Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er utrolig frustrerende med slanke mennesker som tror og mener at det er så enkelt som å bare spise mindre, og ganske nedlatende i grunn, for hadde det vært så enkelt så hadde vi selvfølgelig gjort det!!!!

 

Å ja den sulten og lysten på noe om kvelden er slitsom. For meg fungerer dette best når jeg har spist ordentlig til frokost, noe jeg er fæl til å sluntre med, har fått i meg litt karbohydrater, noe jeg også har lett for å skippe, tar tilskudd av vitaminer og mineraler og div, og det viktigste; ikke spiser middag for tidlig! I det siste har jeg flyttet den til ca. halv 7 og nå går det så mye bedre, klarer meg uten kveldsmat også, og det er nok en fordel.

 

Når det gjelder trening er det nok sikkert best med litt variasjon, selv gjør jeg vel ca 40/60 utholdenhet/styrke, (men så liker jeg også best styrketrening), men i det store og hele så tenker jeg at bare vi gjør noe så er det bra uansett, og det viktigste er å gjøre det som vi synes er best, eller for min del (som aldri kommer til å bli noe treningsglad; "minst verst"

 

Forøvrig tror jeg nok det viktigste for meg er RUTINER, STRUKTUR og PLANLEGGING, uten dette går det helt skeis, så min største utfordring er å holde fokus og "skylappene" på. Min første prøvelse kommer om 2 uker da jeg skal på kjæreste-langhelg-tur. Jeg skal tillate meg en god del, for jeg skal nikose meg! og har planen klar, så jeg ikke skal slippe helt opp, og så er det så klart rett tilbake "på vogna" dagen etter. NO KIDDING! Åååå jeg gleder meg!!

 

Utrolig fint med en sånn liten oppsummering av og til Jess, da ser man liksom tingene litt klarere.

 

 

HEIA OSS!!!!!!:D:p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Kess, hyggelig at du stakk innom. Hvordan går det med prosjekt rutiner, struktur og planlegging?

 

Jeg er begynt å få dreisen på styrketreninga, har klart å trene vekter minst 1g/uka en god periode. Nå gjelder det bare å følge opp videre. Jeg drikker litt mer vann enn tidligere men her har jeg enda mye å gå på. Og så kommer det vanskeligste- kveldsspisinga. Jeg er ALLTID sulten på kvelden. Og så er det nesten som jeg ikke tåler/tør være sulten. Sprøtt, man dauer jo ikke... ;)

Høres lurt ut med senere middag. Vi har en ungdom i huset og må derfor spise før hun skal på farten igjen. Jeg kjenner teorien om å spise godt tidlig på dagen, men jeg må ofte knipe litt her for å ha noe igjen til kvelden. Det hjelper likssom ikke noe særlig. Den eneste kuren jeg har funnet til nå er JERNVILJE. Beklageligvis er denne ikke alltid å kjøpt :(

Håper du hadde det fint på kjæresteturen!

 

Nå skal jeg ta meg et glass vann før jeg glemmer det igjen. Deretter skal jeg pakke kofferten, skal på en liten jobbreise noen dager. Så avslutter jeg kvelden med en tur på treningsstudioet før jeg hopper til sengs. Rekker vel en liten yoghurt og et eple før senga da ?

 

Stor klem fra JESS

 

- som akkurat nå kom til å love seg selv at hun skal bake veldig lite til jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jess! :)

Jo da, her går det bra, jeg holder fokus og kjæresteturen var strålende!

 

Så var det den JERNVILJEN da. Jeg har den jo i perioder, men så blir den som sagt helt borte igjen ...........

VIL ha den HELE TIDEN!!!! :eek:

 

Og den fryktelige sulten; nei, man dør jo ikke, men hjælpemeg så slitsomt det er!! :)

 

Stå på med styrketreningen

og ha en fin jobbreise!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så veldig igjen i det dere skriver - Kess og Jess!

