Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Jaddajadda, jess! Det har visst tatt av litt igjen i det siste. Blir så innmari på skravler'n når jeg sitter hjemme aleine hele dagen ;). Stahakkahrs meg! Vel, i morgen skal jeg ta turen inn på laben og da blir jeg nok stillere. Godt å se at du ikke har hatt denne ulvehunger'n i det siste. Det er jo mulig at det faktisk er kroppen som protesterer på kaloriunderskudd over en lang periode. Ja ikke vet jeg. Økning blir fint uansett!

 

Du skjønner alt du, svusj :)! Supert at du vil være jobbkollegaen min. Jeg synes det er stas å sludre om det som faller meg inn jeg. Egentlig litt merkelig, for i det virkelige er jeg ikke spesielt pratsom. Ha en riktig god tur til fjells!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Humhum, jeg må jo tilstå at dine innlegg og ditt engasjement her inne gleder meg stort!!!Det er jo så herlig å komme inn i klubben og se at det ligger uleste meldinger:)

Jeg er nok av den pratsomme sorten i det virkelige livet også. Det er derfor godt å skrive av seg litt her inne, så slipper jeg å prate hull i hodet på venner og kjente;)

 

I dag har jeg knasket riskaker (de med ostesmak som nesten smaker cheese doodles) til kvelds, underlig "mat"- men jeg var så salt-sugen.

 

Nei, nå er det snart natta- og da er det heldigvis kun en oppstandelse igjen før det er helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den pratsomme sorten i det virkelige liv. Men en grunn til at det er fint å skravle her er at de aller fleste venner av meg/familien har ALDRI hatt et vektproblem. Eller for den saks skyld skjønner hva poenget mer med å "være bevisst" i matveien... F.eks min søster, som både er høy og ikke minst slank som en modell. Men spiser masse godteri, og drikker H-melk!! Og lærer sin datter de samme vanene. Har prøvd å forklare henne en ting eller to flere ganger... Faktisk veier hun mindre enn meg, men er over 10 cm høyere! Snakk om rettferdig fordeling av genene. Men poenget var; det er litt godt å skravle om trim og mat og sånt med folk som er litt på samme bølgelengde! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke pratsom vanligvis Srulle? Nei jeg tenker ikke på deg som ei skrvale. Det du skriver er jo reflektert og ikke minst fullt av omsorg.

 

Meg... i virkeligheten. Hm har vel egentlig lurt på hva de skravler om på symøte og i selskaper når ikke jeg er der og styrer praten. Har egentlig lurt på om de ler like mye da! ;) Nei, det er vel ikke akkurat stille rundt meg. Jeg har en latter som smitter. En gang satt jeg i en stor aula. Så kommer en mann bort som jeg bare såvidt viste hvem var. Så sa han: Du burde går til et plateselskap og spørre om de vil kjøpe latteren din. Den er så smittende. Tror du jeg lo da eller. Var 17år!

 

Mailet akkurat med søster. Hun skriver også på en oppgave. Hun hadde et godt bilde Skrulle. Hun følte seg som en veps i glass. Riktignok med litt huller i lokket :) . Så du kan jo tenke på oss som hugger litt større hull i lokket og kommer med litt vann og mat til vepsen!

 

Pratsom nå... men så blir jeg nok borte noen dager. Jobb, jobb ,jobb. Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese disse innleggene som handler om oss sjøl og vår personlighet. Det er ikke rart vi er litt nysgjerrige på hverandre. Vi er jo blitt riktig så godt kjent, uten å være det i det hele tatt. Det er ganske herlig å ha mange venner her inne, som jeg ikke skal besøke eller forholde meg til på annet vis. Rett og slett bare noen å sludre med om slankelivets ulike fasetter:-)

Jeg kjenner at jeg er blitt glad i dere og det er en litt merkelig følelse. Jeg er glad i et nick og ikke minst all varme, støtte og omsorg som ligger i at vi deler tanker med hverandre.

