Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Her går det ei kule varmt om dagen! Det er kjempetravelt med både jobbting og sosiale ting. Og slik blir det nok noen uker framover også.

 

Takk for hilsen, jess. Ja, kanskje det er en slags løsriving jeg holder på med også. Samme hvor travelt det var før så hadde jeg tid til å lese mye her inne på forumet og å skrive. Nå merker jeg at det er fint å ta en tur innimellom og så er det greit. Kjenner at jeg nok skulle skrevet litt mer på andres tråder, men så blir det så lang tid mellom hver gang at jeg føler at jeg ikke klarer å henge helt med på hva som skjer og vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive :).

 

Det går bra med meg om dagen. Til tross for altfor mange helger med festivitas så har skrulla holdt seg grundig i nakkeskinnet i ukedagene. Det har mot alle odds gått sakte nedover på vekta og i morges var jeg endelig på et vektnivå jeg ikke har sett siden begynnelsen av august. Det er fortsatt 1 kilo igjen til trivselsvekt (den nye som jeg tror jeg ender på og som er 1 kilo over den opprinnelige). Men jeg tror at de to ukene som kommer nå blir *enda* hardere i matveien og travlere, så det spørs om det holder framover. Men jeg kjemper knallhardt og har ikke tenkt å 'gi meg for i år' selv om det snart er jul. Det får bli den kosen det blir og så får jeg holde fokus i mellom. Må nok bruke det gamle ned-i-vekt-vettet og planlegge når det skal skeies ut og når det ikke skal. Ellers sklir det så altfor lett ut.

 

Ønsker alle ei riktig god helg! Jeg er innom og leser om dere, jenter :). Stå på og hold fokus framover - og gi plass til kos når det passer.

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Så flott at du klarer å holde fokus! Dette skal vi greie veit du :D Vi begynner jo å bli veteraner nå, bare 2-3 år igjen så skulle kroppene våre ha godtatt våre nye vekt. :D Livet mitt er også bra, jeg holder stortsett fokus, blir litt uklart innimellom men så skrur jeg litt på siktet igjen og det virker som en god oppskrift for meg. Ha en super førjulstid. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, smg, jess og 2neA. Jeg har vært i Norge ei stund og det har vært veldig travelt...og dessuten røyk vel det fine fokuset mitt :D. Ble i meste laget av kaker og kos og det er jo ikke gratis. Opp 1.5 kilo, men det tar jeg faktisk med ro. Nå planlegger jeg ei skikkelig flink uke før jul og satser på at halvparten går av. Kalkulerer med en liten juleoppgang, men skal være hjemme hos meg sjøl mye av jula, så da er det muligens greiere å holde fokus. Nå har jeg ei intens jobbeuke foran meg, men fra 21. desember tar jeg meg fri og da skal jeg sette meg ned og bestemme hva jeg skal kose meg med i jula.

 

Etter jul skal jeg bruke en måneds tid på å finne formen slik at jeg skal gå på med nytt HV-giv. Da må det være slutt på slanking og jeg skal begynne gradvis økning igjen slik som jeg gjorde i starten og ikke tulle meg bort slik jeg har gjort det siste halve året. Ja, tenk, 2neA, nå har vi hatt ny livsstil i 2 år. Det er herlig! :D Godt å høre at du har fokus.

 

Ha en riktig god søndag! klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Svarer hos deg, liker jo å tro at det er litt mer anonymt....

 

Joda, det går jo bra. men det som ikke er så bra er at jeg var en tur innom sykehuset for hjertet mitt i natt. Blir jo en trist påminnelse om at det som er medisinert bort er der(hadde glemt å ta medisiner, og da var det pån igjen). Jeg tror jo at endel av oppgangen på våren og nedgangen nå har sammenheng med medisiner som jeg nå har sluttet med. Så nå krysser jeg alt og håper legen gir meg lov til å la være å beg på de igjen. Men for all del, de vet best, og jeg får bare innrette meg. Må jeg begynne på de igjen så skal jeg be legen følge meg opp på det feltet også. Lover herved at det ikke skal føre til ti forferdelige oppkilo.

