Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Hei alle sammen!

Nå har jeg endelig greid å få levert oppgaven min, og det er en utrolig stor lettelse! Regner med et par utskeielser over de neste dagene, men det får bare være. Driver og flytter uansett, så det blir jo litt aktivitet der!

 

Hadde veiedag på fredag og var da på 68.3, så enda litt mer ned, ganske utrolig egentlig midt oppi alt stresset som har vært de siste ukene, så jeg er veldig fornøyd!

 

Nå må jeg vaske ut av leiligheten, og flytte de siste tingene over i ny leilighet! Ikke det morsomste i verden å gjøre, men det er ihvertfall deilig når jeg begynner å komme i orden i den nye leiligheten! Formen er endelig fin igjen også, så da går alt litt lettere!

 

Håper alt står bra til med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med innleveringen og gratulerer med vekttapet :) Herlig når det går rette veien! Når regner du med å være ferdig innflyttet i nyleiligheten? Er jo alltid godt å komme inn i ny, ren leilighet og ordne ting slik som man vil.

 

Jeg holder nå på med det vanlige, spiser rett mat og trener annenhver dag 1 time med aerobic/styrke + daglig tur. De andre dagene går jeg vanlige turer og dette fungerer godt for meg. Kroppen har nok godt av hviledagen fra aerobicen og styrketreningen. Er så utrolig godt å være tilbake med sunn mat og jevnlig trening igjen, var en periode i sommer hvor jeg var skikkelig umotivert og gjerne koset meg med godterier daglig uten å tenke over det. Heldigvis er jeg nå på rett vei igjen og trives kjempe godt med det :) Føler meg mer opplagt og selvfølelsen er mye bedre når man spiser sunt og trimmer.

 

Idag har jeg vært på 1 times tur i ulent terreng og i kveld blir det enda en time gange i middels tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takker for gratulasjoner. Tror nok dessverre at velta har økt litt de siste dagene, for jeg har ikke hatt mat i leiligheten, og da blir det jo ikke alltid de sunneste alternativene. Men som jeg skrev sist gang så regnet jeg jo med litt utskeielser. Og det blir flere idag! Er fest på universitetet for å ønske de nye studentene velkommen, og det begynner nå om 50 min. Så da får det bare vært sånn. Prøver ihvertfall å spise sunt utenom kveldene, så det ikke blir altfor ille, for frokostmat har jeg!

 

Jeg flyttet alle tingene mine over på mandag (3 fulle billast, utrolig hva man plutselig har etter 2 år på et sted.. Jeg dro over med 1 koffert....), men regner ikke med å komme ordentlig i orden på en stund. Har jo ikke bokhyller eller sånne ting enda, og fram til jeg har det så blir det noen kasser liggende rundt. Og i tillegg kommer pappa på besøk neste helg og har sagt at han hjelper meg med sånne ting. Jeg gleder meg ihvertfall stort til jeg kommer inn i et normalt liv igjen. Nå de siste dagene har jeg bare nytt å kunne gjøre absolutt ingenting! Det er så godt!

 

Men nå må jeg gjøre meg klar for fest! Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag igår, og utrolig nok har jeg ikke gått opp denne uka, men sto på 68.3. Har endelig kommet meg i butikken siden jeg flyttet inn, så nå er kjøleskapet og fryseren fylt med sunn og god mat! Da skal jeg være tilbake på riktig spor, og regner med nedgang igjen neste uke! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å ha fryseboksen fyllt opp med sunn og god mat, da er det hvertfall lett tilgjengelig :) Har startet opp min egen tråd på HV nå, men holder meg på denne tråden også ja. Ser ut til at det er jeg og deg her igjen nå Krapylet, hvor er du Intensiv???? :)

 

Hvordan hadde du det på festen Krapylet? Når tror du at du er fit for fight med treningen igjen, regner med du bare tripper etter å komme i gang igjen. Helt supert at vekta holder seg også, grattis igjen :) Hvor mye skal du ned før du er fornøyd?

