Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Heisann!

Sånn siden jeg tenkte jeg skulle forandre veiedag, veide jeg meg idag, og resultatet er jo ikke akkurat til å være lei seg for! -1,1 kg siden forrige mandag!! Klager jo definitivt ikke der!

 

MEN... det er alltid et stort men....

 

Dette er ikke sånn kjempeforskjell fra fredag for en uke siden (-400gr.), men jeg gikk jo opp en god del i helga pga besøk og VELDIG usunn mat.. Så de siste dagene har det gått litt under en halvkilo dagen. Og jeg er så svimmel!! Nå er jeg riktignok syk, og siden jeg ikke trener denne uka har jeg gått ned til 1350-1400 kcal om dagen, fra ca 2200.. Ganske drastisk altså.. Jeg spiser meg god og mett, og er egentlig fornøyd med det, men jeg kan jo ikke gå rundt og være så svimmel! Vet ikke om det er fordi jeg er syk eller pga lite kcal.. Noen tips?

 

Men ellers, veldig fornøyd med nedgang!! 1,1 kg på halvannen uke er MYE for meg, spesielt etter 5 uker med stillstand!

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Gikk på vekta idag og så til min store overraskelse at vekta viste -1,8 kg!!! :) Og jeg skal si at både pizza, vin og øl har smakt godt i løpet av ferien, men nå smaker det nesten enda bedre :D Har spist middelsstore måltider og i tillegg gått mye, så det har nok gjort susen. I tillegg tror jeg kroppen trengte de ekstra kaloriene og i tillegg fikk den hvile fra all styrketreningen. Vel, er selvsagt strålende fornøyd med vektnedgangen, nå lurer jeg på når jeg er fornøyd. Har tatt av litt over 15 kg siden slutten av januar, så er egentlig strålende fornøyd, men vil fortsatt stramme meg enda mer opp :) Man blir jo nesten aldri heeelt fornøyd heller da... hm..

 

Krapylet: Først vil jeg si gratulere med vektnedgangen, supert!! :) Kanskje kroppen ikke helt har vendt seg til antall kalorier? Jeg hadde noen slike dager før jeg dro på ferie, jeg var svimmel og kroppen var rett og slett sliten. Tror nok for min del at det var fordi jeg spiste for lite, 1500 kalorier daglig og masse trim.. ja, det var nok for lite for min kropp hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Her var jeg så strålende fornøyd, så kommer du her og har gått ned mer enn meg!!! FY!! Neida, bare tuller.. Gratulerer! Tror nok kroppen har godt av å få litt slankefri iblant og nyte fornuftig (om enn litt høye kcalinntak) iblant!

 

Nei, du har nok rett, tror ikke kroppen min er vant til så få kalorier! Men hva annet skal jeg gjøre når jeg ikke kommer meg ut av senga? Kan jo ikke spise over 2000 kcal daglig og forvente at jeg skal gå ned! Så da ble det kalorikutt på meg!

 

Og etter en relativt stor lunsj ble mye av svimmelheten borte. Var så fornøyd da jeg fant Weight Watchers brød her om dagen! 42 kcal pr skive! Nå er de jo ikke kjempestore, men det er ganske godt! Så da hadde jeg 2 1/2 skive til lunsj! Namnam... Det hjalp ihvertfall! Tror kanskje jeg ikke bør gå lavere enn 1400, kanskje tom ligge på 1500 nå.. Alt er bedre enn å være så svimmel ihvertfall!

 

Og selvom jeg er i senga går det jo faktisk an å lese har jeg funnet ut! (nå som jeg ikke er svimmel ihvertfall!) så da har jeg fått gjort unna litt studier idag også! Har bare en kort pause nå..

