Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg en skikkelig god dag. Først sov jeg til kl 8, og var ute en liten tissetur med hunden. Det var rimfrost på bakken og kaaaldt... Gikk inn igjen og la meg og sov til kl 10 ;) Så nøt jeg frokosten i selskap med god morgen norge før jeg fikk besøk av en veninne. Vi gikk tur langs elven, en runde som tok 2 timer. Sola skinte og det var godt og varmt. Etter turen tok vi en liten lunch ute i hagen :) Så skulle jeg på seinvakt. Var flere muligheter til å "bukke under" og spise f.eks svele og formkake.. Men jeg spiste bare det jeg hadde medbrakt :) Vakta var rolig og fin, heldigvis.

 

Matlogg:

 

Frokost: To skiver med eggerøre, chai-te (ny favoritt!) med melk

Lunch: 1,5 skive med fløtemysost og bringebærsyltetøy, kaffe

Mellommåltid: En litago yoghurt + eple

Middag: En brødskive med kyllingkarbonade + to knekkebrød med smøreost, te med melk

Kveldsmat: To grove fullkornspitabrød med ost, skinke og agurk

 

I dag har jeg også seinvakt og har i grunn ikke gjort noe spesielt. En liten rusletur har jeg og hunden hatt, men ellers sov jeg lenge og har slappet av på sofaen. Fire knekkebrød til frokost og en yoghurt+ frosne bringebær nå. Tar nok med knekkebrød og frukt på jobb i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Ja, jeg føler meg faktisk ganske flink og fornuftig. men foreløpig kan jeg ikke se noen kroppslig forandring til det bedre! ;) Veide 60,1 kg i går. Og føler meg så oppblåst og blubbete, helt merkelig at 2-3 kg kan ha så mye å si. Føler puppene, overarmene, magen og over ryggen har est skikkelig ut. Føler meg ikke vel i klærne osv osv. (Dvs, jeg velger andre klær som er litt romsligere). Men har mensen også akkurat nå da, det har vel også litt å si. Det gjelder vel å ikke gi opp da?? :)

 

I går på jobben spiste jeg faktisk et lite stykke formake til kaffen. Men jeg tenkte at jeg hadde plass til det i "regnskapet" ettersom jeg gjorde mange andre sunne valg. Knekkebrød til frokost og bare yoghurt og bær til lunch! Spiste faktisk skikkelig middag på jobben, og det ble en real porsjon også. Og brødskiver til kvelds. Tidligvakt i dag, derfor sitter jeg her og skriver kl 6:40. Må reise nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag. Jeg skal jobbe i kveld og i morgen kveld. Ekstravakter for å få litt avspasering senere :) Denne uka har vært veldig fin på jobb. Uka før jeg reiste til Danmark var jo ganske kjip, bl.a. den kollegaen jeg skrev om. Nå begynner det å bli bedre ser det ut til. I går var det en pasient som gjerne ville spandere sjokolade. Det ble satt frem en skål med små sjokolader på vaktrommet, men jeg klarte helt uten å tenke så mye over det å la vær å forsyne meg ;)

 

Gårsdagens matlogg:

 

Frokost: tre skiver ekstra grovt brød med brelett og kalkunpålegg, te+melk

Lunch: Stor salat + en litago yoghurt

Mellommåltid: Eple

Middag: Kapteinens fylte rødspette, en halv potet og masse masse grønnsaker + litt smør

Kveldsmat: Omelett av 2 egg, litt skinke, tomat og mager smøreost. Tre små skiver med brelett.

 

Ganske stor kveldsmat, blir alltid så innmari sulten på kvelden når jeg spiser fisk til middag! Har ikke telt kalorier denne uken, men kan ikke se for meg at jeg har spist noe særlig mer enn 1800 pr dag. I går kveld gikk jeg ca 40 minutter i raskt tempo, ikke akkurat hardtrening. Ikke friskis&svettis denne uken pga høstferie så det har blitt mye turgåing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser hva du spiser føler jeg meg nesten litt lettere selv, hehe. Syns du er flink til å spise rett og variert mat! Maten du spiser virker i tillegg spennende slik at det blir noe med det :( Her går det stort sett i det samme, knekkebrød og rugsprø.. bør kanskje begynne å variere litt slik som jeg planla.

