Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Milia, det er kjempehyggelig at du "kupper" tråden min, her er rikelig plass:-)

 

Du har veldig rett i at det er viktig å finne alternativ kos. Jeg må frigjør meg litt mer fra dette "mat-kjøret" og fokusere mer på det at jeg føler meg vel, jeg kan være fysisk aktiv osv. Jeg blir mer og mer glad i naturen. Jeg har alltid trivdes ute men ikke sånn som nå, for nå kan jeg være aktiv og komme meg stort sett dit jeg vil. Å nå en skikkelig høy fjelltopp i fjor sommer var en uvurderlig seier. Jeg henter ofte fram minnene fra den turen når livet butter i mot:D

 

IC, jeg har også perioder der jeg er møkk-lei hele dette matstyret. Men så vet jeg så inderlig godt at det ikke er noen vei utenom. Okei, det er jo det- og den veien har jeg prøvd- og ble 100kilo:p

Jeg drømmer litt om å kunne slippe litt mer opp og er derfor begynt å lure litt på om jeg skal prøve å bli kvitt 2kg til slik at jeg kan gi meg selv dette slingringsmonnet... Jeg kjenner at det frister litt, helt til sulten melder seg he,he

Det får ligge der og modne litt...

 

Denne uka har jeg kommet godt i gang med treninga. 12 trimpoeng i løpet av ukas 3 første dager er jo helt fantastisk. Og nesten alt har skjedd utendørs og det er jeg veeeeeldig fornøyd med. Jeg har en tendens til å trekke inn på treningssenteret og det ønsker jeg egentlig ikke når det er noenlunde sommerlige forhold ute.

Dagens veiing viste 72,6kg. Det er nå 5 uker siden sist jeg så 72-tallet.

Jeg sov lenge i dag og veide meg derfor litt senere enn vanlig, men jeg noterer uansett 72tallet i hodet mitt. For det gjør godt!

 

Jeg har nå 4 fridager foran meg. Veldig herlig å ha litt tid til meg selv, familien, venner, hus og hjem. Det er nødvendig etter en skikkelig travel periode;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første fridag er unnagjort. Huset har fått en omgang med vaskefilla og vi er nå akkurat kommet hjem fra en konfirmasjonskaffe.

Det tar seg ikke helt ut å sitte å se på alle kakene så jeg forsynte meg med 2 halve kakestykker. Kakene var gode de, men jeg merker at jeg ikke er så veldig interessert i kaker lengre. Jeg spiste faktisk mest for skam skyld.

 

Nå risikerer jeg at kroppen begynner å mase igjen. I dag føler jeg meg "sterk" så suget må bare komme. Motivasjonen er PÅ! Veldig rart hvordan dette kan svinge fra dag til dag.

 

Jeg gleder meg veldig til i morgen. Jeg og mannen har bestemt oss for å gå på en lang fjelltur med 1100m stigning. Værmeldinga er brukbar så det skal bli herlig.

Når jeg kommer på toppen skal jeg sitte der som kongen på haugen og dingle med beina som henger fritt over stup-kanten på yttersia. Og nyte seieren. For det er virkelig en seier å komme seg opp dit.

Hvis noen registrerer et brøl fra nord så er det JESS som skriker seiersropet:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellturen ble gjennomført med glans. Slitsomt ja, men for en følelse å kjenne at jeg klarer det. Jeg tror faktisk formen min nå er ca som mannens. Han ble like sliten som jeg og jeg måtte ikke streve for å henge på han. De første 550 høydemeterne gjøres unna på 1,5km og det kjennes i lårene.

Følelsen av å sitte på "verdens topp" og dingle med beina og titte rett ned ca 500m på utsiden er bare helt rå. I går var jeg konge på haugen!

Og så ble det plutselig fest her her i går kveld. Noen venner og naboer kom over til noen timers vorspiel før vi dro på en real rockekonsert i går kveld. Jeg var sliten etter turen men glemte det visst etter noen vinglass. For her ble det dansing og greier til langt på natt. :)

Og i dag??? NOT GOOD! :)

Jeg har rett og slett tatt en egenmelding i dag. Godt jeg hadde noen dager til gode;)

 

Jeg har 26 trimpoeng denne uka og har i tillegg klart å holde den smale vei mht mat. Så denne uka har vekta pekt nedover. I går morges var jeg 71,6kg :) og så lavt tall har jeg ikke sett før. Var innom 71,9 EN enkeltstående dag i desember før vekta føk opp 2-3kg i jula.

