Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Synes kanskje det kan høres ut som forbrenninga di ikke helt har kommet igang igjen etter vektreduksjonen? Da legger man jo veldig lett på seg, og det er vanskelig å bli kvitt igjen (er min teori i alle fall). Jeg ville prøvd på et lavere kcal-inntak en periode, og sett om det hjalp, og så økt sakte etterpå og vært forsiktig med utskeielser i en periode etterpå. Hørtes kjedelig ut, men kanskje jeg ville prioritert hvis det betød mye å bli kvitt et par ekstra kg?

 

I går kveld på jobb og foreløpig i dag har det blitt mye tullemat... Helsevesenet er altså helt ekstremt når det gjelder kaker og godis. Spesielt på rebiliteringssenteret jeg jobber på. Både pasienter og pårørende har med masse godsaker til personalet som takk for et godt opphold f.eks. Men ikke nok med det; det er fast hver ENESTE kveld kake og kaffe. Og dette er til pasienter som kanskje har problemer med vekt fra før, og som har nedsatt mulighet til å bevege seg... Unødvendig?? Argumentet for å ha denne kakestunden er at det er sosial trening. Slagpasienter som kanskje har mistet deler av taleevnen, eller har andre problemer som kan gjøre det vanskelig å delta i felleskap. F.eks er det noen som får problemer med angst og/eller depresjon etter et slag. Og ja, det er veldig koselig å samles rundt et bord over en kaffekopp og et kakestykke. Stort sett er det en eller annen slags formkake, og i relativt små stykker. Men det er likevel hver kveld da... Blir jo mye kake i løpet av 4-6 uker som er gjennomsnitts tida de er på senteret.

 

I går var det i tillegg en pasient som hadde bursdag, og pårørende hadde med en diger marsipankake. Hadde først på kvelden spist denne formkaken og så ble det jammen et sykke med marsipankake etterpå. Kl 22 på kvelden under rapporten, kanskje ikke det beste tidspunktet å fylle på med fett og sukker...

 

I dag skulle jeg og ei venninne på tur. Vi kom til et serveringssted i enden av noen skibakker. Det så veldig fristende ut å sette seg i solveggen der og spise appelsin som vi hadde med. Men det var ikke tillatt med medbragt mat, og det eneste de serverte der var vaffel eller skolebrød.. Jeg kunne sikkert klart å stått over, men venninna mi ville absolutt ha og da er det jo så lett å la seg rive med (hun er selvsagt en sånn type som spiser godis hver dag og aldri trener men likevel er superslank). Hun hadde også med et sånn marsipan-påskeegg som vi delte. Sto over kakaoen da, og tok en 25 kroners-kaffe til 25 kroners-skolebrødet (under unskyldningen at jeg synes det ble litt kvalmende med så mye søtt på en gang). Hvorfor er det så vanskelig å si "jeg har ikke lyst til å spise den bolla jeg fordi jeg vet at det er usunt og jeg vil heller spise appelsinen min et sted det er lov!!" :) Er så fort gjort å bli stemplet som fanatisk... i alle fall er denne venninnen veldig raskt ute med å si "kan du liksom aldri unne deg noe godt du eller??". Ikke så greit! Har i alle fall gått nesten 2 timer tur i terreng og snø, så det tilsvarer vel omtrent det skolebrødet og marsipanegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så vanskelig å si neitakk, jeg vil ikke spise så mye søtt...eller ett eller annet sånt! Det er sikkert ingen som ville reagert på det - vi ville jo ikke reagert om noen sa det til oss....?! Eller kanskje er det sånn at det alltid er litt irriterende med noen som er "flinke" med maten...?

 

Ja, kanskje du har rett i det med forbrenningen! Det var en god idè å ta meg helt inn igjen en periode og gå ned det kiloet(som jo nå er 1,4) for så å starte på ny med HV! Jeg skal forsøke det! Det meste handler jo om å bestemme seg...egentlig!

 

Merkelig med disse kakene og godsakene som alltid skal settes frem, ja! Jeg jobbet et år som praktikant i barnehage(det er leeeeenge siden, altså...snart 25 år!!)og det året la jeg på meg omtrent 10 kilo!! Det var helt forferdelig- jeg spise vafler og kaker minst etpar ganger i uken, dessuten var det middagsservering i barnehegene på den tiden....et fornuftlig tiltak for barna, men ikke for en praktikant uten viljestyrke...for resultatet var jo to middager hver dag, det! Huff og huff! Men ihvertfall er det pussig at vi setter likhetstegn mellom kaker og kos....for de fleste syns jo feks noe god frukt smaker like godt!?