 

Utrolig kjipt med slike kolleger, man blir så utrolig provosert bare av å lese det du har skrevet for jeg har selv vært borti flere slike opplevelser tidligere. Føler at gleden over arbeidsplassen kanskje forsvinner bare pga èn eneste person! En gang slutta jeg i tillegg, men det var kun ekstrajobb da jeg var student. Likevel er det synd at det fins slike mennesker som dette. Håper det har bedret seg for deg! I tillegg syns jeg det er kjempefint at en annen kollega tok det opp med deg.

 

Ellers har jeg hatt noen utskeielser i helgen, men idag skal jeg ikke skeie ut er planen.. skal på jobb i kveld, så jeg får satse på å gå MYE!!! Skriver mer i min tråd :D

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen. Helgen som jeg ikke har rapportert noe fra enda inneholdt alt for mye godteri og alt for lite mosjon.... Søndag gikk jeg riktignok en liten tur, men spiste desto mer godteri.

 

I dag har jeg vært på seinvakt og har ikke holdt meg helt unna kakene, men ikke fråtset på noen måte. Og maten jeg har spist har i alle fall vært både sunn og kalorifattig :( Med unntak av frokosten kanskje?

 

Frokost: Omelett av to egg og skinke. Tre små skiver med brelett, te med melk.

Lunch: 150g vaniljeyoghurt + 130 gram bringebær

Mellommåltid: Et lite stykke nøttebunn med krem

Middag: Tre ryvita med mager smøreost og agurk

Mellommåltid: Et lite stykke gulrotkake uten glasur + et eple

Kveldsmat: Fire ryvita med brelett og skinke, agurk. Te med melk.

 

Aner ikke hvor mange kalorier, men sikkert ikke alt for mye. Har gått en bitteliten tur (halvtime) på formiddagen, ellers ikke noe skikkelig trim på to uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR TRENT!! :D

 

I kveld har jeg inntatt treningsstudioet og tilbragte en halv time på tredemølla med løp-intervaller og så 40 minutter svømming etterpå. Føles godt :) Har også fått skravla rikelig med min treningsvenninne. Helt forferdelig vær ute så valp fikk ikke mer enn en 10 minutters tur. Tror hun synes det var likegreit og koste seg under varmepumpa til tørk etterpå :(

 

Jobbet tidlig i dag og det ble en passe hektisk vakt. Går og går. Merkelig nok blir jeg ikke sliten i beina, tyder på at jeg har gode nok sko? Tirsdag er fruktdag så jeg forsynte meg bra at det fatet. Oppskåret frukt er så godt! Alene hjemme på ettermiddagen så middagen ble litt provisorisk. Kanskje finne på noe mer spennende i morgen, er alene da også.

 

Matloggen blir slik:

 

Frokost: To grove skiver med ost på den ene og skinke på den andre. Te med melk.

Mellommåltid: Litagoyoghurt

Lunch: Salat, går for min nå ganske standard lunchblanding; en eller annen slags salat, mais, paprika, agurk, tomat, røde bønner, fetaost, soltørket tomat, skinkestrimler og ca en ss av en slags rømmedressing. Salatbar er genialt :)

Mellommåltid: Frukt, kom litt ut av mengdeberegninga..

Middag: 90 gram (tørrvekt) fullkornpasta, tomatsaus og grønnsaker, revet ost på toppen

Mellommåltid: 1,5 dl vaniljeyoghurt, frosne bringebær og en neve mandler, Mango-te

Kveldsmat: Tre grove skiver, halvparten med spekeskinke, andre halvparten med en ny type taffelost som jeg fant på rema, med baconbiter. Te med melk.

