Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Har hatt fri i dag. Sov lenge, og brukte så en evighet på badet fordi jeg skulle på lunch med et par jenter jeg ikke har sett på lenge og jeg hadde lyst til å se bra ut ;) Jeg ble i grunn ferdig med å gjøre meg i stand i det jeg reiste hjemmefra. Tenkte at jeg skulle jo spise lunch med en gang, så det var ikke så farlig med frokosten. Dessuten spiste jeg rikelig i går kveld, så hadde ingen stor sult. Men så førte diverse tilfeldigheter til at lunchen ikke ble inntatt før i 14-tiden - 4 timer etter at jeg sto opp! Hadde drukket både vann og te før dette, heldigvis. Men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å faste. Fire timers faste var i alle fall nok for meg :)

Lunchen ble en ciabatta med kyllingbryst, litt bacon og masse salat. Og en dressing som omtrent bare besto av majones tror jeg, men det var veldig godt. Etterpå dobbel latte og en cookie... Når jeg kom hjem ble et stykke sjokoladekake og et glass melk fortært, fordi jeg tenkte jeg måtte få i meg noe før trening.. Har altså hverken spist frokost eller middag i dag. Bra det hører til unntakene. Ja, Jess, jeg vet du sa jeg skulle få i meg mer mat!! Men har i alle fall trent friskis&svettis i en time og ble skikkelig svett! Har spist en god kveldsmat nå, med grovt brød og godt pålegg. Får satse på at resten av uka innholder litt mindre sukker, og litt mer sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Haha, litt mindre sukker... joda. I dag har jeg vært flink. Men i går kveld var jeg på "party" (dvs hjemme hos en kollega hvor en dame solgte oss mye stæsj til hus og hjem). Og da ble det litt kake ja... Men resten av gårsdagen var i alle fall ganske fornuftig.

 

I dag har jeg trent 1 time (friskis og svettis) og spist ganske bra. Frukt og grovt brød og sånne ting, det gjør godt i kroppen. Skal vel snart lage meg et kveldsmåltid. Å spise kveldsmat etter trening er utrolig godt, jeg får i alle fall veldig matlyst av fysisk aktivitet. For tiden er det litt bedre på jobben med tanke på arbeidspress og arbeidsmiljø, så jeg lever glade dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg skrev at jeg lever glade dager i forrige innlegg. Siden sist har en av mine næreste venninner mista faren sin brått, og svigerinna mi har bestemt seg for å hive ut mannen sin og blir alenemor til to små jenter. Ei annen venninne fant ut at mora hadde vært utro mot faren i en årrekke. Svineinfluensa-vaksine tok jeg på torsdag, og har vært SÅ trøtt og slapp hele helga og ikke fått gjort noen ting fornuftig føles det som. Hadde en innmari koselig dag i går da, hvor jeg og samboeren bare var sammen og ikke gjorde noe annet enn å skravle og kose oss i sofaen :( Jaja, dette innlegget handlet ikke om vekt og kosthold i det hele tatt, men for komme litt i annen rekke når det er så mye annet som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du IC, livet surrer og går det, og innimellom så skjer det mange ting rundt oss som gjør at vi klarer å se forbi sykkelringer og kakekalorier. Selv om du har vært litt vaksinepjusk, så hørtes det ut som du hadde en herlig helg i sofaen sammen med kjæresten din. Innimellom trenger vi å stoppe opp litt og sette alt i perspektiv. Når det kan gjøres sammen med kjæresten blir det jo enda finere :D.

 

Ønsker deg ei riktig god uke! klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har i alle fall hvert en fin uke hittil :) Har trent friskis mandag kveld, gått en times tur på tirsdag, svømte nesten en time i går + gikk tur og i dag har jeg også vært på friskis :D Kostholdet humper og går sånn passe bra... Jeg synes uansett trening er den viktigste faktoren for at jeg skal holde vekten. Er nok uhelbredelig når det gjelder alt godt som kan puttes i munnen!

 

Må fortelle noe artig. Var på matbutikken og handla inn i kveld. Brukte litt tid og la merke til et par som også brukte lang tid. De var rett og slett det man må kalle temmelig omfangsrike begge to, og nærmest vagget av gårde... De kikket på masse forskjellige varer, snakket sammen, kikket på den lange handlelappen sin. Og det de puttet i handlekurven var utelukkende SUNT. Helt tydelig at de var på vei til å prøve ut noe nytt! "Hva med denne her, tror du den kan være bra?" "hvor mange kalorier blir det i en hel sånn da?" "Tenk så mye mat vi aldri har smakt før, synes dette er litt spennende jeg", "det kan jo hende jeg liker granateple".. De kom rett etter meg i kassa og jeg fikk tid til å se på noe av det de hadde plukket med seg. Nøkkelhullsprodukter, JA-yoghurt, skyr, kylling/kalkun-varer, masse salat og grønnsaksblandinger, skummet melk, knekkebrød osv osv. Jeg håper de blir fornøyd med den nye og sunne livsstilen sin. Det var ekstra moro å se at de virkelig veldig opptimistiske og ikke minst at de var sammen om prosjektet og støttet hverandre. Var _nesten_ så jeg hadde lyst til å gå bort og ønske dem lykke til :D

 

Jeg skal etterhvert lage meg noe god kveldsmat med 6-korn brødet og løvtynt kalkunpålegg som jeg kjøpte i sta. Og som vanlig, en god og stor kopp med te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ingenting er bedre enn det! Selv om jeg savner deg litt. Det går litt i rykk og napp hos meg også. Når det er stor aktivitet merker jeg suget etter å komme inn hit. Og nå har det vært litt stillere en stund.

Det viktigste er jo at vi har det bra, og at dette er et fint sted å komme inn når vi har behov for å dele tanker.

 

Ha en riktig fin jul

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...