Har så gode perioder - og så dårlige perioder... Tenker mat 24/7 når jeg har gode perioder - dvs. jeg tenker over alt jeg putter i munnen.... Men så er jeg "bevisstløs i gjerningsøyeblikket" og jeg detter ut. Men det som er værst er at jeg VIL være bevisstløs... og jo mere jo bedre og jo fetere jo bedre.... Man vet jo at det er feil - men man MÅ bare!!

Slankehistorien min startet i 96 da jeg var 110 kg og gikk ned til 74.... Jeg er ganske høy og bredbygget så jeg var ganske slank som 74 kg.... Har gått opp og ned siden det, men da jeg var gravid i 2000 gikk jeg opp til 119 kg.... Nå er jeg 36 år og veier 82 kg... Har hatt et skippertak i år og gått ned 18 kg nå. Det har jeg gjort på nettkurs - og det har passet meg utmerket... Skal si jeg har brukt mye tid på Grete Roede oppgjennom årene! Nå har jeg bestemt meg for å gå "hold vekten kurs" på nett og se om det funker bedre for meg... Må jo stabilisere vekta og greie å holde meg der. Hvis jeg greier å holde meg på ca 80 er jeg storfornøyd. For enkelte høres vekt på 80 kg veldig MYE ut, men for meg er det riktig vekt. Jeg føler meg fin - selv om jeg har for mye mage, rumpe og lår.... Jeg kommer aldri til å bli ei tynn dame.

Jeg må også kjempe for å trene nok. Får overskudd av det, men er alt for lat... I sommer startet jeg også å jogge - noe jeg alltid har syntes er "vondt", men har fått opp formen veldig bra :-) Nå kan jeg jogge!

Og jeg overlever ikke uten det søte... Overlever på Nutribar og Freia Premium. Det lar jeg meg få lov til og det er innkalkulert i dagen. "Grete" sier at jeg må lære å kose meg med annet enn mat - men det tror jeg rett og slett denne kroppen og hodet ikke får til. Men med disse "lovlige" tingene unngår jeg veldig ofte de store utskeielsene.

 

Huff... dette ble veldig mye, men håper dere ble litt kjent med meg og ser hvilke utfordringer jeg har. Jeg liker folk som "deler" og derfor deler jeg mye selv også. Man må være uhøytidelig og ha humor i "vår" verden, og ta imot råd fra "søstre"... Motivasjon er så viktig - og det gir vi hverandre. Jeg stod imot smash og romkake på jobb i dag - men det ble et stykke gulrotkake... I kveld stod jeg også over deilig formkake.... men jeg tok meg noen små biter Premium etter at barna var i seng :-)

 

Håper jeg kan være med å motivere - og bli motivert her. Vi er nok - om ikke i samme båt - i ganske like båter :-)

Ønsker dere ei fiiiiin helg!

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil bare vært en stille følger og leser i forumet. Nå kjente jeg at jeg ville gjerne være med! Det var ditt innlegg Sjoko som utlyste denne trangen til å skrive her selv (endelig!) Slankehistorien din kunne vært min om enn med noen andre tall og årsaker for vektoppgang og når og hvordan nedgangen skjedde. Uansett, nå har jeg vært på GR-kurs i 8 uker og gjort 3 uker selv. Har klart å finne min "Hold-vekt" tallet på 70 og skal begynne på "Hold-vekt"-kurset på tirsdag. Har allerede lest i minst 3 uker i alle deres fantastiske tråder innenfor Hold Vekt og kjent hvor godt det er å følge med dere. Det gir motivasjon til å holde ut og jeg kommer til å lese dere videre hver dag. Jeg er dessverre en person som kanskje ikke kommer til å skrive så ofte her, men jeg er med dere og tenker på dere.

 

Jeg gjør gode valg nå, men jeg vet at jeg kommer til å gjøre dårlige valg. Fordi min historie er så lik din Sjoko, vet jeg at jeg også kan komme til å gå opp i vekt igjen. Jeg har jo vært her på de 70 faktisk før for bare fem år siden. Dette er en kamp resten av livet...Jeg er glad for at dere alle sammen finnes.

