Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Da er vi heldige begge to, Melis :) Det hjelper også veldig hvis man eeeegentlig ikke har så lyst til å trene å sende en sms til noen andre som kanskje kan hjelpe en litt i gang! Alltid bedre å være to. Jeg har også merket meg, at om jeg sender en sms en kveld til venninner om å være med å trene ender jeg ofte opp med å trene selv om jeg ender opp alene. Flere av venninnene mine jobber turnus sånn som jeg, og det kan innimellom føles umulig å få til å treffes en kveld uten at det er planlagt. Heldivis har vi også innimellom fri på formiddagene eller midt i uka ved helgejobbing og da hender det at det klaffer. Men da kan du banne på at noen har sykt barn eller planleggingsdag i barnehagen eller noe lignende :)

 

I går var jeg altså ute og spiste og jeg kom hjem igjen sulten!!! Det er jo ikke akkurat så ofte.. Jeg bestilte svinefilet med parmaskinke og kremet pasta. Var to bittesmå kjøttstykker og en pastaporsjon som jeg tror til og med Grete Roede ville godkjent :) Ble misunnelig på venninnen som bestilte "hjemmelaget hamburger med nybakt brød, cheddarost, bacon ++++" og fikk et lass med mat. Jeg var jo for pokker sulten etter den skogsturen! Så skulle vi ha dessert, og jeg valgte tiramisu-kake mens venninnen valgte sjokoladekake med is. Hun fikk et kakestykke på størrelse med håndflata mi omtrent mens jeg fikk en liten firkant med...luft og krem. Og dette betalte jeg 450 kr for (var inkludert et glass vin, kaffe og et glass brus da). Jaja, sånn er det vel. Kom såpass seint hjem at jeg ikke gadd å spise noe skikkelig da, men tok et eple og la meg. Har akkurat spist frokost nå som smakte veldig godt!!

 

I dag skal jeg reise på hyttetur og kommer hjem søndag kveld. Forresten var vekta i dag 57,7 kg etter å ha surret rundt oppe i 58,4 tidligere i uka. Trodde jeg kanskje var på vei oppover, men så snudde det :) Men har sikkert gått opp en kg etter helga på hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble en kg opp som forventet (i alle fall i dag, kan jo hende det endrer seg). Jeg har spist MYE hele helgen og sitter nå etter tre brødskiver med baconpostei og fyser på HVA SOM HELST... Skulle tro jeg hadde sultet hele helgen og ikke det motsatte :)

 

Begynte torsdagen med feil nr 1: å pakke med masse snacks og godteri. Ca en halv kg med smågodt (til to personer!!!), to potetgullposer, en stor pakke salte cashewnøtter (500g) og en stor pakke nøtti frutti (600g). Og i tilfelle vi skulle ha lyst på dessert, en pose sjokolademousse.

 

Allerede i bilen begynte jeg på smågodtet, men skjønte at den måtte legges vekk etterhvert før jeg tømte hele halvkiloen alene. Spiste derfor resten (sammen med samboer) på fredagskvelden etter en heidundranes middag med fløtegratinerte poteter, kyllingfilet og saus med smør og h-melk. Og gjett hvem som hadde lyst på den sjokolademoussen..... Etter alt det søte smakte det jo veldig godt med noe salt, så tømte likegodt den ene av de to potetgullposene. Ops, holdt på å glemme at vi spiste hele den pakka med cashewnøtter i løpet av fredagen (fordi den sto fremme hele dagen åpen). Dvs at jeg alene minimum spiste 250 gram smågodt, 250 gram nøtter og en halv potetgullpose (men jeg vet at jeg spiste mer enn halvparten....). :)

 

Voknet lørdagen og var fortsatt stinn etter kvelden før. Drøyde frokosten lenge for å bygge opp noe som kunne ligne matlyst... Lørdagskvelden hadde vi besøk og fikk derfor litt hjelp til å knerte den pakken med nøtti frutti, men jeg spiste nok mesteparten denne kvelden også. Pizza til middag og to stykker waleskringle til kaffen. OH MY GOD altså. Frokostene har også vært i overkant, tre eller fire brødskiver eller tilsvarende i rundstykker med smør, egg, brunost (ikke lett), syltetøy, spekeskinke, baconpostei osv... Av bevegelse kan jeg skryte av å ha gått tre små turer (ca 3-5 km). Ellers sitti godt i sofaen!

