Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

God helg, du gromme jente :) :) :)

 

- skrulle :)

 

Tja, det var altså så mye jeg hadde å si i dag etter å ha sludra kraftig på egen og IC sin tråd. Men budskapet blir i alle fall klart på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest dennejenta

Hei,

 

jeg må bare si at jeg tror jeg har fulgt med på vektnedgangen din en stund, den har jo stått i nederste feltet ditt når du skriver her. Jeg har blitt supermotivert av det! Tror jeg så deg på ned under 10 kg et sted, for det er stort sett der jeg har vært.

 

Grunnen til at jeg husker deg, er fordi du hadde omtrent samme vekt og høyde, samt mål som meg. Jeg synes du gikk ned så fort fra sånn 64-65 til dit du er i dag, eller er det bare fordi jeg hadde sommerferie, kanskje?

 

Litt om meg selv:

Jeg er en jente på 27, samboer, student, egen leilighet, ingen barn, bare noen hybelkaniner av og til. Jeg og samboeren min hadde et prosjekt for fire år siden om å gå opp i vekt, jeg til 70, han til 100, så slutte, bare for å se hvor "lett" det var å gå ned igjen. Vi forstod oss nemlig ikke på fete mennesker... Kremt. Og som sikkert alle skjønner, så har vi begge alltid vært veldig slanke, og velsignet med en ungdoms metabolisme, for å si det sånn. Det var vel fordi vi var unge, tenker jeg... Vel, poenget var vel at vi ikke var særlig fokusert på målet, vi bare spiste masse tull og trente minimalt begge to. Han nådde såvidt 100, men holdt seg vel mest på rundt 95. Selv gikk jeg langt forbi 70, plutselig veide jeg 75 uten at jeg hadde vekt og særlig kontroll. Kombinert med jobbing som leder (enormt mye stress og lite fritid) ble det ikke mye sunne vaner og trening på meg. Først nå før jul tenkte jeg at nok fikk være nok, og da jeg så bilder av meg selv fra julaften fikk jeg sjokk! Jeg var rett og slett ikke klar over hvordan jeg så ut (har slankende speil i stuen, tydeligvis...). Det gikk imidlertid helt til slutten av april før jeg for alvor tok meg sammen, og fant ut at denne siden var gratis og til stor hjelp. Da veide jeg vel rundt 74 kg. Og nå veier jeg 62 kg. :) Jeg har tenkt meg ned til 58, jeg vet det høres lavt ut, men jeg veide rundt 60 da jeg var i begynnelsen av tyveårene, og var likevel ikke fornøyd med kroppen min... som man sikkert aldri blir. Blir jeg for tynn, stopper jeg, helt garantert, men hadde vært moro å komme under 60 da. :) Jeg er 170,5 cm høy.

 

Så nå lurer jeg, SMG, på reaksjonene du har fått? Folk rundt meg sier at jeg er tynn nok og sånn, men det er vel bare fordi de er vant til å se meg i en nesten femten kilos kraftigere utgave? Jeg er sunn! Og mange prøver å stikke kjeppene i hjulene for meg. Svigermor, for eksempel. Som mener at jeg ikke kan få barn hvis jeg blir tynnere nå... Herregud, tynnere, jeg er jo ikke tynn, men ganske normal. Er det slik at bare fordi folk flests vekt øker, så blir sunne og normale jenter uglesett? Jeg skulle gjerne hørt flere reaksjoner på slankingen. Jeg er jo ingen liksom-slanker, skal ned til bunnen, eller ingenting. Sånn er jeg. Men jeg innbiller meg at jeg har et sunt forhold til det, det aller meste er trening og at jeg knapt nok rører usunne ting. Det får jeg også reaksjoner på... Det virker som om folk må "kose" seg hele tiden, hver dag! Jeg er for gjeninnføring av lørdagsgodt og måtehold. Hva er det med samfunnet?

 

Dette ble kanskje litt vel mye i en presentasjon av meg selv, men jeg skulle gjerne visst hva spesielt du, smg, mener om dette, siden vi sikkert er ganske like i cm og kilogram. Og hvordan var det å ta av de siste kiloene? Jeg innbiller meg at jeg må arbeide enda hardere nå for å få dem av.