Jeg regner med at vekta øker igjen pga gårdagens alkohol, men samlet balanse i går viste minus 1000kcal til tross for festinga. Så når jeg har fått vaska rein kroppen igjen skal det vel gå rette veien allikevel.

Jeg kjenner meg klar for å prøve på en liten vektnedgang igjen. Snakket litt med kurslederen min om de siste 2kg, hun mente det kanskje kunne være like greit å prøve å komme meg dit i og med at de ligger der og gnur i underbevisstheten min. Alternativet er at jeg blir en "evig slanker". Nå har kroppen fått mer mat i 4-5mnd og forbrenninga skal da ha stabilisert seg. Jeg har ikke noe stress med disse 2kg, men skal knipe litt de dagene jeg kjenner jeg har overskudd.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jett om jeg unner deg de derre hersens 2 kg'ene. Misunner deg litt at du er klar for kampen, for det er ikke jeg. Gikk på en smell i helgen igjen, ja ja i dag skal jeg også på fjelltur. Skal for første gang gå 4-fjellsturen her i Bergen. Skal gå sammen med to venninner som er litt sprekere enn meg så jeg får sikkert kjørt meg, men det er jeg klar for. Ha en strålende søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Høres alldeles fantastisk herlig ut med lang og bratt fjelltur! Det er en utrolig følelse når kroppen virker og det er overskudd til å gjøre slike ting selv om det er slitsomt. Slitsomt er helt greit innimellom det - rart hvordan holdningen til akkurat det endres :). Det er fort gjort å bli litt glemsk med et lite glass vin innabords. Kjenner meg veldig godt igjen! At det kan bli litt sjabert dagen etterpå med så lite søvn (og slitsom fjelltur...og ikke minst dansing...:) ) får bare regnes inn i totalopplevelsen.

 

Så nå er du klar for å gi de siste to kiloene på pukkelen? Forbidabelt at du nå kom deg så godt inn på 71-tallet. Kan vel gjerne tyde på at det skal kunne være greiere å kvitte seg med det siste lille. Krysser fingrene! Jeg har virkelig full forståelse for at du vil disse kiloene, for selv om jeg vet at du har jobba med tanken så har du vel ikke vært helt klar for å gi deg. Endelig går det nedover på vekta her i huset også. Etter en drøy uke med innstramming og masse trimming så ser det ut som at det slipper.

 

Ønsker deg en riktig god søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinniR, takk for hilsen.

2neA, skikkelig tur du skal på, jeg blir rent misunnelig. Det går sikkert fint å henge på de venninnene dine, og så er det helt sant som du sier- det er godt å bli sliten:-)

Skrulle, jeg trodde jeg var klar for å jakte på et par kilo, men nå er jeg ikke så sikker lengre....:)

 

Og hvor lenge var så JESS i eventyrland. Jo, ca 2 dager. I går morges var kiloene sånn omtrent på plass igjen, til tross for smal sti og mye trim den siste uka (jada- mye rødvin lørdag- men likevel godt minus i kcalbudsjettet den dagen også)

Og hvordan taklet jeg så dette. Jo, jeg tenkte at pytt sann- det går seg sikkert til igjen. Og spiste ok utover dagen i går. Så kom kvelden, jeg var på trening og alt vel så langt.

Så bakte jeg 6 herlige brød, noe som medførte en avsindig herlig brødlukt i mitt hus. Jeg presterte å spise 5 digre skiver m/cottage cheese og blåbær før jeg tok repern og kom meg i seng. For en appetitt!!!:)

Jeg fatter ikke at ikke magen snart skal krympe såpass i hop at jeg blir fornøyd etter f.eks 2 skiver.

Det rare er at jeg helt fint klarer å motstå et lekkert kakebord, men nybakt brød- altså helt vanlig mat- det fikser jeg ikke. Allright, så var det kanskje ikke så usunt, men det er jo mengden som er problemet her i gården.

Og at jeg måtte "straffe" meg selv fordi vekta var gått opp igjen- med å storspise alle disse skivene. Slik at jeg er HELT sikker på at vekta er gått opp igjen! :eek: Fy fader, her snakker vi om høy intelligens altså!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ha vært 5 store kakestykker ...