 

v05: Gratulerer med et kjempefint resultat siden januar! Det er jo strålende! Men jeg er sikker på at du har jobbet hardt for det! Vet du forresten om man trenger å skrive inn frukt med lavt kaloriinnhold på oversikten? Man trenger jo ikke å skrive inn grønnsakene, så hva da med frukt med under 50 kcal? Det er jo ikke mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får sagt det du Krapylet :D Er veldig fornøyd med vektnedgangen og snikveide meg i sted og vekta viste 59,9, så nå er jeg nede på 50-tallet, helt uvirkelig nesten :) Er på en måte fornøyd med hvordan jeg ser ut, men kunne som sagt tidligere ønsket og stamme meg mer opp, men det ser jeg skjer litt og litt for hver uke. Har muskler i lår og sånn, men magen er fortsatt litt slapp og det er der det gjenstående som jeg vil ha bort ligger, så er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Ha bare trimmet en dag denne uken med videoen, men har gått turer da, regner med å være tilbake i normal modus over helgen, denne helgen jobber jeg kveldsvakter, så da blir det kun en vanlig gå tur og bevegelsen på jobben som blir trim. Men det blir en del av det da :) Vekten går da nedover og jeg spiser rett mat, så skal bli spennende å se hvordan det går fremover.

 

Takk for gratulasjoner Krapylet :) Må jo samtidig si at jeg er utrolig stolt over hva jeg har klart å gjennomføre siden januar, men rett mat, noen små utskeielser (nytelser) nå og da og mye trim og bevegelse. Hadde en god følelse for å lykkes, men å lykkes så til de grader, nei det hadde jeg nok aldri turt å håpe på!

Hvordan går det med svimmelheten din? Har du blitt frisk og rask eller er du fortsatt sengeliggende? Interessant spørsmål ang grønnsakene, jeg skriver svært sjelden opp agurk, tomat og paprika som jeg har på toppen av rugsprø fordi det gir minimalt av kalorier og blir derfor ikke avgjørende tenker jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-grønnsaker: det meste som gulrot, kål, salat, tomat, paprika og andre rå grønnsaker (telles ikke)

Litt-grønnsaker: pastinakk, mais, avokado(?), søtpotet, bønner, erter, linser, jordskokk, hvitløk(?) og andre kaloririke grønnsaker (spises, men telles - mye behandlet mat her)

Nei-grønnsaker: oliven i olje, ristede kastansjer, tomater i olje (koserasjonen)

 

Ja-frukt: sitron og lime :D

Litt-frukt(og bær): Det meste annet. Spises, men telles.

Nei-frukt: kokosmasse, tørket frukt, nøtter (koserasjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann dere!

 

Smg: Tusen takk for svar! Det var veldig oppklarende! Bare en liten kommentar; jeg trodde avokado gikk på NEI-mat, men av den sunne typen.. Den er jo god for deg, men har bare så himla mye kalorier!

 

V05: Det høres jo ut som om du har gjort en kjempejobb, og fått kjemperesultat!!! Du har grunn til å være stolt av deg selv! Og hvis det bare er oppstramming av magen din du føler du har igjen burde vel du kunne begynne å spise normalt med kalorier nå! (husk sakte opptrapping isåfall..) Ikke dårlig! Litt misunnelig er jeg akkurat nå som jeg har en uke med veldig lavt kcalinntak for meg å være. Har egentlig kunnet spise helt normalt hittil, fordi jeg har trent så mye, så det er først nå det kjennes ut som om jeg er på slanker'n.. Og ikke helt fornøyd med den følelsen.

 

Svimmelheten går litt fram og tilbake. Det gikk helt fint fram til igår kveld, da ble jeg plutselig kjempesvimmel og da ble det en liten utskeielse på meg. Sukker pleier å hjelpe, så da ble det 25 gr melkesjokolade og en liten Lionbar (porsjonsstr. med 86 kcal pr stk, ikke altfor ille altså..) Endte på 1700 kcal pga det. Men fortsatt fornøyd ettersom det var fredag! Og ettersom jeg fikk mensen idag. Kjente søtsuget igår!!! spiste en bolle også... men det positive er at vekta faktisk er lavere enn på torsdag! Forrige gang gikk jeg opp 2,5 kg da jeg fikk mensen! Ikke moro! håper vekta holder seg lav!