 

Kommer hjem igjen med en litt flau smak i munnen og følelsen av at jeg ikke makter å beherske meg i situasjoner hvor jeg vet jeg likevel kommer til å spise "litt" for mye, da går det bare helt over alle støvleskaft og jeg dytter innpå alt mulig. Heldigvis ble ikke søndagen SÅ ille, og jeg har ikke noen plan om å fortsette gildet ut over uken i det minste.

 

Fikk truffet familie og det var koselig. Alt i alt ble det en velykket helg for to og fir-beinte. Møtte også valps søster, mor og onkel i løpet av helgen. Kjempemorsomt :) I kveld skal jeg på jobb igjen og tenker at de 10 fridagene har gått alt for fort. Er mye alene denne uken pga samboer er på kurs, og jeg har store muligheter til å spise bare sunne gode ting (uten påvirkning fra andre som vil kose seg..). Får satse på at det blir noe trening innimellom også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem igjen med en litt flau smak i munnen og følelsen av at jeg ikke makter å beherske meg i situasjoner hvor jeg vet jeg likevel kommer til å spise "litt" for mye' date=' da går det bare helt over alle støvleskaft og jeg dytter innpå alt mulig. Heldigvis ble ikke søndagen SÅ ille, og jeg har ikke noen plan om å fortsette gildet ut over uken i det minste.[/quote']

Åh som jeg kjenner meg igjen. Det er liksom "alt eller ingenting"... Det var den sammelikningen med en periodedranker da. Da er det godt å se at du har planer om "tørrlegging" utover uka. :) Det har jeg også... Var på Druen (bokstavelig) på aker brygge i helga og spiste altfor mye jeg også... og god vin også. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på en måte "fælt" å si det; men det er jo godt å høre at man ikke er alene om denne matgalskapen.... Takk for støttende hilsen smg :)

 

I går på seinvakta ble det både litt kakespising og diverse. Men alt i alt ikke så heelt galt i løpet av dagen totalt sett. Foruten frokosten spiste jeg:

 

En skål med blåbær + litt sukker på

To skiver med brunost og lett-syltetøy (uten smør)

Tre små skiver formkake (et her og et der.... til slutt tilsvarende et solid stort stykke)

Tre twist

Tre skiver med smøreost og spekeskinke, agurk og tomat

En tallerken havregrøt med sukker på

To epler

 

Drakk ikke noe som inneholdt noe næring eller kalorier tror jeg :D Bortsett fra en melkeskvett i teen da.

 

I dag har jeg vært oppe tidlig og vært på jobb. Spiste de vanlige tre skivene til frokost. Ikke noe mellommåltid i dag, men fikk gratis lunch pga kurs. Det ble tre halve rundsykker, to med skinke og ett med ost. Og masse frukt... :)

Til middag er det planlagt fisk av den mindre sunne sorten; innbakt inkludert saus. Potet og salat ved siden av blir nok godt. Valpekurs i kveld, men har lyst til å få tid til litt trim også, så vi får se hva jeg rekker i mellom det og middag. Snakkes senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, valpekurs ble det i går. I stedet for å trimme eller noe sånt før vi dro valgte jeg å ta en time under dyna. Og etter kurset valgte jeg å hive innpå tre brødskiver (ferskt brød, nam nam..) og 4 plommer selv om jeg egentlig ikke var så veldig sulten fordi vi spiste sen middag.

 

I dag veide jeg meg og veide faktisk så mye som 59,3 kg etter dobesøk. Det er 3 kg mer enn før sommeren, så å si nå at jeg ikke har gått opp i løpet av sommeren er bare tull. Det tok vel bare litt tid før det satte seg skikkelig! At det er 3 kg og ikke 1 eller 5 spiller ikke så stor rolle for meg, men følelsen av å ha endret fasong VELDIG og fått en skikkelig valk på magen (den var jo så godt som flat før sommeren!) er verre. Når jeg ser meg i speilet i profil står magen skikkelig utover, omtrent som gravidmage... 59,3 kg er i overkant av gul sone, må vel kalle det det for oransje sone kanskje! Jeg kjøpte søren meg to bukser i størrelse 27 for bare litt over en mnd siden. I dag tok jeg på en i størrelse 29 for å slippe å se noe tyte ut.

