Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Dagen før den store festen..hehe. Ikke det at jeg blir å merke så mye til det da, men men :) Planene for helgen er jobb, jobb og atter jobb. Blir bra betaling 17. mai hvertfall. Har ikke veid meg noe siden jeg så 50-tallet, så det skal bli spennende med neste veiing, regner med å få sjekket opp det i morgen.. litt spennende hver gang.. Har beveget meg mye som sagt og spist normalt, ikke mye trening på meg, men skal få gjort noe med det til uka, jeg lover :)

 

Blir nok å gløtte litt på mgp også i kveld på jobb.. ellers går dagene som vanlig :)

 

Gratulerer så mye med vektnedgangen Krapylet, nå skal du se det har løsnet..herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krapylet

Jo, takk skal du ha v05! Er fornøyd med at det endelig går nedover! Blir så spennende å se når jeg kommer til Norge og skal prøve finstasen. Vet jo ikke hva som passer! Jeg vet at ingenting passet til jul, og ifjor sommer var det meste litt trangt også.. da hadde jeg ihvertfall bare eksamensfettet å bekymre meg for, men så plutselig gikk ryggen på slutten av sommeren, og kiloene ballet seg på etter det.. Og siden jeg ikke hadde veid meg på mange år, så vet jeg ikke hvor mye jeg var ifjor sommer... Blir spennende ihvertfall! Må jo uansett være pen til bryllupsfest!

 

Det virker som om vi kommer til å ha en like spennende 17.mai ja. Du på jobb, og jeg har ingen å feire med.. Men, sånn er livet! Skal ihvertfall kose meg ikveld! Det skal bli moro! Og så skal jeg ikke tenke for mye på kaloriene ikveld, men heller kose meg med måte! Det blir jo på en måte min 17. maifeiring!

 

Gikk en herlig tur i sola igår. Forventet en like trist tur som jeg hadde på torsdag, da jeg var søkkvåt da jeg kom hjem igjen, men så ble det plutselig fint utover ettermiddagen igår! Så da kjøpte jeg en Magnum White (iskrem) å kose meg med til dessert! Syntes jeg fortjente det, og guri, så godt det smakte! Og selv med de 260(!) kcal så greide jeg å holde meg på 1800kcal, så ganske fornøyd!

 

Ønsker alle en super helg! Gratulerer med morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Nå har jeg gjort matinnkjøpet for uka, og da også kveldens drikkevarer. For å unngå den enorme utskeielsen kjøpte jeg hvitvin istedenfor øl, da blir det mindre mengder og lavere kcalinnhold. Må jo tross alt planlegge litt! Må være oppegående i morgen, så da er nok dette en god plan!

 

Ellers ble det så og si bare grønnsaker og frukt! Og litt bær, for de var på halv pris, så morgendagens dessert blir da jordbær, blåbær og bjørnebær med vaniljeyoghurt. Namnam! Gleder meg allerede!!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hipp, hipp, hurraaaaaa!!!

 

Gratulerer med dagen alle sammen!

 

Og gratulerer med gårsdagen!!

 

Jeg skulle være så flink og ha en flaske vin gjennom hele kvelden igår jeg.. Vel, den varte like lenge som sendinga, men da var det plutselig vodka og akkevitt framme.. så det ble en herlig miks.. Og kvelden endte da jeg kom hjem rundt kl 06:00... og våknet før 10 så er en smule sliten idag kjenner jeg.. Og ble 120 gr tortilla chips til frokost.. Ikke akkurat det beste, men sånn er jeg dagen derpå.. Men nå skal jeg straks ut i regnet. håper dere har en bedre dag enn meg!

 

Ha en fin 17.mai alle sammen!

 

Hipp, hipp, hurraaa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser ut som du hadde en skikkelig knall 16. mai, kult! Denne helga har ikke kaoritelleren hos meg vært i bruk :) Har koset meg veldig med god mat og sjokolade, både lørdagen og i går. Og det beste av alt er at jeg ikke har dårlig samvittighet for idag er det mandag og det betyr for meg at jeg ikke skal spise noe usunt og derfor skal jeg holde meg til det. I tillegg er jeg vel egentlig fornøyd med kroppen min nå, men trenger styrketrening og kondosjonstreningen for å stramme opp kroppen. Her trenger jeg noen tips, hva bør jeg gjøre for å fortsatt kunne trene som tidligere, men samtidig ikke miste så mye vekt? Er litt blank på nettopp dette. Har begynt å skifte ut noe av det magre pålegget med vanlig pålegg, slik at noen ekstra kalorier kommer inn der.

 

Planer for uken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann!

