Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Ble ingen veiing på meg, har ikke vekt hjemme, så når jeg glemmer å låne den fra en venn blir det ingen veiing. Litt synd, for skulle gjerne likt å vist hvordan det ligger ann.. Føler kanskje at magen har blitt litt slaskete igjen etter at det ikke har blitt noe trening og annen type mat og dette liker jeg IKKE!!! Har begynt greit idag med 4 rugsprø, men hadde ikke nok leverpostei igjen, så måtte bruke ost på 2 av de og endte på nesten 400 kalorier til frokost.. temmelig mye, men skal fylle opp kjøleskapet litt idag med sunne alternativer. Trenger litt å velge mellom, inkludert frukt. Nesten så jeg ikke vil skrive det her, men idag har jeg faktisk planlagt å ta en treningsøkt. Har en fridag, så dagen er lang nok uten spesielle planer :)

 

Festen hørtes jo skikkelig bra ut da :P Du skal se dansingen gjorde at kvelden slettes ikke ble så ille og som du sier 2500 kalorier for en lang natt på byen + dagen er jo ikke ille. Du er utrolig flink til å telle kalorier på alt du gjør, det beundrer jeg!

 

Hva er planen for dagen idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krapylet

Planen for idag er veldig enkel. Skal skrive! Og så skal en venninne komme på middag. Men så lenge jeg lager maten, så er det jo enkelt å vite hva jeg får i meg! Så det skal nok gå veldig bra! Tenkte å lage en marinert kylling med couscous og MASSE salat! Da blir det bra!

 

Ellers var resten av helga veldig slapp. Ble fotball som vanlig igår, som jo gikk veldig bra for meg ihvertfall! Vi vant masse! Kjenner at lysten til å starte dagen ordentlig er ganske borte vekk idag. Men det må til!

 

Så gøy det blir å få trent igjen da! Det hørtes skikkelig deilig ut! Jeg kjenner det blir lite trening på meg for tida, eller veldig mye styrke og veldig lite kondisjon.. Kjenner fortsatt disse beina mine og lurer på om det er en liten betennelse ute og gror, så da tar jeg det rolig og trener heller styrke hjemme. Det er jo god trening det også!

 

Når er neste muligheten din til veiing? Du må ha masse lykke til, og husk som jeg sa her om dagen, det er helt normalt å gå opp litt når man skal holde vekten!

 

PS. Eneste grunnen til at jeg vet hva jeg ligger på når jeg går ut er fordi jeg har sjekket hvor mange kcal det er i forskjellige alkoholholdige drikker, og så holder jeg meg til en, maks to gjennom hele kvelden, og da er det enkelt å vite hvor mye det er når man kommer hjem og legger inn. Og så er jeg veldig streng med å ikke småspise gjennom kvelden, og spiser jeg noe, tar jeg vare på papiret så jeg vet hvor mye det er! Eneste måten jeg greier å holde inntaket i sjakk på! Ellers hadde det lett vært godt over 3000 hver gang jeg gikk ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag tidlig og vekta viste -0,2 kg siden sist jeg veide meg, så jeg skjemmes ikke :P Herlig å se. Greit å få en bekreftelse innimellom på at det man gjør er helt rett, hurra for den!!

 

Kom hjem fra jobb for en time siden og er sliiiten.. blir nok en spasertur med hundene, ellers blir det rolig her ja.

 

Hvordan har din dag vært krapylet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Gratulerer med vektnedgang! Det er jo ikke dårlig! Og du som har vært så bekymret! Det hadde du tydeligvis ingen grunn til! Bare fortsett i samme sporet du så skal du se du når målet om å holde vekta også!

