Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Takk for hyggelige meldinger, kess og svusj! Jeg lytter, jeg lytter! I dag sa kroppen min at den ville på kampsporttrening...eller kanskje det var jeg som sa det, men den krangla i alle fall ikke :). I dag var det herlig! Den slemme mannen slavedrev oss skikkelig. I dag måtte vi jogge/gå i en halvtime mens vi gjorde diverse beintrim som sparking foran, bak og til siden. Løpe tre skritt og sitte på huk...løpe tre skritt osv. Gå ned i kneutfall for hvert skritt...puh! MENS vi gjorde disse tingene hadde vi også 3 kilo håndvekter på hver arm slik at vi kunne (prøve) å gjøre diverse armtrim. Urettferdig at vi hadde like vekter siden jeg var eneste jenta og dessuten har fiskebollearmer. Etter det mageøvelser og boksing i pute. Himmel - jeg kommer til å måtte betale for dette de neste dagene!

 

Til deg, kess: Gratulerer med nådd påskemål! Fantastisk! Og du, svusj - den julekiloen din viser seg å være seig. Har vel egentlig ikke fått helt med meg hvilken strategi du har brukt for å prøve å ta livet av den? Men uansett var det kjempebra at du kom deg helskinna gjennom vinterferien.

 

Jeg må bare si at etter 2 dager med 1800 kcal så synes jeg at jeg har det godt! Slikt et raust matfat da gitt :)! Vekta i dag viste 400 g mindre enn i går, så jeg stoler på at dette skal gå bra. Det er helt vanlig at jeg veier mindre onsdag-fredag. Du vet det, svusj - at det er ikke vanskelig å holde på økt kalorimengde når vekta er grei. Vi får se om Skrulla er like sterk i viljen hvis vekta peker oppover.

 

Nå må jeg visst legge meg, sier kroppen min :). Sove, vet dere...

 

NATTA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Takk for det Skrulle!

 

Kampsport!!..............:eek:

Du er jammen tøff!

 

Ja, de kiloene som kommer på i ferier er utrolig seige, dere........

 

Og i morgen er det fredag og vi skal lage god, men sunn, mat (teste en ny oppskrift med kamskjell) og drikke vin.

HURRA!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamskjell er deilig...! Lykke til med oppskrift! :-)

 

Den kampsporten høres jo knallgøy ut!....du kommer nok til å kjenne det, ja:-) men da får du tenke at det var verdt smerten...! :-)

 

Strategi for å kvitte meg med julekiloet, ja...hva skal jeg si. Jeg tror vel helst at det er akkurat der skoen trykker- jeg har ingen strategi i det hele tatt...! Så det bør jeg snarest skaffe meg! :-) En stund var jeg flink til å registrere alt igjen. Men så syns jeg det er så kjedelig...og så tenker jeg at variasjonene er så små, at det er ikke nødvendig å registrere. Men jeg tror nok at jeg lar være å putte i meg de små "tulletingene" når jeg registrerer...jeg holder meg selv litt i ørene da....så kanskje det er det som må til!?

 

-ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier som de andre - ja du er kjempe tøff som driver med kampsport !! vet ikke engang om jeg syns det høres gøy ut :) jeg er lissom så fredelig av meg, må man ikke opparbeide en viss agressivitet eller? men på den andre siden, jeg er åpen for absolutt for alle treningsformer :) jeg kommer selv akkurat fra boot-camp time for den gruppen som vil ned i vekt. vi puster, peser, svetter og triller rundt i latter men prøver og prøver. vår trener er bare helt skjøn og utrolig tålmodig med oss. men jammen lurer jeg på hvorfor man gjør noe sådan frivillig - det gjør jo sååå vondt :)

 

fint å lese at du er i god gjenge med ditt hold-vekten opplegg.

 

kire-klemmer...men bare forsiktige...au au auuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Er visst for trøtt til å skrive noe i dag, men jeg kommer sterkere tilbake! Trivelig å komme innom og lese meldingene deres, jenter! Takk skal dere ha :)

 

Ha en riktig god natt :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg er kjempetøff! Hehe...ikke fysisk tøff, men føler meg bittelitt tøff som turte å starte på kampsort siden jeg ikke hadde noe peiling på hva det innebar (Skriver litt om det i innlegg til kire).

 

Kamskjell er veldig godt! Ble middagen din så god som det høres ut? Har du lyst til å dele oppskrift, kanskje :)?

 

Ønsker deg en riktig god lørdag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, kjenner på smerter både her og der etter den fysiske utskeielsen:p. Men det er verdt det!