 

Det skal sies at jeg hadde slankepause i sommerferien, var i USA en måned som jo er det Lovede Land omtrent. :) Trente litt, men ikke mye. Spiste også litt usunt, men heller ikke mye. Endte på ca samme vekt da jeg kom tilbake som da jeg dro, og det var jeg fornøyd med. Har bare slanket meg i ca tre uker etter at jeg kom tilbake.

 

Jeg håper jeg kan fortsette å være her, selv om jeg enda ikke helt hører til her. Jeg er jo snart i mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer her jeg, siden du spør her hos Jess. Ellers holder jeg mest til i min egen tråd.

 

Jeg gikk vel ned raskt mellom hver gang jeg var borte på ferie jeg... :) Hadde en del ferie innimellom hvor jeg spiste det jeg hadde lyst på. Men da var vi bortreist og det var aktive saker, ikke flat ut på stranda.

 

Du skriver om hvordan andre ser på folk som har slanket seg. Jeg tror nok du har mye rett i det at vi i norge holder på å bli vant med en tykkere "standard". Bare se på klesstørrelsene. I tillegg legger folk merke til et vekttap som har gått over relativt kort tid. Jeg har fått spørsmål om jeg har vært syk ettersom jeg har tatt av så mye. Og det er bare 12-13 kg.

 

Ellers er jeg nok i den alderen da folk ikke forteller meg hva jeg skal gjøre lenger. :) Så jeg har ikke fått noen direkte motreaksjoner. Lørdagsgodt var en fin tradisjon. Vi er vel ikke så strikte - men jeg synes det SKAL være flere hverdager enn kosedager i uka.

 

Selv har jeg bestemt meg for å ikke slåss for de siste 2-3 kg. Ser jo at jeg kunne ha vært 57-59 og sett bedre ut. Men jeg må ha et liv som tåler at jeg hopper over trening en periode, hvor jeg ikke må telle hver kalori. Hvor jeg KAN ta et vinglass utenfor skjema. Det blir vanskelig med et så lavt kaloribehov som 57 kg vil gi meg. For meg er det viktig at dette ikke er ei løype med "mål" i enden. Det er mer en tur med bedre og bedre opplevelse av meg selv underveis, men som også kan snu til noe negativt om jeg presser meg selv for langt. Så der er vi nok forskjellige.

 

For meg er også dette noe som ikke tar slutt selv om jeg er på en vekt jeg trives godt nok med. Vanene skal jeg forsøke å ha med meg slik at jeg ikke faller tilbake til de vanene som fører meg dit jeg ikke vil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Det var hyggelig å få svar så kjapt! Og du har noen veldig gode poenger. Jeg kommer nok ikke til å direkte slanke meg mer når jeg når 60 kg, i alle fall ikke innen det regimet jeg holder på med nå. Da skal jeg kose meg litt oftere, men jeg vil så veldig, veldig gjerne ned dit først. Du skjønner sikkert.

 

Har du din egen tråd? Hvor da? Kan godt flytte dit også. Det var tross alt deg jeg bet meg merke i... Hehe, det er et kompliment altså.

 

Jeg tror mye av det jeg opplever er at folk ikke er vant til sunnhet, og blir dermed naturlig bekymret for om jeg er syk eller har et sykelig forhold til kroppen min/mat. Jeg har jo ikke direkte sunt forhold, i og med at jeg tenker mat/slanking hele tiden, men det går kanskje mer på at jeg faktisk planlegger hva jeg skal spise, hver eneste dag, slik at det blir lett for meg å følge opp. Og jeg presser meg stadig lenger og lenger på trening.

 

Er målet ditt egentlig å komme litt lenger ned? Og hvordan føler du deg nå? Hva har du gjort for å komme dit? Svar gjerne hos deg selv, hvis jeg finner hvor det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, det ser ikke ut til at jeg har vært her inne siden 1.september:p

Takk for trivelig besøk fra dere alle, spesielt til denne jenta- som jeg ikke tror jeg har møtt før.

 

Jeg avsluttet visst august med trua på at dette skulle gå bra. Og det gjorde det ei stund, ja faktisk flere dager i strekk....

Så dro jeg på kurs som opprinnelig skulle være 4 dager. Rett før vi dro ble jeg "overtalt":D av noen venner/kollegaer som skulle på samme kurset- til å slå ihjel noen ekstra feriedager i etterkant. Og siden det rent praktisk lot seg gjøre måtte jeg jo nesten si ja. Så nå har jeg vært nesten ei uke i Oslo + København. DET GIKK IKKE BRA!

