Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest skrulle

Ser at du er kampklar igjen, jess. Godt det. Herlig å lese å om ditt indre svar på TV-damespørsmålet om spisinga...spiser fordi jeg har lyst og det er godt :)! Jammen meg så greit og sant, det handler ikke alltid om at vi spiser for dempe andre følelser, nei :o.

 

Alt til sin tid. Nå er det vanliglivet som gjelder, skjønner jeg! Ha en riktig god uke i vanliglivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smg, jeg setter stor pris på din melding. For det første så oppfattet jeg den ikke som "tante-sofie", bare reflekterende og ærlig. For det andre så både tåler og trenger jeg å høre sannheten;)

Jeg likte veldig godt den om autostradaen. Jeg tenker ofte i bilder og jeg takker for dette. Og husk bare at jeg snudde i stor fart, rene u-svingen!

For at jeg skal være her når du flytter inn slik at vi kan sludre over kaffen i solveggen.

 

Skrulle, jeg ble jammen litt glad for å høre hva jeg svarte til meg selv inni hodet ang spisinga. Jeg tror jeg har blitt litt opphengt i at jeg sikkert var/er temmelig spiseforstyrret, kanskje ikke så lite heller. JA- jeg kan spise mye og jeg har/kan ha stor apetitt! Og det er sikkert sykt. Jeg har muligens trodd at det normale/friske var at alle med normal vekt spiste regelmessig og sunt og var helt fornøyd med det. At de ble mett etter ei skive, at de aldri glefset i seg godis osv. At de ALDRI har spist 5 boller! Og så hører jeg jo om både det ene og det andre. Jeg kjenner mange som kan spise en ganske stor pizza alene, og jeg regner de som ganske så friske.

Så nå prøver jeg å snu dette til at jeg simpelthen bare er glad i mat og må ha hjelp fra strenge-JESS for å kontrollere mitt inntak. Iallefall i vanliglivet.

Så får jeg heller ta meg en liten tur ned i dalen når det røyner som værst.

 

I dag har jeg bakt en innovativ utgave av Ingers Rugbrød. Jeg pakka de full av linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, gresskarkjerner og hvete helkorn- så dette ble super-sunne greier. De er vel ikke akkurat slankende, men jeg trenger slike stoffer!

Og så ble de gudi,gudi!!!:o

Og jeg har bare spist 3 skiver til kvelds (bittesmå, de ble veldig lav)

 

No e det natta.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tilbøyelig til å spise store mengder god mat og andre gode saker en gang i blant. Men jeg er ikke tilhenger av den følelsen jeg får når jeg er veldig mett. Kan også oppleve hetetokter og følelsen av å være fyllesjuk når jeg har spist veldig mye. Men 5 boller kan jeg klare lett :o 1/2 langpanne-pizza kan jeg godt spise hvis det er godt fyll og jeg er riktig sulten. Av kaker kan jeg spise MYE hvis jeg ikke er alt for mett fra før, så i bursdager eller andre tilstelninger hvor det er både god mat og mange kaker hender det jeg må velge litt. Mye mat eller mye kaker, for jeg orker ikke begge deler :) Jeg også spiser fordi det er godt og fordi jeg har lyst på, kan aldri huske at jeg har spist noe fordi jeg var lei meg eller deppa for noe? Eller det hender vel at jeg "har fortjent" en sjokolade f.eks fordi ett eller annet. Men det er stort sett for å feire meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllesyk på mat, ja... Det her med å ta "2-3 sjokolader" er faktisk ikke en opsjon som finnes i denne utgaven av meg. Jeg KLARER det til nød dersom jeg måler og regner ut mine 3 fazermint og niiiikoser meg med dem over en halvtimes tid... men om skåla står foran meg er den snart tom. (Og gjerne også magen full og jeg kvalm.)