 

Har spist bra og sunne måltider i dag! MEN det som skjer da (eller bedre sagt; det JEG GJØR) er å spise kake til mellommåltid FORDI lunchen var så sunn f.eks... Nå er disse kakestykkene ca 10x5 cm og 2 cm tykke. Ikke SÅ ille. Jaja, dette er dagens matlogg:

 

Frokost: 3 grove skiver med brelett og krydderskinke, te med melk

Mellommåltid: 1/2 banan og et lite stykke formkake

Lunch: Salat bestående av kinakål, røde bønner, mais, tomat, agurk, paprika og smårettskinke + en halv svele uten noe på

Mellomåltid: Et lite stykke av en annen formkake (måtte jo smake...)

Middag: Omelett med grønnsaker og skinke, droppa brødet til

Dessert-mellommåltid: Yoghurt med en neve mandler + et eple

 

Og nå skal jeg snart ha kveldsmat. Men jeg har faktisk både gått en god tur med valpen og sykla 18 km i kveld, så har en grei følelse totalt sett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dårlig form. Begynte i går på jobb å kjenne vondt i hodet, nakken, skuldrene, armene.. Feberfølelse når jeg kom hjem. Har tatt det helt med ro, men var slett ikke noe bedre i dag da jeg våknet. Det får bli en rolig helg. Har ikke andre influensa-symptomer så satser på at jeg ikke har svineinfluensa.. Men får ta noen forhåndsregler. Har f.eks ikke dratt på butikken i dag selv om jeg egentlig burde ha handlet. Mest fordi jeg ikke har ork til det. Er alene hjemme frem til i morgen ettermiddag, så da får det bare vente. Det verste var vel at jeg er tom for hundemat! Da blir det menneskemat på valp det neste døgnet. Har sjekket på nettet etter tips til hjemmelaget hundemat og fant mye smart!

 

I går fant en av mine glupe kollegaer ut at hun hadde lyst på sjokolade og kjøpte likegodt tre forskjellige (smil, melkerull og bamsemums) og det var BARE å forsyne seg... Klarte ikke å motstå den, så det ble et par turer i sjokoladeskåla. Syntes jo litt synd på meg selv også som slet meg gjennom arbeidsdagen uten å være i form :D Resten ble ikke så ille:

 

Frokost: tre skiver med skinke

Mellommåltid: eple

Lunch: tre skiver med lettere brunost (klapper sammen skivene så jeg ikke trenger så mye ost på)

Mellommåltid: lettyoghurt

Kaffekos: sjokolade, sjokolade, sjokolade..

Middag: Omelett igjen, synes det var så godt at jeg ville ha det to dager på rad!

Kosemåltid: yoghurt med mandler + en cappuccino-pose

Kveldsmat: havregrøt med kli

 

Ser ut som jeg spiste ganske jevnlig i går! Registrerte inntaket og kom til rett over 2200 kcal. Ble ikke noen slankende dag akkurat da.

 

I dag har jeg spist bare brødskiver foreløpig. Har ikke den store matlysten og vet ikke hva jeg skal finne på til middag. Noe som går kjapt, orker ikke noe aktivitet omtrent! Stakkars valp må lufte seg selv i hagen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig hele helgen og tatt det veldig med ro. Begynner å føle meg bedre nå og gikk en liten tur med valpen i kveld. Har spist sunt i dag, men ikke i går... da ble det masse smågodt og potetgull. Jaja, spørs om det kan ta litt tid å komme ned på vekta jeg hadde før sommerferien. Eller om jeg får det til i det hele tatt. Er ikke i noe modus for å slanke meg om dagen og har mer lyst til å bare "se det an". Passe meg så jeg ikke ender med mange kilo ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er bedre med deg og at ikke du har dratt på deg skikkelig influensa! Har lest meg opp på de siste ukenes eskapader. Forbausende mange av oss inne på HV har liknende sommeropplevelser som det du beskriver, og ikke minst gjelder det for skrulla. Her har det visst blitt å leve mer etter Alt-Prinsippet også. Ikke spesielt imponert over egen innsats, men har nå kosa meg veldig innimellom også, og slett ikke hatt dårlig samvittighet for alt tullet. Hadde en merkelig uvilje mot å være flink i sommer, og det har jeg jo hatt innimellom, men altså ikke i ukesvis. Skremmende hvor lett det er å bare gi blaffen. 2-3 kilo skal vekk før jeg er helt fornøyd, men nå merker jeg at det lukter tavle og kritt og det skjerper innsatsiveren min. Satser på å holde fokuset framover. Tror du ikke vi skal klare å komme på matchvekt og i gromform igjen, da :)?

