3 til lunch

1 pannekake (la inn 120 gram, aner ikke hva den egentlig veide) + blåbærsyltetøy (30 gram)

1 brødskive med hjemmelaget kyllingsalat

3 knekkebrød med smøreost (ikke mager)

1 lettyoghurt med 20 gram mandler

1 eple

 

Spiser jo ikke spesielt magert eller sunt, likevel blir det ikke fler kalorier. Og her har jeg regnet grovt og tatt i litt ekstra, tror jeg. Men leste akkurat i et magasin at folk flest feilberegnet kalori-inntaket sitt veldig og at man stort sett kunne legge til 500 kcal. Tror jeg kanskje har mer peiling enn folk flest og regner ganske riktig. Jaja, sånn ble nå denne dagen i alle fall. Kommer vel stort sett opp i riktig antall kalorier på vanlige dager hvor jeg både spiser skikkelig middag og gjerne et stort kveldsmåltid med brød og pålegg. De siste dagene har ikke vært vanlige dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tja, dette med kaloriberegning kan nok gå begge veier litt etter hva slags type man er. Det kan kanskje være beleilig å glemme småting som bare er så små at de nesten ikke regnes (småsjokolader...de er da så små?? ;) ). Men jeg tror etter mye intens kaloriregning i perioder at det er fort gjort å gi litt romslige mål og da kan det nok bli under. Vi vil jo sørge for at det ikke blir for mye mat :). Men jeg tror også at jeg klarer å beregne ganske brukbart, men heller nok mot å ta i litt mer...for sikkerhets skyld. Men 500 i manko blir det neppe, kanskje en hundrings eller to.

 

Jeg synes ikke det er så rart at du går ned etter slike intense og travle dager som du har hatt. Mye pakking og bæring gir bra trim, og så lenge matvalgene er rimelig fornuftige, så er det vel ikke urimelig at vekta går ned. Hvis du i tillegg har spist ganske sunt men lite over en periode etter å ha spist mye, så blir det jo i realiteten som å starte på ned-i-vekt igjen. Jaja, nå har du litt å gå på...med mindre du finner ut at dette er fint framover :).

 

Ha riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Må også få gratulere deg med flytting og muntlig ;)

Og gled deg til "barnet" kommer i hus, vi har to vover å glede oss over, mye ansvar også selvfølgelig, men mest glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Jeg er ikke innom SÅ ofte for tiden og skriver noe, men det skjer heller ikke så veldig mye. Begynner å komme mer i orden i huset heldigvis. Vært på hundeutstilling i dag og sett mye nytt. Vi har tenkt til å ha vår hund på en del utstillinger etterhvert. Fikk også kjøpt inn mesteparten av det vi trenger av ting til henne. Føler meg ganske klar for å bli valpemamma nå :o

 

I går var jeg på fest og det var fri bar... noe som resulterte i at jeg ble VELDIG full og ikke orka mer ved midnatt. Da var det hjem og hølje ut litt over doskåla før jeg sovna som en stein. Våkna i morges og var fortsatt helt skjelven, føltes som jeg skulle besvime når jeg sto opp faktisk! Helt forferdelig altså. Men det kom seg etterhvert. I dag har kostholdet mitt vært 1 yoghurt med firkorn og mandler, 1 pølse i lompe og 1 hamburger... Fysen på sånt etter fylla jeg altså. Sendte mld til treningsvenninnen i sta og spurte om vi ikke skulle ta en økt. Samboer er på jobb og jeg kommer ellers til å bare sitte hjemme og kjede meg tenker jeg. Mulig jeg tar en tur på treningssenteret uansett om hun kan bli med eller ikke. MÅ komme i gang igjen etter 1,5 uke uten nevneverdig svetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Imponert over at du klarer å tenke på trening i en sådann stund! Jeg fungerer best på sofaen på slike dager, jeg :). Ser du har fått i deg mye glupt i dag :o - håper at du drikker bra med vann og ikke trener altfor hardt.

 

Ønsker deg en riktig god kveld! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble "bare" en gåtur. Var friskt og godt ute :o Har satt på stekeovnen nå og skal steke noen vita hjertego rundstykker til kvelds. Det blir godt med noe skikkelig mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hørtes fornuftig ut med en gåtur. Greit å ta det litt pent når kroppen ikke er helt i storslag - uansett grunn! Mmmm...rundstykker i ovn er jo så godt! Har ikke helt kommet dit enda sjøl. Usikker på om jeg klarer å kontrollere inntaket.

 

Ønsker deg en riktig god uke! - skrulle :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, vrient å kontrollere inntaket på godt brød! Jeg unner meg 1,5-2 rundstykker alt eller hvor sulten jeg er. Det blir 105-140 gram eller henholdsvis 262 og 350 kcal. Så kommer jo smør og pålegg i tillegg :o Men de er SÅ gode de rundstykkene altså. Og man blir skikkelig mett. I går kveld ble det 2 stk med baconpostei på begge. Like mange kalorier som en relativt stor sjokolade... Men jeg spiste ikke sjokolade, selv om vi også hadde det i huset :)

 

I dag har jeg syklet meg en tur. Sist jeg syklet for å trene syklet jeg 40 km, i dag gadd jeg ikke mer enn 15 km. Tror jeg trenger noen som kan dra meg med på trening nå om dagen, og dessverre er begge venninnene som jeg trener en del med veldig opptatt. I tillegg er det liksom alltid noe å pusle med i dette nye huset mitt/vårt så det frister litt vel mye å være hjemme...

 

I dag fikk jeg vite at vi kan hente valpen allerede på fredag! ÅÅÅÅ jeg gleder meg så veldig veldig masse :) Da er målet at innen fredag må vi være helt ferdig med alt som skal ordnes i huset, sånn at vi kan konsentrere oss fullt og helt om det nye familiemedlemmet. I morgen er det avslutningsfest for studentkullet mitt, og torsdag sommerfest med jobben. Så dette blir vel ikke akkurat noen veldig sunn uke sånn sett. Får prøve å gjøre det beste ut av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tror det er bare greit innimellom å trimme for bevegelsen og trimgleden sin skyld og ikke alltid med tanke på at det skal være så voldsom trening. 15 km på sykkel er bra trim det også :)! Skjønner godt at du har lyst til å få nyhuset i stand om dagen - og snart kommer babyen også. Så veldig spennende! Må innrømme at jeg helt har glemt hva slags hund dere skal ha selv om jeg husker tydelig at jeg spurte (og du svarte!) tidligere i vår.

 

Ønsker deg en herlig uke med alt det du driver med...forresten, det var vel i går du var på avslutningsfest. Håper den ble bra og at du er i strålende form i dag :o!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...