Jeg er nok også en periodedranker på mat/søtsaker. Jeg er spent på om jeg noen gang kan komme dit at jeg kan "kose meg litt" - og avslappet, ikke krampetellende - i stedet for å ta helt av. Foreløpig er det bare enten eller iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC og smg, fyllesyk på mat- det var en artig måte å si det på:o

Jeg ble desverre ikke utstyrt med det organet som gjør kroppen kvalm av sjokolade, bløtkake, søtt og fett. Hvis jeg spiser for mye søtt får jeg lyst på noe salt og omvendt. Og så kan jeg bli tørst. Og så kan det bli trangt inni der, men desverre ikke så fryktelig ubehagelig. Jeg driver fremdeles på å kjenne VELDIG godt etter når jeg er mett, og ikke minst hvis jeg er overmett. Jeg prøver å mane fram ubehag hvis jeg har spist for mye- i håp om at kroppen skal lære seg å huske til neste gang. EndringsVILJEN er forholdsvis stor, men evnen er dessverre noe konservativ:p

 

Derimot har et et vellutviklet organ som gjør meg kvalm v/ for mye alkohol. Det skal faktisk ganske lite til før jeg blir skikkelig elendig dagen derpå. Kanskje det har skjedd en mutasjon inni meg- at organet som skulle passe meg for kaker har vendt sin innsats mot alkohol?:)

Langpanne med pizza...sukk. I nyforelska-tia spiste alltid jeg og mannen ei hel skuff med hjembakt pizza hver helg. Og jeg spiste minst 50%. Med masse ost og gode greier under. Pizza er havna på min nei-liste, for jeg klarer bare ikke å spise 2 stykker. Jeg rett og slett dauer av lengsel etter mer.

Jeg vet jo at noen spiser mer enn 2 biter men min erfaring er at slik kost gjør noe mystisk med vekta mi- tvert! Og så får jeg så grusomt mer-smak.

Jeg spiser av og til pitapizza, da har jeg kontroll på ost og fyll selv. Og så er de ikke sååå gode at jeg må spise veldig mange.

 

smg, det har tatt meg ganske lang tid å lære meg å kose meg med mat og godsaker igjen. I ned-fasen var jeg omtrent avholdende til slikt, nå har jeg litt bedre plass til kosemat så da er jeg mer avslappet. Jeg har ikke helt kontroll enda og får det kanskje aldri. Måtte derfor en 2ukerstur ned i dalen som du vet.

 

Jeg teller ikke hver dag lenger, jeg driver nå aktiv nedtrapping. Jeg merker likevel at jeg registrerer/haker av inni hodet mitt: V Melk, V 3 frukter...

Denne uka er jeg i full gang igjen med tellingah men det er bare for å hente meg inn igjen. Lenge klarte jeg nesten ikke å spise mat som jeg ikke kjente kcal-innholdet i. Jeg har stukket av fra mang en lunch & middag på hoteller og møtelokaler fordi de var for fete eller kcal-rike.

 

Jeg er helt komfortabel med å holde meg unna f.eks sjokolade, æresord. Noen må ha slikt og jeg må ikke det. Jeg MÅ ha gode middager, rødvin, frukt, en og annen dessert/is etc. Gjærbakst er vel fortsatt min store utfordring. Og så drømmer jeg om vafler. Jeg spiste både boller og noen plater vafler da jeg var i dalen...

Jeg trodde lenge at jeg ikke kunne leve uten potetgull, det forundrer meg at det har gått bra. Jeg er tilskuer til at det konsumeres ei svær skål i heimen nesten hver helg. Uten sorg:-)

 

I dag har jeg trimma bra igjen. En time styrke + spinning. Begynner å føle meg i bra driv igjen, takk og lov. Det er en kjempegod erfaring å kjenne at jeg kunne havne skikkelig utpå i et par uker og så hente meg inn igjen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har krympet et par hg til, nå er det bare 1,2 kg igjen til jeg er tilbake der jeg var. Det føles veldig godt og helt overkommelig.

Jeg føler meg litt tjukk for tiden og det er forsåvidt greit. Jeg kan være litt tjukk ei stund slik at jeg ikke glemmer så lett hvordan det føles. :o

 

I dag føler jeg for en fottur. Tenker jeg tar meg en liten tur i marka i all ensomhet. Været er godt og det er kun dørstokkmila som kan hindre meg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har krympet et par hg til' date=' nå er det bare 1,2 kg igjen til jeg er tilbake der jeg var. Det føles veldig godt og helt overkommelig.

Jeg føler meg litt tjukk for tiden og det er forsåvidt greit. Jeg kan være litt tjukk ei stund slik at jeg ikke glemmer så lett hvordan det føles. ;)[/quote']

Det er nok helst i hodet at det kiloet synes. MEN det er nok viktig å ta tak raskt før det får selskap av flere. Så sånn sett kan det være greit, kanskje.