Jo, min 16.mai var defintivt en skikkelig festkveld! Hadde ikke verdens beste dag igår, men jeg visste jo fra før av at det kom til å bli en rolig 17.mai for emg, så da var det på en måte greit å være klein..

 

Så deilig å ikke tenke kalorier en hel helg! Jeg er veldig nøye med å føre opp selv etter en slik helg, så jeg har oversikt over hvor høyt inntaket er til fest også, da føler jeg at jeg kan ta meg fridager og allikevel vite ca hvor mye jeg ligger på.

 

Så hva gjorde du på 17.mai? Regner med at du hadde en strålende dag uansett! Er ordentlig rart å være alene i utlandet på sånne dager, det er da man får skikkelig hjemlengsel...

 

Når det gjelder trening og sånn uten å gå mye mer nedover i vekt, så er ikke jeg noen ekspert på det heller, men jeg regner med at det enkleste svaret er at du antakeligvis bare må gå opp litt i kaloriinntak i forhold til mengde trening. Da vil du ikke ligge i like stort underskudd, som vil si at kroppen brenner mindre av fettet som allerede er på kroppen, men heller maten du putter inn.

 

Er ikke den store eksperten som sagt, så vi får vel bare håpe at noen andre som leser denne tråden har et bedre svar enn meg...

 

Uansett, lykke til med atter en sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooppppssss... som overskriften sier, kakemonster er beskrivelsen på meg idag.. har spist 3 stykker med ostekake, 2 små og ett middels... Jeg som skulle begynne uken som jeg pleier.. jaja, ser man det! En ting er i allefall sikkert, dette skal ikke gjenta seg med det første, føler meg småkvalm nå, selv om kaken smakte alldeles fortreffelig :) I tillegg mangler jeg litt av motivasjonen til å finne fram treningsdvden og fyre løs med 1 times trening, hva skjer???? Skal prøve å få igjen motivasjonen og få en økt idag, har jo DE planene om sommerkroppen :D

 

I går jobbet jeg, så 17. mai feiring skjedde på jobben, trivelig det. Er ikke spesielt opptatt av 17. mai, så ingen tur i toget på meg nei :)

 

Tror nok du har ganske så rett i tips ang å holde vekten, men forme kroppen.. bør legge en slagplan og begynne allerede i kveld, ingenting er vel bedre enn å trimme vekk noen av kaloriene fra kaken.. hrmf... Man lærer litt hver gang..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg leste gjennom innlegget ditt rett etter at jeg hadde spist middag (ble litt seint idag og var knallsulten!!), og var skikkelig sugen på noe godt! Men så leste jeg hva du sa om din dårlige samvittighet og kvalmen, og bestemte meg heller for å gå for det sunnere alternativet. Hadde litt jordbær i kjøleskapet, så spiste jordbær med vaniljeyoghurt! Til og med Weight Watchers yoghurt, så det var bare 50 kalorier der!

 

Og nå er jeg skikkelig, skikkelig mett, og suget etter snok er borte vekk! Hadde jeg ikke hatt mitt sunne alternativ hadde jeg ikke greid å holde igjen idag... Blir sånn et par dager etter litt overdrevne mengder med alkohol, trenger bare mest mulig usunn mat på en gang! I tillegg får jeg skikkelig vondt i kroppen, så det er ikke så lett å bevege seg, bekkenet mitt sier takk for seg liksom! Så har ligget mesteparten av dagen og prøvd å lese. Men kom meg ut en grei tur idag også, så er ikke helt misfornøyd!

 

Har aldri vært verdens største fan av 17.mai jeg heller. Har alltid prøvd å holde meg litt unna de store mengdene, blir litt voldsomt på en måte. Selv som barn var jeg ikke altfor glad i å gå i tog med masse fremmede mennesker oppå meg omtrent. Men det er noe som skjer med nasjonalfølelsen når man flytter til utlandet. Man ønsker så innmari at man kunne ha vært sammen med venner og familie på disse dagene, men så er det liksom ikke helt lett, siden det er en helt vanlig dag her.. Og det er litt trist å ikke ha pølser og vafler og sånn da. For det finnes liksom ikke her..

 

Men nå er jeg mett og førnøyd og veldig, veldig stolt av meg selv! Ettersom søtsuget ikke kommer så ofte har jeg veldig lett for å gi etter, men idag holdt jeg igjen!

 

Jeg ønsker deg en sunn uke med start i morgen!! Dette greier du skal du se! Bare se på dagens glipp som nedtrapping fra helga...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le litt nå, godt at noe fornuftig kom ut av utskeielsen min i går, hihi :D Skikkelig lurt at du stakk en tur innom forumet og leste litt før du skeiet ut, det skal jammen jeg også gjøre neste gang fristelsene byr seg. Idag har jeg ikke lyst på noe godt i det hele tatt og idag VET jeg at jeg ikke kommer til å skeie ut, herlig følelse :) Trente ca 1 time i går da, så det lettet litt på skyldfølelsen.