 

Stor klem

 

PS: jeg er bare 1,66 m og mange vil synes at 70 kilo er mye. Der er jeg som deg igjen Sjoko. Jeg veide en gang 61 kilo og da var jeg virkelig slank-slank. Nå er jeg slank og samtidig har jeg rompe og lår. Og allikevel er jeg fin og det er faktisk meg det her. Absolutt meg dette her og veeeldig trivselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv også vært en ganske stille leser av disse trådene, og jeg vil nok være både til og fra når det gjelder å skrive her. Men selv om det ikke er "min" tråd håper jeg å se Lottchen her igjen.

 

Man spiser på følelser - enten rastløshet eller glede - bekymring - tristhet - frustrasjon - you name it.... Men det døyver bare følelsene en kort stund...

 

For tiden strikker jeg selbuvotter :-) Strikking er bra for rastløs - men av og til lat - sjel....

 

Sliten av å ha evig kamp mot det søte.... Men tror jeg kommer til å ha denne kampen resten av livet. Alfa omega for meg er å få trimmet nok.. Da greier jeg meg ganske bra. - så det er bare å fortsette kampen - jeg vil ikke gi opp og bli ei dundre - på over hundre... Har da vel karakterstyrke!! hehe...

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i hverdagen igjen!

Heldigvis må jeg nesten si, for det er ikke akkurat salatblad og klibrød som står på menyen på slike reiser :)

 

Kess, jeg filosoferer en del på hva det er som gjør at noen har JERNVILJEN boende hos seg bestandig? Det er vel få som ikke skeier ut, men de som virkelig klarer å holde den smale linje spiser ofte små porsjoner og de henter seg dessuten inn ganske så resolutt etter en utskeielse...Tror jeg da...

Jeg har enda ikke helt funnet nøkkelen til dette selv. Mitt største problem er vel at jeg jevnt over spiser litt for mye mat slik at jeg har lite å gå på når det dukker opp noe ekstra... sukk...(neida, det er ikke synd i meg selv om jeg sukker litt!!!)

 

SJokko, så hyggelig å høre fra deg. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen mht 24/7. Jeg MÅ tenke på mat, planlegging, fokus osv hele tiden hvis jeg skal klare å holde vekta. Jeg kjenner meg også igjen i trangen til å hive i seg alskens usunt. Det hender at jeg må ta meg en slik spisedag,- eller kall deg gjerne en overspisedag...for det er mer dekkende. Jeg VIL også det, samtidig blir jeg ofte frustrert av det. Jeg har heldigvis fått høvelig bukt med denne dårlige samvittigheten som jeg plagde meg selv med tidligere. Nå lar jeg heller meg selv få lov til slike SYNDER en og annen gang...., og prøver å gjøre bot i etterkant med f.eks litt ekstra trim.

Klart du kan være 80 kg! Du bestemmer selv hva du trives med :)

Mht. helsa er faktisk fysisk aktivitet viktigere en å være veldig slank. Jeg er nå ca 75-76 kg/ 172 cm. Skulle forsåvidt vært 5-6kg lettere, men det ser ut til å koste mer enn det smaker.

 

Lottchen, velkommen til deg også! Gratulerer med vektnedgangen og lykke til på HV-kurs. Jeg tror det ligger en stor erkjennelse i å tenke at dette er en "kamp" for resten av livet. Vi får satse på å få automatisert så mange av våre gode vaner at det ikke blir så altfor mange dårlige vaner igjen å kjempe med. Dette skal gå fint hvis vi bare passer på å være kaptein på livets skute :)

 

Åhhh, nå hørtes jeg ut som en skikkelig bedreviter... :)

Jeg er nok sannsynligvis bedre i teorien enn i praksis for det er fremdeles noen kamper igjen her i gården også. En ting er iallefall HELT sikkert. Jeg skal vinne denne kampen selv om jeg av og til går helt i kjelleren og tar turen inn i syndens dal...