 

Det ble jammen meg 7 måltider det! Sikkert nok kalorier i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det dårlig med innlegg fra meg denne uka. Har vel ikke skjedd noe spesielt?? Annet enn at det ble med en ene treningsøkta på tirsdag og kostholdet har ikke vært noe å skryte av, kanskje derfor jeg ikke har tenkt på å skulle fortelle om det... Onsdag hadde jeg tenkt til å dra på friskis og svettis trening, men GADD ikke. Gikk en lengre tur med hunden, men det var i relativt rolig tempo. Spiste vel ikke akkurat noe spesielt dårlig den onsdagen heller, så det kan vel kalles en bra dag@*. Men torsdag gikk helt over stokk og stein! Var superstressende på jobb og jeg fikk så vidt hivd i meg lunchen, som i mangel på andre ingredienser besto av brød med brunost og et lite stykke marmorkake. Rakk innom hjemme for å hilse på og lufte hunden før jeg måtte avgårde og hente min nye bil (juhu!). Hadde også da planer om å dra rett på friskis og svettis trening så fort jeg hadde henta bilen, men det frista mye mer å handle inn noe godt til middag og ta en rolig kveld hjemme pga den stressende dagen på jobb. Så det ble svinefilet, ovnsbakte poteter, saus og salat med bl.a. avokado og fetaost (dvs en kaloribombe-salat). Etter dette sjokolade og vingummi til kvelds! Fredagen, i går, ble omtrent lik...

 

I dag har jeg kveldsvakt og i morgen tidligvakt, det vil si at jeg ikke har planer om å sette meg i sofaen og gumle enda mer godteri når jeg kommer fra jobb i kveld. Må bare rett i seng for å rekke å sove noen timer før neste vakt. Men kan jo hende noen av mine kollegaer har med seg noe snadder til oss, så jeg lover ikke å være sunn i dag heller! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i innlegget ditt, noen dager blir det ikke helt som man har planlagt og man blir vel både skuffet og små fortvilet over seg selv, derfor ingen innlegg på tråden. Har selv hatt noen dager hvor jeg ikke orket å skrive, blant annet fordi jeg følte at jeg igjen og igjen hadde "sprukket" og dermed ikke hadde gløden for å skrive i tråden min.. men det hjelper noen ganger :P Det kjipe er på jobben når man dag etter dag får tilbud om sjokolade, kjeks.. you name it.. vet selv at jeg noen ganger takker ja fordi jeg synes det er litt vanskelig å si nei i noen situasjoner, mens andre dager sier jeg nei fordi jeg føler meg knallsterk der og da :( I sted var jeg hos foreldrene mine og i kjøleskapet der lå det 200 gram med kald fruktnøtt sjokolade, noe av det beste jeg vet.. kunne sikkert spist hele den alene i kveld.. MEN jeg tenkte fornuftig og motsto fristelsen, du verden så stolt jeg er av det :) Håper den er borte i morgen for det er ikke sikkert jeg er like sterk da, hehe. Har klart med bra de siste dagene, skikkelig treningsøkt i går, satser på ny økt i morgen slik at jeg er inne i annehver dag med trening som planlagt :)

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke unngå å tenke "det er godt det finnes flere som meg!" :P Å lese på vektklubben gjør at jeg føler meg normal, mot andre ganger hvor jeg tenker "det kan da ikke være normalt å ha SÅ lyst på usunne ting" eller "det kan da ikke være normalt å være så opptatt av mat???" :( Kanskje jeg ikke er normal, men da er vi i alle fall flere som er unormale...

 

Har hatt arbeidshelg og er endelig hjemme. I går så det ut til å bli en utrolig slitsom vakt, men heldigvis roet ting seg utpå ettermiddagen og resten av vakta ble bra. Det betydde at jeg hadde alt for god tid til å spise alt mulig tull, så for å ramse opp litt ble gårsdagens matlogg slik:

 

Frokost: 2 grov brødskiver, ett egg og skinke, te med melk + en kjeks med brunost

Lunch: Et eple, en neve mandler + en neve rosiner + en yoghurt

På jobb: flere turer i en blanding med nøtter og tørket frukt, en halv vaffel med brunost, to knekkebrød med smøreost (så sunt!), en liten porsjon gryterett med ris, et eple, et stykke julekake med smør, et stykke sjokoladekake... etter dette var jeg omtrent kvalm, men for å toppe det hele tok jeg en twist! Høres ut som en dagsrasjon MINST.

Hadde så egentlig bestemt meg for å ikke spise noe mer. Men så var jeg liksom litt småsulten igjen når jeg kom hjem. Og gikk da for det geniale valget å spise to rosinboller med smør og brunost + et stort glass melk til kvelds. ER DET MULIG....