 

Det som jeg ser etter slike episoder er at jeg fortsatt har det samme mengde behovet hvis jeg først har begynt å tillate meg noe i noen dager, for denne helgen var det alle mulige fristelser på jobben siden det var 17. mai helgen og jada, jeg spiste meg god og mett der..hehe. Godt å være tilbake på vanlige dager og spise det jeg pleier, da faller nok kroppen tilbake de hverdagen også med tanke på behov.

 

Skjønner det med å bo i utlandet og at det da blir sterkere føelser på en dag som 17. mai, skal du bo i Irland lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei igjen!

Ja, noe godt kom ut av din utskeielse! Er ikke alltid det fungerer like bra å lese gjennom forumet, noen ganger kan det bli litt lettere å tenke at hvis andre har skeiet ut, da er det vel ikke så farlig om jeg gjør det heller.. Heldigvis hadde jeg sunt godt hjemme, så da kunne jeg kose meg skikkelig, men uten store kalorimengden! 200gr jordbær og 120gr vaniljeyoghurt ble til sammen 104 kcal!! Det skal man jammen ikke klage på!

 

Jeg vet så innmari hvor lett det er å spise ting man vanligvis ikke ville gjort over flere dager rundt sånne dager som 17.mai.. Jeg tenker alltid at jeg skal "unne meg litt ekstra". Heldigvis pleier de ikke å sette fram kaker på universiteter, tror det blir litt mange å fore... Da er det litt greit å ikke være på kontor med fredagskaffe og greier..

 

Men nå har du jo den gode følelsen om at du ikke engang har lyst til å skeie ut! Det er jo helt supert! Da bør det være greit å få til! Dette greier du! Jeg tror på deg ihvertfall! Uansett har du allerede vært så flink over så lang tid at du har bevist at du kan! Man må jo la seg selv ha et par kosedager iblant, ellers er man garantert en kjempesprekk. Jeg hr tro på at det er sunt at man unner seg litt en gang iblant, men selvom man unner seg litt behøver det jo ikke å bety at det skal være kaloribomber! Jeg synes f.eks at bær er noe av det beste jeg kan få! Sunt og godt!

 

Og ja, det virker som om jeg skal bli her en god stund til.. Er ferdig med mastergraden i juli, og skulle vel egentlig tilbake til Norge da, men nå virker det som om de vil ha meg til å ta en doktorgrad her også, så da blir det ihvertfall 4 år til.. Får prøve å ta meg helgefri rundt 17.mai en gang eller to og komme til Norge!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gårsdagen gikk som forventet :) Ingen utskeielser og jeg føler meg på rett vei allerede, super dupert! Ble ikke trening i går, skal trene annenhver dag har jeg tenkt, så idag er det på an i gjen. Blir nok noen unødevendige kalorier i kveld hvis været holder seg, er nemlig invitert på grilling med noen venner i kveld :) Koselig nok det, men skulle heller ha unngått det.. blir nok noen pils i tillegg tenker jeg.. hm..

 

Kom opp i 1700 kalorier i går tror jeg, så tror nok jeg skal satse på å ligge der en stund fremover nå når jeg planlegger å beholde vekten jeg har, vet vel egentlig ikke hva jeg veier, har ikke vært på vekten på evigheter.. må få gjort det denne uken for å følge litt med om ikke annet.

 

4 år til i Irland ja, da kan det nok være lurt å planlegge en 17. mai feiring i Norge en gang i løpet av de årene :D Bær er godt ja, spesielt jordbær, nam nam. Den vanilje yoghurt og jordbær desserten du lagde hørtes herlig ut!! Og med så få kalorier til å være såååå godt, i like it :)

 

Tusen takk for at du har troen på meg, man trenger slike ord etter en sprekk, hehe! Hvordan har uken din vært hittil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Uka så langt har vært helt grei. Helt siden rundt 18:30 igår har jeg vært helt død, da. Er så trøtt at det ikke er moro engang.. Og jeg må være flink hele tiden nå! Har satt grensen på lesing til oppgaven min om en uke, når jeg drar til Norge, og så skal begynne å skrive så snart jeg kommer tilbake. Så nå prøver jeg å lese mest mulig, samtidig som jeg prøver å planlegge framtida, trene og gå ned i vekt.. Ingen lett kombinasjon akkurat nå.. Hadde ett viktig møte igår, og skal ha et annet viktig møte idag, og har mest lyst til å krype tilbake til senga.. I tillegg får jeg alltid lyst på masse usunt når jeg er midt i oppgaver. Er noe med det at jeg sitter helt stille og har egentlig ikke tid til å ta meg pauser, og da er det så greit med lettvint mat, og litt ekstra godt for å motivere meg selv.. Uff, nå ble det visst en del klaging her...