 

LYKKE TIL alle flotte jenter her inne!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig slanker kommer jeg nok til å være... Har jo vært et problem det med mat siden jeg var lita jente.... Så er innstilt på å kjempe kampen til the end.. :-) Må bare prøve å unngå at det er nødvendig med så STORE skippertak!

Veier nå mellom 82 og 83 kg og er 174 høy.

 

Traff ei dame i dag som har en slankehistorie lik min - eller vi har ihvertfall samme problemene å stri med - som vi kanskje takler på forskjellige måter! Hun veier nok en 20-30 kg mer enn meg nå. Hun stoppet meg og hvisket meg i øret "hvor fin du har blitt!". Så måtte vi oppdatere hverandre litt og hun sliter noe voldsomt.. Men hun sa hun ble motivert av å møte meg - så nå skal vi mailes litt, så kanskje hun kan komme i gang igjen... Men man må jo bestemme seg for hvor mye man orker å slite med det med vekt og mat. Det tar jo krefter... På hvilken vekt har man det bra - og hva kan man være fornøyd med. Jeg blir motivert av henne også - og av tråden her... og vektklubben er genial :-) Passer meg så bra!

 

For meg føles alt så mye bedre når jeg føler meg sunn. Og i mitt hode er ikke en overvektig person sunn - uansett hvor mye grønnsaker som spises.. Jeg har et veldig negativt forhold til overvektige personer - føler at de har de negative problemene som jeg selv har (har hatt?) og det forteller om dårlig karakterstyrke... (det gjør jo det om meg og!) Vet jeg er litt ufin når jeg sier det sånn, men det er faktisk sånn. Har et STORT problem med feite folk. Selv om jeg føler meg stor nå også, så vet jeg at jeg ikke oppfattes som FEIT lenger, og jeg føler meg veldig sunn når jeg har mine gode dager.... (dvs. frukt, grønnsaker, mye fiberrik mat, mye vann, og at magen er "tom" )

 

Hverdagene er absolutt best. Jeg spiser det samme - hver dag - til jeg kommer til middagen... men middag er ikke no' problem det heller, det er kveldene som er utfordringen. Da gjelder det å holde seg i aktivitet! Helger og ferier er vanskelige. I sommer gjorde jeg noe lurt da jeg hadde ferie. Startet hver dag med en gå/løpetur - en super start på dagen!! Klarte å holde vekta i ferien - gikk faktisk 1 kg ned - takket være den ekstra trimmen...

 

I dag etter jobb er det trening som gjelder, skal ha en kjempeinnsats på tredemølla i dag. Ipod og intervaller - det er supert :-)

Neste uke skal torsdag og fredag tilbringes med jobb på et Spa-hotell, og helga nå og neste helg blir bursdagsfeiring fra start til slutt... Så da må jeg prøve å være flink fram til det!

 

Ønsker alle ei fortsatt fiiin uke - stå på!!

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg lest meg litt opp her inne, og kjenner meg klar for en liten aktiv periode her igjen

Utrolig deilig å ha vektklubben å falle tilbake til. Og se at det er myldrende liv her inne :(

 

Jeg dro på meg noen kilo i løpet av høsten, og nå skal julegrisen slaktes ;)

Trimmen er justert opp ett hakk og det er full skjerpings mht. mat. Så får vi se om det skjer noe. Motivasjonen er i skrivende stund helt på topp (og det forblir en hemmelighet at den har vært det flere ganger før, men stakk av like fort igjen... ;) )

 

Det er jo ingen grunn til å la det gli mer ut, ikke sant ?

 

JESS - i støtet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, 2neA! :)

Det er du også og det er så godt å ha deg med. Vi har jo holdt i lag i noen år nå :)

Tenker også på SKrulle og flere av den gamle gjengen innimellom. Ble minnet på om det da Soleia sendte ut en etterlysning. Denne etterlysninga bidro sterkt til at jeg fikk lyst å skrive litt her inne igjen en periode.