 

Her i huset har det ikke bare vært fryd og gammen. Det var visst ikke bare allergi som var galt med meg.. Var hos legen igår, som ble kjempebekymra, og ville ha meg tilbake idag. Og siden jeg ikke var bedre ble jeg sendt på sykehuset for å bli sjekket for hjernehinnebetennelse.. Det virker derimot som det bare er en kjempesterk infeksjon jeg har, men har fått beskjed om å komme tilbake til sykehuset hvis jeg ikke blir bedre snart. Så nå skal jeg sove igjen!

 

Satser på nedgang i morgen ettersom det ikke har vært mye mat i det siste.. Men til da er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Det er nok pga at jeg er syk og alt, men vekta idag viste 69.1, ned 1.1 kg fra forrige uke!Er jo veldig glad for å se det tallet, men er litt redd for at det vil tilsi at jeg har vektoppgang til neste uke..

 

I mellomtiden skal jeg kose meg med kjempenedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krapylet!

 

Har ikke vært innom her på noen dager nå og ser jo nå at du har vært temmelig redusert, stakkars! Hvordan føles det nå? God bedring i allefall!

 

Gratulerer også med vektnedgangen :( Jeg holder vekta fortsatt og er veldig fornøyd med det. Trimmer med turer og sånn, men har fortsatt ikke blitt trening. I helgen har jeg vært opptatt konstant og i denne varmen her gidder man ikke mye nei :S

 

God bedring og fortell meg hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann!

Så hyggelig å høre fra deg. Du er visst ikke den eneste som ikke er like aktiv på forumet for tida, legger merke til at siden været ble knall i Norge, har det nesten ikke vært aktivitet på forumene i det hele tatt!

 

Her er det også varmt, men heldigvis ikke så varmt. Jeg ligger fortsatt i senga og sover 16-17 timer om dagen. Var akkurat hos legen igjen for å ta noen blodprøver osv, og skal tilbake igjen i neste uke. Det er visst en kjempekraftig virusinfeksjon, så jeg kan ikke gjøre annet enn å ta tiden til hjelp, og sove ut. Og så ender det vel opp med utsettelse på oppgaven min (=mindre ferie).

 

Vekta fortsetter å rase, men det er vel ikke så rart. Har jo ikke mye matlyst. Dagene består som regel av 1-2 knekkebrød og middag.

 

Men nå må jeg sove videre. Flott å høre at det går bra med deg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Ja, da var det fredag, og ny veiedag for meg. Ettersom jeg fortsatt er sengeliggende så ble jo resultatet ganske oppløftende for meg igjen. Ned 900 gram, og vekta er nå 68,2 kg. Da har jeg gått ned nesten 7 kg totalt, og er ganske så fornøyd må jeg innrømme. Men igjen har jeg samme bekymring som forrige uke, at siden jeg er syk, så vil noe av vekta komme på igjen så snart jeg blir frisk og spiser normalt igjen. Jaja, vi får se.

 

Tenkte jeg skulle prøve meg på en ordentlig anstrengelse idag; å gå i butikken selv! Trenger mat igjen, og hittil har jeg hatt venninner som har handlet for meg, men nå begynner jeg såvidt det er å bli bedre, så da må jeg venne kroppen til å gjøre ting igjen. Så butikk skal det bli på meg! Ihvertfall hvis jeg har energi igjen etter dusjen jeg skal ta nå.. Men jeg prøver å tenke positivt ihvertfall! :(

 

Hvordan går det med deg da? lenge siden jeg har hørt noe nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Alle buksene mine passer igjen! Måtte bare komme med godnyheten! Har ikke turt å prøve på en stund nå, men de passer! Så deilig!