 

Så du skal på grilling i kveld du da! Så hyggelig! Prøv å fokusere på hyggen ved å være sammen istedenfor de ekstra kaloriene. Det er jo tross alt ikke noe du gjør hver dag, er det vel? Så kan du heller kose deg med måte. Jeg har begynt å spørre meg selv om jeg egentlig trenger porsjon nr. 2 (eller 3 eller 4 alt ettersom...), og om jeg egentlig er fornøyd allerede. For ofte så er jeg det. Og nå som du skal prøve å holde vekta så skal du jo sakte men sikkert komme et ganske stort stykke høyere opp i kalorier! Bare husk at du bør gå opp i kcalinntak sakte men sikkert, ellers kan det hende at du går opp en del i vekt. Og du kommer uansett til å gå opp litt når du høyner kcalinntaket, før vekta stabiliserer seg.

 

Og hvorfor skal jeg ikke komme med positive ord når du allerede har bevist hvor mye du har greid å gå ned?? en liten utskeielse her og der skal ikke ødelegge motivasjonen din!

 

Men nå må jeg tilbake til lesing.. Uff..... Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Måtte bare inn kjapt og fortelle om min opplevelse med relativitet ikveld..

 

Etter å ha spist alt jeg egentlig skulle, så falt jeg for fristelsen å spise litt sjokolade mens jeg så på film. Pga møter på universitetet har jeg hatt veldig uregelmessige måltider, i tillegg til å være kjempetrøtt, og da trenger jeg kos.. Og siden møtet idag gikk så bra (kun det offisielle som gjenstår nå før jeg er doktorgradsstudent virker det som), så ble det en stripe sjokolade. 25 gr=133 kcal. Ikke så mye tenkte jeg.. Men npr man er oppe i kcalnivået man skal så blir det plutselig litt mye! Så jeg bestemte meg for å trene det av med en gang!

 

Det tok 15 min med styrketrening!!! 15 min styrke for meg er 135 kcal forbrent! Og det er bare 2 kcal mer enn en stakkarslig stripe med melkesjokolade?? Nei, alt er relativt sier nå jeg....

 

Hvordan har dagen din vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Heisann dere.

Ble super glad naar jeg saa at det fremdeles var liv i denne traaden, kan ikke bli bedre. Ville bare stikke innom aa hilse fra varme asia, livet er herlig og solen er brennende varm.

Koser oss masse, kjekt aa ha noen aa reise med, en person som jeg ikke hadde trodd jeg skulle komme saa godt overens med. De to ukene han var hos meg gikk jeg ned 3 kilo, loep ikke hver dag heller, - merkelig, men uansett, koser oss alle mann.

Har hatt det kjekpe kjekt med diare den siste uken, kiloen forsvant men det gjorde pokker meg livslysten ogsaa. Er ikke saa vanskelig aa leve sundt her, drikker ikke saa mye, spiser jevnt og holder fremdeles paa no karbo dietten min med jern haand, men untak av foster poser med salt chips i blandt, bare for saltet sin skyld, sliter med aa faa i meg nok salt og holde paa vannet, i gaar natt maatte jeg kravle meg tilbake til livet etter aa nermest ha omkommet av dehydrering, i allefall etter min egen vurdering, hodet mitt gjorde saa vondt at oeynene var i ferd med aa poppe ut.

Maten bestaar av thia mat, egg og salat, magen er ikke serlig happy/// men den venner seg nok til det... sterk mat og egg er vel ikke det beste, men en omelett om morgen er et must. Loep til frokost stedet i dag ogsaa, IKKE kjekt, som tidligere nevnt, doede nesten av dehyrering i gaar, deretter tar jeg paa meg tunge loepe sko og mister et par liter veske til i den brennende solen klokken eleve paa formiddagen....

 

Vel, lever, smiler og gaar ned i vekt, akkurat slik jeg vil det skal vaere.

Fortsett bare dere tapre sodater.

Skal komme innom oftere, lese hva dere har skrevet, men naa maa jeg ha vann igjen..... tisser hele tiden ogsaa...

 

Klemmer fra Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... dette gjør man faktisk frivillig og våkner dermed opp med rullende mage og hodepine, au au! Jaja, kvelden var kjempe trivelig, så det lar seg nok gjenta en annen gang ja :) Fikk trent over 1 time i går og gikk i tillegg tur, så var klar for å innta pilsene etterhvert med rimelig god samvittighet.

