Gå til innhold

Hei hei :)


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Det er så positivt med alt som tilrettelegger for bevegelse, synes jeg. (Og så kan jeg si noe helt annet om de som lager sykkelstier av typen 50m her, 50m der, enten avbrutt av stygge kanter eller av veier (!) - eller som bytter siden på veien(!!), og som aldri kostes eller vedlikeholdes. Se der - der fikk jeg sagt det likevel... :) )

 

Ellers ser jeg at du kjører tellefri i helga og gjør det samme som meg; overspiser litt. Hva ER det med kalorier man ikke teller??? Jaja... vi lærer vel til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Ja tellefri i helga går stort sett veldig skeis... Men det er vel likemye det at det er HELG som gjør det. Etter kl 18 på fredag sånn ca, da mister jeg all fornuft :)

 

I dag har jeg vært ganske flink da. Ikke den sunneste middagen, men beveget meg mye på jobb og i tillegg friskis og svettis trening på kvelden. Nytt program for høsten, knallbra musikk og rett og slett skikkelig moro. Det eneste som plager meg nå er at jeg har fått skikkelig vondt i halsen! Også litt begynnende tett + vondt i ørene... Altså resten av symtomene jeg "mangla" når jeg var syk forrige helg! VIL IKKE bli syk igjen. :)

Krysser fingrene for at alt er bedre i morgen.

 

Dagens matlogg blir som følger:

 

Frokost: ca 100 gram ekstra grovt brød, halvparten med brelett/skinke og resten med leverpostei (gilde, grov ovnsstekt) Te med melk

Lunch: Salat med kinakål, mais, paprika, agurk, tomat, skinke, fetaost og rømmedressing

Mellommåltid: En skyr med vanilje/skogsbær (smakte helt annerledes enn den forrige forresten, mye mer syrlig. Fortsatt ganske så god)

Mellommåltid: et stort norsk eple

Middag: ca 1,5 røkt kjøttpølse, potetstappe (hjemmelaget med litt smør og ekstra lett melk), ketchup. Ikke grønnsaker... bortsett fra litt vårløk i stappa.

Kveldsmat: Ca 115 gram ekstra grovt brød, samme pålegg som frokost. Te med melk.

 

Har beregnet dette til ca 1800 kcal.

 

Føler det er rom for å kanskje nye en yoghurt og noen mandler før jeg legger meg :)

 

Det jeg IKKE har spist i dag; både sjokoladekake og boller på jobben! Sto over, klarte det nok mest fordi jeg hadde så sinnsykt mye å gjøre at jeg ikke rakk å tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingerkryssinga hjalp ikke stort. Lå og kjente på den vonde halsen i hele natt og ikke sovet noe godt, og når det var tid for å stå opp måtte jeg bare innse at jeg var blitt skikkelig syk igjen. Omtrent samme symptomer som forrige gang. Ringte derfor legen, som mener jeg fortsatt har influensa. Derfor ble det ny sykemelding og er beskjeden var bare å ta det med ro resten av uka og prøve å komme til hektene igjen. Var jeg ikke betydelig bedre innen helga kunne jeg få tamiflu, men satser på at kroppen klarer å ordne opp selv. Har ligget i senga eller på sofaen hele dagen og har i grunn ikke ork til noe særlig annet. Får håpe jeg kommer meg fort! Siden det sannsynligvis ikke blir noe særlig aktivitet denne uka må jeg passe kosholdet litt ekstra. Fort gjort å synes synd på seg selv og kose seg litt mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken Skrulle og smg :) Nei, ikke noe poeng i å bli feit på toppen av sykdom :) Har greid meg bra i dag. Ikke hatt spesielt god matlyst, men likevel følt meg sulten. Samtidig kvalm. Men uten mat og drikke duger helten ikke osv, så jeg har da spist som vanlig omtrent. Hoppa over lunchen da frokosten ble så sein, og jeg sov et par timer før middag.

 

Frokost: tre skiver med kjøttpålegg og tomat

Mellommåltid: Eple

Middag: Svin ytrefilet, ris, brokkoli, tomat, paprika og bearnaisesaus (laget av samboeren, veldig godt, kanskje ikke tirsdagsmat i grunn...)

