Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Da var jeg endelig ferdig med lesing for dagen, og så og si ferdig med all lesing for oppgaven, har bare et par ting jeg skal sjekke på universitetet i morgen. Men noe så utrolig deilig!

 

Desverre har ikke ryggen det like bra. Den er alt annet enn god akkurat nå, men sånn blir det når man sitter dønn stille i timesvis hver dag, når ryggen allerede tåler lite. I morgen blir det ihvertfall mer bevegelse! Da må jeg gå litt rundt omkring for å fikse ting før jeg skal på ferie, og i tillegg skal jeg til behandling! Å, så godt det skal bli!!

 

Har vært litt flinkere med mat idag, kom meg opp på 1550 etter kveldsyoghurten nå. Høres ut som du greier deg bra med opptrappingen også! Rugsprø med prim høres godt ut! Tror jammen jeg må kjøpe med meg begge deler når jeg er i Norge! Skal bli spennende å se resultater på vekta etter uka som kommer ja, regner med store utslag, men er ikke helt sikekr på hvilken vei.. :) Håper på nedover da..

 

Jeg anbefaler deg veldig å kjøpe pulsklokke! Jeg har blitt veldig glad i min, og kan ikke lenger tenke meg et liv uten! Jeg vet det høres sært ut, men det er sånn jeg tenker for tida. Jeg kan ihvertfall ikke forestille meg å leve uten nå som jeg følger med på kcal inn og kcal ut på samme måte som jeg gjør for tida! Tror det var blant de lurere tingene jeg har brukt penger på på en stund!

 

Men nå er jeg helt fullstendig knekt, og ryggen har et sterkt behov for litt hvile, så nå skal min grønne te drikkes opp, og så er det natta for meg! Trenger litt søvn etter de timene jeg har brukt på lesing i det siste. Det ble godt over 10 timer idag, og sånn har det vært i det siste!

 

Hadde du en grei dag på jobb?

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Joda, var en grei dag på jobb, men veldig mye stress. Jeg ser det positive i det idag og ser hvor mye bevegelser jeg hadde på arbeidsdagen :) I går kveld når jeg kom hjem var jeg bare utrolig sliten og så ikke noe positivt i alt stresset i det hele tatt, hehe. Idag har jeg fri og skal bruke dagen til mye fornuftig, lang tur i regnet og trening senere idag. Fant mange bra videoer på youtube som må testes ut, supert altså! I kveld er det som vanlig tv-kveld og jeg skal nok gløtte litt på frustrerte fruer tenker jeg. Syns det er så forfriskende å gå tur i regnet, nesten så jeg vurderer å gå litt ekstra lenge idag bare pga det, hehe, kall meg gjerne rar :)

 

Rugsprø med prim anbefales, det er herlig og blant mine favoritter i tillegg til mager leverpostei da, går ofte i det samme, er ikke den som blir lettest lei av pålegg nei, hehe.

 

Blir så imponert når jeg leser at du har lest i hele 10 timer, hvordan er det mulig?? Er jo lurt å gjøre det skikkelig i innspurten uansett såklart, men jeg kjenner at jeg er glad det ikke er meg..hehe.

 

Leste først nå innlegget ditt om den nye buksen din som er blitt for stor, vi skrev visst samtidig i går ser jeg, hehe. Er det ikke en herlig følelse når man merker slike ting? Da kan du tenke deg selv hvor mye du har minsket i løpet av de 6 ukene når buksen som var for stram plutselig er for stor :) Dette liker vi!

 

Planer for idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Idag er det det tirsdag, og denne uka betyr det helg for meg. Studier kan snu alt på hodet! Og det er visst ikke bare meg som gjør ting litt omvendt ser jeg ettersom du også har fri idag!

 

Siden jeg må dra i morgen tidlig (på denne tiden sitter jeg på bussen til flyplassen allerede) så skal alt ordnes idag! Skal først en liten tur på universitetet for å sjekke opp noen referanser og litt fakta, så (forhåpentligvis) ta en kaffe med en venninne, før jeg skal bruke resten av dagen på å hente ting familien vil at jeg skal ta med til Norge, shoppe litt, og så er det behandling kl 5, før pakkingen starter i kveld. Heldigvis for meg er så og si alle sommerklærne og penklærne mine i Norge, så trenger nesten ikke ta med klær!

 

Det skal bli ordentlig godt å få beveget seg litt idag, blir mye gåing, og det er bare bra for meg etter så mye stillesitting! Og etter en regnfull start på dagen er det nå blå himmel og vakkert ute! Snikveiing idag viste også at jeg kommer til å klare målet om 70 til helga så lenge jeg ikke går på en skikkelig smell før den tid. Egentlig føles det meste veldig positivt idag!