 

Her har jeg også hatt en veldig fin uke, er fornøyd med mosjon og matinntak. Har trimmet veldig mye denne uken og håper det fortsetter slik i uka som kommer. Idag blir det lang spasertur og senere blir det 1 times aerobic/styrke igjen. Har fått inn 3 økter med trening denne uken med dvd og i tillegg hadde jeg en joggetur på mandagen, så sier meg veldig fornøyd med det. I går kjøpte jeg meg "menn som hater kvinner" på dvd, har gledet meg sånn til den filmen altså, har lest boka også.. og i tillegg til dvd kjøpte jeg meg en pose med tortilla chips og dip som jeg planla å kose meg med til filmen, men det spørs om det heller får bli idag, for i går var jeg så mett etter middagen som var kebabtallerken at jeg ikke spiste noe resten av kvelden. Var nesten litt rart å kjøpe inn slike ting i går, for når jeg så i handlekurven min var det kun sunneting, frukt, mager yoghurt, magert pålegg osv.. så kom rømme, dip og potetgull + tab extra (stor flaske). Fikk nesten, men bare nesten litt dårlig samvittighet. Sånn skal det ikke være, jeg må da også kunne kose meg en kveld med film og snacks uten å få panikk.. skjerpings!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig det hørtes ut med film og tortilla chips med dip! Jeg har også veldig lyst på "menn som hater kvinner" på DVD ettersom jeg ikke hadde mulighet for å se den på kino. Får besøk av pappa neste uke, så får be han om å kjøpe med til meg! :) Men jeg må jo skryte litt av deg her da, ettersom du fant ut at du var mett og dermed ikke spiste snoket du hadde tillatt deg selv å spise! Det er jo sånn det skal være, men (ihvertfall for meg) er det litt sånn at hvis jeg har gitt meg selv lov, så skal det spises uansett hvor mett jeg er! Så jeg synes du var kjempeflink jeg!

 

Festen var helt herlig! Storkoste meg og kom hjem midt på natta med masse alkohol innabords og nattmat i hånda, men jeg hadde regnet med at det kom til å skje, så syntes ikke at det var krise. Møtte veilederen min på festen og han sa jeg fikk en B+ på masteroppgaven, som da vil si at med gjennomsnittet jeg har fra før vil jeg få en A totalt på mastergraden! Så da ble det jo feiring! Og jeg sitter fortsatt med et smil om munnen!

 

Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor mye mer jeg vil ned ettersom jeg ikke har vært på vekta på årevis, og da jeg var på vekta sist hadde jeg så mye muskler at jeg så bra ut med en høyere vekt enn nå, så jeg tenker 65 for nå, og så kan det hende at jeg ombestemmer meg når jeg er der, men det blir ihvertfall ikke mye mer enn det! Jeg tar det litt som det kommer, og stresser ikke så mye med det. Tenker jeg har mer lyst til å være ordentlig fornøyd med utseendet enn med hvor nåla peker! Dagens vekt var ihvertfall 67.9, så det går sakte og rolig, og det er bare bra!

 

Jeg tror nok du har rett i at vi er alene igjen her. Har ikke hørt fra Intensiv på en liten stund. Men det hadde jo vært hyggelig om noen andre kom tilbake igjen også.

Og masse gratulerer med ny tråd på HV, kan hende at jeg flytter inn der om ikke altfor lenge, med en halvkilo i uka som jeg nå går ned så blir det ikke lenge før jeg bør være fornøyd! Lykke til videre! Og kos deg med chips ikveld du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så flink du er, gratulerer så mye med karakteren på mastergraden, er jo helt suverent og virkelig verdt strevet! :) Må være herlig å senke skuldrene nå og si seg meget fornøyd!!