Flott gjort å ta tak så raskt. Jeg er helt sikker på at vektholding er som røykeslutt - at jo flere ganger man forsøker, jo større sannsynlighet er det for å lykkes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, smg- det er ingen som har kommentert mine 1-3kg opp eller ned. Jeg tror ikke at noen ser det...men JEG vet det heldigvis;)

Hadde jeg ikke hatt vekt er det ikke sikkert jeg hadde visst det, for jeg kjenner det faktisk ikke på buksene...

Jeg tror (VET) også at du har rett når du sammenlikner med røyking. Jeg har desverre røkt i mange år. Jeg brukte 5 år og et utall av forsøk på å slutte. Jeg hadde 2 lange stopp ifbm svangerskap, og så begynte jeg igjen- etter begge:(

Karakter og viljestyrke???

 

Nå har jeg heldigvis vært 100% røykfri i 10 år. Om 10 år skal jeg rapportere at jeg har holdt vekta i 6 år.

 

I dag traff jeg ei dame jeg kjenner littegrann. Hun fortalte meg at hun var begynt på GR-kurs og nå lurte på om hun skulle hoppe av kurset. Kurset virket nemlig ikke!

Kursholderen hennes hadde sagt at hun måtte begrense inntaket av kaker hvis hun skulle gå ned, noe damen var lite interessert i.

Dumt altså, at man ikke går ned automatisk hvis man går på GR-kurs:p

Tenk hvis noen kunne lagt et slikt konsept, jeg stiller gjerne på første kurs:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag traff jeg ei dame jeg kjenner littegrann. Hun fortalte meg at hun var begynt på GR-kurs og nå lurte på om hun skulle hoppe av kurset. Kurset virket nemlig ikke!

Kursholderen hennes hadde sagt at hun måtte begrense inntaket av kaker hvis hun skulle gå ned' date=' noe damen mente var lite interessert i.

[/quote']

 

Haha! Dessverre, "no pain, no gain" (eller rettere sagt i denne sammenhengen ".. no loss"). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har vi hatt familiemiddag på restaurant. På grunn av det ble det ikke noe felles måltid etter jobb. Jeg er alltid sulten i den tiden og lempa derfor inn noen skiver, litt yoghurt og frukt da jeg kom hjem. Jeg fulgte veldig dårlig med, for da jeg tok et overslag i etterkant viste det seg at jeg hadde stappa ned over 600kcal. Før middagen var inntatt. Lite smart!

Neste gang skal jeg lage grønnsakssuppe eller noe sånt slik at jeg unngår slike brød-orgier.

Jeg valgte veldig snill middag, de hadde kyllingsnadder med bakt potet. Jeg fikk hvitløkssmør, rømme og saus i egne skåler så det hadde jeg god kontroll på.

Snadderet var stekt i en del fett, men det ble ikke så ille allikevel.

Jeg tror jeg klarte å holde meg under 2000kcal i dag. Målet denne uka var 1600 og det har gått bra fram til nå.

 

Helt utrolig mye fett de bruker til steking på noen restauranter forresten. Jeg tenker enda på da vi for en tid tilbake var ute og spiste på mongolsk restaurant. Vi kunne plukke alt selv og få det stekt på ei plate. Jeg stod ved disken og så på mens de stekte. Og skvatt da jeg så at de tømte på EI HEL AUSE med olje pr porsjon, minst 1/2 dl.

 

Jeg tenker også enda på dama fra i går. Jeg er jo også litt sånn. Fatter ikke at jeg ikke klarer å få av meg de siste kiloene, det er bare det at jeg må ha mye mer mat enn jeg måtte ha i 2008;)

Jeg klarer å motivere meg selv for å holde vekten men har store vansker med motivasjonen når det gjelder å spise mindre igjen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mangler vi motivasjon til de siste kiloene? Si det, jeg har stilt meg det spørsmålet tusen ganger. Men jeg klarer ikke å finne frem motivasjon nok til å "lide" noen dager. For min egen del så jobber jeg en del med å godta at nå skal jeg holde vekten fremover og når det går som en lek skal jeg se om jeg kanskje er motivert for å gå ned litt til eller kanskje ikke. Tiden får vise. Jeg har hendene fulle med å opprettholde motivasjon til å holde vekten. Dvs. motivasjonen har jeg i bøtter og spann, jeg vil ikke tilbake til mitt gamle liv. Men jeg liker å besøke den andre siden ;) I dag er jeg på motorveien og koser meg med det, her går det i 100. Sjokolade, grillmat og jeg vurderer sterkt å kose meg med litt chips også :D Vet at jeg da vil svinge innom gult igjen, men kanskje det er verdt det? En evig runddans av tanker. Men solen skinner og liver ER bra.