 

Du skriver at du kanskje ikke har vært så lur i stabiliseringsfasen, men jeg er ikke sikker påom jeg er helt enig i det. Du har jo tross alt holdt deg på et stabilt nivå med det du har gjort, så jeg synes det virker som om det har fungert greit, jeg :). Når det gjelder juleflesket (1 kilo...kan vel neppe kategoriseres som juleflesk, kanskje, men...), så kan det kanskje være lurt å gjøre noen ukers innsats på registrering av inntak. Selv om det er kjedelig. Jeg tipper at med litt bevisst inntak ei stund så går den kiloen av, svusj.

 

Ha en riktig god lørdag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ja, hvorfor vi vil oss så vondt, kan vi jo lure på :). Men det er jo noen gulrøtter i andre enden, da. Formen blir bedre, vi blir sterkere, vi kjenner at vi har psyke til å drive oss sjøl litt ekstra, kroppen strammer seg... Dette blir en pro-kampsport-innlegg! Det er nemlig kjempemoro! Men jeg har full forståelse for at folk kan lure litt på om det egentlig er så moro - høres jo litt skummelt ut - og litt lugubert til og med :).

 

Kampsport høres jo aggresivt ut, men omfavner mange ulike typer og filosofier. Den jeg går på fokuserer på å være i stand til å forsvare seg dersom man kommer opp i en farlig situasjon og det er ikke lov å være den som Â’slår førstÂ’. Jeg er jo bare nybegynner, så jeg vet fortsatt alt for lite om dette. Men i alle fall så er ett av formålene at det er smart å være i god form. Derav den harde fysiske fostringa. Aldri vært på boot camp...men jeg ser for meg at det kanskje kan være noe liknende som det vi må gjøre på fitnessfronten.

 

Ett annet formål er å lese kroppsspråk og skjønne hvordan en angriper kan komme til å angripe for deretter å benytte avvergende teknikker. For å klare det er det nødvendig å skjønne hvordan kroppen fungerer. Som feks at du kan kjøpe deg tid vet å stikke fingre inn i nesa, øynene eller presse fingrende opp under haka på folk. Hvis angriperen er uforberedt så vil den siste som regel føre til at han/hun tipper hodet bakover og mister balansen. Andre ting er at hvis du presser på baksiden av kneet så er det vanskelig å holde seg oppreit, presser du på albueleddet så kjennes det veldi ubehagelig ut...samme hvis tommelen vris rundt. Mange slike enkle triks. Men vi lærer å slå også (og sparke), og det er forbausende tilfredsstillende. Høres fælt ut å si det, men det gir altså skikkelig adrenalinkick. Vi slår på sekker og trener på å slå akkurat i kontakt med magen til motstanderen. Det handler om å lære å skjønne egen rekkevidde slik at vi skal kunne forsvare oss dersom nødvendig.

 

Jeg tviler på at jeg blir kjempegod i selvforsvar for jeg tror at det tar tid å innøve noe slik at det kommer på refleks i en eventuell situasjon. Men jeg tenker litt på det av og til når jeg sykler/går aleine i mørket og tenker etter hvilke strategier jeg kunne benyttet hvis slik eller slik skjedde. Så kanskje det er til noe hjelp likevel. Jeg håper jo at det aldri blir nødvendig å prøve det ut. Jeg går der primært fordi jeg liker opplegget og fordi det er en situasjon hvor jeg klarer å presse meg sjøl til ting jeg ikke trodde jeg kunne.

 

En annen ting jeg liker godt med kampsporten min er at det er så mange forskjellige typer folk der. Ingen klarer å gjøre alt - til det er opplegget for hardt. Det blir mest en utfording om å sjøl klare litt mer for hver gang ut fra egne forutsetninger. Vi flirer også masse, spesielt når kroppen slutter å virke etter ei stund. Helt topp!

 

Jaja, kire. Ble mye babbel, dette. Godt å skrive av seg noen tanker. Ønsker deg en riktig flott lørdag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hatt lite overskudd de siste dagene. Trøtt som ei strømpe fra klokka sju om kvelden. Vært innom og kikka, men ikke hatt overskudd eller lyst til å skrive. Det kan virke som har gått over :). Og i dag er det lørdag og det er godt! I dag skal jeg gjøre det som faller meg inn i tillegg til at jeg må jobbe bittelitt. I kveld skal jeg i 50-årslag og jeg planlegger å ikke legge særlig begrensninger på hverken mat eller drikke, så i morgen har jeg ingen andre planer enn å være litt slapp i fisken :).