 

Har fått til dusjen, men ikke butikken enda, så tenkte jeg skulle greie det snart. Begynner å bli sulten, og har ikke mat, så det trengs litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at buksene passer igjen, hurra!!! :) Godt at formen din også er bedre. Her er alt som før, vekten holder seg til tross for at jeg koser meg ganske ofte :( Går uansett opp i opp med antall kalorier, så jeg bekymrer meg ikke. Håper likevel treningsånden tar meg snart, har lyst å begynne med trening igjen nå når det muligens blir mer levelig temperatur :)

 

ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Formen er ikke så mye bedre dessverre.. Eller, jeg føler meg ikke syke lenger, men sover 16-17 timer om dagen. Legen sier det er post viral fatigue og at det skal vare noen uker. Så har fått utsettelse på oppgaven for å bli frisk, og blir sendt til Norge i morgen for å bli tatt vare på av familien. Vet ikke hvor lenge jeg blir i Norge, men skal dra tilbake hit så snart jeg er frisk. Blir sendt til hytta på mandag, og der er det ikke nett eller noe, så vet ikke hvor mye jeg får oppdatert her framover..

 

Ellers så sliter jeg fortsatt med nok kalorier. Har jo fortsatt ikke spesielt matlyst. Har fortsatt ikke spist frokost og er desidert ikke sulten enda! Vet ikke helt hva som skjer med vekta, men tror den står litt stille siden jeg ikke greier å gå ordentlig på do, snart vært en uke nå! Begynner å bli litt desperat.. Uff....

 

Blir interessant med kcaltelling på hytta da, for der lever vi etter kroppen og ikke etter klokka. Og det er alltid litt vin og chips om kvelden.. Jaja, får prøve å holde meg litt i aktivitet etterhvert som jeg blir bedre..

 

Så bra å høre at vekta står stille selv med utskeielser! Det er jo sånn man vil ha det! Perfekt! Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden jeg var inne nå og leser da dette her om deg, huff og huff, hvordan føler du deg nå? Forsatt i Norge? God bedring uansett, synes ordentlig synd på deg :)

 

Vekta holder seg fortsatt stabil og jeg mosjonerer veldig bra for tiden, mer enn 2 timers gange hverdag, er fornøyd med det. Noe jeg ikke er fornøyd med er kostholdet, spiser en del usunt igjen, føler at det er vanlig igjen og kose seg med popcorn på en lørdagsmorgen foran tven, spiser sjokolade og kjeks uten og tenke antall kalorier og her sliter jeg. Dette skal jeg ikke tilbake til, det var jeg jo fast bestemt på. Drikker nesten ikke vann for tiden heller og merker at magen blir mer oppblåst av brød og disse usunne vanene mine, så jeg må handle inn vanlig sunn mat igjen på mandag og heller kose meg i helgene, ikke litt hver dag, for det er det som er i ferd med og skje. Skal også ta faste sit-ups og litt annen styrketrening innimellom, mens turene i høyt tempo får være kondisjonstreningen min, kan jo bli noen joggeturer innimellom også ;)

 

Fortell meg hvordan det går med deg når du er på nett igjen, skal prøve å være innom her oftere nå fremover. Blir mer en vane når man har ett mål om sunnere livstil, vektnedgang osv, litt mindre viktig når man skal holde vekten og ser at det funker. Mitt mål nå er og holde vekten, spise sunt og stramme magen :D

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest blidsomeisol

Krapylet og V05, dere har jammen holdt koken:-) I motsetning til meg og alle andre, eller kanskje alle andre har nådd målet!! Jeg er iallefall milevis unna mitt mål. Har hatt en riktig kosesommer kan man si, og starter dermed på nytt med å gå ned ca 5-7 kg. Mon tro om flere vil være med å få denne tråden opp å gå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake skal du være, alltid trivelig når flere deltar i tråden her :) Har selv vært litt lat i sommer og koset meg mer enn nødvendig, vekten holder seg stabil, men det er den sunne følelsen jeg er ute etter og en strammere kropp :D Det betyr sunn mat og mere styrketrening. 3-4 ganger i uken med kombinert aerobic/styrke er planen, men når jeg så og si er på jobb daglig sliter jeg litt med å finne både overskuddet og tid, men får da presset det inn her og der tror jeg :) Vet i allefall hvor godt det føles etterpå og på sikt når kroppen strammer seg opp.