 

Men godt du fikk tatt deg en fin tur da- og "nullet ut"!! :-)

 

Ha en fin kveld- nå skal jeg slappe av etter dagens lille trimtur på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nå var det jammen lenge sida jeg har skribla inne hos deg! Det er veldig synd hvis man oppfattes som fanatisk dersom man velger å si nei takk til usunnerier. Det er klart - velger man å aldri spise noe som er usunt så virker det vel gjerne litt vel kontrollert, og kanskje spesielt når man er normalvektig. Jeg vet ikke om denne venninna di har kjent deg i de dagene du var overvektig, men om hun har det så virker det rimelig ubetenksomt å anklage deg for å aldri unne deg sjøl noe. Men vi bør vel bare bli flinkere til å bestemme hva som skal innafor også når vi er i lag med andre. Ellers synes jeg du kompromissa greit og klarte deg bra :P.

 

Han veilederen deres høres jammen ut som litt av ei type! Dere får bare gjøre det beste ut av det og forhåpentligvis får dere utbytte av kompetansen hans. Ellers så gå det an å gi ham melding dersom dere opplever at han tråkker over grensa?...Men lett er gjerne ikke det heller :).

 

Nå er søndagspizzaen ferdig, så¨jeg får gå å nyte den! Vi snakkes mer siden! Ha en riktig god kveld B)

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. litt av en veileder du har fått deg. Jeg kjenner nesten at det klør i fingrene, får utrolig lyst til å sette slike folk å plass!

 

Jeg har også opplevd slike spisesteder med usømmelig servering. Jeg har noen ganger sagt at jeg ikke tåler det de har i disken. Det er jo til en viss grad sant. De fleste av mine venner maser ikke lenger, men jeg har også venner & kjente som absolutt ikke forstår at jeg ikke kan hive innpå som før. Jeg har gjort iherdige forsøk på å si at kroppen trenger flere år på å tilpasse seg og at stadige utskeielser fører meg sporenstriks tilbake der jeg var. Det er desverre ikke alle som forstår dette uansett hva jeg sier.

På min jobb har jeg lagt ned forbud mot slike evindelige kakeorgier. Det hender noen har med ei kake hvis de har bursdag, men det blir stadig mer sjelden. Jeg har innført varm lunsj, nystekte rundstykker, frukt&grønnsaksfat ol. som erstatning. Det er mye kos i nybakt grovbrød med ost også. Med deilige te til.

 

I vinterferien bodde jeg delvis hos familie på min manns side. De er voldsomme til å ordne med mat, selv om de spiser veldig sjelden. Det ble altfor få måltider for meg og der var det ikke mulig å si i fra uten at det ville ha blitt ståhei og massiv oppdekning og sikkert dårlig samvittighet hos alle sammen. Jeg løste det med smugspising på rommet. Tenk så sprøtt. Det er nå ikke så ofte vi er der, så det går nå bra.

 

Jeg er kjempeimponert over måten du takler utfordringer på. Flott at du bytter trim mot kcal, da går det jo greit. Jeg gleder meg til jeg kommer dit, jeg er startet på veien og det føles godt.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til svjusj og skrulle og ellers andre som er innom B) Jeg har ikke vært flink i det siste til å skrive på andres tråder jeg heller. Skal jammen innom de forskjellige etterpå og lese meg opp litt :)

 

Ang. å være fanatisk.. Denne venninna har kjent meg fra før jeg slanket meg ja, og hun har fulgt meg på opp og nedturene gjennom stabiliseringen også. Hun er egentlig ganske opptatt av å spørre meg stadig om vekt/livsstil (hun kan spørre rett ut hvor mye jeg veier f.eks...ikke alltid så artig). Hele greia med å unne seg ting begynte denne dagen med at hun spurte meg om jeg var lykkeligere nå, "etter at du begynte å spise sunt" som hun kalte det. Så sa jeg, etter litt tenking at jeg ikke syntes lykke kunne måles på den måten. Heldigvis er det de samme menneskene jeg har rundt meg dengang, som nå - og det er viktigst. Men jeg føler likevel jeg har det bedre nå, fordi jeg føler meg mer tilfreds med kroppen min og at jeg vet jeg gjør noen gode valg for fremtiden (jeg har kreft og hjertesykdommer i nær familie). Så spurte hun "men spiser du alltid sunt, og aldri godteri? er det verdt det da?" (trenger jeg si at denne venninnen er en totalt sjokoholiker? :P ) Så sa jeg at jeg jo faktisk unnet meg mye godt, både kaker og potetgull og godteri og alkohol og alt som er. Men at for min del hang muligheten til å spise sånt sammen med at jeg trente mye og ellers spiste sunt mesteparten av tida. Senere sa hun noe om at hun var misunnelig på at jeg hadde så mye energi (til studie, jobbing, venner/sosialt og mye trening) og at det sikkert hadde noe med at jeg var så sunn!