 

Jeg driver jo og trener på å ikke veie og måle mat, foreløpig skjer dette en dag i uka (men skrulla veies fortsatt hver morgen). I dag er det veie- og målefri dag. Vet ikke om det er lurt eller dumt å velge en dag der jeg vet at jeg kommer til å gå over likevel, men jeg tenker at jeg skal spise fornuftig i løpet av dagen, og kanskje litt mindre enn jeg normalt ville gjort, slik at jeg kan kose meg litt ekstra i kveld. Hvis vekta holder seg stabil på tirsdag igjen blir jeg strålende fornøyd for det betyr vel at kroppen takler kontrollerte utskeielser? Må innrømme at det kjentes rart å putte kornblanding og melk i bollen i dag morges uten å veie, spesielt fordi jeg har i så mange ingredienser og de er relativt energitette. For tida er det melk, blåbær, müsli, hvetekim, havrebran og hamp. Men det så omtrent passelig ut og magen kjentes passe mett ut.

 

Kroppen er skikkelig støl etter onsdagens kampsportutskeielser. Armene er overraskende friske, men rumpe og lår er fullstendig kake. Typisk kjente jeg det litt på torsdag, musklene helt forferdelige i går og ganske ille i dag, men tror det er i ferd med å bli bedre. Yoga har utgått i går og i dag, men jeg har sykla det vanlige (i relativt sakte fart) og gått litt. Musklene kan godt brukes selv om de gjør vondt, men ingen vits å prøve å belaste dem særlig. Når jeg kommer i siget fungerer det ok. Mener at det hjelper på restitusjonstida å ha dem i bruk, men er ikke helt sikker på om det er riktig? Skal rusle meg en tur nå før lunsj.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Skrulla.

Angående veiieng av mat.Spennede å høre om din veiefrie dag. Det m veiing mener jeg er mest en sak som sitter i hodet. Jeg tror at alle har passe innebygget hva de spiser og når en har gått ned masse kilo og er så bevist så tror jeg at en ikke trenger å veie annet enn for sin egen trygghet. Men når det fungerer som en trygghet er det jo lurt å ikke ta vekk trappegrinda før ungen har lært å gå trappa forlengs, baklengs og nesten i søvne! Jeg har jo nesten ikke veiet maten i det hele tatt. Selvom jeg har gått ned sakte så er det ikke fordi jeg ikke har veiet. Jeg har vist selv hva jeg har gjort galt.... Poenget mitt er at jeg tror at du kan slappe helt av og stole på deg selv. Hvis du følger det du vet, så går det så bra. MEn hvis en lurer seg selv når en ikke veier... ja, da går det ikke bra. Men da er det jo ikke det at en ikke veier som er problemet:)

 

Jeg har faktisk en teori om at selve grunnen til at folk er overvektige er at en mangler evnen til å skjønne eller kjenne, : nå her jeg gått opp- altså stramme inn litt, nå har jeg trent mye: mer mat, nå har jeg vært stillesittende: mindre mat. Egentlig skal det vokses fram som innebygget. Men jeg mener at det er nettop det punktet som har sviktet. Jeg synes at det er spennede å se på mann min. Han regulerer det helt automatisk. Men for oss som kanskje ikke har den evnen mener jeg at badevekta er SUPER. Hvis man her en max og min grense på den så blir det aldri noe problem. Så når det gjelder badevekta er nok jeg mer fanatisk. Der kan jeg finne på å lure meg selv. Så den får jeg bare vesego å holde meg inne med hver dag! MEn jeg tror at den evnen kan opparbeides hos oss også. Men da må en lære seg de svingningene som er normale. Full mage, mye vann i kroppen, mens, mye eller lite trening osv.

 

Huff dette ble langt.... men du har klart dette med karakteren A! Om du skulle slite litt i stabiliseringsfasen eller plutselig en gang senere så vet du jo at du kan gå ned og det er det viktigste!

 

Ha en fin helg. Håper at du er i siget igjen! Vi får kose oss i femtiårslag... om ikke samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hehe, steg, her skal det nok ikke kastes noen matvekt riktig enda :). Jeg synes du har mange lure tanker om veiing av skruller og mat likevel. Og: Du er selvfølgelig velkommen til å skrive så langt du vil hos meg! Akkurat nå som jeg driver og trapper opp energimengden kjenner jeg at jeg har lyst til å ha kontroll. Dessuten har jeg nok vært bittelitt dum når jeg har veid så mye for jeg har nok ikke trent øyet så godt som jeg burde når jeg har veid, men mest stolt på tallene.