 

Så bra at du fant mye nyttig på youtube! Jeg synes det er en veldig grei måte å få variasjon på, og i tillegg er det gratis! Kan det bli bedre?

 

Og ja, disse buksene som nå er for store, det er en innmari god følelse! Spesielt siden jeg hadde stillstand så lenge, så viser det jo virkelig at når ting først skjer, så skjer de fort! Det er så godt å føle at jeg krymper!

 

Nei, akkurat nå er livet ganske greit. Skal gjøre mitt beste for å ignorere det at jeg snart må skrive og levere inn masteroppgaven, og bare nyte å kunne ta litt fri!

 

God tirsdag/helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg en sånn ekstrem sultfølelse, ser på klokka for å se når jeg bør spise igjen, helt sykt. Har spist 1000 kalorier hittil idag, da inkl middagen som jeg nettopp er ferdig med. Har noen skikkelige sultfølelsedager som jeg er lei av å ha, lurer også på om det er litt sånn "kjedespising" jeg holder på med, at jeg kjeder meg litt og dermed begynner å tenke på mat. Klarer heldigvis å holde meg til rett type mat og i tillegg nok kalorier, så jeg har ikke falt for fristelsen til å stappe i meg alt mulig, for så å bli kvalm og deretter angre sinnsykt :) Skal trene en skikkelig økt senere idag, blant annet en magetreningsvideo fra youtube, gleder meg faktisk litt til nettopp det :)

 

Så greit å slippe og drasse med masse sommerklær når du skal hjem, da slipper du unna noe av den kjedelige pakkingen hvertfall :) Hvordan gikk behandlingen idag og hvordan er ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Da har jeg akkurat kommet hjem fra behandling, og guri, så deilig!! Har løpt rundt som en stakket gris idag, så det var deilig å kunne legge seg ned på behandlingsbenken og "slappe av" litt. Er jo ikke helt avslapping ettersom deler av behandlingen ikke akkurat er smertefri.. Med vondt skal vondt fordrives trøster jeg meg med! Men nå er livet ganske mye bedre.

 

Har fått inn 4,8tp så langt idag på å løpe rundt og fikse ting for alle andre, så det skal jeg ikke klage på. Fikk ikke tid til ordentlig mellommåltid da, så det ble en yoghurt jeg kastet i meg på 1 min før jeg måtte løpe videre, hele 49 kcal.... Og har regnet ut at etter middag så ender jeg på 1179 kcal, så må finne ut noe som kan få opp kcalinntaket idag! Er jo langt under det jeg skal! Og nesten tom for mat her, så har liksom ikke så mye jeg kan spise heller...

 

Har planlagt litt for dagen i morgen da. Skal lage lunsj og mellommåltid ikveld, så det er klart til å ta med på busstur og flyplassventing. Da skal jeg nok greie meg ganske greit på reisedag hvor det vanligvis blir masse drittmat..

 

Så kjipt å gå rundt og være konstant sulten! Kanskje kroppen din begynner å venne seg til økt inntak! Men nå må jeg jo si at 1000kcal etter middag er ikke akkurat mye! Du er jo bare såvidt over halvveis av hva du skal ha i deg i løpet av dagen jo! Hadde jeg spist så lite fram til etter middag hadde jeg også vært kjempesulten hele tiden! Men det er sikkert planlagt i forhold til deg, så skal ikke kjefte her... :)

 

Jeg synes det er gøy at du også skal prøve ut youtubetrening! Det er jo helt genialt! Og så kan du jo lage din egen playlist med favorittene og greier! Jeg håper du koser deg masse!

 

Nå skal jeg lage middag, og så blir det etterhvert pakking på meg også! Om et døgn er jeg i Norge! Juhuuuuu!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjeft du, hehe :) Spiste ett par knekkebrød med magerost og skinke og ett glass skummet melk en stund før jeg skulle trene og det mettet ganske bra. Nå har jeg akkurat spist det samme, men da 3 knekkebrød og er nesten på 1500 kalorier, så må nok ha litt ekstra i kveld ja, blir sikkert rugsprø med leverpostei eller mager prim..hehe.