 

Jeg skjønner deg godt, jeg. Gjærbakst tror jeg faktisk er den største svakheten min... Jeg vet ikke hvordan du skal takle det - for meg er faktisk lange perioder med kun knekkebrød løsningen foreløpig - men jeg har tro på at du finner veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare noe av det beste jeg vet! Skjønner godt at du sprakk....og jeg er enig med smg godt det ikke var kakestykker! Syns det ser ut som du er i god driv jeg....tross de der brødskivene! Flott fjelltur og mye daglig trim- joda:-) dette får du til!

 

....ser at vi har de samme svakhetene....jeg kan godt styre unna kaker- ikke noe problem i det hele tatt. Men chips....og deilig brød- gjerne nybakt....hmmmm da sprekker jeg og! Jeg er inne i en litt dårlig periode- og det skyldes rett og slett at jeg kjøpte en pose med den aller beste sjokoladen jeg vet! Jeg kjøpte den ikke til meg selv....det var under påskudd av at barna hadde besøk. Men hvem er det som spiser den sjokoladen, kanskje....? hmmm!

 

-det blir veldig sporadiske visitter av meg her inne for tiden.....så da er det alltid litt for mye å ta fatt på og lese....jeg får ta det i små steg!

 

Lykke til med nedgangen videre- for den kommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett, det kunne vært kakestykker...- og nystekt brød er bare himmelsk:D

Det som ikke er så himmelsk er at selv fullkornsbrød m/masse frø gir vektoppgang:p

Dagens vekt viste 73kg, dvs +0,4kg fra forrige uke. Og nå er jeg ikke lenger så sikker på at jeg vil jakte på disse 2 kiloene???!???§?

Jeg har trimma dobbel dose og hatt en samlet underskudd på minst 3-4000kcal sist uke uten at det hjelper:p

Nå er ei uke veldig kort tid så jeg skal ikke akkurat deppe;)

Saken er vel at jeg ikke tåler å skeie ut og jeg vet ikke om jeg er klar for å leve 100% "riktig" enda.

 

Nå har hufseværet kommet hit med plaskregn, vind og havskodde. Skikkelig 'stelle-inne-vær'. Og trene inne vær!

2 arbeidsdager til så er det langhelg igjen, herlig altså...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det stormer litt hos deg for tiden både inne og ute :)

Kjenner meg veldig godt igjen i måten du oppfører deg på, vi er noen gode 5-åringer inni mellom. Hvis det skjer så gjør jeg sånn... så det så.

Motivasjon er ordentlig ferskvare her hos meg, en dag er jeg super motivert til å ta tak og nå skal jeg videre ned i vekt. Så noen dager senere så har jeg MER enn nok med å jobbe for å holde vekten. Jeg prøver for tiden litt omvendt psykologi med meg selv (omtrent som å fortelle seg selv vitser og le av dem). Jeg har økt min grønne sone altså gitt meg selv litt større mental frihet om du skjønner hva jeg mener. Så nå gjenstår det å se om jeg nå lar vekten følge etter eller om jeg slapper litt mer av og vekten står i ro evt. går nedover. Forstår godt at du blir litt motløs når du etter hard triminnsats ikke får umiddelbare resultater, men de kommer de sakte men sikkert. Men i fare for å gjenta meg selv i det kjedsomelige hvorfor skulle du ned de 2 kg igjen? Er det klær du ikke kommer i, er du over normalvektig i bmi skalaen, ... (terge terge). Du har allerede gjort en kjempejobb Jess! Jeg tror (som den besserwisseren jeg av og til er) at ved å leve nøkternt og sunt (selv med en overdose gjærbakst i ny og ne) så vil de derre kiloene skrumpe inn av seg selv, og gjør de ikke det So what. Oppmuntringsklem fra ei som svært gjerne skulle ha smakt ditt nybakte brød- nam nam. Jeg simpelthen elsker gjærbakst. Har spist kake i dag jeg da, jeg som ikke har spist kake på over ett år på jobben klarte ikke å motså en ostekake da jeg kom igjen fra bytur. Ja ja, godt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Leste om brødskiveeskapadene dine, men kom meg visst aldri til å skrive. Heldigvis er det jo så mange kloke damer her som sier de riktige tingene :). Du har vel for lengst tilbakelagt disse skivene nå?

 

Nystekt brød er alldeles nydelig :). Joda, ikke slankemat, men hjemmebakt brød er jo full av smart godis som er godt for kroppen. Dessuten er både cottage cheese og blåbær lurt og godt! Men jeg skjønner at det kjennes litt sjokkerende å kunne dytte inn så mange brødskiver. Den apetittreguleringa tar det visst tid å få i sving. Når det er sagt så vil nok de aller fleste spise mer enn de strengt tatt behøver innimellom, når det er noe som er eksepsjonelt godt (slik som nybakt brød).