 

I dag har inntaket vært litt mer moderat, standard brødskiver til frokost og lunch + en yoghurt og et eple som mellommåltid (eller dessert etter lunchen?). Har planer om å dra å spise på kinarestaurant senere. Er vel ikke så veldig ille det kanskje. Men hva resten av kvelden bringer vet jeg ikke. Jeg er virkelig ikke flink med kostholdet om dagen, har liksom overhodet ingen motivasjon og jeg har ikke veid meg på lang tid. Veier sikkert godt over 60 kg. Og jeg kunne fortsatt tenkt meg å veie 57-58.

 

Noen lyspunkter: Gikk 1 times tur i går + gikk mye på jobben og minst like mye i dag. Fant ut at vi var halvparten av bemanningen med dobbelt så mange arbeidsoppgaver! Skulle tro ledelsen tenker at pasientene er mindre syke i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om jeg er normal vet jeg ikke akkurat, men jeg tenker veldig mye på mat. Tja, altså, dette med å tenke mye på mat er nok ganske normalt, i alle fall her inne. I gode perioder tenker jeg mye på alt det sunne og gode jeg skal spise resten av dagen og i dårligere perioder tenker jeg mye på at 'jeg må bare ha det - NÅ!'. Jeg tror kanskje ikke det kommer til å gå over. Mat er godt, det er fint å dele med andre og det er en livsnødvendighet. Å tenke på mat tilsier at vi har muligheten til å gjøre de valgene som gjør at kroppen kjennes lett og god ut. Oioioi, så snusfornuftlig da gitt...men jeg mener det jo sånn egentlig.

 

Det er bare det at i det siste har jeg tenkt på veldig mye på veldig mye mat :P. Dessverre har det ikke bare blitt med tanken. Nå kjenner jeg at livvidden har økt og det er ganske ukult, men heldigvis passer klærne mine greit fortsatt. Jeg har hatt en periode med fråtsing på tullemat og motivasjonen har vært langt vekke. Rart at det skal være så vanskelig noen ganger å gjøre det riktige, selv når kroppen bestemt sier fra at den er misfornøyd? Nå jobber jeg med å finne tilbake igjen og tar ett skritt av gangen. Først med mye trimming og fra søndag av skal det fintelles kcal igjen. Så det er håp i hangande snøre og snuoperasjon på vei!

 

Jeg ser at du også sliter litt med motivasjonen for tida. Vi får holde koken og finne veien tilbake til de vanene som gjør at vi har det godt og er fornøyde med oss sjøl. Jeg har løpt 10k i dag og det var første skikkelige mestringen jeg har kjent på de siste to ukene. Du var på trening i forrige uke - kanskje du kommer deg avgårde igjen denne uka? Ellers ser jeg at du går mye, og det er jo helt supert!

 

Ønsker deg ei sunn og god uke! - skrulle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrullefrøken, koselig at du stikker innom :) Er vel i grunn det samme om man føler man treffer innenfor normalen eller ikke, alt er relativt er det noe som heter. Selv om jeg ikke er så gammel har jeg levd lenge nok til å skjønne at ingen er like osv... :P Så da er det vel opp til hver enkelt å definere sin egen normal!

 

I dag har jeg hatt fri og bare gjort hyggelige ting. Dvs sove lenge, bruke en halvtime på badet til...ingenting.. spise en god frokost sammen med god morgen norge på tv. Etter dette fant jeg på at jeg skulle på shoppingtur, og kom hjem med litt av hvert fornuftig/mindre fornuftig. Vinterstøvler og en vanntett jakke (på salg) var heldigvis i den første kategorien :(

 

Har vært på trening i kveld og gått ca 40 minutter tur også så er fornøyd med innsatsen. Har også hatt strømbrudd og satt med ca 20 stearinlys og så på dvd på pc'n. Koselig! Eneste jeg savna var den faste tekoppen. Ikke spist noe spesielt usunt egentlig, så må vel være fornøyd med det også? Får holde meg i skinnet et par dager til, torsdag reiser jeg på hyttetur og da blir det sikkert ikke så sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten er å kose seg like mye med tekoppen som man før ville brukt en halv sjokoladekake på - og det høres det ut som at du har klart med glans!