 

Ellers har det jo vært virkelig vitaminbombe å se at nåla peker riktig vei. Og, det er godt nå når bord, butikker, skap , og hodet fylles med gode syn og dufter.

 

Heldigvis er alt annet på "stell". Vi har det jo så bra, jeg prøver nå så godt jeg kan å tilpasse disse kunstnergenene til vanlige liv a4 liv.....med vekslende hell :D men min kjære påstår at det går bra, han liker det livet!

 

Så du har vært en tur i Norge. Ja, her skjer det jo ikke så mye, noe som ble demonstrert ved at journalistene heiv seg over svineinfluensaen. Nå har alt handlet om Obama, som de nok kan koke suppe på leeeeeeeeenge til:) Men, men, tyder jo på at det meste er bra.

 

Håper jobb og studier går bra og at du og helten din får tid til hverandre. En riktig god jul fra endelig et steg FREM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, steg! Alltid så koselig å se deg :D. Leit å høre at du har hatt ei tørn igjen - jeg håper bare at du føler deg bedre nå og det blir en orden på medikamenter. Det er kjempefint om du kan få legen til å hjelpe deg dersom du må i gang med de samme medisinene igjen. Det er nå uansett herlig å se at det har blitt liv i gamlesteg igjen inne på tråden din :D. Vi krysser fingre for at du beholder oppturen framover.

 

Jeg leser norske aviser på nett og må jo si at det er jammen godt at svineriet kom til Gamlelandet: ellers hadde de jo ikke hatt noe å skrive om. Nå som det ser ut til å roe seg er det fint å hatt storfint besøk, tror du har rett i at det skal skrives mye om det framover.

 

Ja, du. A4-liv har sine fordeler og ulemper. Jeg har en kropp som trives godt om natta. Da klarer jeg å tenke og foksere på ting jeg skal gjøre...den eneste 9-4-jobbinga kroppen min ser ut til å like er den om natta :D. Men det er litt balete å få det til å passe med andre ting, så jeg har vent meg til tidlig legging og tidlig oppstandelse. Jeg er helt sikker på at det gjør meg mindre produktiv, men samtidig kjenner jeg at det er litt godt også. Praktisk da gitt. Men jeg har det godt, altså, selv om studiene går saaakte.

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, men det er jo bra noe er A4. Jeg har også mine ting.... men det er ikke tidlig oppstandelse. De to gangene det skjer lurer min kjære på 1, om jeg er sinnsforvirret, 2, hvem som har fått lurt på meg en så tidlig avtale. Og selv så tror jeg endelig at jeg nærmer meg normalen.... helt til jeg kommer til klokken ni og skjønner at denne grusomme gjespingen hører til de dødes oppstandelse. Jeg flyter jo på A4fasaden, første mann, 3 barn og volvo! ethvert bekjentsakp utover det vil nok avsløre noe annet:) Men noe av det som er stas med å nærme seg førti er at det er betraktelig mer attraktivt å være spesiell nå enn det var i de gryene tenåra, da alle som fikk litt for mye oppmerksomhet var av det onde.

 

Dette var nok fornuftig ting å bruke tiden på.... jeg har nemlig en jobb jeg gruer for! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser du er lite her inne. Det er jo flott. Betyr jo at du klarer deg mer og mer uten å myse innpå her og at livet ditt har normalisert seg som normalvektig skulle jeg tro. Jeg savner deg jo, faktisk ganske mye. Håper at alt er bra med deg og at du får et flott nytt år! Klem Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk, kjære gromme steg:)! Godt Nytt År til deg også! Jeg skulle så gjerne sagt at jeg har klart meg kjempebra i jula og har full kontroll, men det ville dessverre ikke være sant :D. Jeg har hatt en herlig jul, med besøk fra Norge og masse klemmer, latter, kortspill, vin og mat.