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO vi skal klare det! I går ble også en meget fornuftig dag matmessig for meg, selv om formen fortsatt ikke er helt på topp og jeg tok det med ro fysisk sett. I dag har jeg legetime for å prøve å finne ut om jeg kan ha hatt/har denne svineinfluensaen. Må gå inn bakveien, sprites og få på munnbind så de tar tydeligvis alle forhåndsregler. Med tanke på mitt yrke er det jo spesielt viktig at jeg ikke sprer noe smitte på jobben, med eldre/svake/syke pasienter hvor flere er i spesiell risiko. Var bedre i går enn på søndag, og bedre i dag enn i går. I går kveld følte jeg meg så godt som helt frisk. Litt dårligere igjen nå når jeg våknet men det går seg sikkert til i løpet av dagen. Blir spennende å se om legen kan finne ut noe.

 

Om jeg ikke akkurat kjenner lukta av tavle og kritt har jeg en følelse av at høsten skal bli en god høst med mye aktivitet og sunn/god mat. Var vel bare litt innsauset av "synes synd på meg selv fordi jeg er så syk" da jeg skrev forrige innlegg :) Her er mine planer for høsten:

 

Noen punkter for kosthold:

 

* spise masse grønnsaker og frukt

* velge ekstra grovt brød med få kcal pr 100 gram

* spise mer knekkebrød

* spise sunne mellommåltider og mindre kake på jobb

* velge magre produkter der jeg synes det smaker like godt

* holde meg innenfor et akseptabelt kalorinivå på ukedagene

* lov å skeie ut i helgene, men prøve å være fornuftig

 

Noen punkter for aktivitet:

 

* Få til en eller annen form for trim hver dag, f.eks gå tur med hunden

* Kombinere fysisk aktivitet med å være sosial, ikke bare sitte i sofaen og skravle

* Trene så jeg blir skikkelig svett minst 3 ganger i uka

 

 

Ja, nemlig, sånn skal det være!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste du har laget deg der. Kjenner at jeg lar meg inspirere til å sette opp min egen.

 

Får tro at du bare har vært litt pjusk slik at du slipper karantene og greier (setter de ikke folk i en slags karantene da?...høres kjipt ut). Men det er klart at det er viktig at folk i helsevesenet ikke sprer smitte unødig. Fint at du blir sjekka!

 

Ha en riktig god dag - og fortsatt god bedring!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lag en liste du Skrulle, så kan vi inspirere hverandre videre :)

 

Har vært hos legen nå og fått beskjed om at jeg skal være mest mulig isolert frem til og med torsdag (siden det da er en uke siden symptomene begynte). Ellers skulle jeg få lov å gå på jobb på fredag (så lenge jeg fortsatt var bra og ikke fikk noe tilbakefall) og ellers leve som normalt etter det :) Ble undersøkt både i ørene, nesa, svelg og lunger og lyttet på + tatt blodprøve. Kunne se ut som jeg hadde "irriterte" slimhinner, men ellers var det ikke noe å se der. Blodprøven var for å utelukke bakteriell infeksjon. Mente det var meget sannsynlig at det var denne nye influensaen jeg hadde hatt, men tok ikke videre prøver for å slå fast det da jeg ikke var gravid eller i en annen spesiell risiko. Så da..får man bare holde seg for seg selv noen dager :)

 

I dag har jeg foreløpig fulgt lista (hehe) og spist knekkebrød til frokost. Dro innom butikken nå (uten å puste eller hoste på noen!!) og kjøpte brød - ekstra grovt byggbrød med 197 kcal pr 100 gram. Spist et par skiver av dette brødet nå til lunch. Middag blir noe med karbonadedeig, lager nok en slags gryterett tenker jeg. Med masse grønnsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minnet meg på om at sosiale ting kan kombineres med det sosiale. Jeg pleier innimellom å ta initiativ til at jenteklubben min skal finne på noe utendørs. Det andre foreslår som regel restaurantbesøk, kafe', drikke rødvin osv. Fint det, men en skogstur med litt mat, med og uten rødvin i sekken er jo også supertrivelig.