 

Jeg er også veldig "på" mat (og ting i kategorien søtsaker) for tiden. Jeg skal være fornøyd om jeg klarer å holde meg til fornuftig mat i stedet for "kosemat"... tror jeg. Når det blir vår er det greiere med motivasjon og trening. Det er bare å sørge for at det ikke blir for mye å hente inn til våren, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det onsdag. Har jobba to kveldsvakter på rad og det er absolutt det vanskeligste når det gjelder kakespising!! I går var det en pasient som feira bursdag og pårørende hadde med en helt fantastisk god sjokoladekake med en lys glasur. Var bare sinnsykt god, så jeg kan i alle fall si høyt at jeg synes det var VERDT DET å spise det ene, litt smale, stykket jeg tok :D Spiste nok litt i overkant i går, for det ble mye forskjellig i inntaket. Men gikk tur i nesten to timer på formiddagen med venninne og hundene våre, det var knallvær og vi hadde det flott :)

 

I dag har jeg ikke spist SÅ mye, kanskje passe mengde kalorier, Men litt feil mat. Her er loggen:

 

Frokost: Tre grove skiver med krydder-kremost og skinke, te med melk

Lunch: En yoghurt og en raus neve mandler + et eple. Kaffe.

På jobb: Et lite stykke formkake, en vaffel og tre knekkebrød med norvegia, en pære og en twist.

Kvelds: Tre grove skiver med brelett og skinke, te med melk

 

En ting jeg tenker mye på om dagen er at jeg drikker ALT FOR LITE vann. Drikker faktisk nesten ikke vann i det hele tatt, bare te og kaffe! Er jo håpløst! MÅ skjerpe meg på den fronten i alle fall. I morgen reiser jeg, sambo og lille voff på hyttetur og kommer hjem søndag kveld. Det blir kos på høyt plan, men skal bli godt med litt kvalitetstid vekk fra jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tesen om at te og kaffe virker vanndrivende visstnok er mest oppspinn (ja, de virker vanndrivende OM man ikke er vant til å drikke det, men når man "har vanen" er kroppen selvjusterende) så hadde jeg ikke giddet å ha så mye dårlig samvittighet av den grunn.

 

Men - om du drikker te så er "visstnok" også grønn te forbrenningsøkende... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag. Ny uke, nye muligheter. :) Har hatt en helt fantastisk bra helg! Vært sammen med gode venner, kost meg i naturen og selvfølgelig også med god mat og drikke (pizza den ene kvelden og ost og kjeks den andre kvelden. Og mye rødvin...). Men uten dårlig samvittighet :) Er liksom ikke SÅ nøye når man har noen timer med turgåing i regnskapet. Hundene har også kost seg tror jeg, med nysnø og sol og å leke med hverandre. Kom hjem i går kveld og var kjempetrøtte alle tre her i huset. Kom oss tidlig i seng. Tidlig oppe på jobb i dag og det ble en ca passe stressende dag. Har ikke spist noe usunt, har egentlig spist lite i dag. Vanlig frokost og salat til lunch, men ingen mellommåltider. Har drukket to glass juice da, det er jo faktisk kalorier i det også - men vet ikke om jeg kan kalle det mellommåltid :D Det blir fisk til middag og trening kl 19, etter det skal jeg nok unne meg litt god og mettende kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den helga di hørtes jo fryktelig koselig ut :P! Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for slikt, synes jeg. Kan vel ikke leve slik riktig hver helg, men det gjør du jo ikke heller.

 

Ønsker deg ei fortsatt riktig god uke! klem fra skrulla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i det siste har vel vært at jo, jeg lever slik nesten hver helg... Ikke så mye rødvin kanskje, men blir jo helt overflod av kalorier hver helg med meg! Og ikke alltid så mye trim.

