Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Dette likte jeg å lese, jeg er nok der du var for 2 år siden- nyslanka og synes alt smaker sinnsykt godt. Utrolig deilig å høre at dette muligens kan roe seg ned. Innimellom er jeg så utrolig lei av å stå i mot, passe meg, ikke smake, ta bare litt, puste med munnen/ikke med nesen fordi det lukter så godt, osv...Og så skriver du at det er håp. TAKK SKAL DU HA!

 

Jammen litt av en salat du har mekka:D

Det høres ut som dere blir veldig mange. Lurt med den boksen til frakt, og det hadde jo unektelig sett litt morsomt ut med en sånn på bordet;)

 

Nå skal jeg ut på en liten skitur. Jeg drar helt alene og det er deilig innimellom. Mannen ligger til sengs med bivirkninger etter et heftig torske-kalas på jobben sin i går, han tålte vel ikke rogna?;)

Og så er det greit at det blir bare meg for jeg kommer meg neppe så langt. Men været stråler og jeg MÅ UT!

 

God helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Bursdagen gikk kjempefint, føler ikke at jeg har spist over evne - og godt smakte det ;) Det ble en del salat til overs, men mange ville ha med litt hjem. Jeg tok også med en boks hjem, så tar jeg med på nattevakt. Skal straks dra på jobb.

 

Hørtes nydelig ut med skitur, leste om turen din på din egen tråd. SÅ mange kcal forbrent er jo bare supert! Håper du koser deg i kveld med god samvittighet. Herlig å trene på lørdager og kose seg på kvelden synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Enig med jess. Godt å se at det er håp om at det skal gå bra å holde vekta. Fint at du deler med oss hvordan du tenker og hvilke strategier du bruker. Godt å se at du koste deg i bursdagslag!

 

Ha en riktig god dag! - skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heie veien gjennom slanking og i prosessen med å holde vekta har jeg klart å spise usunne ting i helger og ved anledninger. Jeg skrev et annet innlegg på en tråd her om at jeg ikke spiser alle "vanlige" måltider i helgene. Var vel ikke alle som var enig i at det var så lurt ;) Men det er bare sånn det blir for min del. Egentlig har jeg nok et veldig variert kalori-inntak. Har registrert mat her på sidene i et par uker nå. Har ellers ikke telt kcal på lenge. Men det er som jeg tenkte, noen dager er jeg nede i 1500 kcal og andre dager oppe i nærmere 3000. Mesteparten av dagene ligger jeg likevel mellom 1800 og 2200 kcal. Aner ikke om dette er forferdelig usunt eller helt ok. Men for min del ville det vært helt unaturlig å ha et nøyaktig likt inntak hver dag. Jeg forstår likevel at flere her inne er i en helt annet situasjon enn meg, og er avhengig av den kontrollen med inntaket og at hver dag må være omtrent lik. Hvis noen er interessert tenkte jeg å skrive hva jeg pleier å spise på en vanlig dag når jeg er oppe tidlig og holder det gående:

 

Frokost: 2 eller 3 grove brødskiver (fra 70-110 gram) med forskjellig pålegg, eller knekkebrød (4 stk) og te med ekstra lett melk og en ts sukker evt 2 suketter (men må innrømme at det ofte blir sukker). Mellom 300 og 400 kcal. Noen ganger havregrøt, da blir det færre kcal. Da drikker jeg 2-3 dl ekstra lett melk til. Noen ganger spiser jeg magert pålegg, som skinke, andre ganger leverpostei eller ost. Bruker ikke lettprodukter.

 

Lunch: Omtrent samme mengde som frokosten, men noen ganger kjøper jeg mat i kantine eller på kafé og det blir kanskje litt fler kcal. Drikker en del vann i løpet av dagen, og kaffe... I blant juice eller f.eks kaffelatte/iskaffe.