 

Når det gjelder inntak har jeg ikke skjela hverken til høyre eller venstre og spist altfor mye tull, og spesielt sjokolade. Nå sitter jeg litt i tenkeboksen og kjenner litt på alt dette. Jeg har godt opp i vekt. Ikke bare litt, men mye. Det har jo gradvis gått på siden juli og selv med noen kjempeflinke perioder der vekta har gått nedover så har det liksom ikke blitt noe særlig sjvung over sakene.

 

Helten min synes at jeg ser fantastisk ut og det er jo alltid herlig. Jeg føler meg egentlig ganske fin også, men det er to ting som plager meg, og totalt sett er jeg ikke fornøyd. Det ene er at noen av klærne mine sitter akkurat litt for stramt og det andre er at jeg ser og kjenner at magen er påtakelig større. Og så er jeg selvfølgelig livredd for dette å stadig godta flere og flere kilo.

 

Nå veier jeg 76 kilo, noe som er nesten 7 kilo mer enn da jeg starta på HV i mars Puh, det var hardt å skrive...plasserer meg faktisk inn i 'lett overvekt'-kategorien igjen og det er 14 måneder siden sist. Jeg kjenner at jeg ikke trenger å gå tilbake under 70, men jeg bør ned til 71 eller 72. Da følte jeg meg fin. Så jeg innser at jeg må på ned-tur igjen, og jobber med å finne ekte motivasjon til å gjøre det slik at det faktisk blir noen greier på. Lurer til og med på om jeg skal lage ny ned-i-vekt-tråd og rett og slett ta en pause fra denne tråden. Jeg har lyst til å være i HV-modus når jeg skriver her inne! Ulempen er at jeg ikke vet helt hvor jeg hører hjemme lenger på ned-i-vekt-trådene. 20-30, der jeg bodde før, kjennes som et tilbakelagt kapittel (Huhei, så herlig det var å skrive!) og dessuten savner jeg de gamle kjenningene mine. 'Ned under 10 kilo' kjennes liksom ikke helt greit ut heller...vet ikke helt hvorfor. Hmmm...kanskje jeg bare skal henge meg på noen ned-i-vekt-tråder igjen? Trenger nok det trådfokuset framover!

 

Uansett må jeg satse! Jeg skal ned 4 kilo og det får ta den tida det tar, men det hadde vært fint å starte med å holde vekta fra 1. april. Jeg har ingen store fester, turer eller utfordringer de neste to månedene. Plan for kommende uke er:

- Komme så smått i gang med trening igjen, ikke bare rusleturer sånn innimellom

- Få gode matrutiner på plass, men kanskje ikke telle riktig enda

- Nyte at jeg er så og si normalvektig

- Nyte at jeg selv bestemmer hva som skal spises

- Nyte at kroppen min liker å være i bevegelse

 

Plan for januar:

- Bevege meg hver dag og trene litt ekstra to ganger i uka

- Lage masse deilige skrullesupper og annen god og sunn mat

- Fortsette å nyte! :D

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så godt at dere fortsatt er her!

 

Snakk om å dette skikkelig av lasset da. Her er det krise nå. Ha gått opp masse igjen. At det går an!....... Kom meg liksom aldri skikkelig i gang igjen etter sommeren jeg, og så ble det så mye sykdom og styr i flere generasjoner her at jeg mista fullstendig alt som heter fokus. Fyterakkern!

 

Men nå er det på'n igjen, bare å ta fram alt som heter pågangsmot, kunnskap og erfaring, dra på skylappene og kjøre i vei. Starter med noen "ekstremdager" og en rensekur for å komme ordentlig i gang, og så blir det ingen utskeielser før til påske, hvertfall. (Skal vi forresten ha "påskemål-tråd" under "hold vekten"? Trønderpi: du pleier vel å dra i gang?)

 

Har ikke fått lest meg helt opp på trådene deres her, mye å ta igjen, men jeg kommer i siget etter hvert. Godt å være med igjen hvertfall!

 

Hurra for oss!

Go girls!!! :D:p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er i farta igjen, kess. Vi får ri videre, ikke sant?