 

I dag har jeg spist stekte torsketerninger krydret med Tandoori-krydder. Servert i fullkornslefse med agurksalat (agurkterninger, yoghurt naturell, salt og hakket mynte) og annen/blandet salat. Det ble godt mottatt i heimen.

 

I dag skal jeg ha treningsfri dag.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og holder meg i -10-20 kg klubben et år til. Det er herlig å se at dere holder vekten + - her inne og at ikke alle kiloene sakte men sikkert har kommet på igjen. Vær stolt og glad for det, tenkt alle som ikke klarer det!!! Stå på:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at min etterlysning førte til at du vil skrive mer her inne, jess!

 

Jeg synes det er så gøy å følge dere som har vært stabile litt lenger enn meg. Det finnes håp! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krille, SÅÅÅÅ herlig å høre fra deg igjen :)

Jeg skal gå inn og lese i tråden din!

Takk for at du minner meg på om at jeg skal være stolt av det jeg har fått til. Det begynner å bli lenge siden og bevisstheten om dette kan helt klart bidra til at jeg holder fokus - og aldri slipper roret.

 

Soleia, jeg er helt sikker på at det vil gå fint med deg!

Den største erkjennelsen for min egen del er vel at jeg må holde grepet resten av livet. I perioder har jeg følt litt sorg og selvmedlidenhet når jeg har tenkt på det. Det hender jeg tenker at 'alle de andre' kan spise hva de vil når som helst og at det er noe feil med meg.

 

Det er helt klart noe som er feil med meg. Magesekken er for stor, det samme gjelder apetitten, jeg har (hatt) uheldige spisemønstre og vaner. Og så da?

Jeg har hittil ikke lyktes med å redusere magesekk og apetitt. Og da er jo alternativet at HODET er sjefen og bestemmer hva og hvor mye jeg skal spise :)

Jeg har iallefall erfart at det ikke er noen suksess å la kroppen styre dette selv slik jeg har prøvd på i høst. Da er det på'an igjen!

Og det kunne vært mye værre ting som var feil med meg! Jeg er frisk, lever bra, har familie og venner, er i god form. Og klager altså fordi magesekken er litt for romslig...

 

Akkurat nå er jeg inne i en god periode. Jeg ser lyst på livet, lever sunt og kjenner at det gir overskudd. Vektnedgangen går veeeldig sakte, men det får heller være. Det er heldigvis ikke sååå mange kilo jeg skal ned og det er enda noen uker til sommeren.

 

I helga skal jeg trene 1t styrke, 1t Zumba og gå en tur på ski. Og så skal jeg bake knekkebrød. Hele helga ligger foran meg og det er deilig.

 

Jeg ønsker alle ei nydelig helg!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og den viste - 0,2kg :D

Jeg har spist 1500 i snitt pr dag og har 15 trimpoeng denne uka så jeg hadde ønsket meg et litt bedre resultat. Jeg har nok en mistanke om at dette ikke er helt riktig, for de siste dagers veiing har vist mer ned. Jeg spiste middag på kinarestaurant i går og maten var vesentlig mer salt enn jeg er vant med. Jeg reagerer lett med vann i kroppen. Jaja, ned er ned, hvis resultatet er litt i underkant får jeg vel gevinsten i neste uke? ;)

 

Jeg har hatt ei bra uke. Det føles godt å være kommet på rett spor igjen og nå er jeg i full gang med å planlegge uke 3.

Denne uka skal jeg fortsatt trimme brukbart, jeg skal spise 2 fiskemåltider og ikke fråtse for mye i fruktfatet! Jeg skal passe på å spise nok fett! Da jeg hadde min store ned-periode ble jeg utrolig gjerrig mot meg selv og fant sjelden plass til fet fisk, avocado og oliven i mitt kcal-regnskap. Jeg trengte mye mat og var mest opptatt av volum & fiber :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror helt klart at du får gevinsten i neste uke. Salt er en lumsk greie ;)

For en triminnsats!! Imponerende.