 

Er faktisk på vei ut for å prøve å gå en tur nå! Så sengeliggende prøver jeg å ikke være ihvertfall! Tenkte hvis jeg går en tur, så blir det flere forbrente kalorier, og jeg trenger ikke å føle meg så sabla kjip hvis jeg sprekker litt ikveld. Uka med mensen er vel eneste gangen jeg har et reelt søtsug, så regner med at jeg kommer til å spise mer og mer usunt enn normalt. Men dette er jo noe som skjer hver gang, så helt vanlig. Og poenget med GR er jo at man skal leve tilnærmet normalt! Så prøver å ikke ha dårlig samvittighet! Er bare så godt å se at vekta endelig har rørt på seg, og vil ikke ødelegge nå!

 

Hadde visst mye på hjertet idag.. Jaja, da skal jeg ut litt ihvertfall! Greit vær ser det ut som også!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere!

 

Smg: Tusen takk for svar! Det var veldig oppklarende! Bare en liten kommentar; jeg trodde avokado gikk på NEI-mat' date=' men av den sunne typen.. Den er jo god for deg, men har bare så himla mye kalorier![/quote']

 

Den står på "litt" i boka til kurs 1 :D

 

God bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann, og igjen takk for svar!

 

Avokado er godt, så det er jo greit at det står på litt-lista, bare trodde jeg hadde sett et eller annet sted at den var på nei-lista. Følger jo som sagt ikke kurs, bare leser meg til ting her på nettet, så jeg må bare ta hva jeg får med meg for god fisk!

 

Ellers så har det ikke altfor mye å si for meg om avokado står på nei- eller litt-lista, de som jeg får tak i her er ikke spesielt gode, så veldig sjelden jeg kjøper her. De er enten overmodne og ekle eller helt umodne og smakløse. Og selvom jeg bruker alle mulige triks for å få dem til å modne så blir det ikke det samme som ordentlig smakfull avokado!!!

(Godt triks for å få dem til å modne er å putte dem en dag i tett plastpose med epler. det er noe som eplene skiller ut som fungerer tydeligvis.)

 

Og ja, jeg kom meg ut på tur 1time 15min, og 570 kcal forbrent. Ble en rolig tur, men det var skikkelig godt med frisk luft! Og en kjempehyggelig opplevelse at buksene begynte å sige nedover!! For det betyr at jeg har blitt mindre!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de som selges som "spisemodne" som regel er overmodne. Men enkelte av de andre kan bli fine etter en tur på kjøkkenbenken. Her ligger de da ofte med bananer og tomater.

 

Både tomater og epler skiller ut etylen - også kalt "modningshormon" for frukt. Så egentlig skal man ikke blande tomat&epler med annen frukt - spesielt bananer blir fort overmodne.

 

Vi spiser dem med sitronsaft og vanlig tubekaviar. Det er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

smg: det hørtes spennende ut.

Har aldri hørt om den måten å spise avokado på. Jeg pleide å bo i Mexico, og ble da vant til fersk avokado av høy kvalitet som ble brukt omtrent som vi bruker paprika; til absolutt alt! Spesielt i sandwich ol gir det en ekstra liten piff.. Nå bor jeg i Irland, og kvaliteten er ikke akkurat den samme.... De har allerede så mange blåmerker når de er umodne at det er bare ikke godt..

 

Min favoritt av avokado er kjempeenkel; ta en halv avokado og hell balsamico der steinen var og nyt! namnam... helt perfekt forrett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommende uke har jeg planer om å fortsette der jeg slapp før jeg dro på ferie, mer trening, gjerne noen dager med jogging og kombinert styrke. Nå er det siste finish til sommeren :D Har mange treningsfilmer på Exerto, men problemet der er at dataskjermen blir så altfor liten når man skal trene og hvis bildet hopper eller stopper opp innimellom blir det heller en sånn passe opplevelse. Synd, for mange av filmene ser knallbra ut. Må vel få kjøpt sånn kabel som kan kobles på tven, da blir jo plutselig utvalget i treningsmuligheter mye større for meg. Blir litt små lei av den samme videoen hele tiden, selv om den er knallbra!