 

I dag har jeg bekjent mine synder for min herlige og tålmodige kursleder. Merkelig hvor kjipt det er å skulle innrømme for Frøken at jeg ikke har vært flink jente. Nuvel! Jeg har tenkt mye de siste dagene. Det er jo ikke verdens undergang å gå opp noen kilo, men de kan jo ikke få lov å være der. Jeg er jo så glad i nykroppen min og synes både den og jeg fortjener bedre. Det er ikke verdens undergang å skulle gå ned noen kilo heller, så da er det der fokuset skal være framover.

 

Jeg har vært veldig sulten de siste dagene og spist mye mat, men ikke noe godterier, så gir meg sjøl godkjent. Jeg skal sitte og skrive veldig på oppgaven de nærmeste månedene og da vet jeg at veien til matskapet er veldig kort. Så i tillegg til å være flink skolejente planlegger jeg å finne tid til å kjenne etter hva kroppen min *egentlig* forteller meg. Sulten kan noen ganger for min del bety 'vil ikke skrive', 'vil ikke tenke', 'vil ikke føle'. 'Sur skrulle' kommer ofte av at jeg enten er sliten, har spist tullete, ikke fått jobba nok eller ikke fått trent.

 

Planen for i dag er veldig enkel:

:) Være skolejente

:) Gå tur i herlig og kaldt vintervær på stier med barfrost (Åååå, da blir jeg lykkelig!)

:) Lage ei stor gryte med Skrullesuppe, det gjør godt for en sulten skrott!

 

Jeg kommer ikke til å være mye her før jeg er klar for HV igjen. Jeg tar heller smg sin invitasjon om å være på tråden hennes framover, og i tillegg besøker jeg steg og surrer rundt på andre råder som det faller seg!

 

Ønsker alle ei riktig herlig uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du til å klare veit du. Hører du har hatt dine runder i tenkeboksen da er nok halve jobben gjort. For ikke å snakke om når sykkelen kan graves frem igjen :) Ønsker deg lykke til uansett på hvilken tråd du velger å ytre deg :) Men husk det er her du bor veit du. Litt opp, litt ned det er hold vekten det. Hadde det vært lett hadde vel alle vært normalvektige :) Mange oppmuntringsklemmer er avsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er i farta igjen' date=' kess. Vi får ri videre, ikke sant?[/quote']

Takk for det Skrulle, ja da, nå er vi i siget vettu!

 

Er nok veldig lurt å gå et kurs. Har vurdert det sterkt jeg også nå, men liksom ikke fått ut fingeren. Nå tror jeg likevel jeg skal klare meg fram til påske, ettersom jeg har fått på skylappene mine igjen (he, he), men om det skjærer seg, så må det bli kurs.

 

Lykke til! vi snakkes jo på andre tråder. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulle!

Takk for hyggelig "velkommen-tilbake"-hilsen! :-) Kjenner meg litt skamfull over å ha gått opp så mye igjen - men det er jo bedre å se realiteten i øynene enn å fortrenge kiloene! Nytt år, nye muligheter!

 

Lykke til med HV og studier!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ser at det er lenge siden du var her inne, men prøver allikevel å skrive noen ord i håp om at du dukker opp igjen.

Jeg er stolt av at du klarte målet ditt. Håper det fortsatt går bra. Jeg klarte ikke å holde meg på matta, så nå har jeg opprettet en ny logg på ned 10-20 kg. Stikk innom dersom du finner den. Denne gangen er motivasjonen tilbake. Skal inn i alle de fine klærne som ligger i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Gjest skrulle

Tja, hvordan gikk det? Ikke så bra med vekta, i alle fall! Har akkurat lest meg opp på mine bravader høsten 2009 - der ny-livet fortsatt gikk, ikke helt men nesten, på den smale sti. Og så glapp det gitt :).