Kos deg i laben, og ikke lek med eksplosiver:D

 

Jeg vet jo at du ikke blander froske-egg og kjemikalier, men jeg får alltid dette reagensrør-bildet i hodet mitt når jeg hører ordet 'lab';)

 

God helg fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess: Se, så flink jeg har vært i dag?!? Nesten ikke vært innom! Jeg synes også det er herlig når folk er innom og skriver om smått og stort...og innser vel at innimellom er det visst jeg som står for mye av skvaldringa her inne ;). Det er godt å skrive av seg en del tanker og betrakninger. Dere avlaster helten min voldsomt, det er nå helt sikkert. Han setter nok pris på det! Jeg snakker også relativt sjelden med vennene mine nå når jeg bor her. De er stusslige på mailing de fleste av dem og det blir helst det skriftlige mediet som passer for meg siden jeg har anledning til å ringe dem bare i typisk småbarnsleggetid og etter det. Da har de vel sikkert mer enn nok av andre ting å drive med...samt bare være seg littegrann.

 

Og dessuten blir jo dere en slags venner også - det har du helt rett i jess - venner som jeg rett og slett blir glad i. Det er befriende å ha en herlig gjeng med folk å snakke med når det passer - uten å føle noen av de forpliktelsene som gjelder i det virkelige livet.

 

IC242: Jepp, det er vel akkurat de banene jeg tenker også. Dele med noen som vet hva det handler om. Kan kjennes litt ensomt å endre livsstil. Så du har en slik lang og slank søster - ja, sånn er det med disse genene. Jeg har vært veldig misunnelig på disse naturlig slanke, spesielt de med spinkel beinbygning. Kjenner at jeg ikke er helt kvitt misunnelsen, men jobber med saken. Vi fikk den kroppen vi fikk og det fine er at vi gjør det beste ut av det. Kan det bedre bli :)?

 

steg: Tredje selværklærte skravler'n på det tredje innlegget. Herlig det at dere skravler, jenter. For meg har skravling har en videre betydning enn bare innholdsløst pjatt, heldigvis. Takk for gode ord, steg. Noen ganger blir det mer reflekterte betraktninger og andre ganger mest vås, men det er greit det, synes jeg. Moro med folk som ler høyt og har smittende latter - godt du sprer mye liv rundt deg, steg. Ikke at jeg egentlig er overraska. Dere forer meg godt med liv og røre og omsorg, så jeg klager ikke egenltig her i skriveburet mitt.

 

Ja, så sitter jeg her da i sofaen med yogi-teen min - lunt og godt med et smil - og tenker at jeg har lagt nye brikker inn i puslespillene om jess, IC242 og steg. Nickedamene som kjennes ut som virkelige til tross for at jeg aldri har truffet dere. Takk for at dere deler!

 

- skrulle :)

 

...og du, i dag jess, har jeg brygga sammen noe som lukter forskrekkelig skummelt på laben...det putrer og ryker. Det må stå ei god stund, så nå skal det godgjøre seg til vi har samla resten av folket her inne på HV og da blir det skikkelig fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Ja, det er morsomt dette puslespillet om hverandre inne på trådene. Jeg elsker mennesker og personligheter, sammenhengen mellom folks væremåte, det en sier og ikke sier, det en utrykker... Jeg tenker at her inne avslører vi oss på en annen måte. Vi kan skjule annet enn i virkeligheten, men jeg synes jo det er morsomt å oppdage at også skriftspråket avslører mye. Jeg har blant annet oppdaget at mye av min humer er ironi , satire og selvironi. Men jeg kjenner at det er ganske mye vanskeligerer å få frem skriftlig. En står jo i fare for å bli tatt på ramme alvor :) Var bare herlig det su skrev om venninnene dine "samt bare være seg litttegrann! humre , humre.... det er jo morsomt for det er vel akkurat den tiden jeg bruker her inne. Kjært tiltrengt og herlig!