 

Jeg har hatt en flott tur til London, spis litt snop og ørlitt potetgull. Men det har blitt en del gode middager :D dog uten desserter. Oppgangen så langt viser + 0,8 håper jeg har klart å fjerne de til neste tirsdag. Men tid har vi nok av så lenge vi tar de steg i riktig retning.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at du har hatt en fin tur, og godt å ha deg tilbake i moderlandet (vektklubben ) :D

 

Jeg pleier alltid å gå opp i vekt når jeg reiser med fly, tror kroppen min samler veske da? Så det kan godt tenkes at en del av disse 800grammene er vann... ;)

Nå er du uansett Bækk Inn Bisniss og det lover godt. Jeg skal vente med spenning på din rapport neste tirsdag! (press,press :D)

 

Her trimmes det fortsatt. Jeg syklet 20km på snø i går, i dag blir det Zumba. Deretter blir det 2 treningsfrie dager pga. møtevirksomhet. Så denne uka klarer jeg ikke like mange trimpoeng selv om jeg skal legge inn litt i helga. Og det er helt ok! 15 poeng er i overkant av hva kroppen min trives med.

 

Jeg har lyst på, og faktisk behov for (!) noen nye klær. Og Jadda JESS, du skal få fråtse litt i klesbutikken når bilringen er borte :)

Og da skulle det ikke være noen grunn for å la vær å fortsette med disiplinen?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og gledelige tall på vekta. Fikk skikkelig uttelling denne gangen, det ble minus 1,8kg :)

Kroppen har kanskje "betalt tilbake" for 2 uker med dårlig resultat i forhold til innsatsen? ;)

 

Jeg har jo gjort dette en del ganger, så det føles helt greit og leve på ned-i-vekt meny. Så lenge hodet er sjefen går det helt fint :)

Jeg skal leve slik ut februar, så får jeg se hva jeg gjør derfra. Hvis jeg klarer 0,5kg i uka blir det 2,5kg til, og da er jeg ca der jeg skal være.

 

I dag skal jeg på styrketrening!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Soleia :)

Jovisst er det deilig! Og jeg er heldigvis blitt litt mer tålmodig i løpet at de 2 årene jeg har vært her inne på HV. Jeg får ikke SÅ stor panikk lenger om jeg går opp littegrann, jeg er også mer tålmodig når jeg skal ned igjen. Det var noe annet å kvitte seg med masse, da røynet det virkelig på innimellom.

 

Jeg kom meg på styrketrening! Jeg trives godt med trening, men har av og til lett for å finne unnskyldninger for å trene styrke. Og jeg trenger absolutt en kropp som har mest mulig muskelmasse slik at forbrenningen blir best mulig også når jeg ikke er i aktivitet.

 

Nå er det kveldsmat-tid ;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var januar over for denne gang og kroppen er nå 2,6 kg lettere enn ved inngangen til januar. Jeg føler at det går litt sakte, men om 1-2 måneder skal jeg jo være i mål igjen hvis jeg klarer å følge opp. Og det er jo ikke lenge,- så fort som tiden går :(

 

Treningsmessig er jeg veldig fornøyd med januar. Jeg har vel ikke trent ren styrketrening så ofte som jeg burde, derimot har jeg fått til step, spinning, utendørs sykling, skigåing, Zumba og gange/stavgang for å nevne noe. Målsettingen min er "noe" fysisk aktivitet hver dag. Jeg variererer på aktivitet og intensitet for at kroppen ikke skal bli utmattet.

Jeg er blitt litt hekta på de treningstipsene til han Yngve på Puls. Tar meg i å tjuvtrene litt armstyrke med bæreposene osv.

 

Matmessig har det også gått veldig greit. Jeg har hatt 2 planlagte utskeielser denne måneden, med mye god mat og alkohol. De andre 29 dagene har jeg holdt meg til meny 2 og det er jeg veldig stolt av!

 

Vi har fått lysere dager. Sola var rent teoretisk tilbake i forrige uke, men den har gjemt seg godt bak tunge skyer og mye nedbør. Det merkes likevel godt at vi har fått tilbake litt dagslys. Og da er det deilig å være utendørs :)

 

Jeg ønsker alle en god februar!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba Jess, det gir meg håp.

