Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Hei hei og velkommen tilbake :)

 

Først hadde jeg tenkt til å skrive noe ala "kjipt at du gikk på en sprekk og gikk opp noen kg bla bla bla". Men så tenkte jeg heller:

 

Så bra at du har hatt en fin ferie og slappet av og kost deg

Så bra at du kommer tilbake og fortsetter i den gode tralten, og innrømmer for oss at du har skeia ut :) (den båten var det mange av oss som satt i i påsken, tenker jeg)

Så bra at du dro på løpetur :)

Så bra at du tenker over om ekstra kg skal få bli eller ikke. Det er det du som bestemmer! Trivselsvekten er ikke nødvendigvs så lav som først antatt (snakker av erfaring...).

 

Ha en fin og sunn dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Herlig å ha deg tilbake!!!

Det ser ut som om du har hatt en strålende påske, og tro meg- jeg blir ikke det minste bekymret. For du er en mester i gamet. Du koser deg noen dager, og så henter du deg bare helt mesterlig inn igjen. Det vet jeg:-)

Jeg håper og tror jeg også er på tur dit. Tenk at NAZI-JESS har levd uten telling og veiing i flere uker!:)

 

Jeg kjenner også at det er godt å slippe vektklubben litt, selv om jeg nok vil ha den med meg i lang tid. Har planer om å ikke stikke innom riktig så ofte som jeg har gjort det siste året. Det vil sikkert gå litt i rykk og napp etter humør og psyke.

 

Det er sikkert lurt å la trivselsvekta finne seg selv. Jeg er enda ikke helt sikker på hvor tung jeg skal være. Jeg kjenner heldigvis at det blir stadig lengre mellom dagene der jeg tenker "bare noen få kg til".

 

Jeg har ikke noe faglig dokumentert svar på hva som er lurt mht til inntak mens vi enda er under opptrapping. Jeg la også på meg litt i påsken og har valgt strategien med samme inntak dvs 1900-2000. (+masse trim) Og det virker!!!

Jeg har ikke så lyst på veldig lavt inntak igjen siden jeg har strevd med å få i gang forbrenninga etter "prosjekt 2008". Det ser faktisk ut som om jeg tåler litt mer slinger i inntaket når jeg har såpass høyt inntak som nå.

 

Ha en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord fra deg IC. Du treffer spiker'n på hodet med alle 'Så bra'-ene dine. Jeg har hatt det fint og nå ser jeg lyst på de neste ukene, selv om jeg må innrømme at jeg har vel allerede spist flere kalorier enn jeg burde på denne tida av dagen.

 

Herlig å være tilbake også! Jepp, jess. Nå er det innstramming igjen! Nå ble det vel ikke bare 'noen dager' med utskeielser for mitt vedkommende, men men :). Det var deilig å ikke telle, men må nok telle nå noen uker igjen for å få tilbake følelsen. Skal til USA om tre uker og må holde god kontroll fram til da. Veldig greit å se at du fortsetter med det inntaket du hadde før påske. Er likevel litt usikker på om jeg kan gjøre det samme siden jeg vet at det er kommet på mer fett enn det noen få utskeielsesdager gir. På meg ble det nok langt fra hovedsaklig vann, ser du :)! Tenker jeg skal prøve meg på mellom 1700 og 1800 fram til tirsdag og så justere. Har ikke lyst å slanke så voldsomt igjen. Kan hende det går uten. Da ligger jeg omtrent 100 under det jeg gjorde før påske, og det er nå underskudd i forhold til energibehovet mitt. Men jeg tror du har rett i at økt treningsmengde kan gjøre stor forskjell. Ble veldig lite trim i påska så jeg når jeg fikk telt opp. Nå skal påskeflesket få svi! Og du: Jeg synes det er godt å lese at du ikke lenger er så opptatt av at det bør av et par kilo til. Det tar litt tid å finne seg sjøl i den nye kroppen og kjenne etter hva som faktisk er passe. Det merker jeg godt.

 

Stoa er som følger. I dag veide jeg 72.1 kilo. Det er opp snaut 2 kilo fra forrige rapporteringsdag på HV, men det var med lånt vekt. Mine egne veiinger før jeg reiste til Norge var på rundt 69, så jeg regner at jeg har gått opp 3 kilo på 2.5 uke. En del er nok vann, men det er helt klart noe fett også. Magemålet mitt var 3 cm videre også! Huttetu! Riktignok ble det målt etter jeg hadde drukket vann og begynt på frokosten...men likevel :). Men som sagt er jeg ikke helt sikker på om jeg har et mål om å komme ned til 69 igjen. Lurer på om puppene dro rundt 70. I første omgang vil jeg gjerne se 70-tallet - og vil veldig gjerne ta av i midjen igjen, for nå kjennes det ikke greit ut.