Håper du har en super lørdag Jess! Klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har debutert:D

Har gjennomført mitt aller første sykkelritt. Det var en krevende tur i piskende høljeregn og motvind, men for en seier!;)

Jeg blir stadig overrasket over mitt konkurranseinstinkt. Sykla absolutt så fort jeg klarte, hadde en gjennomsnittspuls på 157 i timesvis , dvs ca 90% av maxpuls. Dette medførte at jeg hadde syre fra innerst til ytterst og måtte nesten brekke kroppen av sykkelen da jeg kom i mål. Burde helt klart ha holdt litt lavere puls, men det gikk heldigvis bra.

Etter 20 minutter i dusjen begynte hode og kropp å fungere igjen. Og hva er vel mer naturlig enn å kose seg skikkelig på banketten etterpå?

Så i dag kjenner jeg det faktisk mer i hode enn i kroppen. Kroppen i seg selv er forbausende ok.

 

2neA, vi har det akkurat samme viset. Det som er så rart er jo at jeg orker å "lide" på f.eks et sykkelritt, men ikke klarer f.eks 4 uker med mindre mat.Hva er vel 4 uker mot de 52 ukene jeg holdt ut i 2008? Du har nok helt rett i at vi er i et litt annet modus nå, vi har i hovedsak gjort oss ferdige med ned-fasen. Det er også krevende å holde vekten og det er kanskje nok for oss akkurat nå.

Vekta mi kryper heldigvis litt nedover og jeg er forhåpentligvis snart tilbake på grønt. Var lettere i morges enn på lenge, men det skyldes nok dehydrering pga ritt og påfølgende alkoholdinntak. Jeg trutner nok til igjen;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prestasjonen! :D Må være en herlig følelse, spesielt når man kan kose seg på bankett etterpå.. ;) Akkurat dette med å spise mindre for en kort periode for å komme i "rute" igjen er ikke så lett. Men mange ganger er det veldig godt når man bare kommer i gang med det. For øyeblikket er jeg ikke helt motivert for noe som helst annet enn å ta livet med ro og spise det som kommer min vei... spørs hvor lenge det går bra! Det var noe med det der å ikke spise som en atlet når man var sofapotet. Men nå skulle jo ikke jeg komme her og klage på din tråd. Gratulerer igjen, debutanten :) Hvilket ritt var det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du får til Jess. Så flott at du klarte å "gi jernet" hele veien. Det er en fantastisk følelse å kjenne at kroppen virkelig fungerer. Supet jobbet. Nå ble jeg nok en gang imponert over alt du får til!

Jeg har hatt meg en super trimttur på 2 timer i skauen sammen med hunden vår, det var herlig. Tankene gikk i alle retninger og mens jeg gikk der så tenkte jeg: kanskje jeg skal ha fokus på å øke trimmen litt i sommer istedet for matfokuset. Det skal jeg filosofere litt mer over på min egen tråd. Nok en gang gratulerer med ditt første sykkelritt du spreke dame. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC-det ser ut til at du tåler dine inntak veldig bra. Jeg tror du har funnet din stil.;)

Du er jo kjempeflink til å trene og det er lov å ta det rolig noen dager også:-)

Jeg deltok på et lokalt landeveisritt helt nord i fylket mitt.

 

2neA, du klarte å friste meg med den skogsturen din- så nå har jeg også vært i skogen. Gikk langs stier til jeg kom til 2 trimpoeng.

Det var godt å rusle litt stivhet ut av kroppen. Jeg har vært litt stiv i nakken i dag, det føles bedre nå.

Min fokus i uoverskuelig framtid er å lære å spise passelig. Jeg har vært mentalt avhengig av telling og registrering ganske lenge. Dette har heldigvis sluppet taket, jeg blir ikke lenger stressa over å ikke ha full kontroll. Jeg kjenner litt på at mye matkos gir mersmak og det må jeg passe meg for. Jeg skal få lov til det KUN hvis jeg lover meg selv å stoppe etter det måltidet/den helga/den bursdage....