 

Mellommåltid: Yoghurt og et eple for eksempel, blir kanskje 200 kcal? Er ikke så glad i yoghurt med klumper, så velger ofte barneyoghurter. Litago, safari (gjerne en økologiske) eller den mild og lett blåbær. Er ikke hver dag jeg har mellommåltid fordi det er ikke så mange timer mellom måltidene eller f.eks jeg ikke rekker å få i meg noe... Men egentlig er det veldig sjelden jeg ikke spiser noe mellom lunch og middag! Innimellom blir det en kakebit på jobb.

 

Middag: 1,5 - 2 poteter eller en passe mengde ris/pasta. Kyllingfilet, karbonadedeig, fisk (minst 1 gang i uka), pølser (ca hver 2. uke). Noen ganger svinekjøtt eller oksekjøtt/biff. Alltid to forskjellige grønnsaker til eller evt. salat. Mellom 500-700 kcal

 

Så trener jeg ofte etter middag, f.eks kl 19. Forbrenner rundt 400-500 kcal og dette er 4 ganger i uka.

 

Kveldsmat: Samme mengde som frokost omtrent +en stor kopp te. Spiser ikke alltid så mye kveldsmat hvis jeg ikke har trent (fordi middagen da ofte er senere). Hvis jeg blir sulten igjen før jeg legger meg tar jeg en yoghurt eller en frukt.

 

Nå synes jeg nesten det hørtes ut som jeg spiste mye? Eller helt vanlig kanskje? :) Er i alle fall påpasselig med å alltid spise fullkorn til frokost og alltid spise grønnsaker i løpet av dagen. *flink*

 

I helgene spiser jeg ofte frokost seint, så bare et lite mellommåltid før middag og topper det hele med litt (eller noen ganger mye) snacks på kvelden.

 

 

I dag som jeg har hatt nattevakt spiste jeg pastasalat i natt + et eple, litt havregryn når jeg kom hjem, sov til kl 16 og spiste en sånn eventyrfigur med smil inni... + et eple :) Og så pizza til middag kl 19 ca. Dager etter nattevakt blir rare kostholdsmessig. Noen ganger lyst på masse mat og skikkelig fysen, men i dag var jeg ikke sulten når jeg sto opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Dette ser vel ut som en anseelig mengde mat og det gleder et skrullehjerte! Spesielt mengden brød ser lovende ut, for det er virkelig noe jeg savner. Takk for at du deler dagen din med oss slik at det går an å se at det virkelig er sant a det går an å spise mye! Likner litt på det jeg gjorde i gamle dager, bortsett fra at da la jeg jo inn ekstraomganger i form av sjokolade og potetgull. Samt at pålegg og middag kanskje ikke alltid var så sunt :).

 

Ønsker deg en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Gratulerer med ny livsstil, sjølv om den starta for 3 år siden;). Det viser jo hvor viktig trening er i den måten du har gått ned i vekt. 30 kg ned er bare utolig bra gjordt. Du må være et nytt meneske med den nye stien du har valgt :) Har ikkje fått lest alt her, men ut fra siste innlegget ditt, fikk eg en umiddelbar følelse av at vi tenker litt likt i matveien.

 

Eg vil leve et så normalt liv som mulig uten å stadig telle kallorier, for å være heilt ærlig så har eg bare telt kallorier 2 første vekena av kurset eg begynte på i haust. Etter det har eg tatt sånn ca rekning i hodet og ikkje tatt det så tungt om eg på lørdagen hoppa over et måltid for å kose meg litt ekstra på kvelden.

Eg var i utgangspunktet en lettvekter og spiste det eg ville tidligere. Og slik vil eg ha det no og, men eg har alltid hatt et fokus på at kostholdet hovudsaklig skal være norsk tradisjons kost med brød og poteter og alt det der som familien til daglig spis. Og sida vi bur på ut ved kysten i ei lita kommune, har vi ikkje lettvinte løsninger som burger king og mac donalds, så der spiser vi bare i ferier og då smaker det faktisk nydelig :), sjølv om eg ikkje er typen som liker sånn mat i utgangspunktet.