 

Skal jammen sende ut en invitasjon i kveld:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du mener at sosiale ting kan kombineres med trim? :) Ble en skrivefeil antar jeg. Jeg har kombinert dette i kveld. Trosset svinesmitte (var jo lov å treffe folk så lenge jeg ikke hosta på dem..) og har gått tur i skogen med en venninne og valpen i kveld. Men etterpå en kaffekopp og 1,5 kjeks på kjøkkenet mens vi skravla, så ikke 100% sunnhet :)

 

Middagen ble veldig god og relativt sunn tror jeg. Hakket gulrøtter i fine små biter og kokte med grønnsaksbuljong. Hakket opp løk, vårløk og 4 tomater og stekte i litt olje, så hadde jeg dette over i gulrøttene og buljongvannet som da hadde kokt en stund. Stekte karbonadedeig og blandet inn med resten + en liten boks tomatpuré. Krydret med litt forskjellig urtekrydder og hvitløk + salt og pepper. Så kokte jeg fullkornspasta-rør for seg og blandet dette med "sausen" etterpå. Men selv om dette var sunn mat spiste jeg nok litt i overkant av sunn mengde... lager stort sett for mye mat! Eller er det samboeren min som spiser for lite i forhold til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det fine med det sosiale - det kan kombineres både med trim...og med enda mer sosialt :)! Jeg tror den lille kjeksingen din går helt greit, IC. Spesielt med superlur middag. Så deilig ut, forresten!

 

Jeg vil gjerne gå i skogen med en rødvinsklunk i sekken - kan jeg få bli med, jess? Kanskje jeg skal la meg inspirere til å invitere til en liten utflukt også. Men det må bli etter at jeg har vært flink i 14 dager. Før det må det vel helst bli vanlige utflukter. Men det er jo herlig det også!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, nå måtte jeg jammen le høyt!

Dette ble komisk, må bare skyte inn at jeg heldigvis ikke trenger å bli minnet på om at man kan være sosial når man har sosial omgang:p

 

Jeg var forkjølt i forrige uke. Var tett i hodet og nesa og frykta ei stund at det skyldtes svineinfluensa. Heldigvis var det nok bare en forkjølelse m/smerter i bihulene. Jeg slapp billig unna, det eneste jeg ikke klarte var trim.

Det blir spennende å høre om du får påvist svineflunsn. Det er en del folk rundt meg som er forkjølet og som tror/sier de har dette, men de er ikke helt utslått- som jeg trodde vi skulle bli av denne grusomme pandemien?

 

Nå har jeg vært på halvannen timers tur i marka. Jeg lånte med meg naboens hund og da blir det ofte til at jeg kommer i prat med andre hundeeiere. Jeg vet ikke om dette går under kategorien sosial + fysisk, men hunden var trivelig selskap i regnet.

I dag møtte jeg en mann med en Berner Sennen. Jeg holdt på å si at jeg kjente noen som hadde en liten valp, så tok jeg meg i det i siste liten;)

Rart det der, jeg tror jo jeg kjenner dere...:-)

 

God bedring

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nok aldri vite om jeg faktisk har hatt svineinfluensa. For som jeg skrev ble jeg ikke testet for det siden jeg ikke var gravid eller annen spesiell risiko. Grunnen til at jeg kanskje skal ha hatt det er pga jeg hadde feber i 3 dager, og så har hatt andre symptomer i tillegg. Prosedyren for fastleger nå var å anta at alle med feber + 1-2 andre influensasymtomer (vondt i kroppen, vondt i hodet, sår/vond hals, hoste osv) hadde den "nye" influensaen, fordi det var få/ingen? andre influensavirus i omløp nå. Jeg har nesten aldri feber, så når jeg først hadde det kan jeg være tilbøyelig til å tro at jeg har hatt influensa :) Legen sa at viruset slo så ulikt ut hos forskjellige mennesker så det var vanskelig å fastslå. Jeg var ganske slapp og orket ikke mer enn det mest nødvendigste, men totalt utslått kan jeg ikke si jeg var. Satt/lå i sofaen og så på tv og surfet på nettet i 3 dager :)

 

Morsomt at du møtte en med berner sennen da :) jeg har også nevnt ting jeg har "snakket om" på vektklubben for folk i virkeligheten, og kanskje sagt "ei jeg kjenner sa at"..hehe. For det høres jo teit ut å si "jeg leste i et forum at..."?? Vi snakker jo sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fornuftig dag kostholdsmessig, i tillegg til at jeg har gått en bra skogstur og føler meg veldig fornøyd :) Godt å føle at man er flink/fornuftig. Rart hvor fort man glemmer den gode følelsen når man sitter med begge hendene i godteposen :)

 

Dagens matlogg blir som følger, har lagt inn i kalkulatoren i dag og foreløpig spist ca 1850 kcal:

 

Frokost: 3 solide skiver brød (hjelper ikke så mye å velge brød med få kcal når man spiser 120 gram i ett måltid!), halvparten med provance-skinke og resten med baconpostei. Agurk, tomat, te med melk.