 

Men altså: Ved godt mot og er ikke deppa eller sint. Jeg har levd i sus og dus med vitende og vilje og synes det var verdt det. Mentalt opplever jeg det som stor forskjell å gå ned to kilo når jeg er på HV i forhold til hva det var da jeg skulle videre nedover. Her drikkes masse vann (og kaffe...) og det spises hyppige måltider. Detta skal bli bra det! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette her for geografisk er du vel nå lenger unna enn i hele påsken;) da kan vi jo ha møttes uten engeng å vite at det var hverandre.... (litt fra filosofen)

Jeg tenker at den tilnærminga di viser at du har fullstendig kontroll. Jeg synes at det er helt naturlig at noen gamle vaner dukker opp igjen innimellom. Det viktigste er jo at du klarer å hente deg inn igjen og at dagliglivet har riktige vaner. Jeg fikk en fin opplevelse når det gjelder vaner her om dagen. Vi åpnet hytta, som er en sommerhytte så jeg har ikke vært der siden sept. Før har hytta vært fri og kos og sjokolade og jeg vet ikke hva... men i fjor tok jeg skikkelig tak i hyttevanene og bestemte at vi må ha hverdags og festdager der også med det som følger med. Når vi åpnet hytta nå kjente jeg nesten lukta av laks og joggeskoa stod og trippet. Det var en god opplevelse å kjenne at det å ta tak i ting nytter!

 

Lykke til med tilbakekomsten i dobbel forstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette med nærhet er neimen ikke alltid knytta til geografien! Nå har jeg vært litt heftig på forumet i dag og kjenner at det er GODT! Savna dere :)! Det skjer noe rart i hodet mitt med Norgesferie - kanskje lar jeg det ubevisst skje også. Men jeg kjenner igjen viljeløsheten til å være flink. Når jeg bor borte hos andre blir det liksom litt fest hver dag. Det er enklere i skrulleheimen - da kommer hodet på plass igjen. Det høres alldeles fantastisk ut å snu hyttevanene slik du har gjort - jeg er mektig imponert! Hold fast på dette :). Dere er der vel ganske mye og da kan det rett og slett ikke være fest hver dag - i alle fall ikke hvis festen primært blir i form av mat og godterier.

 

- skrulla :)

 

...er det virkelig bare ti uker til St. Hans?!! Oioi, hvordan skal jeg rekke alt sammen tro?? jaja, får legge en slagplan og prøve å holde meg til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjaldt hytta var det jo det jeg også kom frem til. Egentlig ble det en lettelse. Si nei. sorry, ikke ferske baguetter hver morgen eller is ditt og godteri datt. Nå har vi fått egne hyttesykler til nesten alle mann også, så i sommer blir det nok litt sykletrim. (godt innspirert av ei lyslugga dame i england :) ).

 

Kjenner presset m oppgaven din peser i nakken. Vet ikke hvor mange vårer jeg har "ødelagt" m eksamenspress. Jeg har faktisk betemt meg for at det er nok høyskoleår her i gården.... så lenge det varer :) Du må ha lykke til. Føler jeg har blitt såpass kjent med deg nå at jeg kjenner meg ganske trygg på at du har full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake igjen Skrullemor. Må bare si at jeg synes du har en utrolig flott innstilling til vektøkningen. Du tar en "Skrulle"; ordner det med noen uker tilbake på den sunne sti- Supert. Det var min plan også, hvis jeg gikk opp mye i påsken skulle jeg ta en Skrulle uken etter. Utrolig nok kan det virke som om jeg har holdt vekten denne påsken, selv om jeg også tok noen dypdykk i godteposen. Tror jeg ble reddet av at jeg ikke spiste noe særlig god mat (he he) og kun bitte litt alkohol, samt en del trimming. Men men jeg ønsker å gå ned litt, for jeg har lagt i mitt øvre grønne og delvis gule område i flere uker nå. Nå tar jeg snart steget inn til dere. Føler på en litt rar måte at jeg ikke hører helt til her, jeg har liksom ikke klart å nå alle målene og er ikke helt kvalifisert til å bo her hvis du skjønner hva jeg mener. Men vet jo at det er i mitt hode slike tanker er, for bedre naboer kan man jo ikke ha!!! Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt strevsomt å være skolejente innimellom, steg. Men ofte er det nå fint også. Koselig å høre at du har troa på meg. Selv synes jeg det går smått og lurer litt innimellom på om...nei NÅR (heter det!) jeg skal klare å bli ferdig. Ja ja. Hyttesykler du? Så herlig :).