 

Men nå skal det pakkes til skitur... jeg blir ikke med så jeg får i alle fall bidra med pakkingen ;)

 

Ha en fin dag Skrulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I går hadde jeg en perfekt lørdag. Sykla i brukelig tid inn på laben og fikk printa ut noen dokumenter jeg skulle jobbe med seinere på dagen. Dro på yoga - o herlige yoga - deretter til byen for å reklamere på ei bukse samt handle litt mer kalorifattig rugbrød og yogite og fuktighetskrem (haha...veldig kalorifattig den fuktighetskremen...anbefales! ;)). Kjøpte et eple underveis og så var det bokhandelkafé med 'skinny latte' og en flaske vann. Jeg så på alle de deilige kakene, muffinene og cookiene og kjøpte IKKE! Satt en time og jobba i ro og mak og var alldeles lykkelig.

 

Så tilbake på jobb. Jobba bittelitt og så Skyperingte jeg til to av mine beste venninner i Norge. Snakka lenge med begge to og det var så herlig. Nå vil jeg bare flytte hjem og se dem litt oftere! Etter det kom helten mi inn og vi gikk ut og spiste burger! Det var godt og skrulla var kjempeflink for drakk ikke øl, spiste ikke pommes frites, men ba om dobbel salat og spiste bittelitt av helten sin dessert.

 

Men, må innrømme at jeg syntes det var bittelitt kjipt, for jeg koste meg virkelig med det jeg hadde, men klarte ikke helt å la være å telle kcal og det tok vekk litt av gleden. Følte ikke at jeg forsakte noe heller - kanskje det å ikke drikke øl, men det er nå lettere å sykle hjem uten øl i kroppen, så egentlig greit. Spiser jo fortsatt rundt 1600 kcal og håper at jeg med litt flere kcal skal kunne kose meg ute innimellom uten å måtte telle så veldig. Jeg har jo gjort det før, skjønner ikke hvorfor jeg plutselig kjente meg fanatisk. Kanskje det har noe med at jeg skal rapportere til kursleder på tirsdag.

 

Nei, nå overanalyserer og overdramatiserer jeg nok litt. Måtte vel egentlig bare skrive det av meg, tror jeg. Jeg spiste burger med noen modifiseringer på tallerkenen og det var godt og jeg koste meg. BASTA!

 

ja, du steg - humor og ironi er vanskelig skriftlig, i alle fall når man ikke kjenner den som skriver. Når personligheten over tid kommer klarere fram så er det enklere. Det er lettest å bli kjent med de som har en ganske muntlig skriveform, synes jeg. Altså skriver slik at jeg kan høre at de snakker. Men det er klart, det er mange aspekter ved det å bli virtuelt kjent og det er klart mange personlige trekk og nyanser vi ikke greier å fange. Men spennende er det - helt klart!

 

Ønsker alle en riktig god søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om lørdagen din ;) Jeg kjenner meg igjen i burgerhistorien. Tanken på hvor usunn og fæl maten er (i alle fall i våre hoder, ikke sant) ødelegger gleden ved å spise det. Godt at du klarte å kose deg med maten likevel. Livet er alt for kort til å spise mat man ikke kan kose seg med! Etterhvert som forbrenninga di går opp og du blir merker kroppen din har godtatt den nye, lavere vekta skal du se det er mye lettere å spise ute. En fordel er at du vet noe om at forskjellig mat har ulikt kalori-innhold, og når du vet at du skal spise f.eks et skikkelig hamburgermåltid som kanskje ligger 500 kcal høyere enn vanlig middag for deg, klarer du å knipe inn noen kcal andre steder akkurat den dagen. Evt en annen dag, eller du kan bare la det skure og la kroppen ordne opp selv :) Noen ganger kommer en burger deisende uten forvarsel! Noen av mine triks hvis jeg skal spare på kcal er å ikke drikke opp noen av dem, samt velge magreste alternativ til pålegg og kanskje velge knekkebrød fremfor brød. Ser ut til at taktikken min fungerer nogenlunde bra for min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen god aktivitet allerede, kjekk lesing!

 

Det høres ut som om du har det så trivelig i livet ditt, tror nok du er en positiv person av natur. Kan tenke meg at det er spesielt å være borte fra familie og venner, men enkelte opplevelser får en ikke så mange ganger i året.