 

Hva skjedde? En av de gode tingene som skjedde våren 2010 var at jeg fikk skrevet oppgaven min ferdig. I den perioden var det ikke særlig fokus på noe annet, og det var nok nødvendig for å klare å komme i mål med oppgaven fordi jeg skrev konstant i månedsvis. Men kan jo ikke legge hele skylda på den heller - fordi jeg ser jo at jeg strevde ganske mye mot jul - og hadde 5 kg pluss da 2010 starta. Hadde alle gode forsetter, men ser i ettertid at jeg ikke *ville nok*. Var nesten fornøyd med vekta. Nyklærne passet stort sett. Så normalt slank ut. Fortsatt mange komplimenter. Lei av å være måteholden og flink. Det siste er den viktigste grunnen til at jeg skar avgårde på en sidevei.

 

Som jeg og mange her inne har drodla over, så er dette med livsstilsendring hardt, og vi har ofte lurt på om det går an at dette setter seg i ryggmargen alt dette. Jeg har lest litt på trådene til dere som holder dere stabile her inne på HV. Fantastisk innsats alle sammen! Jeg er stolt av dere og blir inspirert :). Noen av dere ser ut til å føle at det går mer og mer av seg sjøl - og det lover godt! Andre merker at tankesett og livsstil stadig må kalibreres og holdes i ørene. Jeg er sikker på at det siste er meg.

 

Jeg har luska på forumet ei snau ukes tid. Jobba med å finne motet til å skrive litt igjen. Var på nippet til å skrible forrige fredag, men så skjedde disse forferdelige tingene, og sorgen over at mennesker må oppleve slike ting gjorde det smått og navlebeskuende å klage på 10 kg overvekt. Før dette skjedde var det selvfølgelig tanken på at jeg hadde mislykkes så grundig som holdt meg tilbake. Så flaut å ikke klare å holde vekta når jeg i prinsippet hadde alt det som skulle til. Men det går jo ikke an å tenke slik - må gå et skritt utenfor meg sjøl og ta en god kikk. Hadde jeg syntes det var like ille om det hadde vært noen andre? Nei, selvfølgelig ikke. Nå er det bare å brette opp armene!

 

Jeg vet jo at jeg klarer å gå ned i vekt. Jeg vet at jeg klarer å holde vekta. Men jeg skjønner nå at jeg ikke kan slippe hånda til forumet og et striktere regime. Ønsker 10 kg ned, men nøyer meg kanskje med 7. Starta for i uke sia og siden da har jeg telt og målt og veid meg sjøl, trimmen min og maten min akkurat som i gamle dager. Slik må det være ei god stund framover. Og det kjennes deilig ut. HURRA:D! Og så deilig det er å være her inne igjen! Hvordan kunne jeg glemme hvor godt det er å være på forumet og hvor viktig alle de herlige menneskene er for meg?

 

Som ved forrige korsvei blir jeg nok ikke å finne på denne tråden før jeg er klar for stabilisiering igjen. Jeg vet ikke riktig hva jeg skal ta meg til. Kanskje åpne gamletråden min på 'ned 20-30'? Jeg svor jo at dette skulle være et avsluttet kapittel, men kanskje er det der jeg trenger å være nå. Jeg trenger et sted som er mitt der jeg kan sludre i vei om det som faller meg inn, og 'ned 20-30' føles mest som hjemme, tror jeg, selv om jeg ikke kjenner noen der. Kan bli kjent, kanskje? Jeg skal i alle fall starte med å besøke gamle kjente på diverse tråder.

 

Ønsker alle som er innom tråden min en fortsatt god dag!

 

- skrulla

 

... og takk for hilsener metchen, Serene og kess, selv om det er lenge siden dere skrev dem. Håper det er bra med dere, hvor dere enn befinner dere. 2neA - jeg skal ta meg en titt innom tråden din! jeg har sett at du er still going strong! HURRA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Skrulle, velkommen tilbake. Gjett at jeg ble glad for å finne deg her, har lurt mye på hvor du var i verden. Du er stadig med meg i tankene. Var ute og sykla for litt siden og tenkte da på om du fremdeles sykler. Husker så godt da vi skulle ha LØP, jeg skulle være duskepike mens du og Vilde skulle løpe. Ditt begrep om å være mett helt opp til skulderbladene...

Å, det var godt at du kom tilbake!!!!