 

Trimpoeng ja, jeg tror nok at jeg forbrenner mye mer enn jeg vet for å si det slik. Jeg har gått tur i middels tempo idag i 1 time, trent over en time, da med kombinasjon av aerobic og styrke 2x25 min per del og ettersom jeg ser på skrittelleren min viser jo den da at jeg har forbrent litt over 500 kalorier idag. Vet at jeg har forbrent mer ettersom jeg har trent styrke og i tillegg at jeg gir mye når jeg trener aerobic. Dette gjør nok at jeg har flere trimpoeng i uka enn jeg tror, skulle nok hatt den pulsklokken ja :)

Hvor mange trimpoeng har du sånn ca pr dag? Er forresten veldig stolt over at jeg klarer å gjennomføre den treningsøkten her annenhver dag, spesielt det at jeg også har begynt å trene overkroppen fast og ikke bare rumpe og lår slik jeg pleide.

 

Kjempe lurt at du planlegger turen hjem med matpakke, da er det litt vanskeligere og falle for fristelsene som flyplassene har. Når var du hjemme i Norge sist? Skjønner at du gleder deg, sikkert kjempe koselig og treffe gamle kjente igjen og ikke minst familien :)

 

Ønsker deg en strålende tur hjem og kos deg masse masse masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Nå er det så og si bare ting jeg ikke kan putte i kofferten igjen før i morgen! Noe så deilig! Så nå venter jeg på at brødskivene skal kjøle seg ned så jeg kan putte på pålegg, Er bare sånn luftbrød her som man må riste for at det skal føles som litt substans, og hvis jeg putter på pålegg med en gang for mat som ikke skal spises før i morgen blir det bare ekkelt. Men lager 2 matpakker på 2 skiver hver + et eple, og da bør jeg greie meg fint fram til jeg er i Norge! Har også vann og juice for bussturen og flyplassventing (altså før sikkerhetssjekken, så det blir bra. Er litt fornøyd med meg selv for å ha vett nok til å tenke framover, tror det har mye å si for at jeg skal lykkes med varig vektnedgang!

 

Har ikke vært i Norge siden jula nå, så det begynner å bli en stund siden! Skal bli så hyggelig å se alle sammen. Jeg har jo tross alt et liv i Norge også med venner og familie der. Gleder meg!

 

Nå synes jeg du har vært flink til å spise litt til! Ble litt satt ut over så lite kcal spist etter middag! Nå har ikke jeg vært spesielt flink idag jeg heller, spiste litt dessert, hadde litt ananas igjen som måtte spises, så da endte jeg opp på 1306 så langt... Tror nok jeg må få i meg litt til, men begynner å bli litt seint for å spise!

 

Når det gjelder tp så ligger jeg på min 3,5 hver dag, og da ender jeg som regel på 25 i uka. Når jeg drar på treningsstudio er jeg oppe i ca 8 pr gang bare der, og så blir det gjerne en tur også, så rundt 10. Tror nok det var derfor jeg ikke gikk ned så mye på lenge, for jeg trente så sabla mye! Det er etter at jeg ikke har hatt tid til å dra på studio at jeg har begynt å gå ned en halvkilo i uka!

 

Hvor mange har du om dagen? Med all treningen du gjør så har du nok en god del! Synes pulsklokka er veldig grei sånn sett, for da vet jeg nøyaktig hva jeg forbrenner. Er alltid litt vanskelig å anslå om man går i 4, 6 eller 8 km/t på trimregistreringen synes jeg, og nå trenger jeg ikke å tenke på det. Jeg tror du har helt rett i å trene overkroppen også, det er viktig å gjøre litt av alt. Det prøver jeg på ihvertfall, så kroppen blir jevnt tonet.

 

Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt trimregistrering for pakking også! Uff... Sliten jeg nå. Blir å lage ferdig mat til i morgen, og så natta. Kanskje jeg rekker innom en kort tur før jeg må dra i morgen. tenkte jeg veide meg i morgen, siden jeg ikke har vekt på en uke. Spennende! Håper på 70 blank, men er jo tross alt et par dager tidligere enn jeg veier meg vanligvis.. Er jeg på 70 så er jeg knallfornøyd!

 

Men, natta, natta!

PS. hvordan var youtubetreninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

For å få opp kcal litt, og for å kose meg litt også varmet jeg opp en hjemmebakt bolle fra frysern, og vips så var jeg på 1470kcal! Da er jeg litt mer fornøyd ja! Og har lagt inn frokost og reisemat for i morgen, så skal være på 806 innen jeg kommer til Norge, sånn med mindre jeg går på en reisesmell... Det kan skje fort, men skal prøve å holde meg i skinnet!

 

Snart ut på tur!