I perioder har det blitt lite trim og det skyldes i hovedsak at tiden (andre) tar meg. Jeg får det bedre hvis jeg aksepterer at det er slik og heller gjør en ekstra innsats når livet er roligere.

Hardt arbeid dette her. Det ligger mye tankevirksomhet bak det å få orden på vekta igjen etter å ha tilhørt kategorien 'fedme med vesentlig helserisiko. Jeg måtte smake på disse ordene slik at jeg ikke glemmer.

 

I dag har jeg lagd dessert av den syrlige sorten. 600gr rabarbra, 300gr solbær, litt kanel, søtstoff, 2-3dl vann. Jevnet med 20gr potetmel utrørt i vann. 38kcal/100gr- så dette er snill kost.

Jeg serverte den lunken med vaniljesaus til.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,3 og innenfor igjen!!!;)

Da var det jo ikke så galt allikevel. Jeg skal alltids klare 2 smale uker hvis jeg havner utpå igjen.

Og jeg kjenner at denne erfaringen virker beroligende på meg!!!

 

Nå er det lunsj, tenk at jeg holdt ut helt til kl. 12.00:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajajajaj- i dag var det gøy å stå opp. Skal vel ikke akkurat skryte på meg at jeg spratt ut av senga, for jeg er alltid skikkelig trøtt på mårran. Og med mårran mener jeg helt til klokka 9-halv10.

Men jeg må jo opp, og -som vanlig- sjangla jeg inn på badet og besteg vekta. Og den blinka med store, grønne blinklys: 72,9kg:D

Da våkna JESS!

 

Og på benken lå det herlige brød som jeg bakte i går kveld. Jeg lagde flere av disse "Ingers-lukkallaik". Masse forskjellige frø, kli, helkorn, rug. Jeg hadde en mistanke om at de var heftige kcal-messige i og med at jeg har så mye frø i de, jeg målte derfor opp alt i går kveld. Og: 168 kcal pr 100gr. Men så er hver bittelille brødskive minst 35 gram da. 2 skiver blir mindre i str enn ei vanlig hjembakt. Men jammen metter dette stoffet.

Jeg har hatt en utenomjordisk opplevelse etter jeg begynte å spise slike greier for et par uker siden, jeg klarer helt fint å vente med lunch til kl. 12. Tidligere masa kroppen noe fryktelig i 11-tia, selv om jeg spiste all-bran-pluss eller havregryn m/masse kli til frokost.

JEG HÅPER DETTE VARER. At ikke bare lillemagen tilpasser seg og lærer seg til å fordøye også dette i rakettfart:p

 

Dagen har vært topp. Etter jobb fikk jeg servert scampi-wok m/chili og hvitløk, som er en av mine favoritter. Deretter tok jeg fiskestanga under armen og rusla ned på et skjær. Fikk noen seier på kroken mens jeg stod og filosoferte over livet, mens havet brølte rundt meg og bølgene nesten slo over meg. Jeg elsker havet, kanskje særlig når det blåser.

Så nå er morgendagens middag i boks.

Etter fisketuren dro jeg rett på treningssenteret på en time pilates&yoga. Herlig å roe litt ned.

 

Jeg kjenner meg lykkelig, vekta er ok, jeg har gode brød, føler meg mett, har fiska, filosofert og små-trent litt. Kan man ønske seg mer?

Ajajajaj:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henna, takk for ditt innlegg:-)

 

Jeg er veldig stolt av et jeg har fått til, men er ikke alltid så flink som det kanskje høres ut. Det har vært noen bratte bakker innimellom, med deppedager og klaging. Det hender enda at jeg sørger litt over mitt forrige liv. Det er jo helt sprøtt, for jeg savner ikke kiloene ett sekund. Derimot drømmer jeg innimellom om nystekte boller, store kakestykker, masse middag, potetgull...:P

 

Heldigvis er gleden over å kunne bevege seg normalt sterkere. Det er den absolutt største gevinsten av dette. Jeg må ikke lenger si nei til å bli med på aktiviteter, turer etc fordi jeg tror det blir for tungt eller at det er flaut å kle av meg (eks bading) OG DET ER HERLIG!!!:)

 

Jeg bruker mye tid og energi på å fokusere på det som er positivt og føler at det hjelper godt. Jeg klarer til en viss grad å styre tankene slik at 'han sjøl' må vike for bevegelsesglede, livskraft og energi. Det er på et viss en kamp mellom det gode og det onde.