 

15 min styrketrening for en 25 grams sjokolade får meg til å tenke hva en sjokolade faktisk inneholder, oooppppsss. Men du fikk nok god samvittighet når du har trent den av deg, skjønner litt det der, det smaker godt der og da, men etterpå er det godt å sitte meg god og behagelig samvittighet igjen.

 

Jeg leste nettopp i i form der det sto skrevet om trøtthet og manglende motivasjon for trening, er visst noe som dukker opp hos mange som trener, man får negative tanker. De anbefaler at man fortrenger de negative tankene med mental trening. Vet selv at jeg enkelte dager er drittlei av å trene, men klarer å presse meg til å ta på treningstøyet og sette på dvden og kjører på. Er jo så herlig etterpå :) Idag blir det nok heller labert på treningsfronten, men kanskje ny energi dukker opp i løpet av kvelden? :)

 

Super koselig å høre fra deg Miss Ash og trivelig at du har det fint i Asia :) Kos deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann!

Da var det fredag, og helg for de fleste, men dessverre ikke for meg... Kommer ikke til å ha tid til å ta meg fra, så da blir min helgeluksus at jeg skal få lov til å sove ut en dag.. Tjohoo... Men, men, sånt skjer, og det er jeg som bestemmer det!

 

MissAsh: Så hyggelig å høre fra deg! Jeg har lurt på hvordan det går med deg! Kjempemisunnelig på denne turen din altså! hvor lenge skulle du reise igjen? Høres ut som om du har hatt blandede opplevelser så kangt, men det er jo en del av det å reise langt, og man må jo ha noe som ikke er helt topp for å få perspektiv på det som er virkelig fantastisk!

 

v05: Håper formen din er bedre idag! Hørtes ut som du var litt sliten igår.. Litt sånn som jeg var på 17.mai.... Og ja, det er ganske utrolig at vi gjør det helt frivillig! Men det er jo så hyggelig om kvelden, og dessverre så innmari kjipt dagen derpå!

 

Jeg var kjempestressa igår og fikk derfor ikke kommet meg inn her for å skrive, fotballidiot som jeg er, så var jo gårsdagen himmelen for meg! 6 timer fotball i strekk! (får sett live på nettet!) Og da prøve å få inn trening og studier i tillegg var interessant! Spesielt siden jeg forsov meg over to timer også.. Men jeg trengte jo tydeligvis søvnen. Hadde jo klaget over hvor trøtt jeg var et par dager før. Ihvertfall, så for å få inn så mange tp jeg ville, så ble det joggetur på meg. Og det kjennes idag! Kroppen min er ikke vant til å jogge på asfalt! Så litt støl. Men det var ihvertfall en helt herlig tur! Knallsol, og min daglige tur går langs kysten, så det er ganske vakkert! Men forskjellen er at vanligvis så går jeg turen.. Men jeg fikk utrolig nok til alt jeg ville igår!

 

Og idag var det veiedag igjen. Tror vekta er litt høyere enn den vanligvis ville ha vært ettersom jeg er god og støl. Sånn har det ihvertfall vært før. Men allikevel så var det ned 400gr på vekta idag, så da skal jeg ikke klage! Har vært litt bortskjemt de siste ukene med god nedgang, så nå ble jeg nesten litt skuffet over "bare" 400 gr. Håper på å gå ned 600gr til neste uke, for da vil jeg ha nådd delmålet mitt på 70, og dermed gått ned 5 kilo totalt. Vil så gjerne være der til bryllupet neste helg! Så da er det bare å holde seg i skinnet en uke til, så kan jeg være fornøyd med meg selv da!

 

Dette ble visst langt.. Hvordan er dagen din idag da, v05?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Tok en ekstraveiing, bare for moro skyld etter en liten dotur, og da var jeg visst på 70,5, så da er resultatet ned 0,5 denne uka istedenfor 0,4! Da er jeg mer fornøyd ja! Halvkilo i uka er kjempefin fart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert at vekta går jevnt nedover! Dette skal du være stolt av, i tillegg synes jeg du er skikkelig flink til å planlegge hva du skal gjøre for å gå nedover osv, som f.eks når vekta stoppet opp, nå ser det jo virkelig ut som det begynner å løsne og ingenting er vel bedre enn det :)! Hvor mye skal du ned før du er fornøyd?