 

Hvordan planlegger dere ukene deres? Hva trener dere? Artig med litt ny inspirasjon og ideer :)

 

Godt at du kom deg ut på tur Krapylet, det hjelper noen ganger med frisk luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann! Idag hadde jeg planlagt en lesedag, men med et avbrekk med tur. Selvfølgelig hadde jeg glemt at det er bursdagen til en venninne idag.. Så da blir planene litt omrokkert. Dessverre virker det som om det er turen det kommer til å gå skeis med.. Går jo ihvertfall til bursdagskaffen da (ca 15 min rask gange hver vei) så da blir det litt bevegelse.. Men har bare et par mnd til oppgaven skal leveres, så jeg kan ikke ta meg en dag fri fra lesing nå..

 

Når det gjelder planlegging har jeg egentlig ikke noe spesielt system på det.. Jeg drar på treningssenter mandag, onsdag og fredag, og de andre dagene prøver jeg å gå tur. I tillegg tar jeg litt styrketrening hjemme hver dag. Hvis jeg er for trøtt til trening på mandag, drar jeg tirsdag og torsdag den uka, og går heller litt ordentlige turer de andre dagene. Jeg ender som regel på 30 tp eller over med dette opplegget, så da vet jeg hva jeg skal spise. Og matinnkjøp gjør jeg en gang i uka, hver søndag. Så dette går mer på rutiner enn planlegging. Hvis jeg planlegger for mye så går det bare helt galt i hodet mitt hvis det blir forandringer nemlig...

 

Hvordan gjør du det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Herregud, ikke ofte jeg er så sugen på sjokolade, men idag har jeg faktisk endt opp med å slikke sjokoladepapiret for å få i meg hver minste bit..... Ble bare 50 gram sjokolade (og to Lion porsjonssjokolader..... hysj....), men ille nok kalorimessig! Men ikke altfor ille totalt sett, ble 1898 kalorier idag inkludert sjokolade!

 

Gleder meg til søtsuget er borte vekk igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med dette søtsuget som melder seg innimellom, husker første gangen jeg opplevde det etter at jeg begynte med slankingen, huff så irriterende det var. Tenkte kun på sjokolade og ingenting annet den dagen og tilslutt nøt jeg 2 ruter med kokesjokolade.. var ikke mye det, men dempet søtsuget litt, samtidig som det også fikk meg til å tenke på samme måte neste dag :) Har ikke hat søtsug på veldig lang tid nå, men det melder seg vel igjen.. dessverre..hehe.

 

Jeg har ingen spesiell ukeplan, det er det som er litt synd, men trener på en eller annet måte hver dag, dette inkluderer også turen jeg går hver dag med hundene mine. Prøver 4 ganger i uken (noen ganger mer) med treningsvideoen min som inneholder 2x25 min med aerobic og styrkeøvelser, super bra! Nå har jeg tenkt å kombinere denne videoen med en annen video jeg har som kun har styrkeøvelser, trenger og bli flinkere til å trene styrke av armer, rygg mm. Bort prioriterer oftest det og fokuserer på mage, rumpe ogg lår... men tar push-ups noen ganger 3x10. Skal legge en slagplan nå :) Har i tillegg lyst til å trene step igjen, men har rotet bort step brettet mitt, er ikke det typisk. Noen forslag til hva jeg kan bruke som step kasse i stedet?

 

Ligger på litt over 20 treningspoeng i uka, så har en bit og gå for å nå dine 30 :) Hvor mange kalorier spiser du daglig med 30 tp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

Da var det atter en ny dag! Og hittil er den ganske god! Sniktittet på vekta, og så at det er endel ned siden sist, selv med mensen og sjokoladesug! Da må man si seg fornøyd! Kjenner jeg fortsatt ikke er helt i toppform, så tenkte å utsette treningsstudio litt til, og heller ta meg en god tur i sola nå før jeg starter ordentlig med dagen.