 

Her har det vært litt så som så de siste dagene, hm.. hva skal jeg si. Søndagen ble det chips og dip til film, smakte godt det med du verden så fort jeg ble mett og litt små kvalm. Mandagen spiste jeg normalt, var på jobb i tillegg og gikk tur etter jobben så der ble dagens trim. Sliter litt med å finne motivasjonen for trening, har vært litt daff de siste dagene. I går var jeg i byen og gikk mye der og tur senere på ettermiddagen, la meg kl 22, så er litt sliten for tiden ja.. hm.. må finne mer energi :) I går ble det litt så som så på matfronten, spiste 3 sjokoladeboller i byen (hveteboller med sjokolade i stedet for rosiner) og til middag ble det lyse rundtstykker med smør og diverse pålegg (egg, salami, kaviar osv). Spiste 4 halve, så egentlig holdt jeg nok grensen fint i går med tanke på at det hverken ble lunch eller mellommåltid. Spiste 3 knekkebrød senere på kvelden med mager prim og helt til slutt på kvelden 4 rugsprø med mager leverpostei.. jaja, det var det :)

 

Har vært dårlig til å drikke vann de siste dagene, så nå sitter jeg her med 0,7 dl flasken min og hiver innpå..hehe. Har fri idag og er tidlig oppe, så idag blir det nok både 2 turer og trening i tillegg, jeg BØR virkelig få inn en treningsøkt idag altså, ellers blir jeg bare i dårlig humør.

 

Hvordan har uken din vært så langt? Skjønner at det ikke er så lett å bestemme seg for en vekt egentlig, samme var det med meg. Jeg bestemte meg for å gå ned til 63 kg, men da tallet viste 63 på vekta ble det hele 3 kg til. Her føler jeg meg mer hjemme, ikke mer ned og ikke mer opp. Tror jeg har funnet min trivselsvekt hvertfall.

 

Håper noen flere slenger seg med her på "vår" fantastiske tråd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke vært innom i det siste, siden jeg har hatt besøk av pappa! Og vi har hatt det kjempefint! Været er strålende og jeg har fri, kan det bli bedre?? :) Så idag er det 25 grader og vindstille og etter en halvannen times tur var jeg nødt til å sette meg litt i skyggen og slappe av!

 

De siste dagene har vært travle, men fylt med godt selskap og god mat. Pappa kom over for å hjelpe meg med å komme i orden i den nye leiligheten, så vi har kjøpt litt møbler og brukt noen timer på å sette dem sammen, og resten av tiden har blitt fylt med seightseeing! Så jeg kjørte pappa til bussen idag morges, og har så tatt en rolig dag i sola! Er så deilig med sommertemperaturer om høsten!

 

Maten kan jeg ikke si at jeg har vært veldig flink med i det siste, men jeg har vært masse i aktivitet, og i tillegg har jeg mensen, og da kommer det meste seg inn i munnen min uansett viljestyrke! Veier meg uansett ikke denne uka siden jeg pleier å ligge 2 1/2-3 kilo over hva jeg egentlig er når jeg har mensen... Det er liksom ikke noe poeng da synes jeg!

 

Så hvordan har uke vært for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann Krapylet!

 

Har ikke glemt tråden her, men har ikke hatt nett tilgang den siste tiden, er nå tilbake for fullt :) Har blitt syk, så her er det lite mosjon og ikke verdens sunneste mat, men tar det igjen når jeg er frisk igjen :) Skal sette meg noen nye mål, skriver de inn her senere idag når jeg har lagt en slagplan :(

 

Koselig med besøk av familien da og alltid greit å få hjelp til flytting mm. Hvordan er formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig å se at du ikke er borte! Men kjipt at du er syk da! Er vanskelig å holde seg til de målene man har satt seg da! Men kroppen trenger gjerne det den har lyst på når man er syk tenker jeg ihvertfall...

 

Formen min er så som så. Er fortsatt ikke helt i slaget, er jo egentlig frisk, kjenner bare at energien ikke er der helt enda. Med en gang jeg skal gjøre mer enn en ting i løpet av kort tid så er jeg utslitt etterpå. Og da blir det jo så om så med maten her også. Og nå hadde jeg besøk av en venn denne helga, og da ble det jo ikke verdens sunneste mat heller. Men med alle utskeielser over de siste ukene så ligger vekta ihvertfall helt stabil, har ikke lagt på meg, og det er jeg fornøyd med! Får masse kommentarer på at jeg ser fantastisk ut, og det er jo veldig hyggelig!

 

Ellers gleder jeg meg stort til å komme inn i en fast rytme igjen. Har ikke begynt ordentlig med doktorgraden enda nemlig, så jeg opplever å ha fri her for første gang, og da har jeg jo ikke stort å gjøre. Uvant!