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Da er alt pakket og klart, og det siste jeg har igjen er å pakke laptopen. Taxien kommer om 15 min for å kjøre meg til busstasjonen. Litt deilig å være klar til å dra, men som vanlig har jeg vært kjempeorganisert, og i tillegg regnet for god tid. Så nå sitter jeg her og har absolutt ingenting å gjøre! Men det er jo tross alt bedre enn å ha for dårlig tid. Kofferten min var den store sum av 15,2 kg idag da alt var puttet oppi, så det er jo ikke så galt. (0,2kg overvekt, det kan de vel ikke klage på selvom det er ryanair...)

 

Min vekt ble jo tatt et par timer tidligere enn vanlig, og var da på 70,2, så hittil 300gram ned siden forrige veiing, og har fortsatt et par dager igjen til det er offisiell måling, så kan ikke klage. Da regner jeg det som mål nådd innen fredag! Altså første delmål nådd.. Men det er litt stas! Men nå får jeg gjøre de siste tingene før jeg skal dra!

 

Ha en super dag! Min kommer til å brukes på reise! Er i Norge ca 19:00! Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok godt i gang med reisen din nå, hvertfall er du på flyplassen :) Selv har jeg nettopp stått opp og spist frokost, nyter nå morgenkaffen som jeg er helt avhengig av, hehe.

 

Du er godt forberedt med matpakkene og det er jo supert at du klarer det! Jeg blir alltid så fristet på flyplasser og sånn for de selger så mye godt, men så lenge motivasjonen er på topp klarer man å motstå fristelsene. Kjenner selv at jeg også er inne i en god periode, spesielt npr jeg har fri er det lettere og kjøre sitt løp uten fristelser, blir litt verre på jobb noen gang. Men alt i alt er jeg ganske sta når det gjelder hva jeg skal putte i munnen og ikke.

 

Tror nok jeg har mer treningspoeng enn jeg selv tror, i går ble det bare 1,8 på alt det jeg gjorde og det er litt rart syns jeg. Men, men kroppen formes jo uansett, men jeg er sånn at jeg liker å se hvor mye som er forbrent osv :) Ligger som oftest på 20 tp i uka, noen ganger litt mer. Trente en magedel på youtube og syns den var kjempe bra, kjente jeg ble skikkelig sliten, tilsammen kan det bli opp mot 200 sit-ups på ei økt, så jeg klarte ikke å fullføre alt, men tok hvertfall godt over 100. Bør bli bra magemuskler av dette :) Magen er mitt problemområde, så her vil jeg legge inn litt ekstra tid med trening egentlig.

 

Gratulerer forresten til vektnedgang også denne uken, nå løsner det virkelig!

 

Ha en strålende ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!!

Da var jeg i Norge gitt!! Og så deilig det er!

 

Måtte smile litt da du trodde jeg var på flyplassen i 10-tiden (irsk tid).. Bor på andre siden av landet fra flyplassen med fly til Norge, så bare bussturen tar over 3 timer.. Så det blir sånn sett en ganske lang reise. Var på flyplassen i litt etter 13 irsk tid, og var ikke i Norge før rundt 7 norsk tid! Så lang tur.

 

Jeg greide meg kjempefint med maten fram til jeg kom til Norge, da var det jo middagstid og jeg var sulten. En venninne henta meg på flyplassen, så det var kjempehyggelig! Men hun hadde masse, masse, masse smågodt i bilen, og sulten som jeg var spiste jeg litt av det.. Heldigvis hadde mamma og pappa lagd nok middag til at det var til meg også, så det var bare å varme opp da jeg kom hit! Men så skulle pappa og jeg se fotballen, men når vi ikke har kanalen, da ble det pub. Greide meg med 1 halvliter, så det er ikke så ille. Og så ble det et par rugsprø med lettost da vi kom hjem igjen. Endte i totalen opp på bare 1717 kcal! Hadde trodd det ville være mye verre! Måtte dobbelsjekke om jeg hadde lagt inn alt jeg hadde spist! Og det hadde jeg!

 

Men nå er jeg kjempetrøtt, og har litt behov for å sove. Skal sove ut i morgen, og gleder meg massevis! Det skal bli godt!

 

Og så må jeg bare få påpeke at jeg syns du er kjempeflink med trening! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenkte litt på det med flyplassen siden du tidligere hadde skrevet at du ikke var fremme i Norge før kl. 19 på kvelden, trodde kanskje det ble en del venting eller at du måtte reise en bit når du landet i Norge, hehe :)

 

1717 kalorier er jo ingenting nesten og da inkludert pils og litt smågodt. Jeg syns alltid det er vanskelig å skrive opp mat som jeg spiser hos andre, f.eks middag hos foreldrene mine. Spist i går 2 kyllinglår, ris og grønnsaker, men har ikke peiling hvor mye som er i det. Vet at risen ikke er det beste, så det prøver jeg å ikke ta så mye av hvertfall.