 

Helgen har ellers vært ganske så grei. Fredagen ble en total kaloribombe med kinotur (med godtepose og baconcrisp) og etterpå ut på byen med øl og irish coffey. Men både i går og i dag har jeg trent, så det er jeg veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur på kafé i dag med to studievenninner og feiret en flott gruppeeksamen (vi fikk B, og det var en veldig vanskelig eksamen så vi hadde ikke regnet med å få så bra!). Jeg bestilte meg kyllingsalat. Den var innmari god, men jeg prøvde å regne ut ca kcal i lunchen min på kalkulatoren her i sta og fikk nesten sjokk.. Kom til 750 kcal, det var både pasta, kylling, krutonger, baguette + dressing... Var liksom ikke så mye mat, men mye kalorier ble det visst. Vet ikke om jeg har regnet riktig da, ble jo bare på øyemål og hukommelse. Så da sitter jeg og småangrer litt på at jeg i tillegg spiste en stor frokost og et stykke med (en helt nydelig) gulrotkake med sånn osteglasur etter lunchen.... Jaja, så går det når man feirer seg selv med mat. Hvis jeg leser innleggene mine bakover for noen dager høres jeg ut som en skikkelig kakemons! Blitt mye kake i det siste ja... Kanskje på tide med noen grønne dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt, ja. Har bommet på det selv, til jeg fant ut at det var et strålende alternativ UTEN pasta, krutonger og dressing. Er ikke så gald i kald pasta uanset...

Gratulerer med eksamen! Det står respekt av videreutdanning. Du jobber samtidig, ikke sant? Det er vel deilig å bli kvitt veilederen også, vil jeg tro. Han hørtes riktig sjarmerende ut.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, videreutdanning kan jeg vel ikke kalle det :) Er min første utdanning (er bare 24 år). Men jobbe mye - ja det gjør jeg! Har to jobber, og tar i grunn så mange vakter jeg har kapasitet til. Har huslån og bil osv... Men heldigvis en mann i full jobb som tjener bra B)

 

Jeg ender på 2330 kcal i dag (sånn ca beregnet i alle fall), og det er jo ikke galt i det hele tatt når jeg har vært på trening. Men det ble en temmelig mager middag :P Kveldsmaten min skal derimot ingen få ta fra meg! Får ikke sove uten mat i magen så koser meg med brødskivene mine og tekoppen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde jeg det for meg at jeg ikke skulle spise kvelds- det var liksom "feil". Men da jeg begynte på mitt "ned-i-vekt-prosjekt", vendte jeg meg til å spise et knekkebrød eller to til kvelds, og nå er det umulig å klare seg uten!

 

I det hele tatt meker jeg at jeg blir sulten nå i motsetning til tidligere- og det skyldes nok at jeg er flinkere til å passe på å holde måltidene nå. Jeg småspiste tidligere- og i tillegg spiste jeg noen "kanonsvære" middager som gjorde det umulig å bli sulten igjen om kvelden!

 

Det er mange hygglige tråder her inne for tiden! Mange steder jeg ikke får lest og skrevet nok, syns jeg...! Men jeg skal prøve å skrive litt her og der....så blir det kanskje litt lengre mellom innleggene mine hver plass. Uansett er det masse kjekt og nyttig å lese!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det også litt mange kcal til å være meg på en tirsdag. Prøver å ligge rundt 2000 kcal maks på ukedager, og litt høyere i helga. Nå har jeg hatt nesten helgeinntak både mandag og tirsdag. Årsaken i går var smågodt til kvelds! *uff og uff*... Nei, ikke til kvelds egentlig. Først spiste jeg tre brødskiver og SÅ spiste jeg smågodt (tenkte det ville friste mindre når jeg var mett). Er jeg inne i en dårlig stim eller? Kanskje på vei til å havne i en, i alle fall... Foreløpig har denne dagen vært sunn og fin. Havregrøt til frokost (med en liten smørklatt og sukker, men likevel...) og grønnsakssuppe og grovt rundstykke til lunch f.eks :P Gått tur i 70 minutter i det fine været har jeg også. Driver og lager middag nå. Dette er menyen:

 

Halve ovnsbakte poteter med rapsolje og havsalt

Kyllingfilet surret i spekeskinke

Salat med diverse

Hjemmelaget saus? eller lete opp en pose fra skapet :)

 

Dette skal bli godt! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å se at du klarer å være så bevisst rundt mat og annet inntak såpass lenge etter at du er ferdig med ned i vekt. Du sier du spiser godis, men du gjør det veldig balansert. Du har gått lang tur og da har du jo plass til litt ekstra. Det viktige er jo at du passer på vekta og at du i hovedsak spiser sunne ting. Og det vet jeg at du gjør:-)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er bevisst er nok at for min del sitter all kunnskapen om hva som er sunt, bra, lurt og fornuftig i bakhodet stort sett hele tiden. Jeg klarer jo ikke bare å "glemme" at det er like mange kalorier i 100 gram sjokolade som i en hel middag!! Har jeg først lært/forstått en ting, sitter det der. Sånn har jeg alltid vært.

 

Og jeg klarer heller ikke å glemme at mitt tidligere kosthold, som var usunt på mange måter, førte til en kropp jeg for det første ikke følte meg komfortabel med, og for det andre kunne ført til sykdommer osv på sikt. En kombinasjon av stor interesse for "feltet" (synes det er veldig interessant med ernæring/trening/livsstil) og sykepleieyrket tenker jeg :D

 

Men jaggu ble det ikke is til dessert og noen biter smågodt i kveld også, fytti katta.. noen ganger er det et godt stykke mellom liv og lære!! Middagen var i alle fall både skikkelig god og faktisk temmelig sunn :) Gledet meg over at samboeren uttrykte "jenta mi, du er så god til å lage mat du! Dette holdt jo lørdagsstandard!" :P

 

I morgen reiser jeg på fjellet og satser på å "bytte" lange skiturer mot gode middager og vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike byttedager har jeg sans for:D

IC`s bruktmarked: "brukt skitur byttes mot ei halv flaske vin og en herlig biff":D

 

Så hyggelig med slik komplimenter fra sambo`n. Alltid kjekt å få høre at vi er flinke, og så er det jo herlig å få bekreftet at sunn mat er god mat. Det må ikke være fløte, sukker, sætersmør i alt for at det skal smake (selv om det ofte hjelper, he,he:D)

 

Kos deg på fjellet.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en flott helg med VELDIG MYE god mat.... eller maten var vel ikke det verste, men jeg tyvstartet med påskemarsipan og har proppet i meg en del nøtter og tørket frukt. Også gått to fine skiturer i knallsol! Øl i solveggen, vin foran peisen... skikkelig kosetur, med andre ord :P Jaja, da ble det rett og slett en hel uke med helgeinntak hva kalorier angår, MINST. Jeg satser på at uken som begynner i morgen skal være en sunn uke med mye bevegelse og god samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så flink i matveien i dag altså :) Havregrøt til frokost, tomatsuppe og ekstra grovt rundstykke til lunch, knekkebrød, appelsin, eple og gulrot til mellommåltider, fiskegrateng til middag (jada, med smør osv...men men), knekkebrød til kvelds :) Føler meg litt på detox her, etter forrige ukes utskeielser.

 

Også vært på trening og tok i skikkelig, så da har jeg veldig god samvittighet! Rett og slett deilig med en sånn dag også, etter mange dager i andre enden av skalaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres herlig ut. Jeg skal også ha noen slike runder når jeg har fått opp forbrenninga og jeg ser at jeg har kontroll på vekta:D

Du gir håp med slike meldinger, herlig å høre at det går an å slippe opp littegrann. Jeg kjenner at jeg er i ferd med å få et litt sunnere forhold til utskeielser, har levd så stramt i ett år at omtrent alt har føltes "ulovlig".

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagen i dag! Hatt besøk av studievenninner og jobbet med oppgave og føler vi endelig har fått kommet litt i gang. Er så mye som skal gjøres fremover. Vi føler vi har god nok tid, men plutselig er påsken her og alle reiser hver sin vei og alle jobber mye ved siden av studiet. Får bruke tiden vi har godt fremover så det ikke blir stress på slutten.

 

Matmessig har jeg vært temmelig flink i dag også. Ramser opp, bare for min egen del egentlig:

 

 

4 knekkebrød til frokost av typen Ryvita, to med skinke og to med jarlsberg + brelett under.