 

Leste litt på tråden din inne på HV igår forresten! Det virker jo som om du trives godt der! Deilig med litt ny input kan jeg tenke meg, og ikke bare meg som sier det samme og fortsatt skal nedover i vekt.. :(

 

Du må ha god bedring ihvertfall! Gleder meg til å se de nye målene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kommer mine nye mål :) Da skal jeg skrive mer utfyllende hva jeg skal oppnå og hvordan jeg har tenkt å gjennomføre det. Skal nemlig prøve en ny look og det innebærer også en strammere kropp for min del :( Gleder meg allerede til å bli mer opplagt og til å få gjennomført dette, herlig!

 

Skriver mer i morgen!

 

Nattaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at mine mål må starte i morgen også ja. Gikk på en liten smell ikveld, men masse pottisknasking.. Men det var etter at jeg hadde skrudd sammen møbler i 2 timer, så føler ikke at det var så helt ille. Og har hatt en aktiv dag med lite mat.. Men uansett, i morgen blir det på'n igjen!

 

Gleder meg til struktur i hverdagen igjen! Er så mye lettere å ha struktur på maten også da! Blir spennende å høre om denne nye looken du skal prøve! Og selvfølgelig målene dine!

 

Nattaklem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg vet sånn ca hvilke planer jeg har fremover, trimmen får nok vente til jeg er helt frisk igjen, ikke bare bare å hoppe og sprette rundt omkring når jeg såvidt gidder og spasere en kort tur med hundene :) Heldigvis er de tålmodige sjeler, skal ta igjen det tapte når jeg er frisk igjen.

 

Har spist greit idag, noen sjokolade kjeks, men er man syk så er man syk :( Da tenker jeg ikke så mye over det, for jeg spiser på en måte mindre enn vanlig.

 

Så tilbake til planene. Jeg SKAL forhåpentligvis ha en stram og fin mage til desember, altså har jeg ca 2 mnd på meg. Nå er jeg lei av at det største problemområdet er magen og at jeg alltid må ta litt hensyn til hva jeg skal ha på meg for å unngå at magen henger litt, for det gjør den selv om jeg ellers er slank. For å oppnå dette skal jeg fortsette som vanlig, jeg SKAL trene styrke og aerobic/jogging (?) 4 ganger i uka. Styrkeøvelsene skal være for hele kroppen, overkroppen skal bli like prioritert som mage, rumpe og lår. Tips til gode mageøvelser mottas gjerne. Mange anbefaler planken, så den bør jeg få inn de gangene jeg trener. De dagene jeg ikke trener skal jeg likevel mosjonere med daglige turer, gjerne i ganske høyt tempo.

 

For å oppnå den spenstige kroppen (hehe) skal jeg hvertfall huske på å spise nok og i tillegg vil jeg variere mer med pålegg og maten. Jeg har en vane for å bli ganske ensformig i matveien, det går som oftest i det samme pålegget og mye lik middag, så dette bør jeg gjøre noe med. Jeg vil i tillegg spise bra med grønnsaker og frukt og fortsette med å drikke MASSE vann. Jeg kommer nok til å holde meg til knekkebrød/rugsprø, brød fungerer ikke like bra for meg. I tillegg kan det være lurt å prøve litt havregrøt innimellom. Tror kroppen har godt av variasjon for å bygge muskler og stramme seg opp.

 

Denne sunne matveien og masse vann tror jeg vil ha god innvirkning på både kropp, humør og huden min, i tillegg til helsen generelt. Kanskje jeg høres ut som en skikkelig optimist, men jeg vet at jeg må ha klare planer for at ting skal fungere for meg :)

 

Alle gode tips med mat og trim er gull verd, så ikke nøl med å skrive her hvis noen har gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg hørtes ut som en skikkelig god plan! Du virker motivert og optimistisk, som jo er en god start! Jeg ønsker deg masse lykke til med å gjennomføre planen! Skulle ønske jeg var like systematisk som deg i forhold til trening, men pga fibromyalgi som til tider er svært lite grei mot meg må jeg ta ting litt fra dag til dag og høre på hva kroppen min forteller meg.. Men nå som jeg har begynt nytt semester på universitetet vet jeg at jeg iallefall får gåturen til og fra universitetet hver dag! Ikke veldig langt, men rundt en time til sammen, og med bøker på ryggen blir det grei bevegelse pr. dag. Og etterhvert som jeg er vant til kjas og mas på universitetet tenkte jeg at jeg skulle begynne litt ordentlig trening igjen også! Og gleder meg masse til det.