 

Idag er det egentlig ny treningsdag, men skal på seinvakt, så tar det heller i morgen, dermed blir det min 3 økt i morgen og jeg skal prøve å få klemt inn en til i helga hvis jeg rekker det. Har arbeidshelg og når jeg jobber seint begge dagene sier det seg selv at jeg ikke alltid rekker det jeg skal. Da prioriterer jeg en flott tur med hundene før jobben :)

 

Hva er planene for resten av Norges ferien og hvor lenge blir du der forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Nå har endelig fått sovet ut! Måtte tvinge kroppen til å sove mer da. Våknet når jeg pleier, og så enda en gang, før jeg var fornøyd og uthvilt. Men nå er det ganske greit her.

 

Når jeg spiser på restaurant eller hos andre så tar jeg ca måling av hvor mye det er på tallerkenen. Jeg vet jo hvor mye som kommer på tallerkenen når jeg lager mat selv og veier, så da ser jeg litt mer eller mindre og legger inn ca.. Legger gjerne inn bittelitt mer enn jeg tror ettersom øyemålet ikke alltid er det beste. Da jeg kom hit igår var det svinefilet, kokt potet og masse grønnsaker som ventet på meg, så det er jo virkelig ikke ille! Og det blir ikke så grusomt mange kcal! Og jeg husket hvor mange biter smågodt jeg hadde spist av de forskjellige typene (når man ikke spiser dette ofte, så husker man det godt! Nam!), ig da var det bare å legge inn. Jeg var ganske overrsasket over hvor lite jeg egentlig hadde spist i forhold til hva jeg trodde! Deilig følelse!

 

Men nå skal jeg spise frokost (ja, klokka er nesten 12 og jeg ligger fortsatt i senga!) og så ut og gå en tur i sola! Blir godt!

 

Blir i Norge fra til onsdag, så akkurat en uke. Ikek lenge, men akkurat lenge nok til å gjøre det jeg skal her; bryllup, familie og venner!

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å være tilbake i gamle landet da Krapylet? :) Må være så trivelig å treffe igjen familie og venner. Nyt det og kos deg masse de dagene du er hjemme!

 

Har fri idag, så planene er klare for meg hvertfall..hehe. Både tur og trening og muligens en til tur senere idag, har litt vondt i ett kne som jeg tror jeg strakk eller noe en dag på trening, merket det sist jeg trente også, men det er ikke så ekstremt vondt, så jeg prøver å trene idag :)

 

Mulig det blir en god middag idag, litt ekstra siden det er fredag og sånn, men skal se det litt ann. Ellers blir det det vanlige, sunn og ellers fornuftig mat uten de store planlagte utskeielsene, hehe.

 

Ha en super helg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Dette blir veldig kort, ville bare si at jeg fortsatt er her, men internett har vært nede siden igår morges. Har fått helt fnatt av ikke å vite akkurat hvor mange kcal jeg har spist, men fant ut at det faktisk var ganske greit. Endte på fylla igår, men faktisk bare 2045 kcal totalt! Takk gud for hvitvin! Og så ble det 1717 idag! Selv med noen glass hvitvin igjen! Men krabber til middag er jo ikke helt usunt!

 

I tillegg har jeg vært på joggetur de siste dagene i sola, og fått trent litt sånn sett, så rundt 700 kcal dagen, imponerende nok på ferie (og ikke minst klein idag!).

 

Du må være forsiktig med knærne dine altså! Har hatt en 7-8 kneskader selv, og det er ikke til å spøke med! Så vær heller litt forsiktig!

 

Men nå må jeg sove. Skal opp om 3 timer for å kjøre sørover til bryllupsfest... Alltid gly å stå opp kl. 04:00... Blir borte hele helga, så igjen uten nett...

 

Ønsk meg lykke til med alle fristelser! Håper du får en super helg!