 

Men jeg tenker at jeg etter hvert skal over på to veiefri dager i uka...og så øke. Målet over tid er akkurat det du sier - nemlig at jeg skal kjenne på kroppen og bruke øynene og hodet - og deretter la badevekta fortelle meg åssen det går. Jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer til 'helt av meg sjøl' å justere mat i forhold til trim for eksempel. Kanskje ved ekstremtrim - hvis jeg drar på fjelltur med lange turer hver dag. Men jeg håper og tror at jeg skal greie å tenke at jeg etter en dag eller to med mye mat kan stramme inn noen dager. Eller at jeg ved publunsj kan ha et lett måltid ved middagstider. Jeg tror nok det er hodet som må ta føringa, for lysten på mer mat er alltid til stede hos meg!

 

Jeg er faktisk også glad for at jeg har hatt et litt overdrevent forhold til badevekta mi. Der synes jeg GR er altfor rigid, for jeg mener at man bør skjønne hvordan kroppen reagerer. Skjønner jo at noen kan bli demotivert, men for meg har det vært akkurat motsatt! Jeg er nemlig veldig stabil når jeg lever normalt. Typisk går vekta litt ned onsdag til lørdag og så opp litt søndag og mandag, bittelitt ned på tirsdag (veiedagen)...og så enda litt mer ned på onsdag...osv. Jeg har lært at mye sjokolade gir uforholdsmessig stor økning (En snau uke med flinkiseri så er det borte igjen). Samme med alkohol, mye gjærbakst og hard trening. Noen ganger er jeg ikke så flink til å gå på do og det vises jo på vekta. Jeg veier nesten konsekvent 2 kilo mindre om morgenen enn kvelden før.

 

Himmel! Jeg er skravlete i dag! Kos deg i 50-årslag. Jeg skal i alle fall kose meg veldig i det jeg skal i. Ulempen er at det er en snau times kjøring herfra og helten min vil sikkert hjem mye tidligere enn skrullemor. Jeg vil jo aldri hjem før det blinkes med lysene. Men jeg får prøve å være grei jente og ikke sutre når han vil dra!

 

Ha en riktig god kveld alle som er innom! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett den herlige nedtegninga over kroppsvekta di;) elsker statistikk! Men poenget er at en venner seg til ting som gir litt oppgang så en ikke får panikk eller blir deppa. Jeg kjenner at jeg har fått et mer avslappet forhold til om vekta er en til to kilo opp det siste halve året. Før har jeg mer tenkt at nei, dette går ikke. Men nå vet jeg at jeg ikke dermed går opp åtte til! Foreldrene min er slanke begge to. pappa brukte badevekta og gikk nok litt opp og ned jul sommer osv. Mamma veide seg aldri men jeg husker hun sa: huff nå er jeg full i magen, nå har jeg mye vann i kroppen osv. Poenget var at de holdt vekta begge to, men på hver sin måte. Og vi skrulla blir nok badevektvenner for livet :P

 

Jo, en vil vel alltid ha mer mat. Men jeg kjenner at i det daglige er det noen utfordringer, borte og ferier har andre. Jeg er nok av de som vil ligge litt lavere i daglig kcal for da kan jeg "ta i litt" når jeg er borte uten at det er noen krise. Jeg vil heller ligge litt under for å ha det å gå på. Der er jeg også uenig m GR. Joda, for all del, mest sundt å fylle opp med mat. Men jeg er glad i kaker og gode lag. Jeg er redd jeg ødelegger noe hvis jeg alltid skal tenke når jeg er bodte også. Men saken er jo faktisk at en venner seg til mindre og når jeg er borte nå så kjenner jeg at magen tåler rett og slett ikke så mye.

 

Håper at du hadde bra lag i går og fikk være leeeeenge! Ble litt amputert for meg siden jeg ikke er helt bra. Men det var godt å komme ut og se folk, gamle kjente... og så var det herlige kaker der :)

 

Ha en fin søndag. Blir nok kanskje skitur på meg. Massevis av snø igjen skjønner du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake! Jeg har savnet deg og vektklubben mens jeg var borte:-)

Borte bra, men hjemme best- det er veldig sant. Jeg er ikke så veldig god til å bo hos andre, det er slitsomt å tilpasse seg andres døgnrytme og spisevaner. Utrolig hvor sjelden folk spiser altså, jeg unngikk heldigvis å sulte i hjel takket være at jeg hadde med meg fedon-barer og frukt i veska. Det ble litt smugspising på rommet innimellom- helt sprøtt- jeg vet det:p

Jeg levde sikkert sånn før jeg også, 2-3 kraftige måltider pr dag. Og masse kjeks, kaker og snop innimellom.