 

Akkurat nå er jeg bare sliten etter en lang dag (som dessverre ikke er helt ferdig enda) og er veldig takknemlig for at jeg har masse sunne, kjappe og gode middagsalternativer i huset!

 

Ønsker deg masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er herlig å være motivert, men utrolig kjipt å ikke kunne trene som man helst vil når man har den gode motivasjonen. Har idag spist rett mat og drukket mye vann, lammekoteletter til middag med ris da, men spiste ikke så mye. Spiste også ett lite wienerbrød til dessert.. Fikk mosjonert med en gåtur på 40 min og det føltes godt, men jeg gikk veldig sakte da. Kjenner at pusten fortsatt er ganske så tung, så må ikke overdrive hele enda. Blir muligens en 25 min tur til solariumen etterpå, og i morgen hvis jeg føler meg bra blir det kanskje en liten treningsøkt :(

 

Hvordan er det å starte på nytt semester? Regner med du har nok å holde på med på skolen, spesielt etterhvert sikkert. Har dere treningsenter på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bare bra. Kjenner på at semesteret har begynt igjen. Det er nok å gjøre allerede, og ekstra stress siden jeg vi har fått både elektriker og rørlegger innom de siste dagene, som begge skal komme tilbake igjen også, og da må jeg jo passe på å være hjemme for å ta dem imot. Det er heller ikke altfor lett å konsentrere seg om det man skal med banking og fremmede høye lyder rundt omkring! Men det ordner seg alltid. I tillegg får jeg min bestevenninne og kjæresten hennes over neste uke. Bestevenninna mi vet ikke dette enda. Det er en overraskelsesbursdagsgave fra kjæresten hennes. Gleder meg masse da!

 

Har vært veldig flink med mat og bevegelse denne uka synes jeg! Har blitt min. 2 timer gange hver dag. Nå er jo ikke dette trening da, men gange til og fra universitetet med sekk på ryggen, så det fungerer jo bra. Og ja, vi har treningssenter på universitetet, som faktisk er kjempebra. Det åpnet for bare et år siden, så det er toppmoderne! Var medlem ifjor, men må sjekke om jeg har råd til det i år. Er ikke helt sikker på det enda.

 

Jeg synes jo det virker som om du er flink med bevegelse i forhold til formen din jeg. Og mat ikke minst! Når jeg er dårlig spiser jeg som regel det jeg vil, men så pleier jeg ikke å ha så mye matlyst, så blir uansett for lite. Da jeg var syk over sommeren var det vanskelig å komme over 800kcal om dagen, for jeg orket rett og slett ikke å spise. Kankskje ikke så rart at jeg gikk ca en kilo i uka da... Jeg begynner ihvertfall endelig å få litt mer struktur på hverdagen, og det er en ordentlig god følelse!

 

Håper du blir frisk snart! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med overraskelses besøk til uka :) kan skjønne at du gleder deg masse! Blir de mange dager?

 

2 timers gange hver dag er jo kjempe bra! Det bør du så absolutt være fornøyd med. I går ble det ca 1 times gange på meg og det er jeg fornøyd med tatt formen i betrakning. Føler meg enda skikkelig forkjølt og tungpustet, så dette vil nok henge i en stund tenker jeg.. kjedelige greier, men kjenner at jeg ikke ville klart å gjennomføre en skikkelig treningsøkt slik det er nå, så da får jeg bare pleie helsa og vente :)

 

Jeg spiser greit, men når jeg er syk så er jeg også litt sånn at jeg gjerne kan spise ett kakestykke eller 2, hveteboller etc. Jeg prøver å være flink og greier det mesteparten av tiden, men som du sier, så spiser man mindre når man er syk og derfor tar man ikke skade av litt ekstra kalorier (tenker jeg da :( ) Blir andre "boller" når jeg er frisk igjen, hehe.