1 blåbæryoghurt til mellommåltid

3 knekkebrød med *kremt* rømme og syltetøy til lunch... (var ikke så veldig sulten, hadde mer lyst på kake skal jeg innrømme - men knekkebrød var vel bra??)

2,5 stk ostepølse i lompe til middag....

 

Har også gått en god og lang tur sammen med en venninne i det fine være OG friskis og svettis (et 45-minutters program med mye styrkeøvelser).

 

Kveldsmaten er i gang, det blir suppe inspirert av Wenche på god morgen norge i dag. Bortsett fra at jeg ikke hadde røde linser, chiliflak eller spisskum... Men det ble potet, gulrot, løk, kyllingbuljong, chilipulver, hvitløkspulver, pepper, litt soyasaus og litt worchestershiresaus. Serveres med nan-brød. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver en liten matlogg i dag også jeg.

 

Frokost: Havregrøt med litt müsli og kruskakli + eplesyltetøy og kanel. Melk til drikke.

Mellommåltid: Blåbæryoghurt og pære

Lunch: 4 knekkebrød med smøreost og spekeskinke, te

Mellommåltid: 1 knekkebrød med smøreost, pære, cappuccino

Mellommåltid/kos.. : Tre biter ekstra mørk sjokolade + en neve nøttifrutti

Middag: Stekt laksefilet, potet, gulrot, agurk, rømme og litt smeltet smør med gressløk

 

Trening: friskis og svettis

 

Kveldsmat: 3 "solruta" knekkebrød med kalkunskinke og jarlsbergost, te

Kvedsmat/kveldskos: En yoghurt med solsikkekjerner og müsli

 

Litt mer mat i dag en vanlig, men det var vært en LANG dag. Og det var jo mye sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser ut som du er flink for tiden- og det er flott! Du både trener og spiser som du skal!!

 

Jeg har plutselig mistet det ekstra jeg har hatt på siden jul- så nå er jeg nede i stabiliseringsvekt igjen- det var en deilig følelse! ....selv om det jo ikke er noe å lage noe stort nummer av....det var jo bare 11/2-2 kilo. Jeg var nok mest bekymret for om det betydde at jeg var i en "oppgangsmodus".

 

-en rask liten hilsen var dette bare:-) ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei svusj :) Og andre som er innom. Ja, jeg har følt meg stort sett flink og fornuftig denne uken. Det ble litt is og hakket sjokolade til dessert i går (liten porsjon) og i dag på jobb tok jeg meg et stykke bløtkake (pasient som hadde bursdag - igjen!) og litt bolle med vaniljekrem. Jeg synes faktisk det er så stusselig å holde seg helt unna alt som jeg liker bare fordi det ikke er sunt "nok" at det ikke er verdt det! Livskvalitet er veldig viktig :) Er veldig fornøyd de gangene jeg føler meg tilfreds med bare ett kakestykke eller en liten porsjon med dessert. Noen ganger føler jeg at jeg gjerne skulle spist mer, MYE mer av sånne ting. Men akkurat i det siste har jeg følt meg passe fornøyd med en passe mengde av godsakene :)

 

Litt ekstra informasjon: mer eller mindre tilfeldig denne uken har jeg spist lite brød, men har spist havregrøt til frokost og mye grove knekkebrød. Og jeg har hatt så mye luft i magen at det har vært helt forferdelig... jeg trodde jeg var godt vant med mye fiber i kosten, men det har kanskje blitt mye selv for meg denne uka?? Har vært helt merkelig altså, utrolig ubehagelig! Er det flere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra helgen... Har jobbet mye, hele helgen + natt til i dag. Det blir mye aktivitet på jobb, heldigvis, fordi det er også blir mye spising... Faller for fristelsen til å spise ekstra (ta en skive sammen med pasientene til frokost, smake litt på middagen..) og jobbet sammen med en dame som er helt vill på å bake kaker, så hun bakte både eplekake og fylt hvetekringle. Smakte veldig godt, men det ble nok veldig mange kalorier på lørdag. Hadde hjemmelagde hamburgere og en god del smågodt på kvelden også, så det var nok en dag med skikkelig påfyll! Gikk en times tur i sola og koste meg med det :)

 

I går kveld trente jeg på treningsstudio sammen med ei venninne. Løp på tredemølle i i 2x30 minutter og prøvde stadig å presse meg litt. Klarte å holde intervallene ganske så harde, og hadde hastighet på 9,10,11 og 12 km/t. Når jeg begynte på tredemølla synes jeg 8,5 i hastighet holdt i massevis :) Godt å kjenne at man blir i bedre form. Dro rett på nattevakt etter treninga og spiste et par brødskiver allerede under rapporten, man blir jammen sulten av sånn løping!