 

Hva er planen din for å nå målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krapylet

Heisann!

Jeg har nå kommet tilbake til Irland igjen for et par dager siden. Er dessverre fortsatt ikke i form, det er helt utrolig slitsomt å være utslitt hele tiden. Var hos legen igjen nettopp, og resultatene på nye blodprøver er klare på mandag morgen, så da er det tilbake til legen på nytt..

 

Etter 4 uker på hytta med mor og far ble det nok endel utskeielser, men utrolig nok ble ikke resultatet så ille som jeg trodde. siste dagen før hytta var vekta 67.5 (og det etter 3 uker syk, så regnet med at den ville gå opp litt), og nå er vekta 70.1. Litt surt å bikke akkurat over 70-grensa igjen, men det går nok raskt under. Har også mensen nå, så det er vel ikke så ille egentlig! Var ganske flink på dagtid på hytta med å spise sunt, men så var det disse kveldene med vin og kos som ikke gikk like bra.. Men egentlig fornøyd for det med ikke å ha gått opp mer! :)

 

Bevegelse har det heller ikke blitt så mye av, og det kommer det vel ikke til å være på en liten stund heller. Må jo bli ferdig med denne oppgaven jeg skulle ha levert for nesten en mnd siden!! Men jeg har fått litt mer motivasjon ettersom jeg har komemt inn på doktorgraden!! (så fremt jeg har et visst gjennomsnitt etter at oppgaven er levert.) Så nå leter jeg etter nytt sted å bo, og prøver å holde konsentrasjonen littegranne en gang iblant så jeg greier å jobbe litt med oppgaven. Har ikke gått helt bra hittil, men det ordner seg etterhvert!

 

Så hva har dere gjort i disse ukene jeg har vært borte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Og da har jeg vært hos legen igjen, som sier at det fortsatt er en infeksjon i kroppen min.... Når skal dette være ferdig! Nå er jeg skikkelig lei! Men, alt ordner seg til slutt for snille piker... og da er det kanskje på tide å bli snill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Hei VO5 og krapylet, tenk at dere har holdt koken her inne:-)

 

Regnet ikke med det var noen kjente fra før påske, men der tok jeg feil.

 

Mye har skjedd siden sist jeg var her (mars/april), og mange ulike grunner til at jeg nå ser meg nødt til full skjerpings.

 

Har lagt på meg mye og er skikkelig deppa selvfølgelig, det er liksom ikke noe mellomting med meg, enten er jeg skikkelig flink eller så er det masse spising, desverre.....skal ned 8 kg. Denne gangen skal jeg også måle meg, veldig smart når vekten står stille....det har jeg lært her inne.

 

God bedring krapylet og lykke til videre med kiloene.

 

Hilsen fra intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Velkommen tilbake!

 

Det er ikke noen skam i å måtte begynne på nytt. Den følelsen har jeg også etter de siste ukene i Norge.. Her får du støtte og hjelp uansett! :) Jeg synes bare det er hyggelig å ha deg tilbake!

 

Lykke til videre!

 

Og ja, måling er kjempegreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trivelig med liv her i tråden, kjempe trivelig! Krapylet, så utrolig kjipt at du fortsatt sliter med helsa, ikke noe greit det der altså.. håper infeksjonen gir slipp snart slik at du kan gå tilbake til ditt gamle liv og få mer overskudd, skjønner godt at du er deppe pga dette.. God bedring til deg!! :)

 

Her er jeg i full sving igjen, spiser sunt, har kommet i gang med treningen, drikker masse vann osv, den gode gamle leksa :) Kiloene er jeg fornøyd med, har holdt vekta, men vil gjerne stramme meg opp enda mer og se strålende ut :) Føler jeg er på god vei til å bli strammere, herlig! Har tenkt å legge opp treningen til annenhver dag, tror det blir mer realistisk i stedetfor å trene hverdag da det ble litt i meste laget.. kravene jeg stilte til meg selv gjorde at jeg ikke fikk den samme gleden av treningen, det ble mer ett ork.. men her er jeg igjen og klar for å møte høsten.