Mellommåltid: Eple

Lunch: En yoplait safari fersken yoghurt med 20 gram müsli og 20 gram mandler

Middag: Solid den også.. 4 fiskekaker (200 gram), 1,5 stor potet, raspet gulrot/eple+salat, 4 skiver sprøstekt bacon (24 gram faktisk) og hvit saus laget med ekstra lett melk

Kveldsmat: Akkurat samme som frokost

 

Er liksom ikke helt mett i dag, men har lyst til å prøve å la vær å spise noe mer så kanskje regnskapet går i minus. Kanskje spise en yoghurt eller et eple til hvis jeg MÅ.

 

Ang bacon forresten, 140 gram bacon var det i pakka før steiking. Etter at baconet hadde stekt og fettet smeltet, og så avrent på kjøkkenpapir var det igjen 48 gram fordelt på 8 skiver bacon. 6 gram pr skive bacon og I følge http://www.calorieking.com er det 32 kcal i 6 gram stekt bacon (541 kcal pr 100 gram). Vet ikke om dette blir helt nøyaktig, men det er i alle fall ikke så avskrekkende å spise bacon en gang i blant :) Litt bacon gjør i alle fall en fiskekakemiddag mer spennende synes jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stadig litt bacon med god samvittighet (haha, kanskje derfor jeg er i rød sone :)?). Det viktigste er vel at mesteparten av fettet steikes vekk, tenker jeg. Jeg lager av og til stekt torsk med stekt/bakt finhakka tomat og litt bacon på. Det er kjempegodt!

 

Jeg synes det ser ut som om du har hatt en riktig flink dag. Og det ser ut som om du er i ferd med å komme deg? Enig i at godfølelsen over å leve sunt er langt borte når man sitter med ei hånd i sjokoladeskåla og den andre i potetgullet. Og så utrolig lite det frister å leve skikkelig usunt når hodet er skrudd på plass i det riktige hakket. Heldigvis!...ja, det siste altså :).

 

Jeg snakker også om dere som om dere er inne i min virkelige verden noen ganger. Fine greier, selv om det kjennes litt rart ut å knytte meg til mennesker jeg aldri har truffet. Så, jeg kjenner altså også noen med ei lita Berner Sennen jente :).

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja formen er vel temmelig bra nå. Fortsatt litt groggy om morgen, har vært det hele uka selv om jeg føler meg bra midt på dagen/kvelden. Så litt vondt i hodet før jeg legger meg, også i går kveld. Det er vel sånn som hører med, det tar litt tid å bli helt restituert. I dag har jeg vært i svømmehallen med en venninne. Egentlig bryter det litt med min moral å dra å svømme når jeg egentlig skulle vært på jobb... Men så ble jeg vel også sykemeldt for å holde min eventuelle smitte unna pasientene og ikke fordi jeg fortsatt var så veldig syk. Likevel glad for at jeg ikke møtte noen kollegaer der :) Var godt å svømme mange rolige lengder mens vi skravla. Etterpå både boblebad og bastu. Så var jeg god og sulten da jeg dro på butikken etterpå, og det pleier jo ikke være så smart.. I tillegg fant jeg på å dra på en annen butikk enn jeg pleier, og der skulle det selvfølgelig være en sånn dag i dag med 6-7 forskjellige smaksprøver rundt hvert hjørne! Det var smaksprøver fra hver avdeling. I bakeriet var det både ferskt brød med salami og bløtkake med marsipan, fra kjøttavdelingen kjøttboller, karbonader og biff lindstrøm, diverse oster i osteavdelingen + sjokolademelk! Men jeg tenkte "nå har du vært så flink og svømt, og tenk deg om; det blir godt å fortsatt være sulten når du kommer hjem og da smaker det godt med brød og sunt pålegg!". Så det eneste jeg smakte på var fra frukt og grønt avdelingen; en cherrytomat og en eplebåt :)