 

Syns du har en flott samensatt dag matmessig! Og det må være lov å skeie ut i helgene.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glajenta; du leste tydeligvis det første innlegget, men ikke det tredje :) Var ikke 30 kg, men "bare" rundt 20. egentlig ca 22 :) Er veldig fornøyd med det uansett! Ja, det er et helt annet liv! Det å kjøpe klær er f.eks veldig gøy nå... Kommer rett fra shoppingtur og har vel svidd av nesten 2000 kr. Men 1000 kr var treningstøy!! Og det andre var på salg, så det ble to bukser, et skjerf OG støvletter :) Forresten ang. støvlettene. De var supersmale, og først fikk jeg dem ikke på meg i det hele tatt. Så kom hun som jobbet der og viste meg at man kunne snøre opp noe, så de ble litt videre. Og så kommenterte hun de "lekre og smale" leggene mine :) Jepp, definitivt mye gøyere å være slank når man shopper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Gratulerer med nye støvletter til de lekre og smale leggene dine :)! Å handle klær etter å ha gått ned i vekt er virkelig noe helt annet. Jeg kjenner at jeg hele tiden må passe meg litt for jeg kan jo ikke bare kjøpe alt som passer lenger :). Helt ufattelig hvor vanskelig det var å finne støvletter med de gamle leggene mine, men nå har jeg tre par og det betyr at jeg endelig kan gå i skjørt også på vinteren. Leggene mine er fortsatt ganske staute de altså. Uansett synes jeg du fikk mye for de kronene, jeg!

 

Ønsker deg en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver inn en kjapp "logg" før det er natta :)

 

Var på kafé i dag og prøvde egentlig å velge ganske sunt, kyllingsuppe med nanbrød. Aner ikke hvor mange kcal det ble, men så kom det plutselig en kaffelatte seilende med litt brunt sukker til :) Godt var det. Middag ble fiskegrateng med diverse tilbehør og til og med en klatt med meierismør, ikke det sunneste? Men fikk til en god treningsøkt og da jevner det seg nok ut! Har tatt en lettere kveldsmat likevel, med knekkebrød i stedet for de vanlige brødskivene. Det ble så fryktelig sent også, innbilder meg litt at det er dumt å spise MYE før man skal sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Dette med spising rett før leggetid er jeg litt usikker på. Det er helt klart en myte at man bare kan spise fram til en bestemt tid, men hvor lurt det er å stappe innpå rett før man køyer er vel kanskje en annen sak. Nå ser det jo ikke ut til at du akkurat stappa innpå da! Jeg har gjennom hele nedgangstiden spist kveldsmat nesten hver dag, til tross for stor og god midda i 7-8-tida. Så kveldsmat har typisk blitt rundt klokka 10 og det har vært ganske nær til trøtteskrullas leggetid. Kanskje jeg hadde gått fortere ned uten? Umulig å vite, men det gikk i alle fall nedover jevnt og trutt så for min egen del tror jeg ikke sein spising betyr så mye. Spørsmålet er vel heller om man er komfortabel med å ha mat i magen når man legger seg. Så stor middag rett før man går under dyna er kanskje fysisk ubehagelig. Men et lite kveldsmåltid kjennes godt ut i lillemagen det :).

 

Var dette egentlig det du spurte om? :) skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var fint svar det skrulle :) Vanligvis spiser vi middag rundt halv fem - fem, også trener jeg etter det på kvelden. Så når jeg kommer hjem fra trening rundt kl 21 spiser jeg, og det er ofte tre brødskiver :) Er jo skrubbsulten da både fordi det er lenge siden siste måltid og fordi jeg har trent. I går var det 4 knekkebrød, men da hadde middagen vært kl 18 og dermed var jeg ikke SÅ sulten heller. Men som jeg skrev i et annet innlegg hender det vi spiser senere middag hvis jeg ikke skal trene på kvelden, eller hvis jeg trener tidligere. Da spiser jeg kanskje bare frukt eller joghurt på kvelden, eller litt nøtter eller noe sånt. Gjorde det på samme måte når jeg gikk ned i vekt, så jeg tror vel ikke akkurat den spisinga mi er noe problem :)

 

har fri i dag og har gjort en del husarbeid. Det er fin trim det også! Ble skikkelig svett av å skrure badekaret.. :) Vi skal flytte i løpet av våren. Gruer meg til å vaske hele huset før de som skal flytte inn overtar! Men får se på det som trening...kanskje det hjelper på motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare syte litt for min egen del :) Og kanskje noen har noen råd.