Mellommåltid: En JA-yoghurt (bare 59 kcal pr 100 gram) med en neve mandler

Kveldsmat: 1,5 skive med brunost, 1,5 skive med kjøttpålegg

 

Har ikke regnet på kalorier i dag, men tror ikke det er innenfor "grensene" selv om jeg har hatt vertikal stilling mesteparten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff aå kjipt å bli syk igjen, her sitter jeg og krysser fingrene for å ikke bli syk ettersom de fleste rundt meg er syk opptil 2 ganger, først en gang også kommer det tilbake slik det har gjort hos deg :) Ta vare på deg disse dagene nå og stell pent med deg selv, så skal du se at du snart er frisk igjen!

 

Følger med deg her på tråden din, syns du er kjempe flink til å skrive ned hva du har spist til alle måltid, mange gode tips for andre å få av det også. Kjempe bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg, som i går omtrent, sovet og spist litt sånn omhverandre.. Ikke noe bedre i dag enn i går, men kanskje jeg kjenner bedring i morgen? Skriver inn en liten matlogg, mest for min egen del. Men det er jo moro at dere som leser synes det er interessant å se hva jeg spiser! Jeg synes det er interessant selv å se/lese om hva folk spiser. Både for inspirasjon og litt fordi jeg er nysgjerrig :) Ble ikke noe lunch i dag heller.

 

Frokost: fant to rundstykker i fryseren, det ene med ble brunost og det andre med skinke. Nypete (til forandring)

Mellommåltid: en JA-yoghurt

Middag: spagetti med toro ostesaus og bacon + salat. Følte jeg spiste alt for mye ift å ikke være i aktivitet... Samboeren var kokk igjen og det var ikke lov å klage :)

Kveldsmat: 120 gram (ja, alt for mye!) ferskt grovbrød.. halvparten med norvegia og resten med baconpostei. Ikke de sunneste valgene i dag nei.

 

Bare legger til, når jeg spiser brunost, norvegia og baconpostei så er det jo ikke lettprodukter. Men jeg spiser ikke kjempemengder. En tynn snei med ost på hver halvskive f.eks. Har heldigvis aldri vært spesielt fan av kjempemengder med pålegg :)

 

Samboeren snakket om både pannekaker og is som han hadde lyst på i kveld. Sånn sett greit nok at jeg heller spiste mye grovt brød i stedet :) Fikk nemlig overtalt han til at det smaker bedre med sunn kveldsmat når man har ferskt og godt brød i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i bedre fom i dag! Skulle tro jeg hadde vært syk en evighet så glad jeg ble når jeg våknet uten å ha vondt alle steder :) To dager holder lenge for meg (sikkert fordi jeg nettopp hadde vært igjennom en runde med sykdom). Har tatt det ganske så med ro i dag likevel, men har i det minste fått et par små rusleturer med valp og kjent på det gode været. Veldig godt :)

 

Frokost: 120 gram brød (igjen, jeg vet det er mye...) med spekeskinke på halvparten og baconpostei på resten. Masse agurk. Te med melk.

Mellommåltid: et eple

Lunch: 3 ryvita med magerost og tomat (for å veie opp for den massive frokosten?trengte heller ikke mer mat, da det var bare 2,5 time til middag)

Middag: Kyllingfilet, grønnsaker, bakt potet og fløtesaus

 

Usikkert hva det blir til kvelds, men har nok noen kalorier til overs så kan velge ganske fritt tenker jeg. Har ikke yoghurt i huset. Samboeren klarte ikke finne akkurat den ene jeg hadde skrevet på handlelista, så derfor lot han bare være å kjøpe det! Da ble jeg klar over hvor avhengig jeg er av yoghurt...

 

Innen jeg fikk skrevet ferdig dette innlegget kom det inn et ønske om omelett til kvelds fra sidemannen, det hørtes jo fristende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja omeletten ble god den :) Med spekeskinke, tomat og vårløk. Namnam!

 

I dag har formen vært så bra at jeg ikke klarte å la være å ta en liten tur i skogen med en nærmest overlykkelig valp. Hun har virkelig fått sansen for å gå løs i skogen, og er litt tøffere enn før. Nå har vi også gått de samme turene flere ganger så hun kan jo veien. Da tør hun gå litt foran på stien. Stopper og venter på meg stadig, jeg er nok for treg...hehe.