 

Veide meg i dag og veide 61,3 kg. :P Er til å bli helt matt av å tenke på at jeg veide mindre enn 57 kg en liten periode før sommeren. Har i alle fall bare gått oppver i vekt siden juni. Veldig sakte i starten, da musklene ble byttet ut med fett. Men etter august har jeg rett og slett lagt på meg flere kilo. Må bare innse det. Jeg ligger liksom litt å hviler på tanken om at jeg har lagt på meg LITT hver høst/vinter de siste tre årene og at jeg går det av meg igjen i løpet av våren. Og vekta går opp og ned i perioder. Men nå er jeg liksom litt i tvil om dette bare er en periode?? HVER SÅ SNILL si det bare er en periode! :P

 

Denne uken har foreløpig vært ganske bra. Mandagen trente jeg med friskis og svettis, i går gjorde jeg masse husarbeid + trente ca en time på treningsstudio på kvelden. I dag har jeg gått tur i skogen i over en time. Men så var det kostholdet da... Spiste frokost kl 10:30 i dag. Likevel ble det en solid lunch allerede kl 13! 3 brødskiver med masse godt pålegg hos ei venninne. Og på jobb spiste jeg både tre små stykker formkake, en twist, tre snitter og tre knekkebrød med ost. Og når jeg kom hjem nå har jeg akkurat spist en yoghurt med müsli og nøtter. Ganske sikker på at det blir for mye kalorier totalt sett, men jeg er virkelig ikke i modus for å regne på kaloriene om dagen. Prøver å tenke måltidsbolker.

 

I morgen skal jeg i svømmehallen først på dagen og så blir det støvsuging og gulvvask etterpå før seinvakt. Så må jeg bare seriøst skjerpe meg når det gjelder kakespising på jobben igjen! Denne høsten har jeg vel knapt hatt en eneste uke hvor jeg har klart å holde meg unna tullemat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har jeg hatt besøk av min mor og bestemor hele helgen og gjort mye koselig. Som alltid når jeg er sammen med min mor; litt mye vin ;) Vi er veldig like på det området, det er godt å kose seg! Men det er en fordel å ha besøk hos seg selv fremfor å være på besøk, for da kan jeg styre hva som kommer på bordet. Så det gikk ikke helt galt :) Men så har jeg blitt skikkelig forkjøla nå da, og har vært hjemme fra jobb i dag og skal det i morgen også i første omgang. Må bare ta det med ro og vente på at det går over. Har vært mye syk denne høsten, jeg har nok dårlig immunforsvar rett og slett. Har spist sunn og næringsrik middag i dag; laks med ris og masse grønnsaker. Men så slang jeg innpå en liten rest av karamellpudding fra helgen på toppen.. Uten krem, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda, er du pjusk igjen da? Det skulle visst stadig dra på både det ene og det andre denne høsten. GOD BEDRING :).

 

Det er ikke så greit å være så fornuftig hele tida når det er så mange kosligheter som skjer i helgene. Men det hjelper jo veldig at en sjøl kan bestemme hva som havner på bordet. Du skrev at det stadig blir noe ekstra og at du ikke er så fornøyd med at du ikke er helt i rute på vekta. Vi har visst fulgt hverandre oppover siden midten av sommeren, IC. Og det er ikke morsomt! Men da skal jeg si deg: Det er bare en periode ;). Og så får vi tro at vi kan følge hverandre nedover resten av året?

 

Jeg har brukbart fokus om dagen. Levd lurt i 8 dager. Lørdag ble det libanesisk mat og godt med vin. Masse mat! Og oioioi så deilig det er med libanesisk mat. Jeg har tyrkisk-kypriotiske venner og de har jo stålkontroll på menyen slik at vi får alskens herligheter servert. Dette høres jo selvfølgelig akkurat som måten jeg har levd på siden juli, men forskjellen er bare at jeg har tatt tilbake fokuset på at jeg til vanlig lever sunt. Det er jo det som er det viktigste - ikke om jeg spiser og koser meg veldig så lenge det er i blant. Tenk, dette hadde jeg så klart for meg i hele Ned-i-Vekt-fasen og så gikk det visst litt i glemmeboka når jeg slutta å ha lyst til å være flink :).

 

Nå ble det mye om meg, ville bare dele at det handler om å huske på de tingene som gjør hele forskjellen. Og så handler det om å finne lysten til å virkelig ta tak igjen. Men den er jo som kjent plassert langt bak i bakhodet innimellom.