 

De siste par dagene har jeg hatt noen sånne tanker om at jeg er så innmari fornøyd om dagen med vekta. Er akkurat litt under 60 kg, det er helt perfekt synes jeg. Så kommer sånne tanker om at "ja, når er du fornøyd...nå må du ikke tulle det til igjen da..." fordi jeg ofte holder meg på en sånn fin fin vekt en periode (når jeg er passe flink med mat og trening) også kommer det noen skikkelig "jeg driter i alt"-perioder hvor jeg går opp 3-4 kg... Har rett og slett hatt noen perioder tidligere med overspising i det skjulte. Føles ikke noe godt.

 

Nå har den gode perioden vart så lenge at jeg bare venter på en hungersnød hvor jeg gumler innpå alt mulig, og spesielt feil ting. VIL IKKE AT DET SKAL SKJE. Så da går jeg kanskje og er litt vel påpasselig og satt her i sta og tenkte at jeg ikke skulle spise mellommåltid fordi "det var jo bare to timer til middag, og det går jo sikkert greit å bare ikke spise noe. Sånn for sikkerhets skyld". Til slutt sa jeg til meg selv: Skjerp deg!! Det eneeste som skjer hvis du hopper over det måltidet er nedsatt forbrenning osv osv osv... Så jeg fant frem et knekkebrød med ost, en appelsin og en kopp te. Heldigvis :) Litt kjipt altså, å være så fornøyd nå at jeg nesten blir besatt på at det MÅ holde seg akkurat sånn til evig tid... Jeg dør jo ikke om jeg vipper over 60 kg heller, bare har ikke så lyst :) Jaja, det var dagens syting! Har ikke godt av å ha fri jeg kanskje, for da blir det så mye tid til tenking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tja, vet ikke om jeg har noe å si som hjelper akkurat. Her er det vel andre mer erfarne HVere som sikkert har noe mer fornuftig å si. Det er vel ikke så uvanlig å tenke at noe rett og slett er for godt til å vare, spesielt når du har erfaring med å gi blaffen i perioder. Jeg ser jo at andre her inne kommer litt i utakt innimellom også, så uvanlig er det nok ikke, uten at det er noen trøst og i hvert fall ikke en sovepute...da kan nok veien være kort tilbake i det gamle sporet.

 

Jeg har vel mest lyst til å si at du bør forsøke å ikke bekymre deg, for livet er jo her og nå og det er ingen grunn til å fokusere på noe som kanskje kommer til å skje. Likevel er det vel helt nødvendig å ha noen varselslamper som lyser når vi kommer over en viss vekt, og det er vel gjerne derfor GR opererer med det de kaller vektbelte, som er ønskevekta di pluss 2 kilo slingringsmonn. Tror du det kan hjelpe at du setter deg en vekt hvor det er gule varselslamper? Dvs at hvis du kommer dit, så er det nødvendig å være mer påpasselig en periode, evt kutte ut tullemat, til du kommer innenfor det som du synes er akseptabelt igjen?

 

Men jeg synes du var lur som prioriterte et mellommåltid. Et knekkebrød med litt pålegg og en appelsin er vel ikke akkurat det som feller deg på kaloribudsjettet i dag :).

 

Ønsker deg en riktig god dag! :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et fint svar, igjen, Skrulle! Var egentlig bare godt å få skrevet det ned at jeg faktisk har de tankene. Tror nok det skal gå fint med meg. Grensa mi for å skjerpe meg burde ligge på 60 kg, fordi jeg er jo ikke tilfreds med kropp og sinn når jeg går over det. Har veldig mye med kroppsfasongene min å gjøre, fordi jeg veldig lett får pondus :) Har bare én gang gått mye over det da, i fjor sommer veide jeg 63 kg. Men ellers stort sett holdt meg rundt 60 eller rett under. Når jeg tenker over det har jeg faktisk gått ned 5 kg siden i fjor sommer uten å egentlig gjøre noe for å få det til. Bare spiser passelig sunt og trener jevnlig. :) Nyervervede feriekilo sitter heldigvis ganske løst på meg.