Jeg trakk kortet "rykk tilbake til start"- så da så!

Det positive er at jeg har STORKOSA meg med visdom, folk, kultur og MAT!

 

Og jeg har mer i vente. Skal bort 3 dager i uka som kommer også uten mulighet for å lage egen mat. Jeg vet det blir gedigen oppdekning og rikelig med alkohol.

Jeg vet snart ikke annen råd enn å flytte i skogen, uten familie, naboer og venner!

Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke må spise av alt, problemet er at jeg overhode ikke blir mett av bittelitt festmat/energi-tett mat. Og at jeg ikke klarer å stå i mot når magen rumler.

Sukk!

Det ble mye klaging her. Jeg har det egentlig veldig bra. Helsa er god, jeg har kjekk familie og en trivelig jobb. Jeg har mange planer mht hus, reiser mm, dvs mye å se fram til. HADDE JEG BARE FÅTT GREPET PÅ MATEN SÅ HADDE ALT VÆRT NÆRMEST PERFEKT!

 

Nåkka ska det no vær:-)

 

Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, koselig å se at du var innom igjen! :) Skjønner utrolig godt hva du mener når du skriver du må flytte i skogen!! Hehe, har vært der selv flere ganger... Ja, noe må det være som du skriver, hadde vel vært for mye forlangt at alt skulle være på stell hele tiden? Det må være en middelvei i livet. Hvor man er med på det man skal og vil være med på, koser seg med det og trives i livet.

 

Og om du stadig trekker det der "rykk tilbake til start" kortet, var det ikke sånn at man fikk noen kroner hver gang man passerte der, i Monopol? Slik som jeg forstår deg får du også noe av verdi de gangene du rykker tilbake, gode opplevelser f.eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg igjen! Skjønner frustrasjonen din. Er visst akkurat der du er for tida sjøl. Jeg ser ut til å klare meg relativt fint så lenge jeg kan stulle i heimen og planlegge og tenke ut det jeg kan spise. Slik at det blir nok mat og magen rimelig fornøyd. Å dra på libanesisk restaurant der det er alskens herlige kjøttbaserte retter, som sikkert er stappfulle av fett også, det går ikke bra. Heller ikke spise hos Svigermor når det er herlig nystekt ciabatta og masse deilig ost på bordet.

 

Nåja, klarte å få surva litt inne hos deg også :). Vet ikke riktig hvordan få has på dette med å ha så lyst til å spise masse når det er god og gjerne usunn mat som serveres. Kunsten er vel å få til å begrense disse situasjonene, i alle fall nå vi er så sårbare for å gå opp i vekt igjen.

 

Ser ut som om du hadde noen herlige dager nå og det er kanskje verdt en liten oppgang? Men jeg er enig i at det hadde vært fint om slike eskapader ikke hadde kosta så dyrt. Du får kose deg på neste 3-dager'n også. Og så får du ta det derfra. Å ha dårlig samvittighet er i alle fall bare tull!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HADDE JEG BARE FÅTT GREPET PÅ MATEN SÅ HADDE ALT VÆRT NÆRMEST PERFEKT.

 

Ja der må jeg jo si meg fullstendig enig Jess!!:)

 

Og sånne turer, ferier og festligheter er helt klart en kjempeutfordring!!:eek:

 

.... men, vi jobber på dere!!! :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei IC, takk for at du stakk innom. Jo, jeg får nok noe igjen når jeg rykker tilbake. Jeg koser meg med det livet byr. jeg er veldig dårlig på middelvei, det blir fort alt eller ingenting..kanskje mest ALT:-)

Det positive er at jeg ikke får dårlig samvittighet, det har jeg slitt litt med før.

 

Skrulle, du må gjerne skrive av deg ting- her er hjerterom.

Jeg klarer meg visst kun hjemme for tiden, og knapt nok det. Jeg bør filosofere litt mer rundt hva det er jeg putter i meg. I forrige uke spiste jeg et stykke kremkake, ett par desserter og masse herlige middager, med gode sauser, rødvin, litt konjakk til kaffen. Jeg tror visst at det holder å la vær å spise potetgull og småsjokolade- og så sier vekta noe annet. Dårlig gjort:(

Jeg er generelt ganske fornøyd med livet selv om jeg ikke liker disse kiloene. Mitt problem for tiden er at jeg ikke klarer å hente meg skikkelig inn igjen. Det blir ett skritt frem og to tilbake..."parketten knirker...noe tungt er på vei......."