Jeg ser du har "sloss" mye i det siste. Jeg vet ikke om dette hadde passa for meg, men det sier jeg sikkert bare fordi jeg aldri har prøvd. Jeg er litt vanedyr og det har vært en terskel for hver gang jeg skulle prøve noe nytt. Vanedyret har nok tatt bopel i meg pga at jeg har vært for tjukk for mange ting, nå skal jeg ikke la dette stoppe meg lenger. Tenk at jeg klarte å kjøre slalom. Ikke så fort og ikke på det bratteste, men dog. Jeg skal ikke delta i NM, men klarte fint å kjøre i 2 dager. Sist jeg prøvde (i 2007) fikk jeg UTROLIG vondt i legger & ankler. Jeg måtte gi meg etter 2 turer.

I dag er det nydelig vær her: +6, bare veier og herlig sol. Jeg og mannen har ruslet gatelangs i et par timer. Jeg skal på spinning i kveldinga.

 

Artig å høre at vi er beslektet mht sosiale sammenkomster. JESS går heller ikke hjem så lenge det er folk igjen. Jeg kan jo gå glipp av noe:D

Jeg tror faktisk det rett og slett er uhøflig å gå hjem før den siste er gått, tror ikke du det?

Det siste året har jeg vært snillere enn vanlig pga krigsrasjoneringen. Jeg regner med at dette tar seg opp igjen etterhvert som menyen tillater det.

 

Ha en strålende søndag.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

steg: Jeg merker vel også på magen at den ikke godtar det samme som før. Den krangler rett og slett hvis den får for mye usunn mat. Så på en måte har jeg vel lært å kjenne etter. Men jeg er redd det er skjørt - nå er det slik at en usunn dag gjør at jeg har lyst til å spise sunt igjen etterpå - men jeg vet jo av erfaring at hvis jeg er på usunnkjøret feks 3 dager, så er den justeringen forsvunnet. Da har jeg nemlig bare lyst på tull og tøys. Men jeg håper jo at jeg over tid skal kunne finne den formen som gjør at jeg justerer inntaket etter behov. Når det gjelder tullemat istedenfor ordentlig mat, så er det vel greit å tulle litt innimellom, vel? Så lenge vi stort sett spiser fornuftig og får i oss denæringsstoffene vi trenger, så tåler vi nok å bytte ut mat med tull i blant, tenker jeg. Godt å se at du koste deg i går :)!

 

jess: Fint å ha deg tilbake igjen! Så du er en smugspiser du! Egentlig litt sprøtt at før smugspiste vi fordi vi var feite og nå smugspiser vi fordi vi ikke vil bli feite igjen! Skribla litt inne hos deg angående dette - du har min fulle støtte til å fylle på med mat. Men jeg skjønner at det er litt hardt å bo hos andre når livsstilen er så vidt forskjellig. Jeg er ikke så glad i å bo på besøk sjøl. Når vi er hjemme i Norge bor vi alltid hos noen gode venner som bare er de aller beste å bo hos. Det vil si at vi spiser når og hva vi vil. Passer det å spise middag med herskapet så gjør vi det. til gjengjeld handler vi mat og rydder i heimen, så det kjennes ut som å bo i kollektiv egentlig :). Ellers hadde jeg ikke orka. Det høres deilig ut med gatelangsrusling i godvær - lovnad om vår og sommer - så herlig! Så bra at du har stått på slalåm og hatt glede av det. De kroppslige begrensningene du nevner kjenner jeg så altfor godt igjen. Det er fint å endelig tørre å utfordre kroppen til nye ting, men jeg er lei meg for at jeg ikke turte å gjøre det da jeg var stor også.

 

Jeg skal ta til meg ideen om at det er uhøflig å gå hjem tidlig fra fest :P. Akkurat slik må det være - det står helt soleklart for meg nå. Godt å se at det er flere som er like tullete som meg, jess. Jeg har ofte sagt at jeg må være til slutt for å se hva jeg ikke ville ha gått glipp av...Det var en bra fest. Mange som tok det pent, delvis pga kjøring. Dette var godt utpå landet. Vi hadde det hyggelig og moro. Det ble masse cava og rødvin på skrulla. Det ble visst mye 'nibbles' også. Men kake spiste jeg ikke. Vi hadde med oss veilederen min og kona og når alle mine tre reisefølgende hadde fått nok, stålsatte skrulla seg og fant veske og jakke uten å mukke. Moden, følte jeg meg da. Og moden var skrulla helt til vertinna mente at jeg kunne jo bare være over...og det virka som en glimrende plan for på det tidspunktet var jo festen i ferd med å ta av. Så de reiste av gårde uten meg og jeg hadde det riktig så fint.