 

I går var det bytur på meg, men holdt meg nok innenfor kaloriskjemaet selv om jeg spiste 2 måltid i byen, blant annet en pizzabit fra narvesen og focaccia brød med salat, parmaskinke mm, nyyyyydelig :) Ble noen rugsprø på meg til frokost og til kvelds, så det kan til og med hende at jeg gikk litt lavere enn jeg trodde.. jaja, ble mye spasering i byen og når jeg kom hjem var det sofaen resten av kvelden, ingen trening med dvden, så den får jeg sette på idag.

 

Her skinner sola, så jeg regner med at jeg skal bruke noen timer ute i sola idag også, herlig!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!!

Så flink du var igår! En hel dag i byen uten å gå over det daglige inntaket er jo fantastisk! Jeg tror grunnen til at jeg greier å holde meg innenfor det jeg skal er fordi jeg spiser hvert eneste måltid hjemme, og da har jeg så og si bare matvarer som er helt fine å spise! Og når jeg da en sjelden gang iblant spiser ute, så er det på en måte greit å skeie ut litt.

 

Og jeg må innrømme at jeg nok gjorde det igår.. Ikke sånn voldsomt, og fortsatt innenfor et greit inntak, men rundt 230 mer enn jeg pleier å spise hver dag.. Hadde litt behov for å være snill med meg selv igår kveld!

 

Idag sov jeg en time lenger enn jeg pleier, og det var helt herlig! Så nå er det på tide å begynne med lesing snart. Blir litt mer fri fra lesing enn planlagt idag, for skal på butikken, og i tillegg vil jeg ta en tur ut siden Volvo Ocean Race kommer hit idag, så er det garantert liv! Selvom det er skikkelig drittvær.. Men tur må jeg jo ha uansett, så hvorfor ikke gjøre noe nytt?

 

Er ikke helt sikker på hvor mye mer jeg skal ned. Har vært fornøyd på 67 før, men nå er det mange år siden jeg har veid meg, så vet ikke helt hva vekta har vært når jeg har vært fonøyd. Har allerede gått ned litt mer enn det jeg hadde planlagt, men så er det jo så greit å gjøre det ordentlig når jeg først er så godt igang, så da vil jeg bli ordentlig fornøyd nå. Skal ihvertfall ned til 67, og så tar jeg det etter hvordan jeg føler det da.

 

Hvordan går det med deg og hold-vekten-inntaket? Er det godt med litt mer mat? Jeg finner nok ut av hvordan det er neste helg, med en hel helg med bryllupsfest.... Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg til å ha kjent solen varme koset meg ute har jeg også trimmet som jeg pleier, har ikke trent på 3 dager nå og kjenner at nå må jeg begynne å ta meg selv litt i nakken..hm.. Beveger meg, det er ikke det, men må prøve å holde ved like det som jeg har gjort, hvis ikke blir det fort "tar det i morgen".. har i tillegg koset meg med is både i går og idag, i går hele 2 stk, men idag bare 1 og den smakte godt i varmen :) Ble selvsagt ført opp på dagsplanen og inneholdt bare 190 kalorier, så ikke ille det nei.

 

Motivasjonen til å fortsette treningen bare øker når jeg kjenner hvor stram lårene og baken har blitt etter treningen min siden jeg begynte;) helt ubeskrivelig følelse. Magen krymper også, men her tror jeg det trengs mer tid for huden og stramme seg opp, jeg jobber i allefall med saken, hehe.

 

Krapylet: Skjønner hva du mener med å gjøre det skikkelig når man først er i gang, det virker på meg som at du virkelig er super motivert og gjennomfører hver dag med glans, (husk at kose seg må man gjøre innimellom) :) Hvordan har helgen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hva er dette ordet du prater om?

 

Neida, men det hadde vært deilig å kunne ta seg helg. Har jo holdt på som om det skulle være hverdag hele helga, men det er jo tross alt for at jeg skal kunne ta meg litt fri i uka som kommer når jeg er tilbake i moderlandet! Men det har vært en seriøs laber helg.. Lest fra morgen til kveld! Det som tilsier at det har vært helg for meg er at jeg har sovet en hel time lenger enn vanlig både igår og idag! Tenk det! Godt var det ihvertfall! Også har jeg sett på litt fotball ikveld, som middagsunderholdning, og deretter epilert leggene, så det var litt egenpleie!

 

Idag hadde jeg faktisk så mye å gjøre at jeg ikke har hatt tid til tur engang! Så jeg har prøvd å få til litt styrketrening utover dagen, og fikk tilsammen 45 min = 405 kcal! Så det er jo ikke så ille på en dag man regnet med ca. 0.. en femminutter her og der funker flott! Turen igår ble i sola allikevel, ettersom været plutselig skiftet, og det var fantastisk! Idag var det meldt strålende sol, men har vært skikkelig elendig, så da var det kanskje greit med innetrening allikevel..