 

Jeg må snart få tatt skikkelig grep. En og annen dag lurer jeg på om jeg burde melde meg på kurs igjen...og kjenner at jeg ikke har noe lyst til det.

Jeg var optimist noen dager og trodde at jeg skulle henge meg på mine venninner som har begynt på kurs, kjente det pirra i konkurranseinstinktet. Det varte desverre veldig kort tid. De har gått ned 3-4kg hver og det har ikke jeg.

 

De siste 3 dagene har jeg vært kjempeflink. I morgen tidlig drar jeg avgårde igjen og da blir det nok værre. Jeg skal pakke ned litt gulrøtter, knekkebrød og frukt slik at jeg kan holde meg mett. Håper at det kan hjelpe meg til å holde meg unna storspisinga. Det blir helt sikkert litt alkohol på denne turen også selv om jeg skal prøve å begrense meg.

Det fine er at det er lagt inn litt fysisk aktivitet i programmet så kroppen får rørt litt på seg.

 

Ha en fortsatt fin uke, jeg kommer ikke innom her mer denne uka.

Målet mitt for resten av uka er å kose meg i godt selskap, ha det faglig spennende og utviklende, spise moderat og få litt trim!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å ha med litt "stash" og prøve å passe på at man ikke blir sulten for da blir jo alt så mye vanskeligere.

 

Lykke til Jess, og kos deg sunnest mulig!!:)

 

A propos kurs: jeg hadde jo bestemt meg for at om jeg begynte å "tulle" skulle jeg melde meg på et nytt kurs med en gang, men når jeg er i den dårlige perioden er selvfølgelig alle gode forsetter glemt........:confused:

 

Kanskje man burde gå på kurs hele tida? Men jeg kjenner også at det har jeg ikke noe lyst til, blir litt kjedelig etter hvert, også fryktelig dyrt selvfølgelig. Får visst heller satse på at vi skal klare å hjelpe oss selv og hverandre!!

 

Go girls!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Du er vel kanskje fortsatt på tur og koser deg? Rart dette med at middelvei skal være så vanskelig. Jeg sliter jo med dette jeg også. Er så veldig flink når jeg er flink og så er det liksom ikke måte på hva jeg har i meg når jeg havner utpå. Sendte et rapportbrev til kursleder der jeg hadde halen godt mellom beina siden jeg har føltes at HV har vært ganske mislykket siden juni. Tilbakemeldingen var positiv - hun understreket igjen at det tar tid å komme skikkelig inn i dette HV-livet og at hun syntes jeg var flink!

 

Så jeg har måttet tenkt litt rundt dette og har kommet fram til følgende positive endringer:

1. Selv om jeg grisespiser (og -drikker) innimellom så er det nettopp innimellom! Det er kanskje en dag, en helg eller en uke, men ikke omtrent hele tiden slik som det var før. Og muligens grisespiser jeg litt mer med måte også, i alle fall mesteparten av tida

2. Selv når jeg grisespiser holder jeg treningen så noen lunde ved like. Det vil si at jeg kommer meg ut jevnt og trutt. Kanskje ikke like lenge og intenst som når jeg er flink, men jeg ligger i alle fall ikke på sofaen i dagesvis

3. Jeg elsker å være normalvektig og kan ikke tenke meg å ha det annerledes noensinne igjen. ALDRI mer tjukk! Mens det å være normalvektig var en nesten uoppnåelig drøm før og under ned-i-vekt-fasen har jeg nå, unntatt i de svarte øyeblikkene, tro på at jeg skal kunne være normalvektig for alltid

4. Å komme til normalvekt har gitt meg en følelse av mestring jeg aldri har hatt før. Jeg kan kontrollere eget inntak (med vekslende hell) og jeg tør å gjøre mange flere fysiske ting og til og med utfordre meg sjøl på flere mentale ting

5. Jeg mener sjøl at jeg er sunn og har en sterk kropp!

 

Så det så! Tipper mange av disse tingene gjelder for deg også ;). Det å havne utpå for så å karre seg opp igjen gang på gang gjør det helt klart ikke enkelt å kvitte seg med de par kiloene som skal til for at jeg er helt fornøyd. Men det viktigste er at hvis jeg sammenlikner meg sjøl nå og for to år siden så er det to helt forskjellige skruller. Det betyr at jeg har brukt omtrent 8% av det voksne livet mitt i denen prosessen. Det ser ikke så lenge ut. Tenk, 92% av mitt voksne liv har jeg behandla kroppen min så dårlig. Nei, dette går veien det, jess. Vi må bare innfinne oss med at det tar litt tid!