 

Så da har jeg akkurat spist 100 gram ekstra grovt brød med brelett og kalkunskinke og drukket kaffe (i stedet for te for en gangs skyld). Og litt stolt for at jeg motsto alle fristelsene :)

 

Ang "en liten Berner Sennen jente" :) Hun veier nå nesten 25 kg og er egentlig ganske stor! Og skal fortsatt bli dobbelt så stor... Godt hun er temmelig rolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det blitt MYE aktivitet! Etter middag spurte en venninne om jeg ville være med på friskis og svettis. Hadde snakket om det tideligere i uken, men så ble det jo svømming på meg, og etter det en god og lang tur med valp. Følte meg ferdigtrent i grunn :) Likevel ble jeg med og tenkte jeg skulle ta det rolig, men det ville nok være godt å komme i gang osv. Og det var kjempemoro og jeg ble skikkelig svett! Etter dette ville samboeren gå en liten runde med valpen også, og jeg ble med dem. Ca 30 minutter ble det. Selv om det regnet litt var det godt!

 

Middagen i dag var ikke så ille usunn; kyllingfilet fyllt med litt ost, tilbehør brokkoli og ovnsbakte tomater, villris og bretagne kyllingsaus. Etter trening spiste jeg en banan, og etter turen brødskiver og te som vanlig. Til slutt en yoghurt med en neve mandler + enda en kopp med te. Må sikkert tisse i natt :) Det var kommet en ny yoghurt-type som jeg kjøpte i dag, JA fra tine med bringebær/boysenbær smak. Var ganske syrlig og det var tydelig at det var mindre sukker i den enn normalt. Men ganske god!

 

Nå er det natta og i morgen blir det jobb igjen. Skal være ekstra påpasselig med hygiene...kanskje best å holde seg mye på vaktrommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd noe nytt; Skyr! Synes det var godt. Smakte omtrent som smaksatt kesam eller tjukk yoghurt. Kjenner at det er kunstig søtning, og det hadde ikke trengt til å være fullt så søtt for min del. Men alt i alt en bra opplevelse. Kjøpte to forskjellige smaker, den jeg foreløpig har spist var med bringebær og granateple.

 

På jobb i dag klarte jeg veldig fint å unngå å spise kaker!! :) Spiste derimot en del frukt. En annen ting var at det var GRATIS mat i kantina, og det var ikke det sunneste.. bakt potet, bacon, ost, mais, rømme og kryddersmør. Jeg sto over, fordi jeg hadde med mat hjemmefra som jeg ikke ville kaste. + trengte ikke akkurat en bakt potet med alt for mange kalorier... Matlogg blir som følger:

 

Frokost: Tre grove skiver, to med skinke og en med egg + te og melk

Mellommåltid: En JA-yoghurt

Lunch: Tre skiver med banan + et eple

Mellommåltid: diverse oppskåret frukt

Mellommåltid: En skyr (100 kcal i et beger på 160 gram)

Middag (snart): Lammekoteletter og ovnsbakte grønnsaker (brokkoli, tomat, squash, løk og potetbåter), sjysaus til (det er jo nesten ikke kalorier i det!)

 

Men etter middagen skal jeg kose meg med å smake på to nye sjokolader som har kommet, MelkeDrøm heter de. Den er fylt melkesjokolade, den ene med bringebær/yoghurt, den andre med karamell/valnøtt. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke sterke sunne IC! Bra gjort å stå over gratis mat. Jeg er ganske tragisk, og jeg vet det er mange med meg, for jeg elsker gratis mat og synes det er veldig vanskelig å la være. Jeg synes også at det er ille å kaste mat, så da hjelper det faktisk at det er matpakke i sekken.

 

Jeg har også være jernkvinne i dag. Tja, kanskje utfordringen ikke var fullt så stor som din, men likevel en liten skrulleseier. Det har kommet en ny sjokoladebutikk til byen, en kjede som heter Hotel Chocolat (http://www.hotelchocolat.co.uk/?gclid=CI_Uhua32JwCFZwA4wod5C04Jw). Oioioi, de har alskens herligheter der inne. Var innom og så, og hadde en bitteliten smaksprøve, og lot være å handle enda de hadde åpningssalg. Men jeg skal innom en dag, for dette gir veldig fine presanger til sjokoladeelskere. (Mwoahahahaha...gaver til folk du vil skal legge på seg :) ). Helten min mente at smaksprøven ga mersmak, og det var jeg vel forsåvidt enig i, men heldigvis var jeg på vei til en yndlingsklesbutikk og hadde allerede opparbeida sløret blikk og lett euforisk følelse.