 

Etter ei stund (to timer??) kom helten min inn døra igjen. Jeg hadde nøkkelen til huset så han kom ikke inn...jeg hadde også mobiltelefonen hans for jeg hadde lagt igjen min hjemme. Vi har reservehusnøkkel på jobben, men helten hadde ikke nøkkel til laben og fikk ikke tak i veilederen min slik at han kunne få nøkkel...der var huset mørkt og ingen hørte dørklokka midt på natta. Da helten min kom kjørende tilbake for å hente nøkkel kjente jeg at det var helt greit å dra hjem - og det var deilig å våkne i egen seng. Helten min er verdens beste - han kunne vært sur og grinete, men det var jo ingens skyld egentlig, bare typisk en sekvens av uheldige omstendigheter. Han var derimot sur i dag morges da han våkna til vanlig tid og bare hadde sovet et par timer... Men i alle fall fikk han ei litt mer enn småpussa skravleskrulle med seg hjem i går - ikke dårlig fangst en lørdagskveld B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

...har jeg hatt det riktig så fint! Litt slapp i fisken har jeg jo vært. Alt jeg gjør går så uendelig sakte dagen derpå. Men jeg har gjort litt forefallende arbeid og lagd en svær gryte med lunsjsuppe for kommende uke.

 

I tillegg har det vært skikkelig vår her i dag. Satt ute i sola ei stund, gamlemor hadde riktignok pledd over knærne, men det var deilig! Helten min og jeg sykla en ganske brukbar runde i skrulletempo. Vi stoppa i en liten by for å kjøpe is, men det fikk vi neimen ikke tak i noe sted. Hadde så god råd i kaloriebudsjettet at jeg tenkte at is skulle kunne være tingen. Selv med pizza til middag har det blitt for få kalorier, men med tanke på alle de jeg hadde i meg i går så tenker jeg det går bra, selv om det i prinsippet sikkert hadde vært lurt å holdt meg på 1800 i dag. Orker ikke å proppe i meg når jeg ikke er sulten.

 

Nå blir det nok å finne dyna. Trøtt som ei strømpe. NATTA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en type du har:D Hold godt fast på han.

Og så praktisk at du har sjåfør. Slikt har desverre ikke jeg klart å stelle meg.

Nå er jeg nok en større festløve en mannen min, det hender jo jeg må være igjen selv om han drar- kun av ren høflighet selvfølgelig. Han blir aldri sur av sånt, men mener visst også jeg er stor nok til å komme meg hjem selv. Og det stemmer presis! Jeg har gått både langt og bredt, men hjem kommer jeg alltids en eller annen gang:P

Jeg trøster meg med at jeg aldri kommer til å bli alkoholiker iallefall. Kroppen skriker av ubehag dagen derpå, den går sakte og hodet er på ferie. Og sånt kan ikke JESS ha det til stadighet. Bare en gang innimellom:D

 

I dag har jeg spist masse herlig mat. Jeg har trimma 800kcal og inntok derfor 1800 selv om jeg egentlig skulle trappe forsiktig opp. I et sånt budsjett blir det plass til både kinamat, brødblingser med laks, bolle (fra oppskrifta her inne på bolle m/havregryn & rosiner,:)) frukt & yoghurt.

 

Kos deg under dyna, i morgen er en ny dag

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le litt av historien med helten din som kom tilbake uten nøkkel... Hadde nemlig litt av en opplevelse i natt her hjemme vi. Våknet kl 3 i natt av noen som ringte på og dundret i inngangsdøra. Det varte og det rakk. MIN helt (som kanskje ikke var så heltemodig??) bestemte at vi ikke skulle åpne døra, det kunne jo være en eller annen gærning.. Og vi sjekka telefonene våre, for hadde det vært noen vi kjente kunne de ringt oss, tenkte vi. Prøvde å kikke ut alle vinduer for å se om vi kunne skjønne hvem dette var da. Men bankingen og ringeklokka gikk i ett sett i ca 15 minutter. Da ringte jeg 112! Snakka med en hyggelig politimann som råda oss til å ikke åpne døra, men vi kunne fortsette å prøve å finne ut hvem det var som banka på. Han skulle sende en politibil, men nærmeste bil var 30 minutter unna. Ringinga og bankinga bare fortsatte i ca 10 minutter til. Til slutt gikk vedkommende, og i det han gikk så vi at det lignet veldig på en bekjent av samboeren min... I dag tok han kontakt og forklarte at han hadde vært på fest, blitt frastjålet jakke med mobil og husnøkler i og kom seg ikke inn hjemme hos seg selv (han bor 5 minutter unna oss). Og grunnen til at han hadde fortsatt å ringe på så lenge var at han hørte at vi var der inne... Litt flaut nå i grunn, at vi ikke turte å åpne for han :) Han hadde kommet inn hos noen andre naboer og fått sove der da.