 

Nå blir jeg borte ei uke, men kommer tilbake igjen og i mens står vi på videre!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan det går, Jess - så skal du vite at det er godt at du er innom her. Og godt å se at du ikke slipper årene fullstendig selv om du sliter i motvind. Du er ikke alene om å synes at dette er en tung tid med mye kos som man gjerne vil ha - men ikke ha konsekvensene av for mye av. Med det været vi går i møte blir det lett reduksjon i hverdagstrimmen også... dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte de punktene dine Skrulle, det var en fin påminnelsee, men viste meg dessverre at jeg fortsatt har et laaangt stykke å gå!

 

1. Det blir ikke bare innimellom på meg, hvis jeg først faller skikkelig av lasset kan det ta uker før jeg kommer meg i gang igjen.

2. Jeg klarer ikke å komme meg på trening når jeg skeier ut, får total sperre på det. Blir max noen små gåturer.

3. Enig. Jeg hater å være tjukk. Likevel klarte jeg å gå opp igjen ca. 15 kg i vår/sommer!!

4. Har jo ikke hatt normalvekt på 10 år, men det gir helt klart mestringsfølelse å gå nedover, ja.

5. Jo da, det begynner å hjelpe ettersom vekta går nedover og man blir sprekere. (hvertfall før min store sprekk)

 

Og jo da, hvis jeg sammenlikner meg selv nå med hvordan jeg var for snart 3 år siden, da jeg var på mitt verste, er det jo helt klart framgang. Og bedre skal det bli, for jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å klare det, det er bare at det tar så veeeeldig mye lenger tid enn jeg hadde håpet på, men jeg KAN, VIL og SKAL gjøre det!!!!!!!!!!!!!!!!;):P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det trivelig selskap. Takk for besøk, Kess, IC, smg og Skrulle.

 

Kess, jeg var også sikker på at jeg -om nødvendig- skulle gå kurs helt til døden skiller oss ad. Men sånn ble det ikke. Her er det ikke egne kurs for de som holder på lenge og da blir det begrenset hva jeg får ut av oppstartsinfo og ting som jeg etterhvert vet. HV er litt annerledes, der er det mest folk som har holdt på ei stund og jeg får LITT av det jeg får her inne. Men bare litt, for det er dere her inne som holder meg i ørene:D

Og så prøver jeg også å røske litt i øreflippene, men bare når jeg vil:p

 

Jeg hadde med "stash", som ble spist opp av meg og mine medreisende allerede første dag! Det var faktisk flere enn jeg som likte frukt og grønnsaker:-)

Og det var ingen butikker i nærheten så resten av dagene ble det kun brød m/pålegg og middag. Jeg prøvde å holde meg noenlunde i skinnet og følte meg SULTEN! Spiste fryktelig mye (også kalt grisespising så jeg:D) da jeg kom hjem. Det ble en del vin, men ingen kaker eller godis. Litt trim- så totalt ble det ikke så ille denne gangen. Men vekta gikk litt opp igjen. OK- så er det bare å ta fatt igjen.

Så, IC jeg kosa meg nok sunnest mulig. Masse trivelige folk, for lite frukt og grønt, men ikke så ille med resten.

 

Skrulle, det er jo deilig å høre at du fikk skryt. For du har virkelig vært flink. Fin oppsummering du har gjort. Selv om jeg har gått litt opp i det siste, så kjenner jeg at jeg ønsker å finne tilbake. Jeg kan føle oppgitthet noen dager men så kommer motet sigende tilbake. Så hvis jeg bare får "arbeidsro"...

Og så er jeg uendelig lykkelig for at jeg ikke føler meg helt mislykket selv om det glipper litt. Jeg er blitt snillere med meg selv, helt klart- TAKK OG LOV!

 

smg, en nordlending kan ikke gi selv selv om det kommer litt motvind- ikke sant. Det er aldri så galt at det ikke kunne vørre værre...

Det har nå sprutregnet sammenhengende i noen uker og jeg kjenner at terskelen for å gå ut er høyere enn i sommer. Og det må jeg bearbeide litt. For sånn kan man ikke ha det her til lands.