 

Halloen, 2neA! Jeg synes du har klart deg alldeles supert gjennom påska. Godt at du slapp å ta en 'skrulle' :). Var såvidt innom deg og skal nok ta turen og skrible litt en av dagene. Jeg gleder meg til at du kommer hit til oss - det er nå ekstra stas når de gode gamle kommer innom her selv om nabolaget er formidabelt med mange trivelige folk allerede. Jeg synes da absolutt du er kvalifisert til å være på HV, men jeg skjønner at det kjennes litt rart ut å flytte. Det er når du er klar for det at det er passelig å flytte vel? Dette med hvilke mål som skal nås bestemmer du helt sjøl - det er jo det aller beste med hele forumet her! Noen ganger skal målene redefinerers underveis. Kom inn når du har lyst! Målene kan endres her inne også, vettu :).

 

Nå skal jeg sykle hjem fra jobben. Ute er det ganske mildt og fint. Desverre har vi ikke så lange lyse kvelder som hjemme, men man kan visst ikke få alt her i livet, sier de, i alle fall ikke på en gang :).

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går har 600 g sluppet taket og jeg har håp om å komme meg godt innpå 70-tallet i løpet av måneden. Tipper det er enda litt mer væske som skal av, og klarer jeg omtrent en kilo til i april skal jeg være superfornøyd!

 

Ønsker alle som er innom en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal se skrulle, det var syklingen du manglet i norge :) jeg er helt helt sikker på at det meste kan ordne seg med noen gode sykkelturer :) det fordriver vann, det slanker, det får en til å spise sunt, får en til å drikke mere vann, får en i bedre humør, man tenker lurere og bedre tanker og man får fine bein - gjør man ikke ? jeg hadde da vitterligere finere bein som ung i danmark enn som voksen(ung) i norge.....

 

nå men tusen takk for fine refleksjoner på min tråd i forhold til sykkel. du sa så mye fornuftig og det skal jeg følge!! siden jeg ALDRI har kjøpt en ny sykkel og aldri har hatt en sykkel med gier OG ALDRI (hulk...snøft...) har fått velge farge på min sykkel var det lissom det siste som var enkleste å forholde seg til nå da jeg har begynnt å se på sykkel :) faldt for en rålekker mattsort en - men mannen sa 'du altså!! du er alt for opphengt i estetikk og ikke i funksjonalitet!!' .... så nå skal jeg gjøre som du sier, tenke på hva jeg skal bruke den til, når og hvor. kan si så mye at fra byen og hjem går det 2,5 - 3 km opp og opp og opp! hmmm noe å tenke på, ja!

 

hvis jeg ikke er helt i orden i kne i løpet av 10 dager får jeg satt en kortisonsprøyte!! orker ikke å være uten 'bein-trim' hele våren! mannen savner også tur-kammerat, det er jo søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sykling gjør nok susen, ser du, kire :). Du får nok bare se å få nysykkelen i hus du også. Den hørtes jo lekker ut den mattsvarte... jeg synes du skal prøve å finne en sykkel med farger du liker, jeg altså. STAKKARS, tenk at du ALDRI har fått velge egen farge? Nesten så jeg må felle en liten tåre på dine vegne her jeg sitter :). Har full forståelse for at du har lyst på en du synes er estetisk. Men hvis den er håpløst lite funksjonell er det gjerne lurt å se om det er en annen fin du kan tenke deg. Nysykkelen min er metallic orange og bare så stilig! Det var sykler jeg ikke en gang gadd å se på fordi jeg ikke likte fargen. Estetikk er viktig det, ser du, selv på sykler :). Men gir må du ha i bakkene dine ellers kan det hende det blir lite sykling. Kortisonsprøyte vil nok hjelpe på og kan være en grei løsning det på kort sikt. Jeg håper virkelig at du snart er i treningssiget igjen - kan formelig se (gjennom internettet) at det kribler i beina dine.

 

I dag har jeg hatt en god dag. Ikke vært så sulten som i går og har fortsatt noen kalorier å gå på. Skal jobbe seint i kveld også, men det er greit. Nå har jeg laget en ny slagplan for skriving og er optimist igjen!