 

Idag skal jeg på besøk til søsteren min, så da får vi håpe de har sunne alternativer å servere, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått 1,5 time i middels tempo og det var herlig! Friskt høstvær med lav temperatur, men gikk fort i meg varmen ;)

 

Formen er mye bedre, men venter noen dager til med treningen, har i allefall kommet i gang med ordentlige turer igjen og det er i allefall noe :) Har spist spaghetti med pasto til middag.. kanskje ikke det beste man spiser, men smaker kjempe godt. Ble middag og lunch i ett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Nå er det jammen en stund siden jeg hr vært her! Etter besøk så ble jeg dårlig igjen (eller kanskje bare fortsatt dårlig..) Legen min sier at jeg fortsatt har en infeksjon i kroppen etter 4 mnd nå! Er kjempelei! I tillegg har jo semesteret begynt for fullt, og jeg er rett og slett helt skutt på slutten av dagen!

Vekta går det dårlig med også. Eller egentlig ikke dårlig, det går bare ikke nedover. Men etter månedsvis med null bevegelse og 1300kcal daglig til plutselig masse bevegelse og dermed ganske mye mer kcal daglig så er det vel bare en sånn mellomfase før kroppen begynner å venne seg til å spise mer igjen. Det ordner seg nok til slutt, bare litt frustrerende akkurat nå!

Idag får jeg besøk igjen! Denne gangen er det mamma, mormor og farmor som kommer over. Har graduation i morgen, så da ville jo familien komme. Så da er det besøk fram til torsdag morgen.

Beklager at jeg ikke har vært her på så lenge, men hodet mitt har vært helt fullt i det siste. Men jeg skal prøve å bli flinkere til å stikke innom iblant nå!

Håper alt står bra til med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god bedring! Skjønner at du må være møkka lei av alt dette med infeksjonen og det som det befører. Håper du blir kvitt den snart!

 

Er selv mest inne på mitt eget forum for tiden, går litt opp og ned :P Men klarer meg fint, må bare ikke ta opphold med treningen så skal det gå bra tror jeg :P

 

God bedrings klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk skal du ha. Skulle virkelig ønske at helsa snart kom på plass. Pga jeg fortsatt ikke er 100% får jeg ikke satt igang med trening, og jo lenger tid det går siden rutinen var der jo vanskeligere blir det å komme igang igjen. Jeg får ihvertfall gått en times tid hver dag, fram og tilbake til universitetet, så det er ikke bare stillesitting.

 

Jeg håper ihvertfall at du greier deg bra. Jeg er for tiden fornøyd med bare å holde vekta, og tror at det er målet for den neste tiden fram til formen er fin igjen.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du etterhvert vil føle deg bedre Krapylet, må være slitsomt å være dårlig over såpass lang tid som du har vært. God bedring videre! :D

 

Går ganske bra her for tiden, er faktisk veldig fornøyd med meg selv nå og fornøyd med både tankegang og treningen. Trener 3 ganger i uka, går tur hver dag og spiser bra mat. Har også tillatt med og spise litt annen mat, spesielt på jobb. I tillegg kan jeg kose meg litt i helgene hvis jeg vil og det fungerer veldig bra nå :) Føler meg strammere i kroppen enn på lenge og tror nok kroppen min nyter de ekstra kaloriene nå og da :D Jeg har i allefall blitt klar over at ett program med flere timers mosjon hver dag og mager mat kan bli litt feil når jeg skal holde vekten, så dette har jeg nå innsett og blitt vant til. Vekten holder seg kjempe fint nå, en stund siden jeg har veid meg, men føles i allefall slik..hehe. Skal prøve å huske på å veie meg i morgen tidlig :)

 

Hold meg oppdatert om hvordan det går med deg, savner deg her på tråden..