 

PS: jeg fant ut idag at det blir bading og alt i helga, så min første gang i bikini på en stund.. Men selvtilliten har økt litt de siste dagene med alle som ikke har sett meg siden jeg var 5 kilo mer og kvapsete som kommenterer hvor bra jeg ser ut! Og så har jeg blitt skikkelig brun de siste dagene! Herlig! Og så helg på sørlandet med strand og knallvær!! Supert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du får kommentarer fra andre om at du ser så bra ut, ingenting føles vel bedre enn det :) Og det er jo de som ikke ser deg daglig som ser forandringen tvert og slike kommentarer trenger man å høre for å ikke gi opp :)

 

Blir arbeidshelg på meg og det i solskinnet.. kjipt, skulle mye heller vært ute på verandaen og blitt brun og fin, men men.. det blir da penger i kassa av jobb også da, trenger det like mye som å bli brun..hehe

 

Jeg droppet treningen i går og regner ikke med å få til en ny økt før mandag, tror det er like greit for kneet sin skyld om ikke annet. Blir nødt til å ta meg selv litt i nakken, syns jeg dropper treningen og skeier ut lettere nå enn tidligere. I går spiste jeg hjemmelaget pizza, mange stykker av den og før det spiste jeg 2 litt store sjokoladekjeks og en pin-up.. hm.. tenkte liksom, jaja, det er fredag. Var ikke så sulten heller, men bare spiste det likevel. Må begynne å fokusere litt på hvordan jeg vil ha det, samtidig så tror jeg absolutt ikke det vil ha noe å si for vekta ettersom jeg vanligvis er veldig nøye med hva jeg spiser, men føler at dropping av trening og utskeielser ikke er beste kombinasjon dersom det skjer for ofte vel og merke. Går jo minst 1 time tur i middelstempo hver eneste dag, også de dagene jeg trener, så får jo mosjon og sånn, men føler kanskje at jeg mislykkes litt når utskeielsene skjer litt for ofte. Med utskeielse mener jeg også bare en is f.eks. Kanskje jeg heller bør nyte det dersom det ikke skjer for ofte i stedet for å sitte med dårlig samvittighet hver j.. gang. Sliter også en del med kvalme for tiden, noe som gjør at det krever sitt og hoppe rundt på gulvet og trene så svetten siler.. huff, jaja.. dagens klage.. håper jeg ser lysere på det til uken, akkurat nå er jeg bare litt smålei av det meste, inkludert jobben.. kjipern!

 

Du er forresten kjempe flink Krapylet! Joggeturer og kaloritelling, du gjør en strålende jobb :) Du fortjente de vinglassene uten tvil! Kos deg i bryllupet!

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

...og nå er jeg glad jeg ikke skal veie meg på noen dager! Så mye god mat og vin! Og til så mange måltider! Og nesten ingen bevegelse! Nei, magen er full og veeeeldig fornøyd! Tror det blir en stund til neste utskeielse!! Eller... den blir i morgen, men andre siden av familien som kommer på besøk alle sammen.. Er jo ikke så ofte jeg er her..

 

Tok årets første 8 bad i løpet av disse dagene! Men ellers nesten ikke beveget på meg, og regnet ut at lørdagen med reke- og sjampanjelunsj og så 5retters middag flr fri bar ble på over 3000kcal.. Sp gruer meg til veiing. I tillegg er magen bare full!

 

Men må sove nå! Veldig sliten!

 

Leser gjennom innlegget ditt i morgen! Håper du føler deg bedre!

 

God sommer fra en nå ikke lenger brun, men hummerrød Krapylet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Da hadde jeg litt mer tid til å lese tidligere innlegg! Var lit vel sliten i natt da jeg skrev.

 

Hvis dine utskeielser består i en is nå og da, da synes jeg virkelig ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Det går jo lett under kosemerkene! (med mindre man spiser sånn is som jeg spiste nettopp med 389 kcal!!!) Jeg har lest et sted at hvis du har dårlig samvittighet er det lettere å skeie ordentlig ut og dermed legge på seg mer enn hvis man godtar små "utskeielser" og koser seg med dem! Man kan jo ikke droppe alt som er godt for resten av livet heller! Mye lettere å la seg selv få lov til å kose seg litt iblant, og da med mindre megder enn man ellers ville ha gjort!

 

Ble litt satt ut da jeg regnet meg fram til lørdagens 5retters i kcal inntak.. Ble veldig mye, og har da ikke regnet med stekefett... Og godt over 3000 kcal! Uten mye bevegelse i det hele tatt! Satt jo dønn stille hele helga omtrent! Ble en god del bading ihvertfall! Og det var så nydelig! Litt kaldt, men veldig forfriskende. Igår gikk vi ihvertfall et par turer og sånn, så det var jo greit, men fortsatt veldig mye mindre enn jeg er vant til å bevege meg, og det kjente jeg i ryggen!