 

Jeg har også vært på kanpsporten min i dag. Heftig mage- og armtrim og mye sparking og slåing på sekker. Vi har parert slag også, så regner med at underarnmene er blå i morgen. Ble god og svett og kjenner at jeg er godt i gang i gamlestimen igjen. Huhei - så alldeles herlig! Kan ikke skjønne at jeg ble så giddaslaus i påsken når jeg egentlig synes det er så deilig å være i bevegelse?!! Men det handler vel om å minne seg sjøl på at det er godt å trimme. Og mye mat og godterier fostrer ikke akkurat treningsiver.

 

Riktig god kveld til alle som er innom! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg vil også fortelle om sykkelen min som er SÅÅ fin!! Den er mørkegråmetallic + hvit og har blomstermønster! (sånn fancy fine blomster, ikke flowerpower..) Men den er også veldig sporty og en super treningssykkel. Bare litt mer femi enn mange andre :) Jeg har matchende svart og hvitt sykkelantrekk med samme type blomster på ryggen (ser nesten ut som en tøff tatovering.) Jeg føler meg i alle fall veldig kul når jeg er på sykkeltur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å si, du er et råskinn til å finne formen igjen!:)

 

Jeg kjente også at det var utrooooolig deilig å bare slappe av i påsken. Det var nesten litt skremmende, tenk hvis JEG BLIR SÅNN!

Desto bedre å kjenne at det var utrooooooooooooolig, himmmmmmelsk deilig å få fart i hjertepumpa igjen. Denne uka har jeg vært på aerobic, spinning, bodybalance, joggetur, bodypump + at jeg har sykla 24 km. Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har planer med å trene de resterende dagene av uka også. Greit å komme i gang igjen, i neste uke blir det mindre pga masse møter.

 

Har du holdt på med kampsport e.l i helt unge dager eller var det noe du plutselig heiv deg med på?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk, jess! Ja, lever jo etter alt-eller-intet-prinsippet....selv om jeg jo har øvd meg litt på 'littegranne av alt' :). Så du har kjent på den slappefølelsen du også - javisst er det skremmende! Nei, du gromme jente, det livet satser vi på at vi er ferdig med, i alle fall på permanent basis. Men det er nok viktig å kjenne på redselen, for det er fort gjort å slippe tilbake i gamle spor. Det gjelder å finne noen strategier som virker til å fortsette i godsporet. Tok meg i å tenke at det skulle bli godt å komme hjem igjen for da skulle jeg spise sunt og trimme mye igjen. Snakker om tullejente - akkurat som om jeg ikke kunne ha valgt det hvis jeg bare hadde giddet?

 

Jeg synes du har trimma formidabelt denne uka du også. Variert trening på deg, gitt - så bra! Bodybalance og bodypump hørtes spennende ut. Aerobic har jeg aldri fått dreisen på. Rotten motorikk og det har vel ikke akkurat hjulpet at jeg fikk åndenød etter tre minutter. Kampsport har jeg aldri vært i nærheten av tidligere. Flink blir jeg nok ikke, men god trim er det i alle fall, og noen forsvarstriks plukker jeg vel opp.

 

Nå skal jeg glåme litt til her inne og så skal jeg sykle hjem! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle, det er ikke vanlig aerobic altså- for her snakker vi om en elg på glattisen. Jeg kan telle til 2, deretter blir det full stopp. Jeg har vært på corepuls, det er en time med høy puls, hoppende på et gyngende brett med mye opp og ned- og lite trinn. Kick & spark inngår- kanskje jeg er begynt med kampsport:p

Måtte bare si det for jeg vil ikke skryte på meg at jeg er noen ballerina;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du er tilbake igjen, ser at du er i gassen igjen etter ett par ukers fri:)

 

Tenk at du kan gå opp noen kilo og så begynne å trene igjen om om ingenting har skjedd. Er nok ikke uten grunn at du er på hold-vekten-tråden nå, tydelig at du har knekket slanke-koden:D.

 

Flirte godt at din undring over når puppene forlot kroppen. Merkelig det der, ikke godt å vite hva som forsvinner først. Selv bruker jeg bh med e-cup, og hadde nok ikke felt en tåre hvis de to hadde blitt redusert, men, nei. Ender vel opp med ett minifjes, tynne bein, stor mage og enorme bryster;). Den som venter får se.