 

Jakten på kiloene ja. 2neA har gode poeng, synes jeg. De spørsmålene hun stiller om hva som er grunnen til at du vil ned de siste har du kanskje stilt deg allerede (mange ganger til og med??). Er litt der sjøl også, så innlegget hennes fikk meg til å tenke litt også. Etter at jeg starta på HV var jeg en periode nede på 68-tallet. Moro på vekta, det. Følte meg lett og fin i kroppen og magen var rimelig stram. Innimellom så tenker jeg at jeg vil tilbake dit! Men nå er jeg på 70-tallet og det kjennes i grunnen fint ut det også. Puppene polstra opp igjen litt etter påske og USA og det var ganske deilig. Lurer på om 70.5 er omkring den vekta der puppene enten går eller består :). Så nå har jeg tenkt å ha tre dager med matrapporteringsfri og så tipper jeg at jeg skal øke til uka. Og så får vi ta det derfra. Kjente plutselig at det er godt å ha det komfortabelt...og så får jeg heller stramme inn når jeg går inn i rød sone!

 

Nå tok jeg meg jammen til rette her, du! Beklager det, men det er da så kjekt å tenke på tråden din. Nå skal jeg inn til meg sjøl og oppsummere!

 

Ha en riktig god fredag - og en fantastisk langhelg! klem skrulla :)

 

...og du: Trimmen får du igjen for seinere! Formen stiger, basalforbrenninga øker og noen etterslepsgramminger tar kanskje kvelden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord fra dere 2neA og skrulle.....Litt å tenke på her! Jeg tror det er veldig viktig å gi seg selv litt frihet og ikke være så "streng"....Jeg vet fra tidligere vektoppganger at det er når jeg syns at jeg er helt håpløs og ikke klarer å styre matinntaket og vekten kryper oppover at det er fare for at jeg slipper helt løs. Da gir jeg plutselig bare blaffen- og vekten ikke kryper, men virkelig bykser oppover!

 

Jeg tror og at om vi ikke tenker "flink" og slanking og oppgang/nedgang osv - men heller tenker fornuftig mat, trim osv mere av generelle helsemessige årsaker blir det hele mye enklere å forholde seg til! Vi er sikkert fryktelig lei av å gå rundt og være "flink" hele tiden!? Vi jenter har jo målt oss selv på det i alle mulige sammenhenger :-)

 

Ha en fin dag!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gav et lite livstegn. Forstår godt at du trengte/trenger en liten timeout. Har den følelsen selv fra tid til annen. Ta den tiden du trenger og husk at vi er her for deg når du måtte ønske. Knuseklemmer avsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. her har jeg altså tatt min første timeout siden jeg startet i vektklubben januar 2008!

Jeg ble så usiiiiiigelig lei av telling, kontroll og hele greia at jeg rett og slett måtte hoppe ut av dette en liten stund.

Jeg har rett og slett vært en tur på "den andre siden". Den siden der jeg bodde før, der det luktet nystekte boller i huset, der familien koste seg med dessert, der jeg ropte inn ungene til vafler, der jeg spiste brunost, kylling i karry,... Og lå på sofaen hvis jeg var sliten.

Jeg har gått ei ukes tid og grubla på om det er verdt slitet. Jeg kjente litt på at jeg kanskje bare skulle gi opp dette, at det var like greit at jeg ble 100kg igjen- for dette går jo aldri over!!! Skal jeg lengte etter mat resten av livet?????

Kanskje jeg er ment for å være 100kilo?

 

Det rareste er jo at jeg ikke har følt meg trist eller psykisk nedbrutt, bare sulten, sliten og fryktelig lei.

Og følte veldig behov for å være der på "den andre siden" uten å rapportere her inne. Jeg hadde ikke lyst på trøst, ros eller ris fra noen. Bare GRUBLE....

 

I løpet av helga har hodet snudd litt igjen. Ja, jeg hater fremdeles å være sulten eller sugen på mat!

Jeg har spist på meg 2 kg og kjenner at jeg har fått en bilring på magen igjen! Denne gangen er det ikke vann!

Jeg "dyrker" bilringen for alt den er verdt, for jeg liker ABSOLUTT IKKE å kjenne slikt igjen.