 

Jeg har også gått litt opp igjen. Har også vært litt trøtt og lei av hele greia, kjenner veldig godt igjen din beskrivelse.Jeg tok meg en lang sommerferie her inne og skal nåtilbake til hverdagsliv, telling, veiing, trim, sug og utholdenhetstrening. Og da er det godt å ha noen å spille på lag med. Så jeg er iallefall helt komfortabel med å finne deg i denne tråden. Skal nok finne deg uansett, altså :)

 

Lykke til, du er en mester når du får hodet på plass- det vet jeg! Jeg heier på deg.

 

Stoooor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Velkommen tilbake !

jeg er inne på 10-20 kg, og hadde synst det var kjekt med litt selskap der inne.

Jeg har holdt på ca 1 år nå, og mange av de faste følgerene er ikke å finne lenger, så jeg følger gjerne med deg :)

 

Jeg er snart i mål, og det å lese hvordan det har gått med deg etter denne tiden er en tankevekker. Dette er virkelig noe vi må snu... Og jeg kan ikke falle tilbake til gamle toner. Det er flott du tar tak, og begynner på igjen. Det står respekt av ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen er jeg mest på gamletråden min på 'ned 20-30', men det er da utrolig trivelig med besøk her også!

 

Soleia - takk for lang hilsen på din tråd!

 

Jess - akkurat vært innom hos deg og latt skravla gå. Alt er ved det gamle :). Jeg sykler ikke så mye om dagen fordi jeg er i Norge hele tiden. Ikke at det ikke går an å sykle der, men sykkelen min fra nitten-hundrede-og-nittito har bare hatt to og et halvt gir, så det har vært ganske ukult på langtur (men fint til andre ting, som å sette den fra seg i byen uten sikring. Den later nemlig bare som om den er låst, fordi jeg måtte klippe låsen, så nå surrer jeg bare den klipte låsen sånn passelig rundt).

 

Etter påske (måtte vente til etter påske, ikke lov å ta ut sykkelen eller bruke småsko før det) fikk jeg en av syklene mine over fra England med helten sin superdupre lås. Det var bare det at jeg mista nøkkelen ganske fort så sykkelen har i grunnen blitt stående. Lette over alt i flere måneder: på kjøkkenbenken, stuebordet, baderomshylla, baderomskuffen, ute under sykkelen i ugresset. Deretter mer desperat: kjøleskapet, jakker jeg ikke har brukt på et år, vaskemaskinen, bukselommer, kjelleren, igjen ute under sykkelen i ugresset. Og disse om igjen i flere runder. Helten var ikke spesielt imponert og lette de samme stedene - flere ganger. Dagen før vi skulle reise til England på sommerfri ble den funnet: ute under sykkelen i ugresset. Så når jeg kommer hjem har jeg sykkel. Og i år skal jeg ha piggdekk!

 

Jeg løper ikke heller så mye (derav 10 kilo pluss). Kanskje en duskepike kan gjøre susen :P? Men jeg er i gang igjen så smått. Nå får vi bare sette støtet inn både du og jeg!

 

ElisabethV - takk for velkomst! Så trivelig med nye fjes, selv om du ikke er så ny heller. Ja disse trådene har en tendens til fraflytting over tid og det er både stusslig å miste nye tankekompiser og litt demotiverende å bli igjen. Vi var ganske heldige i min tid for det var en liten gjeng som holdt det gående helt inn til HV - og dit kom vi nesten samtidig. Jeg er faktisk ganske flau over at jeg var en av de som plutselig ble borte fra HV uten et knyst. Jeg er innom hos Julianna av og til og da skal jeg jammen ta meg en kikk innom deg også! Vi kan veldig gjerne følges ad framover :D. Flott å høre at du snart er i mål - spennende tider! Jeg skal ta meg en tur innom tråden din.

 

Riktig god uke til alle som er innom! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå snart inn og lese på den nye tråden din på ned 20-30 kg. Har skrevet litt til deg både på min og Jess sin tråd. Kort oppsummert: Kjekt å kunne gå veien ned igjen sammen med gamle kjente, dette skal vi klare :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...