 

Hvis du greide å dempe sjokoladesuget med to ruter kokesjokolade er jeg virkelig imponert! Det holder liksom ikke for meg. Men til gjengjeld er jeg kun sugen på noe godt den ene gangen i måneden. Så er jo ikke altfor ille da! Men jeg har kommet ganske greit unna så langt! Det sier jo sitt når vekta fortsatt går nedover!

 

Når jeg har 30 tp i uka så spiser jeg gjerne i overkant av 2000 kcal om dagen. Jeg vet aldri akkurat hvordan jeg kommer til å ligge an, så ser litt an i begynnelsen av uka, og øker heller litt hvis det blir mye trening, for hvis jeg kommer opp i 30, blir det gjerne enda litt fler også.. Sånn går det når man ikke planlegger vet du, da må man se an litt etterhvert. Ser alltid an dagsformen og bestemmer aktivitet ut fra det. Sånn som idag blir det nok en tur på 1 1/2- 2 timer, for er i ganske god form, men for sliten for treningsstudio.

 

Stepkasse ja, det var et godt spørsmål... Kan ikke si jeg noensinne har gått på step, så er ikke helt sikker, men noen av øvelsene jeg fikk av fysioterapeut etter en av mine mange kneskader var noe steplignende, og de tok jeg i trappa. Så lenge du ikke skal steppe over går jo det. Og hvis du har en hagetrapp eller noe, så kan du jo få litt sol samtidig. Hvis du har småbarn finnes det jo sånne badekasser. Sånne som ser ut som et trappetrinn så de rekker opp til vasken o.l. Kan ikke si jeg er noen ekspert på dette, men vær kreativ, så finner du ut av det vettu!

 

Da skal jeg ut en tur!

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sliter med sjokoladesug (ut over den ene gangen i måneden, altså) anbefaler jeg å prøve krom-tilskudd og være nøye med regelmessige og små måltider. Det hjalp iallfall meg i en overgangsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann smg!

Takk for råd. Har lest om krom-tilskudd et par steder her inne. Jeg er derimot såpass heldig at jeg generelt sett ikke har søtsug. Men, jeg har alltid hatt et behov for salt, så potetgull er hva som er vanskelig for meg å motstå.. Men etter at jeg fikk magesår forsvant det lille søtsuget jeg hadde... Og mye av trangen til salt. Så jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet av magesåret! Merkelig å si....

 

Jaja, det ble ingen tur på meg enda. Fikk e-mail om tidspunkt på et viktig møte senere idag, så da tar jeg heller turen på hjemveien fra møtet. Tar med meg et eple eller to så jeg har noe å knaske på. Men da vet jeg at jeg får gått i minimum 40 min, men tenkte jeg skulle ta en god omvei på vei hjem, så det blir litt mer!

 

Igjen, ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker krom tabletter daglig selv og jeg har nesten aldri søtsug, bortsett fra i går da jeg hadde en lys kokesjokolade liggende i skapet, nam nam sier jeg bare :) Spiste 9 biter og kastet resten, da var plutselig søtsuget borte. Jeg kan ikke ha slike ting liggende, da begynner jeg ofte og fokusere på om jeg skal nye en bit eller to, men i går ble det altså 9 biter... jaja, tror ikke det gjorde noe for antall kalorier uansett, så jeg har ingen dårlig samvittighet idag :) I går ble det mye gange på meg, ingen annen trening, for jeg skal heller trene 4 dager i uken og ha annen hver dag fri har jeg funnet ut. Fri betyr for meg vanlige gåturer eller eventuelt joggeturer/rask gange. 4 dager i uken vil jeg fokusere på mye styrketrening og kondisjonstrening mens de andre dagene blir det kondisjonstrening av en eller annen form. Har troen på dette opplegget og har idag vært på vanlig tur med hundene, senere blir det styrkeøvelser for HELE kroppen og vurderer en joggetur senere i kveld. DA skal jeg nok være rimelig fornøyd med meg selv :)

 

Hvordan har deres dag vært så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann!