 

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de varme tankene! Jeg har det helt greit. Har vel egentlig bare bestemt meg for å ta en "kontrollert pause" fra selve slankingen nå, siden kroppen ikke vil bli frisk. Var hos legen igjen idag, og må tilbake i morgen for å ta enda flere blodprøver. Noen av prøvene har blitt bedre, men det er fortsatt en infeksjon som ikke vil bort, så legen skal visst overvåke nivåene over de neste månedene. I mellomtida skal jeg bare smøre meg med tålmodighet.

 

Er ikke like nøye med maten nå, men det virker som om det jeg gjør fungerer for å holde vekta ihvertfall, og det er vel målet akkurat nå, så da skal jeg bare være fornøyd! Jeg får litt fysisk aktivitet hver dag med gange til og fra universitetet (ca 1 time tilsammen) og har med 2 matpakker hver dag. Da ligger jeg på et greit kcalnivå før middag, og så lenge jeg ikke spiser altfor usunt til middag ligger jeg jevnt på 1700-1800 kcal tror jeg. Og vekta har ligget jevnt på akkurat det samme i flere uker nå!

 

Så bra å høre at du er så fornøyd for tida! Det er bra du føler at du ligger godt an! Du må gi beskjed om vekta er enig med hodet når du endelig får veid deg igjen! Men er det ikke litt godt å ikke føle at du MÅ veie deg hele tiden lenger? Det høres ut som du har god oversikt over hva som fungerer for deg! Også begynner kroppen og strammes opp også, og det er jo en av tingene du virkelig har ønsket! Jeg synes du er flink jeg!

 

Stå på videre! Jeg titter innom her jevnt og trutt, så plutselig hører du fra meg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå trivelig å lese nytt innlegg fra deg :) Nå får vi bare krysse fingrene for at den infeksjonen snart gir seg, er jo helt utrolig hvor lang tid det tar. Skjønner godt at du må være dritt lei!! Du skal være fornøyd med å klare å holde vekta, jeg syns du er kjempe flink som greier det! Hadde det vært meg, er det ikke usannsynlig at jeg hadde sklidd ut en god del.. så all ære til deg :D

 

Ja, jeg føler meg fornøyd med hvordan dagene er nå. Jeg har ett mer avslappet forhold til hva jeg spiser, kan gjerne ta meg ett par brødskiver nybakt brød en kveld uten å tenke at noe annet alternativ ville inneholdt mindre kalorier etc. Det synes jeg er fint at jeg har klart, for i begynnelsen når jeg begynte å skulle holde vekten fortsatte jeg som før med kosthold og trening og da ble det litt feil. Nå f.eks har jeg spist frokost som før, 4 rugsprø med mager leverpostei og skummmet melk, men jeg vet at jeg senere idag kan spise litt annen type mat og derfor hadde jeg både lyst på rugsprø og følte at det var aktuelt idag :)

 

Skal på morgentur om en stund, så har jeg planer om å få inn en treningsøkt før jeg drar på jobb.. håper alt går som planlagt :D

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, måtte på vekta etter å ha fått noen kommentarer om at jeg har blitt tynnere. Vekta viste idag 57,8, altså 2,2 kg lettere siden sist og det er ikke altfor lenge siden. Dette var jo ikke helt planen da, så jeg skal i allefall innom butikken å handle inn litt annet pålegg idag for å få mer fett. Spiser egentlig hva jeg vil når jeg er på jobb, bruker til og med smør på brødskiven, majones osv.. men pga mitt høye aktivitetsnivå gjør visst ikke det noe, så nå kan jeg nyte det med god samvittighet. Var fornøyd med 60 kg egentlig, men ser ikke så verst ut nå heller da :D Tror nok jeg spiser for lite når jeg har fri fra jobb, blir stort sett mager frokost, kanskje ett par knekkebrød midt på dagen, middag og kvelds. I går koste jeg meg med pepperkaker med goooood samvittighet og søndagskveld spiste jeg en stor porsjon lasagne, dressing og en hel vitløksbaguette på kvelden, godt med sånne kvelder innimellom :D

 

Jaja, nå skal jeg nyte morgenkaffen før morgenturen. Får besøk i kveld av en venninne, så da skal vi kose oss med noe godt :) Med GOD samvittighet, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...