 

Velkommen tilbake Intensiv, kjempe trivelig å se deg her igjen og at du er klar for å ta opp kampen mot kiloene og en sunnere hverdag, da har du kommet til rett sted :) Hvordan har du tenkt å legge opp dagene/uken for å nå målet ditt?

 

Ha en flott kveld videre, så sees vi plutselig her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Hei på deg;-)

 

Takk for hyggelig velkomst.

Ikke like kult å komme inn på forumet igjen når jeg har gått opp kiloene jeg gikk ned......var en bøyg, men derimot veldig koselig å bli møtt av noen gamle kjenninger her inne som er så positive!!!

 

Jeg har kuttet ut sukker (elsker smågodt....) og spising på kvelden...det er da jeg synder mest. I tillegg er jeg mye mer oppmerksom på hva jeg spiser.

Utrolig hva man kan putte i seg i løpet av en dag når man ikke passer på...

Prøver å følge god gammeldags G Roede opplegg (har gått på kurs for endel år siden.

Så har jeg økt på treningen, syklert til jobb og har fått meg hund, det er supert med en treningsvenn.

 

Denne gangen har jeg målt meg både her og der, regner med det blir en ekstra motivasjon når vekten stopper opp, som den jo gjør av og til;-)

 

SÅ FLINK du er som har holdt vekten, jeg er imponert!

Fortell.....

 

Hvor mye har du gått ned? Hvor lang tid brukte du?

 

Lykke til videre, vi snakkes.

 

Hilsen fra Intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så fint at forumet fylles opp av gamle kjente, spørs om MissAsh også tar turen innom en dag for å si hei igjen :) I tillegg tror jeg mange hadde litt slappere hverdag i sommer, jeg merket at jeg oftere unnet meg noe godt, mosjonerte med daglige turer, men ingen annen form for trening som jeg hadde gjort tidligere og jeg følte dermed at noe manglet. MEN nå er jeg i full sving igjen med trening 3-4 ganger i uka, denne uken blir det 3 dager med tilsammen 3 timers aerobic/styrke trening i tillegg til daglige spaserturer. Føler meg veldig fornøyd med det og håper jeg klarer å holde det ved like :)

 

Jeg gikk ned hele 15 kg på 3 mnd i form av magert pålegg, knekkebrød og rugsprø. I begynnelsen gikk jeg vanlige turer, men etterhvert som kiloene begynte å løsne bestemte jeg meg for å begynne å trene i tillegg og jeg ble rimelig overrasket når jeg gikk på vekta uke etter uke og så at vekten gikk nedover. Helt utrolig og en herlig følelse :) Jeg har også en aktiv jobb der jeg går mye, så jeg fikk jo ekstra mosjon der i tillegg til det jeg gjorde på fritiden. Jeg var også veldig nøye på å ha en streng diett som betydde ingen form for søtsaker, potetgull, brus osv for det er der min svakhet ligger. Mengdene jeg koste meg med før er helt utrolig, nå skjer det ikke at jeg gafler i meg på samme måte, men merker fort at jeg kjenner suget etter noe godt hvis jeg først har startet med det.. så det er nok lurt å begrense seg veldig her, spesielt i begynnelsen. Ett tips fra meg hvertfall :)

 

Hvilke planer har du for helgen da?

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

Det er hyggelig å se at det er flere her på forumet igjen! Det har vært bare to av oss ganske lenge.

 

Intensiv, ikke stress med at du har gått opp det du hadde gått ned, du skal se det renner av deg igjen! Her får du den støtten du trenger!

 

V05, det er egentlig ganske utrolig å lese hva du har gjort når du oppsummerer det på den måten! Du har jo vært så flink!!