Dagen idag har hittil vært ganske god og produktiv, akkurat tatt en liten matpause, så det var godt, og nå skal jeg tilbake til arbeidet igjen. Møtet igår gikk knallbra, så er fortsatt strålende fornøyd! Jeg gikk omveien hjem, som resulterte i en tur på halvannen time i sola! Deilig!

 

Idag skinner sola fortsatt! Litt synd at jeg må sitte inne og jobbe da, men, sånn er livet... Om 2 1/2 time skal jeg til behandling igjen, for første gang på 3 uker! Kjenner det er på tide! Alt er ømt og sårt.. Blir godt å løse opp litt! Så da har jeg planlagt en tur på vei hjem igjen! En tur ved havet i solskinnet er alltid deilig og avslappende!

 

Jeg må si jeg er imponert over viljestyrken din, v05, til å kaste sjokoladen halvspist! Det er utrolig hvor forskjellige vi er sånn. Du kan ikke ha noe liggende i huset, mens jeg blir helt gal hvis jeg ikke har noe liggende i huset! Hvis suget på noe usunt da kommer snikende vil jeg løpe til butikken (som er litt for nærme til å være sunt for meg....., ca 20 meter unna..) og kjøpe masse, og spise alt i løpet av et par minutter! Og da har jeg det ikke godt! Men så lenge jeg har noe liggende, så kan det gå ukesvis mellom hver gang jeg vurderer å smake på! Har for tiden 2 poser lakris, 1 1/2 pose pottis, 400 g melkesjokolade og en halv pose porsjons Lion sjokolader. Det er ca like mye som har vært her i 2 mnd uten at jeg har kjøpt noe nytt.. Selvom det har kommet godt med de siste dagene da..

 

Ihvertfall, da var det nok prokrastinasjon, tilbake til arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det hele 1,5 time trening, aerobic og styrke for hele kroppen, herlig! Idag blir det vanlig gårtur og i tillegg skal jeg på jobb, så det blir litt gratis trim der ettersom jeg går mye i arbeidet mitt :) I morgen er det ny full pakke dag..hehe, styrke og aerobic. Noen dager vil jeg nok også variere med å jogge en bra tur først også kun trene styrke for hele kroppen og droppe aerobic delen. Forandring fryder også her :)

 

Sjokolade ja,hehe. Kan ikke ha noe fristende innen rekkevidde, for da kjenner jeg liksom hvordan tankene fort kommer over den sjokoladen som ligger i skapet osv.. Har spist enorme mengder av snacks før og DIT skal jeg ikke igjen!!! Da hjalp det svært lite med tab extra, når mange kalorier allerede var inntatt av 1 pose potetgull, dip og sjokolade i tillegg, dette skjedde mange ganger i uken altså i tillegg til vanlig mat i tillegg. Noen ganger spiste jeg i tillegg usunn middag før jeg inntok denne snacksen i tillegg.. hvordan er det mulig???? Spiste til jeg ble uvel nesten..huff. Blir kvalm bare av tanken nå, så dette skal jeg klare å styre unna i framtiden, altså å havne i denne situasjonen igjen :)

 

Ha en herlig dag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

 

smg: Nå skjønner jeg godt hvorfor du ikke kan ha noe liggende! Heldigvis har jeg aldri vært SÅ glad i usunn mat. Jeg mener, jeg har jo mine stunder jeg også! Jeg har jo tydeligvis også greid å komme godt over trivselsvekta... Men for min del gikk det på smerter og betennelser i kroppen. Når jeg har sånne perioder blir det null trim og MYE usunn mat, fordi det er kjapt og enkelt, i tillegg til at det blir en type trøstespising. Jeg tenkte alltid at siden alt annet var vondt, så måtte jeg jo ha noe glede i løpet av dagen, og da ble det til at jeg unnet meg litt (eller mye...) potetgull, eller bestilte mat for å slippe å gjøre jobben selv. Da blir det både større porsjoner og mer usunt enn hva jeg ellers lager. Når kroppen min ikke er i en betennelsesperiode, da spiser jeg sunn og god mat og trives veldig godt med det! For å dempe lysten på noe usunt har jeg alltid dip i kjøleskapet (laget med gresk yoghurt med 120kcal pr 100gr) og oppskåret gulrot, så tar jeg heller litt til dessert ol. Fungerer som bare fy for meg!