 

Ønsker deg en riktig god uke selv om du har pjuskerier. klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bltt med nedover. Mulig jeg må bindes fast, sånn at jeg blir med enten jeg vil eller ikke.... Er fortsatt ikke noe flink nemlig. Mandag gikk vel sånn passe etter det karamellpuddingen. Tok et par bixit fullkornkjeks og to brødskiver med magert pålegg til kvelds. I går ble det verre. Hoppa over middagen fordi jeg var alene hjemme. Spiste i stedet en bolle med vaniljekrem (som samboeren hadde kjøpt, men ikke spist selv). Og så tenkte jeg at jeg måtte få i meg noe mat, så det ble brødskiver. Og etterpå SÅ fysen! 50g kokesjokolade, en STOR neve mandler, 9 twist og en neve vingummi senere tok jeg kvelden. BLÆH.

 

Men våknet i dag og følte meg ganske tynn, til en forandring. Jeg tror det er sånn at så fort man legger på seg LITT føler man seg feit. SÅ blir man etterhvert vant til å ha det lille ekstra fettlaget, og glemmer hvordan man egentlig så ut. Det er farlig, for akkurat i dag følte jeg at kroppen jeg så i speilet var akkurat passe. Tenk man kunne knipse og se seg selv noen kilo lettere? Veier fortsatt 61 komma noe. Også jeg da, som hadde 60 som øvre grense..... Kan man få lov å ha en høstfasong og en vårfasong? ;) Kanskje det handler mer om hva jeg ønsker å godta. Har en helt OK bmi nå, så hvorfor stresse egentlig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC, jeg sender over en taustump så kan du henge deg på:-)

 

Det er nok lurt å tenke over hva du egentlig bør/vil veie. Her skal ikke jeg gi noen gode råd for jeg er ei "gammel dame" i forhold til deg og jeg stiller ikke samme krav til vekt&kropp nå som jeg gjorde da jeg var på din alder.

Jeg tror godt vi kan ha en vår-og en høstfasong. Så lenge vi er komfortable med det. Jeg har i hele mitt liv vært tyngre om vinteren enn om sommeren. Men nå er ikke jeg noen god målestokk!!!

 

Det siste året har det vært motsatt. Og jeg skal ikke ordne opp i det ved å legge på meg MER!

 

Jeg skal gi deg ett råd (jeg vet at du vet det;)): Spis mer MAT.

Jeg har selv tulla en del med dette i sommer/høst. Det har blitt for mye annet tull, fordi jeg var småsulten. Nå har jeg skjerpa meg på å spise mellommåltider, det hjelper litt på trangen til å hive innpå uhumskheter. Jeg kunne lett ha spist den vaniljekremen og sikkert lagd/kjøpt en porsjon til...

 

Jeg har også måtte ta meg på tak i forhold til PLANLEGGING. Puh, det er krevende dette her altså.

 

Jeg ønsker deg en fin uke, og husk at jeg har kastet et tau til deg:D

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på alt det jess skriver. Lur dame, hu der! Det er klart du kan ha en høstfasong og en vårfasong ;). Må si jeg har lekt litt med den tanken sjøl. Dessuten, IC - det er du som bestemmer hva du skal veie og du som bestemmer når du er fonøyd. Selv om du har veid mindre tidligere er det ikke sikkert at det er det som er det du skal veie framover nå. Det kan tenkes at du skal veie mindre seinere - eller aldri. Men det er det bare du som kan vite. Jeg er sikker på at du ser alldeles fantastisk ut som du gjør nå:).

 

Sjøl tenker jeg innimellom på den herlige følelsen det var helt i HV-starten da jeg veide 1.5 kilo under det jeg hadde satt som trivselsvekt. Da følte jeg meg veldig fin og var veldig fornøyd. Når sant skal sies tror jeg ikke jeg egentlig var noe finere da enn det jeg er nå, 3 kilo over opprinnelig trivselsvekt. Forskjellen var at jeg hadde ganske flat mage, og jeg skal innrømme at det hadde vært kjekt, men det viktigste forskjellen var nok at jeg var *høy* på tallene - reine dopet, vettu :). Nå tror jeg at jeg har justert trivselsvekta mi en kilo opp. Da har jeg nok litt mage men jeg har også puppene mine. Savna de litt! Dette med hva som er riktig vekt endrer seg nok over tid. For meg nå handler det om å få tak på å leve med hodet framover. Og helst ned 1-2 kilo i vekt. Og så får vi ta det derfra!