 

Ser nesten for meg deg og helten din langs elva, høres fantastisk fint ut. Og din filosofering rundt maten..... det var jammen tøft gjort av det å velge riktig. Blir vel av og til slik at en ikke "gidder/orker" å velge riktig, men en blir kanskje flinkere til å velge anledninger det er verd å spise mer på. Håper det, for nå syns jeg det er vanskelig!

 

Ser ut som om dere har det fint her på HV-er jo IKKE misunnelig. Hold av en stoooor leilighet til oss, for vi er mange på tråden når den tid kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei på deg IC. Godt å høre at det skal kunne bli lettere å spise burger. Jeg spiser relativt ofte ute og har spist burger i mellom også - til og med med chips av og til. Så har kosa meg til tider godt over budsjettet mitt jeg :). Men nå var jeg visst helt hekta på at det måtte bli passelig mengde. Var nok litt redd for å gå opp til den første HV-veiinga mi, tror jeg. Ellers liker jeg godt å drikke kaloriene mine også - både i form av øl og vin. Men der har jeg skjerpa kraftig inn og tar bare hvis jeg har veldig lyst på eller har plass i budsjettet mitt. Før ville jeg *alltid* tatt en øl til burgeren min.

 

Hallo, Jenny. Vet du, jeg har det ganske fint i livet mitt, jeg :)! De siste åra har livet mitt stort sett vært godt. Men jeg kan da også ha noen skikkelig mugne styggedager hvor alle er dumme og skrulla bare vil ligge langt under dyna og spise sjokolade og potetgull :mad:. Har blitt en del flinkere til å takle de dagene også og det har nok en del med at jeg har oppdaga dette siste året at jeg kan kontrollere ting på en annen måte og at jeg klarer å mestre mer enn før. Så sjokolade og potetgull har vel blitt bytta ut med joggesko (på beina - spiser dem ikke :)), selv om jeg fortsatt kjenner trangen til å spise når livet kommer og tar meg. Men senga mi er god å ha og jeg legger meg gjerne tidlig hvis ingenting nytter.

 

Vi har det fint lans elva, altså. Ja i alle fall når det ikke flommer over. Men det skalper jo litt liv i leiren det også. Og jeg synes det er fint å bo her. Men det er jo ikke så veldig eksotisk, selv om det var et kultursjokk å flytte hit første gangen jeg gjorde det (bodde i England ett år på slutten av 90-tallet). Men man venner seg til og livet er i bunn og grunn stort sett det samme. Og så fant jeg jo helten min! Så foreløpig er den eneste flyttinga den her inne på Vektklubben. Holder av ei romslig leilighet til deg og til alle de andre som kommer etter hvert i tur og orden!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, i morgen skal jeg melde fra om ståa i skrulleheimen for første gang på HV-kurset. Har jo vært klar ei stund og gleder meg til å for alvor tenke bortover på vekta. Selv om jeg har vært nesten der ei drøy uke har jeg nok egentlig fortsatt vært litt Ned-i-Vekt i huet helt fram til nå.

 

Det første jeg skal øke er frukt for der har jeg vært litt slurvete. Jeg har spist mindre enn anbefalt fordi jeg heller ville ha litt mer *mat*. Utover det har jeg ikke nok levd rimelig fornuftig med litt av alt, så jeg har ikke foreløpig noen strategi for hva jeg skal øke mest av utover frukten. Vi får se. Men jeg gleder meg til å spise mer!

 

Jeg har bestemt at jeg vil fortsette å trimme på det nivået jeg gjør i dag, dvs satse på å ha mellom 14 og 20 tp i uka. Jeg vet det kan se mye ut, men 10 av disse kommer nesten av seg sjøl. Jeg har anledning til å være egoistisk i forbindelse med tidsbruken min og føler meg slik sett utrolig priviligert.