 

Ikke så rart at du merker 3 kilo godt, du har jo idealvekten din nå, så 3 kilo er faktisk en del på din slanke kropp. Vær glad for det, tenk, i ditt "tidligere" liv hadde kanskje en vektøking på 3 kilo vært etter en god helg??

 

Kjekt å følge med på hvordan du fikser livet ditt, du er fortsatt en stor inspirasjon for ei småfeit jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jess, da er vi vel i samme kategorien når det gjelder aerobic *ler*. Men de balanse- og sparkegreiene høres morsomme ut. Høres egentlig bedre ut enn de kampsportgreiene mine siden jeg er mer opptatt av treningseffekten enn av å kunne forsvare meg. Rart hvordan en kan endre seg du??

 

Takkogtakk for gode ord, jenny. Rare greier det der at det ikke en gang har streifa at jeg kan vente med trening til Neste Uke? Noe har vel skjedd i knotten da vel? Men det kjennes i kroppen altså :). Var på yoga i dag morges og det likte ikke kroppen min - den var stiv og dvask, gitt. Skyldes sikkert treninga fra i går. Så innsatsen var vel kanskje litt laber i dag men bedre enn NULL får vel jeg vel trøste meg med. Ja, 3 kilo merktes gitt. Mest rundt magen, men altså også på puppene. Fortsatt litt i stuss om jeg vil ha ekstra lange pupper og smalere midje eller litt fyldigere lange pupper og kosemage. Jeg synes det er helt greit at jeg kan bruke mindre cup, men det krympes jo ikke proporsjonalt, bare i horisontal retning. Det er ikke alltid så godt å se hvordan kroppen blir, men du får vente og se, det krymper jo litt overalt på kroppen :).

 

Siden jeg har vært heftig på tastaturet i det siste er det vel ikke grunnen ikke så mye å meddele...hadde bittelitt mer væsketap på vekta i dag og det var jo stas. Ellers er jeg fortsatt i god rute med maten og avslo til og med kafelunsj siden jeg synes at jeg trenger mest mulig kontroll *flink flink*.

 

Riktig god ettermiddag alle! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må altså jeg skrive *ler høyt, ha, ha*

For jeg flira virkelig høyt da jeg leste det du skrev om puppene. Ja, tro om vi vil ha ekstra lange pupper, du?

 

Jeg er ikke i så veldig god rute med maten. Jeg er veldig sulten etter alle påskeeggene og klarer bare akkurat å holde meg innenfor 19-2000. Veldig rart at jeg for noen måneder spiste "bare" 14-15 og 1600kcal. Rart jeg ikke daua av sult. Jeg gjorde jo forsåvidt det innimellom, men dette har mye med fokus å gjøre.

 

Nå skal jeg snart på vift...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og humrer og nikker gjenkjennende til det du skriver om puppene. Var en fyldig D-cup når jeg startet på GR. Nå vakler jeg mellom A og B! Her er det sannelig ikke mye igjen! hverken av det ene eller det andre. I tillegg til puppene er rumpa en ganske sørgelig affære. Men magener super! Ikke langt unna sixpack:)

Ja, ja. Det får bare være. Bikinisesongen er kort i Norge, he, he.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det dukker opp fasonger og ufasonger vi ikke helt så for oss skjer vel i kroppsomveltningen :). Det er rart med de tingene man tar for gitt er 'seg' og etter et par ti-talls kilo av så er det plutselig slutt på dem og det dukker opp andre attributter. Skjeller litt misunnelig på nesten-sixpacken din, NinniR. Det var vel et lite stykke igjen til jeg var der, men jeg må innrømme at jeg nøt følelsen av noe som kunne minne om fast underlag der under skinnet. Så det spørs om jeg får ta de 'ekstra lange' :).

 

I gamletråden min hadde vi en kanelsnurredebatt for ett år tilbake. Ser at den er hyperaktuell nå for mitt vedkommende :). Nåja, det viktigste er nå følelsen av seg sjøl oppi alt dette og det er nå mye fint i undertøy. Finnes push-up-bikinibukse, tro? Haha...måtte Google nå... det gjør det selvfølgelig (visste jo egentlig det, kan jo kjøpe sånne monsterbukser som skal sprette rumpa og flate ut kosemagen) - jammen kom det opp mye rart da jeg Googla 'push up panties' :).