 

I kveld er det planer om pizza med pepperoni, ananas, løk og paprika. Det er også namnam! Og jeg har kjøpt LITT smågodt. Siden jeg da har hatt noen kvelder i det siste for jeg bare har spist totalt-utover-alle-normale-grenser mengder med smågodt har jeg kjøpt litt mindre i dag, oppspist blir det jo uansett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skrevet på noen dager, og det skyldes rett og slett at jeg bare har gitt totalt blaffen. Jeg gidder/orker ikke en gang å skrive inn alt tullballet jeg har spist i løpet av de siste 3 dagene.

 

Våkner i dag og tusler ut på badet til et speilbilde jeg ikke kan si jeg ble særlig begeistret over. Vekta viser 60,1 kg og en litt stram trusestrikk overlot ikke mye til fantasien. I går så jeg programmet "how to look good naked", jeg kan i alle fall si at JEG synes ikke jeg så spesielt bra ut naken i dag. :)

 

DERFOR. Har jeg i dag besluttet at den neste uken skal jeg IKKE spise mer enn 1600 kcal pr dag!!! Og jeg skal telle, nøye! Tirsdag om en uke reiser jeg på besøk til min søster og skal være der frem til søndag, så da blir det verre å holde såpass kontroll, men en uke med litt press på meg frem til det burde jeg klare.

 

Har allerede startet med å lage sunn frokost og matpakke til jobben og lagt inn kaloriene i kalkulatoren. Skal ikke spise kake, men evt spise noe frukt eller grønt. Har med en yoghurt til mellommåltid.

 

Ønsker meg selv lykke til jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA. Det ble litt mer enn 1600 kcal i dag ja... 1600 er jo LITE?? Jeg har veid litt mat og tatt litt på slump dag, ikke regnet med grønnsaker. Kommer til 1794 kalorier, fordelt på:

 

Frokost, 259 kcal: 99 gram ekstra grovt brød, magerost, skinke.

Lunch, 301 kcal: 109 gram ekstra grovt brød, magerost, spekeskinke

Mellommåltid, 140 kcal: 2 fiberrik solsikke, fløtemysost (skulle valgt noe lettere?)

Middag, 494 kcal: Omelett med 2 store egg, 1 potet, 40 gram pastrami, 30 gram ost, tomat, paprika, løk, stekt i olje (her vet jeg ikke om jeg har regnet riktig)

Kvelds, 285 kcal: 6 stk ryvita knekkebrød, magerost, skinke, baconpostei (veide ikke pålegget men registrete 20 gram av hver)

Melk, 175 kcal: 1 biola-yoghurt, ekstra lett melk til tre store tekopper

Frukt, 140 kcal: 1 eple og to porsjoner a 4 stk plommer (har ikke helt styr på hvor mange plommer det egentlig ble, men de var veldig små)

 

Har i tilegg spist 2 tomater og masse agurk :)

 

Hvor kan jeg kutte noe her? hadde sikkert klart meg med litt mindre brød, 4 i stedet for 6 knekkebrød til kvelds, og kunne hatt magrere middag. Eller skal jeg bare si at 1800 er maks-inntaket? Det ville jo gjøre det hele enklere... Får se hva jeg kommer til i morgen :)

 

Har vært ganske aktiv på jobb + gått 40 minutter tur med valp og venninne + 1 times friskis og svettis.

 

Har IKKE spist kake! :) Var ærlig med en kollega i dag (da hun fant frem en halv bløtkake fra kjøleskapet!) og sa at jeg hadde gått opp et par-tre kg i det siste og ikke hadde lyst til at det skulle bli fler. Ble respektert for det. Godt å få litt forståelse i stedet for "jammen du er jo så slank og fin, man må jo kose seg litt, unne seg noe, osv osv osv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo riktig bra ut det, IC! 1600 kcal er ganske lite. Det krever i alle fall at man spiser magert og/eller har hodet med seg til enhver tid. Det er jo ikke sikkertat du trenger å spise fullt så lite for å kvitte deg med de kiloene? Kroppen din har jo over ganske lang tid vært vant til å få bra med for (til og med i de tider da du ikke spiste kake støtt og stadig...:)) ), og det kan jo kanskje tenkes at den responderer godt på litt lavere inntak.