 

Har regnet på at jeg etter hvert skal spise minst 2200 kcal og synes det er veldig mye. Føles litt tullete å skulle spise så mye fordi jeg skal trimme såpass. Burde jeg trimme mindre slik at jeg kan spise mindre? Økologisk sett er jo ikke akkurat kroppen min et tempel. Her skal det fyres for kråkene! Jeg tenker faktisk en del på dette. Jeg er heldig som ble født i en del av verden der vi kan tillate oss å spise det vi vil. Før spiste jeg mye tull og ble feit (2000-4000 kcal om dagen??). Nå spiser jeg 1600 kcal om dagen og er normalvektig. For at jeg skal fortsette å være normal og veldig sunn så øker jeg altså matmengden selv om kroppen sikkert hadde klart seg på dette resten av livet, selv med mye trim. Jeg hadde fortsatt fått i meg de viktige næringsstoffene og vært ganske sunn. Så, i en verden der flesteparten aldri spiser seg mette *må* jeg spise kyllingfilet fordi jeg ikke vil spise farseprodukter.

 

Hmmm...vegetarianer har jeg ikke lyst til å bli selv om jeg ser mange argumenter for. Men som en start har jeg bestemt at minst en dag i uka er det middag uten kjøtt eller fisk i skrulleheimen. Jeg elsker bønner og linser, så proteinene våre skal vi nok få i oss.

 

Nei, nå gikk visst skravla løpsk igjen. Ha en riktig god kveld alle som er innom!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig å spise 2200 om dagen, ta en kikk på det jeg skrev i går om hvordan jeg fordelte kaloriene. Synes ikke jeg spiser meg stappmett, bare passe :) Og så vil det alltid være naturlige variasjoner i inntaket. En dag har du lyst på knekkebrød, en annen dag har du lyst på ostebagel :) Tør å påstå at bare de som teller kaloriene *fanatisk* klarer å ha det samme energiinntaket hver dag.

 

Men jeg synes også det gikk helt fint å leve på 1600 kcal om dagen og synes det var vanskelig å få inn nok kcal uten å ty til nøtteblanding osv. Men nå går det jo veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Å...er ikke så redd for ikke å finne på nok å spise, ser du :)! Litt olje, avokado, mer brød (hurra!), frukt, mer melk og yoghurt...etc. Skal også trene på å spise 'litt' mørk sjokolade. Mer det at jeg har en liten økologisk dårlig samvittighet for denne spisinga mi. Og etter hvert skal jeg jo trene på ikke å veie og skrive også, så da blir det nok en del variasjon.

 

Men jeg skal uansett kikke litt nærmere på innlegget du refererer til, for jeg mener at det sto en del glupt der! Det er kjempefint at du deler erfaringene dinemed oss. Det gjør at det kjennes ut som om det er håp for en stakkar... :)

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nesten ikke forbindelse her inne i vektklubben, dette innlegget har altså kostet meg stor tålmodighet:p

Håper de fixer linja eller hva det nå er til i morgen.

Jeg er nok litt mindre miljøvennlig enn deg, for jeg skal innrømme at jeg gleder meg til å fyre for kråka;) Jeg håper virkelig at jeg får opp dampen på forbrenninga slik at den tåler en utskeielser en gang i blant. Jeg er nå oppe i 1800 og skal glatt takle 350kcal til! Det skal gjøres plass til litt mer (oftere) rødvin og mer vanlig mat.

 

Jeg lurer litt på om du faktisk skal ha enda flere kcal? Min kursleder beregnet meg til 2150. Da er det lagt inn 172cm, lav hverdagsaktivitet og 10 trimpoeng. Du har 4-7 trimpoeng mer... Dette må jeg sjekke.

 

Jeg har hele veien prioritert frukt veldig høyt, har veldig ofte brukt påleggsrasjonen til dette+ gjerne litt til hvis det var kcal igjen. Jeg elsker frukt. Det jeg kanskje har savnet mest i dette år er reale brødblingser. Og jeg blir da så glad når jeg leser at IC spiser 70-110gr brød til frokost:D

 

I dag har jeg gjort noe som overrasket meg. Jeg har kokt gomme! Hadde masse melk i kjøleskapet og fikk denne uventede ideen. Min farmor er fra helgelandskysten og jeg har noen herlige barnsomsminner om hvitgomme. Den er jo meget rask å lage. Og nå har jeg spist en god porsjon varm gomme MED SKJE og er forsåvidt utrolig fornøyd med det. Det er ganske snill kost, jeg erstattet sukkeret med splenda i en porsjon beregnet på meg. Jeg ble ca 11 år igjen, og kjente at jeg savnet farmor. Kunne nesten kjenne farmor-lukta;)

Jeg har ikke beregnet kcal på dette, og det var en seier i seg selv

 

Upps, nå er det natta

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Grrrr... ustabil linje er til å bli sprø av! Trivelig å se at du ikke ga opp å sende post til meg :)! Jeg kopierer alle litt større innlegg jeg skriver for jeg har etter hvert litt for mye erfaring i at innlegg blir borte når forbindelsen er dårlig...