 

Var på trening i kveld, med friskis og svettis. Men jeg synes det var et dårlig program og lavt tempo. Valgte å dra innom jobben på vei hjem og ta en halvtime på treningsstudioet der. Hadde akkruat satt meg på sykkelen da selveste overlegen (som fungerer som en slags overordnet sjef og også er en av eierene på rehabsenteret) dukket opp og han skulle også sykle. Det var litt artig å treffe han i en sånn sammenheng. Stort sett ser jeg han bare under morgenmøtene der han sitter i dress. Nå var det byttet ut med treningsantrekk. Vi pratet en del om trening og sånt, veldig koselig. Faktisk var det bare han og jeg i hele lokalet, kunne nesten blitt en legeroman ut av dette!! haha, neida han er minst 40 år eldre enn meg :) (og jeg er jo godt etablert altså).

 

Når jeg kom hjem satt det en lettere frustrert mann i sofaen. "Jeg har spist en halv sånn stor sjokolade jeg nå... og jeg er fortsatt sulten! Kan ikke du lage noe mat til meg...". Menn altså!! Lagde varme ostesmørbrød til oss begge. Ikke den sunneste kveldsmaten, men hva gjør man ikke for å glede en stakkars sulten mann.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Åååå, hørtes koselig ut. Vi må jo puse litt med disse mennene av og til. Her i huset steller Far med syklene og Mor med maten :). Jeg synes det er helt supert på denne måten jeg! Jeg gidder vel ikke å lappe punkteringer, olje og vaske sykler og skiftegirkabler! Det er koselig å lage mat til oss begge og da vet jeg at vi spiser sunt. Jeg lager gjerne matpakke til ham også jeg. Han gjør ting for meg - jeg gjør ting for ham.

 

Ha ha...jeg ser deg for meg i legeromanen...den unge slanke pene sykepleierstudinen og den lett grånende overlegen...Han lar seg sjarmere (enkemann selvfølgelig...dette er ikke en sjarlatan som bedrar sin kone!), men er altfor dannet og artikulert til å gjøre tilnærmelser som kan vekke anstøt. Hun synes han er en hyggelig distingvert herremann, men uskyldsren som hun er forstår hun ikke hans hensikter, og går lykkelig hjem til sin kjekke forlovede når arbeidsøkten er omme. Til slutt gifter han seg med oversykepleieren, mens hun lever lykkelig alle sine dager med den kjekke forloveden. Jepp - nei, det er hyggelig å treffe folk i andre sammenhenger og få se dem på annet vis. Folk er ikke så forskjellige som vi av og til tror. Og noen ganger er folk mer forskjellige enn vi kan forestille oss.

 

Nei, nå er skrulla på viddene. Ble mye rørprat nå visst. Ha en fortsatt god kveld!

 

:) Røra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morsom historie :) Du har god fantasi, og skriver godt! I virkeligheten er overlegen gift med sin legesekretær og har det nok godt med henne :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri i dag også. Jobber i helga, så det er jo godt å ha litt fri et par dager likevel. Spiste noen deilige knekkebrød med nyåpnet jarlsberg ost og eple i skiver på til lunch i dag. Takk for at du minnet meg på det pålegget Skrulle :D Taco til middag, det er litt fast enten fredag eller lørdag her i huset. Alternerer med den tradisjonelle pizzaen. Fikk gått en liten tur i dag også, bare 40 minutter eller noe sånt. Skulle likevel poste en jobbsøknad (spennende!) og gikk en omvei hjem igjen fra postkassa, kan man si..

 

Sjokolademousse til dessert i dag! Juhu, gleder meg til den :D Tenk at man gleder seg så stort over mat, og i andre sammenhenger forarger man den j*** maten.. (i alle fall kan jeg være sånn). Jaja, da var det i alle fall helg, selv om jeg jobber og skal stå opp tidlig både lørdag og søndag..