 

Så idag dro jeg rett ut på joggetur! Jogger så langt jeg kommer på 20 min, så snur jeg og går oppoverbakker, og jogger resten. Så prøver å finne veier med mye oppover tilbake! Ble godt over 600kcal på min 45 min joggetur! Og så har jeg fortsatt ikke sittet mer enn 10 min så langt idag! Mye trappeløping, så føler meg litt bedre med dagens utskeielser! Stekte vafler og lagde sjokoladekjeks idag, så da ble det jo litt smaking.. Vafler med vaniljekesam er utrolig godt! Så det ble lunsjen. Så kom mamma med en kjempeis... Det var godt, men da hadde jeg allerede planlagt dagen, så får vel fly litt mer rundt, så flere kcal blir forbrent!

 

Ellers blir det pølser, fiskeburgere, salat, vafler, kjeks og is idag! Namnam! Kommer nok til å se det på vekta til fredagen!

 

Litt mindre hummerrød idag! Begynner å bli brunt istedenfor!

 

Misunner deg ikke å måtte jobbe i dette været, men sånn er det vel bare iblant... Lykke til!

God pinse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra bryllupet og koselig at du hadde det fint der og koset deg med det som ble servert :) Noen ganger blir det jo sånn, at man er på fester der det blir servert god mat og drikke og man skal da kunne leve normalt inni denne nye livsstilen også, ikke styre unna alt som ikke er magert eller veldig sunt. Har hvertfall bestemt meg for å tenke litt sånn, for jeg får høre om dagene at jeg har blitt for tynn og at jeg ikke bør gå ned mer i vekt, føler at noen tror jeg sliter med spiseforstyrrelser og gjør meg derfor noen tanker om dette. For det første så er jeg sikkert slankere enn jeg tror selv, er veldig fornøyd med min nye look, men som nevnt tidligere, magen må bli enda strammere før jeg er helt fornøyd. For det andre så har jeg hatt små utskeielser de siste dagene med is, ett kakestykke, noen sjololade kjeks både i går og idag, 4 stk kanskje. Jeg tror egentlig ikke jeg har vondt av det, for jeg regner med at jeg trenger de kaloriene jeg får også av det for å få i meg nok. Bør nok mye heller finne fetere pålegg i stedetfor sjokoladekjeksene, det vil i allefall få meg til å føle med bedre. Idag har jeg store planer om en skikkelig treningsøkt som jeg pleier, må bare finne motivasjonen først :S Skal i tillegg ut på en fin kveldstur med hundene senere..

 

Mener ikke å syte og klage slik jeg enkelte dager gjør nå fortiden, men føler at jeg har gjort en stor feil hvergang jeg spiser noe usunt og dette plager meg litt. Vil gjøre som andre gjør nå når jeg er ferdig med vektnedgangen, spise god og sunn mat og i tillegg ha vett nok til å kose meg innimellom uten og tenke på det hvergang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

....denne utskeielsen har bare fortsatt.... Endte opp på overraskende kjempesmell igår.. Etter familieselskap med MYE god mat og drikke, skulle jeg bare ta en kjapp kaffe med venner, og det ble kjempefylla istedenfor. Er jo ikke så ofte jeg ser folk, så da skjer visst det gjerne de første dagene jeg ser venner igjen.. Endte opp på godt over 3000 kcal, og det har bare fortsatt idag.. Har vært überklein og ikke greid å stoppe munnen, så bare spist usunt hele dagen med lunsj bestående av pølser, mellommåltid av pottis, og middagen var nachochips, kjøttdeig og ost... Magen min har det ikke helt bra idag.. Ble bare 1600 idag da tross alt, har ikke spist så mye av alt, er mer det at det er så usunt som plager meg.. Men, er visst ikke så mye jeg kan gjøre med det nå føler jeg.

 

Men må legge meg nå. Skal reise i morgen, så må være opplagt til pakking og alt.

 

Se, denne gangen var det nesten bare klaging fra meg også! Her må man jo få lov til å lette på trykket! Synes det er flott å vite at det ikke er rosenrødt etter at vektnedgangen er ferdig også! Det er viktig å vite at man skal passe på! Jeg synes du er flink jeg!

 

Men nå er det natta! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Da var jeg hjemme igjen. Kom hjem like etter midnatt igår, så har fått en god natts søvn nå. Det var godt. Er jo helt utslitt etter ferie! Ser antydninger på vekta på at jeg har gått opp endel, men det kan også være pga dotrøbbel og for lite vann i det siste. Skal holde meg i skinnet ut uka, så jeg ser hvor ille det faktisk er.