 

Ellers blir det ikke så mye trening på meg kjenner jeg, men jeg skal gå en tur hver dag har jeg bestemt meg for, og da kommer jeg til å ligge på 3,5-4tp hver dag, så det er jo ikke så ille. Jeg har så altfor mye å gjøre til å dra på treningsstudio, og da er det lettere å gå en god tur når jeg har tid, og ihvertfall når det er så fint vær som det har vært i det siste! Men hvis jeg greier å få gjort dette hver dag vil jeg jo ende på ihvertfall 25tp denne uka, så det er egentlig helt supert!

 

Men, da var det tilbake til studier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en time på tur nå, herlig :) Blir bare rolig fram til jeg skal på jobb, har i allefall fått gjort litt fornuftig hittil idag da, hehe.

 

Spaserturer fungerer veldig fint når man ikke har mulighet til å trene, i begynnelsen av mitt slankeprosjekt gikk jeg bare vanlige gåturer, det var først litt ut i prosjektet av jeg begynte å trene jevnlig, men kiloene forsvant fort med "bare" vanlige turer.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Så deilig det hørtes ut med morgentur! Jeg tenkte jeg skulle ta en før-middag-tur, få jobbet opp litt appetitt. Så fortsatt en del timer til jeg skal ut... Har mest lyst til å gå ut nå og være ute hele dagen, men det har jeg ganske enkelt ikke tid til.

 

Gåturer er fin trening det også, det er blant treningsformene man brenner prosentmessig mest fett mens man holder på. Selvfølgelig brenner man ikke like mye etter trening som ved andre treningsformer, men effektivt for fettbrenning, og jeg synes det er bare positivt å brenne fett! :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinner her idag og snart skal jeg ut på morgentur, jobber kveldsvakt idag og resten av helgen, så det er heller tvilsomt at jeg får presset inn noe trening da :D I går jobbet jeg først og ble liggende på sofaen stort sett resten av kvelden, var sliten og umotivert til å trene.. kjipt. Hadde planlagt en økt på 1,5 time som jeg hadde her om dagen, men neida... det ble det ikke noe av.. jaja, får ta meg selv i nakken og få gjennomført dette til uken. Spiser fortsatt det jeg skal og går mye, så kroppen får nok det den trenger av mosjon :) Styrkeøvelsene syns jeg likevel er veldig viktig og få med fordi jeg så tydelig ser resultatene det har gjort med kroppen min allerede, nå skal overkroppen bli like sterk som bena :)

 

Ellers da folkens, planer for helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann!

Da var det fredag igjen! Og snart helg! Ikke det at det betyr så mye for meg nå, for hver dag er hverdag når man nærmer seg slutten på en stor oppgave... Og siden jeg er eneste nordmann jeg vet om i området, så blir min 17.maifeiring på lørdag kveld på MGPkveld med venner! Det betyr ihvertfall en dag mindre med fristelser! Tenkte jeg skulle ta halve dagen av på 17.mai ihvertfall, og lage en ekstra god middag, og kose meg med et glass vin eller noe lignende. Skal til Norge om 1 1/2uke uansett, så da får jeg nok tatt det igjen! Men, altså, mine store helgeplaner blir MGPkveld. Og det blir jo hyggelig det også!

 

Tok veiedag idag jeg. Var så innmari full og tung i magen igår. Så etter en ordentlig dorunde så turte jeg å gå på vekta. Enda en halvkilo ned! 500gr siden forrige uke! det virker som om det endelig har begynt å fungere nå! Og det er jeg litt glad for. Skal i bryllup siste helga i mai, så da er det jo hyggelig å passe inn i finstasen man allerede har!

 

Hvordan gikk veiinga med deg da v05? positivt resultat for deg også? HVa er dine planer for 17.maihelga? Kjipt med kveldsvakter, men det må jo til det også. Stå på! God fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...