 

Jaja, det var den historien. Koselig å lese om vårvær og is hos deg. Her har det vært sol i dag, men såpass kaldt at det ikke var så koselig på verandaen likevel. Forresten, ang vekt. Jeg veier meg også stort sett hver dag, i alle fall annen hver dag. Synes det fungerer helt fint jeg! :P Mat veier jeg innimellom som jeg har skrevet før, synes ikke man trenger å kaste vekta bare fordi man i prinsippet ikke trenger den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Endelig er jeg ferdig med å lese gjennom tråde. Jeg har også skrevet ett langt innlegg, men det forsvann i løse luften midt i ei setning:( Så jeg orker ikke skrive ett så langt igjen...

 

Men først av alt, velkommen hit inn :P Jeg har ventet på både deg og Jess en stund nå, og jammen klarte dere ikke å flytte inn begge to mens jeg hadde "ferie" hihihi

 

Jeg ser at du er ganske konsekvent med økningen din, og det tror jeg er bra. det fungerte iallfall kjempefint for min del B) Jeg er også avhengig av badevekten min, og med å trakk på den føler jeg at jrg har kontroll. Matvekten derimot vet jeg ikke hvor den er, den er sikkert stuet inn i ett skap. Men skulle jeg ha bruk for den, skal det nok gå greitt å lete den opp igjen. Enn så lenge klarer jeg meg uten, og tar det meste på feelingen.

 

Jeg skal prøve å være aktiv her gjennom ukedagene, men vektklubben får ta helg sammen med jobben :)

 

Håper du har hatt ei flott helg, og får ei strålendes uke.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for trivelige hilsener, IC og Smallgirl!

 

Hahaha, IC *ler veldig høyt*! Jaja, da veit jeg i alle fall hvem jeg ikke skal banke på hos hvis jeg mister nøkler en fuktig natt :)! Det er ikke noe trivelig med banking på døra midt på natta og man bør nok (dessverre) være litt forsiktig. Kjekt at dere har vårfølelsen også. Men det er nok ofte litt i friskeste laget på verandaen på denne tida av året selv når sola er framme med mindre man har en veldig lun krok. Vel, enn så lenge - Snart er det vår!

 

Du er standhaftig på lesinga, Smallgirl! Veldig hyggelig at du tar deg tid :)! Jeg har hatt min andel av innlegg svevende i cyberspace også - utrolig irriterende! Nå kopierer jeg alle innlegg av en viss lengde gør jeg trykker 'send'. Det er kjekt å se at du ikke bruker matvekta lenger. Kanskje spesielt kjekt at du ikke gjør det, du som var så ekstremt nøye i nedgangstidene. Det er jo målet mitt på sikt, og jo flere som sier de lever uten vekt og likevel holder vekta, jo mer tro får jeg på at det skal kunne gå an. Planlegger at hele neste helg skal gå på lett overslag og magefølelse...oooohh - øker fra en til to dager uten veiing :P. Vi skal være borte både lørdag og søndag og da passer det ganske bra.

 

I dag har jeg kjent på sulten igjen, men klart meg fint så langt. Jobber hjemme og har en god skrivedag. Har akkurat foreslått for veilederen min at vi skal satse på å sende inn enda et konferansesammendrag, noe som han syntes var en glimrende ide! Jeg elsker å gå på konferanser, og dette blir trolig den siste jeg kan gjøre som student. Å være student betyr at folk fortsatt er greie når man presenterer arbeidet sitt og at det er relativt enkelt å finne reisepenger. Men det betyr at vi må stable et nytt eksperiment på beina og samle data innen de nærmeste 12 dagene. Det blir travelt - men det skal nok gå! Setter i gang med det i morgen. Snakker om å lage ris til egen bak B).

 

I dag skal jeg reise på toget og møte en venninne som skal dra hjem til Hellas og skrive ferdig avhandlingen sin der. Det er så trist at de jeg liker bor så langt unna hele tida! Jeg tror vi skal spise på enten nudelrestaurant eller på italiensk. Vi får se. Det er så deilig å spise 1800 for dagen - da er det faktisk ganske romslig og plass til nudler og pasta.