 

Hvordan går det med deg, v05? Du trenger ihvertfall ikke å ha dårlig samvittighet for utskeielser hvis du hadde visst hva jeg har greid å få i meg i det siste! Ihvertfall ikke mye sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Nå kunne jeg nesten ikke hatt det bedre! Knallvær er det her. Værmeldinga sier at det er 20 grader, men jeg tror det er mye mer, for i 20 grader går jeg ikke i min letteste, tynneste sommerkjole sånn som jeg gjør nå! Sitter nå på verandaen med en kjempebolle med kyllingsalat. Har spist så lite og sunt idag hittil, så for å komme opp i litt kcal bestemte jeg meg for en skikkelig dessert! Jordbær og vaniljeis! (lett vaniljeis.. lite kcal...) Jeg gleder meg allerede!

 

Kom som sagt hjem seint igår, og siden han jeg delte leilighet med flyttet ut mens jeg var borte brukte jeg et par timer på vask og skrubb og ommøblering, så det blir sånn JEG vil ha det! Rent for eksempel synes jeg er greit... Men nå er det gjort! Dro ut på joggetur etterpå, men det var nesten helt umulig så varmt som det var, måtte stoppe og gå store deler, kokte jo over i sola! Er vant til å jogge i skygge, ikke sol! Vannflaska mi var tom før jeg var halvveis! Og etter dusjen så gikk jeg en tur mens vaskemaskinen ble ferdig, så jeg kunne dra og handle etterpå. Fint å handle når det er varmt, for da handler jeg bare salat og sunn mat!

 

Har ihvertfall landet på 8,2 tp idag, og er slettes ikke misformøyd! Så nå skal jeg kose meg med resten av middagen, før dessert! Og i morgen er det tilbake til hverdagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jaja.. Det ble en straffekilo det... Og ca 3 uker tilbakeslag.. Men det var faktisk verdt det! Bare å være litt streng framover så går det nok riktig vei igjen! Hvordan går det med deg da, v05?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen :) Ser ut til at du har hatt det kjempe fint i Norge og det er godt å høre. Når skal du tilbake hit igjen neste gang da? 1 kg opp, jaja.. det var sikkert verdt det og nå er du på rett vei igjen ser jeg, så da glemmer du nok fort en kiloen ;)

 

Her har jeg vært litt tilbake til gamle, dålig vaner.. ja, du leste rett.. har spist sjokoladekjeks, 2 porsjoner med gele og vaniljesaus, 2 pitabrød med karbonadedeig (heldigvis), salat og lett dressing til middag og til kvelds.. jajajajaja.. 2 is ble det også. Dagen i går tror jeg gikk greit nok med tanke på kalorier, men jeg har spist sjokoladekjeks uten og tenke på det engang.. heldigvis er den boksen tom nå..hehe. Blir frustrert og skuffet over dette, selv om jeg mosjonerer mye, så det gjør sikkert ikke altfor mye, men jeg har heller ikke trent hele denne uken, sikkert 10 dager siden sist.. jeg gidder ikke og dette skuffer meg. Jeg bør prøve å kjøre igjennom en runde idag, jeg tror jeg kommer til å føle meg veldig stolt da, og i tillegg skal jeg prøve å ikke røre noe usunt idag :)

 

Har du en fin helg da Krapylet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Var så innmari flink så lenge igår! Men så ringte en venninne og lurte på om jeg ville være med på konsert. Var siste dagen Volvo Ocean Race var i byen og har vært gratiskonserter hver dag i 2 uker. Selvfølgelig greide ikke jeg å komme meg på en eneste en før siste dagen. Var The Stunning som spilte. Moro! Men da ble det jo litt drikke.. Og så dro vi på et utested med enda flere konserter og enda litt mer drikke. Og da jeg skulle hjem greide jeg ikke å gå forbi burgersjappa, men svingte kjapt innom og kjøpte garlic/cheese fries. Det er så god midt-på-natta-mat, men det er jo et helvete på kaloriene! Og ikke nok med det, men det ble visst litt pottis etterpå også! Jeg var visst ikke ferdig med usunnhetene.. uff og uff og uff.. Så idag blir det salat til middag! Skal prøve å spise litt mindre idag så det jevner seg litt ut.

 

Ser ut som vi har sklidd ut begge to.. Men et lite lyspunkt var at potetgullposen var under halvfull og jeg spiste fortsatt ikke alt! Hadde aldri stoppet der før! Så en bitteliten grunn til å være fornøyd!

 

Tror nok du fortsatt greier deg ganske bra jeg da. Du skal jo tross alt bygge opp inntaket ditt nå, så da kan du jo spise litt mer uten at det har så mye å si. Jeg skulle gjerne ned noen flere kilo jeg... Men gjort er gjort, og spist er spist! Får være flink fra nå av og heller unne meg bittelitt iblant, så det ikke blir flere smeller. Planen er klar!

 

Hva er dine planer for resten av helga da v05?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...