Jeg kan fornemme den rent kroppslig og den er selve BEVISET på at jeg ikke er ment for å være 100 kg igjen. Jeg ORKER IKKE å være så tung, ubevegelig og valkete igjen. Orker ikke, orker ikke.

Og derfor har jeg nå begynt å registrere mat igjen, har også vært på trening i dag. For disse kiloene skal bort igjen.

 

Jeg har så veldig lyst til å skylde på noe eller noen. Sannheten er at jeg måtte ta denne "reisen" selv om det var aldeles idiotisk. Jeg har vurdert eksorsisme for jeg tror jeg er besatt av HAN SJØL!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hei Jess skjønner godt at du hadde behov for en timeout. Du har holdt på lenge og tatt av mye mer enn meg, allikevel har jeg også hatt behov for en timeout på mine 6 mnd og 8-9 kg. Skal livet liksom ikke bestå av annet enn å tenke mat? Kan ikke spise det, kan ikke drikke det, spiser jeg litt av det må jeg la være å spise kvelds, da blir jeg så sulten osv osv. Uff nei, tenk om livet kunne være litt lettere å leve noen ganger. Bare spise og drikke etter hjertens lyst og slippe å tenke på vekta.

Husker sommeren for fire år siden. Gubben og jeg seilte til Danmark i tre uker. Været var aldeles nydelig, vi koste oss med øl, rødvin, reker og brie hver eneste dag. Du kunne se på bildene da vi kom hjem hvordan vi este ut dag for dag på turen, men vi hadde det kjekt da :o Jaja, man skal leve og trives. Vi trives vel best med den vekta og størrelsen vi har nå så da får vi vel skeie ut litt, ta oss sammen litt, og så går vel livet videre uansett :)

Lykke til med deg og alle oss andre i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nøkkelen for meg iallfall må være å finne andre ting å fylle livet med enn mat. På meg virker det som at det første jeg kjenner på når jeg kjeder meg er magen min. Vil den ha noe?

Hvorfor spør jeg ikke andre deler av kroppen min om den har lyst på noe - kanskje en sykkeltur? En svømmetime? En tur? Eller kanskje hjernen har behov for en god bok? Eller kreativiteten vil meg noe? Hadde jeg vært like lydhør ovenfor resten av meg som jeg er til smaksløker og mage ... hadde jeg ikke vært på dette forumet i dag.

 

Selvsagt må det være rom for friminutt - eller busslommer i ulike str om du vil - på denne smale stien. Men om du vil kjøre autostrada til 100kg eller fortsette å slite med den smale stien mellom hver busslomme blir ditt valg. Jeg blir ikke med på autostradaen. :o Derimot har jeg veldig lyst til å møte deg her når jeg flytter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Godt å ha deg inne her igjen, jess. Har full forståelse av at du tok en pust i bakken fra alt sammen og hadde en smakebit på livet på den andre siden. På en måte er det ganske så fritt og godt der... i alle fall ei stund. Fristende å holde seg der også :). Du har vært ekstremt standhaftig i nesten 1.5 år og kanskje det var nødvendig å kjenne litt på det som var før du starta prosessen og på det som er inne i prosessen.

 

Det viktigste er slett ikke hva vi veier, men at vi finner en levevei som passer med det som kjennes riktig og oppnåelig. Jeg tenker mye på dette om dagen sjøl siden jeg koser meg så alldeles for mye hver helg. Var på den andre siden sjøl på lørdag og jammen hadde jeg det fint! Det var scones med syltetøy og clotted cream (enda tjukkere og mektigere enn vanlig piska krem), chorizo, portvin, oster...rødvin til lunsj og til matlagingen og til middagen...mer portvin...is med rom til dessert klokka ti på kvelden fordi vi ikke orka tanken på dessert før den tid. Det kosta litt på vekta, men jeg må ha det slik innimellom for ellers blir jeg sur og lei. Men blir jo sur når kroppen er tung og dvask også :o.

 

Jeg har håp om at det kanskje det går an å få begge deler, å leve mest det vanlige nye livet og så innimellom besøke det gamle? Så får det koste litt på vekta... Det er mange normalvektige som lever slik!