 

Så herlig at du klarte deg uten kake! Jeg kjører også den linja at jeg sier at har lyst til å la feriekiloene få gli av og har så langt møtt forståelse for det. Skulle jammen bare mangle :)!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700 kcal i dag og er veldig fornøyd med både det og aktivitetsnivået ;) Både vært på valpekurs og gått 1 times tur (i veldig raskt tempo uten hund, men med venninne).

Heller ikke i dag spist kake eller noe annet usunt. I dag har jeg spist:

 

Frokost: tre skiver med magerost og pastrami

Lunch: STOR salat med kinakål, paprika, agurk, mais, bønner, purre, feta, skinke og litt dressing. Mest JA-grønnsaker:

Mellommåltid: En god del frukt pga gratis frukt hver tirsdag på jobben

Middag: Ørretfilet, villris, mager variant av sandefjordsmørposesaus, masse salat

Kveldsmat: 6 ryvita med samme pålegg som i går

 

Sandefjordsmør fra pose lagde jeg med 0,8 dl ekstra lett melk og bare en ss smør i stedet for 1/2 dl melk og 75 gram smør. I tillegg 2 dl vann som er etter oppskriften. Veldig godt!

 

Er inne i en god stim foreløpig og skal holde denne linja en stund nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bra dag kostholdsmessig :) Gjør sunne valg og kutter ut mye unødvendig usunt. Da er det ikke noe problem å holde et lavt kaloriinnhold! Men så langt kan jeg ikke se noen forskjell på speilbildet... får vel klare mer enn 3 dager for at det skal synes kanskje? Men hadde liksom sett for meg at i det minste litt av magen skulle synke sammen med mindre mat og mer trim. Får se i morgen tidlig.

Var på friskis og svettis trening i kveld men hadde liksom ingenting å gi. Trøstet meg med at det uansett var bedre enn å sitte hjemme i sofaen. Kroppen var stiv og støl og føltes blytung. Hjalp ikke at jeg hadde glemt aerobicskoene hjemme og trente i vanlige (slitte) joggesko. Hadde gått en liten runde med valp på forhånd, så til sammen blir det kanskje å regne som en liten treningsøkt.

 

I morgen har jeg fri og jeg har sjelden vært så glad for en fridag. De tre dagvaktene jeg har hatt nå har vært superstressende med alt for mye å gjøre og alt for lite folk. I tillegg har jeg veldig vond følelse ovenfor en kollega. Jeg føler hun motarbeider meg, er prinsipielt uenig med meg (på trass!!) og i tillegg snakker hun frekt til meg. Mot andre har hun en helt annen tone. Ber jeg henne om å hjelpe meg med noe eller gjøre noe for meg har jeg nå flere ganger opplevd at hun ikke gjør oppgaven i det hele tatt, eller velger å gjøre det på en helt annen måte uten å drøfte det med meg. Mandag og tirsdag jobbet vi ulike vakter sånn at jeg ga rapport til henne. Begge dagene var det veldig vanskelig fordi jeg føler jeg må argumentere veldig mye (unødvendig) og nesten krangle med henne. I går begynte jeg faktisk å gråte litt når jeg kom i bilen 15 minutter på overtid fordi hun var så utrolig negativ mot meg. Og jeg pleier ikke å tåle så lite, tydelig at to dager med stress på jobb gjorde nervene litt spente... I dag var den en annen kollega (som hadde vært med på rapporten i går) som spurte meg direkte om jeg synes samarbeidet med NN var vanskelig. I tillegg snakket vi om de konkrete tingene som NN hadde vært uenig med meg i, hvor hun heldigvis støttet meg og mente det var NN som tok feil. Akkurat disse to tingene fikk også negative konsekvenser for to pasienter, så jeg har funnet ut at jeg må bare ta dette opp med avdelingslederen snarest... Men nå har jeg altså heldigvis fri i morgen og kan tenke litt på hvordan jeg skal ta dette videre.

 

Jaja, det var en lang epistel om arbeidslivet ;) Kunne sikkert skrevet side opp og side ned om akkurat denne kollegaen....har plaget meg en stund! Og jeg må gjøre noe med det for å orke å jobbe der videre. Utrolig synd, for samtlige andre kollegaer er utrolig flinke og hyggelige og ellers liker jeg meg jo kjempegodt.