 

Gomme, ja. Jeg er jo ikke vant til det, men synes at det er godt. Nesten som godterier :). Måtte Google nå... må man bruke helmelk eller går det med lettmelk også? Så at noen kruker kanel og noen bruker andre krydder. En av oppskriftene hadde kulturmelk også.

 

Du er flink som ikke regna på kalorier. Det ble vel uansett ikke de helt store mengdene på deg. Jeg er også oppløfta av matmengden til IC og det at hun har relativt stor variasjon og fortsatt holder vekta så greit. Det er vel slik normalvekrtige lever, tenker jeg. Og jeg tror vel som deg at det ikke skal bli så vanskelig å få til mengden etter hvert. Med 14 tp skal jeg ha 2250 og med 20 over 2400! I snitt har jeg 17-18 tp og da blir det vel å ligge på snaut 2350.

 

Jeg gleder meg også til å innføre et glass rødvin i ny og ne. Det har jeg vært ganske strikt på og spesielt etter at jeg gikk ned til 1600 kcal. Det har rett og slett ikke vært plass. Mengdene begrenser seg i dagliglivet siden helten min ikke drikker alkohol og det er ganske ukult åsitte og bøtte innpå aleine. Men et glass rødvin mens jeg lager lørdagsmiddag er bare så deilig, så det skal inn igjen!

 

Jeg tror kroppen din finner ut av dette med kaloriene, jess, og jeg håper ikke det tar så lang tid. Uansett har du nå litt mer kalorier å gå på.

 

Ønsker deg en riktig god tirsdag! :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde gommen av lettmelk og brukte skummet kefir til å blenge den med. Melka må tilsettes noe surt for at den skal skille seg. Jeg blir overrasket over meg selv som får slike lyster, jeg står som regel litt for mye på farten til å ha tid og lyst til slike oppdrag

Dette er jo noe du skulle prøvd, da tenker jeg at helten og svigerfamilien hadde fått noe å tenke på. Gomme er nok ikke så veldig internasjonalt?

 

De første 100kcal skulle jeg jo bruke til sunt fett og det merkes ikke så veldig godt på matinntaket. Det tilsvarer eks 16 gram gresskarfrø oppi frokostblandingen, eller 1ss olje til middagstilberedningen- så det er jo ikke store mengdene. Da føles det bedre at jeg nå bruker 100kcal ekstra på brød. Dette gir meg mulighet til å spise blingser og det er herlig:D

 

Jeg visste nok at du har grep på beregningene;)

Jeg tenker at jeg skal opp til 2150kcal selv om jeg nok også skal litt høyere. Jeg har 10 trimpoeng som minimum, det blir som regel litt mer.

 

Min mann setter stor pris på et glass rødvin og jeg har i alt for liten grad tatt meg "råd" til å nyte slikt i lag med han. Men nå snart skal det bli andre boller:D

 

Jeg var på vekta igjen i dag og det ser nå ut til at kroppen takler økningen. Vekta var nå akkurat det samme som for 2 uker siden. Til tross for at jeg fikk 6dagers totalstopp i trimminga. Det lover godt.

 

Nå er det lunsj:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

tja, kanskje jeg skal prøve å lage gomme en dag? Både helten min og Svigermor elsker brunost, så det kunne vært noe. Godt forslag!

 

Jeg tror jeg skal øke litt på brød også når jeg skal øke de neste 100. Jeg regner med at kurslederen vil at jeg skal begynne med 100 først og de skulle jeg jo bruke på frukt, men etter at jeg bestemte det har jeg faktisk vært flinkere til å få i meg frukt, så kanskje det blir plass til litt annet også. Er veldig glad i melk og yoghurt også, så gleder meg til å øke der.