 

Skyr ja. Interessant. Neppe noe vi har her? Skal prøve neste gang jeg kommer til Norge i alle fall. hvor kjøpe? Mengde kalorier?

 

Kos deg med nye sjokolader i kveld i selskap med lille Bernerjenta di...hihi, jeg regna vel egentlig med at det begynte å dra på på størrelsen hennes nå? Er hun omtrent 5 måneder? 4 kanskje?

 

- skrulle :)

 

Oppdatering: Har nå googla skyr og det så da spennende og kalorifattig ut. Ser ikke så enkelt ut å få tak i her borte. Skal sjekke Whole Foods neste gang jeg er i London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag... og i går var jeg på fest, det kjennes i dag. TRØTT! Sto opp ca halv tolv og har akkurat spist frokost. Ikke værst å få i seg frokost før klokka er ett i alle fall :)

I går på formiddagen var jeg og valp ute på en lang og god skogtur som tok 2 timer. Da gikk hun løs og vi koste oss med blåbær og rips som vi fant langs veien (vill-rips? finnes det? Tror det må ha vært en hage der for mange år siden). Har tidligere i tråden min fundert litt over hvor lang en valp (nå er hun snart 5 mnd) kan gå. Når vi da gikk i 2 timer i går tenkte jeg at hun sikkert kom til å være ganske sliten. Men hun virket ikke noe spesielt sliten når vi kom hjem, var helt "vanlig". Så da går det nok greit å gå en skikkelig tur. Det er moro :)

 

Spiste en grei frokost i går før turen, tre grove skiver hvor halvparten var med sunt pålegg (skinke, agurk, tomat) og den andre halvparten var med mer usunt (gulost, brunost, syltetøy). I helgene tar vi gjerne frokosten i stua, og bærer med masse forskjellig pålegg på et brett og jeg pleier å spise forskjellig pålegg på hver halve skive jeg smører :) Det trekker måltidet ut litt i tid. Jeg føler jeg spiser "mer" når jeg tar en og en halvskive, det blir jo seks stk til sammen. Men det er jo samme mengde som jeg pleier å spise hver dag. Etter turen lagde jeg pastasalat (med kylling og avokado++, ikke akkurat kalorifattig) og momset i meg litt mens jeg laget maten. Tok med salaten til en venninne som vi senere skulle ha vorspiel hos, og vi spiste og skravlet litt før resten av gjestene kom. Var 15-16 stykker, og så ut på utendørs konsert og øltelt-arrangement etterpå. Masse masse folk. Ganske så moro :) Vi var ute allerede halv ti, og jeg var ganske ferdig rundt kl ett. Da har jeg sovi minst 10-11 timer i natt og likevel er jeg trøtt. Satser på at jeg kvikner til litt etterhvert så jeg kan få gjort noe fornuftig i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gjøremål ble en tur langs med en elv (uten valp, tenkte hun skulle få hvile etter turen i går, dessuten var hun med samboeren på besøk hos noen). det var vært en fiskesti langs denne elva i alle år, men i det siste har fiskeforeninga gjort mange forbedringer, bl.a. laget broer og trapper så det er lettere å komme seg fram. Enkelte partier har ofte blitt oversvømt i perioder, men det skjer ikke nå lenger så man kan bruke stien hele året. Takk til de som gjør sånt og lager fine turveier for oss alle!

 

Middagen i dag var kyllingfilet med vanlig kokt potet, salat og fløtesaus. Veldig godt! Etter dette dro vi på kino. Jeg kjøpte en STOR pose smågodt (over 400 gram!!!) og spiste alt sammen i løpet av filmen.... Og nå sitter jeg med potetgull, får jo så lyst på noe salt etter så mye søtt. Jaja...det er dagen derpå!!

Har ikke registert noe inntak hele helga, men vet det har blitt godt i overkant med kalorier alle dagene.

 

I morgen skal jeg spise sunt og trene med friskis og svettis på kvelden. Det blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...