 

kess, fin oppsummering du også har. Flott at du ser fremover selv om du har slitt. Vi skal ta denne veien sammen, ikke sant? Den blinde hjelper den halte...OKEI?

Du har hatt fine resultater iløpet av 3 år tilbake og det skal fortsette.

 

MIN FREMTIDSVISJON

 

JESS har et naturlig og uanstrengt forhold til mat og spiser passelige mengder uten å telle, veie og måle (ja, jeg sa VISJON...)

 

MÅL:

JESS holder vekta, dvs +/- 2kg

JESS tenker ikke på mat mellom måltidene

JESS føler ikke sult mellom måltidene

 

ÅR 1: NED i vekt (2008)

ÅR 2: Holde vekta med nødvendig kontroll, veiing osv

ÅR 3: Holde vekta - med gradvis avvenning av veiing og registrering av mat

ÅR 4: Holde vekta - med innbygd brems og snev av metthetsfølelse

 

 

Å her ble det mye skriverier du.... Ikke så veldig veloverveid men mer løse tanker som kom flytende.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg må ta litt grep mht trim. Jeg har hatt mindre enn 10 trimpoeng de siste ukene og det er ikke bra!!! Ikke over tid iallefall.

 

Ha en strålende uke, folkens

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har debutert! Med personlig trener.:-)

Og det var SKIKKELIG hardt!

 

Først 10 minutter med teori om vektpyramiden. Han fokuserte veldig på at både trinn 1 OG 2 heter kosthold- må ha 2 trinn fordi det er så utrolig viktig. Godt å høre han si det selv om det ikke var revolusjonerende nytt for en gammel GreteR- rev.

Trinn 3 var styrketrening, deretter kommer intervall, og øverst ligger langkjøring.

 

Jeg må kanskje ta innover meg at det er kjempeviktig å bygge muskler slik at jeg får større fart på hverdagsforbrenningen. Jeg trener BodyPump 1t i uka og han mente det kanskje var nok til vedlikehold, men definitivt ikke nok til å bygge mer muskler. Jeg trener mest intervall(spinning, aerobic, jogg) Og så går jeg en del turer. Greit nok, men det jeg gjør mest av ligger øverst i vektpyramiden. Hmmm...

 

Treningsøkta var skikkelig tøff. Pulsen dunka på 85-97% på de fleste øvelsene, ikke rart med en kvikk og artig fyr som ivrig duskedame med voldsomme heiarop.

 

Jeg skulle komme tilbake i morgen så skulle han måle fettinnholdet i JESS. Sikkert en sånn vekt som noen av dere her inne har? Håper iallefall at han ikke skal måle og telle bilringene. Jeg la jo om fra sommer til vinterdekk ganske tidlig i år.

 

Jeg skal be om en SKIKKELIG varedeklarasjon, greit å vite hva jeg er skrudd sammen av. Hvis det er noe til vekt, så må den vel kunne lese av hele kroppsinnholdet? Denne voksne skrotten må sikkert legges på deponi etter min avgang- jeg skal vel ikke skryte på meg at jeg utelukkende har levt på fiber og vitaminer i mitt liv. Noen som kjenner nedbrytningstiden på radioaktivitet?:(

 

Nå ble det plutselig natt, jeg må hoppe i seng. Nok bubbel og våseprat for i dag. Som ho mamma pleide å si, "du høres ut som du e trøtt no" :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig han bruker sånn vekt, men da er du avhengig av å gå tilbake til samme vekta for å se utviklingen. De kan være ganske så forskjellige sånne vekter. Den mest pålitelige metoden er visstnok kalipere. (Fett-klype-tenger). Man måler da flere strategiske steder på kroppen og regner ut fettprosenten på bakgrunn av det. Denne metoden har visst en svakhet på at dersom du samler mye fett i innvollene i stedet for under huden så kan den være misvisende.

 

Ellers høres cheerleaderfyren din skikkelig motiverende ut. Hilsen sofagrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kess' date=' fin oppsummering du også har. Flott at du ser fremover selv om du har slitt. Vi skal ta denne veien sammen, ikke sant? Den blinde hjelper den halte...OKEI?

Du har hatt fine resultater iløpet av 3 år tilbake og det skal fortsette.

JESS[/quote']

 

Takk for det, Jess. JA, vi skal klare dette!!