 

Det er veldig godt å høre at kroppen din har likt økning i matfatet. Stabil og fin - så flott :)! Hvor lenge skal du holde dette (1800?) før økning nå, og hvor lenge ble det totalt. Hmm...kanskje jeg heller skulle gå inn å kikke litt i loggen din heller?

 

I dag er jeg helt ufattelig sliten og flørter med tanken om å finne senga enda klokka bare er åtte. Har vært veldig sulten i dag også og ga meg over i matfatet på formiddagen i dag. Men middagen ble visst veldig liten, så her sitter jeg med 100 i underskudd og tvinner tommeltotter. I tillegg hadde jeg tenkt å begynne å øke også, men kanskje det får være til i morgen. Kan nesten ikke tro det er jeg som sier dette :).

 

Jaja. Surfer vel en liten stund til og så er det dyna!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom en rask liten tur. Jeg øker med 100 pr uke, og skulle se det an i 2 uker. På torsdag legger jeg videre planer. Jeg regner med at det blir å fortsette på samme måte til jeg treffer det magiske punkt på ca 2150-2200.

Kurslederen mente det var helt opp til meg hva jeg ville bruke disse kcal på så lenge det i hovedsak var mat. Jeg fyller stort sett opp i de ulike matgruppene, bortsett fra at jeg har vært veldig knipen på fett.

 

Natta

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fett. Jeg spiste veldig fettfattig i en periode. Valgte kun lettprodukter, brukte ikke smør på skiva eller fett til steking. Men når jeg begynte med mer fett igjen gikk jeg faktisk mer ned i vekt! Det er visst noe med at kroppen trenger fett for å forbrenne fett. Har lest det flere steder :) Også er det jo viktig med det sunne fettet. Regner med du vet det, så det var unødvendig å prakke på deg :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk for hilsenen du la igjen, då du stakk innom. Som ny i nabolaget har eg glømt å sette fram kaffi til dei som stikk innom. Men har skjønt at du er gla i blomster, så da tok eg med en håndfull snøklokker fra hagen min. Setter dem på kjøkkenbordet.

 

Er kjempe imponert over alle kiloene du har kvittet deg med, og ser du er i gang med HV kurs. Blir spennende å følge med deg fremover.

 

Nå kaller sengen, så eg tusler heim til meg sjølv, så *sjåast* vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takkogtakk for info, jess. Jeg spiste faktisk 1700 kcal før jeg kubba i 9-tida i går. Tenkte som så at det ikke skulle være noen grunn til å vente med økning :). Ble noen svisker og nøtter for det var litt kort tid siden middag.

 

Ja, IC, jeg har også lest at fett er viktig for fettforbrenning. Dessuten har jeg vært litt opphengt i at vi trenger tilføring av essensielle fettsyrer. Så selv om jeg har levd relativt fettfattig har jeg tatt tran hver dag og brukt litt olje eller majones så og si daglig. Skal nok øke bittelitt. Takk for at du skrev om fett - syntes ikke det var påprakking :)!

 

Hallo gladjente! Trivelig at du tok turen innom. Snøklokker er vakre og gir løfter om lysere og varmere tider - Tusen takk :)! I går sendte jeg min første HV-rapport til kursleder og regner med å få tilbakemelding i dag, og med kaloriøkning fra i går, så erklærer jeg kurset for startet!

 

Formen ikke helt på topp. Fortsatt litt sår i halsen og hodepinen ser ut til å holde stand. Jeg har ikke vært syk på over 1.5 år. Innimellom får jeg noe som kjenner ut som det skal bli noe, men etter et par dager er det som regel over. Lurer på om det nye livet mitt med sunnere mat og mye trim har gjort immunsystemet bedre. Sitter hjemme på morgenkvisten med kaffien min (og ja da - matlysten er fin-fin!) og ser an om jeg skal ta turen inn på laben eller ikke. Har jo veldig lyst på sykletrimpoengene mine...og litt rolig sykling er det ingen som har vondt av. Dessuten er det kampsportdag, men dit går jeg ikke med hodepine, for det er ukult med mye hopping og spretting. Har sjelden hodepine heldigvis, men takler det ganske dårlig når jeg først har det.