 

Ønsker deg en riktig god dag! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å ha deg hjemme igjen. Jeg driver og vandrer litt fra stien og opp på motorveien og ned igjen på stien osv. Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver om at veien kan være svært tung å gå. Men vi går og vi går Jess, og dette skal vi klare. Er helt enig med Skrulle i at vi kanskje overfokuserer på vekten, det er jo ikke den som skal avgjøre hvordan vi føler oss. Det er bare et slikt trygt ankerfeste for meg, jeg vet at når det står sånn noenlunde i ro, da lever jeg noenlunde ok i mat og trimveien. Jeg vet med meg selv at jeg kan ikke leve for strengt nå, for da står jeg i fare for å forlate den smale sti kanskje for godt, og da står jeg der om 10 kg og lurer på hva jeg søt (heter det det?) over når jeg var i den og den sonene. Nei nå får vi løfte blikket,nyte livet og fokuserer på alt vi faktisk kan og vil. Klemz som ungdommen sier :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager på rett-siden

Hvis dette mat-styret kan sammenliknes med alkoholisme, så er jeg helt klart en periodedranker. Jeg kan holde meg tørr veldig lenge, og så sprekker det plutselig. Nå spiser jeg meg heldigvis ikke fra hus og hjem og det er jo ei trøst:p

Jeg ser for meg scenariet "Nå orker jeg ikke mer av denne spisinga di...", unger som gråter, strømmen er stengt pga manglende betaling, huset på tvangsauksjon... Jess ligger feit og syk i sofaen med tårnkake-ringer tredd oppetter armene og smult i munnviken... Naboer ringer barnevernet, politi...

 

Huff, nå løp visst fantasien litt løpsk her, jeg glemte rent bort at jeg er 44 år:p

 

Jeg har vært veldig opphengt av å prøve å få dette til å å helt av seg selv. Jeg har trent på å få kroppen til å spise helt passelig uten å lykkes!!!

Dette målet er under sterk revurdering. Jeg har øvd i 1,5 år og kroppen spiser fremdeles ikke passelig men mindre strenge-Jess passer skikkelig på!!! Jeg erkjenner herved at jeg kanskje må ha et livslangt forhold til strenge-Jess. Jeg vil ikke alltid ha henne her men ønsker at hun kommer innom ved behov.

Hvis jeg vet at jeg klarer å hente meg inn igjen så er det jo ikke så farlig om jeg lever det søte liv noen dager. Kanskje tvert i mot!

 

Jeg har også tenkt at jeg må bli ferdig med slankinga. Her må jeg også gjøre en revurdering. Jeg tror jo at jeg slanker meg hvis jeg må stå motstå noe jeg har lyst på. Da er det jaggu mange som slanker seg her i verden!!!

Det kan da ikke være mitt ansvar alene å spise all god mat her i verden? Det er jo sikkert flere som vil ha? Og det kommer sikkert flere muligheter?

 

trollmor66, godt å lese om den turen til Danmark. Ser for meg den billedrekka, dag 1, dag 2 osv;)

Og at vi er flere som svinger litt i tankene omkring dette livet, at slankelivet er som det virkelige livet- det består både av sorger, lengsler og ikke minst gleder!

 

smg, jeg gleder meg til å bo her inne sammen med deg. Jeg likte veldig godt din "realitetsorientering". Det er helt sant som du sier- det er bare å kjøre autostradaen tilbake til 100 hvis jeg har lyst. Det er mitt valg, og min stemme er herved levert. Det ble NEI til 100

 

Skrulle, den lørdagen din hørtes bare så utrolig herlig ut! For en meny:-)

Jeg skal bli flinkere til å unne meg slike ENKELTSTÅENDE dager, kanskje jeg da kan unngå å havne ut på 2 ukers charter til "den andre siden"

Nå er jeg i full gang med å skjerpe inn og slite av meg bilringen igjen. Ikke noe tullball før den er borte! NIX, NOT!

 

Klemz'n smakte godt, jeg er inne i terminologien vet du- har jo ungdommer i heimen

Dere har rett i at det ikke er så viktig hvor mye vi veier, jeg bare aner at det kan være en fare i at jeg aksepterer det kiloet, og ett lite kg til og ett til...

Så nå er det strake veien nedover igjen til 73. Sier jeg nå i dag iallefall. Jeg har jo ombestemt meg før.

 

Det føles nesten som om mine 2 siste uker ikke bare har gjort meg feit, men også godt. Jeg måtte bare spise meg skikkelig mett, spise ting som ikke bare var sunt, leve litt syndig. Jeg leste en artikkel i en avis i forhold til slanking i denne perioden. Der stilte de spm om HVORFOR vi spiser. Og jeg svarte inni meg at jeg spiste fordi jeg hadde lyst/fordi det var godt og tenkte..... SO WHAT.

 

Fint at jeg ikke har så lyst til det lenger da. For ei stund...

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...