 

Jeg hadde veiedag igjen igår, og hadde gått ned fra 70.1 til 69.5, og idag er jeg nede på 69.1!! Det er en god følelse! Jeg hadde jo greid å komme meg ned til 67.5 før jeg var på hytta, men regnet med at det ikke ville holde seg i og med at jeg gikk ned mye pga sykdom. Selvom jeg fortsatt ikke er helt i slaget så er jeg ihvertfall mye bedre enn jeg var da. Og siden jeg ikke har sjans til trening nå (fant ut igår at jeg må ha oppgaven ferdig om en uke.... HJELP!!) så er jeg nede på 1300 kcal daglig, og det virker som om det virkelig fungerer for meg. Og uten at jeg egentlig føler at jeg går glipp av så mye! Jeg unner meg litt godt nå og da, gjerne for å få et lite sukekrkick når jeg skriver, men det er begrenset hva jeg koser meg med, spesielt med tanke på før.

 

Men nå er jeg ihvertfall ganske godt tilbake i gamle vaner, og regner med at det ikke tar mange ukene før jeg er der jeg vil. Og når det etterhvert blir litt mindre stress, og jeg har fått litt mer energi i kroppen, så gleder jeg meg til å begynne å trene igjen!

 

Lykke til videre begge to! Jeg kommer nok ikke til å være mye inne her før oppgaven skal leveres, men skal prøve å si hei nå og da!!

 

Klem fra krapylet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Det er bare så hyggelig å være tilbake her på chatten, godt dere to har holdt koken:-)

 

Jeg er skikkelig imponert over dere, jeg blir skikkelig bra motivert av å lese hva dere har klart og klarer.

 

vo5, så flott at du klarer å holde deg til tross for kjapp vektreduksjon. Flott du deler dine tips med meg. Hva spiste/spiser du til middag?

 

Jeg har ingen problemer med å holde meg til riktig kosthold nå, er skikkelig motivert, bra med trimpoeng har jeg også. Jeg har et kronisk vondt kne så det er ikke så lett å trene skikkelig kondis på egen hånd. Jeg går med staver og elsker det, skal starte å svømme denne uken, en gang per uke foreløpig, tror det kan bli bra. Fint for kneet også.

 

Jeg skal veie meg i morgen, det blir spennede (68 kg sist mandag).

Jeg måler meg også nå men ingen resultater foreløpig:-(

Hvor kjapt reduserte målene seg, tenker på midje og lår????

 

Lykke til videre begge to og krapylet, god bedring skjønner du har vært syk, og lykke til med oppgaven.

 

Ha en topp og mager uke.

 

Hilsen fra intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trivelig å se nye innlegg her igjen :) Vi går høsten i møte på en positiv måte, virker som vi alle 3 nå er skikkelig motiverte og positive! Supert! :)

 

Krapylet: Kjempebra at du føler at energien kommer tilbake, da er det bare å kjenne på formen før du begynner med fysisk aktivitet igjen etter at oppgaven er levert! Sikkert godt å komme i gang igjen :)

 

Intensiv: Når det gjelder middagen jeg spiste så varierte det litt fra vanlig middager (noen ganger) som jeg spiste hos foreldrene mine, men ofte spiste jeg vårruller og grønnsaks wok til. Var vårruller med 5% fett som jeg kjøpte i butikken og woken selges også i poser. Jeg likte denne maten godt og spiste det ganske ofte til middag. Ellers kunne jeg spise annen frosen mat der jeg så kalori innholdet på baksiden av posen og beregnet deretter hvor mye jeg skulle spise.

Jeg bruker ikke målebånd, droppet det da jeg begynte og har heller ikke brukt det senere. Angrer litt på det, for tror det kunne vært veldig artig å se resultatene også der.

 

Kjempe bra at du også er så motivert og trimmer mye allerede, det kan man kalle en kjempe start på vektnedgangen :)

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere begge, lykke til med oppgaven Krapylet!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...