 

Har blitt litt lite mat idag også kjenner jeg. Nå etter middag (og etter kveldsyoghurten jeg skal spise nå) så ender jeg på 1388, noe som er mange hundre kalorier for lite! Skal helst på ihvertfall 1700 for tida, så litt lite ja.. Men for ta igjen det i morgen, eller la det være opp i opp med det jeg gikk over på fredag.

 

Og v05, ikke vær redd for at jeg ikke koser meg til tider! Jeg gir meg selv "kvoter" for hver uke, men prøver å holde meg litt i skinnet nå, siden jeg vet at nå kommer en uke med masse fristelser. Heldigvis er mamma på slankern også, så da vet jeg at det er nok av sunn mat i hus når jeg kommer på besøk! Greit det der iblant! :)

 

Is hørtes fantastisk ut! Håper du koste deg! Og håper du har hatt en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har begynt rett hvertfall og det skal den nok fortsette med utover dagen og uken :) Veide meg i går og ligger på samme vekt som da jeg kom tilbake fra ferie, så diverse utskeielser og festligheter har ikke ødelagt vekten, kult! Er støl i hele kroppen etter treningen i går, ny økt i morgen. Vurderer og kjøpe noen flere treningsvideoer fra amazon, men bør være noen jeg har testet før, for skal litt til for at jeg klarer å henge med i alle videoene, blir det for mange trinn går det i surr og jeg slår av dvden. Har noen pilates dvder, men også der føler jeg at det ikke er helt meg, selv om det visstnok skal være super trening.. hm.. kanskje jeg både er kresen og utålmodig? hihi

 

Leste i en annen tråd her idag om ei som hadde spist noe annet enn hun pleide og gått ned nesten 1 kg, syns det er litt interessant dette. Da jeg var på ferie spiste jeg hva jeg ville og drakk hva jeg ville og vekten var -1,8 når jeg kom hjem. Tror kanskje jeg henger meg altfor mye opp i det jeg alltid har spist, rugsprø, mager leverpostei osv. Hvis jeg spiser nærmere normal mat noen dager og i tillegg beveger meg og trimmer kan det bli interessant å se hva som skjer med kroppen min. Jeg følte meg strammere etter ferien min og hadde jo da tatt av nesten 2 kg.. hm.. tror det er noe med at det er vanskelig for meg og tenke på å spise normalt fordi jeg fort føler at det blir feil på en måte.. og det er det jo egentlig ikke, men føler at når jeg er i en sånn slanke/stramme opp fase, så passer sunn og mager mat bedre. Vel vel, får gruble litt på denne, neste gang jeg skal i butikken vet jeg at jeg kommer til å komme hjem med akkurat det samme: rugsprø, mager leverpostei, skummet melk osv..hehe. Blir bare så inspirert når jeg leser innlegg der folk klarer å prøve noe nytt uten å få dårlig samvittighet eller føle at "nå går jeg sikkert opp i vekt osv". Forstå det den som kan :)

 

Hvilken type styrketrening trente du i går? Hvilke muskelgrupper? Hvordan regner du ut hvor mange kalorier du forbrenner på styrketrening? Mange spørsmål her, men er nysgjerrig vet du, hehe. Når reiser du hjem til Norge da? Blir sikkert koselig med en ferie til gamlelandet og ikke minst det å snakke sitt eget språk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei igjen!

Jeg leste også om hun som gikk ned 900 gr på å ikke telle kalorier. Det hørtes ganske fantastisk ut! Hadde det bare vært så vel med meg også! Men det finner jeg ut om en uke, etter en helg med god mat og godt selskap! Spiser egentlig tilnærmet normalt, så kan ikke gjøre noen store forandringer uten at det blir å spise kjempeusunn mat. Det eneste jeg har nektet meg i det siste er fast food og ferdigmat. Lager alt fra bunnen av, så vet jeg hva som er i. Men det gjorde jeg før jeg begynte å telle kalorier også! Sånn når jeg ikke hadde kjempevondt i kroppen og ikke greide det da selvfølgelig. Nå piner jeg meg heller gjennom kramper i hendene og andre vondter, og bruker heller litt lenger tid på selve matlagingen. Det er jo egentlig en ganske hyggelig stund synes jeg!

 

Styrketrening jeg gjorde igår var forkjellige øvelser, spesielt for kjernemuskulaturen, men tok litt lår/rompe også. Blir mye vanlige øvelser som situps, fuckups (som min tidligere gymlærer kalte dem) og planke, men også litt utfall og sånn. Har lest at pulsklokker ikke måler nøyaktig på styrketrening, så tar det som styrketrening, moderat på mat og trim siden. Der får jeg 45 kcal pr 5 min, så det er jo ikke så ille. Hvis jeg vil jobbe med manualer, tar jeg to like store flasker og fyller med vann, så har jeg vekt inkludert stabiliseringsøvelser i en og samme øvelse!