Ser for meg at det kunne vært laget en film om dette a'la Ringenes Herre. Vi bruker softis-sprutende "laser", skyter med sjokoladekuler og stenger folk inne i rom med ekstrem pizza-lukt helt til de tilstår...

 

Jeg plages fremdeles litt med leggen som jeg fikk en strekk i for 4 mnd. Den tåler absolutt ikke hopping og nå driver den litt terror med meg pga at jeg var på en step-time på senteret. Synd, for det er jo så gøy. Jeg har bestilt meg idrettsmassasje, håper det kan hjelpe.

 

I dag så jeg et tv-innslag fra migrapolis som jeg fant via vektklubbens slankehistorier. Den handlet om Line som har gått ned fra 140 til 70 kg. Det var en skikkelig tankevekker. Line er i dag kursleder i GR, jeg sender herved en takk til henne fordi hun deler slike historier...selv om jeg ikke akkurat tror hun følger med i tråden min da:-)

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh - det er ikke mange kilo nedgang som skal til før det blir lettere å bevege seg. Jeg har ikke gått ned så veldig mye sammenliknet med mange her inne, men gjett om det var en vekker å "ta de gamle kiloene på ryggen" i sekk og gå tur...

 

Kanskje jeg rett og slett skal fortsette å gjøre det for å holde motivasjonen ved like. Etter 2 timer med de gamle kiloene har iallfall ikke jeg lyst til å gå opp igjen.

 

Så får jeg forsøke å tenke på det ved hvetebolle nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker noen ganger på at jeg gjerne skulle kjent på kroppen en dag hvordan det egentlig føltes med de ekstra kiloene. Det begynner å bli såpass lenge siden at jeg ikke husker det, og nedgangen gikk jo så gradvis at da blir det enda vanskeliger å huske. Kan f.eks ikke huske hvordan det føltes å ha en veldig myk og "bollete" kropp, nå kan jeg lett kjenne at det er bein under kjøttet :P Men jeg husker veldig godt at jeg og min samboer skulle på sykkeltur en gang for en del år siden (kanskje 5 år siden?) hvor jeg hadde blodsmak i munnen etter den første oppoverbakken. Og jeg var da bare 19 år eller noe sånt, helt flaut!! Så jeg savner heller ikke akkurat det nei, men det må ha vært befriende å ikke tenke på hvor mange kalorier det er i ditt og datt osv hele tiden - for det ligger i bakhodet på meg selv om jeg stort sett føler jeg ikke fornekter meg selv å spise noe som helst. Men jeg husker ikke hvordan det føltes å ikke vite heller så det er vrient å sammenligne :) Tror jeg hadde en fornemmelse av hva som var sunt og usunt før også, selvfølgelig. Men var nok ganske naiv! Jeg tror kunnskap (og motivasjon til å bruke kunnskapen) er nøkkelen til å holde vekta etter slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da, men du store verden så gøy...

 

I går havna jeg plutselig på en slags fest med noen gode venninner. Fikk en akutt-melding rett før jobbslutt i går fra ei venninne ...med beskjed om 10 minutters oppmøte-frist, ...bare sånn at vi fikk stengt ned pc'n til helga:p

Rett fra jobb og rett i fjæra, med hvitvin og reker under armen i gnistrende sol. Og det gikk som det måtte gå, vi dro ikke hjem før det var fritt i alle flaskene og fullt i alle hodene. Vi løste alle verdensproblemer og livet var herlig. 5 halvgamle damer, småsjanglende hjem på sykkel, med sang og lystig stemning. Nesten synd vi har midnattsol, vi vises litt for godt. (Det er vel kanskje heller ikke lov å sykle...?)

Jeg har gjort et kcal-anslag på gårdagens inntak: tot 1400kcal, halvparten av dette var alkohol:(

Huffsan...

 

Jeg var ikke fullt så lykkelig i morges, men nå har bivirkningene roet seg.

 

Jeg skal sykle meg en liten tur for å få kroppen igang igjen. Og så skal jeg være flink pike ei ukes tid. Skal "plutselig'" til sydlige breddegrader om vel ei uke.

JESS på all-inclusiv i 2 uker, hjelpe meg :eek:

 

JEss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...