 

GOD HELG alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbehelg og ikke giddet å gjøre så mye utenom jobben. Hadde egentlig vært godt å få trent i kveld, men jeg la meg heller til å sove 2-3 timer jeg.. uff :D Spist mye tull og kost meg litt vel mye denne helgen føler jeg. Marsipankake på jobb i går, og en god, men feit middag på kvelden med fløtegratinerte poteter... Yoghurtnøtter og nøttifrutti ble "lørdagsgodtet". Endte sikkert på 3000 kcal totalt. Og i dag har jeg spist litt sjokolade på jobb og måtte smake litt på den hjemmelagde vaniljesausen fra jobbkjøkkenet også. "middagen" min i kveld ble omelett, med diverse grønnsaker og litt ost og skinke i. Ble godt! er alene hjemme pga samboer jobber. Så han 10 minutter mellom min og hans vakt :D Sånn er det innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld klarte jeg å dytte i meg et par never mandler og en halv plate kokesjokolade mens jeg så på film.. Men i dag er det en ny dag og jeg har vært på skitur med en venninne og skal på friskistrening i kveld med en annen venninne. Godt å ha noen sånne som gjør at trening er aller mest gøy/sosialt og veldig lite slit. Det ble en kopp kakao på turen, men ellers sunn og god mat i dag. Torsk (panert, men likevel) til middag - det gleder jeg meg til! Skal på nattevakt senere, så skal ta meg en middagshvil etterhvert. Burde kanskje prioritert å sove i stedet for å trene i kveld ( i alle fall når jeg allerede har vært på skitur) men det er bare én nattevakt og sove kan jeg gjøre i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ser ut som om du jobber mye om dagen! Likevel får du til å trene og sende jobbsøknader (så spennende!). Jeg må igjen si at det er veldig kjekt å lese om din måte å håndtere mat. For meg ser det ut til å likne veldig på hvordan mange av mine normalvektige venninner lever. De koser seg innimellom de, men lever stort sett med en fornuftig livsstil.

 

Høres deilig ut den skituren dere hadde i dag. Herlig å kunne gjøre en blanding av sosialt og trim sammen med noen man liker å være sammen med. Fikk du sovet litt, eller ble det enda ei treningsøkt på deg?

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulle :) Joda, det ble litt over 1 time god søvn i senga. Og treninga (som jeg skrev om på trim-loggen) gikk overraskende lett! Ikke tung i beina etter skituren som jeg kanskje hadde venta.

Ja, det er helt fantastisk å være ute i naturen med godt selskap. Hun som jeg trener med er en kollega, som jeg jobbet noen nattevakter med våren/sommeren for snart 2 år siden. På nettene er vi bare to på jobb, og om man har god kjemi med "natt-partneren" har veldig mye å si for hvor fort de 10 timene av vakta går. Første nattevakta vi hadde sammen føltes som en pysjamasfest med en venninne man hadde kjent i alle år! Vips, så var et nytt vennskap født :) Hun er noen år eldre enn meg, og har barn, så vi er på litt forskjellige stadier av livet. Men likevel har vi også mye felles, og kan diskutere både sykepleie-fag og alt annet i livet. Også er vi like glade i å trene! :D Snakket faktisk om det i dag på turen at bortsett fra menn (og barn) var det hverandre vi traff mest! Veldig glad jeg har en sånn venninne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne er gull verdt :-) Fint å ha en god venninne på jobb som du og kan trene med-og når dere er to stykker, er det jo kjempeviktig at kjemien stemmer! Etterhvert ser jeg og at alder og livssituasjon betyr mindre når det gjelder hvem som blir gode venner....det er mennesket "inni der" som betyr noe!

 

Jeg har hatt en fin ferie- den innebærer nok litt opp i vekt...men, men! Det får jeg tåle! Så skal jeg skjerpe meg nå istedenfor...heller det enn å "være flink" i ferien. Men da er jo forutsetningen at jeg skjerper meg i hverdangen, altså:-) (den var en påminnelse til meg selv!!) Jeg skal veie meg om noen dager ...litt feig der!