 

Ønsker deg en riktig fin kveld! klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Status: Vekta mi om dagen er LAV. Svinger mellom 58' date='5 og i dag (når jeg sto opp kl 15) 57,4!! Det er vel sikkert noe kluss med væske i kroppen osv når man ligger og sover en hel dag som gjør at det var så lavt. Jeg vil i grunn ikke veie under 58 og i alle fall ikke så lavt som 57. Siden vekta viste et så lavt tall tenkte jeg å måle meg litt med målebånd også. Det viste 92 cm rundt puppene, 71 cm i livet og 93 rundt hoftene. ![/quote']

 

 

Dette skrev jeg en gang i starten av mai. Målte meg i dag om kom frem til 96 cm rundt hoftene, 76 cm i livet og 93 cm rundt puppene. Altså en økning jevnt over. Så da er det jo ikke så rart at klærne strammer litt! Skal man ha en vårform og en høstform må man også ha to ulike garderober... Føler det skiller et par størrelser! strl 27 i livet i olabukser passet fint før sommeren. Nå bruker jeg helst 29 (men det er romslig). Hvis jeg føler jeg får lyst på nye klær får jeg slanke meg litt da, så ligger jo de buksene der og bare venter på å bli brukt ;)

 

Tok meget fornuftige valg i matveien i går. Ryvita knekkebrød med skinke til frokost, kyllingfilet med grønnsaker, poteter og tomatsaus til sen lunch/tidlig middag, grove brødskiver med italiensk salat og skinke til kvelds (ikke magert, men sunt likevel?) og så til slutt en yoghurt med mandler + eple. I tillegg trening!! :)

 

Men jeg var på handletur i går og det var så mange gode tilbud på matbutikken. Eller gode og gode... billig var det, men det var stort sett usunne ting. F.eks røkt kjøttpølse, kremost, masse snacks og sjokolade. Jeg falt for tilbudene jeg, og har fylt opp fryser'n, kjøleskapet og godteskuffen. Men jeg spiste i alle fall ikke noe av det i går da :)

 

I dag skal jeg på jobb igjen etter å ha vært syk en hel uke! Jobber kveldsvakt både i dag og i morgen, og så tidlig søndag. Har fri på mandag igjen og gleder meg allerede... Men håper jobbehelga blir rolig og fin. For en uke siden var det en temmelig dårlig pasient som jeg var mye hos hele forrige uke. Aner ikke hvordan uka har vært for han, kanskje har det snudd og han er bedre. Eller han har blitt verre, eller han kan faktisk være død. Sånn er jobben min, vi bygger relasjoner til pasienter som vi vet ikke har lenge igjen å leve. Det er en balanse mellom å være nær dette mennesket (og pårørende), uten å bli for personlig. Noen ganger er det fryktelig trist og alt føles urettferdig, andre ganger er det bare en naturlig utgang og man føler det er "riktig".

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var arbeidshelga over og det har gått veldig fint. Fredag var jeg ganske fornuftig mens jeg var på jobb, men så ble det litt snacks i sofaen når jeg kom hjem. Lørdag var jeg også veldig sunn og flink før jobb (spiste en sunn frokost + gikk tur!) og på jobb var jeg sånn passelig flink... Men samboeren min hadde bakt sjokoladekake som sto her og venta når jeg kom hjem, så den måtte jeg jo smake på. Tok et lite stykke av den nå når jeg kom hjem fra jobb også, men har ikke spist kake på jobb i det minste :) Tror ikke det blir spesielt mye mer aktivitet i dag, for jeg er rett og slett temmelig sliten etter disse tre hektiske helgevaktene. Har planer om å lage pizza om en stund, men det blir ikke av den mest usunne sorten i alle fall. Besøk får vi visst også, så da går vel resten av sjokoladekaka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...