 

Nei, nok helsesurving herfra. Sov 9 timer og føler meg uthvilt. I dag skal jeg søke om penger for å dra på konferanse! Og så skal jeg skrive på oppgaven min!

 

Ha en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja men vin må jeg ha av og til jeg altså. Har drukket noen glass et par ganger i måneden hele tida jeg, men det er klart da må man stramme inn på noe annet........ :)

 

God bedring Skrulle, og stå på alle sammen,

snart kan vi sitte i solveggen og få ekstra energi og D-vitaminer,

HURRA!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Kess: Joda, jeg drikker vin innimellom jeg også, og det har da blitt noen glass siden jul, det må innrømmes. Det er veldig godt :). Godt å se at det er flere enn meg som tar seg et glass i ny og ne.

 

Ja, det er så deilig å tenke på sitting i solveggen. Det er virkelig livsnytelse! Ble lite av det her i fjor siden vi ikke hadde mer enn en uke sommer samt noen få spredte sommerdager her i England. Men i år blir det selvfølgelig helt annerledes :). Blir Norge-påske, så satser på at det fortsatt er bittelitt snø der jeg skal, med knallvær og varmt i solveggen. Skal man drømme så kan man vel gjøre det skikkelig vel?

 

Formen kjennes kanskje litt bedre ut i dag. La meg tidlig i går også. Det ble den vanlige syklinga til jobb i går og i dag planlegger jeg en tilsvarende rolig sykkeltur til butikken siden jeg jobber hjemme. Det ble altså ikke noe kampsport på meg i går og det var litt synd. Rare greier, måtte kjenne etter om jeg ikke ville gå pga formen eller pga at jeg ikke orka tanken på å bli sliten. Hvis det var det siste så har jeg erfaring med det som 'slippery slope'....da blir det plutselig mye vanskeligere å gå uka etter...og så ender det opp med at jeg slutter til slutt. Jeg bestemte meg til slutt for ikke å gå, men at jeg da MÅ gå neste uke. Å la være å gå fordi formen ikke er på topp er selvfølgelig greit og jeg kjente etter at jeg hadde bestemt meg at det var lurt. Noen ganger kjører han oss knallhardt og da er det godt å ha fysisk overskudd.

 

Ellers er planen å spise 1700 kcal om dagen ei uke og se hva som skjer med vekta. Hvis det ser stabilt ut tror jeg at jeg skal øke til 1800 fra neste tirsdag. Så er det jo snart påske og da tenker jeg at det kan være greit å ha etablert meg på 1800 slik at det er rom for noen små utskeielser. Ser for meg at jeg skal vente med ytterligere økning til etter påske, men dette vet jeg ikke helt enda. Når det nærmer seg skal jeg spørre og grave litt hos andre HV-ere!

 

Ønsker alle en riktig god dag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker også vin, stadig vekk faktisk :) Prøver å få til sånn at det ikke blir mye vin, stor middag OG masse snacks på samme dagen. Men det hender da absolutt det også.. :)

 

I påsken skal jeg og min kjære på ferie til USA! Det blir morsomt. Skal besøke noen der borte, og de sier at i april der vi skal (North Carolina) er det godt og varmt og nesten sommer. Gleder meg helt vilt til det! Her jeg bor er det så sinnsykt mye snø nå... Klarer ikke å se for meg at det noen gang skal smelte??

 

Bra du ga deg selv løfte om å dra på den treninga neste uke, Skrulle. Man må holde seg selv i skinnet hvis ingen andre gjør det for deg :)

 

Ang. påsken er det sikker kjempelurt å vende kroppen til litt fler kcal før du plutselig sitter der med påskeegget foran deg. Det er 1 mnd til påske nå, og du økte fra 1600 til 1700 i går? Du kunne kanskje klart å komme deg opp til 1900 innen påske også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...