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sovet, spist, trent og spist, og nå skal jeg legge meg og sove mer! Sånn er det etter nattevakter. Hadde god middag i dag med hjemmelagde karbonader og ovnsstekte potetbåter. Hjemmelaget "amerikansk blanding" med gulrot, mais og erter var godt som tilbehør. Tenkte jeg bare skulle skrive et lite innlegg mens jeg venta på at "gubben" blir ferdig på badet. Hadde visst ikke så mye fornuftig å melde, så det er kanskje best å bare si god natt :) I morgen MÅ jeg bare få ryddet litt i huset, synes det ser helt forferdelig ut. Både jeg og samboeren er opptatt med mye forskjellig om dagen, og prioriterer vel andre ting enn husarbeid. Men i morgen har jeg fri, så da må det da gå an å få gjort noe :)

 

God natt alle som leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det bittelitt husarbeid. Var så veldig fint vær, så jeg tok meg også en liten rusletur ute. Men da jeg kom ut kom det en sky, så etterhvert forsvant det fine været mer og mer. I dag hadde jeg egentlig planer om å ta en liten tur på ski før seinvakt, men det laver ned tung og våt snø så det frister ikke. Driver og lager meg lunch nå og tar det vel heller bare helt med ro før jobb enn å finne på noe treningsmessig. Vita hjertego rundstykke (1,5) med eggerøre og spekeskinke.. høres ut som en solid lunch :) Har vært på veiledning ift til oppgaven i dag (gruppeveiledning med to grupper). Vi har en mannlig veileder som har rykte på seg til å være litt...uproff og flørtete. Men han er også veldig faglig sterk, så vi valgte å se på det som positivt at vi har fått han. Men når vi skal begynne å legge frem temaet og probelmstillingen vår begynner jeg så kjekt å presentere gruppa. Jeg sa "vi har vel ikke noe gruppenavn akkurat men.." Så sier veilederen "Hva med søtt og deilig?" og blunka.. Synes det var usmaklig, mista nesten helt tråden i det jeg skulle si. De andre til stede lo litt forsiktig. Senere, når begge gruppene hadde presentert seg og tema satt vi og pratet rundt bordet litt avslappet. Jeg hadde begge armene litt over bordet, og plutselig kommenterte veilederen forlovelsesringen min og tok meg på hånda (tok på ringen) og spurte om dette var noe nytt og om det var positivt for min del... Håpløs mann! Blir irritert! Hvis han skal fortsette sånn synes jeg det blir ubehagelig, men vi skal heldigvis ikke forholde oss så mye til han "in person", blir mest på telefon og mail heretter. Uff, synes det var teit - i alle fall når jeg har hørt så mye om han fra før og hvordan han er med unge kvinnelige studenter. Håper det likevel blir greit å ha han som veileder og at vi får utnytte hans faglige ressurser, uten noe mer tull.

 

Jaja, det var dagens frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hørtes ut til å være litt av en tulling! Men det er jo bare å prøve å heve seg over! Det som forundrer meg, er at ikke den typen mennesker syns det er pinlig å oppføre seg sånn....snakker meg om å ikke skjønne settingen! Men du får satse på å få full faglig uttelling- uten å la dette forstyrre for mye!

 

Nå har jeg veiet meg etter ferien- og det gikk ikke så verst- oppgang på noen hundre gram skal jeg tåle...! Men det irriterer meg at jeg ikke klarer å ta tak i det kiloet som har kommet på de siste månedene....for det jeg er redd for er at det kiloet skal bli til ett til...og ett til....sånn sakte men sikkert-og i det perspektivet er jo disse 400 hundre grammene litt dummere! Dèt vil jeg ikke ha noe av, nei:-)så det betyr jo bare at jeg må skjerpe meg mere det, da! Nå har jeg stort sett snakket om det, uten helt å ta tak.... jeg er nok ikke systematisk nok i min HV-jobbing! Jeg ser andre har vært flinke til å øke opp 100 kalorier, så 100 til...mens jeg har tatt det mere på "slump" kan man si....!

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...