 

En kjapp matlogg, har kommet frem til ca 1755 kcal.

 

Frokost: Havgrøt med 50 gram gryn og 2,7 dl ekstra lett melk. Litt sukker og smør.

Mellommåltid: En biolayoghurt og et eple

Lunch: Samme som i går, dvs salat.

Middag: Gratinert ovnsrett med kylling og masse grønnsaker, to små poteter

Kvelds: 3 ryvita med brelett og skinke, 3 med mager leverpostei

Ekstra kveldskos: En biola yoghurt + 130 gram frosne bringebær rørt sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ca 1800 kcal i inntak og en laaang (etter dagens standard) sykkeltur. For 3 mnd siden ville det vært en helt vanlig treningstur..hehe. Kondisen er ikke hva den en gang var! Men jeg jobber med saken.

 

Har brukt fridagen til utelukkende hyggelige ting. Vært på kaffebesøk hos farmor, f.eks. sammen med en kusine med baby og min onkel og tante. Fikk servert en nøttekake som jeg ikke tror var av den mest usunne sorten. Men siden jeg på forhånd hadde proklamert at jeg var på kakeavvending ble det bare et bittelite stykke. :) Forsynte meg heller MYE i hagen etterpå! Min farmor har nemlig en stor hage med masse frukt og bær. Plukket med meg noen plommer og epler til å ta med hjem og koste meg med bjørnebær mens jeg var der.

 

Dagens matlogg:

 

Frokost: De vanlige tre grove skivene med skinke på halvparten og leverpostei på resten, te med melk

Lunch: lite kakestykke + frukt

Middag: kapteinens fylte torsk med hollandaise, kokt potet, masse salat og litt smør

Kveldsmat: samme som frokost + noen plommer og et lite eple + 10 mandler

 

Har funnet et nytt triks for å unngå snoking i kjøkkenskap/kjøleskap på kvelden. Det er at jeg ber samboeren min hente f.eks "noen mandler". Hvorpå han spør "hvor mye er noen?" Ca 10 sier jeg. Og han kommer med nøyaktig 10 mandler, IKKE en fyldig neve mandler + en yoghurt og kanskje noen rosiner på toppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å gå ut og plukke frukt og bær i hagen! Jeg drømmer om å ha en slik hage en gang. Er ikke akkurat så ivrig på hagearbeid, så jeg ser for meg en litt gammeldags hage som ikke krever så mye stell. Bed er ikke min greie! Det er dårlig med bær- og fruktplukking på meg her borte, men jeg kom meg i alle fall ut for å plukke bjørnebær her om dagen. De er overalt!

 

Hahah! Jeg likte det nye kveldstrikset ditt ;)! Kanskje jeg skal prøve det også? Stakkars helten min har blitt så oppmerksom på inntaket mitt også så han tør jo ikke gi meg noe mer enn det har har fått instrukser om!

 

Ønsker deg ei riktig god helg! Ser ut som om du er godt i løypa igjen. Dette går veien skal du se!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. så var det dette med å skrive litt i motgang også. Fredagen passerte utrolig bra, eneste unødvendige jeg spiste var en sånn plomme i madeira-sjokolade til kaffen. Men ut over det var jeg veldig sunn og fornuftig og endte faktisk opp med under 1600 kcal! I hovedsak fordi jeg var på seinvakt og spiste knekkebrød med smøreost til middag ;)

 

Men så kom lørdagen... Var på hundeutstilling med valp (og fikk en 4. plass, grønn sløyfe!). I pausen var det mat fra kantina der. Ble fristet når "alle andre" skulle ha lapskaus og vaffel, så det kjøpte vi også. Selv om vi kanskje ikke var SÅ sultne jeg og samboeren min og faktisk skulle hjem ikke så lenge etter. Egentlig hadde planen vært å bare spise det eplet jeg hadde i veska og så ta lunchen hjemme. Men sånn ble det ikke. En porsjon lapskaus og en stor vaffel senere var vi veldig mette. Men så var det noen som hadde noe å feire denne dagen og hadde tatt med en kjempeostekake som alle kunne forsyne seg av. Så da ble det et lite stykke ostekake på toppen...