Driver fortsatt og går opp og ned jeg da, klarer liksom ikke finne koden til et jevnt opplegg, det blir mye rykk og napp dessverre. Men; jeg kommer ALDRI til å gi opp! Nå er jeg inne i en god periode med kosthold og trening og vekta går nedover. Så må jeg bare satse alt på at DENNE gangen skal jeg klare og bli der......... :(

 

Heia oss!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess, så flott å høre at du aldri gir opp!!!

Jeg vet inderlig godt hva som vil skje dersom jeg gir opp. Når jeg lukker øynene ser jeg JESS som ligger på rygg i sofaen og spiser multekrem og tårnkake (NAMM... :( ) og som etterhvert eser ut, får dårligere selvbilde, klærne blir for trange, jeg blir latere, mer trøtt, sliten, må handle klær i spesialbutikker osv...

Jeg tror de lyver, de som sier at alt går helt av seg selv etterhvert! Det går iallefall IKKE av seg selv med min kropp. Den lever forsåvidt godt av det den får servert, men disse lystene ligger altså alltid på lur.

Det er kun 3 ting som hjelper for meg: kontroll, kontroll og kontroll!

Og Gud hjelpes så mye jeg har filosofert over disse tingene. Så ingen skal si at jeg ikke har jobbet mentalt.

Jeg har ofte lurt på hva som egentlig feiler meg. Hvorfor er jeg så svak? Hvorfor har jeg slike syndige behov og lyster? Og blir bare mer fortvilt jo mer jeg tenker på det.

Det fungerer faktisk bedre at jeg fokuserer på det jeg faktisk får til. Jeg har fått automatisert en del valg. Jeg velger alltid grove/fullkorsalternativer, elsker frukt og grønt. Jeg kan aldri ta diskusjonen med meg selv om hva jeg egentlig har lyst på eller hvor mye jeg har lyst på. Jeg serverer JESS det jeg vet er passelig. Og så sprekker dette opplegget en og annen gang. Og da går det helt galt! Heldigvis klarer jeg nå å hente meg inn igjen etter slike kvelder (Ja, det er ALLTID om kveldene)

Jeg har også blitt vant til, og delvis avhengig av trening. Disse tingene gjør at jeg faktisk noenlunde klarer å holde vekta-selv om det altså glapp litt i høst.

 

Ta vare på den gode perioden. Kanskje klarer du et lite rykk nedover nå :)

Jeg vil inderlig gjerne at du skal lykkes, Kess! Og den viktigste nøkkelen er at du aldri gir opp!!!

Håper min lille historie ikke gjør deg motløs. Jeg prøver egentlig å si at det går an å få dette til, selv om vi ikke nødvendigvis har ett 100% greit forhold til mat & mengder.

 

Heia oss :) :)

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin tilbakemelding og gode ord Jess.

 

Det var som om jeg skulle sagt det selv:

- ligge på sofaen og spise

- dårlig selvbilde, sliten og trange klær

- at det skal gå av seg selv .......... ? ikke her i gården nei

- kontroll; JA. Og planlegging + rutiner

- filosofert ja!, det kverner hele tida, men noen løsning .........?

- "syndige behov og lyster" (he, he) ........... jo der sa du det!

- fokus på alt vi FÅR TIL og ikke det vi ikke får til. JA!

- sprekk; å ja da, og mine blir så lange også dessverre

- trening: jeg kommer aldri til å bli glad i det, men skjønner at jeg må. Det gjelder å finne det som er "minst verst" og huske på at man uansett ALDRI kommer til å angre på at man har tatt seg en økt (men ofte angre om man ikke gjør det)

 

- og selvfølgelig: ALDRI ALDRI gi opp! :cool:

 

 

Din "lille historie" gjør meg ikke motløs nei Jess, tvert imot! :(

Klart det går an å få det til!

En vakker dag ............. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...