 

Denne uken her satser jeg på å prøve å ikke spise noe særlig godteri/kake/dessert. Skal reise til USA om en uke, og da blir det sikkert mer enn nok av sånne ting. Når jeg skal på ferie skjer 1 av 2 ting; enten er jeg flink og holder meg til den sunne linje, fordi jeg sier til meg selv "du skal få lov å kose deg på ferien med god samvittighet". ELLER jeg skeier ut i 2 uker før og 2 uker etter ferien, fordi "jeg kommer jo likevel til å gå opp litt i ferien." Høres ut som alternativ 1 ville være det beste?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreking!!! Etter sånn trim kan du fint kose deg med brødskiver.

Den intervalltreninga høres kjempebra ut. Denne damen jer gidder sjelden mer enn 1x30 minutter, da er jeg lei. Men jeg jobber med saken!!!-)

 

Så du kan bare velge hvordan du vil gjøre det mht til ferie & spising:D :)

Alternativ 1 er sikkert lurt:p

 

Jeg er begynt å små-smake litt på desserter og bakst. Jeg kjenner at det gir veeeeldig mersmak så det er egentlig ganske skremmende. Godterier har jeg foreløpig ikke prøvd meg på. Antar jeg ville klikka helt.

Jeg er nå på 1900kcal og har ikke råd til så veldig mye ekstra-greier i mitt regnskap. Er av den sultne sorten vet du. Jeg skal opp til "bare" ca 2150, så jeg må bare innse at hele tårnkaker og 2L-bokser med is neppe kan bli hverdagskost igjen:p

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning på sånne gode ting som kaker og dessert er å si til meg selv "dette er ikke siste gangen du får spise dette her...ingen grunn til å fråtse.. " :) Også prøver jeg å spise mat fremfor usunne godsaker, både fordi jeg da blir mett OG for at jeg kan tenke på at jeg allerede har fått i meg en del kalorier fra den maten og det er faktisk ikke plass til så mye mer ;)

 

I kveld etter trening spiste jeg 3 skiver med eggerøre (av 2 egg) og krydderskinke. Klarte med glans å motstå sånne påskeegg i lilla kartong. Det er ikke mitt favoritt godteri, og jeg synes ikke de kaloriene var verdt det, rett og slett. Kvalmende med det klissete søte fyllet... :)

 

Både gått tur i sola i dag + vært på en friskis og svettis trening, så hadde sikkert hatt "plass" til godteri i kveld. Men det er tirsdag, og jeg vil ikke ha en vane med godteri på tirsdager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å styre unna det vi liker godt, nei...men det var jo en lur løsning, IC242! Skal prøve meg på den....! Jeg pleier ikke å fråtse, jeg gjør ikke det, men jeg har det med å unne meg selv litt for ofte en liten godsak...enten en bolle eller en liten sjokolade...eller ett eller annet. Og jeg har jo stort sett vært stabil i ett og et halvt år nå, så jeg kan sikkert gjøre det uten noen "fare"....men jeg kjenner at jeg blir litt engstelig for å "miste kontrollen" og bare proppe meg!

 

Men jeg har bestemt meg for å holde fast på to faktorer som jeg tro veldig på; det ene er den daglige trimmen min- og det anre er å veie meg daglig....men som jeg skrev på en annen tråd, det jgør jeg helst når jeg forventer positivt resultat....! Lett å lure!

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye mer begeistret for vanlige egg enn for disse klisse-eggene. Jeg hadde tidligere forhøyet kolesterol og hørte rykter om at egg ikke var bra og dermed ble det slutt på egg-spising. Nå prøver jeg å øke egg-inntaket igjen for slik mat gir god metthetsfølelse.

 

Jeg øver meg forresten på å kjenne etter om jeg er mett eller ikke. Etter å ha levd på "diett" i 1 år med oppveid mat må dette trenes opp igjen. Jeg har jo ikke tatt stilling til hvor mye mat jeg ville ha- jeg bare spiste det jeg serverte meg selv.

Å si 'igjen' er vel å ta litt hardt i, mitt problem har vel vært at jeg ALDRI har klart å stoppe i tide:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...