 

Vel hjemme var jeg ikke sulten lenger i alle fall, men samboeren hadde SÅ lyst på lakris. Så spiste jeg også et par biter. Men fant ut at sofaen ikke var noe blivende sted og fikk karra meg opp og ut og gikk en bra tur i hurtig tempo i det minste!

 

På kvelden var vi bedt på middag. Det var faktisk en ganske mager gryterett, basert på kyllingkjøttdeig, tomater og masse grønnsaker. Tilbehøret var salat og brød. Skulle spist gryterett og masse salat, droppet brødet (og smør!). Jaja. Mye salat spiste jeg i alle fall, men det var mest fordi noen satte frem et glass med marinert fetaost som smakte så innmari godt at det ble sikkert 3 runder med påfyll av feta på salaten! Og 4-5 biter med brød og smør. :) Og 2 glass vin!

 

Etterpå brownie med vaniljeis. Browniene var delt i forskjellig størrelse, alt lå til rette for å bare ta 1 liten bit med LITT is. Men NEIDA!! Jeg spiste 4 ganske store biter jeg...... Og som vi alle vet, man får lyst på salt etter så mye søtt, så det ble noen never med potetgull også :D Og to glass med vanlig sukkerbrus på toppen, ettersom jeg skulle tidlig opp på jobb og ikke ville ta mer vin. Det fantes da vann i springen??

 

Så nå er jeg sikkert tilbake på samme sted jeg var forrige helg. Kinotur i kveld jeg vet jeg kommer til å ha så lyst på den vanlige kjempeposen med smågodt.

 

Led meg ikke inn i fristelse - jeg finner veien selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...hva skal vi si da?? Mandagsvekten var faktisk 200 gram mer enn forrige mandag, så det ble ikke noe nedgang (foreløpig). Kort oppsummert besto forrige uke av 5 meget fornuftige dager, en totalt ufornuftig lørdag og en halvbra søndag. Om dagen i går kan jeg fortelle at jeg først var på jobb, og klarte meg veldig bra der uten å spise noe tull. Spiste matpakke og medbragt frukt og yoghurt og bevegde meg også en del. Når jeg kom hjem gikk jeg i gang med husarbeid og var aktiv med det i 1,5 time. Til middag torskefilet, potet og masse grønnsaker - sunt og bra! Så ble det en liten porsjon sjokolademousse til dessert og noen biter lakris. Fikk overtalt samboeren til å bli med på en liten rusletur før kinoen. Jeg kjøpte riktignok smågodt, men klarte å begrense mengden litt i det minste! Og klarte å porsjonere ut gjennom hele filmen ;) Den store oppturen er all trimmen jeg fikk til forrige uke, er veldig fornøyd med det!

 

Mandag: 40 minutter tur + friskis og svettis hvor jeg ble god og svett

Tirsdag: 1 times veldig rask gange

Onsdag: liten tur + friskis hvor jeg var litt slapp, men likevel!

Torsdag: lang og god sykkeltur

Fredag: 1 time i skogen i bra tempo

Lørdag: 1,5 time nesten i rask gange+hundeutstilling

Søndag: liten tur (ca 30 minutter)

 

I dag skal jeg også på friskis og svettis og føler jeg har mye energi, i motsetning til onsdag. Har hatt en produktiv og bra dag på jobb også, og spist bare sunne ting!

 

Frokost: tre skiver med brelett og hamburgerryg

Lunch: Salat med diverse

Mellommåltid: Yoghurt

Middag: pastarett med kjøttpølse (jaja, ikke så sunt, men skal jo trene!)

Kveldsmat....vet ikke enda

 