 

Rart det med maten, jess. Jeg lurte jo på om jeg skulle gå tilbake til 1600 kcal-regimet mitt etter den gedigne påskeoppgangen. Men det var to ting som holdt meg tilbake. 1) Den rasjonelle: 'Nå er jeg på HV og skal ikke slanke meg - nå skal jeg bare stramme inn litt'. 2) Den emosjonelle: 'Jeg synes det er så herlig å få spise litt mer - kan da umulig leve på 1600 uten å forgå av sult?'. Så nå satser jeg på ca 1800 som i snitt er bittelitt mindre enn uka før påske og håper at det litt om senn går seg til. Prøver dette et par uker og så får jeg justere etter det.

 

Maten gått fint i dag - spiste akkurat musligrøt med blåbær og masse kanel - NAMM! I morgen skal vi feire bursdagen til Svigermor og da blir det nok litt ekstra, men satser på at det taket jeg holder i øret mitt nå ikke glipper helt.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det var en deilig svigermor-bursdag og at du ikke trengte å klype deg alt for rød i ørene :D det er jo ikke en slankekur vi er på, det er jo en livsstilsomlegging og bursdagsfeiringer er jo en del av livet !

 

her er det såååå stille, lille barnebarnet har stabbet seg hjem sammen med sine foreldre, det er dublo, biler, bamser og ett stort rødt 'farmor syns han trengte det' telt midt på stuegulvet :)

 

nå skal jeg ta på meg pulsklokken og lage strikk-øvelser !! og etterpå skal jeg finne en lun solflekk og lokke mannen ut av båten (står parkert på gressplenen for storoverhaling-sukk!!) og friste med grove vafler og kaffe....

 

ha en deilig søndag, skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, kire! Svigermor-bursdag var trivelig og lot friste med litt ekstra kalorier. Var ganske flink synes jeg, men det ble jo både litt kake og vin :D. Men heldigvis kalkulert kos selv om jeg nok gikk litt over det inntaket jeg har om dagen. I dag har jeg tatt igjen og spist lurt så gir meg selv Godkjent! Kan se for meg at det ble litt tomt og stille etter at han vesle tassen dro i dag. Måtte smile litt av teltet...jaja, er det ikke farmors privilegium det å mene at det trengs både det ene og det andre :)? Håper det ble som du hadde tenkt i dag med strikker, vafler og sol!

 

Her har solen skint fra omtrent skyfritt i dag og det var alldeles nydelig og nesten litt varmt. Gikk meg et par timers tur (11 km sa GPSen min). Deilig å gå en tur uten å tenke på kaloriene - når det blir såpass lenge blir det brukbar uttelling uansett. Mye fint å se på i dag og så er det så fint å tenke når jeg rusler avgårde. Jammen kjente jeg meg ikke helt usedvanlig lykkelig :)!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lykkelig følelsen er hele kjempe Skrulle. Så deilige det hørtes ut!! Det inspirerte meg til å ta meg en liten time- out. Nå skal jeg sette på potetene, og mens de koker opp skal jeg legge meg strak ned på gulvet med rolig musikk og bare slappet helt av. Det trenger jeg!!!! Takk.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for gode ord, Krille! Fint at du fant litt inspirasjon til å ta vare på deg sjøl litt :).

 

I dag er jeg TJUKK! Påskeflesket ser ut til å grafsa tak igjen. Skulle vel holdt meg på den smale sti og ikke vint og kaka på lørdag. Jaja, spist er spist. Har fortsatt et lite håp om at snikveiinga i dag var en liten blipp og ikke et punkt på en oppadstigende kurve :D. Snikveiing etter min mening er fine greier som oftest, men akkurat i dag ble jeg vel heller litt nedtrykt. Har ikke greid å spise alle kaloriene mine heller, i dag har jeg visst valgt alt for lett til alle måltid og heller ikke følt meg sulten.

 

Snakker om navlebeskuing! Har surva inne hos jess, så trenger ikke repetere mer her. Tenker det heller er klart for dagens positive:

* Det er VÅR!

* Har spist lunsj ute i parken og middag ute i hagen i dag

* Deilig fisk til middag

* Valgte den BAKKETE ruta til å fra jobb og kjente at det skal være HOVEDRUTA mi framover (Akseptable unntak er 1) håpløst slitne/støle muskler, 2) voldsomt vind- eller vannvær, 3) Hvis jeg har valgt den LANGE ruta til jobb, 4) Fare for islagt vei)

 

Så det så - livet er visst ikke så ille likevel :). Nå skal jeg spise musligrøt med blåbær og kanel - NAMM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...