 

Jeg likte din framtidsVISJON. For min del tror jeg nok heller jeg må kalle det en DRØM. Helt realistisk sett tror jeg nok ikke jeg noen gang kan få et uanstrengt forhold til mat, bare ta de sunne valgene og ikke være sulten. Til det er jeg"for gammel i gamet" for å si det sånn. Men jeg SKAL klare å komme meg ned i normalvekt og holde meg der, så det blir nok metoder, rutiner og viljestyrke som blir mine verktøy (og et av dem blir vel å være her inne for evig, tenker jeg........?)

 

Ha en strålende dag, nå kommer visst sola her!!:(:)

 

PS: jeg liker sånne skriverier Jess, veloverveid eller ikke.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smg, da har jeg vært på veiing. Det var ganske interessant!

Hun som veide meg var veldig klar på at dette kun er retningsgivende, det vil ikke bli 100% riktig med ei vekt som kun måler opp i kroppen. Da måtte det måles flere tverrsnitt også og slikt utstyr hadde hun ikke. Det er også mange andre forhold som spiller inn, tidspkt for siste måltid osv.

Hun kommenterte også det med innvollsfett. Sa at hvis det var mye så ble magen stor a'la menns "ølmage".

 

Det beste med dette var at damen var kostholdsveileder og jeg endte dermed opp med en kjempehygglig samtale om trening og kosthold. Vi snakket mye om hva jeg kunne gjøre for å øke forbrenningen, dvs muskelmassen. Maskinen beregnet også kcal-behov. Og så fikk jeg masse bekreftelse på det jeg har gjort og gjør, det var jo herlig! Og så likte jeg godt å snakke med noen som ikke var fanatisk motstander av karbohydrater. Har inntrykk av at alle som jobber med trening kun snakker fett og proteiner. Jeg holder meg i hovedsak til langsomme karbohydrater og det MÅ jeg ha:D

Både personlig trener og dagens dame ga meg kjempemye. En kjempefin gave!!!

 

Kess, min visjon er en drøm eller rettere sagt en ledestjerne. Visjoner skal være litt uoppnåelige. Det må nok en skikkelig lobotomering til for at JESS skal ha ett naturlig og uanstrengt forhold til mat. Vi er nok ikke så forskjellige vi to:-)

Nå husker jeg ikke helt hvor gammel du var, men jeg er 44 og har brukt ca 30 år av livet mitt på å stappe inn etter innfallsmetoden. Helt utrolig at det skulle ta så lang tid før jeg skjønte at jeg ikke kom til å gå ned i vekt "av meg selv". Jeg har holdt for øynene fordi jeg ikke maktet å gjøre noe med dette. Jeg har lett etter feil, tenkt at det er noe galt med forbrenninga, arv, feil i hormonbalansen, feil i hypofysen...Og vært rund, blid og artig!

Skrulle sa noe om at hun har levd sunt i 8% av livet sitt. Det sier jo alt. Det er klart at det må ta tid å etablere nye vaner:-)

 

Fint at du åsså skal bo her inne lenge...så blir vi allefall 2. Det er jo så trist når naboer flytter fra gata...

 

I dag skal jeg på ett møte så det blir antakelig ikke noe trim. Får se om jeg klarer å karre meg ut på en tur i høljeregnet seint i kveld?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefine svar inne hos smg! Har svart deg der for å holde diskusjonen samlet... En tar seg jammen mange friheter her inne :-)

 

Jeg bakte en runde med disse berømmelige knekkebrødene dine her om dagen, og nå opplever jeg at det brettet med kortest steketid har blitt litt myke/seige. Kan de stekes litt mer nå??? Og hvordan oppbevarer du dem? Knallgodt forresten, og så enkelt! Føltes litt merkelig å bare slenge alt sammen uten å sjenke en tanke til temperatur på vann etc etc :-)

 

Her skal armene brettes opp, og jeg skal ta fatt på mitt lille vektplatå (ønske,ønske) med liv og lyst, men først trengs det vel litt søvn her! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du har prøvd knekkebrødene. Jeg synes også de er gode, og lettvint å bake.

Jeg er ikke noen stor kokk men tipper at det går fint å skjerpe knekkebrødene litt. Prøv varmluft hvis du har.

Min mor lagde av og til kavring av brød&rundstykke-rester da jeg var barn. Skar det opp, slengte de i ovnen med døra på gløtt og det ble hardt og sprøtt.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...