I morgen tidlig reiser jeg bort resten av uka, så spørs om jeg får skrevet noe. Skal forsøke å holde litt fokus, og ikke minst få beveget meg! Så får vi se hva vekta sier neste mandag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) En liten rapport fra det store utland, Danmark. Har ikke skeia ut totalt enda :( Det går ganske greit, spiser meg mett og prøver å ikke blir STAPP mett. Men det har foreløpig blitt dessert+vin hver kveld, så er vel ikke akkurat slanking jeg driver med. Aktivitetene blir av typen byvandring, gå rundt i dyrehagen, leke i parken.. :) Men sitter i alle fall ikke stille hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen :) Godt å komme hjem til mann og hund etter 5 dager borte! Har egentlig en følelse av at det sikkert har blitt en kg minst ekstra i løpet av disse dagene, men venter noen dager med å veie meg. Har klart meg nokså bra faktisk, men kostholdet blir alltid annerledes når man er mange sammen rundt måltidene og man ikke selv står for matlaging og innkjøp. Eller, jeg handlet og laget mat en dag og da ble det diverse i forskjellige skåler; salat, paprika, reddik, agurk, cherrytomat, kikerter, kidneybønner, vårløk, avokado + fetaost, pasta m/pesto, rømmedressing og guacamole. Så kunne alle velge hva man ville spise og mengden av de forskjellige tingene. Det ble stor suksess for store og små :) Men det ble fortsatt vin og dessert hver kveld.... En kveld veldig mye vin og masse sjokolademousse, ellers ikke sånn helt over "grensene".

 

For å toppe det hele ble det buffet på båten hjem. Var faktisk veldig mye godt å velge mellom i det sunne hjørnet, masse forskjelige grønnsaker, frukt, nøtter osv. Og f.eks noen deilige grillede kyllingspyd. Så er fornøyd med color line på den fronten! :)

 

I kveld har jeg gått en tur med hund+venninne i 45 minutter, og er egentlig klar for senga nå. Samboer måtte ut på jobb en halvtime etter at jeg kom hjem, og kommer ikke hjem på en stund enda. Så har liksom ikke fått hilst ferdig på han :( får prøve å holde senga varm inntil han kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen heim, det høres ut som du har hatt en flott tur. Godt å høre at det finnes sunne bufeer. Det ser ut som du har en fin balanse mellom sunn mat og kos. Du tåler jo vanligvis litt kosemat så det går sikkert bra denne gangen også, spesielt siden du har gjort gode valg ellers:-)

Du trener jo mye og har sikkert bra muskelmasse til å brenne unna med.

 

Jeg trives godt på farten, men er veldig enig med deg i at det er godt å komme hjem igjen etter noen dager ute i videverden. Og så blir man jo nesten litt nyforelska igjen etter litt fravær, sjøl for oss som har holdt i lag i ett kvart århundre;)

 

Skål-mat har jeg sansen for. Grønnsaker serveres som regel slik hos oss. Min erfaring er at ungdommene mine spiser mer grønnsaker på den måten, de står ikke over salaten fordi det er noe de ikke liker oppi.

 

Ha en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jess! Vet ikke helt om jeg føler jeg har en god balanse for tiden. Ser ut til at jeg har inntatt høstmodus og høstkroppen?? Litt rundere i kantene. Fokuset ligger mest på å begrense skadene :) Men joda, det blir da noe trening og det blir ikke masse masse tullemat. Bare litt! (men så var det min oppfatning av litt, alt er relativt??) Så at du også hadde klart å spise bare litt! Flott!

 

Jobb igjen i dag. Alt for mye å gjøre, alt for få folk... er desverre slik flesteparten av vaktene har vært i det siste. Følte meg ganske pigg etter "ferien"(avspasering) og tok det hele med godt mot. Det positive er jo at man får forbrent mange kalorier når man løper beina av seg og rekker i alle fall ikke sitte og gomle kake ;)

 

Har også fått gått en god tur i kveld med hund og venninne. Vi kjøte først bil et stykke før vi gikk i 18-tiden oppover i skogen mot et utsiktspunkt. Kunne se laangt i alle retninger og fikk solnedgang der oppe. Er ikke så mye som er finere enn solnedgang over høstfarger i skogen :) Rakk ned igjen til bilen før det ble helt mørkt heldigvis.

 

Matloggen i dag:

 

Frokost: havregrøt av 50g havregryn, 1,5 dl melk+vann, kruskakli, smør, sukker og kanel.

Lunch: Salat med diverse. Blitt veldig vant til å ikke spise brød til lunch nå, tror det er god vane.

Mellommåltid: Eple

Mellommåltid: Frosne bringebær og vaniljeyoghurt (litago)

Middag: Svinekjøtt i tomatsaus, salat og kokte poteter

Kveldsmat: Tre skiver med brelett og skinke, te med melk

 

Har ikke regnet på kalorier men tror det er godt innenfor budsjettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...