 

Nye treningsdvder er flott ja! Så fint at du greier å trene til dem! Jeg synes det er gøy et par ganger, og så begynner instruktøren å irritere meg så innmari, for jeg vet akkurat hvilke ord som kommer, så jeg velger heller gratistimer på nett. Går enten på youtube og finner en video for hvilke muskelgrupper jeg vil trene og ca riktig tid, eller så går jeg på gratis yoganettsider hvor de har mange forskjellige øvelser. Da blir jeg aldri lei...

 

Kommer til Norge på onsdag kveld. Gleder meg litt nå. Kjenner det skal bli godt å bli litt skjemt bort, og i det hele tatt ha littegranne fri! Kjenner i ryggen at jeg ikke fikk gått tur igår. Sleit med å sove pga smerter.. Ikke gøy. Men fritid i Norge skal bli godt! Har internett hos mor og far, så kommer til å ha sjansen til å komme meg på nett iblant. Skal bli spennende med en uke uten min egen vekt og uten å telle kalorier! Hjelp! Men kanskje jeg også plutselig går ned massevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Vektnedgang og alle forandringene som skjer i kroppen er en forunderlig ting.

 

I natt da jeg prøvde å sove gjenoppdaget jeg hoftekammene mine. De har vært litt polstret en stund, men plutselig i natt kjente jeg noe hardt som stakk opp, og det var jammen meg hoftekammen som ikke lenger er bortgjemt, men bestemte seg for å titte fram igjen! Hadde samme oppdagelsen med kravebeina mine idag tidlig. De har liksom bestemt seg for å komme å hilse på igjen, og det synes jeg er hyggelig! Blir litt mer fasong på meg da! Eller kanskje heller, en litt annen fasong enn jeg var.... :)

 

Og siden jeg må ta en liten tur til biblioteket bestemte jeg meg for å prøve noen nye busker som jeg kjøpte for 6 uker siden, som da var litt for stramme til at jeg har hatt lyst til å ta dem på. Men idag kom selvtillitten, så de skulle prøves. Og nå er de for store... Fikk visst aldri bruke dem når de passet perfekt. Men de var billige og ment som mellomfasebukser, så jeg klager ikke. De går an å bruke, men hvis jeg ikke passer på så plutselig henger de på rompa... Smiler og er litt fornøyd da tross alt.

 

Det er så godt å gjenoppdage seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Tenkte ikke på å sjekke youtube, men det skal jeg jammen meg gjøre i morgen. Skjønner det med å bli smålei av videoene, har begynt å ha fengende musikk på full styrke mens jeg trener, for nå kan jeg jo videoen utenat, og jeg merker at jeg gir enda mer når jeg har på bra musikk :)

 

Nå skal jeg snart på jobb, blir en del gange på meg idag regner jeg med, godt med gratis trim :) Har vært på spasertur i 1 time i bra tempo og kjente jeg var svett på ryggen når jeg kom hjem, herlig! I morgen blir det full rulle igjen, spasertur og trening. Jobber ikke i morgen og føler derfor at det er greit å yte litt ekstra for å få opp antall skritt om dagen. Vurderer seriøst og få kjøpt meg pulsklokke, høres utrolig motiverende ut.. *tenke tenke*. Kanskje i løpet av neste månede.

 

Har nettopp spist en litt tidlig middag og ligger på 999 kalorier så langt idag, blir nok litt mat på jobb og sikkert litt kveldsmat når jeg kommer hjem, så idag tror jeg at jeg ligger godt ann. Har vært utrolig sugen på mat de siste dagene og har spist litt mer enn jeg pleier, sikkert bare bra siden jeg skal øke antall kalorier, men når jeg tenker på 4 rugsprø med mager prim og hiver innpå dem så fort jeg får sjansen, ja da tror jeg at jeg er rimelig glad i den typen mat :)

 

Skal bli spennende å høre hvordan ferien er og som du sier, kanskje du ser store resultater på vekta når du er hjemme igjen. Noen ganger lønner det seg nok å tenke annerledes og som jeg sa tidligere, prøve ut litt forskjellig slik som du er flink til å gjøre! Hva er planene dine for idag? Du må være temmelig sliten med all lesingen din og i tillegg til at du har hatt en vond natt pga ryggen, kjipt! Hvordan er ryggen idag da?

 

Ha en super duper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...