 

Ønsker alle en fortsatt fantastisk dag! Her er det knallvær og vår. klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Vekta mi ser stabil ut om dagen (HURRA! :)). Veide i dag 100 g mindre enn da jeg starta for 14 dager siden. Jeg har økt 200 kcal (100 + 100) og kost meg veldig på 1800 den siste uka.

 

Lurer på om jeg bør øke enda 100 kcal denne uka? Skal jo etterhvert opp i 2200-2300. Noen som vet hva som er lurt nå?

 

- skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du øke halvparten nå og halvparten neste uke kanksje? 50 kcal er jo ikke akkurat mye, men du finner sikkert noen å bruke dem på! :) Da ender du på 1900 kcal før påske da? Høres veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det så mye koselig lesing, at jeg ble rent glad!

 

Kjekt at du hadde det trivelig på fest, stakkars helten din som måtte komme i retur. Var jo edelt av deg å bli med ham hjem da, kan tenke meg at han ikke behøvde å ta på radioen i bilen når han hadde deg;)

 

Jeg er også alltid Nattens Dronnning, ligner dessverre ikke på noen dronning dagen derpå, så jeg har nå lært å ikke feste for ofte! Har heller ikke noen mann som ville kommet tilbake med ett smil for å få nøklene, helten din høres helst litt sjelden ut, hold på ham!

 

Spennende lesing om økingen av kcal, tør nesten ikke drømme om hvordan det kan være..... Nyt øyeblikket, ikke hver dag i livet at en kan øke inntaket!

 

Så godt at du skriver at du går på vekta hver dag, har nesten dårlig samvittighet hver gang jeg gjør det (hver dag, altså). Nå skal jeg jammen fortsette med det uten å se meg bak skulderen;)

 

Ha ei fortsatt fin uke, du flinke jente

hilsen Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! her var det mye spennende lesing siden sist. Har hatt det litt travelt noen dager..........

 

Når det gjelder veiing sier jeg ja til både matvekt og kroppsvekt. Det er akkurat derfor jeg har blitt så tjukk, at jeg ikke har noen innebygget regulering, og jeg regner ikke med å plutselig få det heller, derfor veier jeg og skriver opp, og kommer til å fortsette med det......... antagelig til evig tid (he, he)

 

Ja kamskjellene ble kjempegode, her er oppskriften (min magre versjon), den heter Coquilles Saint Jacques (fint skal det være....)

 

Fres vårløk, mager bacon og hakket sjampinjong i et par spayer Fry Light. Tilsett fiskebuljong, sitronsaft, hvitvin, litt kaffefløte, litt maizena og pepper og kok inn til passelig tykkelse. Del kamskjellene og fres dem raskt, legg dem i en ildfast form, hell over sausen og dryss godt med småsmuldret loffeinnmat over. Sett den i stekovnen til loffen blir gylden og sprø. Vi hadde lettkokt grønn asparges rullet i litt spekeskinke til, man kan jo også ha andre grønnsaker eller en salat. Og så hvitvin selvfølgelig! Kjempegodt!

 

Ha en fin onsdag jenter,

her skinner sola!!!!:):):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du skrulle! :)

Har nok kikket litt etter deg serru :P

 

Kampsport ja. Det sku'n vøri med på det. Kjekt å kunne forsvare seg om det skulle bli nødvendig. Ikke det at jeg sprader rundt i byen alene natterstid og sånt altså, men likevel.

Meeen det får nok bli i et annet liv tror jeg. Med den skulderen min kan jeg ikke drive med noe der jeg kan risikere å bli slengt i bakken. Er litt ømtålelig etter en sykkeltur helt på egen hånd her for noen år siden jeg serru....

Gubben drev med Aikido i mange år. Han var visst ganske hekta skjønte jeg.

 

Helt enig med de andre her inne: Ta godt vare på han helten din og plei ham vel så han blir lenge!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm...den oppskriften hørtes jo super ut!

 

Jeg veier ikke maten jeg spiser....jeg er ikke organisert nok til det. Jeg registrerer jo ikke heller, så...! Men jeg må nok belage meg på å veie meg selv ganske hyppig fremover, ja!! I det siste har jeg veiet meg en gang i uken sånn omtrent....og noen uker har jeg kanskje droppet det og- og da har det jo hatt sammenheng med at jeg har hatt følelsen av at jeg veier "for mye"...For en tulling! Klart at jeg skal veie meg ihvertfall en gang i uken- uansett om jeg tror jeg veier sånn eller sånn! Så det er det bestemt :-)

 

Ingenting er så morsomt som en fest som "tar av"....og ingenting kan være så slitsomt som dagen derpå....!

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...